Gartenmann er meldt tæt på et udenlandsk skifte. AaB har (udover AH) ikke solgt de seneste vinduer. Jeg tror økonomien er presset. Men jeg håber du har ret.Ham der Emil skrev: ↑26. maj 2022, 15:52De to CB'er er transferfrie. Grubbe spiller ikke i Østrig. Barrett, han er lige rykket ned, så måske Bielefeld skal spare i økonomien.Forza skrev: ↑26. maj 2022, 15:26Tror de fleste ville vælge den forsvarskæde du foreslår. Men det er jo bare slet ikke realistisk økonomisk. Vi skal få det bedste ud af hvad vi har, tilsat nogle forstærkninger. Men næppe en helt kæde.jonas386 skrev: ↑26. maj 2022, 14:14Under alle omstændigheder mangler vi spillere der i det mindste kan spille back-positionerne, uden det betyder vi skal ud i lappeløsninger ala Hagelskjær og Granli på backs. Når der alligevel skal handles, så giver det dårligt mening at gå efter spillere der skal være back-ups for Pallesen og Ahlmann. Jeg har nævnt Jakob Barett til venstrebacken, og en profil ala Gustav Grubbe til højrebacken. Selv hvis de ikke er interesserede, eller økonomisk uden for rækkevidde, så findes der tonsvis af spillere derude på minimum samme niveau.
Jeg er i hvert fald ikke i tvivl om hvilken bagkæde jeg umiddelbart foretrækker af to nedenstående
Pallesen-Granli-Ross/Hagelskjær-Ahlmann
Grubbe-Kramer-Gartenmann-Barett
Øverste er, uden Rinne, nedrykkermateriale, vil gøre livet svært for vores midtbane, og stort set ikke give os nogen offensiv støtte i siderne.
Nederste forslag er omvendt imo top-4 (Grubbes niveau ubekendt) værdigt. Med en bare nogenlunde central midtbane vil det frigive nogle helt andre muligheder for vores fire forreste end vores nuværende hold har givet muligheder for. Dertil er der tale om spillere der kender ligaen, og ikke nødvendigvis skal bruge en tilvænningsperiode vi ikke har råd til.
En helt ny bagkæde kan umiddelbart virke voldsomt, men det er imo hvad der skal til før vi rent faktisk kan begynde at bygge ovenpå offensivt. Det har været et problem i flere sæsoner efterhånden, og nu må det være på tide at gøre noget ved det, og sikre nogle løsninger, der også holder længere end bare den næste sæson.
En sådan bagkæde (plus en ny målmand) skal finansieres af Andreas Hansen salget, de sparede lønkroner fra Thelander og Rinne samt et forhåbentligt salg af Ross. Kan vi samtidig få byttet Fossum for en anden type midtbanespiller, så synes jeg vi er nået rigtig langt.
Et eksempel på et hold næste sæson kunne være noget ala
Sander (formentlig anden målmand)
Højholt-Bidstrup
Prip-Lucas-Sousa
Odgaard
Bænk
Sander
Pallesen
Granli
Hagelskjær/Ahlmann
Pedro/Fraulo
O.Ross
Høgh/Ementa/Kusk
Det er 8 nye spillere i startopstillingen, og 9 nye i alt, og det virker jo umiddelbart absurd. Men omvendt er der tale om danske spillere og spillere med konkret superligaerfaring. Ligeledes er det også en startopstilling hvor fire, på papiret, profiler forlader klubben, og en række andre spillere (MC, Rufo og (Gedsted)) forlader klubben. Jeg mener desværre også, at det efterhånden er på plads med den helt store udrensning i truppen. Få lagt et nyt fundament vi kan arbejde videre ud fra og give vores unge spillere bedre forudsætninger for at præstere når de får chancen end tilfældet har været længe.
Jeg syntes ikke, at det er total urealistisk.
Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Så er Kramer landet på en 4 årige aftale skriver EB
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Er det mon et tilfælde den bliver breaket nu
Godt arbejde af Inge. God kontraktlængde på en god spiller.
Tror vi sælger ham allerede om to år for et ikke-uanseeligt millionbeløb.
Første brik i puslespillet er lagt. Lad os så lige lande en forlængelse med Thelander og en målmand før vi går over til backs og midtbane

Tror vi sælger ham allerede om to år for et ikke-uanseeligt millionbeløb.
Første brik i puslespillet er lagt. Lad os så lige lande en forlængelse med Thelander og en målmand før vi går over til backs og midtbane
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Fantastisk, lad os så forlænget med Thelander!
-
Legum Magister
- Landshold

- Favoritspiller: Sir Stanley Matthews
Det sjove er at de i også skriver at vi har 4 kompetente centerforsvarer og nævner granli og hagelskjær..
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
-
raekkeettre
- Allstar

Nok ikke. Bliver spændende om VFF tillader ham at spille når Friis som ikke ønskede at være der ikke kunne få lov til at træne...nu kan vi se om det hele bare er snak fra deres sportslige ledelse...
- Nordjyden HY
- 1. div

- Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
- Geografisk sted: Nordens Paris
- Kontakt:
Det varmer!
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."
Han spiller ikke søndag, det tror jeg simpelthen ikke på.raekkeettre skrev: ↑26. maj 2022, 22:03Nok ikke. Bliver spændende om VFF tillader ham at spille når Friis som ikke ønskede at være der ikke kunne få lov til at træne...nu kan vi se om det hele bare er snak fra deres sportslige ledelse...
Det er jo trods alt dem der har spillet os til en 5. plads.
-
raekkeettre
- Allstar

Det bliver svært for dem at tage den beslutning, der er dælme nogle millioner der kan stå på spil for den klub. Så mon ikke " money talks and bullshit walks"....jeg tror han spiller. Men så er deres snak om "dead man walking" jo til grin...RicoBR02 skrev: ↑26. maj 2022, 22:04Han spiller ikke søndag, det tror jeg simpelthen ikke på.raekkeettre skrev: ↑26. maj 2022, 22:03Nok ikke. Bliver spændende om VFF tillader ham at spille når Friis som ikke ønskede at være der ikke kunne få lov til at træne...nu kan vi se om det hele bare er snak fra deres sportslige ledelse...
-
raekkeettre
- Allstar

Altså de er jo ikke top 4 startere, men synes bestemt de har en plads i truppen. Halgelskjær er god at sætte ind hvis vi skal jagte noget, og synes også han har været bedst når han er blevet skiftet ind, som starter SLET ikke. Og Granli synes jeg faktisk også, lige foruden de sidste par kampe, at han har været super stabil, ikke et særligt højt top niveau og heller ikke et særlig lavt bund niveau. Så som reservere og forhåbentlig forholdsvis billige synes jeg det er okay, bestemt ikke lige der vi har fejlet mest synes jeg. Vi skal dog bruge flere en 4, hvis vi spiller med 3 forsvarsspillere...og der har vi fejlet.
- Krage
- 1. div

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Aalborg
Ejjjjjj hvor kunne Dalsgaard have pyntet på vores hold,
Mega øv. Det havde set anderledes ud nede bagved!!
Mega øv. Det havde set anderledes ud nede bagved!!
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Det er helt naivt at tro, at vi skifter hele truppen ud og skfiter system. Det er der ingen forudsætninger for. Udover det åbenlyse Lars Kramer og en ny keeper, så tror jeg vi skal føle os rigtig heldige hvis vi signer en højre back som supplement til det.jonas386 skrev: ↑26. maj 2022, 14:14Under alle omstændigheder mangler vi spillere der i det mindste kan spille back-positionerne, uden det betyder vi skal ud i lappeløsninger ala Hagelskjær og Granli på backs. Når der alligevel skal handles, så giver det dårligt mening at gå efter spillere der skal være back-ups for Pallesen og Ahlmann. Jeg har nævnt Jakob Barett til venstrebacken, og en profil ala Gustav Grubbe til højrebacken. Selv hvis de ikke er interesserede, eller økonomisk uden for rækkevidde, så findes der tonsvis af spillere derude på minimum samme niveau.
Jeg er i hvert fald ikke i tvivl om hvilken bagkæde jeg umiddelbart foretrækker af to nedenstående
Pallesen-Granli-Ross/Hagelskjær-Ahlmann
Øverste er, uden Rinne, nedrykkermateriale, vil gøre livet svært for vores midtbane, og stort set ikke give os nogen offensiv støtte i siderne.
Nederste forslag er omvendt imo top-4 (Grubbes niveau ubekendt) værdigt. Med en bare nogenlunde central midtbane vil det frigive nogle helt andre muligheder for vores fire forreste end vores nuværende hold har givet muligheder for. Dertil er der tale om spillere der kender ligaen, og ikke nødvendigvis skal bruge en tilvænningsperiode vi ikke har råd til.
En helt ny bagkæde kan umiddelbart virke voldsomt, men det er imo hvad der skal til før vi rent faktisk kan begynde at bygge ovenpå offensivt. Det har været et problem i flere sæsoner efterhånden, og nu må det være på tide at gøre noget ved det, og sikre nogle løsninger, der også holder længere end bare den næste sæson.
En sådan bagkæde (plus en ny målmand) skal finansieres af Andreas Hansen salget, de sparede lønkroner fra Thelander og Rinne samt et forhåbentligt salg af Ross. Kan vi samtidig få byttet Fossum for en anden type midtbanespiller, så synes jeg vi er nået rigtig langt.
Et eksempel på et hold næste sæson kunne være noget ala
Sander (formentlig anden målmand)
Højholt-Bidstrup
Prip-Lucas-Sousa
Odgaard
Bænk
Sander
Pallesen
Granli
Hagelskjær/Ahlmann
Pedro/Fraulo
O.Ross
Høgh/Ementa/Kusk
Det er 8 nye spillere i startopstillingen, og 9 nye i alt, og det virker jo umiddelbart absurd. Men omvendt er der tale om danske spillere og spillere med konkret superligaerfaring. Ligeledes er det også en startopstilling hvor fire, på papiret, profiler forlader klubben, og en række andre spillere (MC, Rufo og (Gedsted)) forlader klubben. Jeg mener desværre også, at det efterhånden er på plads med den helt store udrensning i truppen. Få lagt et nyt fundament vi kan arbejde videre ud fra og give vores unge spillere bedre forudsætninger for at præstere når de får chancen end tilfældet har været længe.
-
raekkeettre
- Allstar

Hvor meget ved vi om Kramer? Jeg kender ham simpelthen ikke godt nok, synes også han har været bænket en del, efter hvad jeg kan se.Forza skrev: ↑26. maj 2022, 22:08Det er jo trods alt dem der har spillet os til en 5. plads.
Jeg tror Lars Friis har et ganske udemærket kendskab til Kramerraekkeettre skrev: ↑27. maj 2022, 00:13Hvor meget ved vi om Kramer? Jeg kender ham simpelthen ikke godt nok, synes også han har været bænket en del, efter hvad jeg kan se.Forza skrev: ↑26. maj 2022, 22:08Det er jo trods alt dem der har spillet os til en 5. plads.
Og Kramer blev smidt på bænken da han ikke vil forlænge sin kontrakt med VFF
Du kan se lidt til ham her: https://m.youtube.com/watch?v=9mddxzVGgvQraekkeettre skrev: ↑27. maj 2022, 00:13Hvor meget ved vi om Kramer? Jeg kender ham simpelthen ikke godt nok, synes også han har været bænket en del, efter hvad jeg kan se.Forza skrev: ↑26. maj 2022, 22:08Det er jo trods alt dem der har spillet os til en 5. plads.
-
R Rosenberg
- Allstar

Kramer er næppe helt billig, da han allerede har bevist sig i ligaen. Men det er fandme fedt, at man henter en ung spiller, der allerede har det, men også stadig har udviklingspotentiale.
For mig at se, er det den helt rette vej at gå, og det er vel også noget, vi har set i langt højere grad i Inges tid, om end der også har været et par svipsere på dén strategiske kurs.
Jeg var og er fx også vild med, at man hentede Prica og Ferreira, da de også begge var unge, men med stort potentiale. Og det er vel noget af det samme, man har set i Hagelskjær, selvom niveauet åbenbart generelt ikke er højt nok.
Nu håber jeg så, at man enten lander en forlængelse med Thelander, selvom det virker meget usandsynligt efterhånden, eller finder en makker til Kramer, som gerne må have noget erfaring, spillet europæisk, etc.
Så vil vi have et ret solidt centralt forsvar med Granli og Ross som backups. Hagelskjær bør man nok arbejde på at sende videre.
Og SÅ skal vi have en højre back, og meget gerne én, som også har karrieren foran sig, men som alligevel har bevist sig på superliganiveau eller lignende. Det er uværdigt for en klub som AaB at have så elendig en spiller som fast starter. Og en kæmpe hæmsko for at udfri ambitionerne.
Slutteligt drømmer jeg stadig om en skandinavisk kanon til den centrale midtbane. En Hilje-type, der er erfaren, har prøvet større ligaer og er en leder af format, der kan tage taktstokken og skabe balance på holdet, så vores venner med bolden oppe foran har plads og ro til at lege.
For mig at se, er det den helt rette vej at gå, og det er vel også noget, vi har set i langt højere grad i Inges tid, om end der også har været et par svipsere på dén strategiske kurs.
Jeg var og er fx også vild med, at man hentede Prica og Ferreira, da de også begge var unge, men med stort potentiale. Og det er vel noget af det samme, man har set i Hagelskjær, selvom niveauet åbenbart generelt ikke er højt nok.
Nu håber jeg så, at man enten lander en forlængelse med Thelander, selvom det virker meget usandsynligt efterhånden, eller finder en makker til Kramer, som gerne må have noget erfaring, spillet europæisk, etc.
Så vil vi have et ret solidt centralt forsvar med Granli og Ross som backups. Hagelskjær bør man nok arbejde på at sende videre.
Og SÅ skal vi have en højre back, og meget gerne én, som også har karrieren foran sig, men som alligevel har bevist sig på superliganiveau eller lignende. Det er uværdigt for en klub som AaB at have så elendig en spiller som fast starter. Og en kæmpe hæmsko for at udfri ambitionerne.
Slutteligt drømmer jeg stadig om en skandinavisk kanon til den centrale midtbane. En Hilje-type, der er erfaren, har prøvet større ligaer og er en leder af format, der kan tage taktstokken og skabe balance på holdet, så vores venner med bolden oppe foran har plads og ro til at lege.
Ædruelighedens stemme