ASC vs. "AaB Fans på Utopia"
-
Lindvang
ASC vs. "AaB Fans på Utopia"
Nu skal vi ikke spolere julefrokosttråden, men jeg mener faktisk, at debatten er lidt vigtig. I hvert fald er jeg meget nysgerrig efter nogle helt konkrete svar på, hvorfor noget burde være i ASC-regi og andet ikke.
Jeg har intet dårligt at sige om ASC, så det handler ikke om, at jeg er modstander af foretagendet. Det giver helt sikkert nogle fordele, såsom blade, fribilletter, særpriser på kluns, etc., som jeg så vælger fra. Men i forhold til det at se bold, hyre busser, spise pølser, æde julemad i København, så kan jeg virkelig ikke se berettigelsen.
Det er jo heller ikke sådan, at man ikke må besøge Éamonns pub, hvis ikke man har et ASC-kort i lommen.
Jeg er som sagt slet ikke ude på at skulle fare frem overfor noget, men jeg har bare meget svært ved at se det, og savner argumenterne. Kunne I ikke prøve at diske op med noget?
Jeg har intet dårligt at sige om ASC, så det handler ikke om, at jeg er modstander af foretagendet. Det giver helt sikkert nogle fordele, såsom blade, fribilletter, særpriser på kluns, etc., som jeg så vælger fra. Men i forhold til det at se bold, hyre busser, spise pølser, æde julemad i København, så kan jeg virkelig ikke se berettigelsen.
Det er jo heller ikke sådan, at man ikke må besøge Éamonns pub, hvis ikke man har et ASC-kort i lommen.
Jeg er som sagt slet ikke ude på at skulle fare frem overfor noget, men jeg har bare meget svært ved at se det, og savner argumenterne. Kunne I ikke prøve at diske op med noget?
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Re: ASC vs. "AaB Fans på Utopia"
Jeg vil gerne svare på din liste af ting, som du ikke kan se mening i...Lindvang skrev:Nu skal vi ikke spolere julefrokosttråden, men jeg mener faktisk, at debatten er lidt vigtig. I hvert fald er jeg meget nysgerrig efter nogle helt konkrete svar på, hvorfor noget burde være i ASC-regi og andet ikke.
Se bold - ingen problem. Man behøver ikke være medlem eller noget for at gøre det. Jeg synes det er glimrende at der kommer så mange til kampene på Utopia, selv de forhadte mandagsudgaver, og det er tyk som tynd, medlemmer af ASC og ikke medlemmer.
Hyre busser - . Grunden til at et medlemsskab af ASC er nødvendigt for at køre med netop ASC busserne er momsregler som gør, at hvis ikke det er for medlemmer af foreningen, så skal der betales moms af kørslen (eller noget i den dur - har været debatteret og dokumenteret til hudløshed i AaB fodbold forummet). Der er ikke nogen som helst der forhindrer dig eller en hvilken som helst anden at gå ud og hyre en bus og køre til udebanekampene.
Det jeg ikke tror du har med i den "ligning", som du ikke kan få til at gå op, er den personlige risiko som den person der arrangerer løber. Jeg lagde selv 2000kr. ud af egen lomme da vi tog til Farum - det er i sig selv ikke det vildt voldsomme beløb, men skulle du til at lægge ud, betale depositum eller lignende for én-to busser, som skal køre med AaB fans fra Utopia, så er det andre summer vi snakker. En bustur til Odense for 40 personer koster eksempelvis omkring 12.500kr i kostpris - hertil kommer evt. tillæg for bro.. En stykpris på et sted mellem 310 - 330kr. pr sæde - forudsat, at alle pladser er besat! Problematikken, som jeg ser den, er, at folk generelt er nogle spader til at melde sig til og ikke mindst betale for sådanne ture - det vil sige, at du har et hyr med at skulle rykke folk, holde øje med indbetalinger, evt. aflyse, tilbageføre penge, opkræve flere, hvis ikke alle sæder er solgt, etc.
Som forening har ASC KBH (via hovedforeningen) langt bedre muligheder for at få rabatter og forlænget afbestillingsfrist. Da jeg sad i bestyrelsen for ASC KBH var aftalen med busselskabet at vi kunne aflyse op til 5 arbejdsdage inden afgang. Sådanne betingelser får du simpelthen ikke som privatperson. Derudover er der en garantistillelse for betaling fra foreningen, hvilket vil sige, at de penge der måske har været i overskud på visse ture (og ved ølsalg i bussen!), kan gå til at dække evt. underskud ved manglende salg af sæder. Sidst men ikke mindst er der en administration som hjælper til, hvilket er noget af det kontingentet går til. Hvis ikke den var der, så hvilede alt arbejdet på bestyrelsen, hvilket ikke er få timer...
Spise pølser - den har vi vist vendt før - At ASC KBH har solgt pølser til alle, kan jo bare være til din fordel. Med andre ord, nej, du behøver ikke være medlem. Men det er sikkert og vist, at til de arrangementer hvor der er blevet grillet, er der kommet flere medlemmer til - simpel hvervning, hvor der er nogen der sætter pris på det arbejde ASC KBH gør, og derfor melder sig ind. Det kan godt være, at det ikke berettiger ASC KBHs eksistens, at der bliver smidt tarme på grillen en gang imellem, men jeg gad godt se hvor mange gange det ellers ville ske, hvis ASC KBH ikke var der....
Æde julemad - hele denne diskussion startede med, at ASC blev spurgt, om de ville sponsorere noget til den quiz der kommer til julefrokosten (correct me if I'm wrong?). Svaret var så nej, hvilket jeg selv mener er forkert, da det er lige så meget hvervning som pølsesalg er. Anyway, hvis ASC havde sagt ja til at sponsorere, lad os sige et gavekort til AaB Shoppen, havde jo ikke gjort det til et ASC KBH arrangement - ville du have nægtet at modtage præmien, såfremt du ville have vundet? Hypotetisk spørgsmål, ved det godt, men at du gør det til så meget "sovs", at du ligefrem ville melde pas på arrangementet, det siger vist mest om din idealisme end at ASC ønsker om at "kuppe" julefrokosten eller sovse den ind, for nu at bruge dit favoritudtryk!
Jeg har skrevet det før, og jeg gør det gerne igen igen igen... er man medlem af en forening, så opnår man visse fordele. At ASC KBH har sin berettigelse viser antallet af medlemmer - der er mange der gerne vil støtte ASC og dermed TIFO, medlemsarrangementer som eks. indendørsturneringen, etc. Jeg synes så, der mangler tiltag, som gør det endnu mere attraktivt at være en del af lokalforeningen - det har jo ikke noget med at gøre, at jeg ikke er interesseret i at være sammen med eks. dig, eller andre som ikke er medlemmer - blot at jeg ønsker at jeg får mere ud af de 175kr. jeg betaler om året...
Du er sikkert død-uenig i ovenstående, og fred være med det. Som Senior også skriver, så er det nok den langt overvejende del af ASC KBHs medlemmer, som er glade for deres medlemskab. Det I sig selv siger vel noget om foreningens berettigelse?
Ska' vi hak'?
-
Lindvang
Tak for det lange svar, Bang.
Det, som du og Elegia skriver mht. busserne, kan jeg sagtens købe og se idéen i. Ingen tvivl om det.
Mht. at æde julemad, grille dillere, etc., så skriver du, at du tvivler på, at det ville ske, hvis ikke ASC havde gjort det. Det vil jeg meget gerne forbeholde mig retten til at tvivle på.
Julefrokosten i år og sidste år havde ASC intet med at gøre. Det er noget, som Senior og jeg har ordnet, og det havde ASC aldrig fået lov at "kuppe", for det er en helt anden dagsorden, jeg har: at alle er velkomne.
Det samme gælder det utal af gange, hvor der har været spisning alle mulige steder i området før og efter kampe, ligesom vi havde en indendørsturnering, som ASC heller ikke havde en snus med at gøre. Dette er blot nogle få ting.
Det eneste, jeg i virkeligheden kan komme på er, at du en gang eller to om året har stået og svedt ned i nogle pølser. Hatten af for det, men det kunne andre nok også have gjort. Men derudover arrangerer I jo nul og niks, hvorimod der er andre, som gerne arrangerer en masse for ALLES skyld, ikke kun den lukkede kreds.
Busser har der ikke været mange af, da ture til oplandet oftest er foregået pr. taxa eller privat kørsel.
Jeg kan se det ene argument med busserne, men da det jo ikke er noget, der bliver brugt, er det jo nok til at overse i det samlede billede. Derfor vil jeg stadig meget gerne høre, hvor behovet for en lukket klub i København er, udover de selvfølgeligheder, der hedder blade, tilbud, etc., som alle medlemmer af ASC tilbydes.
I øvrigt kan man sagtens støtte TIFO uden at være medlem af ASC!
Det, som du og Elegia skriver mht. busserne, kan jeg sagtens købe og se idéen i. Ingen tvivl om det.
Mht. at æde julemad, grille dillere, etc., så skriver du, at du tvivler på, at det ville ske, hvis ikke ASC havde gjort det. Det vil jeg meget gerne forbeholde mig retten til at tvivle på.
Julefrokosten i år og sidste år havde ASC intet med at gøre. Det er noget, som Senior og jeg har ordnet, og det havde ASC aldrig fået lov at "kuppe", for det er en helt anden dagsorden, jeg har: at alle er velkomne.
Det samme gælder det utal af gange, hvor der har været spisning alle mulige steder i området før og efter kampe, ligesom vi havde en indendørsturnering, som ASC heller ikke havde en snus med at gøre. Dette er blot nogle få ting.
Det eneste, jeg i virkeligheden kan komme på er, at du en gang eller to om året har stået og svedt ned i nogle pølser. Hatten af for det, men det kunne andre nok også have gjort. Men derudover arrangerer I jo nul og niks, hvorimod der er andre, som gerne arrangerer en masse for ALLES skyld, ikke kun den lukkede kreds.
Busser har der ikke været mange af, da ture til oplandet oftest er foregået pr. taxa eller privat kørsel.
Jeg kan se det ene argument med busserne, men da det jo ikke er noget, der bliver brugt, er det jo nok til at overse i det samlede billede. Derfor vil jeg stadig meget gerne høre, hvor behovet for en lukket klub i København er, udover de selvfølgeligheder, der hedder blade, tilbud, etc., som alle medlemmer af ASC tilbydes.
- MrBangDK
- Allstar

Nu behøver du ikke skriver "arrangerer I jo nul og niks" - jeg er ikke med i ASC KBH bestyrelsen længere, og er derfor ikke part i sagen, ud over at jeg er medlem af foreningen...Lindvang skrev:Tak for det lange svar, Bang.
Det er da rigtigt, at der bliver arrangeret spisning, julefrokost etc. hvor alle er velkomne - og det nyder jeg selv godt af og har har så også selv været med til at arrangere i det regi. Totalt cool, at det kan være sådan. Men jeg kan ved gud ikke forstå dit brug for svar på, hvorfor ASC KBH har sin berettigelse? Hvad er problemet?
Du skriver
Nej, det er ikke det jeg skriver. Jeg skriver, at jeg tvivler på, at der var blevet grillet så meget, hvis ikke ASC KBH havde gjort det. Det er ikke billigt at lægge ud for pølser + tilbehør, når man ingen anelse har om hvor mange der kommer - som Elegia også skriver - og jeg ville aldrig selv gøre det, for jeg kunne risikere at stå tilbage med et stort parti dillere, som jeg ikke kunne komme af med! og nej, jeg nævner INTET om julefrokosten.. Fedt arrangement, og pisse fucking ærgerligt, at jeg ikke kan være med...Mht. at æde julemad, grille dillere, etc., så skriver du, at du tvivler på, at det ville ske, hvis ikke ASC havde gjort det. Det vil jeg meget gerne forbeholde mig retten til at tvivle på.
Med hensyn til antallet busser så har du sikkert ret - det skriver jeg jo også selv - flere busser, tak!!!. Men er det ikke i AaBs interesse, at der faktisk sker noget? At der bliver gjort noget for fans i København? medlem eller ikke medlem? Jeg mener, hvis bare der kommer 2-3 busser afsted om året, så har et medlemskab sgu da tjent sit formål - at støtte op om de røde!!
Jeg kan ikke andet end tolke dine indlæg som om at du ser spøgelser - ASC KBH er ikke ude på at kuppe noget du arrangerer, og der er ikke nogen der har noget imod, at fodbold på Utopia er for alle. Til gengæld ville det være fedt, hvis du kunne acceptere at ASC KBH er en forening, som arrangerer ting for deres medlemmer, og som nogen gange også lader det glade vanvid skinne frem og lader ikke medlemmer få del i herlighederne...
Ska' vi hak'?
-
Lindvang
Kære Bang, med al respekt, så tror jeg altså, at det er dig, der ser spøgelser. Du har en halvparanoid forestilling om, at jeg har ondt i sinde. Det er ingenlunde tilfældet.MrBangDK skrev:Nu behøver du ikke skriver "arrangerer I jo nul og niks" - jeg er ikke med i ASC KBH bestyrelsen længere, og er derfor ikke part i sagen, ud over at jeg er medlem af foreningen...Lindvang skrev:Tak for det lange svar, Bang.
Det er da rigtigt, at der bliver arrangeret spisning, julefrokost etc. hvor alle er velkomne - og det nyder jeg selv godt af og har har så også selv været med til at arrangere i det regi. Totalt cool, at det kan være sådan. Men jeg kan ved gud ikke forstå dit brug for svar på, hvorfor ASC KBH har sin berettigelse? Hvad er problemet?
Du skriver
Nej, det er ikke det jeg skriver. Jeg skriver, at jeg tvivler på, at der var blevet grillet så meget, hvis ikke ASC KBH havde gjort det. Det er ikke billigt at lægge ud for pølser + tilbehør, når man ingen anelse har om hvor mange der kommer - som Elegia også skriver - og jeg ville aldrig selv gøre det, for jeg kunne risikere at stå tilbage med et stort parti dillere, som jeg ikke kunne komme af med! og nej, jeg nævner INTET om julefrokosten.. Fedt arrangement, og pisse fucking ærgerligt, at jeg ikke kan være med...Mht. at æde julemad, grille dillere, etc., så skriver du, at du tvivler på, at det ville ske, hvis ikke ASC havde gjort det. Det vil jeg meget gerne forbeholde mig retten til at tvivle på.
Med hensyn til antallet busser så har du sikkert ret - det skriver jeg jo også selv - flere busser, tak!!!. Men er det ikke i AaBs interesse, at der faktisk sker noget? At der bliver gjort noget for fans i København? medlem eller ikke medlem? Jeg mener, hvis bare der kommer 2-3 busser afsted om året, så har et medlemskab sgu da tjent sit formål - at støtte op om de røde!!
Jeg kan ikke andet end tolke dine indlæg som om at du ser spøgelser - ASC KBH er ikke ude på at kuppe noget du arrangerer, og der er ikke nogen der har noget imod, at fodbold på Utopia er for alle. Til gengæld ville det være fedt, hvis du kunne acceptere at ASC KBH er en forening, som arrangerer ting for deres medlemmer, og som nogen gange også lader det glade vanvid skinne frem og lader ikke medlemmer få del i herlighederne...
Jeg forstår simpelthen bare ikke præmissen for en lokalforening, når selvsamme lokalforening ikke yder noget, men tværtimod gerne vil lade som om man yder en ekskluderende indsats.
Jeg forstår som sagt godt idéen med et medlemsskab af ASC generelt. Lokalafdelingens idé forstår jeg bare intet af, såfremt den ikke arrangerer noget for sine medlemmer. I øvrigt er Utopia af et sådan sammenrend, at det på en eller anden måde virker absurd at have en forening i "foreningen". Hvorfor, udover muligheden (som dog ikke bliver brugt) for at leje bus billigere og nemmere?
- MrBangDK
- Allstar

Jeg tror ikke du har noget ondt i sinde. Jeg kan bare ikke forstå, at du bringer diskussionen op igen og igen!!Kære Bang, med al respekt, så tror jeg altså, at det er dig, der ser spøgelser. Du har en halvparanoid forestilling om, at jeg har ondt i sinde. Det er ingenlunde tilfældet.?
Hvis du nu læser det jeg skriver én gang til, så vil du se, at jeg mener det samme. At der gerne må ske mere!!! Og så må du lige forklare sidste del af sætningen - hvordan er det ASC KBH lader som om, at de yder en ekskluderende indsats? Det fatter jeg simpelthen ikkeJeg forstår simpelthen bare ikke præmissen for en lokalforening, når selvsamme lokalforening ikke yder noget, men tværtimod gerne vil lade som om man yder en ekskluderende indsats.
Klart - lokalforeningen skal arrangere noget for sine medlemmer, og det er jo også det jeg skriver ovenfor. Formålet med lokalafdelingen er jo netop, at de som er medlem af ASC og som har postnummer på Øen automatisk er med i lokalforeningen. Det er alt andet lige at arrangere busture, grill, etc. fra Københavnsområdet end fra et kontor i Aalborg.Jeg forstår som sagt godt idéen med et medlemsskab af ASC generelt. Lokalafdelingens idé forstår jeg bare intet af, såfremt den ikke arrangerer noget for sine medlemmer. I øvrigt er Utopia af et sådan sammenrend, at det på en eller anden måde virker absurd at have en forening i "foreningen". Hvorfor, udover muligheden (som dog ikke bliver brugt) for at leje bus billigere og nemmere?
Ska' vi hak'?
-
Lindvang
Jeg bringer de op igen, fordi jeg aldrig er blevet klogere.MrBangDK skrev: Hvis du nu læser det jeg skriver én gang til, så vil du se, at jeg mener det samme. At der gerne må ske mere!!! Og så må du lige forklare sidste del af sætningen - hvordan er det ASC KBH lader som om, at de yder en ekskluderende indsats? Det fatter jeg simpelthen ikke.
Måske det bare mig, der er et sært menneske, men det er da ekskluderende, når man som forening arrangerer noget, der kun er for nogle mens en anden "forening" arrangerer for alle.
Det ville da svare til, at jeg sagde til dig, Pokemon og senior, at I ikke måtte deltage i fx indendørsturnering eller flæskesmaskning.
Jeg ved godt, at kontingent har den ene gruppe og ikke den anden, men det er et eller andet sted uvedkommende i snakken om berettigelsen.
- MrBangDK
- Allstar

Nej, det er sgu ikke uvedkommende.. For du betaler et kontingent for at få fordele det ene sted, og det gør du ikke det andet. Forskellen er, at "AaB Fans på Utopia" ikke er en forening. Du har jo selv skrevet det tidligere - alle kan komme på Utopia og se bold og deltage på lige vilkår uden at skulle betale kontingent.Lindvang skrev:Jeg bringer de op igen, fordi jeg aldrig er blevet klogere.MrBangDK skrev: Hvis du nu læser det jeg skriver én gang til, så vil du se, at jeg mener det samme. At der gerne må ske mere!!! Og så må du lige forklare sidste del af sætningen - hvordan er det ASC KBH lader som om, at de yder en ekskluderende indsats? Det fatter jeg simpelthen ikke.
Måske det bare mig, der er et sært menneske, men det er da ekskluderende, når man som forening arrangerer noget, der kun er for nogle mens en anden "forening" arrangerer for alle.
Det ville da svare til, at jeg sagde til dig, Pokemon og senior, at I ikke måtte deltage i fx indendørsturnering eller flæskesmaskning.
Jeg ved godt, at kontingent har den ene gruppe og ikke den anden, men det er et eller andet sted uvedkommende i snakken om berettigelsen.
At man så får fordele ved at betale noget til ASC (og derved ASC KBH), giver da lige netop berettigelse til at lave arrangementer for de som er medlem. Og der er ikke nogen der bliver ekskluderet - præmissen er blot, at du er medlem, hvilket ALLE kan blive - det får du mig aldrig overbevist om er eksklusion!!!
Ska' vi hak'?
-
Lindvang
Nej, men det er en ekskluderende adfærd, når nu tingene faktisk kører ganske glimrende uden jeres tilstedeværelse. Hårdt sagt, så er der jo ikke behov for ASCKBH. En lokalforening kan jo sagtens være vanvittigt overflødig, selvom moderforeningen er overordentlig vigtig!MrBangDK skrev:Nej, det er sgu ikke uvedkommende.. For du betaler et kontingent for at få fordele det ene sted, og det gør du ikke det andet. Forskellen er, at "AaB Fans på Utopia" ikke er en forening. Du har jo selv skrevet det tidligere - alle kan komme på Utopia og se bold og deltage på lige vilkår uden at skulle betale kontingent.Lindvang skrev:Jeg bringer de op igen, fordi jeg aldrig er blevet klogere.MrBangDK skrev: Hvis du nu læser det jeg skriver én gang til, så vil du se, at jeg mener det samme. At der gerne må ske mere!!! Og så må du lige forklare sidste del af sætningen - hvordan er det ASC KBH lader som om, at de yder en ekskluderende indsats? Det fatter jeg simpelthen ikke.
At man så får fordele ved at betale noget til ASC (og derved ASC KBH), giver da lige netop berettigelse til at lave arrangementer for de som er medlem. Og der er ikke nogen der bliver ekskluderet - præmissen er blot, at du er medlem, hvilket ALLE kan blive - det får du mig aldrig overbevist om er eksklusion!!!
Du har engang klandret mig for at "nasse på ASCKBH", fordi jeg købte et par af dine pølser. Når nu du så for eksempel deltager i noget, som jeg har arrangeret, og hvor du endda slipper for et kontingent, er det så ikke også nasseri? Ikke sagt, at du ikke er velkommen, men rent principielt.
- MrBangDK
- Allstar

Det der kører godt, er at alle folk kan deltage på lige vilkår. Det har jeg skrevet utallige gange, at jeg sætter utroligt stor pris på - men at der er en forening, som man automatisk har som "bonusmedlemskab" når man er medlem af hovedforeningen, er sgu da bare et plus for dem som er medlem. Så kan man komme på ture, når de bliver arrangeret, deltage i arrangementer (hvis de bliver arrangeret), etc. Igen, så ser jeg lokalforeningen som vigtig, da den er med til at støtte op om ASCs overordnede formål - at støtte de Røde, når de spiller - at der er så ikke har været mange busser afsted, og afhodlt arrangementer, det må så bare siges ikke at være godt nok - der er sikkert årsager dertil, men der burde ske mere.Lindvang skrev:
Nej, men det er en ekskluderende adfærd, når nu tingene faktisk kører ganske glimrende uden jeres tilstedeværelse. Hårdt sagt, så er der jo ikke behov for ASCKBH. En lokalforening kan jo sagtens være vanvittigt overflødig, selvom moderforeningen er overordentlig vigtig!
Du har engang klandret mig for at "nasse på ASCKBH", fordi jeg købte et par af dine pølser. Når nu du så for eksempel deltager i noget, som jeg har arrangeret, og hvor du endda slipper for et kontingent, er det så ikke også nasseri? Ikke sagt, at du ikke er velkommen, men rent principielt.
Jeg skrev, i spøg hvilket også blev slået fast dengang, at du nassede på ASC, da du ikke ville betale kontingent, men godt ville have ydelserne - i den sammenhæng var det dillere... Nej, det andet er ikke nasseri, da du ikke har udstukket nogen præmisser for det åbne fællesskabe og derved de arrangementer der bliver lavet. Det er der i ASC, hvor du skal betale kontingent for at få del i ydelserne - velkendt for alle!! At der så ikke er nogen som helst som vil afholde dig fra at købe en diller eller to, siger jo bare alt om ASC KBH - de er IKKE ekskluderende..
Ska' vi hak'?
- Steve-Dave
- Landshold

Jeg tager Lindvangs parti i denne debat.
Jeg er ikke medlem af ASC, og det er, så vidt jeg kan se, begrænset hvad jeg er gået glip af på den konto. Som I også har nævnt, skyldes dette, at der ikke bliver arrangeret alverden i ASC regi, men bortset fra busrejser til enkelte udebaneture har jeg ærligt talt lidt svært ved at se, hvilket formål lokalafdelingen skal udfylde, som ikke kan arrangeres via Facebook og de faste på Utopia.
Med hensyn til busturene er vi jo også i den situation, at man nogenlunde problemfrit kan komme til Brøndby, Farum, Køge osv. uden en bus, så her mener jeg heller ikke, en lokalafdeling har så meget at byde ind med, som ikke kan arrangeres på anden vis.
Jeg er ikke medlem af ASC, og det er, så vidt jeg kan se, begrænset hvad jeg er gået glip af på den konto. Som I også har nævnt, skyldes dette, at der ikke bliver arrangeret alverden i ASC regi, men bortset fra busrejser til enkelte udebaneture har jeg ærligt talt lidt svært ved at se, hvilket formål lokalafdelingen skal udfylde, som ikke kan arrangeres via Facebook og de faste på Utopia.
Med hensyn til busturene er vi jo også i den situation, at man nogenlunde problemfrit kan komme til Brøndby, Farum, Køge osv. uden en bus, så her mener jeg heller ikke, en lokalafdeling har så meget at byde ind med, som ikke kan arrangeres på anden vis.
- MrBangDK
- Allstar

Det kan du selvfølgelig have ret i - der er bare mange der gerne vil gøre det enkle og betale på en konto, hvorefter de kan sætte sig direkte i en bus uden at skulle tjekke tidsplaner etc. Og så længe der er nogen der vil det, så mener jeg lokalafdelingen er berettiget.Steve-Dave skrev:Jeg tager Lindvangs parti i denne debat.
Glem heller ikke pokalfinalearrangementet - det var sgu ikke kommet i stand uden lokalforeningen! Og det var åbent for alle.. Jeg har ikke noget problem med at nogen ikke er medlem af ASC. Jeg synes bare det er ærgerligt, at der gang på gang skal stilles tvivl ved ASC KBHs virke og funktion.
Ska' vi hak'?
- Metal'n Roll
- Allstar

- Favoritspiller: Patrik Kristensen
- Geografisk sted: Aal'eren
Øv.... så troede man lige der var tale om en fodboldkamp mellem Utopia og ASC...
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"
-
Lindvang
Det kan da ikke være ærgerligt, at der stilles tvivl ved noget, man klart mener har sin berettigelse og hvis funktion, man ikke kan stille spørgsmålstegn ved.MrBangDK skrev:Jeg synes bare det er ærgerligt, at der gang på gang skal stilles tvivl ved ASC KBHs virke og funktion.
Men har du nogensinde overvejet, hvorfor der såes tvivl om berettigelsen?
- Steve-Dave
- Landshold

At rejse med bus som vi gjorde til Farum er bestemt praktisk hvilket måske kan tilskynde folk til at møde op, men hvor mange busture er der blevet arrangeret, siden ASCKBH blev genoplivet?MrBangDK skrev:Det kan du selvfølgelig have ret i - der er bare mange der gerne vil gøre det enkle og betale på en konto, hvorefter de kan sætte sig direkte i en bus uden at skulle tjekke tidsplaner etc. Og så længe der er nogen der vil det, så mener jeg lokalafdelingen er berettiget.
Det er der jo ikke nogen, der var ædru nok til at huske alligevel!MrBangDK skrev: Glem heller ikke pokalfinalearrangementet - det var sgu ikke kommet i stand uden lokalforeningen! Og det var åbent for alle.. Jeg har ikke noget problem med at nogen ikke er medlem af ASC. Jeg synes bare det er ærgerligt, at der gang på gang skal stilles tvivl ved ASC KBHs virke og funktion.
- SirRubberduck
- Ynglinge

- Favoritspiller: Den evigt elegante Torben Boye
- Geografisk sted: 4,5 km fra stadion
Kan vi ikke koge det her sammen til at "AaB-fans på Utopia" i bund og grund laver arrangementer som lige så godt kunne være lavet af ASCKBH. Det var bare "os" der tog et godt initiativ først.
At der så foreligger en principiel beslutning taget i Aalborg, om at "ASC og dermed også lokalafdelingerne kun skal lave arrangementer for medlemmer" kan jeg kun ryste på hovedet af! Hvordan i hede hule H... har man ellers tænkt sig at hverve nye medlemmer.
For min del hopper jeg ikke bare på den igangværende hvervekampagne med lodtrækning osv! Simpelthen fordi det ikke er måden at gøre tingene på. Bevares! Det er éen af løsningsmodellerne, men jeg tror ikke den slår igennem andre steder end i Aalborg og omegn. Godt nok er vi Nordjyder et sendrægtigt folkefærd, men fordelene ved medlemskab er ligesom lidt mere åbenlyse når man bor i lokalområdet. Her på "Øen" er fordelene nok lidt mere diffuse, så IMO handler det i langt højere grad om, at ASCKBH skal ud og lave ÅBNE arrangementer i stil med "vores" hyggearrangementer, hvor potentielle nye medlemmer kan snuse lidt til duften i bageriet, få et girokort og derefter (måske) melde sig ind. Chancerne for at der sker en hvervning er ialtfald markant større end hvis Jens fortæller Per og Poul at de bare skal gå ind på en hjemmeside og læse om fordelene. En hjemmeside, som forresten stadig ikke fungerer!! Pokalarrangementerne gennem tiden er kanonflotte eksempler på hvordan medlemmer kan hverves og ASCKBH fortjener al ros for dem! Men IMO skal der altså mere "action på drengen" end tilfældige pokalfinaler hvis hvervepolitiken for alvor skal slå igennem OG lykkes her på Sjælland.
Jeg vil for en god ordens skyld lige pointere at jeg ikke skyder med skarpt på ASCKBH bestyrelsen for inaktivitet! Det jeg har hvæsset pennen over, er den famøse principbeslutning, som er en direkte klods om benet på både ASC selv OG lokalafdelingerne!
Just my $0,02 worth...
At der så foreligger en principiel beslutning taget i Aalborg, om at "ASC og dermed også lokalafdelingerne kun skal lave arrangementer for medlemmer" kan jeg kun ryste på hovedet af! Hvordan i hede hule H... har man ellers tænkt sig at hverve nye medlemmer.
For min del hopper jeg ikke bare på den igangværende hvervekampagne med lodtrækning osv! Simpelthen fordi det ikke er måden at gøre tingene på. Bevares! Det er éen af løsningsmodellerne, men jeg tror ikke den slår igennem andre steder end i Aalborg og omegn. Godt nok er vi Nordjyder et sendrægtigt folkefærd, men fordelene ved medlemskab er ligesom lidt mere åbenlyse når man bor i lokalområdet. Her på "Øen" er fordelene nok lidt mere diffuse, så IMO handler det i langt højere grad om, at ASCKBH skal ud og lave ÅBNE arrangementer i stil med "vores" hyggearrangementer, hvor potentielle nye medlemmer kan snuse lidt til duften i bageriet, få et girokort og derefter (måske) melde sig ind. Chancerne for at der sker en hvervning er ialtfald markant større end hvis Jens fortæller Per og Poul at de bare skal gå ind på en hjemmeside og læse om fordelene. En hjemmeside, som forresten stadig ikke fungerer!! Pokalarrangementerne gennem tiden er kanonflotte eksempler på hvordan medlemmer kan hverves og ASCKBH fortjener al ros for dem! Men IMO skal der altså mere "action på drengen" end tilfældige pokalfinaler hvis hvervepolitiken for alvor skal slå igennem OG lykkes her på Sjælland.
Jeg vil for en god ordens skyld lige pointere at jeg ikke skyder med skarpt på ASCKBH bestyrelsen for inaktivitet! Det jeg har hvæsset pennen over, er den famøse principbeslutning, som er en direkte klods om benet på både ASC selv OG lokalafdelingerne!
Just my $0,02 worth...
"All of Leeds is backing the manager 100%... but I can't answer for the rest of the team"
Brian Greenhoff
Brian Greenhoff
- MrBangDK
- Allstar

Der havde ikke været noget arrangement uden en lokalafdeling!Steve-Dave skrev:At rejse med bus som vi gjorde til Farum er bestemt praktisk hvilket måske kan tilskynde folk til at møde op, men hvor mange busture er der blevet arrangeret, siden ASCKBH blev genoplivet?MrBangDK skrev:Det kan du selvfølgelig have ret i - der er bare mange der gerne vil gøre det enkle og betale på en konto, hvorefter de kan sætte sig direkte i en bus uden at skulle tjekke tidsplaner etc. Og så længe der er nogen der vil det, så mener jeg lokalafdelingen er berettiget.Det er der jo ikke nogen, der var ædru nok til at huske alligevel!MrBangDK skrev: Glem heller ikke pokalfinalearrangementet - det var sgu ikke kommet i stand uden lokalforeningen! Og det var åbent for alle.. Jeg har ikke noget problem med at nogen ikke er medlem af ASC. Jeg synes bare det er ærgerligt, at der gang på gang skal stilles tvivl ved ASC KBHs virke og funktion.Nej - pokalfinalearrangementet var rigtigt godt, og hvordan tingene var forløbet uden en lokalafdeling, er ikke til at vide.
Ska' vi hak'?
- MrBangDK
- Allstar

Ud fra de argumenter du giver, så nej - for de er simpelthen for langt ude!!! Det eneste valide argument er, hvis der overhovedet ikke skete en fløjtende fis! Busture har der ikke været mange af i efteråret, og det mener jeg jo også der skal rettes op på. Men det argument skøjter du jo let over hver gang...Lindvang skrev:Det kan da ikke være ærgerligt, at der stilles tvivl ved noget, man klart mener har sin berettigelse og hvis funktion, man ikke kan stille spørgsmålstegn ved.MrBangDK skrev:Jeg synes bare det er ærgerligt, at der gang på gang skal stilles tvivl ved ASC KBHs virke og funktion.
Men har du nogensinde overvejet, hvorfor der såes tvivl om berettigelsen?
Ska' vi hak'?
- Steve-Dave
- Landshold

Så siger vi det. To busture, et pokalarrangement og lidt pølser i ny og næ er hvad man har drevet det til. Hvordan melder jeg mig ind?MrBangDK skrev:Der havde ikke været noget arrangement uden en lokalafdeling!