Dansk mester 2014

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af jonas386 » 28. jan 2014, 16:05

Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg dog de slår os, nettop fordi har medvind i medier,
Per Rud er netop blevet udstillet som den lallende amatør han er, synes ikke ligefrem det tyder på medvind i medierne. Og så skal man huske at Bouhlarouz er ude i kampen mod os, resten af deres forsvar er ikke noget at råbe hurra for. Ikke at jeg forventer at vi vinder, eller noget, men så stærke ser BIF altså heller ikke ud.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 28. jan 2014, 16:11

jonas386 skrev:
Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg dog de slår os, nettop fordi har medvind i medier,
Per Rud er netop blevet udstillet som den lallende amatør han er, synes ikke ligefrem det tyder på medvind i medierne. Og så skal man huske at Bouhlarouz er ude i kampen mod os, resten af deres forsvar er ikke noget at råbe hurra for. Ikke at jeg forventer at vi vinder, eller noget, men så stærke ser BIF altså heller ikke ud.
Nej Brøndby trup er ikke meget bedre end vores, men AaB har et problem med at levere, når der er noget på spil, det har vi set adskillige gange, sidste år, i efteråret osv. Meget afhænger af den kamp.. og den slags kampe er AaB ikke gode til.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 28. jan 2014, 16:15

gravballe skrev:
Brodernumsi skrev:Enig, synes også det er absurd at folk afskriver Brøndby. hvis de slår os i den første kamp, er de i den grad en del af mesterskabs kampen.
Præcis faktisk tror jeg deres forår står og falder med hvordan det går i kampen mod os..
slår de os, tror jeg de bliver en seriøs del af top 3 på vores bekostning, vinder vi, så kan deres korthus let falde sammen dog.
Nu bliver de vel ikke en del af mesterskabskampen, hvis de slår os i første runde. Det er vel kun os, som ryger ud af mesterskabskampen...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 28. jan 2014, 16:19

Ualmindelig heldig for at ende i top3? Få nu hovedet ud af de sladderblade.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 28. jan 2014, 16:24

Rolig nu drenge - vi slår de pisgule og manifesterer os som guldkandiat og dem uden for guldkampen.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. jan 2014, 16:30

FlæskeFrank skrev:
gravballe skrev:
Brodernumsi skrev:Enig, synes også det er absurd at folk afskriver Brøndby. hvis de slår os i den første kamp, er de i den grad en del af mesterskabs kampen.
Præcis faktisk tror jeg deres forår står og falder med hvordan det går i kampen mod os..
slår de os, tror jeg de bliver en seriøs del af top 3 på vores bekostning, vinder vi, så kan deres korthus let falde sammen dog.
Nu bliver de vel ikke en del af mesterskabskampen, hvis de slår os i første runde. Det er vel kun os, som ryger ud af mesterskabskampen...
Enig, Brøndby kan måske nok hente os, men de kommer ikke til at blande sig i mesterskabskampen. De skal hente 11 point på FCM, og samtidig hente 7 point på os og 5 på FCK... det er sindssygt mange ting som skal flaske sig for dem, i forholdsvis få kampe. Hvis de "kun" skulle hente 11 point på FCM, og der ikke lå to andre hold som de også skulle hente var muligheden derimod bestemt tilstede.

Jeg tror nu heller ikke de er i stand til at blande sig i medaljekampen, men selvfølgelig frygter jeg det.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. jan 2014, 16:59

gravballe skrev:jeg tror vi skal være ualmindelige heldige for at bare at ende på en 3 plads.. Brøndby kommer susende, hvis de får lidt mere medvind, så jeg vil blive ualmindelig overrasket hvis vi ender på noget højere end 4 plads, hvis jeg skal være ærlig. En 2 plads, vil dog være fantastisk, næsten som at blive mester. En chance for CL, og lidt penge i en tom kasse. AaB er ikke dårlige, jeg tror bare ikke de magter at holde stabiliteten over de sidste 15 kampe, alt for tit i efteråret har de smidt de lette point væk. Det kombineret med Brøndby/fck har vist bedre stablitet den sidste del af efteråret, gør jeg tror de indhenter os. Jeg vil dog håbe jeg tager fejl.
I den sidste tredjedel af efteråret har vi hentet samme pointtal som FCK, 2 point flere end FCM, og 3 flere end Brøndby. Vi har i samme periode scoret flest mål af alle, og har sammen med FCK og Brøndby lukket færrest ind. Samtidig har vi ikke tabt overhovedet, og vi har ikke tabt hjemme i en menneskealder. Jeg har svært ved at få øje på argumenter for at dette hold ikke skulle have fundet stabiliteten, og det er ihvertfald umuligt at underbygge påstanden om at andre hold skulle have været mere stabile i slutningen af efteråret.

Men jeg er enig i at vi har en ekstremt vigtig kamp i første runde hos Brøndby, for dels vil en sejr der bringe os i nogenlunde sikker afstand til Brøndby, men muligheden for at vi med 3 point kan ligge os helt op til FCM er bestemt også tilstede.

Generelt er det "finalerne" mod FCK, FCM og Brøndby jeg mest frygter vi kan snuble i. Heldigvis har vi 3 ud af 5 opgør hjemme, vi skal (i modsætning til FCM) kun møde FCK én gang, og vi skal ikke i Parken. Samtidig tror jeg det er en fordel for os at vi skal have mange af de indbyrdes opgør i den første del af foråret, hvor vores sammenspillede hold kun er blevet stærkere end i efteråret, samtidig med at både FCM og FCK skal ud i nye formationer, og spille nye spillere ind.

Men selvfølgelig er vi afhængige af at tingene skal lykkes - vi skal ikke have skader, og vores spil skal ramme det niveau vi viste især i slutningen af efteråret... og så tager jeg selvfølgelig udgangspunkt i at vi stadig har en komplet trup efter fredag. Men så kan jeg til gengæld heller ikke se hvorfor vi skulle stå markant svagere end de to-tre andre hold i medaljekampen. Som jeg før har sagt mener jeg vi har ligaens stærkeste startopstilling (inden vinduet) og vores topniveau er bestemt også mindst på niveau med konkurrenterne, det afgørende i foråret tror jeg bliver hvem der rammer topniveau på de rigtige tidspunkter - det skal vi selvfølgelig gøre hvis vi skal have en chance for at gå hele vejen.

Én ting er dog helt sikkert. Det bliver et vanvittigt spændende forår, hvor intet mellem de tre øverste hold er givet på forhånd. Jeg tror mesterskabet først bliver afgjort i sidste runde.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 28. jan 2014, 19:42

Med forbehold for, at AaB ikke mister spillere i transfervinduets sidste dage, mener jeg bestemt, at holdet har styrken til at spille med om medaljer. Klubben har pt. en af de stærkeste trupper i landet, og den nuværende 2. plads ser jeg ikke som resultat af overpræstation eller tilfældigheder. Den manglende stabilitet kan jeg overhovedet ikke få øje på, og jeg kan ikke finde mange eksempler på, at AaB skulle have sat "lette" point over styr - ellers havde de jo nok ikke ligget nr. 2. Tværtimod tyder meget endda på et styrket AaB i foråret, da klubben vil få betydelig mere glæde af en Rasmus Jönsson end tilfældet var i efteråret; alt sammen naturligvis forudsat, at den nuværende trup bevares, og at det ikke vælter ind med skader og karantæner. Mit bud er, at AaB vinder bronze.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 28. jan 2014, 22:46

Jesper Schmidt skrev:
gravballe skrev:jeg tror vi skal være ualmindelige heldige for at bare at ende på en 3 plads.. Brøndby kommer susende, hvis de får lidt mere medvind, så jeg vil blive ualmindelig overrasket hvis vi ender på noget højere end 4 plads, hvis jeg skal være ærlig. En 2 plads, vil dog være fantastisk, næsten som at blive mester. En chance for CL, og lidt penge i en tom kasse. AaB er ikke dårlige, jeg tror bare ikke de magter at holde stabiliteten over de sidste 15 kampe, alt for tit i efteråret har de smidt de lette point væk. Det kombineret med Brøndby/fck har vist bedre stablitet den sidste del af efteråret, gør jeg tror de indhenter os. Jeg vil dog håbe jeg tager fejl.
I den sidste tredjedel af efteråret har vi hentet samme pointtal som FCK, 2 point flere end FCM, og 3 flere end Brøndby. Vi har i samme periode scoret flest mål af alle, og har sammen med FCK og Brøndby lukket færrest ind. Samtidig har vi ikke tabt overhovedet, og vi har ikke tabt hjemme i en menneskealder. Jeg har svært ved at få øje på argumenter for at dette hold ikke skulle have fundet stabiliteten, og det er ihvertfald umuligt at underbygge påstanden om at andre hold skulle have været mere stabile i slutningen af efteråret.

Men jeg er enig i at vi har en ekstremt vigtig kamp i første runde hos Brøndby, for dels vil en sejr der bringe os i nogenlunde sikker afstand til Brøndby, men muligheden for at vi med 3 point kan ligge os helt op til FCM er bestemt også tilstede.

Generelt er det "finalerne" mod FCK, FCM og Brøndby jeg mest frygter vi kan snuble i. Heldigvis har vi 3 ud af 5 opgør hjemme, vi skal (i modsætning til FCM) kun møde FCK én gang, og vi skal ikke i Parken. Samtidig tror jeg det er en fordel for os at vi skal have mange af de indbyrdes opgør i den første del af foråret, hvor vores sammenspillede hold kun er blevet stærkere end i efteråret, samtidig med at både FCM og FCK skal ud i nye formationer, og spille nye spillere ind.

Men selvfølgelig er vi afhængige af at tingene skal lykkes - vi skal ikke have skader, og vores spil skal ramme det niveau vi viste især i slutningen af efteråret... og så tager jeg selvfølgelig udgangspunkt i at vi stadig har en komplet trup efter fredag. Men så kan jeg til gengæld heller ikke se hvorfor vi skulle stå markant svagere end de to-tre andre hold i medaljekampen. Som jeg før har sagt mener jeg vi har ligaens stærkeste startopstilling (inden vinduet) og vores topniveau er bestemt også mindst på niveau med konkurrenterne, det afgørende i foråret tror jeg bliver hvem der rammer topniveau på de rigtige tidspunkter - det skal vi selvfølgelig gøre hvis vi skal have en chance for at gå hele vejen.

Én ting er dog helt sikkert. Det bliver et vanvittigt spændende forår, hvor intet mellem de tre øverste hold er givet på forhånd. Jeg tror mesterskabet først bliver afgjort i sidste runde.
Jeg syntes bare at kunne huske AaB flere gange havde muligheder for imod svare modstander at komme endnu tættere på FCM men smed point imod hold man burde havde slået. Det betyder ikke, at jeg ikke kan huske forkert. Men det kombineret med AaB evige svaghed for at spille godt, når det betyder noget (med undtagelse af den sidste tid med erik/under kuhn) så bliver jeg nervøs...

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 29. jan 2014, 08:10

Mit postulat, og kald mig bare en evig jubeloptimist.
Hvis vinduet lukkede nu, kan jeg ikke se at de andre hold har forstærket sig så meget, at vi ikke er favorit til top to.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 29. jan 2014, 09:10

9520AaB skrev:Mit postulat, og kald mig bare en evig jubeloptimist.
Hvis vinduet lukkede nu, kan jeg ikke se at de andre hold har forstærket sig så meget, at vi ikke er favorit til top to.
Jeg er fuldstændigt enig med dig, men er også notorisk kendt som en evig jubeloptimist. Mesterligakval, here we come :danmarkfan: :aabfan:
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 29. jan 2014, 09:31

Lindmark skrev:
9520AaB skrev:Mit postulat, og kald mig bare en evig jubeloptimist.
Jeg er fuldstændigt enig med dig, men er også notorisk kendt som en evig jubeloptimist. Mesterligakval, here we come :danmarkfan: :aabfan:
Jeg gennemgik også lige de resterende 15 kampe mentalt - som jeg plejer forud for hver sæson, og en hurtig gennemregning, siger at vi ender på 77 point. Det plejer at være nok til en top-to :-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB » 29. jan 2014, 13:41

Slap nu af med det mesterskab snak der er LLAAANNNGGG vej endnu!

Tro mig vil fejre det i flere måneder hvis vi blev mestre men ha nu benene på jorden og vendt nu med at se hva der sker inden vinduet lukker og hvordan de første par kampe i superligaen flasker sig :)

:aabfan: men håber det her bliver os :aabfan: :cheers: :danmarkfan:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 29. jan 2014, 13:47

9000AaB skrev:Slap nu af med det mesterskab snak der er LLAAANNNGGG vej endnu!

Tro mig vil fejre det i flere måneder hvis vi blev mestre men ha nu benene på jorden og vendt nu med at se hva der sker inden vinduet lukker og hvordan de første par kampe i superligaen flasker sig :)

For mit vedkommende var det måske også lige knapt seriøst. Mit regnestykke forudsætter maksimumpoint i foråret.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 29. jan 2014, 13:50

Pastorius skrev:

For mit vedkommende var det måske også lige knapt seriøst. Mit regnestykke forudsætter maksimumpoint i foråret.
Har du indregnet bonuspoint for god stil og lækkert spil?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 29. jan 2014, 13:52

Eksil skrev:
Pastorius skrev:

Kun som 25 minuspoint til BIF for kusksagen. De rykker så ned sammen med FCN.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 29. jan 2014, 13:57

Pastorius skrev:
Eksil skrev:
Pastorius skrev:

Kun som 25 minuspoint til BIF for kusksagen. De rykker så ned sammen med FCN.
Håber godt nok at din lommeregner holder stik ;)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. jan 2014, 15:33

https://twitter.com/FCKobenhavn/status/ ... 8164663297" onclick="window.open(this.href);return false;

FCK ser ud til at mene det seriøst. Det vil alligevel være noget af en tilgang, et noget underligt transferbeløb, og lidt af en fallit erklæring fra både Cornelius' men da også Cardiffs side.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 29. jan 2014, 16:00

Fantastisk god handel for Fck og giver dem vel mesterskabet ?

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 29. jan 2014, 16:05

jonas386 skrev:https://twitter.com/FCKobenhavn/status/ ... 8164663297

FCK ser ud til at mene det seriøst. Det vil alligevel være noget af en tilgang, et noget underligt transferbeløb, og lidt af en fallit erklæring fra både Cornelius' men da også Cardiffs side.
Ja, fallierklæring er det rigtige ord. Ikke meget rygrad i den knægt. Men det underbygger jo meget godt fornemmelsen af, at Cornelius blev købt pga hypen i de københavnske medier og takket være de mange penge til Cardiff fra ham den gale rigmand fra Malaysia. Alene derfor var sammenligninger med andre danske salg, fx Helenius-salget, ikke relevant. FCKs salg af Cornelius var mere i familie med FCMs bondefangeri af den tåbelige inder.

Besvar