Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
Arendt
- Landshold

- Favoritspiller: Rasmus Würtz
Buzz Killington skrev:Gamen skrev:Jeg vil indrømme, at jeg ikke har særligt meget at have det i, men jeg tror meget vel vi kan se Andreas Blomqvist blive udlånt i dette vindue. Jeg har set et par svenske sportsjournalister nævne, at han meget vel kunne være et emne til klubskifte i dette vindue, enten udlejning eller salg. EB havde ham også på deres liste over mulige transfers.
I dag er der et større interview i Kristianstadsbladet, hvor han giver udtryk for at han håber at få en ny chance under Lars Søndergaard.
Flere ting synes jeg tyder på, at han ikke er faldet særligt godt til her, og at den manglende spilletid har slidt på ham.
Ingen tvivl om at han stadig vil være i høj kurs i Allsvenskan, hvis vi vælger at gøre ham tilgængelig for et lejemål og ikke tror på at han kan komme blandt de 11 startende nu og her.
Det lyder da ikke for godt. Et problem med at leje ham ud er dog, at saafremt udfordringen er at han ikke helt har faaet vores system ind under huden endnu, saa hjaelper det ikke i den henseende at sende ham videre. Saa hvis man lejer ham ud, boer det naesten vaere med henblik paa at saelge ham senere.
Hvis vi sælger Nicolaj Thomsen, så vil Andreas Blomqvist komme i spil på 8'er positionen, hvis Kasper Risgård har skader eller karantæner. Blomqvist skal nok få sin chance i næste sæson.
Herudover i forhold til om Jannik Pohl og backpladsen. Vi skal ikke omskole alle vores spillere til at spille back, hvis vi har brug for det. Lad nu Jannik Pohl være angriber og især fordi, at han er en af de dygtigste angribere i Danmark i sin årgang.
Vi hae Dalsgaard, Ahlmann, PK og Gilli, som kan spille backs. Lad os nu få en rendyrket venstre back i stedet for, da vi nu har økonomi til at hente en, hvor vi før i tiden var nødt til at omskole spillere, idet vi havde en meget skrøbelig økonomi.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Arendt skrev:Buzz Killington skrev:Gamen skrev:Jeg vil indrømme, at jeg ikke har særligt meget at have det i, men jeg tror meget vel vi kan se Andreas Blomqvist blive udlånt i dette vindue. Jeg har set et par svenske sportsjournalister nævne, at han meget vel kunne være et emne til klubskifte i dette vindue, enten udlejning eller salg. EB havde ham også på deres liste over mulige transfers.
I dag er der et større interview i Kristianstadsbladet, hvor han giver udtryk for at han håber at få en ny chance under Lars Søndergaard.
Flere ting synes jeg tyder på, at han ikke er faldet særligt godt til her, og at den manglende spilletid har slidt på ham.
Ingen tvivl om at han stadig vil være i høj kurs i Allsvenskan, hvis vi vælger at gøre ham tilgængelig for et lejemål og ikke tror på at han kan komme blandt de 11 startende nu og her.
Det lyder da ikke for godt. Et problem med at leje ham ud er dog, at saafremt udfordringen er at han ikke helt har faaet vores system ind under huden endnu, saa hjaelper det ikke i den henseende at sende ham videre. Saa hvis man lejer ham ud, boer det naesten vaere med henblik paa at saelge ham senere.
Hvis vi sælger Nicolaj Thomsen, så vil Andreas Blomqvist komme i spil på 8'er positionen, hvis Kasper Risgård har skader eller karantæner. Blomqvist skal nok få sin chance i næste sæson.
Herudover i forhold til om Jannik Pohl og backpladsen. Vi skal ikke omskole alle vores spillere til at spille back, hvis vi har brug for det. Lad nu Jannik Pohl være angriber og især fordi, at han er en af de dygtigste angribere i Danmark i sin årgang.
Vi hae Dalsgaard, Ahlmann, PK og Gilli, som kan spille backs. Lad os nu få en rendyrket venstre back i stedet for, da vi nu har økonomi til at hente en, hvor vi før i tiden var nødt til at omskole spillere, idet vi havde en meget skrøbelig økonomi.
Det var en halv joke den med backpladsen. Jeg aner overhovedet ikke om han har hvad der skal til. Den halvdel der ikke var en joke var at vi faktisk er ved at have en ret god historik mht. til at omskole fallerede angribere til andre pladser. Men det er selvfoelgelig rent hypotetisk paa dette tidspunkt, og jeg haaber og tror indtil det modsatte er bevist at han bliver en god angriber.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
Yankee
- Allstar

Arendt skrev:
Det synes jeg bestemt ikke han er. Han er lynhurtig og kropsstærk, men mangler meget teknisk og taktisk. Det kan han dog lære, men lige nu er han et stykke efter de bedste 1996-angribere herhjemme efter min mening. Hvis Souheib Dhaflaoui og Adnan Mohammed fra Nordsjælland havde fået deres danske pas noget før ville Pohl ikke have fået så mange landskampe.
-
Arendt
- Landshold

Yankee skrev:Arendt skrev:
Det synes jeg bestemt ikke han er. Han er lynhurtig og kropsstærk, men mangler meget teknisk og taktisk. Det kan han dog lære, men lige nu er han et stykke efter de bedste 1996-angribere herhjemme efter min mening. Hvis Souheib Dhaflaoui og Adnan Mohammed fra Nordsjælland havde fået deres danske pas noget før ville Pohl ikke have fået så mange landskampe.
Jeg kender ikke spillernes niveau, men jeg kan forholde mig til, at han har spillet 25 U-landskampe. Han bliver udtaget til landsholdet hver gang i hans årgang, så det er dejligt for os. At han har nogle mangler er vel forventeligt, men forhåbentligt kan vi med tiden gøre ham til en mere komplet spiller. Det vidner endvidere om talent, og det er med stor glæde, at vi hvert år kan producere 2-3 nye spillere fra vores ungdomsafdeling, som bliver rykket op i vores seniortrup.
Vi finder ud af, hvorvidt Asger Bust og Oliver Abildgaard viser sig at have niveauet, men det er glædeligt, at de i første omgang skal træne med truppen.
-
Glenn Francisco
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Frederiksen
- Geografisk sted: København
Hold da op hvor er der stille omkring AaB og tranfers ind og ud - De må altså gerne snart få fingeren ud

En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!
-
Køllen I Møllen
- Allstar

Glenn Francisco skrev:Hold da op hvor er der stille omkring AaB og tranfers ind og ud - De må altså gerne snart få fingeren ud

Smileyen redder dig. Men lad nu være med at vække krigerne.
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Glenn Francisco
- Superliga

Få fingeren ud, er det ikke det samme i dag som at sige komme i gang?

-
Yankee
- Allstar

Køllen I Møllen skrev:Glenn Francisco skrev:Hold da op hvor er der stille omkring AaB og tranfers ind og ud - De må altså gerne snart få fingeren ud

Manden har jo ret? Vi har træningsopstart om en uge og når man bruger kræfter på at sende hele truppen til Norge med den nye træner bør man også have store dele af transfermarkedet afklaret til den tid. Dermed kan Søndergaard præsentere sine taktiske idéer for holdet og begynde at træne målrettet frem mod sæsonstarten blot fire uger senere.
Husk eksempelvis sæsonstarten i 2006, hvor vi mødte op med et knivskarpt hold anført af nyindkøbte Rade Prica. Vi vandt de første fire kampe og lagde kimen til en fremragende sæson. Gid vi turde satse på at være 100% klar fra sæsonstart så vi ikke skal igennem endnu en mellemsæson.
-
Køllen I Møllen
- Allstar

Yankee skrev:Køllen I Møllen skrev:Glenn Francisco skrev:Hold da op hvor er der stille omkring AaB og tranfers ind og ud - De må altså gerne snart få fingeren ud

Manden har jo ret? Vi har træningsopstart om en uge og når man bruger kræfter på at sende hele truppen til Norge med den nye træner bør man også have store dele af transfermarkedet afklaret til den tid. Dermed kan Søndergaard præsentere sine taktiske idéer for holdet og begynde at træne målrettet frem mod sæsonstarten blot fire uger senere.
Husk eksempelvis sæsonstarten i 2006, hvor vi mødte op med et knivskarpt hold anført af nyindkøbte Rade Prica. Vi vandt de første fire kampe og lagde kimen til en fremragende sæson. Gid vi turde satse på at være 100% klar fra sæsonstart så vi ikke skal igennem endnu en mellemsæson.
Men er konklusionen at når vi ikke hører noget så er det fordi Gaarde sidder derhjemme og dovent klør sig selv i røven?
Jeg er sikker på at Gaarde gør hvad han kan for at få holdet på plads.
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Yankee
- Allstar

Køllen I Møllen skrev:Men er konklusionen at når vi ikke hører noget så er det fordi Gaarde sidder derhjemme og dovent klør sig selv i røven?
Hvis du sidder på en restaurant og ikke har fået din mad, er det heller ikke ensbetydende med at kokken sidder og klør sig i røven. Den viden bliver du bare ikke mæt af.
Det er ikke fordi jeg ikke tror Gaarde laver noget. Jeg anfægter bare strategien om at vente, vente og vente. Lige på dét punkt behøver man ikke lade sig inspirere af salig Lynge med den tre-farvede i dunken.
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Yankee skrev:Køllen I Møllen skrev:Men er konklusionen at når vi ikke hører noget så er det fordi Gaarde sidder derhjemme og dovent klør sig selv i røven?
Hvis du sidder på en restaurant og ikke har fået din mad, er det heller ikke ensbetydende med at kokken sidder og klør sig i røven. Den viden bliver du bare ikke mæt af.
Det er ikke fordi jeg ikke tror Gaarde laver noget. Jeg anfægter bare strategien om at vente, vente og vente. Lige på dét punkt behøver man ikke lade sig inspirere af salig Lynge med den tre-farvede i dunken.
Man kan jo altid vaelge en anden restaurant hvis man ikke kan acceptere det bedste den nuvaerende kan praestere. Derudover, saa har vi allerede to af de potentielle indkoeb i truppen allerede, og yderligere indkoeb til startelveren er med en hvis sandsynlighed udskudt til/hvis vi saelger Thomsen eller andre.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
Maglau
- Allstar

- Geografisk sted: Århus
Buzz Killington skrev:Yankee skrev:Køllen I Møllen skrev:Men er konklusionen at når vi ikke hører noget så er det fordi Gaarde sidder derhjemme og dovent klør sig selv i røven?
Man kan jo altid vaelge en anden restaurant hvis man ikke kan acceptere det bedste den nuvaerende kan praestere. Derudover, saa har vi allerede to af de potentielle indkoeb i truppen allerede, og yderligere indkoeb til startelveren er med en hvis sandsynlighed udskudt til/hvis vi saelger Thomsen eller andre.
Ja hvem siger der er noget at komme i gang med. hvis vi ikke har tænkt os at købe ind er truppen klar, når der er fundet løsninger på Ene og Helenius.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
hje1980
- Allstar

- Geografisk sted: 9230
Selvfølgelig er det altid cool med nye ansigter... og der kan også nå at komme noget.
Men hvis Gaarde og Søndergaard at når man til enighed med Villa/Helenius og Ene at man har truppen på plads... med mindre der dukker nogle uventede muligheder op - både i form af køb og salg.
Så kan vi jo så vurdere om dette er det rigtige at gøre - nogle vil nok kalde det katastrofalt.
Vurdere man Alhmann bliver klar til at spille har man ham og Gilli til venstre back.
Offensivt får vi jo reelt Spalvis ind som ny spiller.
Hvis Gaarde bruge hele juni på at få forlænget med AK og især Dalsgaard - og så i øvrigt holde sig orienteret om markedet så er det godkendt.
Han kan jo have navne på blokken, som måske kun vil have AaB som 2. og 3. valg... som lige vil se om der dukker noget andet op.
Disse typer plejer at værre værd at vente på - eks. en Andreas Johansson...
-
Arendt
- Landshold

Jeg kunne godt tænke mig en backup på venstre back og et par kanter, så jeg håber ikke, at vinduet er lukket allerede for vores vedkommende.
-
Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Jeg er tilfreds bare holdet bliver holdt sammen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
troelsh
- Allstar

- Geografisk sted: 9000
Provst i Brovst skrev:Jeg er tilfreds bare holdet bliver holdt sammen.
Det er jeg bestemt også!
Man skal heller ikke undervurdere betydningen af at have kontinuitet i en trup, og jeg syntes egentlig også holdet viste gode takter i de sidste kampe i sæsonen.
Når det så er sagt, håber jeg selvfølgelig på en løsning/afklaring snarest muligt med de spillere der han kontrakt udløb, så vi har mulighed for at agere på transfer markedet hvis det skulle blive nødvendigt.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Nu bliver der snakket meget AK eller Helenius i angrebet. Hvad nu hvis begge forsvandt i sommervinduet og så vi fik Okotie ind, som kender Søndergaard fra SønderjyskE ???
Det ville give Okotie, Spalvis og Jönsson, som potentielle startelver. Ahlmann og Pohl vil så være reserver.
I mine øjne et meget godkendt angreb. Ahlmann skal ikke være i klubben, hvis både Helenius og AK er der. Så er der fire man foran ham og for få kampe.
- FlæskeFrank
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Har Okotie ikke haft en ret god sæson for 1860 München? 13 kasser - Vi kan nok ikke matche lønningerne i 2.Bundesliga.
-
Eksil
- Allstar

Ifølge Tipsbaldet har AGF fået afvist et bud på 500.000 kr på HB Køges VB Kristian Pedersen, fordi klubben vil ha mere når andre klubber er interesserede. Kunne AaB være en af de andre klubber? At hente en ung erstatning ind for Gorter ville passe godt i stil med hvad man har set Gaarde gøre de seneste par år - enten fra en lav hylde (Thrane, AK) eller fra en høj hylde (Ene, Helenius), men ikke så mange mellemvarer.
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ag ... koege-back
-
Glenn Francisco
- Superliga

Vi kan ikke have flere som hedder Petersen eller Pedersen i bagkæden.
Vi bliver jo til grin
Dalsgaard - Petersen - Pedersen - Pedersen

.D