Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)
-
Legum Magister
- Landshold

- Favoritspiller: Sir Stanley Matthews
Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)
Hvis nu AaB var lidt rigere, kunne det være oplagt at byde ind på Markus Bay, men han vil i høj grad være et udviklingsprojekt, og et usikkert sådant ovenikøbet. Men hvis AaB havde masser af penge kunne man give ham en kontrakt og så leje ham ud til en klub i Nordic Bet Ligaen, så man kunne se, om han kan udvikle sig til en dygtig seniorspiller, for talentet var der da han blev hentet til Ajax.
Lige nu er han iht. EB til prøvetræning hos Viborg FF.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 54?peytz=1
Lige nu er han iht. EB til prøvetræning hos Viborg FF.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 54?peytz=1
Det er vel allerede meldt ud, at de regnede med, at han kommer til prøvetræning. Tror først, de melder noget ud igen, hvis en kontrakt bliver aktuel.FIDEL skrev:Det åbenlyse. Kommer han? Kommer han ikke? Og hvorfor?Sauer skrev:Hvad forventer du, at man melder ud?FIDEL skrev:Sig mig engang hvor bliver ham Ewolo af? Intet hører man...
-
Gamen
Jeg tror godt man kan regne med, at vi har været/er ude efter Thelander. Om vi trækker det længste strå ved jeg ikke.
Men det kan meget vel være derfor han var her inden weekenden.
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
var det ikke det du sagde han ikke var, da han var på træningslejr?Gamen skrev:Jeg tror godt man kan regne med, at vi har været/er ude efter Thelander. Om vi trækker det længste strå ved jeg ikke.
Ska' vi hak'?
Wieghorst på plads i Odense og se kampen mod FCN. Vi har FCN i 3.runde så vidt jeg husker men AaB har eftersigende været ret lun på Godsway Donyoh og derudover er Mathias Jensen og Maxsø vel også spillere AaB kunne have i kikkerten, skulle en mulighed opstå.
Jeg savner Winsnes
-
Gamen
Jo, fordi det gik på at han var set her om torsdagen. Så skrev jeg bare at han havde spillet træningskamp dagen før, så det ville være underligt. Men angiveligt har han været her om fredagen.MrBangDK skrev: var det ikke det du sagde han ikke var, da han var på træningslejr?
-
Gamen
Maxsø? Langt udenfor rækkevidde. Donyoh? Hvor har du hørt det? Lottokupon i Sverige, men har været noget bedre i FCN. Er virkelig en systemspiller.Martino skrev:Wieghorst på plads i Odense og se kampen mod FCN. Vi har FCN i 3.runde så vidt jeg husker men AaB har eftersigende været ret lun på Godsway Donyoh og derudover er Mathias Jensen og Maxsø vel også spillere AaB kunne have i kikkerten, skulle en mulighed opstå.
Det er da ikke en forsvars spiller vi mangler nu, det må da være offensiv spiller vi går efter, fred være med thelander er da en ok spiller, men der syntes jeg vi er godt besatMrBangDK skrev:var det ikke det du sagde han ikke var, da han var på træningslejr?Gamen skrev:Jeg tror godt man kan regne med, at vi har været/er ude efter Thelander. Om vi trækker det længste strå ved jeg ikke.
AaB 4ever resten er Skod
GULDET ER VORES
GULDET ER VORES
Vi kan ikke hente bærende spillere fra FCN. Mathias Jensen kunne allerede nu sælges for 20-25 mio. kr., men har indvilget i at spille en sæson mere i Farum.Gamen skrev:Maxsø? Langt udenfor rækkevidde. Donyoh? Hvor har du hørt det? Lottokupon i Sverige, men har været noget bedre i FCN. Er virkelig en systemspiller.Martino skrev:Wieghorst på plads i Odense og se kampen mod FCN. Vi har FCN i 3.runde så vidt jeg husker men AaB har eftersigende været ret lun på Godsway Donyoh og derudover er Mathias Jensen og Maxsø vel også spillere AaB kunne have i kikkerten, skulle en mulighed opstå.
-
Gamen
Vi har ingen back-up ved skade eller karantæne. Og nej, lad nu være med at kalde en nyoprykket ynglinge-spiller for en backup... Han er her for at lære i første omgang, ikke for at spille fodbold.Bundgaard skrev:
Det er da ikke en forsvars spiller vi mangler nu, det må da være offensiv spiller vi går efter, fred være med thelander er da en ok spiller, men der syntes jeg vi er godt besat
-
Gamen
Nej, det kan vi naturligvis ikke. De spiller også fodbold så fuglene synger - det er en rendyrket nydelse.Yankee skrev: Vi kan ikke hente bærende spillere fra FCN. Mathias Jensen kunne allerede nu sælges for 20-25 mio. kr., men har indvilget i at spille en sæson mere i Farum.
Har vi muligheden for at hente thelander så synes jeg klart vi skal gøre det, på trods af at vi allerede er styrket i forsvaret. Det kunne skubbe blåbjerg ud på venstre back så ahlmann kunne få noget konkurrence på pladsen.
Tilgang af thelander i center forsvar, en dygtig angriber og evt erstatning af meilinger hvis han vil væk, så synes jeg vi ser skræmmende ud. Der vil være konkurrence om pladserne på alle positioner og "ingen" vil nødvendigvis være sikre kort. Det tror jeg vil være sundt for hele truppen.
Tilgang af thelander i center forsvar, en dygtig angriber og evt erstatning af meilinger hvis han vil væk, så synes jeg vi ser skræmmende ud. Der vil være konkurrence om pladserne på alle positioner og "ingen" vil nødvendigvis være sikre kort. Det tror jeg vil være sundt for hele truppen.
-
Legum Magister
- Landshold

Der kunne måske ligge en mulighed i, at flere ret store klubber ser ud til at få svært ved at kvalificere sig til europæisk gruppespil i år.
I Honved Budapest render Davide Lanzafame, der scorede 11 mål sidste sæson, og Marton Eppel, der scorede 16, rundt. Hvis, og det er naturligvis et stort hvis, Honved nu skulle ryge ud, enten til Hapoel Beer Sheva eller i næste runde, så kunne en af dem måske lokkes.
I Sturm Graz, der tabte hjemme til Podgorica og risikerer at ryge ud af kvalifikationen til Europa League har de Deni Alar, der scorede 16 mål sidste sæson.
Der er givetvis ingen af de nævnte spillere der vil være helt billige; men de har bevist deres værd på et niveau der matcher Superligaen, og vi skal altså være ualmindeligt heldige, hvis vi skal finde en transferfri klasseangriber.
Der vil naturligvis være andre angribere i klubber, der misser kvalifikationen, som kan være interessante, og de nævnte er blot eksempler på, at der altså bør være muligheder, hvis AaB har is i maven og venter lidt endnu, vinduet lukker trods alt ikke foreløbigt.
I Honved Budapest render Davide Lanzafame, der scorede 11 mål sidste sæson, og Marton Eppel, der scorede 16, rundt. Hvis, og det er naturligvis et stort hvis, Honved nu skulle ryge ud, enten til Hapoel Beer Sheva eller i næste runde, så kunne en af dem måske lokkes.
I Sturm Graz, der tabte hjemme til Podgorica og risikerer at ryge ud af kvalifikationen til Europa League har de Deni Alar, der scorede 16 mål sidste sæson.
Der er givetvis ingen af de nævnte spillere der vil være helt billige; men de har bevist deres værd på et niveau der matcher Superligaen, og vi skal altså være ualmindeligt heldige, hvis vi skal finde en transferfri klasseangriber.
Der vil naturligvis være andre angribere i klubber, der misser kvalifikationen, som kan være interessante, og de nævnte er blot eksempler på, at der altså bør være muligheder, hvis AaB har is i maven og venter lidt endnu, vinduet lukker trods alt ikke foreløbigt.
Jeg ved ikke hvordan deres kontraktforhold er, men der spilles jo også fodbold udover denne og næste sæson.Yankee skrev:Vi kan ikke hente bærende spillere fra FCN. Mathias Jensen kunne allerede nu sælges for 20-25 mio. kr., men har indvilget i at spille en sæson mere i Farum.Gamen skrev:Maxsø? Langt udenfor rækkevidde. Donyoh? Hvor har du hørt det? Lottokupon i Sverige, men har været noget bedre i FCN. Er virkelig en systemspiller.Martino skrev:Wieghorst på plads i Odense og se kampen mod FCN. Vi har FCN i 3.runde så vidt jeg husker men AaB har eftersigende været ret lun på Godsway Donyoh og derudover er Mathias Jensen og Maxsø vel også spillere AaB kunne have i kikkerten, skulle en mulighed opstå.
Jeg savner Winsnes
-
Gamen
Det er vist en tilsnigelse at kalde Puskas' gamle klub for en stor klub - de var pivheldige sidste sæson, og har ellers ikke rigtigt været en fast bestanddel af toppen af ungarsk fodbold. Jeg ved heller ikke helt om de to er gode nok til det som jeg vil betegne som en "sikker" Superliga-striker. Den ungarske liga er væsentligt ringere end den danske.Legum Magister skrev:Der kunne måske ligge en mulighed i, at flere ret store klubber ser ud til at få svært ved at kvalificere sig til europæisk gruppespil i år.
Sturm Graz totaldominerede hjemme i første kamp mod Budocnost, og skulle vel have vundet 3 eller 4-1. Tror at de går videre :-) Alar er ellers en rigtig god striker, ja.
Jeg elsker når der kommer forslag om spillere jeg ikke kender. Skynder mig ind for at google dem og se, hvad de tidligere har præsteret.
Men jeg kan godt følge den pointe en bruger skrev nogle sider tilbage.
Vi får valuta langt hurtigere ved at skrive med spillere, som i forvejen kender superliagen (Og AaB)
Som jeg ser det er vores trup i forvejen fyldt med unge spillere, som skal toppe om 1-2 sæsoner.
Det kunne måske være en ide at hente spillere ind, som kan forstærke os her og nu?
I stedet for spillere, der lige skal bruge en sæson på at spille sig i form og lære Superligaen at kende.
Men jeg kan godt følge den pointe en bruger skrev nogle sider tilbage.
Vi får valuta langt hurtigere ved at skrive med spillere, som i forvejen kender superliagen (Og AaB)
Som jeg ser det er vores trup i forvejen fyldt med unge spillere, som skal toppe om 1-2 sæsoner.
Det kunne måske være en ide at hente spillere ind, som kan forstærke os her og nu?
I stedet for spillere, der lige skal bruge en sæson på at spille sig i form og lære Superligaen at kende.
-
BassogogsVen
- Allstar

- Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
- Geografisk sted: I et land befolket af idioter
Det er mig en gåde, at mennesker herinde i ramme alvor mener, at vi nu "er godt besat" i forsvaret!Bundgaard skrev:Det er da ikke en forsvars spiller vi mangler nu, det må da være offensiv spiller vi går efter, fred være med thelander er da en ok spiller, men der syntes jeg vi er godt besatMrBangDK skrev:var det ikke det du sagde han ikke var, da han var på træningslejr?Gamen skrev:Jeg tror godt man kan regne med, at vi har været/er ude efter Thelander. Om vi trækker det længste strå ved jeg ikke.
Vi har hentet en KLAR forstærkning i Okore og afskibet Holgersson, men udover Okore har vi jo kun de to centerbacks, der sidste år var en helt central del af en katastrofal sæson.
Skulle Okore - Gud forbyde det - rende ind i en skade (eller karantæne) står vi tilbage med de to ringeste af de tre, der udgjorde centerforsvaret sidste år, Blåbberen og Kasper P. Og så ser det altså endnu sortere ud, end det gjorde med Holgersson og en af de to.
Altså, kom nu, har vi ambitioner om at være med igen, så er et robust forsvar - også i bredden - altså alfa og omega.
Det handler ikke om, at offensiven ikke er det vigtigste lige nu, men er blot en kommentar til de efterhånden ret mange brugere herinde, som seriøst forekommer at mene, at vi er godt besat i forsvaret.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg
Fuldstændig enig!BassogogsVen skrev:Det er mig en gåde, at mennesker herinde i ramme alvor mener, at vi nu "er godt besat" i forsvaret!Bundgaard skrev:Det er da ikke en forsvars spiller vi mangler nu, det må da være offensiv spiller vi går efter, fred være med thelander er da en ok spiller, men der syntes jeg vi er godt besatMrBangDK skrev:var det ikke det du sagde han ikke var, da han var på træningslejr?Gamen skrev:Jeg tror godt man kan regne med, at vi har været/er ude efter Thelander. Om vi trækker det længste strå ved jeg ikke.
Vi har hentet en KLAR forstærkning i Okore og afskibet Holgersson, men udover Okore har vi jo kun de to centerbacks, der sidste år var en helt central del af en katastrofal sæson.
Skulle Okore - Gud forbyde det - rende ind i en skade (eller karantæne) står vi tilbage med de to ringeste af de tre, der udgjorde centerforsvaret sidste år, Blåbberen og Kasper P. Og så ser det altså endnu sortere ud, end det gjorde med Holgersson og en af de to.
Altså, kom nu, har vi ambitioner om at være med igen, så er et robust forsvar - også i bredden - altså alfa og omega.
Det handler ikke om, at offensiven ikke er det vigtigste lige nu, men er blot en kommentar til de efterhånden ret mange brugere herinde, som seriøst forekommer at mene, at vi er godt besat i forsvaret.
jeg tror bare folk skriver ud fra at der kun kommer 1-2 nye spillere mere.
-
Gamen
AaB skal også holde et vågent øje med Kina i disse dage, hvor der hentes nye udlændinge til forud for den kommende sæson. Det betyder at en del bliver til overs, og flyttes ned på klubbernes reservehold. Som regel er det ensbetydende med hurtig og billig exit.
Det er bl.a. sket for liberianske Sam Johnson, og kenyanske Michael Olunga, som begge brød igennem under 2015 og 2016 i Allsvenskan. Særligt sidstnævnte er en notorisk målscorer-type.
og
Det er bl.a. sket for liberianske Sam Johnson, og kenyanske Michael Olunga, som begge brød igennem under 2015 og 2016 i Allsvenskan. Særligt sidstnævnte er en notorisk målscorer-type.
og
-
Legum Magister
- Landshold

Nu stiller jeg lige et dumt spørgsmål; men er den primære årsag for spillere til at tage til Kina ikke, at lønningerne er absurd høje?Gamen skrev:AaB skal også holde et vågent øje med Kina i disse dage, hvor der hentes nye udlændinge til forud for den kommende sæson. Det betyder at en del bliver til overs, og flyttes ned på klubbernes reservehold. Som regel er det ensbetydende med hurtig og billig exit.
og
Hvis det er tilfældet, vil det næppe være nok, at den kinesiske klub vil være villig til at sælge billigt ud af deres overskydende udlændinge, der vil vel være et reelt problem i forhold til at imødekomme lønkravene fra en spiller, der kommer fra en givtig kontrakt i Kina.