Det er mere princippet i, at man melder folk ude i alt evighed, når vi jo ved, at de har et højt topniveau. Helenius er kun 24 og det ville da være mærkeligt hvis der ikke var en hel del superligamål tilbage i knægten. Om det så er i AaB-trøjen de vil blive scoret er en anden ting.Gamen skrev:Den eneste der savede Ene over var vist thomasjn. Vi var da mange, der var temmeligt enige om at han havde gjort det ganske udmærket. Og han har så også vist sig at være en af de allerbedste hidtil i denne sæson. Med lidt mere kølighed i de første 6-7 kampe, havde han også været på 11-13 mål nu.limey skrev:Slap nu af allesammen. Sidste år blev Ene, her på debatsiden, udnævnt til det største fejlkøb siden Chanko - og Würtz var også ringe i langt tid, da han kom tilbage efter FCK og VB. Vi ved, hvad Helenius potentielt rummer og da han tilsyneladende stadig leverer på reserveholdet, er der intet der indikerer, at han ikke kan ramme fordums styrke igen. Spørgsmålet er nok mere, om AaB og især Helenius selv kan vente på at det sker i Aalborg. Ellers sætter jeg gerne en halv fad på, at det sker et andet sted.
Nicklas Helenius
Re: Nicklas Helenius
EB er ude med en halv vind, hvis de overhovedet ved noget som helst, og det samme er du. Lønstrukturen i alle klubber, men i AaB i særdeleshed er bygget op om bonusser. Grundlønnen er kun en del af spillerens indtægt. Resten afgøres af om man spiller, er man med fra start eller kommer man ind fra bænken. Er man med i truppen. Hvilket resultater når man. Spiller man i Europa, vinder man, leg selv videre. Derfor ved spillerne ikke engang selv hvad de tjener. Det almen viden fordi AaB, og sikkert også de fleste andre klubber i ligaen, for år tilbage besluttede at tilbyde en lønstruktur, der var mere resultatorienteret.Gamen skrev:
Med det netværk EB har i klubberne og blandt spilleragenter, så tror jeg ikke der er nogen grund til at betvivle at de har nogenlunde styr på hvad de bedst lønnede spillere får. Heller ikke selvom de skriver meget lort.
I The Double-sæsonen med masser af europæiske kampe bagefter, tjente spillerne mange bonuskroner.
-
Gamen
Kampbonusser udgør næppe mere end 10-15 % af ens løn, så vi er stadig ikke derude hvor det rykker afgørende for en spiller der samlet tjener i omegnen af 1,2 mio. AaB har ikke for år tilbage tilbudt en lønstruktur der var resultatorienteret - ellers må du gerne forklare mig hvordan Chanko kunne ligge på en løn på over 3 mio. i en periode hvor vi hverken leverede europæisk eller i ligaen.Freddie skrev: EB er ude med en halv vind, hvis de overhovedet ved noget som helst, og det samme er du. Lønstrukturen i alle klubber, men i AaB i særdeleshed er bygget op om bonusser. Grundlønnen er kun en del af spillerens indtægt. Resten afgøres af om man spiller, er man med fra start eller kommer man ind fra bænken. Er man med i truppen. Hvilket resultater når man. Spiller man i Europa, vinder man, leg selv videre. Derfor ved spillerne ikke engang selv hvad de tjener. Det almen viden fordi AaB, og sikkert også de fleste andre klubber i ligaen, for år tilbage besluttede at tilbyde en lønstruktur, der var mere resultatorienteret.
I The Double-sæsonen med masser af europæiske kampe bagefter, tjente spillerne mange bonuskroner.
Selvfølgelig tjener spillerne ekstra ved europæisk deltagelse, og den slags aftaler indgås allerede i starten af sæsonen mellem spillerrepræsentanter og klub. Dette selvfølgelig udover hvad der måtte være i individuelle kontrakter. Men det er jo ikke sådan at 50 % af lønnen gøres præstations- og resultatbetinget.
Du får det desuden til at lyde som om miljøet omkring AaB er en lukket bog, hvilket ikke forklarer hvorfor journalister indtil for ganske nylig altid kunne få oplysninger om økonomi og andet i AaB. I lange perioder var der mange der talte over sig. Så er det naturligvis ikke så svært at få indsigt i forholdene, ej heller de enkelte spilleres kontrakter.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Naa, siden den alligevel fortsaetter:Gamen skrev:1. Hold nu op. Du lyder som om en agent ikke har det fjerneste begreb om at prissætte andre agenters spillere. Selvfølgelig ved de hvad spillere på markedet koster.Buzz Killington skrev:
Angaaende [1], saa handler det ikke om hvorvidt de skyder rigtigt eller forkert. Det kan vaere deres skud er lige i bullseye, det samme kan vores. Men den kan ogsaa vaere helt ved siden af, og det er muligt kontrakten har store elementer af praestationsbetingelser. Din paastand var at de havde indsigt i disse forhold grundet deres agentnetvaerk. Og jeg gaar ud fra ud fra ovenstaaende at du medgiver, at det ikke behoever vaere tilfaeldet, specielt for en spiller som har Svensk agent. Hvis du goer dette, altsaa medgiver at EB bare gaetter, og derfor kan tage grueligt galt, saa kan vi lade den ligge her.
Angaaende [2], saa syntes jeg ikke det haenger sammen. Du mener den svenske liga er mere attraktiv end den danske (hvorfor Jonsson efter din mening vil vaelge den fremfor AaB), samt at niveauet er hoejere (for det siger Flindt Bjerg). Desuden mener du Jonsson er langtsom og ikke maalfarlig. Godt saa. Hvorfor pokker skulle en svensk klub (som spillere paa et hoejere niveau end AaB) saa vaere interesseret i at kaste en formue (som du mener Jonsson henter i AaB) efter saadan en spiller? Og hvordan haenger sammenligningen med Zohoro og Thomas Mikkelsen sammen her? Mikkelsen er hurtig, og Zohore er stationaer. Jonsson er en mellemrumsspiller, og der er der hans styrker er. Spiller IFK eller Helsingborg shortpassing? Og glemmer du ikkke ogsaa at Jonsson faktisk har fravalgt sverige tidligere til fordel for AaB tidligere, ja, faktisk paa et tidspunkt hvor vi var en midterklub?
Angaaende [3], saa er Flindt Bjerg polemisk som altid, for han har intet at have det i udover at han saa et par kampe med mere intensitet end i superligaen. Det er sikkert ogsaa rigtigt at Svenske kampe er mere intensive, men det samme er vel tilfaeldet i League 2 i England. Vi spiller bare en anden slags fodbold herhjemme, men det betyder ikke niveauet er hoejere i Sverige, ja, tvaertimod fristes man til at sige. Saa det er da muligt kampene har en mere intens atmosfaere, pga. de mange tilskuere. Men i tal, er der intet der tyder paa at Allsvenskan er paa niveau med Superligaen, selv efter Malmoe's praestationer de sidste par aar. F.eks. er den samlede vaerdi af de 12 bedste svenske klubber i spillermateriale (81,73 millioner euro) langt under vaerdien af de 12 bedste danske (104,5 millioner euro). og De danske klubber (staerkt anfoert af FCK) koeber og saelger ogsaa for langt flere penge end de Svenske. Det er da muligt at spillere vaelger klub efter hvor mange tilskuere en liga har, men naar alt kommer til alt, saa er det sportslige niveau, loenchecken samt fremtidige karrieremuligheder nok vigtigere, eller naermest det eneste der taeller.
edit: traaden handler om NH, saa jeg stopper her.
Det er deres arbejde! F.eks. når de fra tid til anden bliver bedt af klubber om at finde en spiller i dét og dét prisleje, og agerer mellemmænd.
2. Måske er Jönsson mellemrumsspiller i AaB, men i Helsingborg (da han fik sit gennembrud) var hans rolle en helt anden, og det vil den sandsynligvis også være i en anden klub. Det er dit postulat at Jönsson er mellemrumsspiller, bare fordi det er dér han fungerer bedst i AaB.
Jönsson har fint beskrevet hvorfor han valgte Helsingborg fra til fordel for AaB i et interview: indretningen af Allsvenskan, hvor sæsonen er væsentligt kortere. Noget som ville betyde at han kun kunne nå at få måneders spilletid inden sæsonafslutning, hvilket ikke var hvad han søgte.
3. Ja, selvfølgelig har Danmark bl.a. grundet skattefordele kunnet tiltrække væsentligt dyrere spillere - ingen svenske klubber er ejet af rigmænd eller store koncerner, bl.a. grundet 49/51 ordningen. Klubberne har en væsentligt anderledes økonomi. Men der er da en væsentlig forskel på at spille 10+ kampe om året for 20.000 tilskuere, sammenlignet med herhjemme - det er da også det de danske spillere der har fravalgt Superligaen til fordel for Allsvenskan siger.
Allsvenskan-klubberne mangler bedre økonomi generelt, før de kan holde på deres profiler.
Det eneste vi kan blive enige om, er at være uenige. God aften
1) Lad vaere med at skrive "hold nu op", dette er ikke den lokale bodega. Derudover, saa er jeg da ikke i tvivl om at agenter har fornemmelser, men der vil altid vaere et betydeligt usikkerhedsinterval mht. disse gaet, og da specielt naar man henter en spiller fra en anden liga. Igen, dette handler udelukkende om trovaerdigheden af EB's skud, ikke om hvorvidt Jonsson er i top 5 eller whatever i AaB. Det tror jeg skam han er. Men du har aabenbart valgt at staa paa maal for EB's trovaerdighed i disse sager i den forstand at du tilsyneladende mener at de altid er spot on i deres gisninger, her understoettet med at de kender et par agenter. Og fair nok at du mener EB er saa saglige og trovaerdige at deres gisninger omkring spillerloenninger skal tages helt autoritativt, uden undtagelser. Men hvis dette vitterligt er hvad du mener, vil jeg bare lade den staa uden yderligere argumentation.
2) Jeg fulgte ikke Jonsson i Helsingborg fra 2007 til 2011, men det gjorde du tilsyneladende, i en grad hvor du kan fastslaa at han ikke var mellemrumsspiller. Fint, hvilken type spiller var han da, eller maaske endnu mere vaesenligt, hvilken type fodbold vil han vaere bedst tjent med, siden du ikke mener han passer ind i AaB, men passer glimrende ind i Helsingborg og IFK? Hvilke af disse klubber har brug for en, for at bruge din bedoemmelse, langtsom, og ikke specielt maalfarlig angriber? Du mener jo han er mere eftertraegtet hos disse klubber end hos AaB, selvom du mener den danske liga er paa et lavere niveau end Allsvenskan, saa maa han da godt nok have nogle skjulte egenskaber som du mener kan komme bedre til udtryk paa et hoejere niveau end superligaen, selvom han ikke er god nok til AaB (eller den maade AaB spiller paa). Yderligere, da han valgte AaB med den begrundelse du naevner, var da vi lejede ham. Da han skrev kontrakt kunne han sagtens have valgt Allsvenskan fremfor Superligaen. Men han valgte altsaa superligaen (selvom Allsvenskan i dine oejne var mere eftertragtet).
3) Intet i det du skriver taler imod min paastand om at Allsvenskan [IKKE] har et hoejere niveau, eller er mere eftertragtet.
Saa vi staar stadig i en situation, hvor superligaen er mere eftertragtet for spillere, hvor Jonsson kan spille i en topklub der tilgodeser hans evner, hvor han kan faa det samme eller mere i loen end hos en tilsvaerende Svensk klub, selv hvis han skal gaa lidt ned. Det der taler imod en forlaengelse er at han ikke er garanteret spilletid. Men her maa han ogsaa vaere i stand til at se sig selv i oejnene, og se at han ikke har naaet samme niveau efter hans skade, saa han er ikke det samme vaerd. Men hvis Spalvis forsvinder snart, hvilket en del tyder paa, saa er det muligt han kan have udsigt til en plads i startopstillingen over det naeste halve aar. Det maa da alt andet lige oege hans motivation for at forlaenge. Det der taler imod er hvis han syntes det er paa tide at vende hjem til Helsingborg. Men han er altsaa stadig kun 25, saa mon ikke han ligesom Enevoldsen gerne vil proeve udlandet endnu engang? Og hvis det er maalet, kan han da ligesaa godt tage min. et aar mere i AaB, maaske med europaeisk fodbold som udstillingsvindue.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Jeg skal gerne forsøge mig med en forklaring, selv om de tre millioner også er gisninger. Men jeg har heller ikke lyst til ,at forsøge mig med de store argumenter, for jeg ved af bitter erfaring, at du alligevel ikke tager hensyn til hvad du får at vide.Gamen skrev:
Kampbonusser udgør næppe mere end 10-15 % af ens løn, så vi er stadig ikke derude hvor det rykker afgørende for en spiller der samlet tjener i omegnen af 1,2 mio. AaB har ikke for år tilbage tilbudt en lønstruktur der var resultatorienteret - ellers må du gerne forklare mig hvordan Chanko kunne ligge på en løn på over 3 mio. i en periode hvor vi hverken leverede europæisk eller i ligaen.
Selvfølgelig tjener spillerne ekstra ved europæisk deltagelse, og den slags aftaler indgås allerede i starten af sæsonen mellem spillerrepræsentanter og klub. Dette selvfølgelig udover hvad der måtte være i individuelle kontrakter. Men det er jo ikke sådan at 50 % af lønnen gøres præstations- og resultatbetinget.
Du får det desuden til at lyde som om miljøet omkring AaB er en lukket bog, hvilket ikke forklarer hvorfor journalister indtil for ganske nylig altid kunne få oplysninger om økonomi og andet i AaB. I lange perioder var der mange der talte over sig. Så er det naturligvis ikke så svært at få indsigt i forholdene, ej heller de enkelte spilleres kontrakter.
Men det EB højst kan levere, er den grundløn der er aftalt, og i forbindelse med eksempelvis Chanko er det rigtigt, at Lynge var presset efter mesterskabet i 2008, fordi bestyrelsen solgte løs af arvegodset. Derfor måtte AaB hoste op med et meget højere lønniveau, hvis der altså skulle skaffes nye spillere efter de, der blev solgt.
Men når sportsjournalister snakker økonomi er det altid gambling hvad de snakker om. De har simpelthen ingen anelse om økonomiske. Det svarer til at en økonom diskuterer off side-reglen. Det kan være okay, men som regel det rene ævl. De er en meget væsentlig del af lønnen, og de er individuelle.
De blev for alvor optrappet for omkring 15 år siden, og jeg kan sagtens huske rygterne om, at Torben Boye stormede ud og købte nye møbler dagen efter at AaB kvalificerede sig til CL i 1995. Det er bare mangedoblet siden.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
På to pletskud af Jannik Pohl og en enkelt fuldtræffer af Nicklas Helenius sejrede AaB mandag 3-2 på udebane mod Viborg F.F. i årets sidste opgør i Reserveholdsturneringen.
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... plads.aspx
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
Gamen
1. Du har en besynderlig måde at debattere på. Jeg står på mål for at agenter ikke er dumme, og selvfølgelig har en generel formodning om hvad en spiller på ethvert niveau i en Superliga-klub er værd. De udveksler de tal med deres spillere, og har som regel flere spillere i samme klubber. Desuden har journalister naturligvis også et netværk i klubberne, der bl.a. informerer dem om spillerkøb. Hvor svært er det for dem at få adgang til kontraktoplysninger?Buzz Killington skrev:
Naa, siden den alligevel fortsaetter:
1) Lad vaere med at skrive "hold nu op", dette er ikke den lokale bodega. Derudover, saa er jeg da ikke i tvivl om at agenter har fornemmelser, men der vil altid vaere et betydeligt usikkerhedsinterval mht. disse gaet, og da specielt naar man henter en spiller fra en anden liga. Igen, dette handler udelukkende om trovaerdigheden af EB's skud, ikke om hvorvidt Jonsson er i top 5 eller whatever i AaB. Det tror jeg skam han er. Men du har aabenbart valgt at staa paa maal for EB's trovaerdighed i disse sager i den forstand at du tilsyneladende mener at de altid er spot on i deres gisninger, her understoettet med at de kender et par agenter. Og fair nok at du mener EB er saa saglige og trovaerdige at deres gisninger omkring spillerloenninger skal tages helt autoritativt, uden undtagelser. Men hvis dette vitterligt er hvad du mener, vil jeg bare lade den staa uden yderligere argumentation.
2) Jeg fulgte ikke Jonsson i Helsingborg fra 2007 til 2011, men det gjorde du tilsyneladende, i en grad hvor du kan fastslaa at han ikke var mellemrumsspiller. Fint, hvilken type spiller var han da, eller maaske endnu mere vaesenligt, hvilken type fodbold vil han vaere bedst tjent med, siden du ikke mener han passer ind i AaB, men passer glimrende ind i Helsingborg og IFK? Hvilke af disse klubber har brug for en, for at bruge din bedoemmelse, langtsom, og ikke specielt maalfarlig angriber? Du mener jo han er mere eftertraegtet hos disse klubber end hos AaB, selvom du mener den danske liga er paa et lavere niveau end Allsvenskan, saa maa han da godt nok have nogle skjulte egenskaber som du mener kan komme bedre til udtryk paa et hoejere niveau end superligaen, selvom han ikke er god nok til AaB (eller den maade AaB spiller paa). Yderligere, da han valgte AaB med den begrundelse du naevner, var da vi lejede ham. Da han skrev kontrakt kunne han sagtens have valgt Allsvenskan fremfor Superligaen. Men han valgte altsaa superligaen (selvom Allsvenskan i dine oejne var mere eftertragtet).
3) Intet i det du skriver taler imod min paastand om at Allsvenskan [IKKE] har et hoejere niveau, eller er mere eftertragtet.
Saa vi staar stadig i en situation, hvor superligaen er mere eftertragtet for spillere, hvor Jonsson kan spille i en topklub der tilgodeser hans evner, hvor han kan faa det samme eller mere i loen end hos en tilsvaerende Svensk klub, selv hvis han skal gaa lidt ned. Det der taler imod en forlaengelse er at han ikke er garanteret spilletid. Men her maa han ogsaa vaere i stand til at se sig selv i oejnene, og se at han ikke har naaet samme niveau efter hans skade, saa han er ikke det samme vaerd. Men hvis Spalvis forsvinder snart, hvilket en del tyder paa, saa er det muligt han kan have udsigt til en plads i startopstillingen over det naeste halve aar. Det maa da alt andet lige oege hans motivation for at forlaenge. Det der taler imod er hvis han syntes det er paa tide at vende hjem til Helsingborg. Men han er altsaa stadig kun 25, saa mon ikke han ligesom Enevoldsen gerne vil proeve udlandet endnu engang? Og hvis det er maalet, kan han da ligesaa godt tage min. et aar mere i AaB, maaske med europaeisk fodbold som udstillingsvindue.
Du vil gerne snakke Ekstra Bladet. BT har bragt samme tal - men det er måske JP der skal bringe dem før du er tilfreds?
2. Jönsson deltager i AaB utroligt meget tilbage i banen, og bliver der. Han er ikke spilleren der tager dybdeløb. I Helsingborg trak han også ned, for at de kunne udnytte Henke Larsson's hurtighed i dybden. Men han var noget hurtigere dengang, og kom selv til mange chancer qua hans fart. Noget man ikke lige frem kan sige han gør i AaB.
Skal han tilbage til Sverige, så vil jeg tro at han vil blive brugt som en naturlig opspilsstation. Det er mere stationær fodbold i Sverige end her, med undtagelse af 1-2 hold. Særligt som angriber.
Du er som sædvanlig ret påståelig... I det her interview: http://www.fotbolltransfers.com/site/news/43184 fra da vi købte ham, står der ganske tydligt, at det igen var turneringsskemaet og hans skadessituation som gjorde at det aldrig var en mulighed at vende hjem til Sverige.
3. Det er muligt, men jeg tror som sagt mest på at han finder et andet sted at udfolde sig. Når det så er sagt, så er det da utroligt at der kan være så stor forskel på hans præstationer da han spillede halv-skadet, og så til nu hvor han (efter eget udsagn) er i topform og har været det siden marts. Beklageligt og ærgerligt, men der er intet der indikerer at han finder det niveau igen i AaB-trøjen.
Så hvorfor skulle AaB forlænge med en spiller, som ikke har vist i nærheden af det niveau han viste før kontraktunderskrivelsen?
Før det første smed de et halvt års løn væk på en skadet spiller, og da han så vendte tilbage han har nærmest været bænket lige siden, bortset fra starten af sæsonen hvor han blev buhet og piftet af efter 2-3 rigtigt dårlige præstationer.
Når man så ikke engang træder i karakter på reserveholdet, hvor han var blandt banens ringeste i den kamp der blev vist mod AGF, så kan man næppe forvente tillid fra træneren. Til hans held mangler vi en kvalificeret reserve på den centrale midtbane, ellers havde han heller ikke været med i går.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Ingen interesse i diskussionen længere, så det må vente til næste gang en lignende uenighed opstår. Jeg vil dog lige nå og medgive at du havde ret og jeg tog fejl mht. Jönsson at det var ved kontraktunderskrivelsen han begrundede det i henhold til den korte sæson.Gamen skrev:1. Du har en besynderlig måde at debattere på. Jeg står på mål for at agenter ikke er dumme, og selvfølgelig har en generel formodning om hvad en spiller på ethvert niveau i en Superliga-klub er værd. De udveksler de tal med deres spillere, og har som regel flere spillere i samme klubber. Desuden har journalister naturligvis også et netværk i klubberne, der bl.a. informerer dem om spillerkøb. Hvor svært er det for dem at få adgang til kontraktoplysninger?Buzz Killington skrev:
Naa, siden den alligevel fortsaetter:
Du vil gerne snakke Ekstra Bladet. BT har bragt samme tal - men det er måske JP der skal bringe dem før du er tilfreds?
2. Jönsson deltager i AaB utroligt meget tilbage i banen, og bliver der. Han er ikke spilleren der tager dybdeløb. I Helsingborg trak han også ned, for at de kunne udnytte Henke Larsson's hurtighed i dybden. Men han var noget hurtigere dengang, og kom selv til mange chancer qua hans fart. Noget man ikke lige frem kan sige han gør i AaB.
Skal han tilbage til Sverige, så vil jeg tro at han vil blive brugt som en naturlig opspilsstation. Det er mere stationær fodbold i Sverige end her, med undtagelse af 1-2 hold. Særligt som angriber.
Du er som sædvanlig ret påståelig... I det her interview: http://www.fotbolltransfers.com/site/news/43184 fra da vi købte ham, står der ganske tydligt, at det igen var turneringsskemaet og hans skadessituation som gjorde at det aldrig var en mulighed at vende hjem til Sverige.
3. Det er muligt, men jeg tror som sagt mest på at han finder et andet sted at udfolde sig. Når det så er sagt, så er det da utroligt at der kan være så stor forskel på hans præstationer da han spillede halv-skadet, og så til nu hvor han (efter eget udsagn) er i topform og har været det siden marts. Beklageligt og ærgerligt, men der er intet der indikerer at han finder det niveau igen i AaB-trøjen.
Så hvorfor skulle AaB forlænge med en spiller, som ikke har vist i nærheden af det niveau han viste før kontraktunderskrivelsen?
Før det første smed de et halvt års løn væk på en skadet spiller, og da han så vendte tilbage han har nærmest været bænket lige siden, bortset fra starten af sæsonen hvor han blev buhet og piftet af efter 2-3 rigtigt dårlige præstationer.
Når man så ikke engang træder i karakter på reserveholdet, hvor han var blandt banens ringeste i den kamp der blev vist mod AGF, så kan man næppe forvente tillid fra træneren. Til hans held mangler vi en kvalificeret reserve på den centrale midtbane, ellers havde han heller ikke været med i går.
Cheers
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Pokkers, så det du hermed antyder er at Helinius nu er femtevalg.Provst i Brovst skrev:På to pletskud af Jannik Pohl og en enkelt fuldtræffer af Nicklas Helenius sejrede AaB mandag 3-2 på udebane mod Viborg F.F. i årets sidste opgør i Reserveholdsturneringen.
"Efter et kvarters spil blev udligningen imidlertid en realitet, da et ærgerligt boldtab af Nicklas Helenius satte en omstilling i gang, hvilket Sebastian Andersen udnyttede til at passere AaB-keeper Carsten Christensen."
Det er dog positivt at vores superliga-reserver kan tanke selvtillid i kampene på danmarksserie/2. div niveau.
Det er synd reseveholdene i suppen ikke har en mere seriøs turnering. 7 kampe på et halv år virker ikke som meget. Det er ellers en god mulighed for at se flere spillere i aktion.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Det lader til, at Helenius og hans agent tror så lidt på en fremtid i AaB, at de er begyndt på 'forhandlinger' gennem pressen, med noget der lyder som ultimative krav om mere spilletid.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... aendre-sig
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg har efterhånden mere agentlede end politikerlede... og Helenius? Jeg er meget lidt imponeret af hans attitude... og det er pænt sagt.Funky skrev:Det lader til, at Helenius og hans agent tror så lidt på en fremtid i AaB, at de er begyndt på 'forhandlinger' gennem pressen, med noget der lyder som ultimative krav om mere spilletid.
Hvis der ikke skal mere end et halvt år til at slå Helenius - og agenten - ud, ja så mener jeg ikke han skal blive i AaB længere. Den slags er ikke ok. Han burde holde mund og give det foråret. Hvis han stadig ikke har spillet mere end et par indhop hist og her når vi når til sommer, ja så var det en anden snak.Jesper Schmidt skrev:Jeg har efterhånden mere agentlede end politikerlede... og Helenius? Jeg er meget lidt imponeret af hans attitude... og det er pænt sagt.Funky skrev:Det lader til, at Helenius og hans agent tror så lidt på en fremtid i AaB, at de er begyndt på 'forhandlinger' gennem pressen, med noget der lyder som ultimative krav om mere spilletid.
Jeg savner Winsnes
Så slemt er det vel heller ikke. Han viser lidt ærgerrighed og vil gerne spille - det er da ikke unaturligt. Han er heller ikke ude og kritisere klubben eller noget. Til gengæld sidder AaB med alle de gode kort og jeg tror først de sælger eller lejer ham ud, hvis Spalvis forsvinder.Jesper Schmidt skrev:Jeg har efterhånden mere agentlede end politikerlede... og Helenius? Jeg er meget lidt imponeret af hans attitude... og det er pænt sagt.Funky skrev:Det lader til, at Helenius og hans agent tror så lidt på en fremtid i AaB, at de er begyndt på 'forhandlinger' gennem pressen, med noget der lyder som ultimative krav om mere spilletid.
Hvad forventer Helenius egentlig efterhånden?
Hvor ville Helenius i hans 2015/2016 overhovedet være fast mand i Suppen. I hvert fald ikke i nogen af de øvrige top 4 klubber. SønderjyskE har Bechmann og Dalgaard, FCM har Dunken, Pusic og Povl og fuckerne har jørgensen, Santander og klumpfisken som er ringe, men trods alt bedre end Helenius. Hos Limsnifferne kan det måske blive til en forfejltet kant-rolle, men heller ikke mere. OB har Festersen, Jacobsen og Zohore - selv Zohore er bedre lige nu. Randers har angribere der slås, det gør Helenius ikke og han passer næppe ind i FCN. EfB har også i forvejen nogen som er mindste lige så gode og han kan ikke slå Curth og Deble af i Viborg. Jeg har faktisk svært ved at finde en Superligaklub, hvor Helenius lige nu vil være mere end 3. valg.
Hvor ville Helenius i hans 2015/2016 overhovedet være fast mand i Suppen. I hvert fald ikke i nogen af de øvrige top 4 klubber. SønderjyskE har Bechmann og Dalgaard, FCM har Dunken, Pusic og Povl og fuckerne har jørgensen, Santander og klumpfisken som er ringe, men trods alt bedre end Helenius. Hos Limsnifferne kan det måske blive til en forfejltet kant-rolle, men heller ikke mere. OB har Festersen, Jacobsen og Zohore - selv Zohore er bedre lige nu. Randers har angribere der slås, det gør Helenius ikke og han passer næppe ind i FCN. EfB har også i forvejen nogen som er mindste lige så gode og han kan ikke slå Curth og Deble af i Viborg. Jeg har faktisk svært ved at finde en Superligaklub, hvor Helenius lige nu vil være mere end 3. valg.
-
MR er den rigtige vinder
- Allstar

jeg bryder mig ikke om at sammenligne en spiller, der stort ikke spiller, med spillere, der spiller fast. Den sammenligning kan kun falde ud på en måde.thomasjn skrev:Hvad forventer Helenius egentlig efterhånden?
Helenius største problem er, at han efter mening pt konkurrerer med superligaens i særklasse farligste angrebsduo (alle de spillere du nævner ville sidde på bænken med Helenius, hvis de spillede i AaB) - i den sammenhæng giver det god mening at ville søge væk.
Um Gandhi Dandy, um grande
milionário socialista
milionário socialista
- mich1596
- Allstar

- Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
Tipsbladet spekulerer i sin overskrift på et (formegentligt) lejemål af Helenius, i selve artiklen nævnes han dog ikke.http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... e-heleniusthomasjn skrev:Hvad forventer Helenius egentlig efterhånden?
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Uden at vide en dyt om det.
Så tænker jeg et af de store bekymringer omkring Helenius udover han er reserve.
Det er vel også han nok går rundt på en monster løn?
Som jeg lige husker det kort.
gik han på 50k hos os om mdr. og steg til 500k i Aston Villa (Kan huske et interview hvor man snakkede 10x mere end i AaB)
Han går nok ikke rundt på 50k hos os igen.. han får nok heller ikke 500k, men han må være en af de løntunge.
Det kræver jo også at han SKAL ind og spille når Spalvis ryger, vi har ikke råd til at have reserver af den størrelse.
Så tænker jeg et af de store bekymringer omkring Helenius udover han er reserve.
gik han på 50k hos os om mdr. og steg til 500k i Aston Villa (Kan huske et interview hvor man snakkede 10x mere end i AaB)
Han går nok ikke rundt på 50k hos os igen.. han får nok heller ikke 500k, men han må være en af de løntunge.
Det kræver jo også at han SKAL ind og spille når Spalvis ryger, vi har ikke råd til at have reserver af den størrelse.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
Nej, men vi har heller ikke råd til at sætte ham ind hvis han ikke er god nok... det må sgu ALDRIG blive lønchecken der bestemmer hvem der skal spille...AllanPedersen skrev:Uden at vide en dyt om det.