Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: RE: Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Patmand » 3. dec 2016, 17:34

Provst i Brovst skrev:
gravballe skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:
AnyFellow skrev:Jeg synes nu ellers at Santander og Cornelius bidrog med en masse andet i perioden hvor de ikke scorede så meget. Jeg synes ikke Helenius bidrog med noget som helst i hans sidste periode i klubben, til trods for at han også fik masser af minutter.
der er vi så grundlæggende uenig. Jeg syntes netop Helenius er angriberen, der som Santander bidrager med meget andet end mål. Og efter en start under Kent, hvor han lige skulle banke den værste rust af - syntes jeg netop han var tilbage og leverede spillemæssigt - men ikke målmæssigt. Men med en tidligere topscorer 2 år i træk, burde træneren have set, at det bare var et spørgsmål om tid, før målene også ville komme.
Det er en holdning jeg tror du står meget alene med. Manden fik masser af chancer, men var med meget få undtagelser utrolig ringe... Dårlig attityder, kom ikke frem til noget, skabte ikke noget osv osv.
Jeg er slet ikke i tvivl om at Helenius kunne lave samme antal mål og assists for AaB som han gør for SIF. Alligevel var det rigtigt at klubben lod ham gå, træneren havde ikke tillid til ham og tilskuerne buede af ham hvis han fejlede en aktion.

Forskellen i stemningen omkring Sloth og Helenius siger meget om hvordan AaB fans ser på egne spillere kontra spillere der kommer udefra.

Helenius er desuden tilbage i formen der fik ham solgt til Aston Villa, hvis man ser på mål/assist pr. minut.
Sæson 16/17 - 129 minutter pr mål/assist. Kun medtaget kampe for SIF og ikke de 114 minutter fra tre ind/udskiftninger for AaB.
Sæson 12/14 - 127 minutter pr mål/assist. Derefter solgt til Aston Villa.

http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=1799
Ren kaosteori at påstå, at Helenius havde lavet samme antal mål og assists for AaB. Det har simpelthen ikke gang på jord.

Jeg tror vi allesammen kan glædes over Helenius' opblomstring. Det er ham vel undt. Men lad os lige spole filmen én kamp tilbage; 4 mål i 15 kampe. Her én kamp senere er han pludselig the shit. Fair nok.

Du mener han er tilbage i samme form som sæsonen inden han blev solgt til Aston Villa. Det er også fair nok. Nu hvor han koster gratis står han jo til en kæmpe personlig økonomisk gevinst, når han næste år tørner ud i PL, Serie A, 1. Bundesliga eller Primera Division.
Igen, det skal være ham vel undt.

Der vil være spillere, der efter et mere eller mindre mislykket ophold i AaB, opnår en vis succes senere hen. Heldigvis!
Det er en del af gamet. Jeg syntes Helenius fik rigtig mange chancer for at bevise sit værd uden han greb dem.
AaB er videre...ikke at det er godt for tiden. Helenius er også videre, heldigvis for ham oplever han igen personlig succes på fodboldbanen.
Nu mangler vi bare debatside.dk også kommer videre.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 5043
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af le Cid » 4. dec 2016, 08:29

jonas386 skrev:Det begynder efterhånden at blive for dumt. Folk har ikke lavet andet end at bande Helenius langt væk det sidste år.
Jeg har altid været Helenius-fan, og jeg har aldrig bandet ham væk!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FlæskeFrank » 4. dec 2016, 19:02

jonas386 skrev:Det begynder efterhånden at blive for dumt. Folk har ikke lavet andet end at bande Helenius langt væk det sidste år.
Enig. Så kunne vi også efter sidste sæson havde startet en længere tråd om at få Curth tilbage. Han lavede 10 mål i den sæson.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3185
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af troelsh » 6. dec 2016, 10:18

Jeg var godt nok imponeret over Lyngbys 17 årige angriber Jens Odgaard han kan blive rigtig god! Også er han AaB fan :-)

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 680
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Sanchez94 » 6. dec 2016, 11:13


Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af astonvilla » 6. dec 2016, 11:32

Sanchez94 skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandina ... klubskifte

Var det noget for os?
Ja tak!

men omvendt tror jeg ikke vi er noget for Rieks.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2016, 12:22

astonvilla skrev:
Sanchez94 skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandina ... klubskifte

Var det noget for os?
Ja tak!

men omvendt tror jeg ikke vi er noget for Rieks.
Der står i hvert fald han kigger væk fra skandinavien. Jeg har aldrig set det store lys i ham, men har slet ikke fulgt med i hvordan det er gået siden han skiftede væk fra DK.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FIDEL » 6. dec 2016, 13:25

Det må være en nødvendighed med mindst 2 nye spillere her i vintervinduet.. Jeg så gerne en B. Saneh fra Horsens eller P. Kanstrup fra SE, men de koster kassen sikkert..
Men det absolut vigtigste er en offensiv forstærkning - en boksangriber med erfaring, en dygtig afslutter. Ja sådan én koster, men er også nødvendig, for at indfri målsætningen om top 6.
Det er svært at finde realistisk emner synes jeg.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 6. dec 2016, 14:55

Søren Rieks var en konge spiller da han spillede i Esbjerg, men jeg tvivler på han er den vi mangler. Vi har jo masser af kanter der kan trække ind og hængende angribere. Vi har mere brug for en boksangriber i mine øjne.
RAUS RAUS SSE!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Frygah » 6. dec 2016, 20:21

Jakobsen skrev:Søren Rieks var en konge spiller da han spillede i Esbjerg, men jeg tvivler på han er den vi mangler. Vi har jo masser af kanter der kan trække ind og hængende angribere. Vi har mere brug for en boksangriber i mine øjne.
Omvendt synes jeg vildt vi mangler hurtige, udfordrende kanter, der kan mere end blot trække ind i banen med bolden, og så overlade resten til en back. Kusk og Thomsen kunne begge to mere end blot det ene.

Aslam fra EfB viste i en kamp for nylig noget af det, med en enorm fart og drive med bolden, hvor han udfordrer og har succes med det. Han er naturligvis slet ikke stabil nok, og spiller ofte med hovedet under armen, men som type synes jeg han er enormt spændende til et hold som vores, hvor vi mangler gennembrudskraft og fart, som supplement til det bold vi gerne vil spille.

Hvad laver en Uffe Bech? Er han stadig skadet i Tyskland? Skal han ikke hjem og igang igen med sin karriere?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9845
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Buzz Killington » 6. dec 2016, 20:27

Frygah skrev:
Jakobsen skrev:Søren Rieks var en konge spiller da han spillede i Esbjerg, men jeg tvivler på han er den vi mangler. Vi har jo masser af kanter der kan trække ind og hængende angribere. Vi har mere brug for en boksangriber i mine øjne.
Omvendt synes jeg vildt vi mangler hurtige, udfordrende kanter, der kan mere end blot trække ind i banen med bolden, og så overlade resten til en back. Kusk og Thomsen kunne begge to mere end blot det ene.

Aslam fra EfB viste i en kamp for nylig noget af det, med en enorm fart og drive med bolden, hvor han udfordrer og har succes med det. Han er naturligvis slet ikke stabil nok, og spiller ofte med hovedet under armen, men som type synes jeg han er enormt spændende til et hold som vores, hvor vi mangler gennembrudskraft og fart, som supplement til det bold vi gerne vil spille.

Hvad laver en Uffe Bech? Er han stadig skadet i Tyskland? Skal han ikke hjem og igang igen med sin karriere?
Mener du Awer Mabil? (du mener naeppe den tidligere Horsensforsvarer Nabil Aslam). Hvis du goer, saa har vi jo faktisk allerede i truppen i form af Basso. Og angaaende Uffe Bech, saa er hans skadeshistorik helt igennem forfaerdelig, og den var det ogsaa foer han tog til Tyskland. En meget dyr spiller, der vel er uden for vores oekonomiske raekkevidde, og er en stor risiko at have gaaende. Derudover, selvom han er bedre end Basso, saa er de faktisk ogsaa samme type.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Frygah » 6. dec 2016, 20:35

Buzz Killington skrev:
Frygah skrev:
Jakobsen skrev:Søren Rieks var en konge spiller da han spillede i Esbjerg, men jeg tvivler på han er den vi mangler. Vi har jo masser af kanter der kan trække ind og hængende angribere. Vi har mere brug for en boksangriber i mine øjne.
Omvendt synes jeg vildt vi mangler hurtige, udfordrende kanter, der kan mere end blot trække ind i banen med bolden, og så overlade resten til en back. Kusk og Thomsen kunne begge to mere end blot det ene.

Aslam fra EfB viste i en kamp for nylig noget af det, med en enorm fart og drive med bolden, hvor han udfordrer og har succes med det. Han er naturligvis slet ikke stabil nok, og spiller ofte med hovedet under armen, men som type synes jeg han er enormt spændende til et hold som vores, hvor vi mangler gennembrudskraft og fart, som supplement til det bold vi gerne vil spille.

Hvad laver en Uffe Bech? Er han stadig skadet i Tyskland? Skal han ikke hjem og igang igen med sin karriere?
Mener du Awer Mabil? (du mener naeppe den tidligere Horsensforsvarer Nabil Aslam). Hvis du goer, saa har vi jo faktisk allerede i truppen i form af Basso. Og angaaende Uffe Bech, saa er hans skadeshistorik helt igennem forfaerdelig, og den var det ogsaa foer han tog til Tyskland. En meget dyr spiller, der vel er uden for vores oekonomiske raekkevidde, og er en stor risiko at have gaaende. Derudover, selvom han er bedre end Basso, saa er de faktisk ogsaa samme type.
JA hov, mente selvfølgelig Mabil.

Jeg mener ikke Basso er samme type som de to. Uffe Bech ser jeg i hvert fald som en spillertype med en markant bedre teknik og dribleevner, uagtet at Basso spillede en super kamp igår. Basso har nogle spidskompetencer som jeg synes vi mangler på fløjen, men bliver jo brugt i angrebet. Jeg savner bare vi har nogle fløje med fart og evne til at udfordre en mand. Det tror jeg vil løsne vanvittigt meget op for vores låste spil, og gøre det markant nemmere for at skabe de chancer vi slet ikke får skabt for tiden. Og ville også kunne tage lidt af presset af vores defensiv, som man må sige er noget udfordret i det opbyggende spil for tiden.

Du har naturligvis ret i at Bechs historik skræmmer, jeg tænkte også mere at hvis han blot varmede bænken i Tyskland, men ellers var fit, kunne være en spændende mulighed som leje (ja, jeg er villig til leje af spillere, hvis det kan løfte vores spil og komme tilbage til det vi gerne vil i AaB).
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 6. dec 2016, 22:22

Frygah skrev:
Jakobsen skrev:Søren Rieks var en konge spiller da han spillede i Esbjerg, men jeg tvivler på han er den vi mangler. Vi har jo masser af kanter der kan trække ind og hængende angribere. Vi har mere brug for en boksangriber i mine øjne.
Omvendt synes jeg vildt vi mangler hurtige, udfordrende kanter, der kan mere end blot trække ind i banen med bolden, og så overlade resten til en back. Kusk og Thomsen kunne begge to mere end blot det ene.

Aslam fra EfB viste i en kamp for nylig noget af det, med en enorm fart og drive med bolden, hvor han udfordrer og har succes med det. Han er naturligvis slet ikke stabil nok, og spiller ofte med hovedet under armen, men som type synes jeg han er enormt spændende til et hold som vores, hvor vi mangler gennembrudskraft og fart, som supplement til det bold vi gerne vil spille.

Hvad laver en Uffe Bech? Er han stadig skadet i Tyskland? Skal han ikke hjem og igang igen med sin karriere?
Er enig i, at vi kunne mangle en hurtig kant der kan udfordre, men Rieks er ikke specielt hurtig som jeg husker det. Vi er helt enige om, at han er bedre individuelt end dem vi har. Jeg så gerne flg. tre trins raket; en boksangriber, en stopper og en kreativ kant. Jeg tror dog max vi får to og derfor synes jeg vi skal starte med noget til felterne.

Ifht. Uffe Bech og Basso kan jeg ikke se de har så meget til fælles udover de begge kan spille på kanten. Basso er den atletiske hurtige type, som også kan spille angriber. Bech er en kreatør med bedre spilforståelse og teknik.
RAUS RAUS SSE!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. dec 2016, 23:45

Frygah skrev:
Buzz Killington skrev:
Frygah skrev:
Jakobsen skrev:Søren Rieks var en konge spiller da han spillede i Esbjerg, men jeg tvivler på han er den vi mangler. Vi har jo masser af kanter der kan trække ind og hængende angribere. Vi har mere brug for en boksangriber i mine øjne.
Omvendt synes jeg vildt vi mangler hurtige, udfordrende kanter, der kan mere end blot trække ind i banen med bolden, og så overlade resten til en back. Kusk og Thomsen kunne begge to mere end blot det ene.

Aslam fra EfB viste i en kamp for nylig noget af det, med en enorm fart og drive med bolden, hvor han udfordrer og har succes med det. Han er naturligvis slet ikke stabil nok, og spiller ofte med hovedet under armen, men som type synes jeg han er enormt spændende til et hold som vores, hvor vi mangler gennembrudskraft og fart, som supplement til det bold vi gerne vil spille.

Hvad laver en Uffe Bech? Er han stadig skadet i Tyskland? Skal han ikke hjem og igang igen med sin karriere?
Mener du Awer Mabil? (du mener naeppe den tidligere Horsensforsvarer Nabil Aslam). Hvis du goer, saa har vi jo faktisk allerede i truppen i form af Basso. Og angaaende Uffe Bech, saa er hans skadeshistorik helt igennem forfaerdelig, og den var det ogsaa foer han tog til Tyskland. En meget dyr spiller, der vel er uden for vores oekonomiske raekkevidde, og er en stor risiko at have gaaende. Derudover, selvom han er bedre end Basso, saa er de faktisk ogsaa samme type.
JA hov, mente selvfølgelig Mabil.

Jeg mener ikke Basso er samme type som de to. Uffe Bech ser jeg i hvert fald som en spillertype med en markant bedre teknik og dribleevner, uagtet at Basso spillede en super kamp igår. Basso har nogle spidskompetencer som jeg synes vi mangler på fløjen, men bliver jo brugt i angrebet. Jeg savner bare vi har nogle fløje med fart og evne til at udfordre en mand. Det tror jeg vil løsne vanvittigt meget op for vores låste spil, og gøre det markant nemmere for at skabe de chancer vi slet ikke får skabt for tiden. Og ville også kunne tage lidt af presset af vores defensiv, som man må sige er noget udfordret i det opbyggende spil for tiden.

Du har naturligvis ret i at Bechs historik skræmmer, jeg tænkte også mere at hvis han blot varmede bænken i Tyskland, men ellers var fit, kunne være en spændende mulighed som leje (ja, jeg er villig til leje af spillere, hvis det kan løfte vores spil og komme tilbage til det vi gerne vil i AaB).
Here's a thought: Hvad om vi flyttede Bassogog ud på fløjen hvor han hører hjemme? Jeg gad godt se hvor vi skulle finde en kantspiller med samme fart, og han virker til at være helt med rent taktisk nu. Han forsvarer iøvrigt også glimrende. Det kunne også give lidt mere fokus på at vi reelt har to rigtige angribere i vores trup.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 7. dec 2016, 02:17

Jesper Schmidt skrev:
Frygah skrev:
Buzz Killington skrev:
Frygah skrev:
Jakobsen skrev:Søren Rieks var en konge spiller da han spillede i Esbjerg, men jeg tvivler på han er den vi mangler. Vi har jo masser af kanter der kan trække ind og hængende angribere. Vi har mere brug for en boksangriber i mine øjne.
Omvendt synes jeg vildt vi mangler hurtige, udfordrende kanter, der kan mere end blot trække ind i banen med bolden, og så overlade resten til en back. Kusk og Thomsen kunne begge to mere end blot det ene.

Aslam fra EfB viste i en kamp for nylig noget af det, med en enorm fart og drive med bolden, hvor han udfordrer og har succes med det. Han er naturligvis slet ikke stabil nok, og spiller ofte med hovedet under armen, men som type synes jeg han er enormt spændende til et hold som vores, hvor vi mangler gennembrudskraft og fart, som supplement til det bold vi gerne vil spille.

Hvad laver en Uffe Bech? Er han stadig skadet i Tyskland? Skal han ikke hjem og igang igen med sin karriere?
Mener du Awer Mabil? (du mener naeppe den tidligere Horsensforsvarer Nabil Aslam). Hvis du goer, saa har vi jo faktisk allerede i truppen i form af Basso. Og angaaende Uffe Bech, saa er hans skadeshistorik helt igennem forfaerdelig, og den var det ogsaa foer han tog til Tyskland. En meget dyr spiller, der vel er uden for vores oekonomiske raekkevidde, og er en stor risiko at have gaaende. Derudover, selvom han er bedre end Basso, saa er de faktisk ogsaa samme type.
JA hov, mente selvfølgelig Mabil.

Jeg mener ikke Basso er samme type som de to. Uffe Bech ser jeg i hvert fald som en spillertype med en markant bedre teknik og dribleevner, uagtet at Basso spillede en super kamp igår. Basso har nogle spidskompetencer som jeg synes vi mangler på fløjen, men bliver jo brugt i angrebet. Jeg savner bare vi har nogle fløje med fart og evne til at udfordre en mand. Det tror jeg vil løsne vanvittigt meget op for vores låste spil, og gøre det markant nemmere for at skabe de chancer vi slet ikke får skabt for tiden. Og ville også kunne tage lidt af presset af vores defensiv, som man må sige er noget udfordret i det opbyggende spil for tiden.

Du har naturligvis ret i at Bechs historik skræmmer, jeg tænkte også mere at hvis han blot varmede bænken i Tyskland, men ellers var fit, kunne være en spændende mulighed som leje (ja, jeg er villig til leje af spillere, hvis det kan løfte vores spil og komme tilbage til det vi gerne vil i AaB).
Here's a thought: Hvad om vi flyttede Bassogog ud på fløjen hvor han hører hjemme? Jeg gad godt se hvor vi skulle finde en kantspiller med samme fart, og han virker til at være helt med rent taktisk nu. Han forsvarer iøvrigt også glimrende. Det kunne også give lidt mere fokus på at vi reelt har to rigtige angribere i vores trup.
Jeg synes også snart Basso bør prøves på kanten igen. Jeg tror det han kan kommer bedst til udtryk længere tilbage på banen hos os medmindre vi bliver et regulært kontrahold. Det er lidt utaknemlig med Basso fremme da en placering så langt fremme skaber mindre rum til hans fart og driblinger. Det er synd at lade ham være forreste mand og synes heller ikke just han er en hængende angriber. Der er en type som Ene eller længere tilbage Curth mere oplagt.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4125
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af BoT » 7. dec 2016, 09:07

Jesper Schmidt skrev:
Here's a thought: Hvad om vi flyttede Bassogog ud på fløjen hvor han hører hjemme? Jeg gad godt se hvor vi skulle finde en kantspiller med samme fart, og han virker til at være helt med rent taktisk nu. Han forsvarer iøvrigt også glimrende. Det kunne også give lidt mere fokus på at vi reelt har to rigtige angribere i vores trup.
Jakobsen skrev:Jeg synes også snart Basso bør prøves på kanten igen. Jeg tror det han kan kommer bedst til udtryk længere tilbage på banen hos os medmindre vi bliver et regulært kontrahold. Det er lidt utaknemlig med Basso fremme da en placering så langt fremme skaber mindre rum til hans fart og driblinger. Det er synd at lade ham være forreste mand og synes heller ikke just han er en hængende angriber. Der er en type som Ene eller længere tilbage Curth mere oplagt.
Den er jeg helt med på. Af flere årsager: Basso har absolut ikke afslutningskompetencerne til at være spidsangriber. Til gengæld har han udfordringsevnen og farten til at lave gennembrud - og så er han faktisk blevet væsentligt klogere til at tage beslutninger. I mandags sætter han flere gange medspillerne rigtig fint op (selvom afleveringen til Sloth blev lidt for vag).

Ene bør snart være fit til en startplads - og så må Pohl tage den anden plads.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4915
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Maglau » 7. dec 2016, 09:27

BoT skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Here's a thought: Hvad om vi flyttede Bassogog ud på fløjen hvor han hører hjemme? Jeg gad godt se hvor vi skulle finde en kantspiller med samme fart, og han virker til at være helt med rent taktisk nu. Han forsvarer iøvrigt også glimrende. Det kunne også give lidt mere fokus på at vi reelt har to rigtige angribere i vores trup.
Jakobsen skrev:Jeg synes også snart Basso bør prøves på kanten igen. Jeg tror det han kan kommer bedst til udtryk længere tilbage på banen hos os medmindre vi bliver et regulært kontrahold. Det er lidt utaknemlig med Basso fremme da en placering så langt fremme skaber mindre rum til hans fart og driblinger. Det er synd at lade ham være forreste mand og synes heller ikke just han er en hængende angriber. Der er en type som Ene eller længere tilbage Curth mere oplagt.
Den er jeg helt med på. Af flere årsager: Basso har absolut ikke afslutningskompetencerne til at være spidsangriber. Til gengæld har han udfordringsevnen og farten til at lave gennembrud - og så er han faktisk blevet væsentligt klogere til at tage beslutninger. I mandags sætter han flere gange medspillerne rigtig fint op (selvom afleveringen til Sloth blev lidt for vag).

Ene bør snart være fit til en startplads - og så må Pohl tage den anden plads.
Til foråret kunne jeg godt tænke mig at se Flores på venstre og Basso på højre kanten. Jeg er ikke i tvivl om at Flores bliver en succes og jeg ser ham have samme rolle som Countinho/Hazard der fra kanten trækker ind i en 10er rolle og lader backen tage sig af kant spillet.
Om det så er i traditionel 442 eller den hyper moderne 4231 må LS finde ud af.
Synes den sidste passer bedst til de spillere vi har nu og taktisk er der for den enkelte storset ingen forskel på hvordan den spilles ift den nuværende.

4231
Larsen
PK-KP-JB-JA
RW-MC
Flores-RIS-Basse
Ene
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af KJ » 7. dec 2016, 09:39

Min drøm er en offensiv 4-5-1 med Bassogog og Pohl som de to kanter på midtbanen og så Flores eller Sloth som den offensive centrale midtbane. Angriber: Grønning/Ene/ny. Og så må Würtz, Risgård, Magnus slås om de to mere defensive centrale midtbanepositioner.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3655
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af gravballe » 7. dec 2016, 11:11

Maglau skrev:
BoT skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Here's a thought: Hvad om vi flyttede Bassogog ud på fløjen hvor han hører hjemme? Jeg gad godt se hvor vi skulle finde en kantspiller med samme fart, og han virker til at være helt med rent taktisk nu. Han forsvarer iøvrigt også glimrende. Det kunne også give lidt mere fokus på at vi reelt har to rigtige angribere i vores trup.
Jakobsen skrev:Jeg synes også snart Basso bør prøves på kanten igen. Jeg tror det han kan kommer bedst til udtryk længere tilbage på banen hos os medmindre vi bliver et regulært kontrahold. Det er lidt utaknemlig med Basso fremme da en placering så langt fremme skaber mindre rum til hans fart og driblinger. Det er synd at lade ham være forreste mand og synes heller ikke just han er en hængende angriber. Der er en type som Ene eller længere tilbage Curth mere oplagt.
Den er jeg helt med på. Af flere årsager: Basso har absolut ikke afslutningskompetencerne til at være spidsangriber. Til gengæld har han udfordringsevnen og farten til at lave gennembrud - og så er han faktisk blevet væsentligt klogere til at tage beslutninger. I mandags sætter han flere gange medspillerne rigtig fint op (selvom afleveringen til Sloth blev lidt for vag).

Ene bør snart være fit til en startplads - og så må Pohl tage den anden plads.
Til foråret kunne jeg godt tænke mig at se Flores på venstre og Basso på højre kanten. Jeg er ikke i tvivl om at Flores bliver en succes og jeg ser ham have samme rolle som Countinho/Hazard der fra kanten trækker ind i en 10er rolle og lader backen tage sig af kant spillet.
Om det så er i traditionel 442 eller den hyper moderne 4231 må LS finde ud af.
Synes den sidste passer bedst til de spillere vi har nu og taktisk er der for den enkelte storset ingen forskel på hvordan den spilles ift den nuværende.

4231
Larsen
PK-KP-JB-JA
RW-MC
Flores-RIS-Basse
Ene
Den opstilling gad jeg godt se. Men tvivler på det passer med LS sønderjyske stil... Forstår ikke hvorfor man ikke har set Basse på midtbanen mere, han vil udnytte sin hurtighed og bold omgang langt bedre der, end som angriber.

rasmusaab
Miniput
Miniput
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28. feb 2016, 23:33
Favoritspiller: Michael Jakobsen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af rasmusaab » 7. dec 2016, 12:19

FIDEL skrev:Det må være en nødvendighed med mindst 2 nye spillere her i vintervinduet.. Jeg så gerne en B. Saneh fra Horsens eller P. Kanstrup fra SE, men de koster kassen sikkert..
Men det absolut vigtigste er en offensiv forstærkning - en boksangriber med erfaring, en dygtig afslutter. Ja sådan én koster, men er også nødvendig, for at indfri målsætningen om top 6.
Det er svært at finde realistisk emner synes jeg.
Mener du seriøst at en dyr angriber er en nødvendighed for at nå top 6? Nu må du da stoppe.

Vi skal investere i forsvaret. Er enig i at Pierre Kanstrup kunne være en fed signing. Dog er han alt for dyr. Men top 6 er bestemt indenfor rækkevidde uanset.

Låst