Superliga 2013/2014
Re: Superliga 2013/2014
Iøvrigt mærkeligt at tænke på at FCK var favoritter til at tage skabet i vinterpausen. Som de har spillet indtil nu, og også gør mod OB virker det ikke helt usandsynligt at de snart bliver overhalet helt af både BIF og EfB. De skal vist være glade for de stadig er i pokalen, ellers kunne det godt blive svært at opfylde målsætningen om Europa næste sæson. De har været stærke hjemme, men ude er det som om tænderne er lidt mere løse hos løverne end hjemme i Parken og de virker bestemt til at være til at tale med.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Ifølge "troværdige" BT er Kent på den top 5 trænerliste som AGFs ledelse arbejder med http://m.bt.dk/superligaen/agf-paa-trae ... kandidater" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg anser det for helt urealistisk at Kent forlader os til fordel for AGF til sommer. Dels er han på kontrakt hos os, men derudover har han gang i et super spændende projekt som for alvor er ved at bringe os tilbage hvor det er rigtig sjovt. Tvivler stærkt på at han har lyst til at forlade os.
Jeg anser det for helt urealistisk at Kent forlader os til fordel for AGF til sommer. Dels er han på kontrakt hos os, men derudover har han gang i et super spændende projekt som for alvor er ved at bringe os tilbage hvor det er rigtig sjovt. Tvivler stærkt på at han har lyst til at forlade os.
Det virker så oplagt at AGF ender med at samle den kontraktfri Johnny Mølby op. Han har en tydelig forbindelse til holdet, har før skabt resultater og koster ingen penge. Hvis AFG vil have Kent skal de jo aftale med Gaarde hvad kan koster
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
der kan vel ske en del trænerrokeringer til sommer:
Kent, AaB
Glen, FCM
Ståle, FCK
Thomas Frank, BIF
Niels Frederiksen, Esbjerg
Er vel sikre i sædet.
Usikre:
Troels, OB
Fredberg, AGF
Auri, Viborg
To er midlertidige. OB kan ikke være tilfreds pt.
Mellem:
Lars Søndergaard, SønderjyskE
Ove P, FCV
Colin Todd, Randers
Hjulmand, FCN
For de fire gælder, at enten klub eller træner nok gerne vil prøve noget nyt. Colin Todd stopper vel pludselig, så han er sat i denne kategori.
Det ser ikke ud til, at Lars Olsen og John Faxe får chancen i superligaen. Men Johnny Mølby og Morten Wieghorst må være interessant for flere klubber.
Nederlag og sejre her i foråret kan selvfølgelig skubbe trænere nærmere/fjernere udskiftning.
Kent, AaB
Glen, FCM
Ståle, FCK
Thomas Frank, BIF
Niels Frederiksen, Esbjerg
Er vel sikre i sædet.
Usikre:
Troels, OB
Fredberg, AGF
Auri, Viborg
To er midlertidige. OB kan ikke være tilfreds pt.
Mellem:
Lars Søndergaard, SønderjyskE
Ove P, FCV
Colin Todd, Randers
Hjulmand, FCN
For de fire gælder, at enten klub eller træner nok gerne vil prøve noget nyt. Colin Todd stopper vel pludselig, så han er sat i denne kategori.
Det ser ikke ud til, at Lars Olsen og John Faxe får chancen i superligaen. Men Johnny Mølby og Morten Wieghorst må være interessant for flere klubber.
Nederlag og sejre her i foråret kan selvfølgelig skubbe trænere nærmere/fjernere udskiftning.
- FlæskeFrank
De 5 navne er de emner der er blevet debatteret mellem fans i AGF.frederikshavneren skrev:Ifølge "troværdige" BT er Kent på den top 5 trænerliste som AGFs ledelse arbejder med http://m.bt.dk/superligaen/agf-paa-trae ... kandidater" onclick="window.open(this.href);return false;
Personligt tror jeg det står mellem Fredberg og Mølby.
Kent har gang i et spændende projekt hos jer.
Hjulmand sigter i følge rygterne mod udlandet og spillestilen tager for lang tid at køre ind
Wieghorst - han venter vel kun på at Laudrup finder et nyt job.
Jeg så helst en britisk træner uden forudgående kendskab til klubben. Én der kan banke noget gejst ind i truppen
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)
(Monrad og Rislund)
Men hvorfor skulle trænere som Kent Nielsen og Hjulmand smutte til GF. De er begge i klubber hvor de har en høj stjerne hos ledelsen, og GF virker ikke som en klub hvor ledelsen fungerer helt optimalt. Ikke det er en kritik af dig, eller GF fans, mere BT og deres journalistisk, eller mangel på samme.salling23 skrev:De 5 navne er de emner der er blevet debatteret mellem fans i AGF.frederikshavneren skrev:Ifølge "troværdige" BT er Kent på den top 5 trænerliste som AGFs ledelse arbejder med http://m.bt.dk/superligaen/agf-paa-trae ... kandidater" onclick="window.open(this.href);return false;
Hjulmand sigter i følge rygterne mod udlandet og spillestilen tager for lang tid at køre ind
Jeg så helst en britisk træner uden forudgående kendskab til klubben. Én der kan banke noget gejst ind i truppen
Wieghorst kunne være et bud, hvis han gerne vil tilbage som træner, men jeg tror han afventer situationen i FCN og hvordan det går med Hjulmand og interessen fra Holland.
Det er åbenbart ikke kun os der har problemer med Vestsjælland, Esbjerg kunne heller ikke bryde deres betondefensiv op.
I øvrigt sjovt at høre Peter Ankersen efter kampen, den mand har godt nok ikke mange strenge at spille på inde i hovedet, næsten på niveau med Kristian Bach Bak.
I øvrigt sjovt at høre Peter Ankersen efter kampen, den mand har godt nok ikke mange strenge at spille på inde i hovedet, næsten på niveau med Kristian Bach Bak.
Peter Ankersen er helt sikkert dygtig på en fodboldbane, men magen til arrogant nar skal man næsten til hovedstaden for at finde. Han er helt sikkert ikke en spiller der skal til et bundhold et eller andet sted, han er alt for meget medgangs spiller.
Apropos ledelsen i GF, så er det mig en gåde at BSN stadig render rundt og bestemmer det sportslige. Han har intet vist i sin tid. Ny sportslig ledelse først og så lade kompetente folk finde det rigtige trænerteam og lav en langsigtet løsning. Én god sæson i superligaens historie er sgu for ringe af en by der er mere end dobbelt så stor som Aalborg.jonas386 skrev:Men hvorfor skulle trænere som Kent Nielsen og Hjulmand smutte til GF. De er begge i klubber hvor de har en høj stjerne hos ledelsen, og GF virker ikke som en klub hvor ledelsen fungerer helt optimalt. Ikke det er en kritik af dig, eller GF fans, mere BT og deres journalistisk, eller mangel på samme.salling23 skrev:De 5 navne er de emner der er blevet debatteret mellem fans i AGF.frederikshavneren skrev:Ifølge "troværdige" BT er Kent på den top 5 trænerliste som AGFs ledelse arbejder med http://m.bt.dk/superligaen/agf-paa-trae ... kandidater" onclick="window.open(this.href);return false;
Wieghorst kunne være et bud, hvis han gerne vil tilbage som træner, men jeg tror han afventer situationen i FCN og hvordan det går med Hjulmand og interessen fra Holland.
¨limey skrev:Apropos ledelsen i GF, så er det mig en gåde at BSN stadig render rundt og bestemmer det sportslige. Han har intet vist i sin tid. Ny sportslig ledelse først og så lade kompetente folk finde det rigtige trænerteam og lav en langsigtet løsning. Én god sæson i superligaens historie er sgu for ringe af en by der er mere end dobbelt så stor som Aalborg.jonas386 skrev:Men hvorfor skulle trænere som Kent Nielsen og Hjulmand smutte til GF. De er begge i klubber hvor de har en høj stjerne hos ledelsen, og GF virker ikke som en klub hvor ledelsen fungerer helt optimalt. Ikke det er en kritik af dig, eller GF fans, mere BT og deres journalistisk, eller mangel på samme.salling23 skrev:De 5 navne er de emner der er blevet debatteret mellem fans i AGF.frederikshavneren skrev:Ifølge "troværdige" BT er Kent på den top 5 trænerliste som AGFs ledelse arbejder med http://m.bt.dk/superligaen/agf-paa-trae ... kandidater" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg forstår heller ikke hvorfor BSN får sådan en stilling, han har da sikkert en profil i klubben som spiller, men altså nogle typer skal ikke være i ledelsen hos en fodboldklub. Spillere som Tøfting eller BSN har jo aldrig haft profilen som spiller der gør man tænker de ville kunne gøre det godt som ledere i en virksomhed. På samme måde går man jo heller ikke udfra at FCM tilknytter Kristian Back Bach Bak som chef, Brøndby tilknytter Mike Jensen, eller FCK får Zanka fedtet ind i noget ledende arbejde hvor beslutninger kan påvirke andre menneskers liv. Selvom det selvfølgelig kunne være sjovt.
Den er nem at forklare.jonas386 skrev:¨limey skrev:Apropos ledelsen i GF, så er det mig en gåde at BSN stadig render rundt og bestemmer det sportslige. Han har intet vist i sin tid. Ny sportslig ledelse først og så lade kompetente folk finde det rigtige trænerteam og lav en langsigtet løsning. Én god sæson i superligaens historie er sgu for ringe af en by der er mere end dobbelt så stor som Aalborg.jonas386 skrev:Men hvorfor skulle trænere som Kent Nielsen og Hjulmand smutte til GF. De er begge i klubber hvor de har en høj stjerne hos ledelsen, og GF virker ikke som en klub hvor ledelsen fungerer helt optimalt. Ikke det er en kritik af dig, eller GF fans, mere BT og deres journalistisk, eller mangel på samme.salling23 skrev:De 5 navne er de emner der er blevet debatteret mellem fans i AGF.frederikshavneren skrev:Ifølge "troværdige" BT er Kent på den top 5 trænerliste som AGFs ledelse arbejder med http://m.bt.dk/superligaen/agf-paa-trae ... kandidater" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg forstår heller ikke hvorfor BSN får sådan en stilling, han har da sikkert en profil i klubben som spiller, men altså nogle typer skal ikke være i ledelsen hos en fodboldklub. Spillere som Tøfting eller BSN har jo aldrig haft profilen som spiller der gør man tænker de ville kunne gøre det godt som ledere i en virksomhed. På samme måde går man jo heller ikke udfra at FCM tilknytter Kristian Back Bach Bak som chef, Brøndby tilknytter Mike Jensen, eller FCK får Zanka fedtet ind i noget ledende arbejde hvor beslutninger kan påvirke andre menneskers liv. Selvom det selvfølgelig kunne være sjovt.
Se på stillingsbetegnelsen. Brian Steen Nielsen er sportschef - ikke sportsdirektør.
Han skal forhandle med spillere uanset om de skal ind eller ud.
Han kan kun gøre dette hvis træneren siger god for spilleren.
Bestyrelsen står for ansættelse af træneren.
Der har i så også forklaringen på vores problemer.
Bestyrelsen har skiftet træner, når de har følt for det.
Brian Steen har så skulle finde spillere til den type fodbold træneren ønsker at spille.
Se bare på skiftet fra Ove P - Erik Rasmussen - Peter Sørensen
Organisation/forsvarsfodbold - Frem over isen med hovedet under armen - Organisation/forsvarsfodbold .
Der skal ansættes en Sportsdirektør med beføjelse til at fastlægge spillestil og ud fra dette skal denne kunne ansætte træner og skrive kontrakt med spillere.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)
(Monrad og Rislund)
HVIS Randers rygter ned skal vi seriøst overveje om ikke et par af deres spillere kan lokkes en time nordpå til en billig penge.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
hvem er interessant i Randers ???
Mads Fenger er vel den eneste. Og lige på den plads er vi vel dækket ind.
- FlæskeFrank
Brock-Madsen har potentiale til at blive landsholdsangriber og Fenger er, som du skriver, en dygtig centerforsvarer. Swartz har også vist evnen til at sætte dem ind på stribe, men matchet med Kent er nok ikke godt. Fisker er også startet stærkt i ligaen, men han er nok glad for nok bare at være tilbage i Randers.FlæskeFrank skrev:hvem er interessant i Randers ???
Jeg siger ikke vi skal hente 3-4 spillere fra dem, men en af de ovenstående ville pynte, hvis det bliver mulig for det til en billig penge.
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
http://www.bold.dk/nyt/FCM-bet-Sviatche ... r-foraaret" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikast med Dickoh i forsvaret resten af suppen, fremragende nyhed, Dickoh har set overmatchet og forvirret ud af det jeg har set ham.
Ikast med Dickoh i forsvaret resten af suppen, fremragende nyhed, Dickoh har set overmatchet og forvirret ud af det jeg har set ham.
I optakten til aftenens kamp på p3 bliver andreas kraul spurgt om hvad han synes om årets superliga. Han synes det er forfriskende med spænding, men mener at tabellen ser ud som den gør grundet manglende kvalitet i ligaen, og at det tegner skidt for den danske europa deltagelse næste sæson. Interessant Andreas kraul!
Du må lære at dette er Dommedags året for dansk fodbold. Resultater og stilling kan kun forklares med FCK, FCN og BIFs uforklarlige sammenbrud. I forlængelse heraf må man også konkludere at Esbjergs flotte Europa deltagelse udelukkende var et resultat af held. Faktisk burde de to CHL pladser være reserveret FCK og BIF da de, især sidstnævnte, nærmest egenhændigt har drevet dansk Europa succes fremad. (Kunne ikke finde pink her i tapatalk)Valsted skrev:I optakten til aftenens kamp på p3 bliver andreas kraul spurgt om hvad han synes om årets superliga. Han synes det er forfriskende med spænding, men mener at tabellen ser ud som den gør grundet manglende kvalitet i ligaen, og at det tegner skidt for den danske europa deltagelse næste sæson. Interessant Andreas kraul!
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det er en underlig logik, og han blander flere ting sammen der ikke noedvendigvis haenger sammen.
Ligaen bliver taettere enten hvis man goer de staerkeste hold svagere, eller hvis man goer de svageste hold staerkere. Men kun i et tilfaelde vil det betyde at vores europaeiske konkurenceevne bliver svaekket. Saa han kan ikke bare se paa om ligaen er taettere og dermed konkludere at vi staar svagere europaeisk.
Jeg vil saa sandelig medgive at FCK er daarligere i denne saeson end i mange, men mange af de andre hold, specielt dem i bunden, er blevet staerkere. F.eks. har vi samt FCM og Broendby og Esbjerg det staerkeste hold i vel 4-5 saesoner, plus at vi har nogle pisse gode oprykkere i forhold til tidligere. Og da det altsaa ikke kun er vinderen der kommer i europa, men hele 5 hold, er det ikke usandsynligt at den danske europakampagne overall giver flere point overall, i forhold til hvis det kun var FCK der kunne tanke koefficienter. Dertil er det nok ogsaa en fordel at alle hold virkelig skal vaere paa toppen uge efter uge, saa det ikke ender som Celtic og Rangers, der slet ikke er vandt til europaeisk tempo, og derfor skuffer aar efter aar.
Ligaen bliver taettere enten hvis man goer de staerkeste hold svagere, eller hvis man goer de svageste hold staerkere. Men kun i et tilfaelde vil det betyde at vores europaeiske konkurenceevne bliver svaekket. Saa han kan ikke bare se paa om ligaen er taettere og dermed konkludere at vi staar svagere europaeisk.
Jeg vil saa sandelig medgive at FCK er daarligere i denne saeson end i mange, men mange af de andre hold, specielt dem i bunden, er blevet staerkere. F.eks. har vi samt FCM og Broendby og Esbjerg det staerkeste hold i vel 4-5 saesoner, plus at vi har nogle pisse gode oprykkere i forhold til tidligere. Og da det altsaa ikke kun er vinderen der kommer i europa, men hele 5 hold, er det ikke usandsynligt at den danske europakampagne overall giver flere point overall, i forhold til hvis det kun var FCK der kunne tanke koefficienter. Dertil er det nok ogsaa en fordel at alle hold virkelig skal vaere paa toppen uge efter uge, saa det ikke ender som Celtic og Rangers, der slet ikke er vandt til europaeisk tempo, og derfor skuffer aar efter aar.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Er det eksperten bag disse vurderinger vi taler om?Valsted skrev:I optakten til aftenens kamp på p3 bliver andreas kraul spurgt om hvad han synes om årets superliga. Han synes det er forfriskende med spænding, men mener at tabellen ser ud som den gør grundet manglende kvalitet i ligaen, og at det tegner skidt for den danske europa deltagelse næste sæson. Interessant Andreas kraul!
http://www.dr.dk/Sporten/Kommentar/Andr ... 101253.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 222258.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er jo nærmest statistisk garanti for at AGF får point mod FCN selvom de er kommet bagud.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Nå ja, og så kan det stadig undre at der ikke er pressehetz på træner og sportsdirektør i FCK. De har det suverænt største spillerbudget, og langt det bedste udgangspunkt af alle hold, og alligevel ligger de og kæmper om bronzemedalje.Valsted skrev:I optakten til aftenens kamp på p3 bliver andreas kraul spurgt om hvad han synes om årets superliga. Han synes det er forfriskende med spænding, men mener at tabellen ser ud som den gør grundet manglende kvalitet i ligaen, og at det tegner skidt for den danske europa deltagelse næste sæson. Interessant Andreas kraul!
Hvis ligaen er så svag, så kan det da kun undre ekstra at der ikke er fyret folk endnu.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert