Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
Breezer
- 2. div

gravballe skrev:Maglau skrev:BoT skrev:Jesper Schmidt skrev:
Here's a thought: Hvad om vi flyttede Bassogog ud på fløjen hvor han hører hjemme? Jeg gad godt se hvor vi skulle finde en kantspiller med samme fart, og han virker til at være helt med rent taktisk nu. Han forsvarer iøvrigt også glimrende. Det kunne også give lidt mere fokus på at vi reelt har to rigtige angribere i vores trup.
Jakobsen skrev:Jeg synes også snart Basso bør prøves på kanten igen. Jeg tror det han kan kommer bedst til udtryk længere tilbage på banen hos os medmindre vi bliver et regulært kontrahold. Det er lidt utaknemlig med Basso fremme da en placering så langt fremme skaber mindre rum til hans fart og driblinger. Det er synd at lade ham være forreste mand og synes heller ikke just han er en hængende angriber. Der er en type som Ene eller længere tilbage Curth mere oplagt.
Den er jeg helt med på. Af flere årsager: Basso har absolut ikke afslutningskompetencerne til at være spidsangriber. Til gengæld har han udfordringsevnen og farten til at lave gennembrud - og så er han faktisk blevet væsentligt klogere til at tage beslutninger. I mandags sætter han flere gange medspillerne rigtig fint op (selvom afleveringen til Sloth blev lidt for vag).
Ene bør snart være fit til en startplads - og så må Pohl tage den anden plads.
Til foråret kunne jeg godt tænke mig at se Flores på venstre og Basso på højre kanten. Jeg er ikke i tvivl om at Flores bliver en succes og jeg ser ham have samme rolle som Countinho/Hazard der fra kanten trækker ind i en 10er rolle og lader backen tage sig af kant spillet.
Om det så er i traditionel 442 eller den hyper moderne 4231 må LS finde ud af.
Synes den sidste passer bedst til de spillere vi har nu og taktisk er der for den enkelte storset ingen forskel på hvordan den spilles ift den nuværende.
4231
Larsen
PK-KP-JB-JA
RW-MC
Flores-RIS-Basse
Ene
Den opstilling gad jeg godt se. Men tvivler på det passer med LS sønderjyske stil... Forstår ikke hvorfor man ikke har set Basse på midtbanen mere, han vil udnytte sin hurtighed og bold omgang langt bedre der, end som angriber.
Det giver jo sig selv at vi ikke kan bruge Bassogog på kanten, så længe vi ikke har flere klar i angrebet. Ene holder ikke en hel kamp da han stadig er skadet(Dennis Søndergaard nævnte ifm. Randerskampen at Ene kun trænede hver anden dag). Derudover er Grønning også kun lige tilbage, og har måske heller ikke helt niveauet til at starte endnu. Det vil sige vi kun har Pohl, der er eneste egentlige alternativ til Bassogog og Børsting. Man kan godt være kritisk overfor Lars, men han kan altså ikke ændre på skadessituationen, især når han selv sagde vi fik brug for en ekstra angriber.
Opstillingen virker dog rigtig spændende. Man kunne måske især mod dårligere hold sætte Meilinger på kant, Risgård ned til Würtz og Flores ind som 10'er.
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
Skulle jeg sætte en forårsopstilling blev den nok sådan her
Larsen
Mæhle, Ny, KP/Blåbjerg, Ahlmann
Flores, Würtz, Sloth/Risgård, Børsting
Ny, Pohl
Forsvaret: Vi skal have de klassiske AaB backs der er involveret offensivt. Mæhle skal vi satse på grundet hans lovende gennembrud og Ahlmann er selvskreven - en god opstart vil forhåbentlig gøre underværker. Vi skal have en ny mand de to unge kan læne sig opad. Holger henvises til 2. holdet eller sendes videre. Flores's venstre ben skal i spil og han bør have Kasper Kusk rollen i venstre side. Vi skal have en offensivt orienteret 8'er i Sloth eller Risgård og derfor vil jeg have ham flankeret af løbestærke Børsting. Alternativet til venstrekanten ville være Basso, men jeg tror ikke han er klar. Pohl er vores bedste bud på en angriber vi kan lave og vi bør finde en god makker. Ene er ude af døren senest til sommer - det er jeg sikker på - og derfor skal han kun have en perifær rolle. MCs lovende gennembrud vil jeg gerne belønne, men det bedste hold er ikke med to 6'ere og jeg tror nok han skal få rigelig med spilletid for aflaste de to gamle. Meilinger har for få individuelle kvaliteter til at starte på kanten.
Skyggeholdet vil se sådan her ud;
CC
Paddy, Holger, KP/Blåbjerg, Bardhec/Rokkedal
Basso, MC, Sloth/Risgård, Meilinger
Ene, Grønne/Ramkilde
RAUS RAUS SSE!
-
9800
- Superliga

- Favoritspiller: Wurtz
Jakobsen skrev:Skulle jeg sætte en forårsopstilling blev den nok sådan her
Larsen
Ny, Pohl
Forsvaret: Vi skal have de klassiske AaB backs der er involveret offensivt. Mæhle skal vi satse på grundet hans lovende gennembrud og Ahlmann er selvskreven - en god opstart vil forhåbentlig gøre underværker. Vi skal have en ny mand de to unge kan læne sig opad. Holger henvises til 2. holdet eller sendes videre. Flores's venstre ben skal i spil og han bør have Kasper Kusk rollen i venstre side. Vi skal have en offensivt orienteret 8'er i Sloth eller Risgård og derfor vil jeg have ham flankeret af løbestærke Børsting. Alternativet til venstrekanten ville være Basso, men jeg tror ikke han er klar. Pohl er vores bedste bud på en angriber vi kan lave og vi bør finde en god makker. Ene er ude af døren senest til sommer - det er jeg sikker på - og derfor skal han kun have en perifær rolle. MCs lovende gennembrud vil jeg gerne belønne, men det bedste hold er ikke med to 6'ere og jeg tror nok han skal få rigelig med spilletid for aflaste de to gamle. Meilinger har for få individuelle kvaliteter til at starte på kanten.
CC
Ene, Grønne/Ramkilde
Med det indlæg må jeg formode at du ikke har set kampen mod Lyngby? Bassogog var en enmandshær, og hans præstation var en af de bedste jeg har set på vires hold i hele 2016! Hvis han fortsætter med at bygge på så kan han nå langt. Jeg er enig i at der er mangler i hans spil, men han har altså nogen vanvittige spids kompetencer.
-
Gamen
9800 skrev:
Med det indlæg må jeg formode at du ikke har set kampen mod Lyngby? Bassogog var en enmandshær, og hans præstation var en af de bedste jeg har set på vires hold i hele 2016! Hvis han fortsætter med at bygge på så kan han nå langt. Jeg er enig i at der er mangler i hans spil, men han har altså nogen vanvittige spids kompetencer.
Nu tror jeg netop han har set kampen, og anerkender at han har haft voldsomt mange op- og ned præstationer, men klart flest hvor pilen peger nedad. Ikke et niveau der på nogen måde skriger på en startplads - han er lidt vores svar på Midtjyllands Onuachu. Voldsomt usleben spiller.
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
9800 skrev:Jakobsen skrev:Skulle jeg sætte en forårsopstilling blev den nok sådan her
Larsen
Ny, Pohl
CC
Ene, Grønne/Ramkilde
Han er en spændende spiller der på de gode dage virkelig er et aktiv. Der er dog stadig meget langt mellem snapsene og jeg synes ikke umiddelbart han er en givet starter. Dog kan ham og Børsten deles om venstre kanten ud fra, hvilken type kamp vi skal spille.
RAUS RAUS SSE!
-
Forza
- Allstar

Jakobsen skrev:9800 skrev:Jakobsen skrev:Skulle jeg sætte en forårsopstilling blev den nok sådan her
Larsen
Ny, Pohl
CC
Ene, Grønne/Ramkilde
Han er en spændende spiller der på de gode dage virkelig er et aktiv. Der er dog stadig meget langt mellem snapsene og jeg synes ikke umiddelbart han er en givet starter. Dog kan ham og Børsten deles om venstre kanten ud fra, hvilken type kamp vi skal spille.
Basso har et potentiale der ikke kan opdrives i DK på normalvis. Han er meget usleben men hans spidskompetencer er uomtvistelige og jeg synes bestemt vi skal satse på ham. Jeg tror eksempelvist han kan drive sit talent meget længere end Pohl og Børsting.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Rams
- Allstar

- Geografisk sted: Brønshøj
Forza skrev:.Basso har et potentiale der ikke kan opdrives i DK på normalvis. Han er meget usleben men hans spidskompetencer er uomtvistelige og jeg synes bestemt vi skal satse på ham. Jeg tror eksempelvist han kan drive sit talent meget længere end Pohl og Børsting.
Nu ved jo alle at Gaarde ikke ville kunne sælge Messi for mere end tre halvrådne appelsiner og en gammel strømpe. Men ser vi bort fra det, så er Basso uden tvivl den spiller i vores trup, der har det største transferpotentiale. I en liga, der er præget af leverpostejskrigere stikker han ud. Det sagt, så mener jeg også at han skal ud på kanten, hvor hans hurtighed kommer bedre til sin ret. Samtidig mener jeg også, at Flores skal ind på midten, hvor han har flere boldberøringer, og bedre kan agere dåseåbner.
Mit bud på et drømmehold:
Nicolai
Mæhle-Kanstrup-Kasper P-Ahlmann
Basso-Würtz-Sloth-Meilinger
Flores
Jan Chramosta/Michal Duris
In verbis simus faciles
-
doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Rams skrev:
Nicolai
Flores
Puha - sådan et hold burde gå mål-amok....

MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
troelsh
- Allstar

- Geografisk sted: 9000
Rams skrev:Forza skrev:.Basso har et potentiale der ikke kan opdrives i DK på normalvis. Han er meget usleben men hans spidskompetencer er uomtvistelige og jeg synes bestemt vi skal satse på ham. Jeg tror eksempelvist han kan drive sit talent meget længere end Pohl og Børsting.
Nu ved jo alle at Gaarde ikke ville kunne sælge Messi for mere end tre halvrådne appelsiner og en gammel strømpe. Men ser vi bort fra det, så er Basso uden tvivl den spiller i vores trup, der har det største transferpotentiale. I en liga, der er præget af leverpostejskrigere stikker han ud. Det sagt, så mener jeg også at han skal ud på kanten, hvor hans hurtighed kommer bedre til sin ret. Samtidig mener jeg også, at Flores skal ind på midten, hvor han har flere boldberøringer, og bedre kan agere dåseåbner.
Nicolai
Flores
Mit bud på drømmeholdet vil være:
Jeg syntes vi mangler mere kvalitet på den centrale midtbane, da Risgård ikke bliver yngre og døjer med skader, og ja Magnus er et stort talent, men han er ikke klar til at være starter endnu, derfor Marcondes der ligesom Fenger og Ishak har snarligt kontraktudløb
-
Ham der Emil
- Allstar

- Favoritspiller: David Beckham og Martin P
- Geografisk sted: 50939
troelsh skrev:Rams skrev:Forza skrev:.Basso har et potentiale der ikke kan opdrives i DK på normalvis. Han er meget usleben men hans spidskompetencer er uomtvistelige og jeg synes bestemt vi skal satse på ham. Jeg tror eksempelvist han kan drive sit talent meget længere end Pohl og Børsting.
Nicolai
Flores
Mit bud på drømmeholdet vil være:
Jeg syntes vi mangler mere kvalitet på den centrale midtbane, da Risgård ikke bliver yngre og døjer med skader, og ja Magnus er et stort talent, men han er ikke klar til at være starter endnu, derfor Marcondes der ligesom Fenger og Ishak har snarligt kontraktudløb
Ishak, Marcondes OG Fenger???
Alle tre er umulige for os.
Et Hjerte - En Klub
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
De Fem skrev:Hej
Har kigget i spåkuglen. Der kommer ingen nye trænere eller spillere til vinter.
Forsat god dag
Tror din spåkugle har ret! Men måske en ny pølse?
1 2 3 Jimmy er en mur!
-
9800
- Superliga

- Favoritspiller: Wurtz
Jeg er helt sikker på at der sker noget i vinterpausen. De klubber der har en realistisk chance for at komme i top 6 vil investere efter det, og dem der har en chance for ag ryge ud af top 6 vil også forsvare deres placering.
Det drejer sig om FCM (som med en sejr i den sidste kamp dog kan betragtes som sikker. Randers (samme som FCM) Lyngby, Sønderjyske, AaB, FCN, Horsens og måske AGF. Det bliver et kapløb, hvor de kommer til at sidde og lure på hvad de øvrige gør.
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
9800 skrev:Jeg er helt sikker på at der sker noget i vinterpausen. De klubber der har en realistisk chance for at komme i top 6 vil investere efter det, og dem der har en chance for ag ryge ud af top 6 vil også forsvare deres placering.
Det drejer sig om FCM (som med en sejr i den sidste kamp dog kan betragtes som sikker. Randers (samme som FCM) Lyngby, Sønderjyske, AaB, FCN, Horsens og måske AGF. Det bliver et kapløb, hvor de kommer til at sidde og lure på hvad de øvrige gør.
Du kan trygt regne med at AaB IKKE hopper med på en vogn med at investere efter placering pt. Så det argument holder ikke.
Hvis AaB derimod tror på at det nuværende setup er det korrekte på længere sigt, så begynder jeg snart at tilslutte mig at der er nogen overnover vores trænder der ikke er deres stilling værdig. Hvis man synes at både truppen og træneren har det rette potentiale, så er det helt galt.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Forza
- Allstar

Pastorius skrev:9800 skrev:Jeg er helt sikker på at der sker noget i vinterpausen. De klubber der har en realistisk chance for at komme i top 6 vil investere efter det, og dem der har en chance for ag ryge ud af top 6 vil også forsvare deres placering.
Du kan trygt regne med at AaB IKKE hopper med på en vogn med at investere efter placering pt. Så det argument holder ikke.
Hvis AaB derimod tror på at det nuværende setup er det korrekte på længere sigt, så begynder jeg snart at tilslutte mig at der er nogen overnover vores trænder der ikke er deres stilling værdig. Hvis man synes at både truppen og træneren har det rette potentiale, så er det helt galt.
Jeg er helt på linje Pastorius. Jeg er dog sikker på at Gaarde godt kan se de mangler/problemer vi har. Denne vinterpause bliver Gaardes største udfordring hidtil i sin AaB tid.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Brøndby smider guld på vestegnens snavsede gader, når de skiller sig af med Daniel Stückler.
Jeg ved godt, vi har brug for en etableret angriber, der er garant for mål, men han er en dygtig, ung spiller, som jeg egentlig havde spået en stor fremtid i Brøndby.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Erasmus Montanus skrev:Brøndby smider guld på vestegnens snavsede gader, når de skiller sig af med Daniel Stückler.
Jeg ved godt, vi har brug for en etableret angriber, der er garant for mål, men han er en dygtig, ung spiller, som jeg egentlig havde spået en stor fremtid i Brøndby.
Ja hold da kaeft. Kan huske hvor stort et navn han var da de hentede ham for et par aar siden, og hvor ekstatisk Thomas Frank var over at transferen gik i gennem. Jeg syntes da heller ikke han har underpraesteret i forhold til sin alder. Men han falder nok bare ikke i Zorningers smag - og man fattes jo penge derovre. Kunne vaere en ide at hive ham til proevetraening og se hvordan han staar i forhold til de javnaldrene AaB'ere. Han er jo gratis.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 9. dec 2016, 19:47
FIDEL skrev:Det er et meget spændende rygte med ham hollænderen.
Jeg kan kun komme på 2 forsvarsspillere, som kunne være realistiske, og det er Jos Hoiveld fra AIK og Luicx fra Sønderjyske.
Men tror nu mere på, at det kunne være en angriber, da vi har scoret alt for få mål.. Men jeg er helt blank med navne på angribere.
Lad os få gang i noget namedropping...!

Hollænderen har netop forlænget med Sønderjyske
-
Martino
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Vi scouter en spiller fra en ungarnsk klub. Position kender jeg ikke.
Jeg savner Winsnes
-
seamann
Martino skrev:Vi scouter en spiller fra en ungarnsk klub. Position kender jeg ikke.
Ham i joggingbukser? Så er det en målmand (som nok kan spille flere positioner).
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Martino skrev:Vi scouter en spiller fra en ungarnsk klub. Position kender jeg ikke.
Du plejer at vaere lidt miss and miss, men i dette tilfaelde kunne der vaere noget om det. Maaske det et Marco Djuricin. Han er delt topscorer, relativt ung, og udlejet fra RB Sallibabbaburgh. Han er ogsaa Oestriger, saa det er en oplagt kandidat fra LS netvaerk.
Den Ungarske liga gaar ogsaa paa ferie i morgen, saa det er et opportunt tidspunkt at handle. Han har dog foerst lejekontraktudloeb til sommer, og hans kontrakt med Energidrikken udloeber foerst sommeren '18. RB gave ogsaa en relativt stor sum penge for ham, saa han er ikke gratis. Det vil derfor nok kun vaere paa leje, hvis det overhovedet er muligt.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus