limey skrev:Konsulenten skrev:danielnoll skrev:3D-effekten på filmen er helt vildt fed, det er sikkert også derfor jeg er så begejstret for filmen.
Syntes nu også handlingen er rigtig god, og filmen er også meget spændende
Kan klart anbefales ...
Jeg vil bestemt også anbefale filmen, men det er udelukkende for det afsindigt imponerende visuelle udtryk. Handlingen er uhyrligt banal og grænsende til det pinlige i sig selv. Man kunne næsten høre Bill Pullman deklarere: "We will not go quietly into the night! We will not vanish without a fight! We're going to live on! We're going to survive! Today we celebrate our Independence Day!", med strygerne kørende for fuld blæs.
Er lige kommet hjem fra biffen og jeg må også sige at jeg er imponeret af den visuelle side. Det er en simpelthen en fantastisk oplevelse at se. Handlingen er, som Konsulenten siger, meget banal og kan bedst beskrives som en blanding af Danser med Ulve, Ringenes Herre og Star Wars.
Nu har jeg også fået den set i 3D, og den er simpelthen fantastisk. Intet mindre!
Jeg kan dog ikke lade være med at undre mig over at folk brokker sig over handlingen og udviklingen i historien. Ja, det er en klassisk historie (jeg vil ikke kalde den banal, da jeg finder det som et overvejende negativt udtryk). Men som limey skriver, så minder den om eksempelvis Ringenes Herre. Så hvordan kan man blive overrasket over at filmen former sig som den gør? Er det også banalt at de gode vinder i Ringenes Herre? I Star Wars? For mig at se, er det ikke partout noget negativt at en film er forudsigelig. Ligesom jeg heller ikke finder det nødvendigt at det skal være sindssygt dybe analyser i en film, for at den er god. Det her er en klassisk, episk fortælling med alle de ingredienser som disse film nu engang har. Tager man ind med forventningen om at man kan sidde en hel aften efter filmen og tænke over livet, universet og alting, ja så bliver man da sikkert skuffet. Kommer man ind, som jeg, med forventningen om en klassisk, episk sci-fi/fantasy fortælling i en fantastisk indpakning, så jubler man.
I forhold til plothuller og lignende, synes jeg faktisk filmen holder et usandsynligt højt niveau.