Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Pontoppi » 19. aug 2025, 11:41

Gaarde6 skrev:
19. aug 2025, 11:37
Men i takt med vi bliver ved med at falde ned af i tabellen.
der er spillet 5 af 33 kampe vel ? indikere ikke at løbet er ved at være kørt
hjertet i nord :aabfan:

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 19. aug 2025, 12:13

Pontoppi skrev:
19. aug 2025, 11:41
Gaarde6 skrev:
Der er vel ikke meget i vores præstationer indtil videre som indikerer at vi er med i det løb overhovedet. Jeg har også svært ved at se vi får point med i aften f. eks, og så kan vi være 9 point bagefter, med et hold som har niveau til bunden af 1. Div.
Så hvis vi skal være med i det "løb", så kræver det minimum 5-6 forstærkninger.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 19. aug 2025, 12:16

Hanne94 skrev:
19. aug 2025, 11:11
Reyad skrev:
19. aug 2025, 11:00
Jonas Jensen-Abbew er et oplagt køb. Forestiller mig at man kunne hente ham på lejeaftale med købsoption - eller det må være målet.
AGF's bredde er dog udfordret, så jeg forestiller mig ikke, at de vil af med ham.
Samtidig har Bejimo kontraktudløb, så han kan muligvis også være væk for dem. Så kort sagt tror jeg ikke på det, før AGF har minimum én erstatning på plads.

I Viborg er Anyembe røget på bænken efter den nye træner. Ham kunne jeg godt se i AaB.
I Randers er det samme sket for Andre Rømer. Ville være en fantastisk signing til 6'eren og midtbanen generelt.
Kigger man på en oversigt over danskere i udlandet kan spillere som disse være relevante for AaB
- Luka Racic (central forsvar - Rosenborg)
- Noah Sansah (kant - måske skadet- Rosenborg)
- Marcus Baggesen (venstre back- IFK Norkjöping)
- Tobias Slotsager (får åbenbart ingen spilletid - central forsvar - Verona)
- Lucas Andersen (ingen ord nødvendige)
- Pontus Texel (CD Mafra - mener han er forsvarsspiller)
- Jeppe Okkels (Preston, hvor der måske ikke er fremtid. Nok urealistisk)
- Benjamin Tiedemann (central forsvar - men virker til igen at få spilletid i AIK)
- Mads Kristian Hansen (kant - Brann)
Derudover kan man jo drømme om Højholt
Vi bliver godt nok snart nødt til at få øjnene op, hvor vi er henne i fødekæden. De spillere du nævner, er langt langt over, hvad vi kan fiske. Du bliver ekstremt skuffet.
Tjaa. Det vil jo vise sig. Det kan sagtens være du har ret. Men hvis man tager Tuxen Bolls ord for pålydende, skal vi vel nogenlunde op i det niveau. Nogle er givetvis urealistiske, men hvis AaB er i forhandlinger med en finsk landsholdsspiller og er i realistisk dialog med Ross, er det vel ikke urealistisk at hente bænkevarmere i Skandinavien.

Men ingen. Ingen ved det. Det var blot nogle ønsker til denne transferønsker-tråd.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 19. aug 2025, 12:20

Er der intet nyt om nye spillere overhovedet p.t eller sker der bare ikke noget.? Det er jo lettere at få rygter fra CIA.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2025, 12:24

Hanne94 skrev:
19. aug 2025, 11:20
jonas386 skrev:
Hanne94 skrev:
19. aug 2025, 11:04
jonas386 skrev:
19. aug 2025, 10:44
Hvor er det den tiltro til Helenius kommer fra som en frelser i superligaen? Husk gerne at han var fast mand da vi rykkede ned første gang, og i det hele taget intet har vist siden SIF-tiden. Han kan sikkert godt blive en fin spiller i denne sæson - hvis han kan holde sig skadesfri - men ellers har han primært udmærket sig ved at være et af de ringeste AaB indkøb i evigheder.

Jeg magter simpelthen ikke hvis vi skal til at gå direkte tilbage i samme fælde som tidligere, hvor vores scouting dårligt rækker til mere og andet end ex-AaB'ere - og vi skal da slet ikke ud og sprænge banken for en spiller som Mathias Ross som - at best - er en hæderlig superligaforsvarer, men også har store mangler og ikke ligefrem en ledertype. Medmindre Kaufmann eller Abildgaard pludselig står ude på Hornevej, så kan jeg ikke se nogen fidus i sådan en manøvre. Det er allerede galt nok at Børsting er tilbage. Det kunne lige passe at spillere som Magnus, Thellufsen eller Klittenbrødrene skulle vende tilbage.
Hold da op. Du ser ikke meget fodbold, hvis ikke du kalder Mathias Ross en ledertype 😂
Jeg har helt rigtigt ikke set ham spille siden han skiftede til Tyrkiet, men en ledertype - i forsvaret - er for mig at se en spiller, der kan holde linjen og sørge for at de andre forsvarere står rigtigt placeret, så den ene back ikke pludselig hænger eller to mand støder op til den samme bold for så at efterlade store huller bagi. Sådan en spiller er Ross ikke. Han er en spiller der har brug for en leder ved siden af, der kan holde overblikket og strukturen, og sørge for han ikke blæser frem med hovedet under armen.

Der er mere til at være en ledertype end at slå sig på brystet og lave glidende tacklinger.
Det er en del af det at være forsvarsspiller, at kunne holde en linje. Det er meget basalt, og det har han vist at han sagtens kan. Det gjorde han også i AaB. Vi skal også huske på, at han var ung i AaB, og havde brug for en ledertype ved siden af sig. De største forsvarsgeneraler i verden lavede også fejl. Tænker på Chiellini og Barzagli i Juve, som også ofte slog sig hårdt på brystet. Jeg er ikke ude i en fodboldmæssig sammenligning, men jeg elsker hans passion, og passion er for mig den klart vigtigste egenskab, når man taler ledere, uanset om det er leder i et hvilket som helst firma, eller om det er AaB.
Mathias Ross er for mig at se, det klart bedste AaB kan gør nu.
Jeg er ikke helt enig, men fred nu også være med det. Det burde være basalt, men nogle forsvarstyper - som lever på deres power og 'vildskab' - har det også med at spille med hovedet under armen, og har ikke nødvendigvis indarbejdet det store overblik i deres forsvarsspil. En spiller som Virgil Van Dijk er imo et rigtig fint eksempel på en leder i forsvaret der ikke umiddelbart har den samme vildskab, men til gengæld har ro, overskud og overblik med og uden bold, hvilket (oftest) smitter af på den øvrige bagkæde. Ross er imo en type der har behov for en leder ved siden af sig, så han kan koncentrere sig om sit eget spil og sine egne dueller.

Mathias Ross er selvfølgelig god nok til 1. division, men jeg ser ikke nogen pointe i at sprænge banken for ham, som det blev nævnt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 19. aug 2025, 12:29

jonas386 skrev:
19. aug 2025, 12:24
Hanne94 skrev:
jonas386 skrev:
Hanne94 skrev:
jonas386 skrev:
Hvor er det den tiltro til Helenius kommer fra som en frelser i superligaen? Husk gerne at han var fast mand da vi rykkede ned første gang, og i det hele taget intet har vist siden SIF-tiden. Han kan sikkert godt blive en fin spiller i denne sæson - hvis han kan holde sig skadesfri - men ellers har han primært udmærket sig ved at være et af de ringeste AaB indkøb i evigheder.

Jeg magter simpelthen ikke hvis vi skal til at gå direkte tilbage i samme fælde som tidligere, hvor vores scouting dårligt rækker til mere og andet end ex-AaB'ere - og vi skal da slet ikke ud og sprænge banken for en spiller som Mathias Ross som - at best - er en hæderlig superligaforsvarer, men også har store mangler og ikke ligefrem en ledertype. Medmindre Kaufmann eller Abildgaard pludselig står ude på Hornevej, så kan jeg ikke se nogen fidus i sådan en manøvre. Det er allerede galt nok at Børsting er tilbage. Det kunne lige passe at spillere som Magnus, Thellufsen eller Klittenbrødrene skulle vende tilbage.
Hold da op. Du ser ikke meget fodbold, hvis ikke du kalder Mathias Ross en ledertype 😂
Jeg har helt rigtigt ikke set ham spille siden han skiftede til Tyrkiet, men en ledertype - i forsvaret - er for mig at se en spiller, der kan holde linjen og sørge for at de andre forsvarere står rigtigt placeret, så den ene back ikke pludselig hænger eller to mand støder op til den samme bold for så at efterlade store huller bagi. Sådan en spiller er Ross ikke. Han er en spiller der har brug for en leder ved siden af, der kan holde overblikket og strukturen, og sørge for han ikke blæser frem med hovedet under armen.

Der er mere til at være en ledertype end at slå sig på brystet og lave glidende tacklinger.
Det er en del af det at være forsvarsspiller, at kunne holde en linje. Det er meget basalt, og det har han vist at han sagtens kan. Det gjorde han også i AaB. Vi skal også huske på, at han var ung i AaB, og havde brug for en ledertype ved siden af sig. De største forsvarsgeneraler i verden lavede også fejl. Tænker på Chiellini og Barzagli i Juve, som også ofte slog sig hårdt på brystet. Jeg er ikke ude i en fodboldmæssig sammenligning, men jeg elsker hans passion, og passion er for mig den klart vigtigste egenskab, når man taler ledere, uanset om det er leder i et hvilket som helst firma, eller om det er AaB.
Jeg er ikke helt enig, men fred nu også være med det. Det burde være basalt, men nogle forsvarstyper - som lever på deres power og 'vildskab' - har det også med at spille med hovedet under armen, og har ikke nødvendigvis indarbejdet det store overblik i deres forsvarsspil. En spiller som Virgil Van Dijk er imo et rigtig fint eksempel på en leder i forsvaret der ikke umiddelbart har den samme vildskab, men til gengæld har ro, overskud og overblik med og uden bold, hvilket (oftest) smitter af på den øvrige bagkæde. Ross er imo en type der har behov for en leder ved siden af sig, så han kan koncentrere sig om sit eget spil og sine egne dueller.

Mathias Ross er selvfølgelig god nok til 1. division, men jeg ser ikke nogen pointe i at sprænge banken for ham, som det blev nævnt.
Enig her. Wæhler var en leder. Det var Greven også. Men på forskellige måder. Ross har vildskab og power, men det havde Diakité og Okore også, uden at de på nogen måde var ledere der kunne organisere holdet. Jeg er ikke i tvivl om at Ross vil være en rigtig vild forstærkning, men om han bliver den leder vi mangler vil jeg tvivle på. Helenius efterspørger også mere erfaring omkring de unge spillere - Der er Ross selv stadig relativ ung, selvom han har været udenlands og prøvet lidt af hvert.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Bombommelom
2. div
2. div
Favoritspiller: Kosten

Indlæg af Bombommelom » 19. aug 2025, 12:31

jonas386 skrev:
19. aug 2025, 12:24
Hanne94 skrev:
jonas386 skrev:
Hanne94 skrev:
jonas386 skrev:

Hvis der alligevel skal betales ekstra, for at lokke spillere til AaB og tilværelsen i 1. division, så vil jeg også personligt også foretrække en mere erfaren ledertype til forsvaret, end Mathias Ross.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 19. aug 2025, 12:33

Reyad skrev:
19. aug 2025, 12:16
Hanne94 skrev:
Reyad skrev:
19. aug 2025, 11:00
Jonas Jensen-Abbew er et oplagt køb. Forestiller mig at man kunne hente ham på lejeaftale med købsoption - eller det må være målet.
AGF's bredde er dog udfordret, så jeg forestiller mig ikke, at de vil af med ham.
Samtidig har Bejimo kontraktudløb, så han kan muligvis også være væk for dem. Så kort sagt tror jeg ikke på det, før AGF har minimum én erstatning på plads.

I Viborg er Anyembe røget på bænken efter den nye træner. Ham kunne jeg godt se i AaB.
I Randers er det samme sket for Andre Rømer. Ville være en fantastisk signing til 6'eren og midtbanen generelt.
Kigger man på en oversigt over danskere i udlandet kan spillere som disse være relevante for AaB
- Luka Racic (central forsvar - Rosenborg)
- Noah Sansah (kant - måske skadet- Rosenborg)
- Marcus Baggesen (venstre back- IFK Norkjöping)
- Tobias Slotsager (får åbenbart ingen spilletid - central forsvar - Verona)
- Lucas Andersen (ingen ord nødvendige)
- Pontus Texel (CD Mafra - mener han er forsvarsspiller)
- Jeppe Okkels (Preston, hvor der måske ikke er fremtid. Nok urealistisk)
- Benjamin Tiedemann (central forsvar - men virker til igen at få spilletid i AIK)
- Mads Kristian Hansen (kant - Brann)
Derudover kan man jo drømme om Højholt
Vi bliver godt nok snart nødt til at få øjnene op, hvor vi er henne i fødekæden. De spillere du nævner, er langt langt over, hvad vi kan fiske. Du bliver ekstremt skuffet.
Tjaa. Det vil jo vise sig. Det kan sagtens være du har ret. Men hvis man tager Tuxen Bolls ord for pålydende, skal vi vel nogenlunde op i det niveau. Nogle er givetvis urealistiske, men hvis AaB er i forhandlinger med en finsk landsholdsspiller og er i realistisk dialog med Ross, er det vel ikke urealistisk at hente bænkevarmere i Skandinavien.

Men ingen. Ingen ved det. Det var blot nogle ønsker til denne transferønsker-tråd.
Det er i hvert fald spillere fra det lege der, som skal til, hvis vi skal spille med i toppen (af 1.div!!!). Og her snakker vi 3-4 stk med niveau der også kan gøre sig i Superligaen. Vi skal have spillere ind der kan løfte truppen, ikke mere fyld.

I forhold til om det er realistisk, så handler det om økonomi. Når Lyngby kan hente Bror Blume og Horsens Patrick Olsen, så kan vi naturligvis også. Spørgsmålet er naturligvis, hvad Tuxen og Møller har at gøre godt med.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 19. aug 2025, 12:34

Mathias Ross er sku lidt som Børsting, at alle her inde skriger ham op til at være bedre end han er.. Mathias Ross er en middel forsvar spiller i superligaen, det giver ingen menign at sprænge banken for at signe ham....

Ross vil være en fin signing, men ikke en som man skal sprænge boksen for. Han er ikke en der kommer til at trække holdet op.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 19. aug 2025, 12:40

Pontoppi skrev:
19. aug 2025, 11:41
Gaarde6 skrev:
Hvilken vej synes du pilen peger siden vi rykkede op i Superligaen og frem til nu?
Eller sagt på en anden måde. Hvis en spiller udefra kigger på AaB nu i forhold til før sæsonen gik igang. Så kigger han næppe på en klub med ro på bagsmækken og muligheden for at spille i den bedste række næste sæson.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. aug 2025, 12:43

DenSataniskeHest skrev:
19. aug 2025, 12:34
Mathias Ross er sku lidt som Børsting, at alle her inde skriger ham op til at være bedre end han er.. Mathias Ross er en middel forsvar spiller i superligaen, det giver ingen menign at sprænge banken for at signe ham....
Præcis. Har Ross lyst til at komme til AaB til en "normal" hyre, skal han være mere end velkommen. Men at gå helt amok i løn for ham, er der meget lidt ræson i.
Og jeg er helt enig med Jonas - nogen leder er han ikke. Men han kan være en fornuftig tilgang, HVIS han får en leder ved siden af.
Ædruelighedens stemme

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 19. aug 2025, 12:45

Enig angående Ross - han er en fantastisk forsvar på vores niveau og vel den bedste i 1 div.
Men vi har brug for en Rio ferdinand type (i vores egen historie Matovac) - spillere der udover selv være noget over middel - formåede at gøre dem omkring sig gode. Sådan ser jeg ikke Ross han dygtig men har mere end nok med fokusere på sig selv.

Jeg ser hellere en spiller der har prøvet meget på højt niveau som vi sprænger banken for på en 2 års kontrakt med de egenskaber end spillere med potentiale eller gamle AaBere.
Hvis klubben selv mener den nuværende trup har potentiale til udvikling er det en forbrydelse ikke at give dem den rigtige guidning fra en ledertype på banen.

Peroni21
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Spalvis

Indlæg af Peroni21 » 19. aug 2025, 12:57

Er Markus Holgersson stadig aktiv??

Dongdongwh0
2. div
2. div

Indlæg af Dongdongwh0 » 19. aug 2025, 13:05

Peroni21 skrev:
19. aug 2025, 12:57
Er Markus Holgersson stadig aktiv??
Husker ham som vildt farlig på hjørnespark faktisk..

Brugeravatar
andy
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aaleren

Indlæg af andy » 19. aug 2025, 13:09

Jeg synes man bliver mere og mere desperat for hver time der går. Det er simpelthen helt vildt at vi ikke har hentet mere ind på nuværende tidspunkt. Jeg er helt enig I at tabellen kan ende med at blive en afgørende faktor ift. det vi kan tiltrække. Den her sæson er jo næsten allerede direkte til skraldespanden :-(

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 19. aug 2025, 13:51

andy skrev:
19. aug 2025, 13:09
Jeg synes man bliver mere og mere desperat for hver time der går. Det er simpelthen helt vildt at vi ikke har hentet mere ind på nuværende tidspunkt. Jeg er helt enig I at tabellen kan ende med at blive en afgørende faktor ift. det vi kan tiltrække. Den her sæson er jo næsten allerede direkte til skraldespanden :-(
altså man skal da godt nok være sikker på at ramme en HØJ hylde med den ventetid.
når ham finnen fravælger os, lucas fravælger os og hvad der måske ellers er spurgt på men ikke landet, så skal de have meget is i maven for ikke at kunne præsentere nogle spillere endnu.
med høj hylde kunne nogle af vejle tilgangene jo også have været i spil. en duelund og c. sørensen feks.
og hvis en gyamfi som tidligere har gjort utroligt ondt på os er vejet og fundet for let, så skal vi altså steppe op her de sidste 14 dage.
men det må de så bevise at de får ret i. de næste 2 kampe kan let igen blive 0 point. Det er ikke hold der på papiret som sådan er dårligere end os, og begge hold står med en bedre struktur i deres spillestil.
Men man venter da lidt nervøst ik ;)

Hanne94
Junior
Junior
Favoritspiller: Henry

Indlæg af Hanne94 » 19. aug 2025, 13:57

Jamen lad os da hente Rio Ferdinand i hans prime. 😂
Alle jer der mener, at Ross er lidt som Børsting og ikke er en leder, mangler en del fodboldfaglighed og et realitycheck på, hvad en egentlig leder er. Mange af jer vil nok ogs mene, at Thelander er en leder, men husk på hvem han havde ved siden af sig i forsvaret i starten af tyverne og der var det thelander som netop stod for dueller og alt andet. Thelander er ikke god taktisk og var det slet ikke dengang.
Hvis Ross bliver en del af truppen, hvilket jeg inderligt håber, da han har lederegenskaberne, kender klubberne og bløder dens værdier. Han kommer til at være helt oppe i lederhierakiet med selv nævnte Børsting, hvis han kommer. Jeg tror dog ikke, at det er realistisk.
At mene at vi kan få Rio Ferdinand eller Van dijk typer er at skyde helt ved siden af.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2025, 14:13

Hanne94 skrev:
19. aug 2025, 13:57
Jamen lad os da hente Rio Ferdinand i hans prime. 😂
Alle jer der mener, at Ross er lidt som Børsting og ikke er en leder, mangler en del fodboldfaglighed og et realitycheck på, hvad en egentlig leder er. Mange af jer vil nok ogs mene, at Thelander er en leder, men husk på hvem han havde ved siden af sig i forsvaret i starten af tyverne og der var det thelander som netop stod for dueller og alt andet. Thelander er ikke god taktisk og var det slet ikke dengang.
Hvis Ross bliver en del af truppen, hvilket jeg inderligt håber, da han har lederegenskaberne, kender klubberne og bløder dens værdier. Han kommer til at være helt oppe i lederhierakiet med selv nævnte Børsting, hvis han kommer. Jeg tror dog ikke, at det er realistisk.
At mene at vi kan få Rio Ferdinand eller Van dijk typer er at skyde helt ved siden af.
1) Thelander er/var for mig at se samme situation som Ross, omend Thelander blev en mere rolig spiller med årene. Jeg synes dog aldrig han fik styr på defensiven som helhed, og var klart bedst når bolden var hos modstanderen. Ligesom Ross havde han dog klart fordel af at have en klogere spiller ved sin side, navnlig i 14' med KEP som makker. Reelt set har vi vel ikke haft en reel leder til forsvaret siden Wæhler. KEP var god, men drog også kæmpe fordel af at Würtz, Risgaard og/eller Augo havde rummene foran forsvaret. Okore, der nævnes som et andet eksempel, var også kun sådan rigtigt god da han spillede sammen med Bjelland i FCN. Man så hos os i flere sæsoner at han var en fremragende fodboldspiller og især et fysisk pragteksemplar, men også lavede absurd mange fejl pga. manglende overblik og ro.

2) Formentlig, men jeg synes ikke det er ønskværdigt. Ligesom Børsting er M.Ross mere løjtnant end general - Ross kan selvfølgelig blive en leder med årene, men han er ikke en spiller jeg ville være tryg ved at sætte sammen med en ung og uerfaren stopper ala Makolli eller Olsson, hvor færdighederne måske er fine nok, men hvor placeringerne og overblikket halter.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 19. aug 2025, 14:27

Jeg har et naivt håb om, at MTB er nede på grædende knæ og undskylde over for Lucas Andersen og fortælle ham, at SSE22 ikke styrer det mere og AaB vil have ham tilbage. Det bliver nok bare ved håbet!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. aug 2025, 14:29

haghdk skrev:
19. aug 2025, 14:27
Jeg har et naivt håb om, at MTB er nede på grædende knæ og undskylde over for Lucas Andersen og fortælle ham, at SSE22 ikke styrer det mere og AaB vil have ham tilbage. Det bliver nok bare ved håbet!
Det ER blevet prøvet, jævnfør Nordjyske. Lucas er sur og vil for øvrigt hellere til udlandet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar