Men hvordan? Skulle han have holdt mere fast i bestemte spillere eller valgt andre typer?Pastorius skrev: Et bedre hold - måske ikke bedre spillere. Vores egen klub er et glimrende eksempel på at det ikke altid er de største individuelle stjerner der skaber det stærkeste hold.
Landsholdet
Re: Landsholdet
Jeg synes jo han skulle have valgt de spillere, der spiller nogenlunde stabilt på deres hold, og så set bort fra resten (uden det skal blive helt overkonsekvent). Det ville selvfølgelig også give nogle udfordringer, når spillere efter klubskifter ikke får succes med det samme.Yankee skrev:Men hvordan? Skulle han have holdt mere fast i bestemte spillere eller valgt andre typer?Pastorius skrev: Et bedre hold - måske ikke bedre spillere. Vores egen klub er et glimrende eksempel på at det ikke altid er de største individuelle stjerner der skaber det stærkeste hold.
Det ville også gøre at man måtte tilpasse spillestilen til de spillere som var til rådighed.
Jeg ved godt det er lidt billigt at stå på sidelinjen, og næsten kun nøjes med at sige hvad han ikke skulle have gjort. Men det er så et privilegie man har som debatør.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Først problematiserer du at Bendtner udtages hver gang, selvom han ikke spiller ret meget, men nu kan det sagtens være at han skal spille alligevel. Ligesom Yankee er jeg altså også lidt forvirret over, hvad du egentlig mener. Jeg kan forstå, at der skal være en "plan", men du vil ikke konkretisere den med hvilke spiller der skal indgå i den.Pastorius skrev:Jeg vil nødig ind i at diskutere enkeltudtagelser på landsholdet, for det er jo en trup man udtager, og alt efter hvilken trup og taktik man vælger kan nogle valg give mening sammen med nogle spillere, som i andre situationer ville være helt skæve.Gnu skrev:Angående Bendtner: Hvem forestiller I jer skal spille angrebspladsen i stedet for ham?
Han var ringe i de to sidste kampe, men gang på gang har han jo vist, at han leverer på landsholdet uanset hvor lidt spilletid han har fået i sine klubber.
Det kan sagtens være det giver mening at bruge Bendtner, men ikke samtidig med man også bruger flere andre spillere der heller ikke spiller regelmæssigt.
...og så ved jeg faktisk ikke om jeg synes han var hverken ringere eller bedre end i andre af hans kampe, medmindre man (kun) måler på om han scorer eller ej.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Jeg problematiserer at Bendtner OG Agger OG Højbjerg OG Kvist udtages til startopstillingen på samme tid OG man OVENI i stiller med urutinerede spillere på andre pladser.Gnu skrev:Først problematiserer du at Bendtner udtages hver gang, selvom han ikke spiller ret meget, men nu kan det sagtens være at han skal spille alligevel. Ligesom Yankee er jeg altså også lidt forvirret over, hvad du egentlig mener. Jeg kan forstå, at der skal være en "plan", men du vil ikke konkretisere den med hvilke spiller der skal indgå i den.Pastorius skrev:Jeg vil nødig ind i at diskutere enkeltudtagelser på landsholdet, for det er jo en trup man udtager, og alt efter hvilken trup og taktik man vælger kan nogle valg give mening sammen med nogle spillere, som i andre situationer ville være helt skæve.Gnu skrev:Angående Bendtner: Hvem forestiller I jer skal spille angrebspladsen i stedet for ham?
Han var ringe i de to sidste kampe, men gang på gang har han jo vist, at han leverer på landsholdet uanset hvor lidt spilletid han har fået i sine klubber.
Det kan sagtens være det giver mening at bruge Bendtner, men ikke samtidig med man også bruger flere andre spillere der heller ikke spiller regelmæssigt.
...og så ved jeg faktisk ikke om jeg synes han var hverken ringere eller bedre end i andre af hans kampe, medmindre man (kun) måler på om han scorer eller ej.
Ikke at Bendtner spiller - isoleret set.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Gnu
- Allstar

Men hvem skal vi så stille med, hvis din præmis er rutinerede spillere, som får masser af spilletid?Pastorius skrev:Jeg problematiserer at Bendtner OG Agger OG Højbjerg OG Kvist udtages til startopstillingen på samme tid OG man OVENI i stiller med urutinerede spillere på andre pladser.Gnu skrev:Først problematiserer du at Bendtner udtages hver gang, selvom han ikke spiller ret meget, men nu kan det sagtens være at han skal spille alligevel. Ligesom Yankee er jeg altså også lidt forvirret over, hvad du egentlig mener. Jeg kan forstå, at der skal være en "plan", men du vil ikke konkretisere den med hvilke spiller der skal indgå i den.Pastorius skrev:Jeg vil nødig ind i at diskutere enkeltudtagelser på landsholdet, for det er jo en trup man udtager, og alt efter hvilken trup og taktik man vælger kan nogle valg give mening sammen med nogle spillere, som i andre situationer ville være helt skæve.Gnu skrev:Angående Bendtner: Hvem forestiller I jer skal spille angrebspladsen i stedet for ham?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
Så starter vi forfra....Gnu skrev:Men hvem skal vi så stille med, hvis din præmis er rutinerede spillere, som får masser af spilletid?Pastorius skrev:Jeg problematiserer at Bendtner OG Agger OG Højbjerg OG Kvist udtages til startopstillingen på samme tid OG man OVENI i stiller med urutinerede spillere på andre pladser.Gnu skrev:Først problematiserer du at Bendtner udtages hver gang, selvom han ikke spiller ret meget, men nu kan det sagtens være at han skal spille alligevel. Ligesom Yankee er jeg altså også lidt forvirret over, hvad du egentlig mener. Jeg kan forstå, at der skal være en "plan", men du vil ikke konkretisere den med hvilke spiller der skal indgå i den.Pastorius skrev:Jeg vil nødig ind i at diskutere enkeltudtagelser på landsholdet, for det er jo en trup man udtager, og alt efter hvilken trup og taktik man vælger kan nogle valg give mening sammen med nogle spillere, som i andre situationer ville være helt skæve.Gnu skrev:Angående Bendtner: Hvem forestiller I jer skal spille angrebspladsen i stedet for ham?
Det er et problem, fordi der ikke er de spillere at tage af, der burde have været indover landsholdet tidligere og få rutine.
Hele min pointe er at den plan (hvis den findes) som landsholdet har kørt efter de senere år, ikke har stillet os i en situation hvor vi har muligheder for at agere fornuftigt.
Jeg peger ikke kun på MO, men på hele den sportslige ledelse af landsholdene. En af de store problemer i den henseende kunne meget vel være nedlæggelsen af Ligalandsholdet. Som det er nu, foregår vores eksperimenter i EM-kvalkampene.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Gnu
- Allstar

Ja, vi starter forfra - prikprikprik.Pastorius skrev:Så starter vi forfra....Gnu skrev:Men hvem skal vi så stille med, hvis din præmis er rutinerede spillere, som får masser af spilletid?Pastorius skrev:Jeg problematiserer at Bendtner OG Agger OG Højbjerg OG Kvist udtages til startopstillingen på samme tid OG man OVENI i stiller med urutinerede spillere på andre pladser.Gnu skrev:Først problematiserer du at Bendtner udtages hver gang, selvom han ikke spiller ret meget, men nu kan det sagtens være at han skal spille alligevel. Ligesom Yankee er jeg altså også lidt forvirret over, hvad du egentlig mener. Jeg kan forstå, at der skal være en "plan", men du vil ikke konkretisere den med hvilke spiller der skal indgå i den.Pastorius skrev:Jeg vil nødig ind i at diskutere enkeltudtagelser på landsholdet, for det er jo en trup man udtager, og alt efter hvilken trup og taktik man vælger kan nogle valg give mening sammen med nogle spillere, som i andre situationer ville være helt skæve.Gnu skrev:Angående Bendtner: Hvem forestiller I jer skal spille angrebspladsen i stedet for ham?
Det er et problem, fordi der ikke er de spillere at tage af, der burde have været indover landsholdet tidligere og få rutine.
Hele min pointe er at den plan (hvis den findes) som landsholdet har kørt efter de senere år, ikke har stillet os i en situation hvor vi har muligheder for at agere fornuftigt.
Jeg peger ikke kun på MO, men på hele den sportslige ledelse af landsholdene. En af de store problemer i den henseende kunne meget vel være nedlæggelsen af Ligalandsholdet. Som det er nu, foregår vores eksperimenter i EM-kvalkampene.
For uanset hvor godt du forbereder dig, er det jo umuligt at forudsige tre-fire år ud i fremtiden, hvem der vil få spilletid. Du har måske en pointe med ligalandsholdet, men det bliver der i nogen grad kompenseret for med indførelsen af den røde tråd og fødekæden op gennem ungdomslandsholdene. Hvilket vel er den plan, du efterlyser. Eller hvordan?
Mjae, den situation vi står i nu, minder om det - erkendte - problem vi havde efter VM i Sydafrika, hvor MO udtalte at der var for mange spillere i truppen der spillede for lidt i deres klubber og var for langt fra deres top-niveau. Måske kunne man have lært lidt af de erfaringer.Gnu skrev: Ja, vi starter forfra - prikprikprik.
For uanset hvor godt du forbereder dig, er det jo umuligt at forudsige tre-fire år ud i fremtiden, hvem der vil få spilletid. Du har måske en pointe med ligalandsholdet, men det bliver der i nogen grad kompenseret for med indførelsen af den røde tråd og fødekæden op gennem ungdomslandsholdene. Hvilket vel er den plan, du efterlyser. Eller hvordan?
Der er for langt fra U21 til Landsholdet, hvis den røde tråd skal give mening, og så synes faktisk den kan være en smule svær at få øje på alligevel, når fx en Jannick Vestergaard ikke ses som oplagt til at tage springet i den situation vi har stået i. På samme tid tager Sisto springet på trods af han ikke blev brugt som fast starter eller fuld tid på U21 (Igen jeg vil ikke ind i en persondiskussion - det er bare til illustration. Der kan sagtens være andre gode grunde til de valg der blev taget, og vi havde sikkert ikke diskuteret det, hvis vi havde fået 4 point i de to kampe - men det gjorde vi ikke).
MO har brugt venskabskampene til at prøve et hav af spillere i meget små bidder på det rigtige landshold, og den tid havde måske været givet bedre ud på en lidt smallere skare. Man kan fx se på de AaB spillere der har været forbi. Nogle af dem har gjort et ok indtryk i den korte spilletid de fik, andre har været mindre heldige, men fælles for dem alle er at ingen af dem fik en rigtige chance over et par kampe eller samlinger. Det samme er sket for mange andre spillere. Måske skulle man have valgt lidt færre kandidater, med lidt mere overbevisning.
Jeg foregiver ikke jeg har den forkromede løsning på problemerne, men jeg synes nok alligevel at man kunne have forudset nogle af de problemer man er endt i, og forsøgt at finde bedre løsninger end dem man har fundet.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Gnu
- Allstar

Men Jannik Vestergaard passer bare ikke ret godt til den måde landsholdet spiller på, så det ville måske være lidt omsonst at udtage ham. I sin tid blev der også råbt og skreget på Per Krøldrup, men han passede ikke ind og floppede totalt, da han endelig fik chancen.Pastorius skrev:Mjae, den situation vi står i nu, minder om det - erkendte - problem vi havde efter VM i Sydafrika, hvor MO udtalte at der var for mange spillere i truppen der spillede for lidt i deres klubber og var for langt fra deres top-niveau. Måske kunne man have lært lidt af de erfaringer.Gnu skrev: Ja, vi starter forfra - prikprikprik.
Der er for langt fra U21 til Landsholdet, hvis den røde tråd skal give mening, og så synes faktisk den kan være en smule svær at få øje på alligevel, når fx en Jannick Vestergaard ikke ses som oplagt til at tage springet i den situation vi har stået i. På samme tid tager Sisto springet på trods af han ikke blev brugt som fast starter eller fuld tid på U21 (Igen jeg vil ikke ind i en persondiskussion - det er bare til illustration. Der kan sagtens være andre gode grunde til de valg der blev taget, og vi havde sikkert ikke diskuteret det, hvis vi havde fået 4 point i de to kampe - men det gjorde vi ikke).
MO har brugt venskabskampene til at prøve et hav af spillere i meget små bidder på det rigtige landshold, og den tid havde måske været givet bedre ud på en lidt smallere skare. Man kan fx se på de AaB spillere der har været forbi. Nogle af dem har gjort et ok indtryk i den korte spilletid de fik, andre har været mindre heldige, men fælles for dem alle er at ingen af dem fik en rigtige chance over et par kampe eller samlinger. Det samme er sket for mange andre spillere. Måske skulle man have valgt lidt færre kandidater, med lidt mere overbevisning.
Jeg foregiver ikke jeg har den forkromede løsning på problemerne, men jeg synes nok alligevel at man kunne have forudset nogle af de problemer man er endt i, og forsøgt at finde bedre løsninger end dem man har fundet.
Derudover er det vel ikke midterforsvaret, som er problemet. Vi har lige holdt nullet i to kampe og kun lukke fire ind i syv kampe.
Vi er ikke uenige, men hvor er den røde tråd så, hvis man ikke kan bruge u21-landsholdets måske vigtigste spiller på A-landsholdet i en situation hvor man endda er ramt af skader til 2 af dem der står foran. Reelt set er han vel 7. valg?Gnu skrev: Men Jannik Vestergaard passer bare ikke ret godt til den måde landsholdet spiller på, så det ville måske være lidt omsonst at udtage ham. I sin tid blev der også råbt og skreget på Per Krøldrup, men han passede ikke ind og floppede totalt, da han endelig fik chancen.
Derudover er det vel ikke midterforsvaret, som er problemet. Vi har lige holdt nullet i to kampe og kun lukke fire ind i syv kampe.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Gnu
- Allstar

Det kan jo ikke være sådan at man partout SKAL på A-landsholdet fordi man er en vigtig spiller på U/21. Eksempelvis Martin Pedersen har spillet mange U/21-kampe uden nogensinde at være i nærheden af A-landsholdet. For Jannik Vestergaards vedkommende er det vel bare uheldigt for ham at der lige præcis i midterforsvaret er mange om buddet. Også spillere som typemæssigt passer bedre ind, men han kan jo nå at udvikle sig endnu.Pastorius skrev:Vi er ikke uenige, men hvor er den røde tråd så, hvis man ikke kan bruge u21-landsholdets måske vigtigste spiller på A-landsholdet i en situation hvor man endda er ramt af skader til 2 af dem der står foran. Reelt set er han vel 7. valg?Gnu skrev: Men Jannik Vestergaard passer bare ikke ret godt til den måde landsholdet spiller på, så det ville måske være lidt omsonst at udtage ham. I sin tid blev der også råbt og skreget på Per Krøldrup, men han passede ikke ind og floppede totalt, da han endelig fik chancen.
Så kan vi vel også blive enige om at den røde tråd i DBU ikke kan gøre det ud for en sammenhængende plan der sikrer vi har de rette kompetencer til rådighed på A-landsholdet.Gnu skrev:
Det kan jo ikke være sådan at man partout SKAL på A-landsholdet fordi man er en vigtig spiller på U/21. Eksempelvis Martin Pedersen har spillet mange U/21-kampe uden nogensinde at være i nærheden af A-landsholdet. For Jannik Vestergaards vedkommende er det vel bare uheldigt for ham at der lige præcis i midterforsvaret er mange om buddet. Også spillere som typemæssigt passer bedre ind, men han kan jo nå at udvikle sig endnu.
Lucas Andersen og Victor Fischer er andre eksempler på at sammenhængen mellem U21 og A-landshold ikke er så tæt som man kunne håbe.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Netop de to spillere er eksempler på spillere som Olsen klogelig IKKE har forsøgt at bygge holdet op omkring, selvom man godt kunne have været fristet af det for 2-3 år siden.Pastorius skrev: Lucas Andersen og Victor Fischer er andre eksempler på at sammenhængen mellem U21 og A-landshold ikke er så tæt som man kunne håbe.
Igen, jeg er ikke interesseret i at nævne enkeltspillere der skulle have været stammen. Jeg mener det er de store linjer der er tegnet forkert.Yankee skrev:Netop de to spillere er eksempler på spillere som Olsen klogelig IKKE har forsøgt at bygge holdet op omkring, selvom man godt kunne have været fristet af det for 2-3 år siden.Pastorius skrev: Lucas Andersen og Victor Fischer er andre eksempler på at sammenhængen mellem U21 og A-landshold ikke er så tæt som man kunne håbe.
...men jeg er ikke uenig med dig i den her betragtning.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Gnu
- Allstar

Næh. Uanset hvor flot en plan, du lægger, er det utopisk at tro at alle skulle være i stand til at tage vejen fra U/21 til A-landsholdet. Der kan være et hav af årsager til at en spiller ikke slår til som forventet.Pastorius skrev:Så kan vi vel også blive enige om at den røde tråd i DBU ikke kan gøre det ud for en sammenhængende plan der sikrer vi har de rette kompetencer til rådighed på A-landsholdet.Gnu skrev:
Det kan jo ikke være sådan at man partout SKAL på A-landsholdet fordi man er en vigtig spiller på U/21. Eksempelvis Martin Pedersen har spillet mange U/21-kampe uden nogensinde at være i nærheden af A-landsholdet. For Jannik Vestergaards vedkommende er det vel bare uheldigt for ham at der lige præcis i midterforsvaret er mange om buddet. Også spillere som typemæssigt passer bedre ind, men han kan jo nå at udvikle sig endnu.
Lucas Andersen og Victor Fischer er andre eksempler på at sammenhængen mellem U21 og A-landshold ikke er så tæt som man kunne håbe.
Landsholdet
Jamen så er alt jo godt. Ingen langsigtet plan nødvendig, og landsholdet får det maksimale ud af det ud fra deres forudsætninger. Vi er bare ikke bedre.
-
Gnu
- Allstar

Prøv igen, ven.Pastorius skrev:Jamen så er alt jo godt. Ingen langsigtet plan nødvendig, og landsholdet får det maksimale ud af det ud fra deres forudsætninger. Vi er bare ikke bedre.
Mike Jensen spiller hver gang i Rosenborg. Ved ikke om Leon Andereasen er ved at være klar igen
-
seamann
Om han så kommer ind og scorer 4 mål på de sidste 3 minutter mod Portugal kommer jeg aldrig til at forstå hvorfor han er udtaget. Kahlenberg burde selv takke nej i respekt for spillet og hans kollegaer.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Sad med samme tanke da jeg læste det.seamann skrev:Om han så kommer ind og scorer 4 mål på de sidste 3 minutter mod Portugal kommer jeg aldrig til at forstå hvorfor han er udtaget. Kahlenberg burde selv takke nej i respekt for spillet og hans kollegaer.