Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)
Re: Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)
Den må gerne lykkes med Ross, Jeg tror ikke på han for alvor bliver forløst i AaB. Kampen mod Kolding var et kæmpe lavpunkt, og han bør sendes afsted, og forhåbentlig lykkes fuldt ud andetsteds.
https://bold.dk/fodbold/stillinger/1-di ... liver-ross
KOMPLET ENIG - men det er jo ikke det det handler om. Det handler om hvordan john møller så ham og ikke andet.Kokkefar skrev: ↑29. jan 2026, 10:17Han er kant, ligesom Normann, John, MJ. Han kommer ikke til at spille 8'er, ligesom de førnævnte ikke gør.baresi skrev: ↑29. jan 2026, 09:37nu bliver det her sgu flue kneppet. vi tager den forfra.Brizzie1885 skrev: ↑28. jan 2026, 22:058'er ≠ offensiv midt.baresi skrev: ↑28. jan 2026, 21:27Det er John Møller der omtaler ham som en mulig offensiv midt udover at være kantKokkefar skrev: ↑28. jan 2026, 20:47Nu har jeg set flere omtale Kubel som 8’er. Han er ærke-kantspiller, det er I godt klar over, ikke? Han har ikke spillet et minut som 8’er i sæsonen.ALF skrev: ↑28. jan 2026, 19:58Forstår ikke at der tales om at et slag et Bomholdt betyder farvel til oprykning. I top seks sammenhæng er han målt på stats i den offensive del klart efter tilsvarende profiler 8ere fra vores top seks konkurrenter.
Så et lidt provokerende spørgsmål, er Mads Bomholt reelt god nok som 8’er til et tophold?
Hvis man kigger på de rå stats for efteråret i Betinia Ligaen, så blegner Mads Bomholt fuldstændig, når man holder ham op mod de andre profiler i top 6. Som moderne 8’er skal man bringe slutprodukt, og her mangler Bomholt simpelthen det "punch", der afgør kampe.
Prøv at se på tallene for de mest profilerede 8’ere i toppen af rækken:
Mathias Kubel med fordi vi kan forvente meget: Den mand er jo i en anden liga. Han kommer med 11 point (5 mål / 6 assists) fra Aarhus Fremad. Han er den direkte, udfordrende 8’er, der tør drible og søge feltet. Han leverer det, en topholds-8’er skal.
Mikkel Wohlgemuth (B.93): En maskine i boksen med 9 point (6 mål / 3 assists). Han har timingen og fysikken til at komme med i feltet, hvilket afspejler sig direkte i målscoren.
Kristian Kirkegaard (AC Horsens): Ligger på 9 point (4 mål / 5 assists). Han er konstant farlig i halvrummene og skaber langt mere ravage end Bomholt.
Gustav Fraulo (Lyngby): Motoren på ligaens førerhold med 8 point (3 mål / 5 assists). Han orkestrerer spillet, men formår stadig at være direkte involveret i kasserne.
Og så er der Mads Bomholt:
Han står noteret for 5 point (2 mål / 3 assists). Det er simpelthen for tyndt for en spiller, der har startet samtlige 18 kampe i efteråret.
1 - KUBEL er Venstre kant men kan dække de forreste pladser. Prmært højre kant og til nød 9eren.
Når møller udtaler at han kan begå sig på den offensive midt, så er det IKKE som en af de 3 forreste pladsen men et eller andet bagved de angrebsmæssigt pladser.
I AaBs tilfælde lige NU der er det som 8er fordi man spiller 4-3-3 - der er jo ikke en 10er position i 4-3-3
men spillede man feks 4-2-3-1 så kunne han lægge som en offensiv midt altså den centrale 10er .
men lige nu er det som 8er hvis der nævnes offensiv midt for vi spiller 4-3-3 og der er kun 2 8ere der kan agere offensiv midt.
Det er klart den foretrukne position. Men han kan jo også dække 8’eren, som John gjorde også er tydeligt indikerer.Kokkefar skrev: ↑29. jan 2026, 10:17Han er kant, ligesom Normann, John, MJ. Han kommer ikke til at spille 8'er, ligesom de førnævnte ikke gør.baresi skrev: ↑29. jan 2026, 09:37nu bliver det her sgu flue kneppet. vi tager den forfra.Brizzie1885 skrev: ↑28. jan 2026, 22:058'er ≠ offensiv midt.baresi skrev: ↑28. jan 2026, 21:27Det er John Møller der omtaler ham som en mulig offensiv midt udover at være kantKokkefar skrev: ↑28. jan 2026, 20:47Nu har jeg set flere omtale Kubel som 8’er. Han er ærke-kantspiller, det er I godt klar over, ikke? Han har ikke spillet et minut som 8’er i sæsonen.ALF skrev: ↑28. jan 2026, 19:58Forstår ikke at der tales om at et slag et Bomholdt betyder farvel til oprykning. I top seks sammenhæng er han målt på stats i den offensive del klart efter tilsvarende profiler 8ere fra vores top seks konkurrenter.
Så et lidt provokerende spørgsmål, er Mads Bomholt reelt god nok som 8’er til et tophold?
Hvis man kigger på de rå stats for efteråret i Betinia Ligaen, så blegner Mads Bomholt fuldstændig, når man holder ham op mod de andre profiler i top 6. Som moderne 8’er skal man bringe slutprodukt, og her mangler Bomholt simpelthen det "punch", der afgør kampe.
Mathias Kubel med fordi vi kan forvente meget: Den mand er jo i en anden liga. Han kommer med 11 point (5 mål / 6 assists) fra Aarhus Fremad. Han er den direkte, udfordrende 8’er, der tør drible og søge feltet. Han leverer det, en topholds-8’er skal.
Mikkel Wohlgemuth (B.93): En maskine i boksen med 9 point (6 mål / 3 assists). Han har timingen og fysikken til at komme med i feltet, hvilket afspejler sig direkte i målscoren.
Kristian Kirkegaard (AC Horsens): Ligger på 9 point (4 mål / 5 assists). Han er konstant farlig i halvrummene og skaber langt mere ravage end Bomholt.
Gustav Fraulo (Lyngby): Motoren på ligaens førerhold med 8 point (3 mål / 5 assists). Han orkestrerer spillet, men formår stadig at være direkte involveret i kasserne.
Han står noteret for 5 point (2 mål / 3 assists). Det er simpelthen for tyndt for en spiller, der har startet samtlige 18 kampe i efteråret.
1 - KUBEL er Venstre kant men kan dække de forreste pladser. Prmært højre kant og til nød 9eren.
Når møller udtaler at han kan begå sig på den offensive midt, så er det IKKE som en af de 3 forreste pladsen men et eller andet bagved de angrebsmæssigt pladser.
I AaBs tilfælde lige NU der er det som 8er fordi man spiller 4-3-3 - der er jo ikke en 10er position i 4-3-3
men spillede man feks 4-2-3-1 så kunne han lægge som en offensiv midt altså den centrale 10er .
men lige nu er det som 8er hvis der nævnes offensiv midt for vi spiller 4-3-3 og der er kun 2 8ere der kan agere offensiv midt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Ja tak! Det bliver aldrig godt. Manden har ingen spidskompetencer og fungerer ikke optimalt på nogen pladser.andrii skrev: ↑29. jan 2026, 10:43Den må gerne lykkes med Ross, Jeg tror ikke på han for alvor bliver forløst i AaB. Kampen mod Kolding var et kæmpe lavpunkt, og han bør sendes afsted, og forhåbentlig lykkes fuldt ud andetsteds.
------------------------------------------------
Indimellem ser man små momenter hos Ross, der giver løfter om noget godt. Derfor er de mange anonyme og ligegyldige indsatser ekstra frustrerende. Hvis vi kan få en passende kompensation, er det nok fint for alle med et skifte.andrii skrev: ↑29. jan 2026, 10:43Den må gerne lykkes med Ross, Jeg tror ikke på han for alvor bliver forløst i AaB. Kampen mod Kolding var et kæmpe lavpunkt, og han bør sendes afsted, og forhåbentlig lykkes fuldt ud andetsteds.
Selvom jeg oftest har været skuffet over ham, kan jeg godt se ham blive den næste AaB'er i Norge, vi er ærgerlige over ikke at have forløst.
han er bedre med højre end venstre ben og det er derfor man konstatere at han også er rigtig god i mellemrum….
hans signatur har været som kant der kan gå begge veje
han har haft en ret flydende rolle og jeg tror ikke det er med garanti at AaB vil bruge ham til venstre (hvor normann er bedst)
hjertet i nord 
jeg tror da han bliver højre kant faktisk, der har vi jo ikke rigtigt fundet en løsning siden MJ og så kan man finde en ny 9er eller lege mere med kelvin på toppen.Pontoppi skrev: ↑29. jan 2026, 11:00han er bedre med højre end venstre ben og det er derfor man konstatere at han også er rigtig god i mellemrum….
hans signatur har været som kant der kan gå begge veje
han har haft en ret flydende rolle og jeg tror ikke det er med garanti at AaB vil bruge ham til venstre (hvor normann er bedst)
normann fungerer super godt på den venstre kant.
men har da set højer lege med 2 6ere også i første halvleg mod Randers, så måske åbnes der op for en 10er type . hvem ved.
Kubel er imo et rigtigt stærkt køb og skal nok blive en gevinst.
-
R Rosenberg
- Allstar

Shhhh, Brann eller andre uvidende klubber læser måske med!Forza skrev: ↑29. jan 2026, 10:55Ja tak! Det bliver aldrig godt. Manden har ingen spidskompetencer og fungerer ikke optimalt på nogen pladser.andrii skrev: ↑29. jan 2026, 10:43Den må gerne lykkes med Ross, Jeg tror ikke på han for alvor bliver forløst i AaB. Kampen mod Kolding var et kæmpe lavpunkt, og han bør sendes afsted, og forhåbentlig lykkes fuldt ud andetsteds.
Ædruelighedens stemme
...men han har haft rigeligt med chancer til at forbedre eller bevise sig.Sauer skrev: ↑29. jan 2026, 10:59Indimellem ser man små momenter hos Ross, der giver løfter om noget godt. Derfor er de mange anonyme og ligegyldige indsatser ekstra frustrerende. Hvis vi kan få en passende kompensation, er det nok fint for alle med et skifte.andrii skrev: ↑29. jan 2026, 10:43Den må gerne lykkes med Ross, Jeg tror ikke på han for alvor bliver forløst i AaB. Kampen mod Kolding var et kæmpe lavpunkt, og han bør sendes afsted, og forhåbentlig lykkes fuldt ud andetsteds.
Selvom jeg oftest har været skuffet over ham, kan jeg godt se ham blive den næste AaB'er i Norge, vi er ærgerlige over ikke at have forløst.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Han trænger til at komme til en anden klub. Jeg glæder mig til at følge hans udvikling. Mon han laver en Wessam? Eller Høgh?andrii skrev: ↑29. jan 2026, 11:31...men han har haft rigeligt med chancer til at forbedre eller bevise sig.Sauer skrev: ↑29. jan 2026, 10:59Indimellem ser man små momenter hos Ross, der giver løfter om noget godt. Derfor er de mange anonyme og ligegyldige indsatser ekstra frustrerende. Hvis vi kan få en passende kompensation, er det nok fint for alle med et skifte.andrii skrev: ↑29. jan 2026, 10:43Den må gerne lykkes med Ross, Jeg tror ikke på han for alvor bliver forløst i AaB. Kampen mod Kolding var et kæmpe lavpunkt, og han bør sendes afsted, og forhåbentlig lykkes fuldt ud andetsteds.
Selvom jeg oftest har været skuffet over ham, kan jeg godt se ham blive den næste AaB'er i Norge, vi er ærgerlige over ikke at have forløst.![]()
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Helt enig.andrii skrev: ↑29. jan 2026, 11:31...men han har haft rigeligt med chancer til at forbedre eller bevise sig.Sauer skrev: ↑29. jan 2026, 10:59Indimellem ser man små momenter hos Ross, der giver løfter om noget godt. Derfor er de mange anonyme og ligegyldige indsatser ekstra frustrerende. Hvis vi kan få en passende kompensation, er det nok fint for alle med et skifte.andrii skrev: ↑29. jan 2026, 10:43Den må gerne lykkes med Ross, Jeg tror ikke på han for alvor bliver forløst i AaB. Kampen mod Kolding var et kæmpe lavpunkt, og han bør sendes afsted, og forhåbentlig lykkes fuldt ud andetsteds.
Selvom jeg oftest har været skuffet over ham, kan jeg godt se ham blive den næste AaB'er i Norge, vi er ærgerlige over ikke at have forløst.![]()
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Ross til Brann, der sender Lungi Sørensen den anden vej ville være genialt.
Kan I huske, da Allan Gaarde formåede at sende Pohl til Holland for en pose penge PLUS skønne Tom van Weert??? Kæft et godt salg.
Savner Tom.
Kan I huske, da Allan Gaarde formåede at sende Pohl til Holland for en pose penge PLUS skønne Tom van Weert??? Kæft et godt salg.
Savner Tom.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
lige før man godt gad se van weert retur - kæft en dejlig dreng altså.Erasmus Montanus skrev: ↑29. jan 2026, 11:50Ross til Brann, der sender Lungi Sørensen den anden vej ville være genialt.
Savner Tom.
Dét tvivl jeg godt nok stærk på - men jeg ønsker ham da noget godt og at han lykkes.Erasmus Montanus skrev: ↑29. jan 2026, 11:42Han trænger til at komme til en anden klub. Jeg glæder mig til at følge hans udvikling. Mon han laver en Wessam? Eller Høgh?andrii skrev: ↑29. jan 2026, 11:31...men han har haft rigeligt med chancer til at forbedre eller bevise sig.Sauer skrev: ↑29. jan 2026, 10:59Indimellem ser man små momenter hos Ross, der giver løfter om noget godt. Derfor er de mange anonyme og ligegyldige indsatser ekstra frustrerende. Hvis vi kan få en passende kompensation, er det nok fint for alle med et skifte.andrii skrev: ↑29. jan 2026, 10:43Den må gerne lykkes med Ross, Jeg tror ikke på han for alvor bliver forløst i AaB. Kampen mod Kolding var et kæmpe lavpunkt, og han bør sendes afsted, og forhåbentlig lykkes fuldt ud andetsteds.
Eller måske en Mads Kristian Hansen. Han er hvis lidt i overskud deroppe og kan spille både kant og 9'er. Sågar har han også spillet central midt i perioder. Synes dog lidt han er blevet et evighedstalent der aldrig rigtigt slår til.Erasmus Montanus skrev: ↑29. jan 2026, 11:50Ross til Brann, der sender Lungi Sørensen den anden vej ville være genialt.
Savner Tom.
RAUS RAUS SSE!
-
AalborgLife
- Drenge

- Favoritspiller: Bjarne Pudel
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Ikke dårligt hvis vi kan starte en budkrig!AalborgLife skrev: ↑29. jan 2026, 13:26Endnu en klub lurer på Ross
https://campo.dk/2026/01/29/ikke-kun-br ... paa-aaber/
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Højre kant med rappe fødder og en god venstreskøjte. Jeg kan ikke se det for mig, men kunne virkelig være en fed spiller at få ind.Jakobsen skrev: ↑29. jan 2026, 13:06Eller måske en Mads Kristian Hansen. Han er hvis lidt i overskud deroppe og kan spille både kant og 9'er. Sågar har han også spillet central midt i perioder. Synes dog lidt han er blevet et evighedstalent der aldrig rigtigt slår til.Erasmus Montanus skrev: ↑29. jan 2026, 11:50Ross til Brann, der sender Lungi Sørensen den anden vej ville være genialt.
Savner Tom.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
Brizzie1885
- Ynglinge

- Favoritspiller: Widell
4-3-3 er ikke en låst størrelse. At der ikke står en 10'er på tavlen betyder ikke, at rollen ikke findes. Den kan sagtens opstå i possession. Derfor er 'offensiv midt = 8'er fordi vi spiller 4-3-3' forkert.baresi skrev: ↑29. jan 2026, 09:37nu bliver det her sgu flue kneppet. vi tager den forfra.Brizzie1885 skrev: ↑28. jan 2026, 22:058'er ≠ offensiv midt.baresi skrev: ↑28. jan 2026, 21:27Det er John Møller der omtaler ham som en mulig offensiv midt udover at være kantKokkefar skrev: ↑28. jan 2026, 20:47Nu har jeg set flere omtale Kubel som 8’er. Han er ærke-kantspiller, det er I godt klar over, ikke? Han har ikke spillet et minut som 8’er i sæsonen.ALF skrev: ↑28. jan 2026, 19:58Forstår ikke at der tales om at et slag et Bomholdt betyder farvel til oprykning. I top seks sammenhæng er han målt på stats i den offensive del klart efter tilsvarende profiler 8ere fra vores top seks konkurrenter.
En 8'er er en to-vejs midt. En offensiv midt spiller mellem kæderne. Det er ikke det samme, heller ikke i 4-3-3.
er han ikke mere en 9'er type, eller husker jeg forkert?Kasper skrev: ↑29. jan 2026, 14:02Højre kant med rappe fødder og en god venstreskøjte. Jeg kan ikke se det for mig, men kunne virkelig være en fed spiller at få ind.Jakobsen skrev: ↑29. jan 2026, 13:06Eller måske en Mads Kristian Hansen. Han er hvis lidt i overskud deroppe og kan spille både kant og 9'er. Sågar har han også spillet central midt i perioder. Synes dog lidt han er blevet et evighedstalent der aldrig rigtigt slår til.Erasmus Montanus skrev: ↑29. jan 2026, 11:50Ross til Brann, der sender Lungi Sørensen den anden vej ville være genialt.
Savner Tom.
Men husker også han viste lovende takter i FCN. Det kunne være et fint bytte med Ross, hvis altså alle parter er interesserede i sådan en handel