Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af FlæskeFrank » 7. dec 2015, 12:28

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:Problemet i journalisternes verden er de anonyme kilder. De bliver brugt alt for meget og det er for nemt at "digte" en historie. Der er jo ingen, som kan sige, at det har jeg ikke sagt.

Ikke sagt, at de ikke kan være en god ting, men det er jo ligesom når en tosse stiller sig op og siger, at "alle andre mener også...". Det kan passe, men det kan også være, at det kun passer i deres lille hoved.
Der har jo aldrig været noget med Qureshi's danske artikler. Her må man skelne. Han har haft en usandsynlig høj hitrate, når det kommer til danske transfers, både på træner- og spillersiden.
Ingen kan betvivle at han har et kæmpe stort netværk i dansk fodbold, særligt på agent-siden og i klubberne.

Det er de udenlandske, og særligt spanske og italienske "kilder", der er problemet her.

Men nu kan du selvfølgelig bruge det i dit korstog mod at alt aviserne skriver er forkert... :thumbsup:
Nu skriver jeg ikke, at alt, hvad aviserne skriver, er forkert. Jeg beder bare læserne om, at de ikke sluger artiklerne råt, men faktisk forholder sig til artiklen. Hvis der f.eks. står, at en spiller får ½ mio kr. om måneden, så i stedet for at gengive det som en sandhed på et debatfora, så tænk om du selv tror, at den spiller får over 5 mio kr. om året. Der findes faktisk slåfejl eller tvivlsomme artikler.

Så jeg har ikke langet ud efter Michael Qureshi eller andre navngivne sportsjournalister. Hvis jeg langer ud efter nogen, så er det mine meddebattører, som netop gør tingene til sandheder uden at tænke over det først.

Og som jeg ser denne historie, så tror jeg Napoli-historien nok har fået redaktionerne til at grave i hans andre "sikre" kilder og måske har fornemmet, at de var lidt mere "usikre" end først antaget. Så har de måske blæst historien lidt større for at styrke deres troværdighedsgen. Men MQ kan jo måske også have mistet sine kontakter og så blot screenet udenlandske sider/aviser eller debatfora!?) og så bygge på det. Hvis det sidste er tilfældet, så skal han selvfølgelig ud på røv og albuer. Men jeg har ingen anelse om, hvad sandheden er.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 7. dec 2015, 12:28

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 7. dec 2015, 12:29

Gamen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Siger MQ... Men han findes jo ikke!
Han er lige her: https://www.facebook.com/alessandro.calandrelli.520 ;) ;) ;) ;)

Hør lige her, du får ikke mig til at tro at man bevidst vil smadre sin karriere ved at smække en artikel man selv har opfundet på forsiden af sin egen avis. Han ved da udmærket hvordan mekanismerne fungerer i udenlandske klubber.
En karriere bygget på 16 års løgn. Det er længe han er sluppet afsted med det.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 7. dec 2015, 12:34

Se hele indslaget om Michael Qureshi
http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... l-qureshi/

Gamen

Indlæg af Gamen » 7. dec 2015, 12:36

FlæskeFrank skrev: Nu skriver jeg ikke, at alt, hvad aviserne skriver, er forkert. Jeg beder bare læserne om, at de ikke sluger artiklerne råt, men faktisk forholder sig til artiklen. Hvis der f.eks. står, at en spiller får ½ mio kr. om måneden, så i stedet for at gengive det som en sandhed på et debatfora, så tænk om du selv tror, at den spiller får over 5 mio kr. om året. Der findes faktisk slåfejl eller tvivlsomme artikler.

Så jeg har ikke langet ud efter Michael Qureshi eller andre navngivne sportsjournalister. Hvis jeg langer ud efter nogen, så er det mine meddebattører, som netop gør tingene til sandheder uden at tænke over det først.

Og som jeg ser denne historie, så tror jeg Napoli-historien nok har fået redaktionerne til at grave i hans andre "sikre" kilder og måske har fornemmet, at de var lidt mere "usikre" end først antaget. Så har de måske blæst historien lidt større for at styrke deres troværdighedsgen. Men MQ kan jo måske også have mistet sine kontakter og så blot screenet udenlandske sider/aviser eller debatfora!?) og så bygge på det. Hvis det sidste er tilfældet, så skal han selvfølgelig ud på røv og albuer. Men jeg har ingen anelse om, hvad sandheden er.
Der er absolut intet i Qureshi's danske artikler der har svækket hans troværdighed, tværtimod. Som sagt har hans store netværk betydet at han som regel har været først med transfernyt, og været utroligt tæt på klubber som bl.a. AaB. Han var også en af mændene bag deres liste over spillerlønninger, hvilket i min optik kun bestyrker at de har været tættere på sandheden end så mange andre.
Det er uomtvisteligt, at han har bedre kilder end de fleste journalister, når det kommer til særligt spilleragenter. Og så kræver det næppe meget at kunne udfærdige sådan en liste.

Så hvis det er fordi du betvivler at Würtz tjener over 2 mio., eller at Rasmus Jönsson tjener omkring 1,2 mio, så gør du bare det. Jeg tror nu nok det er så tæt på som man kan komme. Agenterne har fuldstændig styr på at prissætte på de nordiske markeder, ellers ville de ikke have spillere fra forskellige lande/ligaer.

Gamen

Indlæg af Gamen » 7. dec 2015, 12:40

Provst i Brovst skrev:
En karriere bygget på 16 års løgn. Det er længe han er sluppet afsted med det.
Det virker ærligt talt også lidt bombastisk at påstå det. Manden har jo lavet bunkevis af gode artikler, og har som sagt været en af de sportsjournalister i Danmark der har vidst mest om transfers. Det er jo ikke sådan at alt han har skrevet i de seneste 16 år er løgn. Det fremhæver hans tidl. og nuværende kolleger jo også, at man bredt har anset ham for at være hamrende dygtig til sit arbejde. Men derfor er det da stadig en sørgelig sag.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 7. dec 2015, 13:02

Gamen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Siger MQ... Men han findes jo ikke!
Han er lige her: https://www.facebook.com/alessandro.calandrelli.520 ;) ;) ;) ;)

Hør lige her, du får ikke mig til at tro at man bevidst vil smadre sin karriere ved at smække en artikel man selv har opfundet på forsiden af sin egen avis. Han ved da udmærket hvordan mekanismerne fungerer i udenlandske klubber.
Det lykkedes da meget godt for Jeppe Nybroe at forvandle sin karriere fra stjernereporter til fyret på DR og en status som dybt utroværdig, fordi han manipulerede med nogle indslag fra Irak. Det var heller ikke nødvendigt for ham, men han gjorde det alligevel.

Svindlere findes alle vegne, også blandt folk med succes. Det er både Nybroe og Qureshi sørgelige eksempler på.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 7. dec 2015, 13:07

jonas386 skrev:
astonvilla skrev:
Gamen skrev:
astonvilla skrev:Faktum er vel bare at MQ er blevet fanget med fingrene nede i kagedåsen og så betales der ved kasse 1 (selvom man selvfølgelige godt kan undres over den ekstreme hellighed der udvises fra BT og EB når man ser på deres standarder i øvrigt - men lad den ligge).

Ikke så meget underligt i dette.

Men der er én ting jeg skal bruge lidt hjælp til at forstå:
Denne hér Torben Aakjær - som jeg har forstået det, så blev han fyret i MUFC efter nogle uheldige udtalelser (på FB).
Hvordan kan det udløse dette blodrøde had han bærer mod MQ - og med det nærmest infantile udfald han har mod ham (igen på FB)?

Jeg har ikke fulgt sagen tæt nok til at kunne se denne kobling?
Qureshi og Morten Crone bragte historien. Siden har Aakjær båret nag, og brugt både Twitter og Facebook til at tordne mod Qureshi. Sammen med Ivan Holm, kendt Frem-mand, og hans søn, tidl. kontraktspiller i Brøndby Daniel Holm, har de været ude med riven på samtlige opslag omkring Qureshi på twitter de seneste dage. Lettere usmageligt.

Jeg kan også sidde og blive lidt harm over, at historien bringes af TV3 Sport, for deres site excellerer i at bringe deciderede ikke-historier og sladder, særligt om engelsk fodbold, og særligt i transferperioderne.
OK - men altså "bragte historien". Han har skrevet noget dumt på FB til offentligt skue som får ham fyret i MUFC - det undrer mig bare at han kan bære et sådant had over det? Han har sku da selv lagt det ud i offentligheden. Der må da stikke noget andet under? Eller måske jeg bare misforstår.
Idioti er mit bedste bud. Manden kom med en række racistiske udtalelser og forsvarede sig med "jeg er blevet hacket", hvilket selvfølgelig er dumt når han efterfølgende valgte at gjorde det igen.
Jeg ved ikke helt hvad der er op og ned i den her sag, men Torben Aakjær slår mig som værende en usympatisk nar på alle leder og kanter.
OK - tak Jonas og Gamen. Det var også sådan jeg fornemmede det forholdt sig. Det virker bare lidt virkelighedsfjernt at en person som var ansat i så stor en virksomhed som MUFC kunne være og agere så underbemidlet. Men det kan åbenbart lade sig gøre.
Bienvenu Bassogog!

Knodt
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Risgård

Indlæg af Knodt » 7. dec 2015, 13:57

Jeg har fulgt med fra sidelinjen, og jeg håber ikke dette fører til korsfæstelse, men jeg vil lige give mit besyv med i debatten.
Der er en ting, jeg ikke kan undgå at spekulere i. Omend den er hypotetisk. Bær over med mig.

Som Gamen siger, er jeg ganske enig i, at Qureshi er en af de mest profilerede sportsjournalister, vi har i landet. Han formår at modstå fristelsen at skrive spalte og og spalte ned om FCK og Brøndby i en ellers københavnerfikseret avis. På sin vis kan man godt argumentere for, at denne sag er et tab for den journalistiske stand i Danmark. Vi går ud fra, at manden er helt og aldeles færdig i branchen.

Men når du, Gamen, roser og ærgrer dig over tabet af Qureshi, kan jeg ikke undgå at tænke, om det ikke er for det bedste. Lets face it. Hvis manden virkelig har snydt, og kilderne ikke findes - må indrømme, at jeg efterhånden kraftigt hælder til den overbevisning - så er det et kæmpe problem. For journalisstanden, for læseren. Uanset om han så har handlet korrekt i 98% af tilfældende, og er fejlfri på det danske fodboldmarked. Det har efterhånden hele landet skrevet om de sidste par dage i sportens verden.

Men en helt anden vinkel: hvad nu hvis manden har snydt, og han er blevet berømt på dette? Du siger ganske rigtigt, at han har været korrespondent i Spanien og har fået stor indsigt i Real og Barca, men det er jo også bevist, at den falske kilde "Francesco Pierini" har figureret siden 1999 i en artikel i Goal skrevet af Michael Qureshi. Det her er ren spekulation, lad mig understrege det. Men kunne det tænkes, at manden i sin tid blev tildelt jobbet som korrespondent i udlandet på baggrund af imponerende artikler med stor baggrundsviden brygget på imaginære personers viden (Pierini og måske flere, hvem ved?). Ad den vej kommet forest i køen om de attraktive jobs (på bekostning af "rene" kolleger), og derigennem opnået viden igennem 16 år. På falsk baggrund så at sige.

Jeg skal understrege, at jeg ikke siger, det er sådan det forløb. Det aner jeg intet om. Men tanken er bare værd at have med i puslespillet om sagen. Og især når du Gamen roser mandens imponerende netværk.

Gamen

Indlæg af Gamen » 7. dec 2015, 14:14

Knodt skrev:Jeg har fulgt med fra sidelinjen, og jeg håber ikke dette fører til korsfæstelse, men jeg vil lige give mit besyv med i debatten.
Der er en ting, jeg ikke kan undgå at spekulere i. Omend den er hypotetisk. Bær over med mig.

Som Gamen siger, er jeg ganske enig i, at Qureshi er en af de mest profilerede sportsjournalister, vi har i landet. Han formår at modstå fristelsen at skrive spalte og og spalte ned om FCK og Brøndby i en ellers københavnerfikseret avis. På sin vis kan man godt argumentere for, at dette er et tab for den journalistiske stand i Danmark. Vi går ud fra, at manden er helt og aldeles færdig i branchen.

Men når du, Gamen, roser og ærgrer dig over tabet af Qureshi, kan jeg ikke undgå at tænke, om det ikke er for det bedste. Lets face it. Hvis manden virkelig har snydt, og kilderne ikke findes - må indrømme, at jeg efterhånden kraftigt hælder til den overbevisning - så er det et kæmpe problem. For journalisstanden, for læseren. Uanset om han så har handlet korrekt i 98% af tilfældende, og er fejlfri på det danske fodboldmarked. Det har efterhånden hele landet skrevet om de sidste par dage i sportens verden.

Men en helt anden vinkel: hvad nu hvis manden har snydt, og han er blevet berømt på dette? Du siger ganske rigtigt, at han har været korrespondent i Spanien og har fået stor indsigt i Real og Barca, men det er jo også bevist, at den falske kilde "Francesco Pierini" har figureret siden 1999 i en artikel i Goal skrevet af Michael Qureshi. Det her er ren spekulation, lad mig understrege det. Men kunne det tænkes, at manden i sin tid blev tildelt jobbet som korrespondent i udlandet på baggrund af imponerende artikler med stor baggrundsviden (Pierini og måske flere, hvem ved?). Ad den vej kommet forest i køen om de attraktive jobs (på bekostning af "rene" kolleger), og derigennem opnået viden igennem 16 år. På falsk baggrund så at sige.

Jeg skal understrege, at jeg ikke siger, det er sådan det forløb. Det aner jeg intet om. Men tanken er bare værd at have med i puslespillet om sagen. Og især når du Gamen roser mandens imponerende netværk.
Er det dig, Buzz?! :D

Spøg til side, når jeg ærgrer mig over tabet af Qureshi, så handler det ikke om at jeg synes man skal have lov til at snyde og bedrage læseren.
Det handler om at jeg værdsætter de journalister, der kan sætte sig ud over den middelmådighed der ofte præger sportsjournalistikken. Og Qureshi har som en af de eneste, måske sammen med Thomas Idskov, været gode til (og interesserede i) at dække AaB. Samtidigt har han, synes jeg, været enormt dygtig til at levere noget andet end den klassiske interview-form - se f.eks. interviewene med Ståle og Zanka op til denne sæson.

Qureshi dækkede Gravesen og Galacticos tæt, præcis som VG gør med Ødegaard nu, og interviewede flere af Real Madrid-stjernerne i de par år han boede der - personligt. Det er ikke nogen myte - de interviews kan sikkert findes i artikeldatabaserne. Det var en del af hverdagen, når de dryssede gennem mixed zone og han skulle have en snak med Gravesen.
Det er lige lovlig voldsomt at konkludere at hovedparten af hans karriere har været baseret på løgn.
Og nej, den primære grund til at han fik det job var at han kunne flydende spansk, som han havde læst sammen med sin udd. i journalistik.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 7. dec 2015, 14:25

Gamen skrev:
Knodt skrev:Jeg har fulgt med fra sidelinjen, og jeg håber ikke dette fører til korsfæstelse, men jeg vil lige give mit besyv med i debatten.

Som Gamen siger, er jeg ganske enig i, at Qureshi er en af de mest profilerede sportsjournalister, vi har i landet. Han formår at modstå fristelsen at skrive spalte og og spalte ned om FCK og Brøndby i en ellers københavnerfikseret avis. På sin vis kan man godt argumentere for, at dette er et tab for den journalistiske stand i Danmark. Vi går ud fra, at manden er helt og aldeles færdig i branchen.

Men en helt anden vinkel: hvad nu hvis manden har snydt, og han er blevet berømt på dette? Du siger ganske rigtigt, at han har været korrespondent i Spanien og har fået stor indsigt i Real og Barca, men det er jo også bevist, at den falske kilde "Francesco Pierini" har figureret siden 1999 i en artikel i Goal skrevet af Michael Qureshi. Det her er ren spekulation, lad mig understrege det. Men kunne det tænkes, at manden i sin tid blev tildelt jobbet som korrespondent i udlandet på baggrund af imponerende artikler med stor baggrundsviden (Pierini og måske flere, hvem ved?). Ad den vej kommet forest i køen om de attraktive jobs (på bekostning af "rene" kolleger), og derigennem opnået viden igennem 16 år. På falsk baggrund så at sige.

Er det dig, Buzz?! :D

Spøg til side, når jeg ærgrer mig over tabet af Qureshi, så handler det ikke om at jeg synes man skal have lov til at snyde og bedrage læseren.
Det handler om at jeg værdsætter de journalister, der kan sætte sig ud over den middelmådighed der ofte præger sportsjournalistikken. Og Qureshi har som en af de eneste, måske sammen med Thomas Idskov, været gode til (og interesserede i) at dække AaB. Samtidigt har han, synes jeg, været enormt dygtig til at levere noget andet end den klassiske interview-form - se f.eks. interviewene med Ståle og Zanka op til denne sæson.

Qureshi dækkede Gravesen og Galacticos tæt, præcis som VG gør med Ødegaard nu, og interviewede flere af Real Madrid-stjernerne i de par år han boede der - personligt. Det er ikke nogen myte - de interviews kan sikkert findes i artikeldatabaserne. Det var en del af hverdagen, når de dryssede gennem mixed zone og han skulle have en snak med Gravesen.
Det er lige lovlig voldsomt at konkludere at hovedparten af hans karriere har været baseret på løgn.
Og nej, den primære grund til at han fik det job var at han kunne flydende spansk, som han havde læst sammen med sin udd. i journalistik.
Nej den anden dude der er ikke mig. Jeg har kun en profil (sikker paa mod's kan verificere min ip). Men forresten, hvordan kan du dog paa nogen maade vide om mandens netvaerk og track-record ikke har spillet en rolle i forhold til ansaettelser? Andet lyder da godt nok ekstremt implausibelt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Knodt
Miniput
Miniput

Indlæg af Knodt » 7. dec 2015, 14:30

Okay, det er godt at høre, jobbet er tildelt på baggrund af kompetencer. Som det selvfølgelig bør.

Men jeg konkluderer altså ikke - jeg spekulerer blot.

Som sagt betvivler jeg heller ikke, at de faktiske interviews fra Spanien er korrekte. Kan selv huske at have set manden interviewe spillerne på tv/web-tv eller andet. Men der har tydeligvis været et behov for at dække et par procent af artiklerne med falske navne, og det er bare et problem. Uanset hvor dygtig man så ellers er.

Det virker dog til, at du har tendens til at tro på alt, hvad Qureshi postulerer. Teoretisk set kan han sagtens have ret i, at han blot ville skjule kildernes rigtige navne. Men folk, der bliver fanget med fingrene i kagedåsen, har ofte tendens til at benægte alt og opdigte nye historier for at dække over sagen. Det kunne godt ligne det, Qureshi er ude i på Twitter osv.

EDIT: Nej jeg er ikke Buzz. Oprettede en bruger fordi jeg ikke kunne holde mig tilbage fra at komme med mit synspunkt.

Gamen

Indlæg af Gamen » 7. dec 2015, 14:36

Buzz Killington skrev: Nej den anden dude der er ikke mig. Jeg har kun en profil (sikker paa mod's kan verificere min ip). Men forresten, hvordan kan du dog paa nogen maade vide om mandens netvaerk og track-record ikke har spillet en rolle i forhold til ansaettelser? Andet lyder da godt nok ekstremt implausibelt.
Det var også en joke.

Jeg tvivler stærkt på, at de 3 år han skrev om pik og patter på M!, inden BT hvervede ham til at følge Gravesen i Real Madrid har betydet det store...

Ja, jeg er klar over at han inden da var praktikant og en ubetydelig del af redaktionen på Onside (som 23-25 årig), samt korrespondent med dækning af al sport i London i en 2-årig periode, men det har næppe betydet det store. At han havde fortræffelige spansk-kundskaber og var en dygtig journalist har derimod nok betydet en del.

Gamen

Indlæg af Gamen » 7. dec 2015, 14:43

Knodt skrev:Okay, det er godt at høre, jobbet er tildelt på baggrund af kompetencer. Som det selvfølgelig bør.

Men jeg konkluderer altså ikke - jeg spekulerer blot.

Som sagt betvivler jeg heller ikke, at de faktiske interviews fra Spanien er korrekte. Kan selv huske at have set manden interviewe spillerne på tv/web-tv eller andet. Men der har tydeligvis været et behov for at dække et par procent af artiklerne med falske navne, og det er bare et problem. Uanset hvor dygtig man så ellers er.

Det virker dog til, at du har tendens til at tro på alt, hvad Qureshi postulerer. Teoretisk set kan han sagtens have ret i, at han blot ville skjule kildernes rigtige navne. Men folk, der bliver fanget med fingrene i kagedåsen, har ofte tendens til at benægte alt og opdigte nye historier for at dække over sagen. Det kunne godt ligne det, Qureshi er ude i på Twitter osv.
Jeg er fuldstændig græsk/katolsk overfor hvad Qureshi måtte påstå. Jeg synes han står svagere i billedet når han ikke vil udlevere kilderne, f.eks. i dyb fortrolighed med sin redaktør. Det er skuffende, og ødelæggende for hans sag (og ikke mindst hans eftermæle).
Mest af alt, fordi jeg synes det er pisse ærgerligt at en transfer-eksperterne, og en af de få med reel indsigt i AaB, nu er ude af vagten.

Det tætteste jeg kommer på manden, er at jeg har dristet mig til at købe tøj i hans kones i øvrigt ganske udmærkede herretøjsbutik.

Jeg håber han kommer tættere på sandheden end han er kommet indtil videre, men indtil da må det jo så blot være en reminder om hvor galt det kan gå, hvis ikke man har styr på sine ting.

Knodt
Miniput
Miniput

Indlæg af Knodt » 7. dec 2015, 14:53

Du, Gamen, skrev dette i går (og ja, jeg aner ikke hvordan man laver citater herinde, men vi overlever nok):

"Der står ingen steder, at han har opdigtet noget. Han holder fast i, at han i enkelttilfælde har benyttet sig af navne som ikke findes, om kilder som sagtens kan findes. Andet er ikke bevist, og indtil da så synes jeg det er lidt kvalmende at du forsøger at udlægge det, som om han har opfundet historier"

Hvis det ikke er at lappe alt i sig, som manden påstår, så ved jeg ikke, hvad er.

Men jeg kan omvendt godt se, at jeg selvfølgelig har et helt omvendt syn på sagen. Jeg tror simpelthen overhovedet ikke på manden. Håber han overrasker mig og nævner de rigtige navne på kilderne, for han var om nogen transferkongen i Danmark.

Gamen

Indlæg af Gamen » 7. dec 2015, 14:59

Knodt skrev:Du, Gamen, skrev dette i går (og ja, jeg aner ikke hvordan man laver citater herinde, men vi overlever nok):

"Der står ingen steder, at han har opdigtet noget. Han holder fast i, at han i enkelttilfælde har benyttet sig af navne som ikke findes, om kilder som sagtens kan findes. Andet er ikke bevist, og indtil da så synes jeg det er lidt kvalmende at du forsøger at udlægge det, som om han har opfundet historier"
Det skrev jeg inden Onside. Da var det eneste man havde at forholde sig til, at han havde opgivet 4-5 kilder som værende tildelt falske navne. Jeg bryder mig ikke om at dømme nogen, der kun er mistænkt for noget. Særligt, når de ikke engang har fået lov til selv at åbne munden. Men sådan er vi så forskellige.

Knodt
Miniput
Miniput

Indlæg af Knodt » 7. dec 2015, 15:02

Fair nok, det giver selvfølgelig mening. Onside-indslaget var uddybende.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. dec 2015, 15:07

Gamen skrev: Mest af alt, fordi jeg synes det er pisse ærgerligt at en transfer-eksperterne, og en af de få med reel indsigt i AaB, nu er ude af vagten.
Jeg kan sagtens følge dig, vi har da i den grad brug for at der er journalister som ikke konstant bræger side op og side ned om FCK og Brøndby, men jeg synes godt nok det er en langt mere alvorlig sag end hvad du giver udtryk for. Uanset om det viser sig (det kommer nu nok aldrig frem) at han rent faktisk HAR haft kilderne, og de personer han har givet nye navne reelt eksisterer, eller om det skulle vise sig at være ren fiktion, så er det en alvorlig sag når journalister lyver, og jeg synes slet ikke det kan sammenlignes med når man viderebringer artikler fra andre medier, hvor lødigheden og det med at benytte sig af sandheden måske heller ikke lige står først for.

Hvis vi skal kunne bruge journalister til ret meget, så kan man altså ikke tillade at de bevidst pynter på sandheden, eller opfinder historier som ikke er der... Jeppe Nybroe sagen som en anden nævnte, er et godt eksempel på en meget lignende historie, som fik de konsekvenser som den samlede presse helt naturligt er nødt til at tage, og som Nybroe må man også forvente at Qureshi får svært ved at få job på nogenlunde lødige sportsredaktioner fremover, og sådan bør det efter min mening også være.

Uanset hvor dumt et svin ham Man U tøjten end virker til at være, så er det alt andet lige Qureshi som har dummet sig, og det er helt fair at der kommer konsekvenser, uanset om sagen så er blevet taget op af en teenagefornærmet tøs/scout eller et andet medie med et horn i siden på Qureshi.

Gamen

Indlæg af Gamen » 8. dec 2015, 16:24

Man skal erkende sin brøde, når man begår en fejl.

Jeg har siden i går siddet og researchet lidt på Qureshi-historien, tilsyneladende sideløbende med et par andre, og fundet frem til mindst 3 fiktive journalister mere i hans artikler. Kilder der er brugt i artikler, men som også har skrevet historier for det firma der har leveret de fiktive historier/interviews, og altså højst sandsynligt ikke eksisterer.

Derudover virker det til at historien har tråde til Holland, og en meget erfaren freelancer. Denne har i en enkelt byline, i en storklubs officielle magasin har brugt Pierini som byline. De fiktive navne står bag mindst 2 andre stort anlagte fake-interviews med superstjerner, som er produceret af Hakkie-Tikkie Media, ejet af ham.
Den her sag viser sig at være langt større end jeg lige troede. Trist.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. dec 2015, 20:57

Gamen skrev:Man skal erkende sin brøde, når man begår en fejl.

Jeg har siden i går siddet og researchet lidt på Qureshi-historien, tilsyneladende sideløbende med et par andre, og fundet frem til mindst 3 fiktive journalister mere i hans artikler. Kilder der er brugt i artikler, men som også har skrevet historier for det firma der har leveret de fiktive historier/interviews, og altså højst sandsynligt ikke eksisterer.

Derudover virker det til at historien har tråde til Holland, og en meget erfaren freelancer. Denne har i en enkelt byline, i en storklubs officielle magasin har brugt Pierini som byline. De fiktive navne står bag mindst 2 andre stort anlagte fake-interviews med superstjerner, som er produceret af Hakkie-Tikkie Media, ejet af ham.
Den her sag viser sig at være langt større end jeg lige troede. Trist.
AaBs tidligere sportsdirektør Ole Andersen udtalte igår til Aftenavisen at han mener at denne form for "ikke-eksisterende" kilder har været en fast del af dansk fodbold-journalistik de sidste 30 år...
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar