Er der nogen der mener hvad? Hvilken del af mit argument er opstillet?Provst i Brovst skrev:Er det nogen der mener det? Det er et opstillet argument. Derimod er der mange der mener at svinekød er urent og ikke må indgå under nogen omstændigheder i noget måltid. Det er jo ikke den danske madkultur der er ekskluderende her, men den der bliver påtvunget fra forskelligt hold.Funky skrev:...det ville i så fald gå ud over ALLE, og ikke bare de, der mener at grisekød er en essentiel bestanddel i ethvert måltid.
Edit: Jeg kan kun gætte, men jeg tillader mig at formode, at det er denne del af mit udsagn, du henviser til: "...de, der mener at grisekød er en essentiel bestanddel i ethvert måltid".
Jo, det er da på sin vis et opstillet argument; der er vel reelt set ikke nogen som KUN spiser gris. Det jeg sigtede til var imidlertid holdningen bag, at grisekød skal have en specielt central og ophøjet plads i et eller andet, sådant som du giver udtryk for. Det er da ekskluderende om noget overfor folk som ikke bryder sig om svinekød. Og så vil jeg ENDNU engang fremføre det argument, at hvis du og dine reelt set bliver ekskluderet fra at spise gris på grund at en institutions hensyntagen til et mindretals ønsker, så var det nok nærmere institutionen end mindretallet du skulle skælde ud på. Folk kan lide forskellige ting (en respekt for og hensyntagen til det indgår så i øvrigt i MIN definition af danskhed, men jeg skal måske til at revurdere den sag, hvis såfremt ifald jeg tilhører et mindretal), og du kan formentlig også finde nogle fødevarer som du af den ene eller anden årsag ikke vil putte i munden på dig selv eller dine børn.
Kunne det da ikke være rart hvis man bare fik lavet et system, hvor du kunne vælte alt det gris i dine børn, som du lyster, samtidig med at Abdullah kan få lov at slippe for at spise gris, uden at skulle gå sulten hjem? Det gør man jo nok ikke for kr. 15,- hos et eller andet catering-firma, hvilket var udgangspunktet for min deltagelse i hele denne debat.