Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)

Indlæg af Erasmus Montanus » 2. feb 2026, 13:03

Den japanske Brian.

Så fedt.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. feb 2026, 13:08

Erasmus Montanus skrev:
2. feb 2026, 13:01
jonas386 skrev:
2. feb 2026, 12:40
DarkHorse9000 skrev:
2. feb 2026, 12:34
jonas386 skrev:
2. feb 2026, 12:25
Nu ved jeg ikke om det er den rette mand jeg har fundet, men 5. bedste række i Japan må næsten være for lavt niveau, desuagtet at det er nogle pæne tal og en god statur.

https://www.transfermarkt.com/brian-nwa ... ewerb/KTOS
1. Division står der under hans stats.
Ja, der er to divisioner i hver af de regionale turneringer. "1. division" er 5. bedste række. "2. division" er 6. bedste. Hans klub blev nummer 7 her i 2025.
Men det er vel helt normalt, når universiteterne i Japan - som jeg husker det - ikke er i det nationale ligasystem. De har deres egne ligaer regionalt, og her er dette vel højeste universitetsniveau?

Hvad lavede Suzuki, før han blev hentet til Europa i samme alder? Tror også det var uni-bold.
Suzuki spillede i J-league. Men det er da en god pointe. Kunne godt se det var et universitethold, men havde indtryk af at de godt kunne rykke op i eks. J3 og videre.

Når jeg bare lige tager et kig på de japanske landsholdsspillere under 25 som ikke er kommet til europa som ungdomsspillere, så ligner det at de allesammen har været omkring J1. Men det betyder selvfølgelig ikke at man ikke kan være en helt habil fodboldspiller selvom man spiller universitetsfodbold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 2. feb 2026, 13:09

Jakobsen skrev:
2. feb 2026, 12:54
hit666 skrev:
2. feb 2026, 12:49
Jakobsen skrev:
2. feb 2026, 11:46
Bugatti1 skrev:
2. feb 2026, 11:35
Kommer der ikke minimum en erstatning ind for Bommeren, så er John Møller ikke så kompetent som jeg ellers gik og troede?
Og der ud over mangler der en erstatning for Tiedemann/Makolli, hvis en af dem går i stykker/Karantæne, samt en 9´er, da vi kun har Helenius, efter farvel til Skovgård og Ross - Ja og en keeper. Men vi kan ikke få det hele, men minimum da en stærk erstatning for Bomholt - Hvis det ikke sker er oprykning jo utopi!?
Jøsses noget unuanceret crap at skrive. Han kan jo have lavet rigtigt godt forarbejde, men AaB f.eks. er blevet overbudt eller lign. Sidste øjebliks ændringer kan også være svære at reagere på. Jeg synes det er noget trigger Happy indstilling det der.
Det er John Møllers job at være forberedt så det er vås det du skriver
Jeg skriver ingen steder, at det ikke er John Møllers job at være forberedt, men hverken du eller jeg aner en kæft om, hvorfor alle egnede kandidater ikke er glippede. Vi skal jo ikke tage spillere ind der ikke er gode nok eller spillere der ikke passer ind og har de kandidater man har fundet nu glippet så kan det gå sådan. Du aner ikke en kæft om det forarbejde der er lavet så derfor er det dig der skriver noget værre vås og ingen af os aner jo hvad mandat eller økonomi John Møller har adgang til. Der kan for så vidt stadig sidde en sur tysker og veto alt uden vi ved det.

Og om jeg fatter folk vil hidse sig op mod vores nye sportschef som indtil nu har gjort et super arbejde fordi en handel måske skulle glippe. Den her klub har brug for kontinuitet og, at gode mennesker bygger noget op over tid. Det får vi aldrig, hvis omgivelserne står hysteriske klar med fakler og høtyve så snart alt bare ikke går helt smurt.
Så når han laver en god handel så skal han hyldes men hvis han ikke leverer så er det ikke hans skyld det hænger jo ikke sammen
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 2. feb 2026, 13:09

AaBWanKenobi skrev:
2. feb 2026, 10:30
bonanza skrev:
2. feb 2026, 10:14
Forza skrev:
2. feb 2026, 09:56
bonanza skrev:
2. feb 2026, 09:47
Jeg forstår ikke at Oliver Ross gerne vil til Silkeborg.

Han kan nemt være tilbage i 1. division til næste sæson, da Silkeborg har haft en kæmpe spillemæssig deroute i denne sæson, og hvis der ikke kommer styr på den kan det nemt ske.

Der forstår jeg ikke hvorfor man ikke vælger en destination i udlandet. Har efterhånden mistet troen på at Ross kan blive en nævneværdig profil i Dansk fodbold.
Men du antager også at han har haft flere muligheder. Brann trak sig. Vi har intet hørt om at muligheden i Sverige medførte et bud. Så er valget tilbage mellem bænken i 1. Division eller potentielt spilletid i superligaen.
Potentielt ja, men så kunne man jo være skiftet til en hvilken som helst klub, hvis det udelukkende handler om at komme væk og få luftforandring. Silkeborg er minimal luftforandring og 3-4 millioner kr til Silkeborg, er fandme tyndt vs at blive og steppe op.

Norge og Sverige er det mest idéelle springbræt lige nu, der håber jeg da at Ross og hans bagland kan se hinanden i øjne, og føler de har gjort nok for at finde den bedst mulige løsning.

Nu kan han komme til Aalborg og blive buhet i stykker.
Jeg har ikke meget indsigt i, hvor godt han passer ind i Silkeborgs trup og spillestil, men for AaB lyder det da som en god handel, og hvis han gerne vil afsted...so be it! 3,7 mio. + videresalgsklausul tror jeg ikke mange havde forventet.

Jeg ved heller ikke, hvorfor han skulle blive buhet ud, med mindre SiF igen bliver vores banemand og Ross bliver bødlen, der svinger sværdet. Debatsiden og andre har mange gange og over lang tid ønsket Ross hen, hvor peberet gror, så det er ikke et brud, der for alvor smerter.
Derudover kræver det også, at AaB og SiF spiller i samme række de næste år, hvad der langt fra er givet.
Peberet gror ikke i Silkeborg

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 2. feb 2026, 13:09

Altså hvis det ender med Ross og Bomholt ud.
Kubel ind.
Er vi så forstærket i forhold til den trup, som gav en 6 plads i efteråret ? Og vi er vel heller ikke forstærket i forhold til konkurrenterne?

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar

Indlæg af hit666 » 2. feb 2026, 13:10

Gaarde6 skrev:
2. feb 2026, 13:09
Kubel ind.
Er vi så forstærket i forhold til den trup, som gav en 6 plads i efteråret ? Og vi er vel heller ikke forstærket i forhold til konkurrenterne?
Det bliver et stort nej
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 2. feb 2026, 13:11

Gaarde6 skrev:
2. feb 2026, 11:17
Sauer skrev:
2. feb 2026, 10:59
Kasper skrev:
2. feb 2026, 10:49
Reyad skrev:
2. feb 2026, 10:43
I går skrev jeg, at jeg glædede mig til i dag.
Men meldingen om manglende midtbanespiller er sgu lidt nedslående. Der troede jeg, at man var længere - og havde gang i flere alternativer.
Numerisk er vi fint med. Men så er der satme nogle spillere, der skal løfte deres niveau markant. Selvfølgelig skal vi ikke kaste om os med penge, hvis ikke vi mener det er god business - men naivt havde jeg da håbet på en god løsning.
Jeg har haft bange anelser siden jeg læste, at man forventer minus 30-50 millioner efter salget af Bomholt.
Ja, giver jo fin mening ikke bruge penge på noget, man ikke er sikker på, når man forventer så store tab.

Men hvis ambitionen er at rykke op i denne sæson, er det godt nok skuffende, hvis vi ikke finder en kvalitetsspiller til midtbanen.
Vi skal selvfølgelig starte et sted og hente en erstatning for Bomholt.
Men selv med en erstatning for ham, ryger vi ud af Superligaen med et brag, hvis vi rykker op.
Truppen er slet ikke god nok. Der skal meget mere til end en erstatning for Bomholt.
Det er sygt nok at sidde og kalde nedrykning om 1½ år, fra en liga vi ikke er i. Vi ligger nummer 6.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 2. feb 2026, 13:18

jonas386 skrev:
2. feb 2026, 13:08
Erasmus Montanus skrev:
jonas386 skrev:
DarkHorse9000 skrev:
jonas386 skrev:
Nu ved jeg ikke om det er den rette mand jeg har fundet, men 5. bedste række i Japan må næsten være for lavt niveau, desuagtet at det er nogle pæne tal og en god statur.

Ja, der er to divisioner i hver af de regionale turneringer. "1. division" er 5. bedste række. "2. division" er 6. bedste. Hans klub blev nummer 7 her i 2025.
Men det er vel helt normalt, når universiteterne i Japan - som jeg husker det - ikke er i det nationale ligasystem. De har deres egne ligaer regionalt, og her er dette vel højeste universitetsniveau?

Hvad lavede Suzuki, før han blev hentet til Europa i samme alder? Tror også det var uni-bold.
Suzuki spillede i J-league. Men det er da en god pointe. Kunne godt se det var et universitethold, men havde indtryk af at de godt kunne rykke op i eks. J3 og videre.
Ah ja, jeg kan godt se, at han røg i J1 league efter high school. Han tog slet ikke videre til universitetsligaerne først. Det kan være et udtryk for, at Suzuki jo nok også var et meget stort talent, men det kan også være, at Brian bare tog det næste naturlige skridt til universitetet.

Brian har også en fortid med ungdomsfodbold i Tokyo FC, ligesom vores tidligere ønskespiller, som røg til Portugal.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 2. feb 2026, 13:22

Gaarde6 skrev:
Kubel ind.
Hvis det ender med det, så er vi klart svækket. På den centrale.
Men efter 00.00 kan vi evaluere på det.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 2. feb 2026, 13:24

Gaarde6 skrev:
Kubel ind.
Ved du godt – efter vinduet lukkede sidst, og de sidste forstærkninger kom ind, så har vi et snit på 1,75 point pr. kamp.
Det ville nærmest have givet os en placering à point med Lyngby på 1. pladsen, hvis det var holdt hele vejen igennem.

Så med Kubel inde nu og bomme ude så ser jeg faktisk stadigvæk en KLAR styrkelse af truppen siden 1. runde.

Og Ross… han gjorde jo reelt hverken fra eller til de sidste mange runder.

Hvis vi så får en eller 2 nye ind, så er truppen jo MEGET stærkere end da vi startede op.

Brugeravatar
andy
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aaleren

Indlæg af andy » 2. feb 2026, 13:30

Jeg synes først og fremmest det vil være et kæmpe gamble hvis vi ikke erstatter bommeren med noget proven kvalitet.

Meget afhænger for mig at se af disse faktorer:

1. Kan Bonde bibeholde det ekstremt høje niveau han bl.a. viste i den sidste kamp mod Horsens?
2. Kan Kaasa steppe op? Han har været ren leverpostej indtil nu. Hvis han viser noget af det han har vist i Tippeligaen, vil det jo nærmest føles som en ny signing.
3. Er der nok kreativitet centralt uden Bomholt?
4. Kan vi forbedre os markant på både offensive og defensive dødbolde. Det har jo været helt til hest. Især offensivt.

andrii
2. div
2. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 2. feb 2026, 13:31

raekkeettre skrev:
2. feb 2026, 13:24
Gaarde6 skrev:
Kubel ind.
Ved du godt – efter vinduet lukkede sidst, og de sidste forstærkninger kom ind, så har vi et snit på 1,75 point pr. kamp.
Det ville nærmest have givet os en placering à point med Lyngby på 1. pladsen, hvis det var holdt hele vejen igennem.

Så med Kubel inde nu og bomme ude så ser jeg faktisk stadigvæk en KLAR styrkelse af truppen siden 1. runde.

Hvis vi så får en eller 2 nye ind, så er truppen jo MEGET stærkere end da vi startede op.
Jeg er rimelig enig. Og Kubel er sikkert tænkt som en afløser og forstærkning ift. Ross.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 2. feb 2026, 13:33

Erasmus Montanus skrev:
2. feb 2026, 13:03
Den japanske Brian.

Så fedt.
1,90 meter høj Japansk Brian med mørk hudfarve. Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det ikke kunne blive fantastisk.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Johnny
Miniput
Miniput

Indlæg af Johnny » 2. feb 2026, 13:38

Erasmus Montanus skrev:
2. feb 2026, 13:18
jonas386 skrev:
Erasmus Montanus skrev:
jonas386 skrev:
DarkHorse9000 skrev:
jonas386 skrev:

Ah ja, jeg kan godt se, at han røg i J1 league efter high school. Han tog slet ikke videre til universitetsligaerne først. Det kan være et udtryk for, at Suzuki jo nok også var et meget stort talent, men det kan også være, at Brian bare tog det næste naturlige skridt til universitetet.

Brian har også en fortid med ungdomsfodbold i Tokyo FC, ligesom vores tidligere ønskespiller, som røg til Portugal.
Brightons, Kaoru Mitoma, spillede også stadig universitetsbold i samme division i en alder af 22 år. Inden han kom til Europa og det er da vist gået okay.

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar

Indlæg af hit666 » 2. feb 2026, 13:39

raekkeettre skrev:
Gaarde6 skrev:
Kubel ind.

Ved du godt at vi har mistet vores klart beste midtbanespiller så en klar styrkelse af truppen det er forhåbentligt en jok
AaB AaB AaB AaB

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. feb 2026, 13:42

Johnny skrev:
2. feb 2026, 13:38
Erasmus Montanus skrev:
2. feb 2026, 13:18
jonas386 skrev:
Erasmus Montanus skrev:
jonas386 skrev:
DarkHorse9000 skrev:

Brightons, Kaoru Mitoma, spillede også stadig universitetsbold i samme division i en alder af 22 år. Inden han kom til Europa og det er da vist gået okay.
Ifølge wiki spillede han J-league med 21 mål i ca. 50 kampe. Fotmob påstår han i sin første J-league sæson lavede 25 målinvolveringer i 30 kampe, og sæsonen efter 11 i 20 før han skiftede til Brighton.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar

Indlæg af hit666 » 2. feb 2026, 13:44

Buzz Killington skrev:
2. feb 2026, 13:33
Erasmus Montanus skrev:
2. feb 2026, 13:03
Den japanske Brian.

Så fedt.
1,90 meter høj Japansk Brian med mørk hudfarve. Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det ikke kunne blive fantastisk.
Nej for det er ikke på hans plads vi manglet en spiller det er simpelthen til at blive sindssyg af at AaB ikke kan se at vi ikke har haft noget der ligner en midtbane i 5 år
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 2. feb 2026, 13:54

R Rosenberg skrev:
2. feb 2026, 12:16
Kasper skrev:
2. feb 2026, 12:09
R Rosenberg skrev:
2. feb 2026, 11:55
AaB er jo tydeligvis ikke interesseret i/evner at investere det, der skal til.

Man har nok accepteret, at superliga, Europa, pokaltitler og mesterskaber nok var sjovt, men hører en anden tid til, og at nu hedder den divisioner fremover.

Hvis de så bare truttede rent ud.
Forståeligt Bomholt ville væk, hvis klubben er blottet for ambitioner om at vende tilbage til superligaen.
Det bliver sikkert skide nemt, at finde kvalitet til sommer med dette ambitionsniveau.
Præcis. Denne passus taler jo for sig selv:

- Det er ingen hemmelighed, at vi gerne havde set Mads fortsætte minimum et halvt år mere i AaB, men det har været et stort ønske for ham om at komme afsted nu.

Jeg har intet problem med salg af Bommeren. Men hvis der ikke hentes noget til den midtbane, som i årevis har skreget på saft og kraft - ja, så har man jo resigneret.
Fuldstændig enig. Klubben skriger på et møgsvin på midtbanen.
Man skal ikke være raketforsker for at kunne se, at midtbanen bliver løbet over ende i foråret. Det er komplet blottet for ambitioner. Er stærkt bekymret for AaB på den lange bane og korte bane, min tillid til den sportslige ledelse er lig nul.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Noerresundby
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af Noerresundby » 2. feb 2026, 13:59

Det er alligevel vildt at 500.000 EUR for Ross er blandt Silkeborgs største køb nogensinde. Spiller de ikke Superliga? Måske vi alligevel har en chance, med tanke på at vi allerede har brugt flere penge?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. feb 2026, 14:00

raekkeettre skrev:
Gaarde6 skrev:
Kubel ind.

Enig. Jeg synes altså ikke, Bomholt har været den bærende spiller, han lige pludselig ophøjes til at have været. Det skal ikke forstås således, at jeg ikke gerne havde set ham fortsætte minimum frem til sommeren, for jeg tror såmænd, at Højer med noget kontinuitet kunne have fået noget endnu bedre ud af ham, end vi har set, men nu har han altså en anden besætning at arbejdet med, hvor to indkøb fra sidste vindue stadig kan vise sig bedre, end vi har set endnu (Håpnes og Kaasa), Bonde bliver vel forventeligt også kun bedre, og så er Kubel kommet til.

Lad os nu se, hvordan truppen ser ud, når vi når til midnat i aften, før vi fælder endelig dom. Signalet fra Møller og co. lader til at være, at man skal være en ret dygtig midtbanespiller (til den rette pris), før de vil overveje at signe.

Bomholt og Ross vil jeg bare ønske al mulig held og lykke fremover. Bare ikke, når/hvis de spiller mod AaB.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar