Træningskampe vinteren 2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jan 2017, 15:34

FlæskeFrank skrev:Hvis vi ikke scorer mod Hobro, så skal Gaarde altså sendes ud i transfermarkedet og hente noget rigtig spændende.
Mål scoret af angriber. Gaarde du syr bare pengene ind i madrassen :cheers:
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 19. jan 2017, 15:40

FlæskeFrank skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvis vi ikke scorer mod Hobro, så skal Gaarde altså sendes ud i transfermarkedet og hente noget rigtig spændende.
Mål scoret af angriber. Gaarde du syr bare pengene ind i madrassen :cheers:
Det er grundlaget til en stime.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. jan 2017, 15:41

2-o sejr, Ris på straffe, Pohl på et mål der tæller (tø-hø). Godtnok med mange 2.- og 3.valg på holdet, men mod Hobro, som tilspillede sig en del chancer, hvis man skal tro AaB's egne tweets. Umiddelbart lyder det som "tjaah bom bom".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 19. jan 2017, 15:52

2.halvleg var bedre og det hjalp at få Mæhle og Pohl ind. De skabte mere bevægelse/dynamik. 2-0 målet var lækkert sammenspil mellem Anders Østergård(som faktisk så god ud det kvarter han fik) og Mæhle.
Prøvespilleren er meget hovedstødsstærk så om han kan blive en forstærkning kommer an på dels hvordan AaB vil spille samt hvor vidt de kan få bygget på hans afslutninger, som var mangelfulde. Pohl klart foran Grønning i angrebshierakiet.

Mom synes jeg var Thellufsen. Rokkedal overraskede positivt og med det venstreben ser jeg er større potientiale i ham end Blåbjerg, men det kræver de får bygget noget fysik på ham.

Larsen sejlede ved dødbolde og Holgersson bliver jeg aldrig fan af.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 19. jan 2017, 17:21

Mål og kort interview i TV2 sporten.

Nedergaard
1. div
1. div

Indlæg af Nedergaard » 19. jan 2017, 18:34

Martino skrev:2.halvleg var bedre og det hjalp at få Mæhle og Pohl ind. De skabte mere bevægelse/dynamik. 2-0 målet var lækkert sammenspil mellem Anders Østergård(som faktisk så god ud det kvarter han fik) og Mæhle.
Prøvespilleren er meget hovedstødsstærk så om han kan blive en forstærkning kommer an på dels hvordan AaB vil spille samt hvor vidt de kan få bygget på hans afslutninger, som var mangelfulde. Pohl klart foran Grønning i angrebshierakiet.

Mom synes jeg var Thellufsen. Rokkedal overraskede positivt og med det venstreben ser jeg er større potientiale i ham end Blåbjerg, men det kræver de får bygget noget fysik på ham.

Helt enig i at anden halvleg var en klasse bedre end første. Jeg synes dog ikke at prøvespilleren viste noget som helst. Det er svært når han ikke er spillet ind. Men alt i alt spillede han bare som en prøvespiller gør. Søger bolden en del, og når han får den prøver han selv. Det var ikke nogen succes overhovedet. Han ender med at pisse et møgfarligt angreb væk, hvor Mæhle kommer i overlap udvendigt og bare skal have bolden, men i stedet afslutte med venstre langt over mål. Vurderet ud på det sølle grundlag som kampen er, er han et no-go.

Ellers er jeg meget enig. Larsen sejler på dødbold og Holgersson skal have bolden så lidt som overhovedet muligt. Pohl, Mæhle og Rokkedal med fine præstationer.
Nedergaard

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 19. jan 2017, 18:37

Nedergaard skrev:
Martino skrev:2.halvleg var bedre og det hjalp at få Mæhle og Pohl ind. De skabte mere bevægelse/dynamik. 2-0 målet var lækkert sammenspil mellem Anders Østergård(som faktisk så god ud det kvarter han fik) og Mæhle.

Helt enig i at anden halvleg var en klasse bedre end første. Jeg synes dog ikke at prøvespilleren viste noget som helst. Det er svært når han ikke er spillet ind. Men alt i alt spillede han bare som en prøvespiller gør. Søger bolden en del, og når han får den prøver han selv. Det var ikke nogen succes overhovedet. Han ender med at pisse et møgfarligt angreb væk, hvor Mæhle kommer i overlap udvendigt og bare skal have bolden, men i stedet afslutte med venstre langt over mål. Vurderet ud på det sølle grundlag som kampen er, er han et no-go.

Ellers er jeg meget enig. Larsen sejler på dødbold og Holgersson skal have bolden så lidt som overhovedet muligt. Pohl, Mæhle og Rokkedal med fine præstationer.
Jamen jeg er sådan set også enig med hensyn til prøvespilleren. Jeg så ikke noget der fik mig til at tænke SKRIV KONTRAKT OMGÅENDE, men han var GOD i hovedspillet. Og ja hans overblik lod enten noget tilbage at ønske eller også ville han bare virkelig gerne vise hvad han kunne på egen hånd. Hvis jeg var Gaarde ville jeg vælge en anden løsning eller satse alt på at Pohl brager igennem.

Og så undrer det at Anders Østergaard ikke er på kontrakt. Han står som U19spiller på AaBs hjemmeside, men i truppen til kampen står han som Danmarksseriespiller. Nogen som ved mere her? Jeg synes man kunne se at han var en dygtig spiller og sagtens kunne spille på Hobros hold.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 19. jan 2017, 21:35

Jeg håber vi får mere styr på de dødbolde, for der er vi godt nok ikke gode, og de andre hold har luret at det er Nicolaj bestemt har en akilleshæl der

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Indlæg af budo » 19. jan 2017, 21:41

De er sq meget godt med på AaBtv. Hajlajts fra Hobro kampen og fornuftige interviews med MW, Rizzi og Pohl.

FC Menneskehandel vandt et mesterskab på dødbolde, og guderne skal vide at vi har været fesne til dem i lang tid. Ham Bulos ligner en der kan få Onuachu til at pakke sine sydfrugter, så hvis Gaarde kan få ham til en fornuftig pris, er det vel tid til at snuppe en lottokupon.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

swfc
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Midthimmerland

Indlæg af swfc » 19. jan 2017, 22:11

Jeg er meget stor fan af Anders Østergaard, også set i forhold til de reserveholdskampe jeg har set ham spille. Mon han får chancen med en kontrakt, når nu de alligevel bruger ham i truppen?
AaB i hjertet

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 19. jan 2017, 22:17

swfc skrev:Jeg er meget stor fan af Anders Østergaard, også set i forhold til de reserveholdskampe jeg har set ham spille. Mon han får chancen med en kontrakt, når nu de alligevel bruger ham i truppen?
Håber det, for jeg er enig med dig. Kan sagtens se ham både som central midt, højre midt og højre back. Mener også han har spillet central forsvar. Synes bedre om ham som type end feks Kakeeto og Abildgaard, ja sågar PK.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. jan 2017, 22:32

Det bedste ved den video fra kampen er snakken med Wieghorst; klar tale, han er tydeligvis ikke overdrevent imponeret over indsatsen. Det vidner klippene fra kampen da heller ikke om, at man bør være.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 20. jan 2017, 09:01

Baseret på klippene på AaBTV lignede Hobro-kampen efteråret: OK spil til tider fra vores side rent offensivt, mange forkerte beslutninger offensivt og et forsvar, der giver chancer væk på samlebånd. Et 1. div. skal åbenbart tyre nogle lange bolde frem, og så får de en gigachance.

Det mest opløftende var, at Wieghorst i interviewet virkede meget lidt imponeret. Sgu bedre end at han/vi bliver lullet i søvn af en nem kæmpesejr tidligt i opstarten.

Mange herinde snakker om angribere. Min vurdering er, at vi i langt højere grad har brug for minimum én ny midterforsvarer. Jeg kan sagtens leve med at angreb bestående af Bassogog og Pohl.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 20. jan 2017, 09:12

KJ skrev:Baseret på klippene på AaBTV lignede Hobro-kampen efteråret: OK spil til tider fra vores side rent offensivt, mange forkerte beslutninger offensivt og et forsvar, der giver chancer væk på samlebånd. Et 1. div. skal åbenbart tyre nogle lange bolde frem, og så får de en gigachance.

Det mest opløftende var, at Wieghorst i interviewet virkede meget lidt imponeret. Sgu bedre end at han/vi bliver lullet i søvn af en nem kæmpesejr tidligt i opstarten.

Mange herinde snakker om angribere. Min vurdering er, at vi i langt højere grad har brug for minimum én ny midterforsvarer. Jeg kan sagtens leve med at angreb bestående af Bassogog og Pohl.
Jeg er så enig i det sidste du skriver.
Find to klasse midterforsvare. Så skal resten af holdet heller ikke kigge hjem ad hver gang modstanderen angriber. Det vil løsne så meget op på vores spil at de offensive får mere fri rum til at spille frem af i stedet for hele tiden skal gardere bagud fordi vi har et af superligaens svageste stopper par!

N
1. div
1. div

Indlæg af N » 20. jan 2017, 12:43

Jakobsen skrev:
9800 skrev:1/2 halvleg spillet, sikke noget lort. 1 gigachance til Hobro. Holgersson klovner stadig rundt, rokkedal virker for klejn.
Bekymrende med endnu et flopkøb af Gaarde: Helenius, Enevoldsen, Blomqvist og senest Holgersson + de indtil videre ikke prangende Meilinger og Flores.
Hvad er det for et flopkøb? hvem har vi købt?

Og.. kalder du Enevoldsen et flopkøb eller rækker din hukommelse vitterligt kun 2 måneder tilbage i tid. Godt vi ikke havde Rada Prica nu i sin måltørke, så var han da os røget direkte på listen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 21. jan 2017, 14:41

N skrev:
Jakobsen skrev:
9800 skrev:1/2 halvleg spillet, sikke noget lort. 1 gigachance til Hobro. Holgersson klovner stadig rundt, rokkedal virker for klejn.
Bekymrende med endnu et flopkøb af Gaarde: Helenius, Enevoldsen, Blomqvist og senest Holgersson + de indtil videre ikke prangende Meilinger og Flores.
Hvad er det for et flopkøb? hvem har vi købt?

Og.. kalder du Enevoldsen et flopkøb eller rækker din hukommelse vitterligt kun 2 måneder tilbage i tid. Godt vi ikke havde Rada Prica nu i sin måltørke, så var han da os røget direkte på listen.
- Holgersson er et regulært flopkøb
- Helenius floppede
- Blomqvist var et fejlkøb

Enevoldsen synes jeg også er fair at kalde for et flop. Han har været tilbage i klubben i to og et halvt år og kun haft en sølle god halvsæson som tilgengæld var let med en masse nedfald fra ligaens nok bedste boksangriber i nyere tid. Derudover har han udvist en forfærdelig attitude, hvor han har brugt meget tid på at skændes med trænerstaben og været usynlig i kampene udover når han hidser sig op. Som angriber er hans scoringssnit de sidste tre sæsoner i øvrigt et mål hver fjerde kamp, hvilket ikke er imponerende for en rutineret spiller der skal forestille at være en af vores bedste. Derudover viste han i foråret 2016 at han på ingen måde er en spiller med formatet til at være bærende i vores offensiv da Spalvis meldte sig ud.
RAUS RAUS SSE!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 26. jan 2017, 18:25

Morgendagens træningskamp har følgende i truppen:

1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Jakob Blåbjerg, 5 Markus Holgersson, 8 Rasmus Würtz, 9 Jannik Pohl, 10 Edison Flores, 14 Casper Sloth, 16 Magnus Christensen, 18 Rasmus Thellufsen, 20 Marco Meilinger, 25 Frederik Børsting, 27 Oliver Abildgaard, 29 Sebastian Grønning, 31 Joakim Mæhle, 32 Kasper Pedersen samt gæstespilleren Ivan Lučić.

Det ligner et hold, som skal vinde. "Dejligt" at de unge er sorteret fra, altså U19 - det tyder på en trup, som er skadesfri og dermed kan være med i hele forløbet frem til sæsonstart. Savner måske Kakeeto, men ellers sejr
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 26. jan 2017, 21:17

FlæskeFrank skrev:Morgendagens træningskamp har følgende i truppen:

1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Jakob Blåbjerg, 5 Markus Holgersson, 8 Rasmus Würtz, 9 Jannik Pohl, 10 Edison Flores, 14 Casper Sloth, 16 Magnus Christensen, 18 Rasmus Thellufsen, 20 Marco Meilinger, 25 Frederik Børsting, 27 Oliver Abildgaard, 29 Sebastian Grønning, 31 Joakim Mæhle, 32 Kasper Pedersen samt gæstespilleren Ivan Lučić.

Det ligner et hold, som skal vinde. "Dejligt" at de unge er sorteret fra, altså U19 - det tyder på en trup, som er skadesfri og dermed kan være med i hele forløbet frem til sæsonstart. Savner måske Kakeeto, men ellers sejr
Synes det er et vink med en vognstang til Kakeeto. Tror hurtigt Wieghorst har spottet at han aldrig bliver dygtig nok til superligaen og længe bare har været en træningskegle. Forstå mig ret, han kan godt spille bold, men den måde AaB vil spille på ser jeg ham ikke være skarp nok i afleveringerne til.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 26. jan 2017, 21:44

FlæskeFrank skrev:Morgendagens træningskamp har følgende i truppen:

Aabsport skriver at reserverne spiller mod jammerbugt lige efter. Hvem er I så fald reserverne når næsten alle er udtaget her? Betyder det at alle de udtagne ikke nødvendigvis får spilletid i morgen og dermed skal spille mod jammerbugt lige efter?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 27. jan 2017, 04:22

Martin Ericsson indstillede karrieren efter sidste sæson, men der er alligevel et par navne hos BK Häcken som vækker genklang.
Først og fremmest Alexander Farnerud som er vendt tilbage til Sverige, samt Rasmus Lindgren som i mange år er blevet sat i forbindelse med mange danske klubber.

Göteborg klubben har ikke offentliggjort truppen til eftermiddagens møde på deres hjemmeside, hvorfor jeg ikke ved om ovennævnte spillere er med.

Besvar