Hvorfor hade København?

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af BoT » 28. jul 2011, 10:38

Bech skrev:Jeg har i de seneste dage med interesse fulgt med i debatten blandt FCK fans angående de sanktioner som Parken Sport og Entertainment har lagt ned over deres stemningstribune. Her har de fået frataget halvdelen af tribunen, capotårnet, PA-anlæget samt fået lukket den uofficielle merchandisebod hvor Urban Crew tjente deres skillinger med stor succes. Desuden blev der til dagens kamp imod Shamrock Rovers også nedlagt forbud imod uofficielt merchandise såsom hættetrøjer som man ikke måtte bære, samt stickers som man ikke måtte medbringe.

De her sanktioner synes at være en reaktion på tildels de organiserede lysshows som Urban Crew stod for på udebane sidste sæson, men også de enkelte lys som blev brugt på hjemmebane hen imod sæsonens slutning. I Parken har lys ellers traditionelt været sjældne, da de selveproklamerede ultras, Urban Crew, har haft aftaler med Parken om at undgå dette.

Der er naturligvis kæmpe splid imellem FCK fans på grund af dette i øjeblikket. Groft sagt er de delt op i to lejre. De såkaldte "uofficielle ultras" kontra mere almene fan. De "uofficielle" mener at blus ild og røg er for stor en del af deres kultur til at det kan opgives og desuden er de jo ultras og vil ikke lade Parken Sport og Entertainment bestemme over dem, da de jo er vilde ultras og derfor modkultur. Modsat er der så den almene fan, som forsøger at finde et kompromis hvor der er de bedste muligheder for at støtte holdet. Man kan så sætte spørgsmålstegn ved hvor stor en del af deres fankultur det egentligt er. Som firma grundlagt i 1994 har blus jo stortset altid været ulovligt og det kan derfor ikke sammenlignes med eksempelvis vores egen tradition for brugen af blus på tribunen.

Midt i det hele gemmer der sig, for mig at se, en identitets krise for dele af de Københavnske fans. De såkaldte ultras, der støtter firmaet PSE, har med deres påtagede indentitet gjort sig selv skadelig over for deres formål. Nemlig at støtte firmaets fodboldspillere. Fordi de kalder sig ultras og derfor mener at romerlys er en vigtigt del af deres kultur bliver de nu sanktionerede og får ødelagt deres muligheder for at støtte pengemaskinen PSE. På samme tid har de også et problem med det grundlæggende spørgsmål omkring hvad det egentligt er de støtter. Som mange FCK fans har skrevet på Sidelinjen, så støtter de FCK, men ikke PSE delen. Men hvad er det for en del af PSE der egenligt er FCK? Pt. oplever de at alle er imod dem, derfor virker det til at den del af PSE de støtter bliver mindre og mindre og kommer muligvis helt ned til udelukkende spillerne. Som det også er blevet formuleret på Sidelinjen (som iøvrigt er et forum meget magen til debatsiden). Spillere, der skiftes ud fra sæson til sæson. Dette passer naturligvis ikke hvis du spørger de fanatiske FCK-fans, da spillerne jo blot er lejesvende etc etc. Den jargon kender vi godt.

Min pointe er at de støtter sig selv. De elsker at være ultras, de elsker at være umulige, de elsker at være modkultur. Dette skyldes manglen på egentlige rødder i København, ægte værdier og traditioner. Dette lyder muligvis som en romantisering af den moderne fodboldverden, men ikke destro mindre så er det for mig at se hele problemet for de Københavnskefans. De har bildt sig selv ind, at der under PSE er et eller andet klubagtigt, som de kan kaste deres ellers udemærket støtte og kærlighed på. Men når alt kommer til at, så er de ikke andet end plastik og derfor har de brug for noget andet også at elske og valget er faldet på deres kultur. Desværre er fankultur kun berettiget når der er en klub at elske og det er hele den Københavnske fanscenes Achillessene og for mig en glimrende grund til at afsky deres fans..

PS.: Når jeg en dag har bedre tid (og lyst), så finder jeg gerne citater fra ledende UC medlemmer samt andre FCKfans, bestyrelsesmedlemmer fra FCK og lignende til at begrunde den her tese. Indtil da må det stå alene uden dokumentation.
Hmm, jeg må indrømme, at jeg er lidt forvirret over, hvad det egentlig er, du mener. Du bruger meget energi på at argumentere for, at Ultras'ene er nogle fjolser, som med deres fanatisme er direkte destruktive i forhold til at støtte op om fck. Det er jo et helt legalt synspunkt. Men jeg synes at fornemme, at du samtidig mener, at lignende fanatiske fans - fx af AaB - er noget helt andet og mere gyldigt og reelt?
Altså at bare fordi, du mener, FCK er en plastik-klub, så er deres tilhængere også plastik-fans, hvilket gør deres fanatiske støtte direkte afskyelig.

Jeg må til det sige, at jeg ikke kan se nogen som helst forskel på den fanatisme, der omgiver fck med den, der omgiver AaB, Brøndby eller andre klubber. Alle steder er der en fodboldklub, som har nogle tilhængere, der mener, støtten og opbakningen skal være en del vildere og mere fanatisk, end andre fans mener. At det ene "firma" støtter fck og det andet AaB afhænger for mig at se mere af tilfældigheder. Var gutterne fra Copenhagen Casuals og Ultras og hvad de ellers hedder, født og vokset op i Odense, havde de støttet OB med samme fanatisme. Og omvendt.

Så jeg forstår ikke helt, hvor du vil hen?

NeverDefeated

Indlæg af NeverDefeated » 28. jul 2011, 11:45

Funky skrev: Fuldstændig korrekt. Var det ikke også en af BIF's ekstreme fangrupper som decideret skiltede med, at "alle hader os", som en slags adelsmærke?

De ekstremistiske miljøer lever og overlever på selvdyrkelse, alle-mod-os og en grundlæggende mangel på forståelse for og accept af, at andre også kan have ret, således at man ikke altid kan få det man selv mener er "rigtigt". Hvis 1000 mennesker fortæller ekstremisten at han tager fejl fordi sådan og sådan og sådan - så er det de 1000, som er idioter eller svage individer eller mindre "unikke" og i besiddelse af den "unikke, sande viden", som tillader den enkelte ekstremist at gennemtrumfe hvad han eller hun måtte ønske. Demokratiske spilleregler kan dermed med god samvittighed tilsidesættes - for man VED jo man har RET.
I de hersens gruppe-baserede, ekstreme fodboldmiljøer er det så mit indtryk, at det at vide hvad der er "rigtigt" bliver udskiftet med det at vide, hvad der er "sjovt", og når drengerne har det SJOVT, så skal nogle kedelige typer sgudda ikke komme og fortælle dem, at de ikke må lege. Slipsedyrene har jo ikke fattet, at det er drengernes liv på tribunen, der er fodboldens inderste sjæl. Og så er det også sjovt.
Det behøver ikke være negativt, at udøve selvdyrkelse. Jeg har stor sympati for Stockholmsbaserede Hammarby, og der er det netop dyrkelsen af egen bydel og egen fankultur, der bl.a. er baggrunden for at de i dag er Nordens førende fans, tiltrods for at de spiller i den næstbedste svenske række. Her har man for længst legitimeret brugen af nødblus og blitz på tribunerne, samt inddraget hele stadion i at skabe stemning. Og det til trods har jeg aldrig før set en klack med så mange fædre og deres børn.

Hvert år samler man 10-12.000 til march ned igennem Södermalm forud for den første hjemmekamp. Der er både blitz, masser af nødblus og enkelte kanonslag. Men ingen brokker sig, og ingen skaber farlige situationer for andre. Uanset hvilken gruppe man hører til, om man er barn eller voksen, chilensk-født eller svensker, så er de alle 'bajare'. Den kultur kunne vi lære rigtigt meget af, men nok selv få svært ved at skabe.

Noget FCK aldrig vil kunne opnå, fordi klubben har en udtalt mangel på identitet og traditioner.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. jul 2011, 13:30

Til ND:

Jeg synes det helt centrale i det, du beskriver, er at der åbenbart er tale om en kulturdyrkelse i samspil med omgivelserne.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Bech
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Indlæg af Bech » 28. jul 2011, 17:43

BoT skrev: Hmm, jeg må indrømme, at jeg er lidt forvirret over, hvad det egentlig er, du mener. Du bruger meget energi på at argumentere for, at Ultras'ene er nogle fjolser, som med deres fanatisme er direkte destruktive i forhold til at støtte op om fck. Det er jo et helt legalt synspunkt.
Jeg argumentere for at det er dumt at påtagede traditioner fra en påtaget kultur skader deres eget formål som aktive fans.
BoT skrev: Men jeg synes at fornemme, at du samtidig mener, at lignende fanatiske fans - fx af AaB - er noget helt andet og mere gyldigt og reelt?
Altså at bare fordi, du mener, FCK er en plastik-klub, så er deres tilhængere også plastik-fans, hvilket gør deres fanatiske støtte direkte afskyelig.
Lignende fanatiske fans? Jeg mener, at i Aalborg er fokusset blandt fans på klubben og byen, hvorefter fankulturen er sekundært bygget op omkring de to ting. Hvilket den også burde være, hvis den skal være funderet i noget ægte. Modsat København hvor fankulturen er bygget op omkring sig selv først og fremmest, herefter byen og så er der jo ikke nogen klub at indsætte i den ligning.
BoT skrev: Jeg må til det sige, at jeg ikke kan se nogen som helst forskel på den fanatisme, der omgiver fck med den, der omgiver AaB, Brøndby eller andre klubber. Alle steder er der en fodboldklub, som har nogle tilhængere, der mener, støtten og opbakningen skal være en del vildere og mere fanatisk, end andre fans mener. At det ene "firma" støtter fck og det andet AaB afhænger for mig at se mere af tilfældigheder. Var gutterne fra Copenhagen Casuals og Ultras og hvad de ellers hedder, født og vokset op i Odense, havde de støttet OB med samme fanatisme. Og omvendt.

Så jeg forstår ikke helt, hvor du vil hen?
Jeg forstår ikke det sidste her. Jeg tror du er gået lidt forkert af min pointe. Det handler ikke om fanatismen eller hvordan man støtter sin klub. Men derimod hvad man støtter og netop det spørgsmål er sprunget ud af den her konflikt, som de Københavnske fans bokser med i øjeblikket. Hvad mener du med at det ene "firma" støtter FCK og det andet AaB?
𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 29. jul 2011, 09:50

Min pointe er, at jeg synes, det er en smule søgt, når man hævder, at fck-fans udelukkende støtter sig selv i deres fanatisme, idet de ikke har en klub at støtte, da fck ikke er en klub. Det er sådan et rigtig dejligt våben for andre fans at have over for fck, og så kan man jo kalde dem for plastikfans, mens man selv er "ægte" fan. Det er i mine øjne noget bullshit!

For det første - jeg vil skyde på, at 95% af alle aktive fans i det, vi kunne kalde de uofficielle miljøer, ikke var aktive fodboldfans før 1992. Og hvorfor så denne dato? Jo det var jo årstallet for fcks fødsel, og dermed starten på fcks historie. Det vil sige, at langt hovedparten af de aktive fanatiske fans af fck - som du beskylder for ikke at have en klub at støtte op om, kan have været fck-fans så længe, de kan huske og dertil have op til flere historiske fck-hold at referere til.
Du siger, at fansene i Aalborg har en klub og en by at opbygge sit fokus omkring - jeg kan absolut ikke se, fck-fansene ikke har det?

For det andet - hvad er det egentlig, vi som fodbold-fans holder med, når vi støtter et fodboldhold? Er det det gamle klubhus? Er det spilletrøjen? Er det 50 år gamle sejre? For mig at se, er det meget svært at definere. Jeg kan sgu ikke forklare, hvorfor jeg holder med AaB - andet end at det var det hold, som min far tog mig med ud og se kampe med for 20 år siden. Jeg kunne absolut lige så godt have holdt med et helt andet hold - især AGF, da jeg er født i Århus, hvis min far havde taget mig med på Århus stadion til at starte med. Jeg har jo ikke siddet og nøje udvalgt mig et hold ud fra historie, spillertrøje, koryfæer eller lign. Og min helt kyniske påstand er, at nøjagtig det samme gør sig gældende for langt LANGT de fleste af AaBs tilhængere. De holder med AaB, fordi det er den bedste og nærmeste fodboldklub i det geografiske område, hvor man tilfældigvis har haft sit største tilhørsforhold.

Personligt støtter jeg de på ethvert givent tidspunkt aktuelle spillere, der løber ind på Aalborg stadion som hjemmehold i AaBs farver. At det så tilfældigvis er en klub, der blev stiftet i 1885 (som kricketklub!), er da meget fint, men i mine øjne gør det ikke min og vores støtte mere ægte, end de københavnske fans, der har støttet fck så længe, de har været fodboldfans (og måske endda har været KB'ere eller B1903'ere før det!)

Jeg ved godt, det er rart og belejligt at kunne nedgøre andre rivaliserende fans med deres klubs manglende historie - for det er jo et faktum, som der aldrig vil kunne ændres på. En 14årig bebumset aalborgenser, der står og råber lungerne ud til støtte for sit hold på Aalborg stadion har i mine øjne ikke mere ret, end hans københavnske - eller for den sags skyld herningensiske - kollega. Alle kan være nøjagtig lige store og passionerede fans, hvis mål er at støtte sit hold frem til sejre.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 29. jul 2011, 17:37

Men nu er du jo også københavner.
Hader København!

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 29. jul 2011, 17:56

BoT skrev:Min pointe er, at jeg synes, det er en smule søgt, når man hævder, at fck-fans udelukkende støtter sig selv i deres fanatisme, idet de ikke har en klub at støtte, da fck ikke er en klub. Det er sådan et rigtig dejligt våben for andre fans at have over for fck, og så kan man jo kalde dem for plastikfans, mens man selv er "ægte" fan. Det er i mine øjne noget bullshit!

For det første - jeg vil skyde på, at 95% af alle aktive fans i det, vi kunne kalde de uofficielle miljøer, ikke var aktive fodboldfans før 1992. Og hvorfor så denne dato? Jo det var jo årstallet for fcks fødsel, og dermed starten på fcks historie. Det vil sige, at langt hovedparten af de aktive fanatiske fans af fck - som du beskylder for ikke at have en klub at støtte op om, kan have været fck-fans så længe, de kan huske og dertil have op til flere historiske fck-hold at referere til.
Du siger, at fansene i Aalborg har en klub og en by at opbygge sit fokus omkring - jeg kan absolut ikke se, fck-fansene ikke har det?

For det andet - hvad er det egentlig, vi som fodbold-fans holder med, når vi støtter et fodboldhold? Er det det gamle klubhus? Er det spilletrøjen? Er det 50 år gamle sejre? For mig at se, er det meget svært at definere. Jeg kan sgu ikke forklare, hvorfor jeg holder med AaB - andet end at det var det hold, som min far tog mig med ud og se kampe med for 20 år siden. Jeg kunne absolut lige så godt have holdt med et helt andet hold - især AGF, da jeg er født i Århus, hvis min far havde taget mig med på Århus stadion til at starte med. Jeg har jo ikke siddet og nøje udvalgt mig et hold ud fra historie, spillertrøje, koryfæer eller lign. Og min helt kyniske påstand er, at nøjagtig det samme gør sig gældende for langt LANGT de fleste af AaBs tilhængere. De holder med AaB, fordi det er den bedste og nærmeste fodboldklub i det geografiske område, hvor man tilfældigvis har haft sit største tilhørsforhold.

Personligt støtter jeg de på ethvert givent tidspunkt aktuelle spillere, der løber ind på Aalborg stadion som hjemmehold i AaBs farver. At det så tilfældigvis er en klub, der blev stiftet i 1885 (som kricketklub!), er da meget fint, men i mine øjne gør det ikke min og vores støtte mere ægte, end de københavnske fans, der har støttet fck så længe, de har været fodboldfans (og måske endda har været KB'ere eller B1903'ere før det!)

Jeg ved godt, det er rart og belejligt at kunne nedgøre andre rivaliserende fans med deres klubs manglende historie - for det er jo et faktum, som der aldrig vil kunne ændres på. En 14årig bebumset aalborgenser, der står og råber lungerne ud til støtte for sit hold på Aalborg stadion har i mine øjne ikke mere ret, end hans københavnske - eller for den sags skyld herningensiske - kollega. Alle kan være nøjagtig lige store og passionerede fans, hvis mål er at støtte sit hold frem til sejre.
Man kan da kun være enig med dig. Det er tit forholde, som man ikke selv er herre over, som gør, at man bliver fan af den en eller den anden klub.

Min mor er født i København. Hun tog til Aalborg for uddanne sig som sygeplejerske. her fandt hun min far, som var aalborggenser og AaB'er. Hun havde valget mellem Aalborg og Århus. Havde hun valgt Århus, havde jeg jo nok være blevet AGF fan. Hvis hun havde valgt at blive i KBH, kunne det tænkes at min klub i dag var FCK, Frem eller en hel anden klub i KBH området. Ja det kunne endda være, at jeg havde haft interesse i en helt anden sportsgren. Who knows?

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 29. jul 2011, 19:57

jensemand57 skrev: Man kan da kun være enig med dig. Det er tit forholde, som man ikke selv er herre over, som gør, at man bliver fan af den en eller den anden klub.

Min mor er født i København. Hun tog til Aalborg for uddanne sig som sygeplejerske. her fandt hun min far, som var aalborggenser og AaB'er. Hun havde valget mellem Aalborg og Århus. Havde hun valgt Århus, havde jeg jo nok være blevet AGF fan. Hvis hun havde valgt at blive i KBH, kunne det tænkes at min klub i dag var FCK, Frem eller en hel anden klub i KBH området. Ja det kunne endda være, at jeg havde haft interesse i en helt anden sportsgren. Who knows?
Uden at kunne svare på Bechs vegne, så vil jeg tro, at han også er enig i, at man ikke selv er herrer over, hvilket hold man bliver fan af, og det er heller ikke det debatten går på. Som jeg læser Bechs første indlæg, er det en påpegning af det identitetsproblem, der eksisterer blandt de uofficielle fans, der påberåber sig at være en del af en kultur, som hader alt, hvad den klub(jaja, FCK er ikke en klub, men lad nu det ligge), som de støtter, står for. Det afføder så den absurditet, at de istedet for at være fans af FCK bliver fans af dem selv.
Hader København!

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 3. aug 2011, 10:03

Fangruppers selvdyrkelse kan blive for meget, men det er også et nødvendigt fænomen, for det er selvdyrkelsen, der akkumulerer kreativiteten på tribunen.

Man kan bare se forskel på fans, der udelukker dyrker spillet og dem der også dyrker sine egne aktiviteter. Førstnævnte er så kedelige, som at se maling tørre, og jeg kan også lide idéen om, at fans bidrager med deres eget, som er unikt omkring fodboldkampene. Fansenes engagement skal være noget, som stikker dybere end noget, et eventbureau kan arrangere over en nat. Derfor er tifo ikke bare noget med flag og kulør, et eventbureau kunne have sat i værk. Tifo er selve tilhængernes synlige udstråling.

Den "selvdyrkende" fankultur udspringer egentlig af ultrakulturens fødsel i Italien i slutningen af 60'erne. Det er ikke forkert at sige, at mange af dem startede som en art ungdomsbander, som hang ud i spillehaller og kørte på scootere og påtog sig et sejt navn. Deres sammenhold var hele udgangspunktet for den grundige organisering, som kendetegner grupperne, og som gør, at de kan agere kraftfuldt og professionelt.

Billede
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 16. aug 2011, 22:46

Billede

Nu er ølvalget overstået, men jeg ville helt klart have stemt på CARLS PLZNER. Og må hellere set at få købt restlageret, inden de forsvinder fra markedet.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 16. aug 2011, 23:02

Uanset hvad der bliver sagt, så vil det påvirke FCK den nærmeste tid hvis de ikke kvalificere sig til chl. Vi kan vel være så heldige de ikke er kommet ud af deres koma her midt i september, hvor vi møder dem på udebane. De havde et gevaldigt formdyk efter Apoel under Ståle, det var vist også året vi vandt guld var det ikke :)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 16. aug 2011, 23:09

Gentleman Finn skrev:Uanset hvad der bliver sagt, så vil det påvirke FCK den nærmeste tid hvis de ikke kvalificere sig til chl. Vi kan vel være så heldige de ikke er kommet ud af deres koma her midt i september, hvor vi møder dem på udebane. De havde et gevaldigt formdyk efter Apoel under Ståle, det var vist også året vi vandt guld var det ikke :)
Nej, APOEL er kun 2 år siden. Altså forrige sæson... Så vidt jeg husker. Men ellers tror jeg du har ret, det kan bestemt være til vores fordel, og så har FCK heller ikke ligefrem spillet prangende i deres kampe (udover FCM) kampen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. aug 2011, 23:27

jonas386 skrev:
Gentleman Finn skrev:Uanset hvad der bliver sagt, så vil det påvirke FCK den nærmeste tid hvis de ikke kvalificere sig til chl. Vi kan vel være så heldige de ikke er kommet ud af deres koma her midt i september, hvor vi møder dem på udebane. De havde et gevaldigt formdyk efter Apoel under Ståle, det var vist også året vi vandt guld var det ikke :)
Nej, APOEL er kun 2 år siden. Altså forrige sæson... Så vidt jeg husker. Men ellers tror jeg du har ret, det kan bestemt være til vores fordel, og så har FCK heller ikke ligefrem spillet prangende i deres kampe (udover FCM) kampen.
Jeg synes absolut FCK ser ud til at være til at snakke med. De lever enormt meget på enkeltmandspræstationer lige nu, og når så deres store stjerne N'doye spiller så ringe at man pludselig forstår, hvorfor ingen større klubber har hentet ham, så er der altså muligheder.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 16. aug 2011, 23:39

Ser gerne en anden klub vinde mesterskabet. Ynder gerne OB et mesterskab - enhver klub udover FCM eller FCK som mestre, tak!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. aug 2011, 23:47

Kilde skrev:Ser gerne en anden klub vinde mesterskabet. Ynder gerne OB et mesterskab - enhver klub udover FCM eller FCK som mestre, tak!
Jeg under ingen andre klubber end AaB noget som helst.

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 16. aug 2011, 23:58

Funky skrev:
Kilde skrev:Ser gerne en anden klub vinde mesterskabet. Ynder gerne OB et mesterskab - enhver klub udover FCM eller FCK som mestre, tak!
Sådan har jeg egentlig altid haft det, men jeg er så inderligt træt af københavnerne som mestre. Det er trættende at høre om deres overlegenhed, deres fantastiske trup og deres brand som hele Danmarks europæiske frelser.. Derudover vil det være dejligt med lidt spænding omkring mesterskabet for første gang siden vores mesterskab. Det kunne give ligaen meget mere, hvis du spørger mig.. og så er jeg også træt af deres holdopstillinger med færrest danskere muligt.

Jeg er bare generelt ved at være træt af FC København. Fryder mig lidt for meget over deres nederlag i dag.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. aug 2011, 00:38

Kilde skrev:
Funky skrev:
Sådan har jeg egentlig altid haft det, men jeg er så inderligt træt af københavnerne som mestre. Det er trættende at høre om deres overlegenhed, deres fantastiske trup og deres brand som hele Danmarks europæiske frelser.. Derudover vil det være dejligt med lidt spænding omkring mesterskabet for første gang siden vores mesterskab. Det kunne give ligaen meget mere, hvis du spørger mig.. og så er jeg også træt af deres holdopstillinger med færrest danskere muligt.

Jeg er bare generelt ved at være træt af FC København. Fryder mig lidt for meget over deres nederlag i dag.
Jeg forstår skam godt leden ved FCK. Jeg kan bare ikke mønstre meget varmere følelser for de 10 øvrige konkurrenter til AaB i ligaen.

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 17. aug 2011, 01:24

Funky skrev:
Kilde skrev:
Funky skrev:

Jeg forstår skam godt leden ved FCK. Jeg kan bare ikke mønstre meget varmere følelser for de 10 øvrige konkurrenter til AaB i ligaen.
Der er skam ikke tale om følelser. Ynder dog ét hold mesterskabet mere end et andet. Præcis som man hellere vil have et bestemt hold rykker ned fremfor et andet.

Toarn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Burke Henry
Geografisk sted: Westside 9000

Indlæg af Toarn » 17. aug 2011, 07:37

Selvom jeg gerne ser dansk deltagelse i CL i fht ranglistepoint fryder det mig at FCK i dén grad undervurderede sin modstander i går :thumbsup:
In Åke we trust

Brugeravatar
Tipene
1. div
1. div
Geografisk sted: 9400

Indlæg af Tipene » 17. aug 2011, 11:11

Hvis FCK ryger i Euro-League, så har de vel en bedre mulighed for at vinde kampe og tjene point til ranglisten?
Personligt synes jeg det var et herligt resultat i går, især når de næsten mente det var en walkover, og åbenbart også har bugeteret med CL deltagelse.

Besvar