Hvis det var mig, har jeg skrevet noget forkert, eller du har misforstået. Jeg var blot utilfreds med KAGEN jødekage eller mangel på samme.le Cid skrev:Ja sorry for hijack!Kilde skrev:Måske trådens navn skulle ændres til "Hvorfor hade jødekager?"
Blev bare lige nød til at kommentere på at en nordjyde beklagede sig over bagerstandarden i Kbh. Det svarer lidt til at en New Yorker brokker sig over alle Københavns højhuse!
Hvorfor hade København?
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Re: Hvorfor hade København?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
-
Fabbe
- Allstar

- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Ehem, jeg har selv et nuanceret syn på København, vil jeg mene. Jeg har endda holdt af at bo der. Men det skulle ikke gøre mig til nogen selvfrelst papnæse, som står og krummer tæer, mens de tilrejste fra Aalborg synger "hader københavn," nej gu fanden fylder jeg mine lunger med byens klamme, beskidte luft og synger med - hvis ikke ligefrem jeg synger for. Det er paradoksalt nok, men sådan er det at elske sit fodboldhold og sin hjemby. Det er ikke fornuftigt, det er fodboldkamp og det er fedt.
Hader københavn!
Lige så fedt har det åbenbart været for masser af københavnere at svine os til. Jeg har ikke tal på, hvor mange gange, københavnersvin har stået på enten vores tribune eller nabotribunen og råbt "skrid nu hjem til jødeland og knep jeres grise" eller noget i den dur. Så er det måske, at man bare skal smile og tænke "ih, hvor deeeejlig en by, det her er. Her opfører folk sig jo mere civiliseret end hjemme i lille latterlige Aalborg, som jeg har lagt bag mig." Eller hvad I nu tænker.
Hader københavn!
Og for øvrigt. Det kan godt være, at de selvfrelste papnæser, også betegnet som debatsidens københavnske dannelseselite (den betegnelse er alligevel for stor en cadeau) får et eller andet ud af at holde med AaB. Jeg har svært ved at forstå det, for I har lagt alt andet ved Aalborg bag jer, mens der ikke er meget "glory" at "hunte" ved AaB i disse dage.
Hader københavn!
Og jeg kan heller ikke se, hvad AaB får ud af, at I holder med klubben. I kan krumme tæer og fortælle os andre, hvor latterlige, I synes, vi er, når vi synger "hader københavn," mens I selv kan sutte i jeres flamingokruskaffe, stå med korslagte arme under kampen og måske mane jer op til et "AaB klap-klap-klap" cirka to gange. Hvis ikke vi er bagud. AaB tjener ingen penge på, at I kommer og ser 3-4 udekampe om året. Heller ikke på merchandise, da I stadig går i den samme med forvaskede lyserøde striber og AaB/Metax-logo fra 99/00.
Den her går netop ikke ud til alle AaB-fans i københavn, men kun til dem, som det passer på.
Hader københavn!
Lige så fedt har det åbenbart været for masser af københavnere at svine os til. Jeg har ikke tal på, hvor mange gange, københavnersvin har stået på enten vores tribune eller nabotribunen og råbt "skrid nu hjem til jødeland og knep jeres grise" eller noget i den dur. Så er det måske, at man bare skal smile og tænke "ih, hvor deeeejlig en by, det her er. Her opfører folk sig jo mere civiliseret end hjemme i lille latterlige Aalborg, som jeg har lagt bag mig." Eller hvad I nu tænker.
Hader københavn!
Og for øvrigt. Det kan godt være, at de selvfrelste papnæser, også betegnet som debatsidens københavnske dannelseselite (den betegnelse er alligevel for stor en cadeau) får et eller andet ud af at holde med AaB. Jeg har svært ved at forstå det, for I har lagt alt andet ved Aalborg bag jer, mens der ikke er meget "glory" at "hunte" ved AaB i disse dage.
Hader københavn!
Og jeg kan heller ikke se, hvad AaB får ud af, at I holder med klubben. I kan krumme tæer og fortælle os andre, hvor latterlige, I synes, vi er, når vi synger "hader københavn," mens I selv kan sutte i jeres flamingokruskaffe, stå med korslagte arme under kampen og måske mane jer op til et "AaB klap-klap-klap" cirka to gange. Hvis ikke vi er bagud. AaB tjener ingen penge på, at I kommer og ser 3-4 udekampe om året. Heller ikke på merchandise, da I stadig går i den samme med forvaskede lyserøde striber og AaB/Metax-logo fra 99/00.
Den her går netop ikke ud til alle AaB-fans i københavn, men kun til dem, som det passer på.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Fabbe skrev:Ehem, jeg har selv et nuanceret syn på København, vil jeg mene. Jeg har endda holdt af at bo der. Men det skulle ikke gøre mig til nogen selvfrelst papnæse, som står og krummer tæer, mens de tilrejste fra Aalborg synger "hader københavn," nej gu fanden fylder jeg mine lunger med byens klamme, beskidte luft og synger med - hvis ikke ligefrem jeg synger for. Det er paradoksalt nok, men sådan er det at elske sit fodboldhold og sin hjemby. Det er ikke fornuftigt, det er fodboldkamp og det er fedt.
Hader københavn!
Hader københavn!
Hader københavn!
Du virker vred, men hvem er det på? Er det nogen som har krummet tæer over sangen eller hvad?
Jeg synes det er herligt nok med lidt indbyrdes "had", men jeg synes da ikke den ene bøvede opførsel gør den anden pænere. Ikke dermed sagt at "Hader København" i Lyngby nødvendigvis er bøvet, jeg synes egentlig det er helt fint at kalde alle på sjælland for københavnere på samme måde som man i københavn skærer alle jyder over en kam. Men at bruge åndssvage fck'eres opførsel som et argument for selv at sænke standarden forstår jeg ikke.
-
Fabbe
- Allstar

- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Ja, ordvalget "krumme tæer" er ikke så sjældent brugt i den sammenhæng.Poker-One-Kenobi skrev:Du virker vred, men hvem er det på? Er det nogen som har krummet tæer over sangen eller hvad?
Jeg skal ikke sætte navne på, for så går folk bare i total benægtelse over det, de selv mener og har sagt.
Men jeg bliver vred, når AaB-københavner købere alle de københavnerchauvinistiske præmisser, kort rubriceret som "mindreværdskomplekser" og "tilbagestående bonderøve" eller "uberejste, udannede hjemmefødninger" og spyr dem ud over medfans.
Når man på den måde er så hjernevasket af københavnerchauvinistiske tankemønstre og derudover har lagt alt omkring Aalborg bag sig, så forstår jeg slet ikke, at man ikke i stedet for stiller sig på Nederen C i Parken sammen med alle sine fine københavnervenner, som "går ud" og ser fodbold hver anden søndag som et af mange civiliserede tilbud i hovedstadens skønne vifte af spændende kulturtilbud for det dannede småborgerskab, mens man griner lidt af den lille flok forsmåede bonderøve, der er kommet rejsende helt ovre fra den lille by, Aalborg.
Ja jeg kan ikke se, hvad AaB kan bruge sådan en slags AaB-fans til.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
- Henriksen
- Allstar

- Favoritspiller: Thomas Müller
- Geografisk sted: På tønden
Nej, mon ikke jeg mest er Henriksen fra C-klassen - Min navnebror med både samme for og efternavn og hårfarve er det nok ikke utænkeligt du forveksler mig med, da vi gik i hhv. B og C klassen fra børnehaveklassen t.o.m 9. (jeg tog 10. med sammen med resterne af bla. din A-klasseMrBangDK skrev:Jeg er sgu ikke vokset meget siden folleren - det skulle da lige være på dunkenHenriksen skrev: Nu er du jo heller ligefrem beriget med en basketball-spillers statur, Bang, så det er nok kun i Hobbiternes verden at man skal stå på tæer i en Zoologisk have![]()
(du er da vokset lidt siden folkeskolen, ikke ?)
Henriksen - som i 9.B. '93?
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...
- Køllen I Møllen
- Allstar

Det var ikke for at stemple dig som en sådan at jeg quotede digMogens skrev:Du vælger at quote mig, hvilket egentlig er helt fint. Nu er jeg dog en af dem, der generelt synes bedre om Aalborg end om kbh. uagtet, at jeg bor på den østlige lorteø. Læs hvad jeg skriver, og du har egentlig svar på det du spørger om (vil jeg umiddelbart mene).Køllen I Møllen skrev:Det er jo smag og behag men jeg undrer mig nogle gange over hvad det er for nogle ting i render til derovre der er så fantastiske. Hvad er det for noget øl i drikker man ikke kan få i Nordjylland? Hvad er det for nogle film vi går glip af? Og hvad er det for koncerter?Mogens skrev:Enig, MEN, udbuddet er alt andet lige lidt større herovre. Der er flere koncerter at vælge mellem, uden man behøver at bruge super meget transporttid, flere film i et større antal biografer, men specialøl - hmm, måske jeg bare er for fastgroet i nogle få jeg ved, hvor jeg kan fremskaffe samt de gode gamle klassiske pilsner-øl
Jeg var sidste år i Kbh til Metallica-koncert, ellers har de 5-6 rigtig gode koncerter jeg har været til det sidste 10 år været i Jylland. Jeg kan nævne Life of Agony i Århus, Biohazard i Aalborg, Megadeth i Århus... Der har simpelthen ikke været noget andet end Metallica i Kbh som jeg har haft lyst til at se.
Mht at gå i biografen. Er filmene så meget bedre i Kbh? Hvad er det for nogle film? Jeg er nysgerrig fordi jeg ærlig talt ikke synes at det er værd at ofre 70 kr på at gå biografen. Er i biografen en gang om året ca, men det er med ungerne og jeg tvivler på at selv Disney-filmene er bedre i Kbh...
Når jeg drikker bajere foretrækker jeg 2 kolde Aalborg pilsnere til en flad 20`er. Hvis de har bedre øl i Kbh bøjer jeg mig i støvet.
Hvad er det ellers I laver derovre der er så fedt og som vi ikke kan i Jylland?
Jeg skal dog gerne prøve at opsummere: Flere koncerter at vælge mellem giver næsten sig selv, da der ganske simpelt er flere spillesteder. Musiksmagen afgør jo en del i den sammenhæng, men generelt kan man vel ikke benægte, at der ganske simpelt oftere er musik indenfor en rækkevidde af 20 minutter - om man kan lide musikken er straks en anden sag.
Jeg har bl.a. været til 2 x volbeat, Rammstein, Metallica, AC/DC, White Lies, Band of Horses, Magtens Korridorer, Nephew mm indenfor godt og vel 1½ år (er lidt i tvivl om, hvornår det var AC/DC spillede). Jeg ved at nogle af disse også har været i Aalborg, men ikke mange af dem har været indenfor 20 min. rækkevidde.
Hvad angår biograferne, så er det vel samme "regler" der gør sig gældende som i tilfældet med musikken. Der er ganske simpelt flere muligheder - også langt flere end de Disney-film du gider se... Blockbuster-filmene kommer formentlig i de fleste tilfælde i arkaden, men med biografer som Gloria, Vester Vov Vov (ja, det hedder den), Dagmar Teatret og Grand, som jeg af og til frekventerer, så er der bare mulighed for at se noget, som sjældent ser dagens lys i Aalborg, hvis jeg ikke tager meget fejl.
Hvad øllet angår, så har jeg intet nævnt i den sammenhæng - læs: jeg er mest til pilsnerøl, og skulle jeg finde nogle små specialøl, så er det formentlig også noget jeg kan finde, på de lidt dyrere steder i Aalborg.
Med ovenstående forklaring håber jeg, at jeg slipper ud af kassen "smart-jyde-nu-bosiddende-i-københavn"
Janteloven eksisterer IKKE!
- Køllen I Møllen
- Allstar

Gu` gjorde du da ej. Det tror jeg simpelthen ikke på....limey skrev:I know.Mebega skrev:Karneval har oprindeligt intet med sydamerika at gøre. Det er en katolsk fest, hvor man dagen før askeonsdag grovæder, gøgler og hylder absurditeten, før disse ting forbydes. Et eksempel på et katolsk karneval er det i Den Bosch, som bl.a. maleren Joroen Bosch har skildret fremragende. Det går tilbage til det 14. århundrede.limey skrev:Karneval i Aalborg minder mig om en fastelavnsfest for børn som er blevet shang-hai'et af ungernes fordrukne ældre søskende. Vældig sjovt i det rette selskab, men lysår fra de oprindelige karneval i Latinamerika.
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Du henviser tydeligvis til mig, da det vist var min kommentar der har fået dig til at oprette tråden. Ja, jeg står sgu gerne ved, at jeg synes det er pinligt at stå i Lyngby og høre noget så "originalt" som det der blev sunget. Det har ikke noget som helst med dannelseselite som du vælger at kalde det. Det er bare sådan jeg og nogle andre føler, fordi vi synes at det falder udenfor. Du har heller hørt mig sige, at du og andre skal stoppe med det! Med andre ord, så prøver jeg sgu ikke at få dig til at ændre holdning - synes blot situationen er komisk..Fabbe skrev:Ja, ordvalget "krumme tæer" er ikke så sjældent brugt i den sammenhæng.Poker-One-Kenobi skrev:Du virker vred, men hvem er det på? Er det nogen som har krummet tæer over sangen eller hvad?
Jeg skal ikke sætte navne på, for så går folk bare i total benægtelse over det, de selv mener og har sagt.
Men jeg bliver vred, når AaB-københavner købere alle de københavnerchauvinistiske præmisser, kort rubriceret som "mindreværdskomplekser" og "tilbagestående bonderøve" eller "uberejste, udannede hjemmefødninger" og spyr dem ud over medfans.
Når man på den måde er så hjernevasket af københavnerchauvinistiske tankemønstre og derudover har lagt alt omkring Aalborg bag sig, så forstår jeg slet ikke, at man ikke i stedet for stiller sig på Nederen C i Parken sammen med alle sine fine københavnervenner, som "går ud" og ser fodbold hver anden søndag som et af mange civiliserede tilbud i hovedstadens skønne vifte af spændende kulturtilbud for det dannede småborgerskab, mens man griner lidt af den lille flok forsmåede bonderøve, der er kommet rejsende helt ovre fra den lille by, Aalborg.
Ja jeg kan ikke se, hvad AaB kan bruge sådan en slags AaB-fans til.
Jeg har helt valgt at holde mig uden for diskussionen, da 90% af alle argumenter herinde er så stereotypiserende, at det eneste der kommer ud af det er mere mudderkast. Om det er historiske fortællinger, ens syn på karneval, for- eller imod kulturhuse i Aalborg - I don't give a f"#¤!!
Det er helt fair, at du har den holdning du har.. Men lige så meget som jeg og andre accepterer og trækker på smilebåndet af "hader København" under en Lyngby kamp, så ser vi jo ikke mindre positivt på din og andre tilstedeværelse på stadion! Det fornemmer jeg til gengæld at du gør over den massive gruppe af AaB fans der stod og så kampen i Lyngby. Hvad er bedst - at det kun er stemningsskaberne fra Aalborg der kommer, eller der også kommer en masse som vælger at gå til kamp på anden måde? Der bliver skreget om fra alle sider, at der skal flere på stadion. Når der så kommer en god flok, så er det heller ikke godt nok, fordi de ikke lige står og synger hele kampen igennem - den er vel tilbage til den evige diskussion om "hvad er en rigtig AaB fan" - en umulig diskussion...
Hvad får sådan en "papnæse" som mig ud af at holde med AaB? Det gør jeg, fordi jeg netop ikke fornægter og har lagt min fortid bag ved mig. Det er med et stort smil jeg ser tilbage på mine opvækst i Aalborg, og det fornægter jeg satme ikke. Og så har jeg en kærlighed til klubben, som nok udmøntes på en anden måde end dig, men som stadig er der!! Hvorfor så København? Fordi uddannelses ikke kunne tages i Aalborg, og mulighederne for job var bedre her.. Jeg kender ikke nok til udbuddet af "kultur" i Aalborg til at hverken kunne eller ville nedgøre det. Men som en anden netop har skrevet, så er det vel bare fakta, at der er flere tilbud i København - om man er til jazz eller metal - ganske simpelt fordi der er en større masse at udbyde til. Desuden er hele mit netværk flyttet fra Aalborg og bor nu i Århus eller København. Er de så alle cafe latté drenge? Næh, faktisk ikke.. vi mødes til AaBs udebanekampe, og til påsken mødes vi i Aalborg, spiser en god frokost, drikker en ordentlig røvfuld øl og tager på Stadion.. I år har det kostet 600kr. til en ny flybillet, da spilletidspunktet blev ændret, men sådan er det, når man gerne vil se bold.
/Bang
Ska' vi hak'?
-
Lindvang
Jeg er helt enig med dig i, at det ikke ligefrem er rationale, der bør styre ens hjerne, når man er til bold. Sådan har de fleste det heldigvis, og det er det, der skaber livet (og hadet) på tribunerne. Jeg har det såmænd også fint med, at der synges 'hader København', og jeg har da også selv istemt denne sang af og til. Men det ændrer ikke på, at jeg altid har fundet lige præcis dén chant lidt åndssvag. Også da jeg var en vaskeægte Aalborg-dreng, der ikke havde fået underlige idéer med at forlade Nordens Paris.Fabbe skrev:Ehem, jeg har selv et nuanceret syn på København, vil jeg mene. Jeg har endda holdt af at bo der. Men det skulle ikke gøre mig til nogen selvfrelst papnæse, som står og krummer tæer, mens de tilrejste fra Aalborg synger "hader københavn," nej gu fanden fylder jeg mine lunger med byens klamme, beskidte luft og synger med - hvis ikke ligefrem jeg synger for. Det er paradoksalt nok, men sådan er det at elske sit fodboldhold og sin hjemby. Det er ikke fornuftigt, det er fodboldkamp og det er fedt.
Hader københavn!
Der skal nok være nogle, der er glade for at have lagt Aalborg bag sig. Carsten Jensen (altså forfatteren) for eksempel. Men jeg synes, at du strammer den en anelse her, for de mennesker, jeg kender i København, har intet behov for at lægge noget bag sig. De nærer stadig en stor loyalitet over for både byen og menneskerne. Langt de fleste af dem er faktisk meget, meget lidt københavneragtige. Faktisk vil jeg mene, at El Commandante blandt AaB-fans i København er noget af det mest nordjyske, jeg nogensinde har mødt, trods alle hans år i København. Langt mere nordjysk/sundbynittisk end de fleste unge i Aalborg i dag.Fabbe skrev:Lige så fedt har det åbenbart været for masser af københavnere at svine os til. Jeg har ikke tal på, hvor mange gange, københavnersvin har stået på enten vores tribune eller nabotribunen og råbt "skrid nu hjem til jødeland og knep jeres grise" eller noget i den dur. Så er det måske, at man bare skal smile og tænke "ih, hvor deeeejlig en by, det her er. Her opfører folk sig jo mere civiliseret end hjemme i lille latterlige Aalborg, som jeg har lagt bag mig." Eller hvad I nu tænker.
Hader københavn!
Mit klare indtryk er, at langt de fleste AaB-fans i København - indbefattet undertegnede - har stærke følelser for både byen og fodboldholdet, og mange af dem endog meget ofte til Aalborg for at se ganske almindelige kampe. Modsat dig, synes jeg da, at det er fedt, at folk prioriterer AaB og gerne bruger en weekend + transportudgifter på at tage til 9000 og se bold og drikke øl på brune stuer.
Måske du såmænd bare skal forstå det, som det er: at disse mennesker, som du tilsyneladende ikke giver meget for, har akkurat den samme grund til at holde med AaB som du selv og tusindevis af andre har: at det er i hjertet. Det er simpelthen ikke muligt at lade være. Det har udviklet sig til en del af ens identitet. For det ville da være noget nemmere for blodtryk og generelle humør at hoppe over på NedreC med en caffe latte eller en let fadøl og holde med FCK. Sådan spiller klaveret ikke. Det er akkurat det med ikke at være rationelt disponeret, når det handler om bold, som du selv skriver om i dit første afsnit.Fabbe skrev:Og for øvrigt. Det kan godt være, at de selvfrelste papnæser, også betegnet som debatsidens københavnske dannelseselite (den betegnelse er alligevel for stor en cadeau) får et eller andet ud af at holde med AaB. Jeg har svært ved at forstå det, for I har lagt alt andet ved Aalborg bag jer, mens der ikke er meget "glory" at "hunte" ved AaB i disse dage.
Hader københavn!
Men det er jo heller ikke sådan, det er. Som beskrevet længere oppe, så er der mange, der tager turen til Aalborg og bruger en weekend på at se kamp. Og jeg ved da i hvert fald, at en del af disse ikke ligefrem er dem, der sparer, når det handler om at købe billetter, putte penge i fadølskiosken på stadion eller høvle merchandise ned i indkøbsvognen.Fabbe skrev:Og jeg kan heller ikke se, hvad AaB får ud af, at I holder med klubben. I kan krumme tæer og fortælle os andre, hvor latterlige, I synes, vi er, når vi synger "hader københavn," mens I selv kan sutte i jeres flamingokruskaffe, stå med korslagte arme under kampen og måske mane jer op til et "AaB klap-klap-klap" cirka to gange. Hvis ikke vi er bagud. AaB tjener ingen penge på, at I kommer og ser 3-4 udekampe om året. Heller ikke på merchandise, da I stadig går i den samme med forvaskede lyserøde striber og AaB/Metax-logo fra 99/00.
I øvrigt har jeg altid stået med korslagte arme, akkurat som passionati som king, cost og FÆ'tter, blot for at nævne et par stykker.
Så alt i alt mener jeg, at du skyder helt forbi målet i din analyse af de "københavnske" AaB-fans (dannelseseliten). Der er akkurat sådanne mennesker, som du beskriver, men den modsatte gruppe er så meget større, og jeg synes det er ret fanelitært, at man forsøger at gøre dem til andenrangsfans, blot fordi de har valgt at bosætte sig i København, hvad enten det er på grund af jobs, damer, uddannelse eller blot ønsket om at prøve noget nyt. Og kender jeg dig ret, så ved jeg også, at din tilgang til at prøve noget nyt og se ud i verden ikke ligefrem er negativ.
Det lyder sygt, men jeg har faktisk haft brasiliansk samba på pensum da jeg gik på uni. Derfor sidder jeg i dag inde med den lettere ubrugelige viden, at karnevallet blev introduceret til slaverne i Brasilien af deres portugisiske overherrer.Køllen I Møllen skrev:Gu` gjorde du da ej. Det tror jeg simpelthen ikke på....limey skrev:I know.Mebega skrev:Karneval har oprindeligt intet med sydamerika at gøre. Det er en katolsk fest, hvor man dagen før askeonsdag grovæder, gøgler og hylder absurditeten, før disse ting forbydes. Et eksempel på et katolsk karneval er det i Den Bosch, som bl.a. maleren Joroen Bosch har skildret fremragende. Det går tilbage til det 14. århundrede.limey skrev:Karneval i Aalborg minder mig om en fastelavnsfest for børn som er blevet shang-hai'et af ungernes fordrukne ældre søskende. Vældig sjovt i det rette selskab, men lysår fra de oprindelige karneval i Latinamerika.
- Magic
- Allstar

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: Amager
På trods af at jeg krummer tæer, når tribuneeliten synger "Hader København" i Farum, Lyngby, Køge, Brøndby, Næstved og hvor den ellers bliver sunget, synes jeg nu ikke, at jeg er en selvfrelst papnæse. Jeg elsker mit fodboldhold og jeg elsker min hjemby på trods af, at jeg ikke vender tilbage på permanent basis. Jeg kan ikke se et problem i ikke at have et romantiseret kærlighedsforhold til Aalborg.Fabbe skrev:Ehem, jeg har selv et nuanceret syn på København, vil jeg mene. Jeg har endda holdt af at bo der. Men det skulle ikke gøre mig til nogen selvfrelst papnæse, som står og krummer tæer, mens de tilrejste fra Aalborg synger "hader københavn," nej gu fanden fylder jeg mine lunger med byens klamme, beskidte luft og synger med - hvis ikke ligefrem jeg synger for. Det er paradoksalt nok, men sådan er det at elske sit fodboldhold og sin hjemby. Det er ikke fornuftigt, det er fodboldkamp og det er fedt.
Hader københavn!
Du siger jo selv ovenfor, hvorfor de gør det: Det er ikke fornuftigt, det er fodboldkamp og det er fedt... Det tæerkrummende ligger jo i, at man synger om nogen, som ikke selv betragter sig som værende københavnere. Og derfor falder det totalt til jorden og kommer til at virke uuddannet og uintelligent. Ved godt, at der er mange nordjyder, der sætter en ære i, at kalde alt øst for Storebælt for København. Jeg synes, at det er plat og pinligt.Lige så fedt har det åbenbart været for masser af københavnere at svine os til. Jeg har ikke tal på, hvor mange gange, københavnersvin har stået på enten vores tribune eller nabotribunen og råbt "skrid nu hjem til jødeland og knep jeres grise" eller noget i den dur. Så er det måske, at man bare skal smile og tænke "ih, hvor deeeejlig en by, det her er. Her opfører folk sig jo mere civiliseret end hjemme i lille latterlige Aalborg, som jeg har lagt bag mig." Eller hvad I nu tænker.
Hader københavn!
Som Lindvang siger, så har vi AaB i hjertet. Det ville være så forbandet meget bedre for helbredet og humøret bare at købe sæsonkortet til Nederen C og så ride med på vinderbølgen, men sådan fungerer det jo bare ikke. Jeg har været med i nedturen fra 1. division til næsten at ryge ud af 3. Jeg var med på Høje Bøge, da vi sikrede oprykningen i 86. Jeg sgu haft masser af incitatmenter til at finde et andet og mere succesfuldt hold.Og for øvrigt. Det kan godt være, at de selvfrelste papnæser, også betegnet som debatsidens københavnske dannelseselite (den betegnelse er alligevel for stor en cadeau) får et eller andet ud af at holde med AaB. Jeg har svært ved at forstå det, for I har lagt alt andet ved Aalborg bag jer, mens der ikke er meget "glory" at "hunte" ved AaB i disse dage.
Hader københavn!
Nej, den er god nok. AaB tjener ikke mange kroner på mig. Jeg kan lige stramme mig op til måske at bære en AaB-kasket eller et halstørklæde, for rød/hvide striber klæder mig bare enormt dårligt. Jeg synger ikke med og jeg står i DEN grad med korslagte arme. Det er nu engang den måde, jeg ser fodbold på. Er ikke den store tilhænger af at stå inde i flokken blandt skubbende, ølkastende, narkopåvirkede, spritstive, flagsvingende og romerlyskastende unge mennesker.Og jeg kan heller ikke se, hvad AaB får ud af, at I holder med klubben. I kan krumme tæer og fortælle os andre, hvor latterlige, I synes, vi er, når vi synger "hader københavn," mens I selv kan sutte i jeres flamingokruskaffe, stå med korslagte arme under kampen og måske mane jer op til et "AaB klap-klap-klap" cirka to gange. Hvis ikke vi er bagud. AaB tjener ingen penge på, at I kommer og ser 3-4 udekampe om året. Heller ikke på merchandise, da I stadig går i den samme med forvaskede lyserøde striber og AaB/Metax-logo fra 99/00.
Havde slet ikke set denne tråd.
Kan kun sige. JEG HADER KØBENHAVN!!!! (Og for mig er København også, Brøndby, Lyngby, Farum osv.)
Jeg kan kun komme på en ting jeg godt kan lide ved København.
AaB fans, som er bosiddende der over.
Ja okay.. Pølserne på Lyngby stadion er også gode.
Ellers er resten LORT!
Kan kun sige. JEG HADER KØBENHAVN!!!! (Og for mig er København også, Brøndby, Lyngby, Farum osv.)
Ellers er resten LORT!
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Pølsevenderne i Lyngby er lort, citat: "Ej, Prøv at hør' de snakker jysk, Gud hvor lyder det sødt" har de aldrig hørt en jyde tale før eller hvad? Men heldigt at de synes det lyder sødt, for jeg synes sgu det lyder klamt, når de bræger op.Gaarde6 skrev:Havde slet ikke set denne tråd.
Ellers er resten LORT!
Hader København!
- Martin
- Landshold

- Favoritspiller: Caca
- Geografisk sted: Hovedstaden
sejt, det fortalte du dem vel også?alithebeast skrev:Pølsevenderne i Lyngby er lort, citat: "Ej, Prøv at hør' de snakker jysk, Gud hvor lyder det sødt" har de aldrig hørt en jyde tale før eller hvad? Men heldigt at de synes det lyder sødt, for jeg synes sgu det lyder klamt, når de bræger op.
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

"Hader, Hader, Hader pølsevenderefraLyngbysomerlortfordidetlyderklamtnårdebrægerop!"Martin skrev:sejt, det fortalte du dem vel også?alithebeast skrev:Pølsevenderne i Lyngby er lort, citat: "Ej, Prøv at hør' de snakker jysk, Gud hvor lyder det sødt" har de aldrig hørt en jyde tale før eller hvad? Men heldigt at de synes det lyder sødt, for jeg synes sgu det lyder klamt, når de bræger op.
- Magic
- Allstar

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: Amager
Pølsevendere fra København, må det jo være 
Jeg må starte med at sige, at jeg slet ikke kan genkende at jyder skulle blive mødt med andet end drilleri, snobberi eller friske kommentarer. Jeg har aldrig oplevet en jyde få bank alene fordi han var jyde.
Når det er sagt, må jeg i høj grad tilslutte mig Fabbes glimrende karakteristik af min by. Men man må samtidig huske på, at næsten alt hvad der defineres som "københavnere" rent faktisk er tilflyttere. Vi kan spænde så vidt som fra byens overborgmester Frank Jensen til kongen af nattelivet, Kjeld Tolstrup (hvil i fred). Fra manden bag byens fodboldhold, Harald Nielsen, til manden bag de ghettoer, Fabbe så malerisk beskriver - Urban Hansen.
Jeg ser mere "københavneri" som en socialt konstrueret størrelse. Det er samlingspunktet for den danske anti-rindalisme snarere end det er lokalpatriotisme over en bestemt by. Typisk er disse folk også snarere stolte over et bestemt element såsom den sociale diversitet, musikscenen, fodboldklubben - whatever.
Denne definition kan man underbygge ved det faktum at de fleste berømte bysbørn har valgt/været nødt til at flytte til udlandet eller i det mindste ud fra byen. Victor Borge, Kim Larsen, Iben Hjejle og Michael Laudrup, eksempelvis. Det illustrerer fint Københavns størrelse og kulturelle betydning, synes jeg.
Derudover er København som Fabbe ganske rigtigt siger utroligt fragmenteret og varierende. Mange steder i København vil du møde meget ringe forståelse for og kendskab til Jylland, mens du andre steder render ind i så mange jyder (primært på Nørrebro), at du lige så godt kunne befinde dig i Universitetsparken i Århus. Det er netop denne gruppe af tilflyttede jyder, der dyrker det, jeg kalder anti-rindalismen og kulturradikalismen. Det er en meget grov forsimpling, men passer meget godt til denne debat, synes jeg.
Det er derfor min påstand og konklusion, at København er en fase eller en paraply, der kan indeholde utroligt mange forskellige livshistorier og -anskuelser. Derfor er hadet til København vel lige så meget et generelt had til en retning i kultur- og samfundslivet og en skepsis for til de mange enkeltpersoner, der assimilerer sig til den flygtige masse, vi kalder "københavnere". En skepsis, der vel ret beset deles af mange indfødte københavnere.
Når det er sagt, må jeg i høj grad tilslutte mig Fabbes glimrende karakteristik af min by. Men man må samtidig huske på, at næsten alt hvad der defineres som "københavnere" rent faktisk er tilflyttere. Vi kan spænde så vidt som fra byens overborgmester Frank Jensen til kongen af nattelivet, Kjeld Tolstrup (hvil i fred). Fra manden bag byens fodboldhold, Harald Nielsen, til manden bag de ghettoer, Fabbe så malerisk beskriver - Urban Hansen.
Jeg ser mere "københavneri" som en socialt konstrueret størrelse. Det er samlingspunktet for den danske anti-rindalisme snarere end det er lokalpatriotisme over en bestemt by. Typisk er disse folk også snarere stolte over et bestemt element såsom den sociale diversitet, musikscenen, fodboldklubben - whatever.
Denne definition kan man underbygge ved det faktum at de fleste berømte bysbørn har valgt/været nødt til at flytte til udlandet eller i det mindste ud fra byen. Victor Borge, Kim Larsen, Iben Hjejle og Michael Laudrup, eksempelvis. Det illustrerer fint Københavns størrelse og kulturelle betydning, synes jeg.
Derudover er København som Fabbe ganske rigtigt siger utroligt fragmenteret og varierende. Mange steder i København vil du møde meget ringe forståelse for og kendskab til Jylland, mens du andre steder render ind i så mange jyder (primært på Nørrebro), at du lige så godt kunne befinde dig i Universitetsparken i Århus. Det er netop denne gruppe af tilflyttede jyder, der dyrker det, jeg kalder anti-rindalismen og kulturradikalismen. Det er en meget grov forsimpling, men passer meget godt til denne debat, synes jeg.
Det er derfor min påstand og konklusion, at København er en fase eller en paraply, der kan indeholde utroligt mange forskellige livshistorier og -anskuelser. Derfor er hadet til København vel lige så meget et generelt had til en retning i kultur- og samfundslivet og en skepsis for til de mange enkeltpersoner, der assimilerer sig til den flygtige masse, vi kalder "københavnere". En skepsis, der vel ret beset deles af mange indfødte københavnere.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Øh, Kim Larsen flytter til fyn siger en masse om København? Iben Hjejle bor på Vesterbro, hun spiller da nogen gange med i film i udlandet, men hvad er pointen der? Michael Laudrup valgte rigtigt nok at flytte til udlandet, men da han trods alt var en af verdens bedste fodboldspillere i sin tid, synes jeg ikke rigtig det heller siger noget om København, andet end at verdens bedste fodboldspillere ikke spiller her?Yankee skrev:Jeg må starte med at sige, at jeg slet ikke kan genkende at jyder skulle blive mødt med andet end drilleri, snobberi eller friske kommentarer. Jeg har aldrig oplevet en jyde få bank alene fordi han var jyde.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg synes tråden bevæger sig derhenad hvor alt der bliver sagt om Kbh tages meget nært op af "dannelseseliten" (eller hvad vi skal kalde jer). I tager det meget nært at der er en der ikke bryder sig om pølsevenderne i Lyngby, i tager det meget nært at vi kalder Lyngby København, I tager en uskyldig lille sang (Hader Kbh) meget nært osv osv osv. Jeg har en formodning om at ligegyldigt hvad folk finder på at kritisere København for så vil der kommer et forsvar fra eliten...
Mon det skyldes at disse kbh`ske debattører lider af en form for mindreværdskomplekser eller er det bare den københavnske jantelov der hersker? Måske I bare er gået "in denial"-mode...
Mon det skyldes at disse kbh`ske debattører lider af en form for mindreværdskomplekser eller er det bare den københavnske jantelov der hersker? Måske I bare er gået "in denial"-mode...
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Måske er de bare født med ekstra krumme tæer.Køllen I Møllen skrev:Jeg synes tråden bevæger sig derhenad hvor alt der bliver sagt om Kbh tages meget nært op af "dannelseseliten" (eller hvad vi skal kalde jer). I tager det meget nært at der er en der ikke bryder sig om pølsevenderne i Lyngby, i tager det meget nært at vi kalder Lyngby København, I tager en uskyldig lille sang (Hader Kbh) meget nært osv osv osv. Jeg har en formodning om at ligegyldigt hvad folk finder på at kritisere København for så vil der kommer et forsvar fra eliten...
Hader København!