Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Indlæg af baresi » 5. jan 2025, 15:53

Jakobsen skrev:
5. jan 2025, 15:47
baresi skrev:
5. jan 2025, 15:32
Fantastisk nyhed
Man kunne med fordel slippe kelvin John også.
Og så kom med en ny 9er
Kelvin John er trods alt yngre. Enig i det ikke har set reet godt ud, men der kan jo også være noget integration osv. der gør jeg ikke helt afskriver en ung spiller. Jeg synes vi bør give det til sommer eller udleje ham til et niveau hvor vi ved han kan spille.
Jeg syns bare ikke man ser nogen udvikling hos ham.
Han er lidt forstenet når han spiller , udfordrer ikke - spiller bare bolden videre.
Men han koster peanuts så lad ham bare udvikle sig.
Men der kommer da klart en 9er

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 5. jan 2025, 16:09

baresi skrev:
5. jan 2025, 15:53
Jakobsen skrev:
baresi skrev:
Fantastisk nyhed
Og så kom med en ny 9er
Kelvin John er trods alt yngre. Enig i det ikke har set reet godt ud, men der kan jo også være noget integration osv. der gør jeg ikke helt afskriver en ung spiller. Jeg synes vi bør give det til sommer eller udleje ham til et niveau hvor vi ved han kan spille.
Han er lidt forstenet når han spiller , udfordrer ikke - spiller bare bolden videre.
Tror k. John skydes af i dette vindue. ;)

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 5. jan 2025, 16:14

FIDEL skrev:
5. jan 2025, 16:09
baresi skrev:
5. jan 2025, 15:53
Jakobsen skrev:
baresi skrev:
Fantastisk nyhed
Og så kom med en ny 9er
Tror k. John skydes af i dette vindue. ;)
Jamen den kan jeg sgu godt gå med på.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 5. jan 2025, 16:14

Synes det er svært med Iredale. For han er afgjort den eneste rendyrket angriber vi har pt.

Hvis han bare havde holdt kæft og ikke sagt, at han ville bombe for AaB ved hans tiltrædelse, så havde hans forløb i efteråret blot været "han skal lige vende sig til tempoet, ny liga osv. Det bliver godt til foråret".

Nu skal vi til at spille en ny mand ind. Og det er svært at se en oplagt kandidat. Og bare lige dem, som vil nævne Justinussen i Hillerød, så spiller han som udgangspunkt venstrekant i angrebet.

Men måske de vil prøve Adedeji som den rendyrkede 9?!
- FlæskeFrank

Baatnakken
2. div
2. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 5. jan 2025, 16:21

FlæskeFrank skrev:
5. jan 2025, 16:14
Synes det er svært med Iredale. For han er afgjort den eneste rendyrket angriber vi har pt.

Hvis han bare havde holdt kæft og ikke sagt, at han ville bombe for AaB ved hans tiltrædelse, så havde hans forløb i efteråret blot været "han skal lige vende sig til tempoet, ny liga osv. Det bliver godt til foråret".

Nu skal vi til at spille en ny mand ind. Og det er svært at se en oplagt kandidat. Og bare lige dem, som vil nævne Justinussen i Hillerød, så spiller han som udgangspunkt venstrekant i angrebet.

Mener stadig Helenius er på kontrakt

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 5. jan 2025, 16:22

FlæskeFrank skrev:
5. jan 2025, 16:14

Adedeji som 9 nej tak det er opskriften på nedrykning :thumbsdown:
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 5. jan 2025, 16:43

Det er noget andet vi mangler offensivt, så jeg synes det giver fin mening at sælge.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 5. jan 2025, 17:11

Kasper skrev:
5. jan 2025, 14:40
1885Cricket skrev:
5. jan 2025, 14:09
R Rosenberg skrev:
bjensen skrev:
5. jan 2025, 13:03
John Iredale rygtes til Sydkorea
Sælg, for Satan!
Altså, du mener send gratis afsted for satan.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvorfor?
Tror da sagtens klubben kan score et par millioner i transfer.
Når det kommer til transfer beløb hos AaB bliver det ofte til sandkasse debat herinde. Der er bare nogen som ser den negative vinkel som deres vigtigste tilføjelse, jeg tænker at de lever et trist liv, uden at være opmærksomme på de muligheder de faktisk har
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. jan 2025, 17:14

Det er vel et udtryk for, at SSE22 ikke er bange for at tage nogle folk ind, se dem an, og så også ret hurtigt konkludere på, om de har det, der skal til eller ej. Iredale kunne godt have stået med et par mål mere på bogen på nuværende tidspunkt ud fra, hvilke chancer han brændte i de første kampe, men det havde næppe gjort nogen forskel for konklusionen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 5. jan 2025, 17:15

hit666 skrev:
5. jan 2025, 14:43
Tyskeren skrev:
5. jan 2025, 14:41
R Rosenberg skrev:
5. jan 2025, 13:14
bjensen skrev:
Sælg, for Satan!
Vel bedste nyhed so far i vinduet.. Jammerlig angriber!
ham og pavol safranko
Tillader mig lige at reposte denne fra i sommers. Den betragtning var der en del modstand imod.
Kokkefar skrev:
9. jul 2024, 00:02
Sauer skrev:
8. jul 2024, 23:42
R Rosenberg skrev:
8. jul 2024, 23:15
Har man overvejet, at man dækker sig ind, fordi der er andre end Makaric og Helenius, der er til salg?

Fx er det jo ikke verdens mest absurde tanke, at der kunne komme bud på eksempelvis Mathias Jørgensen inden deadline.

Der er jo også en butik, der skal hænge sammen.
Nogen spekulerede lidt i det samme en side eller to tilbage. Et salg af Jørgensen er nok ikke utænkeligt.

Iredale lyder ikke til at være samme type som Jørgensen, men der er jo andre hurtigløbere som Kelvin John og Adedeji i truppen. Forhåbentlig kan de så låne Jørgensens målnæse.
Iredale er slet ikke samme type som Jørgensen. Jeg har lige tjekket ham på Wyscout og den nærmeste sammenligning jeg lige kan komme i tanker om nok Safranko. Store bevægelser, skyklapper på og skyder på det hele. Vi kommer ikke til at se lækre driblinger og frække kombinationer fra ham - han ligner en rigtig pøler. Han har dog modsat Safranko lidt fart, men til gengæld synes jeg ikke han ser specielt stærk ud med låget til trods for sin højde. Han er aggressiv og arbejdsom, men jeg tror han får svært ved at indgå i spillet når vi har bolden, hvis vi har tænkt os at spille så hurtigt som vi gjorde i Middelfart i lørdags. Jeg tror ikke nødvendigvis han spiller sig på som fast starter lige foreløbigt.

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 5. jan 2025, 17:17

Tyskeren skrev:
R Rosenberg skrev:
bjensen skrev:
Sælg, for Satan!
Som i SL denne sæson har scoret 3 mål mere end Helenius. Det fortæller noget om, hvad status er på angriberfronten. Godt at han er videre, og man kan kun drømme om, at der også findes en løsning for Helenius.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 5. jan 2025, 17:40

Raptorr skrev:
5. jan 2025, 17:17
Tyskeren skrev:
R Rosenberg skrev:
bjensen skrev:
Sælg, for Satan!
Som i SL denne sæson har scoret 3 mål mere end Helenius. Det fortæller noget om, hvad status er på angriberfronten. Godt at han er videre, og man kan kun drømme om, at der også findes en løsning for Helenius.
Du er med på, at Helenius har været rigtig meget skadet i efteråret, ikke?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 5. jan 2025, 18:20

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 5. jan 2025, 18:40

Det er da ingenlunde usandsynligt, at man både har bedt ham finde en ny klub OG hiver en (lille mønt) på ham.

Det er det, der er så vanvittigt ved fodboldmarkedet: En flopspiller i én liga kan sagtens efterspørges på sine kompetencer (jeg ved ikke lige, hvad de er i dette tilfælde) i en anden. Og da især, når vi snakker Asien, hvor det måske er andet, de kigger efter end i Europa.

Desuden har de næppe scoutet ham voldsomt i Danmark, så han er nok hentet på CV, stats og video.

Det ville ikke overraske, hvis man fik fx et par hundredetusinde euro for ham. Ejerne af klubben omsætter også for milliarder årligt.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 5. jan 2025, 19:02

R Rosenberg skrev:
5. jan 2025, 18:40
Det er da ingenlunde usandsynligt, at man både har bedt ham finde en ny klub OG hiver en (lille mønt) på ham.

Det er det, der er så vanvittigt ved fodboldmarkedet: En flopspiller i én liga kan sagtens efterspørges på sine kompetencer (jeg ved ikke lige, hvad de er i dette tilfælde) i en anden. Og da især, når vi snakker Asien, hvor det måske er andet, de kigger efter end i Europa.

Desuden har de næppe scoutet ham voldsomt i Danmark, så han er nok hentet på CV, stats og video.

Det ville ikke overraske, hvis man fik fx et par hundredetusinde euro for ham. Ejerne af klubben omsætter også for milliarder årligt.
Jeg tror også man får en betyde sum. Fint han kommer afsted

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 5. jan 2025, 19:29

R Rosenberg skrev:

Helt enig, markedet er komplet vanvittigt. Der står også beskrevet i Nordjyskes artikel at han er nyttig fordi han tæller som asiat ifht registrering af deres trup. Desuden har han været udtaget til det Australske landshold i løbet af efteråret.

Hobro har lige solgt en 27 årig til den 2. Bedste norske række for 2 millioner. Er med på at han har spillet fint dernede, men det er alligevel crazy.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 5. jan 2025, 19:39

Kasper skrev:
5. jan 2025, 19:29
R Rosenberg skrev:

Helt enig, markedet er komplet vanvittigt. Der står også beskrevet i Nordjyskes artikel at han er nyttig fordi han tæller som asiat ifht registrering af deres trup. Desuden har han været udtaget til det Australske landshold i løbet af efteråret.

Hobro har lige solgt en 27 årig til den 2. Bedste norske række for 2 millioner. Er med på at han har spillet fint dernede, men det er alligevel crazy.
Men modsat Iredale er Mathias Kristensen faktisk en glimrende spiller som godt kunne begå sig i det nuværende AaB, men jeg er med på din pointe ;)

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 5. jan 2025, 19:46

le Cid skrev:
5. jan 2025, 17:40
Raptorr skrev:
5. jan 2025, 17:17
Tyskeren skrev:
R Rosenberg skrev:
bjensen skrev:
Sælg, for Satan!
Du er med på, at Helenius har været rigtig meget skadet i efteråret, ikke?
Jo, han har spillet 261 minutter og scoret 0 mål. Iredale har spillet 722 minutter og scoret 3. Men egentlig er min pointe bare, at Helenius jo heller ikke er en løsning, hvad enten det så skyldes adskillige skader eller andet. Hvornår har han sidst spillet to gode kampe i træk? Det kan jeg ikke huske, ligesom jeg dårligt kan huske, hvornår han har scoret. Han er ikke svaret på vores angrebsproblem. Jeg føler mig overbevist om, at der hentes en 9'er i denne måned.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. jan 2025, 19:59

Jakobsen skrev:
baresi skrev:
Fantastisk nyhed
Og så kom med en ny 9er
Enig, og jeg er ret sikker på, at John og Iredale falder i hver sin af SSE22’s to kategorier: Udviklingsspiller eller performance-spiller. Iredale var købt som performance-spiller, og så er lunten relativt kort.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 5. jan 2025, 20:53

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Låst