Ren kaosteori at påstå, at Helenius havde lavet samme antal mål og assists for AaB. Det har simpelthen ikke gang på jord.Provst i Brovst skrev:Jeg er slet ikke i tvivl om at Helenius kunne lave samme antal mål og assists for AaB som han gør for SIF. Alligevel var det rigtigt at klubben lod ham gå, træneren havde ikke tillid til ham og tilskuerne buede af ham hvis han fejlede en aktion.gravballe skrev:Det er en holdning jeg tror du står meget alene med. Manden fik masser af chancer, men var med meget få undtagelser utrolig ringe... Dårlig attityder, kom ikke frem til noget, skabte ikke noget osv osv.MR er den rigtige vinder skrev:der er vi så grundlæggende uenig. Jeg syntes netop Helenius er angriberen, der som Santander bidrager med meget andet end mål. Og efter en start under Kent, hvor han lige skulle banke den værste rust af - syntes jeg netop han var tilbage og leverede spillemæssigt - men ikke målmæssigt. Men med en tidligere topscorer 2 år i træk, burde træneren have set, at det bare var et spørgsmål om tid, før målene også ville komme.AnyFellow skrev:Jeg synes nu ellers at Santander og Cornelius bidrog med en masse andet i perioden hvor de ikke scorede så meget. Jeg synes ikke Helenius bidrog med noget som helst i hans sidste periode i klubben, til trods for at han også fik masser af minutter.
Forskellen i stemningen omkring Sloth og Helenius siger meget om hvordan AaB fans ser på egne spillere kontra spillere der kommer udefra.
Helenius er desuden tilbage i formen der fik ham solgt til Aston Villa, hvis man ser på mål/assist pr. minut.
Sæson 16/17 - 129 minutter pr mål/assist. Kun medtaget kampe for SIF og ikke de 114 minutter fra tre ind/udskiftninger for AaB.
Sæson 12/14 - 127 minutter pr mål/assist. Derefter solgt til Aston Villa.
http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=1799
Jeg tror vi allesammen kan glædes over Helenius' opblomstring. Det er ham vel undt. Men lad os lige spole filmen én kamp tilbage; 4 mål i 15 kampe. Her én kamp senere er han pludselig the shit. Fair nok.
Du mener han er tilbage i samme form som sæsonen inden han blev solgt til Aston Villa. Det er også fair nok. Nu hvor han koster gratis står han jo til en kæmpe personlig økonomisk gevinst, når han næste år tørner ud i PL, Serie A, 1. Bundesliga eller Primera Division.
Igen, det skal være ham vel undt.
Der vil være spillere, der efter et mere eller mindre mislykket ophold i AaB, opnår en vis succes senere hen. Heldigvis!
Det er en del af gamet. Jeg syntes Helenius fik rigtig mange chancer for at bevise sit værd uden han greb dem.
AaB er videre...ikke at det er godt for tiden. Helenius er også videre, heldigvis for ham oplever han igen personlig succes på fodboldbanen.
Nu mangler vi bare debatside.dk også kommer videre.