Tjek lige dit indlæg igen - spidskompetence var kun en af de ting vi ikke har. Ud fra det du skriver, så kan jeg ikke gennemskue hvem på holdet der kan noget...Forza skrev:Der står ingen steder beskrevet at ingen kan noget? Der står at vi ingen SPIDSKOMPETENCER har. Slå ordet op hvis du ikke ved hvad det betyder.MrBangDK skrev:Gå ned i substansen? substansen i indlægget er at INGEN kan noget. Hvis det virkelig er synspunktet, så er det sgu da imponerende at vi ikke allerede er rykket ned.Jakobsen skrev:Det ville da klæde med noget argumentation fremfor disse stikpiller. Manden har jo ret de i punkter han fremhæver.MrBangDK skrev:Det er rent faktisk imponerende at vi ikke er sikre på at rykke ned med det gennemført ringe hold!Forza skrev:DC rygtet synes jeg egentligt er okay hvis han er transferfri og forholdsvis billig lønmæssigt. Vi er altid handicappet når Ahlmann er skadet og mangler altid en habil afløser.
Jeg syntes dog vi har masser af andre mangler der er større for tiden. Holdet har ingen spidskompetencer. Dårlige på hovedstød, ingen gennembrudsspillere, ingen målsluger, ingen tekniske gode spillere, vores forsvar er hverken gode i fødderne og hovederne og vi har en flagrende usikker keeper der ligeledes ingen spidskompetencer har.
Der er rigeligt med andre pladser der skal fikses først efter sommerens horrible handler.
- Dårlige på hovedstød: Ja i den grad, udover Holger har vores øvrige midterforsvarere store problemer med at afvise indlæg og vinde dueller i luften. Læg dertil, at vi ikke rigtigt har nogle midtbanespillere eller angribere der er gode i luften.
- Ingen gennembrudsspillere: Meilinger, Flores, Ene og Thellufsen er ikke just spillere der bryder igennem over kanten og er med til at skabe offensive muligheder af den vej. Børsting har lidt af det, men uden at imponere. Vores bedste bud er Risgård som har nået en alder og forfatning ikke gør et så meget længere for alvor.
- Ingen målsluger: Det må ligeledes sige at være korrekt. Vores mest scorende spillere har scoret 5 mål i denne sæson, hvoraf de tre var i en kamp. Holdets øvrige "topscorere" har scoret fire mål. Læg dertil, at vi ikke har nogen klasseangriber siddende ude med skader som realistisk kunne løse dette problem.
- Ingen teknisk gode spillere: Der er noget der måske kunne blive til noget i Thellufsen og Flores, men er det ikke fordi vores holder af god teknik. Holdet kan køre bolden rundt i et væk, hvis de får lov, men der mangler i den grad nogen der kan sætte en mand.
- Forsvaret hverken gode i fødderne eller hovedet: Der er jo ingen af vores stoppere som er specielt gode til at skille sig af med bolden med Holger som den værste og Blåbjerg som den bedste uden det sidste siger alverden. Holger er god i luften, men dårlig til andet og P og Blåbjerg er udfordrede i luften.
Flagrende og usikker keeper: Nicolai Larsen er i hvert fald ikke længere den keeper der trækker gode redninger op af ærmet der sikrer os point i en dårlig kamp. Han er jo en lidt anonym målmandstyper der ikke sådan skæller sig ud udover at han er begyndt at lave nogle graverende fejl.
Det ville virkelig klæde dig at gå ned i substansen fremfor bare at være sarkastisk nu, hvor vi har sikret os. Der står en vigtig sommer foran klubben, hvis ikke næste sæson skal blive lige så lang og trels som denne.
Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)
Ska' vi hak'?
- Ham der Emil
- Allstar

- Favoritspiller: David Beckham og Martin P
- Geografisk sted: 50939
Kunne Mikkel Hedegaard fra SE være en afløser for Mæhle? Har kun set få kampe med ham, men han ser spændende ud.
Et Hjerte - En Klub
Puha, gode højre backs hænger ikke på træerne, og der er vel ingen "interne" kandidater? Bytyqi?
Eller Børsting. Vi har før set at det er nemmere at lære en offensiv spiller at forsvare end end forsvarer at komme i frem i overlap. Der mangler bare en Bøgelund til at give ham et kursus.KJ skrev:Puha, gode højre backs hænger ikke på træerne, og der er vel ingen "interne" kandidater? Bytyqi?
Børsting er midtbanespiller. Han skal under ingen omstændigheder ned på højre back.De Fem skrev:Eller Børsting. Vi har før set at det er nemmere at lære en offensiv spiller at forsvare end end forsvarer at komme i frem i overlap. Der mangler bare en Bøgelund til at give ham et kursus.KJ skrev:Puha, gode højre backs hænger ikke på træerne, og der er vel ingen "interne" kandidater? Bytyqi?
Vi skal hente en højre back udefra, som har de kvaliteter, så vi kan spille med brede backs og kanter, der trækker ind i banen.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
Jeg tænker en Jens Stryger Larsen, ville være et godt match til AaBs højreback!
Godt bud. Hvis han er realistisk, så skal vi have ham.Sanchez94 skrev:Jeg tænker en Jens Stryger Larsen, ville være et godt match til AaBs højreback!
Vi skal i hvert fald have en type som ham.
Jeg mener han er blevet små rygtet tilbage til Danmark de sidste par transfer vinduer, og vi har penge til at kunne hente en kapacitet som ham!Arendt skrev:Godt bud. Hvis han er realistisk, så skal vi have ham.Sanchez94 skrev:Jeg tænker en Jens Stryger Larsen, ville være et godt match til AaBs højreback!
Vi skal i hvert fald have en type som ham.
- Glenn Francisco
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Frederiksen
- Geografisk sted: København
Er han så god? hvad er hans forcer? 
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
At han altid er skadet, lige har forlænget, og er tidligere Brøndbymand. Åh, du skrev forcer. Jamen har kan vist pøle igennem.Glenn Francisco skrev:Er han så god? hvad er hans forcer?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Jeg vil hellere se Børsting som back end som 10'er..Arendt skrev:Børsting er midtbanespiller. Han skal under ingen omstændigheder ned på højre back.De Fem skrev:Eller Børsting. Vi har før set at det er nemmere at lære en offensiv spiller at forsvare end end forsvarer at komme i frem i overlap. Der mangler bare en Bøgelund til at give ham et kursus.KJ skrev:Puha, gode højre backs hænger ikke på træerne, og der er vel ingen "interne" kandidater? Bytyqi?
Derudover kunne Jens Martin Gammelby i Silkeborg måske være en mulighed. Det har været lidt og ned i den her sæson, men han har haft nogle virkeligt stærke perioder, hvor jeg synes han har spillet godt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Efter jeg har set Viborg er jeg blevet mere og mere imponeret af Kristoffer Pallesen, han har virkelig været en god højreback, båden offensivt og defensivt, og kan umulig koste mere en et par millioner, da hans kontrakt udløber sommer 2018. Han er 27 år, så der er en 5 gode år i ham endnu. Go go herfra...
Børsting er venstre kant eller 8'er. Han er ikke back. Vi skal have en ny højre back.jonas386 skrev:Jeg vil hellere se Børsting som back end som 10'er..Arendt skrev:Børsting er midtbanespiller. Han skal under ingen omstændigheder ned på højre back.De Fem skrev:Eller Børsting. Vi har før set at det er nemmere at lære en offensiv spiller at forsvare end end forsvarer at komme i frem i overlap. Der mangler bare en Bøgelund til at give ham et kursus.KJ skrev:Puha, gode højre backs hænger ikke på træerne, og der er vel ingen "interne" kandidater? Bytyqi?
Derudover kunne Jens Martin Gammelby i Silkeborg måske være en mulighed. Det har været lidt og ned i den her sæson, men han har haft nogle virkeligt stærke perioder, hvor jeg synes han har spillet godt.
Gammelby er midterforsvar eller 6'er i vores system. Han er ikke en type back, som går bredt, udfordre, slå indlæg og lave assist. Ser du Gammelby gøre det? Not so much.
Enig. Et godt bud på en spiller, som kan være en investering fra første dag.raekkeettre skrev:Efter jeg har set Viborg er jeg blevet mere og mere imponeret af Kristoffer Pallesen, han har virkelig været en god højreback, båden offensivt og defensivt, og kan umulig koste mere en et par millioner, da hans kontrakt udløber sommer 2018. Han er 27 år, så der er en 5 gode år i ham endnu. Go go herfra...
- Buzz Killington
- Allstar

Helt enig. Ved ikke om han er godt nok i småspillet, men som en spiller der kan gå lige ind på holdet uden at være nogen svækkelse, til en relativt billig penge, er han et godt bud. Masser af fart of vilje.raekkeettre skrev:Efter jeg har set Viborg er jeg blevet mere og mere imponeret af Kristoffer Pallesen, han har virkelig været en god højreback, båden offensivt og defensivt, og kan umulig koste mere en et par millioner, da hans kontrakt udløber sommer 2018. Han er 27 år, så der er en 5 gode år i ham endnu. Go go herfra...
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Pallesen er dygtig nok til det nuværende AaB. I 1.div er det vel kun Rune Frantsen som kan være interessant. Internt er der Bytyqi, som jeg stadig mener mangler noget endnu, selvom han er dygtig fremad banen. Kigger man længere ned i ungdomsrækkerne er der Mathias Johannesen på sigt, men han er meget klejn, men slår giftige indlæg og har god teknik. I truppen kunne Børsting være et bud. Anders Østergaard vil helt sikkert også kunne blive en dygtig offensiv back, men jeg kan ikke blive klog på hvad AaB stiller op med ham efter sommerferien. Hvad der findes af dygtige højre backs rundt om i Europa har jeg ingen idé om, men vil foretrække en spansk spiller hvis muligt. En med god teknik og offensive forcer. Regner med Gaarde har en plan i baghånden, for interessen for Mæhle er ikke lige opstået.Buzz Killington skrev:Helt enig. Ved ikke om han er godt nok i småspillet, men som en spiller der kan gå lige ind på holdet uden at være nogen svækkelse, til en relativt billig penge, er han et godt bud. Masser af fart of vilje.raekkeettre skrev:Efter jeg har set Viborg er jeg blevet mere og mere imponeret af Kristoffer Pallesen, han har virkelig været en god højreback, båden offensivt og defensivt, og kan umulig koste mere en et par millioner, da hans kontrakt udløber sommer 2018. Han er 27 år, så der er en 5 gode år i ham endnu. Go go herfra...
Jeg savner Winsnes
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Vi skal IMHO ikke hente spillere som er gode nok til det nuværende AaB, vi skal hente spillere som er gode nok til der hvor vi vil hen, eller som kan udvikle sig til det. Ellers kommer vi ingen vegne, og så bliver det rent Randers eller Sønderjyske. Det må aldrig blive AaB's strategi, så mener jeg vi er fucked.Martino skrev:Pallesen er dygtig nok til det nuværende AaB. I 1.div er det vel kun Rune Frantsen som kan være interessant. Internt er der Bytyqi, som jeg stadig mener mangler noget endnu, selvom han er dygtig fremad banen. Kigger man længere ned i ungdomsrækkerne er der Mathias Johannesen på sigt, men han er meget klejn, men slår giftige indlæg og har god teknik. I truppen kunne Børsting være et bud. Anders Østergaard vil helt sikkert også kunne blive en dygtig offensiv back, men jeg kan ikke blive klog på hvad AaB stiller op med ham efter sommerferien. Hvad der findes af dygtige højre backs rundt om i Europa har jeg ingen idé om, men vil foretrække en spansk spiller hvis muligt. En med god teknik og offensive forcer. Regner med Gaarde har en plan i baghånden, for interessen for Mæhle er ikke lige opstået.Buzz Killington skrev:Helt enig. Ved ikke om han er godt nok i småspillet, men som en spiller der kan gå lige ind på holdet uden at være nogen svækkelse, til en relativt billig penge, er han et godt bud. Masser af fart of vilje.raekkeettre skrev:Efter jeg har set Viborg er jeg blevet mere og mere imponeret af Kristoffer Pallesen, han har virkelig været en god højreback, båden offensivt og defensivt, og kan umulig koste mere en et par millioner, da hans kontrakt udløber sommer 2018. Han er 27 år, så der er en 5 gode år i ham endnu. Go go herfra...
Jesper, det er vi Selvføglelig enige om. Jeg håber da også på bedre end Kristoffer Pallesen, men han er dog en dygtig Superliga back. I min optik mangler vi to højre backs, hvis Mæhle ryger. Synes PK skal sendes videre, selvom det ganske givet ikke sker.Jesper Schmidt skrev:Vi skal IMHO ikke hente spillere som er gode nok til det nuværende AaB, vi skal hente spillere som er gode nok til der hvor vi vil hen, eller som kan udvikle sig til det. Ellers kommer vi ingen vegne, og så bliver det rent Randers eller Sønderjyske. Det må aldrig blive AaB's strategi, så mener jeg vi er fucked.Martino skrev:Pallesen er dygtig nok til det nuværende AaB. I 1.div er det vel kun Rune Frantsen som kan være interessant. Internt er der Bytyqi, som jeg stadig mener mangler noget endnu, selvom han er dygtig fremad banen. Kigger man længere ned i ungdomsrækkerne er der Mathias Johannesen på sigt, men han er meget klejn, men slår giftige indlæg og har god teknik. I truppen kunne Børsting være et bud. Anders Østergaard vil helt sikkert også kunne blive en dygtig offensiv back, men jeg kan ikke blive klog på hvad AaB stiller op med ham efter sommerferien. Hvad der findes af dygtige højre backs rundt om i Europa har jeg ingen idé om, men vil foretrække en spansk spiller hvis muligt. En med god teknik og offensive forcer. Regner med Gaarde har en plan i baghånden, for interessen for Mæhle er ikke lige opstået.Buzz Killington skrev:Helt enig. Ved ikke om han er godt nok i småspillet, men som en spiller der kan gå lige ind på holdet uden at være nogen svækkelse, til en relativt billig penge, er han et godt bud. Masser af fart of vilje.raekkeettre skrev:Efter jeg har set Viborg er jeg blevet mere og mere imponeret af Kristoffer Pallesen, han har virkelig været en god højreback, båden offensivt og defensivt, og kan umulig koste mere en et par millioner, da hans kontrakt udløber sommer 2018. Han er 27 år, så der er en 5 gode år i ham endnu. Go go herfra...
Jeg savner Winsnes
- Buzz Killington
- Allstar

Strategien må være at hente talenter op nedfra, eller hente talentfulde spillere udefra, der kan udvikle sig, og hæve sig til et niveau i superligatoppen. Nu har vi bare været så "uheldige" at sælge en af talenterne før han næsten nåede at sætte sit præg på holdet. Vi har ikke nogen der kan gå ind, og et evt. talent, eller en udviklingsspiller der kan opretteholde et godt superliganiveau, er meget dyrt. Derfor kan det give mening at hente en nogenlunde etableret superligaspiller til pladsen, der kan kæmpe med PK om pladsen, samtidig med man leder efter et back-talent. Det er et spørgsmål om timing.Jesper Schmidt skrev:Vi skal IMHO ikke hente spillere som er gode nok til det nuværende AaB, vi skal hente spillere som er gode nok til der hvor vi vil hen, eller som kan udvikle sig til det. Ellers kommer vi ingen vegne, og så bliver det rent Randers eller Sønderjyske. Det må aldrig blive AaB's strategi, så mener jeg vi er fucked.Martino skrev:Pallesen er dygtig nok til det nuværende AaB. I 1.div er det vel kun Rune Frantsen som kan være interessant. Internt er der Bytyqi, som jeg stadig mener mangler noget endnu, selvom han er dygtig fremad banen. Kigger man længere ned i ungdomsrækkerne er der Mathias Johannesen på sigt, men han er meget klejn, men slår giftige indlæg og har god teknik. I truppen kunne Børsting være et bud. Anders Østergaard vil helt sikkert også kunne blive en dygtig offensiv back, men jeg kan ikke blive klog på hvad AaB stiller op med ham efter sommerferien. Hvad der findes af dygtige højre backs rundt om i Europa har jeg ingen idé om, men vil foretrække en spansk spiller hvis muligt. En med god teknik og offensive forcer. Regner med Gaarde har en plan i baghånden, for interessen for Mæhle er ikke lige opstået.Buzz Killington skrev:Helt enig. Ved ikke om han er godt nok i småspillet, men som en spiller der kan gå lige ind på holdet uden at være nogen svækkelse, til en relativt billig penge, er han et godt bud. Masser af fart of vilje.raekkeettre skrev:Efter jeg har set Viborg er jeg blevet mere og mere imponeret af Kristoffer Pallesen, han har virkelig været en god højreback, båden offensivt og defensivt, og kan umulig koste mere en et par millioner, da hans kontrakt udløber sommer 2018. Han er 27 år, så der er en 5 gode år i ham endnu. Go go herfra...
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Gid vi snart begynder at hive kvalitet ind, men tror desværre ikke det er muligt med det lønniveau vi kører. Hvis AaB skal have nogle ambitioner og blive topklub igen, bliver vi nødt til at være lidt risikovillig.