Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)

Indlæg af R Rosenberg » 29. jan 2026, 15:09

bonanza skrev:
29. jan 2026, 13:49
AalborgLife skrev:
29. jan 2026, 13:26
Endnu en klub lurer på Ross

https://campo.dk/2026/01/29/ikke-kun-br ... paa-aaber/
Ikke dårligt hvis vi kan starte en budkrig!
Er det der budkrig ikke bare lidt en ønskefloskel. En klub betaler jo ikke mere, end de synes spilleren er værd.

Var det et eller andet 17-årigt 100-årstalent, kunne det måske give mening, ellers ikke.
Ædruelighedens stemme

gwailo
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af gwailo » 29. jan 2026, 15:28

R Rosenberg skrev:
29. jan 2026, 15:09
bonanza skrev:
29. jan 2026, 13:49
AalborgLife skrev:
29. jan 2026, 13:26
Endnu en klub lurer på Ross

https://campo.dk/2026/01/29/ikke-kun-br ... paa-aaber/
Ikke dårligt hvis vi kan starte en budkrig!
Er det der budkrig ikke bare lidt en ønskefloskel. En klub betaler jo ikke mere, end de synes spilleren er værd.

Var det et eller andet 17-årigt 100-årstalent, kunne det måske give mening, ellers ikke.
Nej men til gengæld kan de jo godt betale mindre, hvis de er alene om buddet.
// gwailo

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 29. jan 2026, 15:31

Kunji skrev:
28. jan 2026, 16:29
Jeg tror stadig der ligger en forstærkning i Kaasa, som bare ikke er blevet forløst endnu. Men jeg har til gengæld heller ikke gennemskuet om han er reel 8’er, eller hvordan han skal bruges i det her system.
Det er i hvert fald et rigtig godt spørgsmål, hvorfor AaB ikke har fået mere ud af ham. Han lød som en forstærkning på niveau med Normann men har på ingen måde været det. Det synes jeg faktisk godt at Nordjyske kunne bore lidt i - altså hvad er årsagen til at han slet ikke er kommet igang i AaB?

Fint hvis vi kan sælge Ross. Jeg har opgivet at få ham forløst i AaB desværre. Til gengæld kan jeg ikke udelukke, at han kan slå igennem et andet sted, som vi har set med efterhånden en del andre rejects fra AaB. Bomholt er jeg ked af at miste, men omvendt er 2 mio euro for en ret svingende spiller også et pænt salg. Vi er efterhånden blevet fornuftige til at sælge, problemet er bare, at det går lige hurtigt nok.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. jan 2026, 15:50

troelsh skrev:
29. jan 2026, 15:06
Kasper skrev:
29. jan 2026, 14:02
Jakobsen skrev:
29. jan 2026, 13:06
Erasmus Montanus skrev:
29. jan 2026, 11:50
Ross til Brann, der sender Lungi Sørensen den anden vej ville være genialt.

Kan I huske, da Allan Gaarde formåede at sende Pohl til Holland for en pose penge PLUS skønne Tom van Weert??? Kæft et godt salg.

Savner Tom.
Eller måske en Mads Kristian Hansen. Han er hvis lidt i overskud deroppe og kan spille både kant og 9'er. Sågar har han også spillet central midt i perioder. Synes dog lidt han er blevet et evighedstalent der aldrig rigtigt slår til.
Højre kant med rappe fødder og en god venstreskøjte. Jeg kan ikke se det for mig, men kunne virkelig være en fed spiller at få ind.
er han ikke mere en 9'er type, eller husker jeg forkert?
Men husker også han viste lovende takter i FCN. Det kunne være et fint bytte med Ross, hvis altså alle parter er interesserede i sådan en handel :)
I både FCM og FCN har han typisk gjort sig på højrekanten, men havde også enkelte kampe som angriber. FCN har dog alle dage været et lidt sært hold hvad det angår, og nogle gange handler det mere om at få plads til spillerne.

Jeg forstår dog ikke helt ønsket her, spiller han ikke en del for Brann? Selvfølgelig, hvis de gerne vil lave byttet lige over for Ross skulle jeg gerne tage det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 29. jan 2026, 16:14

Ross er ikke udtaget til træningskampen. Mon han er tæt på et salg?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. jan 2026, 16:17

Forza skrev:
29. jan 2026, 16:14
Ross er ikke udtaget til træningskampen. Mon han er tæt på et salg?
Det lugter det da af...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 29. jan 2026, 16:52

jonas386 skrev:
29. jan 2026, 15:50
troelsh skrev:
29. jan 2026, 15:06
Kasper skrev:
29. jan 2026, 14:02
Jakobsen skrev:
29. jan 2026, 13:06
Erasmus Montanus skrev:
29. jan 2026, 11:50
Ross til Brann, der sender Lungi Sørensen den anden vej ville være genialt.

Kan I huske, da Allan Gaarde formåede at sende Pohl til Holland for en pose penge PLUS skønne Tom van Weert??? Kæft et godt salg.

Savner Tom.
Eller måske en Mads Kristian Hansen. Han er hvis lidt i overskud deroppe og kan spille både kant og 9'er. Sågar har han også spillet central midt i perioder. Synes dog lidt han er blevet et evighedstalent der aldrig rigtigt slår til.
Højre kant med rappe fødder og en god venstreskøjte. Jeg kan ikke se det for mig, men kunne virkelig være en fed spiller at få ind.
er han ikke mere en 9'er type, eller husker jeg forkert?
Men husker også han viste lovende takter i FCN. Det kunne være et fint bytte med Ross, hvis altså alle parter er interesserede i sådan en handel :)
I både FCM og FCN har han typisk gjort sig på højrekanten, men havde også enkelte kampe som angriber. FCN har dog alle dage været et lidt sært hold hvad det angår, og nogle gange handler det mere om at få plads til spillerne.

Jeg forstår dog ikke helt ønsket her, spiller han ikke en del for Brann? Selvfølgelig, hvis de gerne vil lave byttet lige over for Ross skulle jeg gerne tage det.
Jeg vil ikke sige det var et ønske jeg kom med. Mere en observation, men for at give lidt mere kontekst faldt jeg over et tweet i sidste uge, hvor nogle Brann fans diskuterede transfere bl.a. spillere i overskud og der blev Mads Kristian Hansen nævnt. Om jeg lige ønsker ham ved jeg ikke - det var mere bare en observation nu hvor det blev nævnt at Ross kunne byttes. Med vores trupsammensætning tror jeg også umiddelbart hellere jeg ville have Lungi. Jeg vil gerne have en spiller mere fremme, men det skulle være en mere 9'er agtig profil.
RAUS RAUS SSE!

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 29. jan 2026, 19:46

Søger AaB en erstatning for Bomholt, så bør de give Lyngby og Peter Langhoff et tilbud de ikke kan afslå. Langhoff har udløb til sommer og vil ikke forlænge med Lyngby.

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 29. jan 2026, 20:08

DarkHorse9000 skrev:
29. jan 2026, 19:46
Søger AaB en erstatning for Bomholt, så bør de give Lyngby og Peter Langhoff et tilbud de ikke kan afslå. Langhoff har udløb til sommer og vil ikke forlænge med Lyngby.
Ja han er en rigtig spændende spiller; men de skal ikke sælge Bomholt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 29. jan 2026, 20:22

Martino1 skrev:
29. jan 2026, 20:08
DarkHorse9000 skrev:
Men hvad skulle Langhoff ville i AaB fremfor Lyngby? Sportsligt er det jo samme hylde lige nu og Lyngby har lige fået tilført kapital så de står nok også bedst i en budkrig. Jeg synes man skal holde på Bomholt. I moderne fodbold er det et lod for danske klubber at sælge, men jeg synes det er for tidligt med Bomholt. Vi har brug for kontinuitet og vi har også brug for, at en af vores unge shiner for os. Hvis den realistike markedspris for Bommeren er 2 millioner € så er det lige før jeg vil sige, at vi skal have mindst tre millioner € for bare at overveje det, da det også er meget værd for os at få en case med en ung spiller der for alvor slår til for os og, at vi har noget kontinuitet. Når vi ikke er tvunget til at sælge bør vi tage os meget godt betalt og faktisk investere fremfor at sælge af hensyn til bundlinjen.
Jeg er mere på at sælge Ross omend det er med en vis ærgelse. Jeg gad egentlig også godt se Ross lykkes for AaB i et mere kontinuerligt forløb. Vi snakker om en ung spiller der blev kastet for løverne tidligt og kastet rundt mellem angreb, kant og 8'er pladsen og jeg tror der er meget at vinde ved, at spillerne får mere stabile forløb og en mere fast defineret rolle. AaB pisser talent væk når det hele tiden bruges som lappeløsninger eller der laves om på planerne. Det er noget jeg håber, at den lydelse har blik for ikke at gøre. Omvendt har sagaen Ross og AaB varet så længe uden succes, at det bedste for begge parter måske er at komme videre hver for sig.
RAUS RAUS SSE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 29. jan 2026, 21:06

Jakobsen skrev:
29. jan 2026, 20:22
Martino1 skrev:
DarkHorse9000 skrev:
Men hvad skulle Langhoff ville i AaB fremfor Lyngby? Sportsligt er det jo samme hylde lige nu og Lyngby har lige fået tilført kapital så de står nok også bedst i en budkrig. Jeg synes man skal holde på Bomholt. I moderne fodbold er det et lod for danske klubber at sælge, men jeg synes det er for tidligt med Bomholt. Vi har brug for kontinuitet og vi har også brug for, at en af vores unge shiner for os. Hvis den realistike markedspris for Bommeren er 2 millioner € så er det lige før jeg vil sige, at vi skal have mindst tre millioner € for bare at overveje det, da det også er meget værd for os at få en case med en ung spiller der for alvor slår til for os og, at vi har noget kontinuitet. Når vi ikke er tvunget til at sælge bør vi tage os meget godt betalt og faktisk investere fremfor at sælge af hensyn til bundlinjen.
Jeg er mere på at sælge Ross omend det er med en vis ærgelse. Jeg gad egentlig også godt se Ross lykkes for AaB i et mere kontinuerligt forløb. Vi snakker om en ung spiller der blev kastet for løverne tidligt og kastet rundt mellem angreb, kant og 8'er pladsen og jeg tror der er meget at vinde ved, at spillerne får mere stabile forløb og en mere fast defineret rolle. AaB pisser talent væk når det hele tiden bruges som lappeløsninger eller der laves om på planerne. Det er noget jeg håber, at den lydelse har blik for ikke at gøre. Omvendt har sagaen Ross og AaB varet så længe uden succes, at det bedste for begge parter måske er at komme videre hver for sig.
Kom nu. Selvfølgelig kan diverse forløb altid være bedre, men 124 kampe på førsteholdet bør altså tale sit tydelige sprog, forløb, kast, løver, pisse og lappeløsninger eller ej. Han har fået så mange chancer, muligheder og tid, og det har bare ikke været godt nok. Som i grundlæggende ikke godt nok.

Jeg er med på, at følelser ofte taler mere end fornuft hos fans, når det gælder egen avl, men det er også okay at konstatere, at spilleren bare ikke er god nok. Til hverken superliga eller 1. division.
Ædruelighedens stemme

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 29. jan 2026, 21:42

man kan ikke undskylde ross med manglende chancer…. tror ikke der er nogen spillere der har fået længere snor end ham i nyere tid !

det er på tide at ønske held og lykke og accepterer at ikke alle kan lykkes i AaB….
hjertet i nord :aabfan:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 29. jan 2026, 22:07

Pontoppi skrev:
29. jan 2026, 21:42
man kan ikke undskylde ross med manglende chancer…. tror ikke der er nogen spillere der har fået længere snor end ham i nyere tid !

det er på tide at ønske held og lykke og accepterer at ikke alle kan lykkes i AaB….
Jeg siger ingen steder, at Ross ikke har fået chancen. Jeg siger derimod at måden tingende er blevet gjort på skriger til himlen og bestemt ikke fordrer vi får det bedste ud af vores talenter.
RAUS RAUS SSE!

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 29. jan 2026, 22:29

Jakobsen skrev:
29. jan 2026, 20:22
Martino1 skrev:
DarkHorse9000 skrev:
Nej, det er meget lidt sandsynligt. Det er også derfor jeg skriver “et tilbud de ikke kan afslå.”

Jeg mener faktisk godt vi kan undvære Bomholt og jeg foretrække de brugte pengene på et klart førstevalg på nieren og en god keeper.

Grunden til jeg foreslår Langhoff, er fordi Ydesen melder AaB i markedet efter en centralmidt.

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 29. jan 2026, 22:34

Jakobsen skrev:
29. jan 2026, 22:07
Jeg siger ingen steder, at Ross ikke har fået chancen. Jeg siger derimod at måden tingende er blevet gjort på skriger til himlen og bestemt ikke fordrer vi får det bedste ud af vores talenter.
vi har solgt flere talenter de sidste par år til højere summer end nogen sinde før !
det er håbløst at påstå at ross skulle være tegn på at vi generelt ikke lykkes med vores talenter…. tvært imod har de vel aldrig bedre chancer for spilletid end nu

der er intet forsvar for så mange kampe uden udvikling når en håndfuld andre talenter har gjort det i mellemtiden
hjertet i nord :aabfan:

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 29. jan 2026, 22:41

Jakobsen skrev:
Pontoppi skrev:

Eller også er Ross bare ikke det talent, nogle bliver ved med at tro, at han er. Og aldrig har været det.

Altså, det er jo ikke, fordi store klubber har stået i kø for at gafle ham. Ikke engang større danske. Heller ikke, da han fik den klausul med 5 mio.

Måske Ross bare er endnu en gang metervare fra AaB's akademi, der endnu engang har fået alt for mange kampe. Blandt de mange i rækken de seneste 10 år.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 29. jan 2026, 23:01

Måske vi en dag kan få Wessam hjem, hvis vi undskylder for, at vi var ved at bygge en galge, da han var oppe til 21.30 og bowle dagen før en kamp.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 30. jan 2026, 06:41

R Rosenberg skrev:
29. jan 2026, 22:41
Jakobsen skrev:
Pontoppi skrev:

Eller også er Ross bare ikke det talent, nogle bliver ved med at tro, at han er. Og aldrig har været det.

Altså, det er jo ikke, fordi store klubber har stået i kø for at gafle ham. Ikke engang større danske. Heller ikke, da han fik den klausul med 5 mio.

Måske Ross bare er endnu en gang metervare fra AaB's akademi, der endnu engang har fået alt for mange kampe. Blandt de mange i rækken de seneste 10 år.
Sympatisk fyr med AaB i hjertet. Men nej, han har aldrig været en succes i AaB - og han burde aldrig ha’ fået over 100 kampe i klubben. Men en kombination af et faldefærdigt hold fyldt med ungdomsspillere - og at Ross har været svær at sælge, har gjort det muligt.

Men et salg er optimalt for begge parter.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Bugatti1
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Indlæg af Bugatti1 » 30. jan 2026, 09:29

Jeg tænker det er fint med Kubel, men er truppen stærk nok nu til at rykke op?
Mener der mangler en backup til forsvaret, hvis nu en Tiedeman kommer i karantæne/skade - En stærk 6´er og en angriber og drømmer om en stærk keeper, men alene med Kubel som forstærkning, det synes jeg er lidt sølle, og frygter truppen er for svag til oprykning!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 30. jan 2026, 09:48

Bugatti1 skrev:
30. jan 2026, 09:29
Jeg tænker det er fint med Kubel, men er truppen stærk nok nu til at rykke op?
Mener der mangler en backup til forsvaret, hvis nu en Tiedeman kommer i karantæne/skade - En stærk 6´er og en angriber og drømmer om en stærk keeper, men alene med Kubel som forstærkning, det synes jeg er lidt sølle, og frygter truppen er for svag til oprykning!
Det er den da. Altså for svag.
Oprykning vil kræve netop minimum de ting. Især 6'eren, angriberen og keeperen.

Meget tyder på, at AaB, som sidst, svigter muligheden for at skabe noget stærkt og solidt gennem en tur i 1. division. I stedet har tyskerne solgt nærmest alt af en vis kvalitet, så vi nu er endnu ringere, end da vi rykkede ned.
Ædruelighedens stemme

Besvar