Superliga 2013/2014

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af NIN » 4. aug 2013, 20:58

jonas386 skrev:En EfB sejr og en sejr til os på mandag og weekenden har været, næsten, perfekt. Som det ser ud nu ender mesterskabet i Jylland et eller andet sted. Både FCK og FCN har højst sandsynligt noget europæisk bold i efteråret, turneringer hvor de virkelig kan miste modet og miste kræfter.

Positivt: Jysk mesterskab, og der kommer måske fokus på andet end BIF og FCK.

Negativt: FCM kan risikere at blive mestre.
50 mesterskaber i træk til FCK end et til FCM eller Gymnastikpigerne. Punktum.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 4. aug 2013, 21:04

Afdæmpet jubel i EFB's omklædningsrum. Ikke nogen større sportslig udfordring at slå Brøndby efterhånden. Fantastisk :D
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 4. aug 2013, 21:06

Er der nogen der kan forklare mig, hvad Poul Hansen mener når han siger om en fodboldspiller 'han er meget undervejs'?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 4. aug 2013, 21:07

NIN den fromme skrev:
jonas386 skrev:En EfB sejr og en sejr til os på mandag og weekenden har været, næsten, perfekt. Som det ser ud nu ender mesterskabet i Jylland et eller andet sted. Både FCK og FCN har højst sandsynligt noget europæisk bold i efteråret, turneringer hvor de virkelig kan miste modet og miste kræfter.

Positivt: Jysk mesterskab, og der kommer måske fokus på andet end BIF og FCK.

Negativt: FCM kan risikere at blive mestre.
50 mesterskaber i træk til FCK end et til FCM eller Gymnastikpigerne. Punktum.

Helt enig. Det er da meget sjovt at se Kbh-klubberne i bunden, men fornøjelsen forsvinder hurtigt ved tanken om et mesterskab til FCM eller AGF.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 4. aug 2013, 21:08

doukas skrev:Er der nogen der kan forklare mig, hvad Poul Hansen mener når han siger om en fodboldspiller 'han er meget undervejs'?
Jeg tror nok, det i kommentatorsprog betyder, at han har været længe om at få sit gennembrud.

Men jeg er ikke sikker... :)

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 4. aug 2013, 21:09

AaB1978 skrev:
doukas skrev:Er der nogen der kan forklare mig, hvad Poul Hansen mener når han siger om en fodboldspiller 'han er meget undervejs'?
Jeg tror nok, det i kommentatorsprog betyder, at han har været længe om at få sit gennembrud.

Tror det ikke, fordi han bruger det om nogle konkrete situationer i kampene

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 4. aug 2013, 21:48

NIN den fromme skrev:50 mesterskaber i træk til FCK end et til FCM eller Gymnastikpigerne. Punktum.
Jeg kunne ikke være mere enig. Man tror ikke at fans af heden eller GF kan blive mere ulidelige, men så vinder de et mesterskab, og så bryder helvede for alvor løs.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 4. aug 2013, 22:00

doukas skrev:
AaB1978 skrev:

Tror det ikke, fordi han bruger det om nogle konkrete situationer i kampene
Han er ofte på vej et sted fra et andet? En bevægelig spiller eller en spiller der lige mangler et par meter for at være der hvor han skal være.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 4. aug 2013, 22:01

Poul Hansen har lige sagt, at FCK og FCN har været de bedste de sidste 4-5 år. Hold da op. Jeg har intet imod Fyn, men er det der han har taget skade? FCN var ikke i toppen for hverken fire eller fem år siden.

Jeg bryder mig ikke om FCKs forfald. Slet ikke efter 3+ viste hvor Danmark lå på koefficientlisten. Den må Aalborg BK rette op på om nogle år.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 4. aug 2013, 22:11

Oldager skrev:Poul Hansen har lige sagt, at FCK og FCN har været de bedste de sidste 4-5 år. Hold da op. Jeg har intet imod Fyn, men er det der han har taget skade? FCN var ikke i toppen for hverken fire eller fem år siden.

Jeg bryder mig ikke om FCKs forfald. Slet ikke efter 3+ viste hvor Danmark lå på koefficientlisten. Den må Aalborg BK rette op på om nogle år.
De var ihvertfald godt med i nedrykningskampen i vores dårlige sæson.
Hader København!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 4. aug 2013, 22:13

@Oldager

UEFA point er altid godt, men helt ærligt så de danske hold ingen berettigelse med det niveau superligaen har i øjeblikket, hvilket de internationale resultater tydeligt viser. Og derudover er det en myte at FCK har været et lokomotiv for den danske liga. De andre hold - med undtagelse af FCN som allerede tjente penge - er ikke blevet bedre, blevet rigere, eller kommet længere i europa på baggrund af FCK's magt. Tværtimod har millionunderskud været kotume i superligaklubberne i FCK's storhedstid.

Jeg er sikker på den fornyede spænding i ligaen, samt det i Danmark fremherskende fokus på en langsigtet og stabil økonomi baseret på talentudvikling og hjemmelige resultater, vil afføde tilskuerfremgang over hele linjen (måske minus FCK) og dermed skabe en stærkere liga på sigt, samt bedre europæiske resultater på denne baggrund. Det ville være fantastisk med Svenske tilstande, og hellere det end Skotske tilstande. Selvom Skotland har haft to storklubber i mange år, har dette ikke affødt succes for de mindre hold, og den skotske liga ligger pt i ruiner.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 5. aug 2013, 10:43

Puha - man må sige, at der for en gangs skyld er oprigtig spændning om, hvordan den absolutte top kommer til at se ud i årets superliga. Forhåndsfavoritterne fra FCK og FCN ligger helt i bunden, mens FCM, som vel på forhpnd var tippet en blød midterplacering, har lagt sig på spids.

Overraskende? - Egentlig ikke. Prøv at tag et kig på FCNs startopstilling mod AGF: Martin Hansen, Mario Ticinovic, Michael Jacobsen, Runje, Mtiliga, Pascal Gregor, Stokholm, Vingaard, Stryger Larsen, Oliver Tychosen, Anders Christiansen. Skræmmende? - Langt fra. Deres klart vigtigste spiller er 37 år, deres indkøb denne sommer har været 4 spillere fra 1. division + 2 bænkevarmere fra FCK, + en ok spiller fra en af nedrykningskandidaterne. Og selvom jeg har stor respekt for Kasper Hjulmands arbejde med spilkoncept osv., tror jeg altså ikke, at dette hold lige pludselig går amok og vinder 5-6 kampe i træk. FCN bliver ikke mestre.

FCK har jo på papiret stadig en masse spillere, der en gang har været gode. En gang. I den nuværende forfatning vil jeg mene, at FCK på ingen måde er skræmmende - hverken mand for mand eller som hold. Wiland, Claudemir, Bolanos, Santin, som alle har været store profiler i ligaen, virker trætte og mætte, og burde have været skippet af sted til andre lande. Olof Melberg, som jo er et stort navn, er indkøbt for at gøre de andre spillere bedre. Han har spillet to kampe nu, og i begge kampe har hans forsvarsmakker set forfærdelig ud. Thomas Kristensen ville næppe kunne spille sig på noget top-5 hold i DK, mens Delaney stadig er for ung til at være hele midtbaneansvaret selv. Gislason har et højt top niveua, men et lavt bundniveau, og Igor Vetokele kunne ikke blive topscorer i 2. division øst. Marvin Pourie blev hypet stort i sidste sæson, men passer han virkelig ind på FCKs hold, og han i virkeligheden så god? Jeg har min tvivl. Og med salget af Michael Jacobsen og Martin Vingaard, er bredden heller ikke skræmmende. Tilbage står to backs med høj klasse samt Nicolai Jørgensen, der både har klasse og sult efter succes.
Og selvom de nu melder ud, at der kommer 1-2 profiler til inden transfervinduet lukker, skal man huske på, atCV vel ikke har ramt rigtigt indkøbsmæssigt mere end 1-2 gange de seneste 3 år.
Bliver de mestre? - Måske. Men jeg tvivler stærkt!

FCM: Har set rigtig gode ud, og deres start-11'er er den måske stærkesste i ligaen lige nu. Deres koncept fungerer, de har selvtillid, og holdet erstærkt både teknisk og fysisk. Men et par salg af fx Izunna, Juelsgaard eller Igboun vil ramme hårdt, ligesom skader og karantæner kan blive kostbare. Deres bænk ser meget uprøvet og tvivlsom ud, og så kan turneringen godt blive lang.
Bliver de mestre? Måske. I hvert fald top-3.

Randers har et solidt set-up med en klar plan og spillere, der er perfekt castet til holdet. De er skarpe i begge felter, men så er de heller ikke bedre end det. Det skal nok ende i top-5, men mestre bliver de ikke.

Esbjerg er dygtige på kontraer, men kan næppe holde samme skarphed igennem 33 runder. De rider på en bølge af selvtillid, men længere tids modgang kan knække dem. De bliver heller ikke mestre.

OB og AGF er for ringe og svingende til top-4. Og så er der os selv. Vi er startet fint, der er en god holddynamik, og vores organisation ser rigtig stærk ud. Bredden i truppen er heller ikke dum. Men vi mangler jo selvfølgelig en angriber, og vores unge folk kan stadig være ustabile. Vi bliver næppe heller mestre.

Konklusion. Der bliver ikke nogen mester i år. Men rigtig mange hold i top-5.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 5. aug 2013, 11:18

BoT skrev:
Smukt indlæg. Den er godt nok svær at lure i år.

Det ser jo ud til at det i endnu højere grad bliver en alle kan slå alle liga i forhold til sidste år. Synes OB og FCM har nogle gode start 11'ere, men som du nævner, ikke en voldsom bredde. Og nu røg Kadrii ½år i går med korsbåndet, så hurtigt kan det gå. Esbjerg har også bare et hold der performer godt, men burde også kunne falde sammen ud af ingenting. Ryger Ronnie videre fra Randers, så har de også lige pludselig problemer. Vi er selv for svage til at gøre os gældende over en hel sæson og kan lige så vel ende i bundkamp som medaljekamp, som så mange andre hold - ryger Lasse, får vi en ny angriber? Tror der stadig mangler at blive lavet nogle vigtige transfers ind og ud for ligaen, før man kan give noget endeligt bud. Men tror på FCK i det lange løb og FCN kommer nok også efter det, med den voldsomme bredde de har. Det bliver spændende og vi skal skrabe så mange point sammen så hurtigt vi kan for at undgå vi pludselig står i problemer.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. aug 2013, 11:34

Søgaard skrev:
BoT skrev:

Det ser jo ud til at det i endnu højere grad bliver en alle kan slå alle liga i forhold til sidste år. Synes OB og FCM har nogle gode start 11'ere, men som du nævner, ikke en voldsom bredde. Og nu røg Kadrii ½år i går med korsbåndet, så hurtigt kan det gå. Esbjerg har også bare et hold der performer godt, men burde også kunne falde sammen ud af ingenting. Ryger Ronnie videre fra Randers, så har de også lige pludselig problemer. Vi er selv for svage til at gøre os gældende over en hel sæson og kan lige så vel ende i bundkamp som medaljekamp, som så mange andre hold - ryger Lasse, får vi en ny angriber? Tror der stadig mangler at blive lavet nogle vigtige transfers ind og ud for ligaen, før man kan give noget endeligt bud. Men tror på FCK i det lange løb og FCN kommer nok også efter det, med den voldsomme bredde de har. Det bliver spændende og vi skal skrabe så mange point sammen så hurtigt vi kan for at undgå vi pludselig står i problemer.
Man skal nok vente med at vurdere for meget, før transfervinduet er smækket i. Nogle af klubberne kommer nok til at forstærke sig markant inden den tid. Jeg vover alligevel pelsen på baggrund af det jeg tror kommer til at ske i resten af vinduet.

Jeg tror på en top-to med FCK og OB, og så bliver det spændende at se om AaB og FCM kan holde nogenlunde fast i stilen og slutte sig til en midtergruppen med Randers og Esbjerg og evt. AGF og Sønderjyske, begge hold får problemer med stabiliteten når vi kommer hen i sæsonen, trupperne er ikke bredde nok, men hvor vi stadig kan håbe på forstærkninger, er det mest sandsynlige i FCM nok at der bliver tyndet lidt ud fra toppen.

Bunden bliver et anliggende mellem de to oprykkere, BIF og FCN, medmindre de får noget kvalitet ind før transfervinduet lukker.

Toppen:
FCK
OB
(og et eller to af de andre hold fra midtergruppen).

FCK bliver mestre.

Midtergruppe - prioriteret:
Randers
Esbjerg
AaB

AGF
FCM
Sønderjyske
FCN

Bund:
Viborg
BIF
Slagelse

Jeg tror på at oprykkerne rykker ned, fordi de andre nedrykningskandidater har musklerne til at reagere i vinterpausen, hvis det ser sløjt ud. Alternativet er at FCM eller sønderjyske render ind i en dårlig stime og bliver suget ind i bundkampen. Jeg tror - desværre - ikke på BIF eller FCN som nedrykkere.

...og så er jeg nok alligevel for hård ved FCN på baggrund af få kampe. Jeg har aldrig haft meget tiltro til dem og deres måde at gøre tingene på, fordi jeg synes det mangler noget ud over det rent sportslige. Der er intet fundament eller nogen tydelig virksomhedsvision udover at skrabe penge sammen til ejeren. Desværre har de jo vist sig at klare sig fornuftigt i en dansk sammenhæng de sidste par år.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 5. aug 2013, 12:03

Pastorius skrev:
Søgaard skrev:
BoT skrev:

Man skal nok vente med at vurdere for meget, før transfervinduet er smækket i. Nogle af klubberne kommer nok til at forstærke sig markant inden den tid. Jeg vover alligevel pelsen på baggrund af det jeg tror kommer til at ske i resten af vinduet.

Jeg tror på en top-to med FCK og OB, og så bliver det spændende at se om AaB og FCM kan holde nogenlunde fast i stilen og slutte sig til en midtergruppen med Randers og Esbjerg og evt. AGF og Sønderjyske, begge hold får problemer med stabiliteten når vi kommer hen i sæsonen, trupperne er ikke bredde nok, men hvor vi stadig kan håbe på forstærkninger, er det mest sandsynlige i FCM nok at der bliver tyndet lidt ud fra toppen.

Bunden bliver et anliggende mellem de to oprykkere, BIF og FCN, medmindre de får noget kvalitet ind før transfervinduet lukker.

Toppen:
FCK
OB
(og et eller to af de andre hold fra midtergruppen).

FCK bliver mestre.

Midtergruppe - prioriteret:
Randers
Esbjerg
AaB

AGF
FCM
Sønderjyske
FCN

Bund:
Viborg
BIF
Slagelse

Jeg tror på at oprykkerne rykker ned, fordi de andre nedrykningskandidater har musklerne til at reagere i vinterpausen, hvis det ser sløjt ud. Alternativet er at FCM eller sønderjyske render ind i en dårlig stime og bliver suget ind i bundkampen. Jeg tror - desværre - ikke på BIF eller FCN som nedrykkere.

...og så er jeg nok alligevel for hård ved FCN på baggrund af få kampe. Jeg har aldrig haft meget tiltro til dem og deres måde at gøre tingene på, fordi jeg synes det mangler noget ud over det rent sportslige. Der er intet fundament eller nogen tydelig virksomhedsvision udover at skrabe penge sammen til ejeren. Desværre har de jo vist sig at klare sig fornuftigt i en dansk sammenhæng de sidste par år.
Må sige, jeg har svært ved at forstå din begejstring for OB. De er sluttet som nr. 10 de sidste to sæsoner, og deres trup er ikke blevet forstærket til denne sæson. De har et af ligaens dårligste forsvar, deres angreb er nu hæmmet af at Kadrii er ude i halvdelen af sæsonen plus deres angrebs alternativer i Bodul og Skoubo er ganske tandløse. Falk, Emil Larsen og måske Spellman er 3 eneste spillere som kunne være interessante i f.eks AaB, resten er ganske middelmådigt/under middel. Tror ikke på OB i top 4 medmindre de får forstærket sig inden vinduet lukket.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. aug 2013, 12:06

doukas skrev: Må sige, jeg har svært ved at forstå din begejstring for OB. De er sluttet som nr. 10 de sidste to sæsoner, og deres trup er ikke blevet forstærket til denne sæson. De har et af ligaens dårligste forsvar, deres angreb er nu hæmmet af at Kadrii er ude i halvdelen af sæsonen plus deres angrebs alternativer i Bodul og Skoubo er ganske tandløse. Falk, Emil Larsen og måske Spellman er 3 eneste spillere som kunne være interessante i f.eks AaB, resten er ganske middelmådigt/under middel. Tror ikke på OB i top 4 medmindre de får forstærket sig inden vinduet lukket.
1) Vi kan godt blive enige om at de har underpræsteret vildt i de sidste to sæsoner, ikke?
2) Jeg tror på de bliver forstærket yderligere (og det er også forudsætningen for mine gætterier at der sker ændringer i trupperne inden transferslut).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 5. aug 2013, 12:12

Pastorius skrev:
doukas skrev: Må sige, jeg har svært ved at forstå din begejstring for OB. De er sluttet som nr. 10 de sidste to sæsoner, og deres trup er ikke blevet forstærket til denne sæson. De har et af ligaens dårligste forsvar, deres angreb er nu hæmmet af at Kadrii er ude i halvdelen af sæsonen plus deres angrebs alternativer i Bodul og Skoubo er ganske tandløse. Falk, Emil Larsen og måske Spellman er 3 eneste spillere som kunne være interessante i f.eks AaB, resten er ganske middelmådigt/under middel. Tror ikke på OB i top 4 medmindre de får forstærket sig inden vinduet lukket.
1) Vi kan godt blive enige om at de har underpræsteret vildt i de sidste to sæsoner, ikke?
2) Jeg tror på de bliver forstærket yderligere (og det er også forudsætningen for mine gætterier at der sker ændringer i trupperne inden transferslut).
Når man har præsteret så ringe over så lang tid som OB har, så er det nærmere et udtryk for deres reelle niveau, end deres uudnyttede potentiale. Synes generelt at folk og eksperter har alt for store forventninger til OB - det er ligesom det er en naturlov at de skal være en fast bestanddel af top 3

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. aug 2013, 12:19

Jeg er klar til at vædde en kasse bajere på at OB og FCK udgør top 2 når sæsonen er ovre.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 5. aug 2013, 12:24

Køllen I Møllen skrev:Jeg er klar til at vædde en kasse bajere på at OB og FCK udgør top 2 når sæsonen er ovre.
Det er en deal ! :cheers:

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 5. aug 2013, 13:04

http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... k-fodbold/" onclick="window.open(this.href);return false;

De dårlige præstioner fra FCK og FCN vil ikke have indflydelse på landsholdudtagelserne. Det kræver at de skal præstere dårligere over længere tid. Et argument som er så uendeligt hult, da FCK vel ikke har vundet mere end 1 ud af deres sidste 13-15 kampe, og det var endda mod FCN.

Jeg vil ikke tale nogle AaB-spillere på landsholdet, det har det for meget været en holdpræsentation for at kunne lade sig gøre. Jeg vil dog mene at træner-teamet endnu engang diskvalificerer sig selv med sådan en udtalelse.

Besvar