Ham må vi hellere lave til kant spiller såtroelsh skrev: ↑8. jun 2026, 20:00Her er highlights hvis man vil se målene.Jyden skrev: ↑8. jun 2026, 17:56Asså, lidt spændende ser det da ud med vores nye Brian![]()
https://bold.dk/fodbold/stillinger/vens ... -landshold
Han har også et fint langskud og et forsøg på sakse :-D men umiddelbart en “rigtig” angriber.
https://youtu.be/bYmnKWienc4?is=Zz7etchIn_PZYfiE
Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
- Winterburn
- Landshold

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
Japans nummer 14 ser interessant ud
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.
-Erik "Myggen" Mykland.
Hmm, nej. Det vi har brug for er performancespillere IMO og jeg synes vi har set, at det ikke nytter at tage udviklingsspillere ind til at være performancespillere. Det var jo sådan set det man prøvede med Hernes og Aarøen som uden tvivl var store talenter, men de faldt igennem på den konto.FlemmingG skrev: ↑8. jun 2026, 20:36Kunne det give mening for AaB at kigge mod FCM, FCK og Brøndbys største talenter? Hente dem på leje?
Som Vendsyssel er på vej til at gøre, og som Fredericia har gjort med succes?
Det er rimelig tydeligt at deres største talenter er bedre end vores.. ved godt at vi på den måde sætter vores egne folk tilbage i køen, men hvis de ikke er dygtige nok til at bringe os tilbage i det fine selskab, så er det måske bedre at rekruttere nogen som er
Jeg har ikke noget imod at hente ungt, men så skal det være nogen vi kan beholde og selv tjene på. Jeg ser hellere vi henter mentorer til de alle de unge vi har.
RAUS RAUS SSE!
Minder om en ung Helenius.DellOrto skrev: ↑8. jun 2026, 20:0520år, 190cm, virker til han har okay pace. SpændendeJyden skrev: ↑8. jun 2026, 17:56Asså, lidt spændende ser det da ud med vores nye Brian![]()
https://streamain.com/en/r8jkddfsjdMuy4R/watch
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Ja lige som Tom van Weert? Nej, han skal da være defensiv midt, det kan ikke være anderledes.DenSataniskeHest skrev: ↑8. jun 2026, 20:59Ham må vi hellere lave til kant spiller såtroelsh skrev: ↑8. jun 2026, 20:00Her er highlights hvis man vil se målene.Jyden skrev: ↑8. jun 2026, 17:56Asså, lidt spændende ser det da ud med vores nye Brian![]()
Han har også et fint langskud og et forsøg på sakse :-D men umiddelbart en “rigtig” angriber.
En satsning på akademi-vejen rimer nok også rimeligt dårligt på at hjælpe FCM med deres akademi på bekostning af de unge, som går gennem AaB’s eget akademi.Jakobsen skrev: ↑8. jun 2026, 22:01Hmm, nej. Det vi har brug for er performancespillere IMO og jeg synes vi har set, at det ikke nytter at tage udviklingsspillere ind til at være performancespillere. Det var jo sådan set det man prøvede med Hernes og Aarøen som uden tvivl var store talenter, men de faldt igennem på den konto.FlemmingG skrev: ↑8. jun 2026, 20:36Kunne det give mening for AaB at kigge mod FCM, FCK og Brøndbys største talenter? Hente dem på leje?
Det er rimelig tydeligt at deres største talenter er bedre end vores.. ved godt at vi på den måde sætter vores egne folk tilbage i køen, men hvis de ikke er dygtige nok til at bringe os tilbage i det fine selskab, så er det måske bedre at rekruttere nogen som er
Jeg har ikke noget imod at hente ungt, men så skal det være nogen vi kan beholde og selv tjene på. Jeg ser hellere vi henter mentorer til de alle de unge vi har.
Vi skal selvfølgelig også ha performance spillere ind, men dygtige talenter der kan supplere dem er også vigtige.. synes bare vi efterhånden har set, at langt størstedelen af de talenter vi selv producerer, slet ikke holder niveau!! Ved godt at det sætter vores egne bag i køen, men hvis vi ikke producerer tilstrækkeligt dygtige spillere selv, må vi jo kigge andet steds henFunky skrev: ↑8. jun 2026, 22:12En satsning på akademi-vejen rimer nok også rimeligt dårligt på at hjælpe FCM med deres akademi på bekostning af de unge, som går gennem AaB’s eget akademi.Jakobsen skrev: ↑8. jun 2026, 22:01Hmm, nej. Det vi har brug for er performancespillere IMO og jeg synes vi har set, at det ikke nytter at tage udviklingsspillere ind til at være performancespillere. Det var jo sådan set det man prøvede med Hernes og Aarøen som uden tvivl var store talenter, men de faldt igennem på den konto.FlemmingG skrev: ↑8. jun 2026, 20:36Kunne det give mening for AaB at kigge mod FCM, FCK og Brøndbys største talenter? Hente dem på leje?
Det ville kortsigtet set måske give mening. Jeg tror bare, AaB’s ledelse har defineret det som afgørende, at man har det lange lys på og tager slæbet med at opbygge et akademi, som i højere og højere grad kan levere dygtige unge spillere af egen avl. Det er heller ikke helt rigtigt, at vores unge talenter ikke holder niveau - det har Ydesen faktisk netop ‘dokumenteret’ med en gennemgang af de unge spillere, som er kommet videre ud i den store verden fra AaB og klarer sig ret godt. Sagen er, at de de har svært ved at holde niveau - på AaB’s 1.hold. Og om det kan vi vist efterhånden roligt sige, at det nok bedre lader sig forklare med tingenes tilstand på og omkring AaB’s 1.hold.FlemmingG skrev: ↑8. jun 2026, 22:24Vi skal selvfølgelig også ha performance spillere ind, men dygtige talenter der kan supplere dem er også vigtige.. synes bare vi efterhånden har set, at langt størstedelen af de talenter vi selv producerer, slet ikke holder niveau!! Ved godt at det sætter vores egne bag i køen, men hvis vi ikke producerer tilstrækkeligt dygtige spillere selv, må vi jo kigge andet steds henFunky skrev: ↑8. jun 2026, 22:12En satsning på akademi-vejen rimer nok også rimeligt dårligt på at hjælpe FCM med deres akademi på bekostning af de unge, som går gennem AaB’s eget akademi.Jakobsen skrev: ↑8. jun 2026, 22:01Hmm, nej. Det vi har brug for er performancespillere IMO og jeg synes vi har set, at det ikke nytter at tage udviklingsspillere ind til at være performancespillere. Det var jo sådan set det man prøvede med Hernes og Aarøen som uden tvivl var store talenter, men de faldt igennem på den konto.FlemmingG skrev: ↑8. jun 2026, 20:36Kunne det give mening for AaB at kigge mod FCM, FCK og Brøndbys største talenter? Hente dem på leje?
-
DenSataniskeHest
- Allstar

ja præcis.. det var sku trist hvordan man ødelægger en angriber.. Men man gjorde det også med Milan, ved god tmange her inde ikke syntes han var god, men man satte jo manden til at jagte lange bolde nede ved hjørne flagene.. Nogle gange bliver jeg bare så sur over hvor udulige AaB er blevet ledet igennem årtier..Funky skrev: ↑8. jun 2026, 22:11Ja lige som Tom van Weert? Nej, han skal da være defensiv midt, det kan ikke være anderledes.DenSataniskeHest skrev: ↑8. jun 2026, 20:59Ham må vi hellere lave til kant spiller såtroelsh skrev: ↑8. jun 2026, 20:00Her er highlights hvis man vil se målene.Jyden skrev: ↑8. jun 2026, 17:56Asså, lidt spændende ser det da ud med vores nye Brian![]()
Ja, Milan var nok ikke guds gave, men en ganske habil mand spillet som den angribertype han var.DenSataniskeHest skrev: ↑8. jun 2026, 22:40ja præcis.. det var sku trist hvordan man ødelægger en angriber.. Men man gjorde det også med Milan, ved god tmange her inde ikke syntes han var god, men man satte jo manden til at jagte lange bolde nede ved hjørne flagene.. Nogle gange bliver jeg bare så sur over hvor udulige AaB er blevet ledet igennem årtier..Funky skrev: ↑8. jun 2026, 22:11Ja lige som Tom van Weert? Nej, han skal da være defensiv midt, det kan ikke være anderledes.DenSataniskeHest skrev: ↑8. jun 2026, 20:59Ham må vi hellere lave til kant spiller såtroelsh skrev: ↑8. jun 2026, 20:00Her er highlights hvis man vil se målene.Jyden skrev: ↑8. jun 2026, 17:56Asså, lidt spændende ser det da ud med vores nye Brian![]()
Der har sgu været mange af de der. Jeg husker også Tom van Weert som fløj Safranko der slet ikke passede til spillestilen.
Helenius transferen var vel også lidt et fejlcast i den forstand, at han ikke just var skræddersyet til den spillestil man prøvede.
RAUS RAUS SSE!
-
DenSataniskeHest
- Allstar

Listen var uendelig lang. Det blive rmere pinligt når AaB påstår de havde scoutet Milan en del, og vidste præcis hvad type han var.. Tom Van weert var fanme pinligt, han var en kanon angriber og en kanon personlighed, som AaB bare misbruger på den måde.Jakobsen skrev: ↑8. jun 2026, 23:35Ja, Milan var nok ikke guds gave, men en ganske habil mand spillet som den angribertype han var.DenSataniskeHest skrev: ↑8. jun 2026, 22:40ja præcis.. det var sku trist hvordan man ødelægger en angriber.. Men man gjorde det også med Milan, ved god tmange her inde ikke syntes han var god, men man satte jo manden til at jagte lange bolde nede ved hjørne flagene.. Nogle gange bliver jeg bare så sur over hvor udulige AaB er blevet ledet igennem årtier..Funky skrev: ↑8. jun 2026, 22:11Ja lige som Tom van Weert? Nej, han skal da være defensiv midt, det kan ikke være anderledes.DenSataniskeHest skrev: ↑8. jun 2026, 20:59Ham må vi hellere lave til kant spiller såtroelsh skrev: ↑8. jun 2026, 20:00Her er highlights hvis man vil se målene.Jyden skrev: ↑8. jun 2026, 17:56Asså, lidt spændende ser det da ud med vores nye Brian![]()
Der har sgu været mange af de der. Jeg husker også Tom van Weert som fløj Safranko der slet ikke passede til spillestilen.
Helenius transferen var vel også lidt et fejlcast i den forstand, at han ikke just var skræddersyet til den spillestil man prøvede.
Generalt kan man sige at vejen til AaBś fald er ikek enkelte hendelser men at man tit gør spillere dårligere, frem for bedre....
Helenius kunne alle også se ikke vil være godt, han var en hel anden type end den måde man spillede på, og den måde han blev brugt i silkeborg på...
og når jeg som amatør kan se det der, så burde det være tydeligt for alle.
Det er så forrykt. Den grelleste case er vel næsten Flores.DenSataniskeHest skrev: ↑9. jun 2026, 09:18Listen var uendelig lang. Det blive rmere pinligt når AaB påstår de havde scoutet Milan en del, og vidste præcis hvad type han var.. Tom Van weert var fanme pinligt, han var en kanon angriber og en kanon personlighed, som AaB bare misbruger på den måde.Jakobsen skrev: ↑8. jun 2026, 23:35Ja, Milan var nok ikke guds gave, men en ganske habil mand spillet som den angribertype han var.DenSataniskeHest skrev: ↑8. jun 2026, 22:40ja præcis.. det var sku trist hvordan man ødelægger en angriber.. Men man gjorde det også med Milan, ved god tmange her inde ikke syntes han var god, men man satte jo manden til at jagte lange bolde nede ved hjørne flagene.. Nogle gange bliver jeg bare så sur over hvor udulige AaB er blevet ledet igennem årtier..Funky skrev: ↑8. jun 2026, 22:11Ja lige som Tom van Weert? Nej, han skal da være defensiv midt, det kan ikke være anderledes.DenSataniskeHest skrev: ↑8. jun 2026, 20:59Ham må vi hellere lave til kant spiller såtroelsh skrev: ↑8. jun 2026, 20:00
Her er highlights hvis man vil se målene.
Generalt kan man sige at vejen til AaBś fald er ikek enkelte hendelser men at man tit gør spillere dårligere, frem for bedre....
Helenius kunne alle også se ikke vil være godt, han var en hel anden type end den måde man spillede på, og den måde han blev brugt i silkeborg på...
Man brugte så sygt mange penge på en profileret spiller uden på nogen måde at have sat sig ind i hvad man fik og ikke fik.
Han kan vel bedst sammenlignes med en Christian Eriksen og så skulle han bruge som dribler på kanten.
Fodboldfagligheden i AaB blev slagtet ved Lynges, Kents, PEAs og Figos første afgang.
RAUS RAUS SSE!
Milan og Flores, ja det var gak. Milan havde da høvlet mål ind for os, hvis man havde brugt ham rigtigt. Han var en rigtig udmærket boks-angriber da. Men det dér mesterskab i ‘14 har redet os som en mare lige siden, for nu skulle AaB ikke bare vinde fodboldkampe, nej, det skulle være på den RIGTIGE måde, med lige så “flot” fodbold, som man leverede i ‘14. Og jeg har også ‘14 som et spillemæssigt absolut højdepunkt, men hold op hvor kunne vi have gjort mange ting anderledes efterfølgende.Jakobsen skrev: ↑9. jun 2026, 09:26Det er så forrykt. Den grelleste case er vel næsten Flores.DenSataniskeHest skrev: ↑9. jun 2026, 09:18Listen var uendelig lang. Det blive rmere pinligt når AaB påstår de havde scoutet Milan en del, og vidste præcis hvad type han var.. Tom Van weert var fanme pinligt, han var en kanon angriber og en kanon personlighed, som AaB bare misbruger på den måde.Jakobsen skrev: ↑8. jun 2026, 23:35Ja, Milan var nok ikke guds gave, men en ganske habil mand spillet som den angribertype han var.DenSataniskeHest skrev: ↑8. jun 2026, 22:40ja præcis.. det var sku trist hvordan man ødelægger en angriber.. Men man gjorde det også med Milan, ved god tmange her inde ikke syntes han var god, men man satte jo manden til at jagte lange bolde nede ved hjørne flagene.. Nogle gange bliver jeg bare så sur over hvor udulige AaB er blevet ledet igennem årtier..
Man brugte så sygt mange penge på en profileret spiller uden på nogen måde at have sat sig ind i hvad man fik og ikke fik.
Han kan vel bedst sammenlignes med en Christian Eriksen og så skulle han bruge som dribler på kanten.
Fodboldfagligheden i AaB blev slagtet ved Lynges, Kents, PEAs og Figos første afgang.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Nordjyske sætter hertil morgen navne på nogle mulige AaB emner, de har fået kvalificeret af et par fagfolk. I blandt de navne er Marinus Due Grandt fra Hillerød, som AaB eftersigende spurgte på allerede i vinters, han er nu transferfri.
Nogle der har lidt kendskab til ham?
-
Kommunen112
- Miniput

- Favoritspiller: Boye
- Geografisk sted: Kgs. Nørresundby
Ingen kendskab til ham, men en fyr der ikke bliver forlænget i Hillerød, lyder ikke voldsomt ophidsende. Hvem nævnes der ellers i artiklen?DarkHorse9000 skrev: ↑10. jun 2026, 08:33Nordjyske sætter hertil morgen navne på nogle mulige AaB emner, de har fået kvalificeret af et par fagfolk. I blandt de navne er Marinus Due Grandt fra Hillerød, som AaB eftersigende spurgte på allerede i vinters, han er nu transferfri.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Når nu Hillerød afviste AaB i vinters, tror du så det er dem der ikke vil forlænge med ham?Kommunen112 skrev: ↑10. jun 2026, 09:05Ingen kendskab til ham, men en fyr der ikke bliver forlænget i Hillerød, lyder ikke voldsomt ophidsende. Hvem nævnes der ellers i artiklen?DarkHorse9000 skrev: ↑10. jun 2026, 08:33Nordjyske sætter hertil morgen navne på nogle mulige AaB emner, de har fået kvalificeret af et par fagfolk. I blandt de navne er Marinus Due Grandt fra Hillerød, som AaB eftersigende spurgte på allerede i vinters, han er nu transferfri.
Køb et abonnement eller giv en skilling til mit
En ekstremt rodet artikel, men:Kommunen112 skrev: ↑10. jun 2026, 09:05Ingen kendskab til ham, men en fyr der ikke bliver forlænget i Hillerød, lyder ikke voldsomt ophidsende. Hvem nævnes der ellers i artiklen?DarkHorse9000 skrev: ↑10. jun 2026, 08:33Nordjyske sætter hertil morgen navne på nogle mulige AaB emner, de har fået kvalificeret af et par fagfolk. I blandt de navne er Marinus Due Grandt fra Hillerød, som AaB eftersigende spurgte på allerede i vinters, han er nu transferfri.
Til forsvaret:
- Anders Bærthelsen
- Pasani fra Århus Fremad
- Martin Agnarsson VB fra Århus fremad
Til midten
- Andre Rømer
- Marinus fra Hillerød
- Jeppe Andersen
Til angrebet
- Donavan B
- Vladislav Mozorov
- og alle angribere fra AB (som i øvrigt nævnes er komplet urealistisk).
Mærkelig liste. Håber mest af alt på Anders B og Martin A fra den liste.
det er da i hvert tilfælde en liste der er lavet ud fra tanken om nærmest ingen budget men da ikke en liste med opryknings ønsker.Jimmy1 skrev: ↑10. jun 2026, 09:16En ekstremt rodet artikel, men:Kommunen112 skrev: ↑10. jun 2026, 09:05Ingen kendskab til ham, men en fyr der ikke bliver forlænget i Hillerød, lyder ikke voldsomt ophidsende. Hvem nævnes der ellers i artiklen?DarkHorse9000 skrev: ↑10. jun 2026, 08:33Nordjyske sætter hertil morgen navne på nogle mulige AaB emner, de har fået kvalificeret af et par fagfolk. I blandt de navne er Marinus Due Grandt fra Hillerød, som AaB eftersigende spurgte på allerede i vinters, han er nu transferfri.
Til forsvaret:
- Anders Bærthelsen
Til midten
- Andre Rømer
- Marinus fra Hillerød
- Jeppe Andersen
Til angrebet
- Donavan B
- Vladislav Mozorov
men forstår godt nordjyskes version her, og den er sådan set fair set i lyset af rigets tilstand.
- Ham der Emil
- Allstar

- Favoritspiller: David Beckham og Martin P
- Geografisk sted: 50939
Men er Bærtelsen bedre en Kasper Pedersen? Har ikke set Bærtelsen siden han forlod os.Jimmy1 skrev: ↑10. jun 2026, 09:16En ekstremt rodet artikel, men:Kommunen112 skrev: ↑10. jun 2026, 09:05Ingen kendskab til ham, men en fyr der ikke bliver forlænget i Hillerød, lyder ikke voldsomt ophidsende. Hvem nævnes der ellers i artiklen?DarkHorse9000 skrev: ↑10. jun 2026, 08:33Nordjyske sætter hertil morgen navne på nogle mulige AaB emner, de har fået kvalificeret af et par fagfolk. I blandt de navne er Marinus Due Grandt fra Hillerød, som AaB eftersigende spurgte på allerede i vinters, han er nu transferfri.
Til forsvaret:
- Anders Bærthelsen
Til midten
- Andre Rømer
- Marinus fra Hillerød
- Jeppe Andersen
Til angrebet
- Donavan B
- Vladislav Mozorov
Forstår stadigvæk ikke, at man ikke gav ham en kort kontrakt. Det var alt for risky at spille med to unge CB'er.
Et Hjerte - En Klub
AB ville være klasser over Kasper P som jeg ser det. Norsk mester sidste år med 21 kampe, og Viking fører ligaen igen i år hvor han har fået spilletid i 7 ud af 10 kampe. Ser det som ret urealistisk…Ham der Emil skrev: ↑10. jun 2026, 10:04Men er Bærtelsen bedre en Kasper Pedersen? Har ikke set Bærtelsen siden han forlod os.Jimmy1 skrev: ↑10. jun 2026, 09:16En ekstremt rodet artikel, men:Kommunen112 skrev: ↑10. jun 2026, 09:05Ingen kendskab til ham, men en fyr der ikke bliver forlænget i Hillerød, lyder ikke voldsomt ophidsende. Hvem nævnes der ellers i artiklen?DarkHorse9000 skrev: ↑10. jun 2026, 08:33Nordjyske sætter hertil morgen navne på nogle mulige AaB emner, de har fået kvalificeret af et par fagfolk. I blandt de navne er Marinus Due Grandt fra Hillerød, som AaB eftersigende spurgte på allerede i vinters, han er nu transferfri.
Til forsvaret:
- Anders Bærthelsen
Til midten
- Andre Rømer
- Marinus fra Hillerød
- Jeppe Andersen
Til angrebet
- Donavan B
- Vladislav Mozorov
Forstår stadigvæk ikke, at man ikke gav ham en kort kontrakt. Det var alt for risky at spille med to unge CB'er.