Lad os ihvertfald bare få den statue af Lynge. Den har han fortjent. Det er virkelig en unik personlighed der træder af til sommer. Jeg tror ikke nogen anden har været så respekteret rundt omkring i andre klubber i landet som Lynge. Respekteret for sin charmerende jyske flabethed og ikke mindst lune, men sandelig også i kombination med sublime professionelle egenskaber på spiller -og kontraktområdet.
Ja, han har pisset på brættet. Og han har fået berettiget kritik gennem årene. Men Lynge kan bære det og har kunnet bære det, for vi ved alle, at manden altid har kunnet hive selv den med de mindste ører udstyrede kanin op af selv den mindste hat. Ingen kan krølle journalister som Lynge, og han fremstår aldrig arrogant eller overlegen. Når manden siger noget, er det velovervejet og man ved, at enig eller uenig, så er der bund i Hr.Sportsdirektørens udmeldinger.
Det er muligt at ingen er over klubben - men med Lynge kommer jeg i tvivl om det udsagn, for ingen har som Lynge været netop klubben i alle disse år. Jeg er sikker på, at åbner man den gode Lynge og piller hjertet ud til inspektion, så er det et pulserende AaB-logo der kommer ud, pyntet med lidt rejer og lidt røg. Men liv i det er der og det holder aldrig op med at slå i AaBs takt.
Var Torben Boye Mr.AaB på banen, så må Lynge være Mr.AaB all-over, og jeg mener hvert et ord og det i dybeste respekt for store profiler på banen, men til sommer stopper den største AaB-profil i moderne tid, hvis ikke nogensinde. Han efterlader ikke bare et gabende tomrum på gangene på Hornevej, og omkring alt i AaB, men som den eneste også et gabende hul i det berømte glas vand når fingeren hives op for sidste gang....
Ingen over og ingen ved siden af. Lynge fortjener vores største farvel og tak for alt hyldest når han takker af, og det skal være så ikke et øje er tørt.
Tak for alt Lynge...og det siger faktisk ikke nok.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...