Nu skriver jeg ikke, at alt, hvad aviserne skriver, er forkert. Jeg beder bare læserne om, at de ikke sluger artiklerne råt, men faktisk forholder sig til artiklen. Hvis der f.eks. står, at en spiller får ½ mio kr. om måneden, så i stedet for at gengive det som en sandhed på et debatfora, så tænk om du selv tror, at den spiller får over 5 mio kr. om året. Der findes faktisk slåfejl eller tvivlsomme artikler.Gamen skrev:Der har jo aldrig været noget med Qureshi's danske artikler. Her må man skelne. Han har haft en usandsynlig høj hitrate, når det kommer til danske transfers, både på træner- og spillersiden.FlæskeFrank skrev:Problemet i journalisternes verden er de anonyme kilder. De bliver brugt alt for meget og det er for nemt at "digte" en historie. Der er jo ingen, som kan sige, at det har jeg ikke sagt.
Ikke sagt, at de ikke kan være en god ting, men det er jo ligesom når en tosse stiller sig op og siger, at "alle andre mener også...". Det kan passe, men det kan også være, at det kun passer i deres lille hoved.
Ingen kan betvivle at han har et kæmpe stort netværk i dansk fodbold, særligt på agent-siden og i klubberne.
Det er de udenlandske, og særligt spanske og italienske "kilder", der er problemet her.
Men nu kan du selvfølgelig bruge det i dit korstog mod at alt aviserne skriver er forkert...
Så jeg har ikke langet ud efter Michael Qureshi eller andre navngivne sportsjournalister. Hvis jeg langer ud efter nogen, så er det mine meddebattører, som netop gør tingene til sandheder uden at tænke over det først.
Og som jeg ser denne historie, så tror jeg Napoli-historien nok har fået redaktionerne til at grave i hans andre "sikre" kilder og måske har fornemmet, at de var lidt mere "usikre" end først antaget. Så har de måske blæst historien lidt større for at styrke deres troværdighedsgen. Men MQ kan jo måske også have mistet sine kontakter og så blot screenet udenlandske sider/aviser eller debatfora!?) og så bygge på det. Hvis det sidste er tilfældet, så skal han selvfølgelig ud på røv og albuer. Men jeg har ingen anelse om, hvad sandheden er.