Toppen af poppen
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Toppen af poppen
Havde et lille hyggelig intermezzo her i weekenden med nogle hviderussere, pizzaer med ekstra ost og snak om bl.a. størrelse forholdet i mellem Sabrina og Sam Fox i tidernes morgen. Men nok så vigtigt, AaB imports.
Hvem er de fem bedste? Og her, skal der ses bort fra senere klubskifte, forrædderi, feriepenge osv. Men ene og alene deres indsats og betydning for klubben.
Hvem er de fem bedste? Og her, skal der ses bort fra senere klubskifte, forrædderi, feriepenge osv. Men ene og alene deres indsats og betydning for klubben.
Re: Toppen af poppen
Det kræver nok lidt eftertanke, men i første omgang tænker jeg Hamrén, Ståle og Prica.NIN den fromme skrev:Havde et lille hyggelig intermezzo her i weekenden med nogle hviderussere, pizzaer med ekstra ost og snak om bl.a. størrelse forholdet i mellem Sabrina og Sam Fox i tidernes morgen. Men nok så vigtigt, AaB imports.
Så er det nok mere lige på de næste pladser...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Ståle Solbakken - Den største leder i Superligaens historie. Flyttede sammen med Hasse Backe AaB ind i det 20. århundrede.
Rade Prica - Ligatopscorer og et historisk mål i Genova.
Bård Borgersen - En af Nordens bedste markeringsspiller når han var fit.
Siyabonga Nomvethe - Et unikum i vores klub og en fantastisk publikumsyndling.
Danny Califf - Anfører på guldholdet.
Rade Prica - Ligatopscorer og et historisk mål i Genova.
Bård Borgersen - En af Nordens bedste markeringsspiller når han var fit.
Siyabonga Nomvethe - Et unikum i vores klub og en fantastisk publikumsyndling.
Danny Califf - Anfører på guldholdet.
Jeg vil pege på
Erik Hamren
Ståle Solbakken
Rade Prica
Siyanbonga Nomvethe
Andres Oper
Men også Matovac, Strandli og Andreas Johansson er blandt mine all time favourites.
Ser man på hvem der har haft størst betydning for klubben må Magnus Pehrsson også nævnes. Men da hans betydning var, mildt sagt, negativ falder han uden for scopet for sådan en liste.
Erik Hamren
Ståle Solbakken
Rade Prica
Siyanbonga Nomvethe
Andres Oper
Men også Matovac, Strandli og Andreas Johansson er blandt mine all time favourites.
Ser man på hvem der har haft størst betydning for klubben må Magnus Pehrsson også nævnes. Men da hans betydning var, mildt sagt, negativ falder han uden for scopet for sådan en liste.
Jeg har en krop som en gud. Desværre er det Buddha...
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Erik Hamren
Michael Jakobsen
Karim Zaza
Søren Frederiksen
Jeppe Curth
Outsiderne:
Siyabonga Nomvethe
Allan Olesen
Andreas Johansson
Jozo Matovac
Frank Strandli
Michael Jakobsen
Karim Zaza
Søren Frederiksen
Jeppe Curth
Outsiderne:
Siyabonga Nomvethe
Allan Olesen
Andreas Johansson
Jozo Matovac
Frank Strandli
Længe leve arbejderklassen!
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Rade Prica
Siyabonga Nomvethe
Jozo Matovac
Bård Borgersen
Kjetil Wæhler
Siyabonga Nomvethe
Jozo Matovac
Bård Borgersen
Kjetil Wæhler
- Konsulenten
- Superliga

- Favoritspiller: Steve-Dave
- Geografisk sted: Frederiksberg
At undlade Ståle på sådan en liste er, utroligt nok, noget at det dummeste, jeg har set herinde længe. Manden ejede jo Superligaen for os.Elscorpio skrev:Rade Prica
Siyabonga Nomvethe
Jozo Matovac
Bård Borgersen
Kjetil Wæhler
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"
Jeppe Curth er ikke så god, at han kan være på sådan en liste. En i de fleste sæsoner middelmådig dansk spiller for klubben, som burde have været erstattet med noget bedre for år tilbage. Vil endvidere også mene, at Bård Borgersen er for middelmådig til listen og Wæhler ikke har opnået nok.Danni skrev:Erik Hamren
Michael Jakobsen
Karim Zaza
Søren Frederiksen
Jeppe Curth
Når der siges imports menes der så i øvrigt ikke udlændinge?
Min top 5:
Hamren
Prica
Nomvethe
Ståle
Johansson
-
Jesper Schmidt
- Halftime

1. Erik Hamrén
2. Ståle Solbakken
3. Rade Prica
4. Siyabonga Nomvethe
5. Jozo Matovac
5. Frank Strandli
2. Ståle Solbakken
3. Rade Prica
4. Siyabonga Nomvethe
5. Jozo Matovac
5. Frank Strandli
Da kriterierne lød på, at man skulle glemme klubfølelse og udelukkende tænke på betydningen for klubben, undrer det mig såre, at så få har Andreas Johansson med på listen. Greven var holdets dirigent i dets mest gloværdige periode og han scorede tilmed nogle af de vigtigste mål og lavede nogle af de vigtigste optrædener på den store scene - hvem husker ikke kampen i Genoa?
Nomwethe er alles yngling, men som betydning for holdet synes jeg godt, at man som AaB-fan kan tillade sig at være en smule skuffet over, hvad vi på tre år fik ud den måske bedste tekniker i AaBs historie. Langvarige skader og et helt uhørt lavt bundniveau hører med i en samlet vurdering og de trækker altså hårdt imod Nomwethes lejlighedsvise fantastiske tryllerier.
Hvad med tilbagekøbene af Peter Rasmussen og Jes Høgh i øvrigt - er det også imports? For det havde da afgørende indflydelse på klubbens historie og var med til at gøre AaB til et hold der spillede med i toppen.
Nomwethe er alles yngling, men som betydning for holdet synes jeg godt, at man som AaB-fan kan tillade sig at være en smule skuffet over, hvad vi på tre år fik ud den måske bedste tekniker i AaBs historie. Langvarige skader og et helt uhørt lavt bundniveau hører med i en samlet vurdering og de trækker altså hårdt imod Nomwethes lejlighedsvise fantastiske tryllerier.
Hvad med tilbagekøbene af Peter Rasmussen og Jes Høgh i øvrigt - er det også imports? For det havde da afgørende indflydelse på klubbens historie og var med til at gøre AaB til et hold der spillede med i toppen.
Mine 50 ører
1. Indrek Zelinski
2. Peter Woodring
3. Emeka Ezeugo
4. Suni Olsen
5. Benedict 'tso' Vilakazi
1. Indrek Zelinski
2. Peter Woodring
3. Emeka Ezeugo
4. Suni Olsen
AaB - the Nordic gateway to Europe
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Personligt synes jeg ikke listen ser helt ens ud, efter om kriteriet er "bedste imports" eller "mest betydningsfulde imports", og min liste afspejler klart det første (mest af alt fordi jeg ikke nærlæste NIN's oplæg).limey skrev:Da kriterierne lød på, at man skulle glemme klubfølelse og udelukkende tænke på betydningen for klubben, undrer det mig såre, at så få har Andreas Johansson med på listen. Greven var holdets dirigent i dets mest gloværdige periode og han scorede tilmed nogle af de vigtigste mål og lavede nogle af de vigtigste optrædener på den store scene - hvem husker ikke kampen i Genoa?
På en liste over mest betydningsfulde imports, ville jeg heller ikke have hverken Strandli eller Nomvethe med, men derimod nok give plads til Johansson og Califf. Top 3 mener jeg dog er helt klar under begge kriterier, og i øvrigt med stor afstand til de efterfølgende:
1. Hamrén
2. Ståle
3. Rade
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Jeg var også ved at blive helt bekymret over gårsdagens lavine af seriøse indlæg fra din side...Brent skrev:Mine 50 ører
1. Indrek Zelinski
2. Peter Woodring
3. Emeka Ezeugo
4. Suni Olsen
Kun spillere/trænere med fast kontrakt, ikke lejeaftaler.
1. Ståle Solbakken
2. Erik Hamren
3. Andreas Johannson
4. Rade Prica
5. Jozo Matovac
Lige under
6. Martin Ericsson
7. Anders Andersson
8. Matthias Lindstrøm
9. Siyabonga Nomwethe
10. Kjetil Wæhler
11. Danny Califf
og så Caca, som jeg stadig er ambivalent over for.
Boblere og stensikkert med, hvis de ikke var ramt af skadesforbandelsen, der af og til hviler over AaB
1. Frank Strandli
2. Dan Sahlin
3. Kleber Saarenpäa
og andre med potentiale, som også fik opholdet ødelagt af skader
4. Daniel Fredheim Holm
5. Chris Rolfe
6. Bård Borgersen
Flops.
1. Magnus Pehrsson
2. Clemens Zwinjenberg
3. Louay Chanko
4. Andres Oper
5. Bruce Rioch
1. Ståle Solbakken
2. Erik Hamren
3. Andreas Johannson
4. Rade Prica
5. Jozo Matovac
Lige under
6. Martin Ericsson
7. Anders Andersson
8. Matthias Lindstrøm
9. Siyabonga Nomwethe
10. Kjetil Wæhler
11. Danny Califf
og så Caca, som jeg stadig er ambivalent over for.
Boblere og stensikkert med, hvis de ikke var ramt af skadesforbandelsen, der af og til hviler over AaB
1. Frank Strandli
2. Dan Sahlin
3. Kleber Saarenpäa
og andre med potentiale, som også fik opholdet ødelagt af skader
4. Daniel Fredheim Holm
5. Chris Rolfe
6. Bård Borgersen
Flops.
1. Magnus Pehrsson
2. Clemens Zwinjenberg
3. Louay Chanko
4. Andres Oper
5. Bruce Rioch
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
100% enig med Remark.
Edit. Måske en supplering af Dr. Windsness på 12. pladsen og Jose Mota på floplisten.
Edit. Måske en supplering af Dr. Windsness på 12. pladsen og Jose Mota på floplisten.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Uanset hvordan man vender og drejer kriterierne for en sådan liste er det aldeles useriøst at se lister hvor Ståle ikke står som nr 1. Hvem der så følger derefter kan diskuteres men Ståle er nr 1.
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Jeppe Curth er ikke så god, at han kan være på sådan en liste. En i de fleste sæsoner middelmådig dansk spiller for klubben, som burde have været erstattet med noget bedre for år tilbage. Vil endvidere også mene, at Bård Borgersen er for middelmådig til listen og Wæhler ikke har opnået nok.thomasjn skrev:Danni skrev:Erik Hamren
Michael Jakobsen
Karim Zaza
Søren Frederiksen
Jeppe Curth
Min top 5:
Hamren
Prica
Nomvethe
Ståle
Johansson[/quote
Vi tænker nok lidt forskelligt her. Jeg ser Jeppe Curth, som en spiller med omkring 250 kampe for klubben. Topscorer i mesterskabssæsonen. God figur i champions league. Eksemplarisk af opførsel. En spiller som f.eks Prica vil jeg give dig ret i havde et højere top niveau, men han spillede trods alt kun 1,5 sæson i klubben og har ikke været med til at vinde noget udover bronzemedaljer.
Længe leve arbejderklassen!
Ser mere Curth som en middelmådig spiller, som i guldsæsonen lukrerede på at spille på et godt hold. I øvrigt var Rade Prica også med til at sikre guldmedaljerne - han var her trods alt halvdelen af den sæson.Danni skrev:Jeppe Curth er ikke så god, at han kan være på sådan en liste. En i de fleste sæsoner middelmådig dansk spiller for klubben, som burde have været erstattet med noget bedre for år tilbage. Vil endvidere også mene, at Bård Borgersen er for middelmådig til listen og Wæhler ikke har opnået nok.thomasjn skrev:Danni skrev:Erik Hamren
Michael Jakobsen
Karim Zaza
Søren Frederiksen
Jeppe Curth
Min top 5:
Hamren
Prica
Nomvethe
Ståle
Johansson[/quote
Vi tænker nok lidt forskelligt her. Jeg ser Jeppe Curth, som en spiller med omkring 250 kampe for klubben. Topscorer i mesterskabssæsonen. God figur i champions league. Eksemplarisk af opførsel. En spiller som f.eks Prica vil jeg give dig ret i havde et højere top niveau, men han spillede trods alt kun 1,5 sæson i klubben og har ikke været med til at vinde noget udover bronzemedaljer.
Mht. Ericsson som nogen har med på listen, han er heller ikke blandt de største fem. Han havde højt topniveau, men ikke så tit han spillede op til det og det sidste halve år var han decideret elendig og det var dårligt nogen stor sorg, at limsnifferne huggede ham.