Træningskamp: AaB - AC Horsens, fredag d. 24. januar 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
JacobKoustrup
1. div
1. div
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Træningskamp: AaB - AC Horsens, fredag d. 24. januar 201

Indlæg af JacobKoustrup » 24. jan 2014, 14:57

frederikshavneren skrev:2-0 ved halvleg. Ved ikke hvem der scorede det andet mål kort før pausen.

Det blev Spalvis så scorede ved at lobbe bolden i mål. Desuden skriver AaB på twitter at prøvespilleren har gjort et fint indtryk.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 24. jan 2014, 15:00

JacobKoustrup skrev:
frederikshavneren skrev:2-0 ved halvleg. Ved ikke hvem der scorede det andet mål kort før pausen.

Det blev Spalvis så scorede ved at lobbe bolden i mål. Desuden skriver AaB på twitter at prøvespilleren har gjort et fint indtryk.
Det havde ellers været blæret, hvis AaB havde kasseret ham over Twitter. "You suck, Ibeagha! #rejected"

Makitabel
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Maradona

Indlæg af Makitabel » 24. jan 2014, 15:42

slutter 2-0 til AaB på scoringer af Gilli Sørensen og Lukas Spalvis.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 24. jan 2014, 15:44

Det er bare ikke godt nok, at b-angriberne score og a-angriberne ikke gør:-)

Makitabel
Miniput
Miniput

Indlæg af Makitabel » 24. jan 2014, 15:47

og desuden mere travlhed nede i eget forsvar i 2.halvleg, så midtbanen går vel heller ikke helt fri...

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 24. jan 2014, 15:59

Makitabel skrev:og desuden mere travlhed nede i eget forsvar i 2.halvleg, så midtbanen går vel heller ikke helt fri...
Har vi haft folk på stedet som kan beskrive indsatsen og målene? Og så er jeg spændt på at høre til ham hurtigfyren fra Færøerne.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. jan 2014, 16:02

Der er vel ingen der beskriver Gilli som det nye sort, men gode præstationer, hvis han altså har spillet godt udover målet, skal man vel aldrig kimse af.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 24. jan 2014, 17:23

Paa papiret var det vel en ok praestation af vores hold, eftersom Horsens spillede med nogenlunde staerkeste opstilling, og ikke skiftede saa ekstremt ud som os.

http://www.achorsens.dk/som-forventet-b ... -i-aalborg
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. jan 2014, 03:25

Et AaB hold uden Nicolai Thomsen, Lasse Nielsen, Jeppe Curth, Andreas Bruhn og Christian Rye - som skifter hele holdet i pausen og alligevel er i stand til at slå et Horsens hold der kun skifter normalt ud, og spiller med alt de har... Der er vel ikke den helt store grund til pessimisme over sådan en start på sæsonoptakten.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 25. jan 2014, 08:06

Jesper Schmidt skrev:Et AaB hold uden Nicolai Thomsen, Lasse Nielsen, Jeppe Curth, Andreas Bruhn og Christian Rye - som skifter hele holdet i pausen og alligevel er i stand til at slå et Horsens hold der kun skifter normalt ud, og spiller med alt de har... Der er vel ikke den helt store grund til pessimisme over sådan en start på sæsonoptakten.
Jeg er helt enig her. Desuden lidt interessant at det var B-kæden som scorede begge mål og ifølge kampreferaterne skabte flest chancer; oven i købet mod hvad der kunne ligne Horsens' idealopstilling. Gilli ser ud til at have været indblandet i en hel del.

Er der nogen herinde der så kampen og kan uddybe nogle af præstationerne?

Ellers ses vi bare i morgen ved halv-to-tiden :D
Lindmark / Vendelbokartellet

Makitabel
Miniput
Miniput

Indlæg af Makitabel » 25. jan 2014, 10:03

på den færøske portal: http://www.in.fo/news-detail/news/gilli-fegin-um-malid/" onclick="window.open(this.href);return false;
er der et kort interview med Gilli efter kampen. Jeg har oversat til dansk nedenfor.

Privatmynd: Hallur Hansson(t.v) og Gilli Sørensen eftir dystin móti Ac Horsens

Tróndur Arge 24.01.2014 (23:38)
Gilli fegin um málið

Gilli Sørensen og Hallur Hansson byrjaðu báðir inni, tá AaB í dag spældi ársins fyrsta venjingardyst. AaB vann 2-0 á AC Horsens. Gilli legði AaB á odda 1-0. Hallur Hansson var við í uppspælinum.

- Tað er sjálvandi lekkurt at fáa nakrir minuttir í beinin longu nú, og at spæla saman við Halluri er einki minni enn fantastiskt. Eg spæli altíð væl við honum og tað vístu vit eisini í dag, sigur Gilli við in.fo í dag.

Tað var longu aftaná eitt korter, at Gilli var fyrstur á eitt innlegg, og legði AaB á odda.

- Tað er altíð deiligt at skora mál og tað var tað eisini í dag Tað gongur nógv skjótari fyri seg her. Tað skal eg líka venja meg við, men annars er bara deiligt at koma í gongd við fótbóltin her í AaB, sigur liðskiparin á føroyska U21 landsliðnum.

Gilli hevur í longri tíð arbeitt fram í móti at blíva yrkisfótbóltsspælari.

- Hetta er nakað eg havi arbeitt ímóti í longri tíð. Nú má eg bara herja á. Vit hava dyst sunnudagin ímóti Vejle og tá koma Jóan Símun Edmundsson og Viljormur Davidsen á vitjan. Tað verður uppaftur betri, at síggja fýra føroyringar á vøllinum tá, sigur Gilli at enda.

Gilli skifti um ársskiftið til AaB frá B36.

Dansk oversættelse:

privatbillede: Hallur Hansson (t.v.) og Gilli Sørensen efter kampen mod AC Horsens

Tróndur Arge 24.01.2014 (23:38)
Gilli glad for scoringen

Gilli Sørensen og Hallur Hansson startede begge inde, da AaB i dag spillede årets første træningskamp. AaB vandt 2-0 mod AC Horsens. Gilli lagde AaB i front 1-0. Hallur Hansson var med i opspillet.

- Det er selvfølgelig lækkert at få nogen minutter i benene allerede nu, og at spille sammen med Hallur er intet mindre end fantastisk. Jeg spiller altid godt sammen med ham, og det viste vi også i dag, siger Gilli til in.fo i dag.

Det var allerede efter et kvarter, at Gilli var først på et indlæg, og lagde AaB i front.

- Det er altid dejligt at score mål og det var det også i dag. Det går meget hurtigere for sig her. Det skal jeg lige vænne mig til, men ellers er det bare dejligt at komme i gang med fodbolden her i AaB, siger anføreren på det færøske U21 landshold.

Gilli har i længere tid arbejdet imod at blive proffesionel fodboldspiller..

- Dette er noget jeg har arbejdet frem imod i længere tid. Nu må jeg bare drive på. Vi har en kamp på søndag mod Vejle og da kommer Jóan Símun Edmundsson og Viljormur Davidsen på besøg. Det bliver endnu bedre at se fire færinge på banen (da), siger Gilli til slut.

Gilli skiftede ved årskiftet til AaB fra B36.

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 25. jan 2014, 12:22

Syntes sgu at ham Gilli ser meget spændende ud. Han er ikke til startopstillingen endnu, men en god indskrifter i foråret. Han er jo ekstrem hurtig, og har en ganske okay teknik. Godt indkøb!!!

Derimod er Due noget nær det ringeste der er i hele truppen. Han har ingen rygrad, tuder konstant og vælger stort set altid de forkerte løsninger. Send endelig ham afsted til Viborg, SønderjyskE, Hobro eller hvem nu der kan bruge ham.. Søren F er su heller ikke en skid værd i mine øjne!

Augu virkede godt tændt og spillede en god anden halvleg.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 25. jan 2014, 12:49

Tyskeren skrev:Syntes sgu at ham Gilli ser meget spændende ud. Han er ikke til startopstillingen endnu, men en god indskrifter i foråret. Han er jo ekstrem hurtig, og har en ganske okay teknik. Godt indkøb!!!

Derimod er Due noget nær det ringeste der er i hele truppen. Han har ingen rygrad, tuder konstant og vælger stort set altid de forkerte løsninger. Send endelig ham afsted til Viborg, SønderjyskE, Hobro eller hvem nu der kan bruge ham.. Søren F er su heller ikke en skid værd i mine øjne!

Nu vil jeg ikke lige validere din ret kritiske bedoemmelse af Due's personlighed (syntes bl.a. dette interview taler imod ), men jeg er 100% enig at han ikke boer ha' en fremtid har i klubben. Det er AaB heldigvis ogsaa. Han faar ingen ny kontrakt, og forsvinder maaske allerede inden vinduet lukker.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 25. jan 2014, 13:43

MHJ skrev:
Tyskeren skrev:Syntes sgu at ham Gilli ser meget spændende ud. Han er ikke til startopstillingen endnu, men en god indskrifter i foråret. Han er jo ekstrem hurtig, og har en ganske okay teknik. Godt indkøb!!!

Nu vil jeg ikke lige validere din ret kritiske bedoemmelse af Due's personlighed (syntes bl.a. dette interview taler imod ), men jeg er 100% enig at han ikke boer ha' en fremtid har i klubben. Det er AaB heldigvis ogsaa. Han faar ingen ny kontrakt, og forsvinder maaske allerede inden vinduet lukker.
Jeg har INTET nævnt om Dues personlighed. Når jeg mener ingen rygrad, så mener jeg at han slet ikke er god nok i modgang og når det går bare lidt skidt for holdet. Igen igår lagde han vel mere ned end han stod op, og løb aldrig med hjem når han tabte bolden.. Jeg ved ikke om det siger noget om hans personlighed?!?!?!

Han er håbløs og jeg håber virkelig at han smutter inden d. 1. Februar.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 25. jan 2014, 13:55

Tyskeren skrev:
MHJ skrev:

Jeg har INTET nævnt om Dues personlighed. Når jeg mener ingen rygrad, så mener jeg at han slet ikke er god nok i modgang og når det går bare lidt skidt for holdet. Igen igår lagde han vel mere ned end han stod op, og løb aldrig med hjem når han tabte bolden.. Jeg ved ikke om det siger noget om hans personlighed?!?!?!

Due ligner en spiller der er på vej væk, det vil slet ikke undre mig hvis han skifter klub i den kommende uge. Due har efterhånden været rigtig mange år i klubben og har periodevis gjort det godt, men alt har sin tid. Due har overskredet sidste holdbarhedsdato i AaB og ligesom Curth, ligner Due virkelig en der trænger til nye udfordringer. Jeg er også enig i din bedømmelse af SF. Han startede stærkt sidste forår, men siden hen er han godt nok dalet gevaldigt i niveau.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 25. jan 2014, 14:15

Tyskeren skrev:
MHJ skrev:

Udraabstegn og store bogstaver til trods, saa er det da ikke aabenlyst at du med "ingen rygrad" og "tuder konstant" henvister til spillet paa banen.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 25. jan 2014, 14:23

Det henviser vel til spillet på banen ?
Han har ingen rygrad, tuder konstant og vælger stort set altid de " forkerte løsninger "

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 25. jan 2014, 14:28

birk skrev:Det henviser vel til spillet på banen ?
Han har ingen rygrad, tuder konstant og vælger stort set altid de " forkerte løsninger "
Tillad mig at vaere tilpads smaalig nok til at tage denne spaendende diskussion, men den saetning kan da sagtens forstaas saadan at foerste del henviser til hans personlighed og det sidste til spillet paa banen. Men nu har manden jo uddybet hvad han mente, saa jeg har ikke yderligere behov for at begrunde min misforstaaelse
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Mikl
Miniput
Miniput
Geografisk sted: 9230

Indlæg af Mikl » 28. jan 2014, 14:19

Tyskeren skrev:Due ligner en spiller der er på vej væk, det vil slet ikke undre mig hvis han skifter klub i den kommende uge. Due har efterhånden været rigtig mange år i klubben og har periodevis gjort det godt, men alt har sin tid. Due har overskredet sidste holdbarhedsdato i AaB og ligesom Curth, ligner Due virkelig en der trænger til nye udfordringer. Jeg er også enig i din bedømmelse af SF. Han startede stærkt sidste forår, men siden hen er han godt nok dalet gevaldigt i niveau.
Jeg stod ved siden af Due i lørdags ved kasselinjerne i Bauhaus, hvor han købte en Bosch skruemaskine. Det kan kun tolkes som han er færdig i klubben og er i gang med at skrue billeder og reoler ned fra væggene, klar til flytning ;)
De "onde tider" vi lever i nu, er om 30 år "de gode gamle dage" Robert Storm Petersen

Besvar