Hvorfor hade FCM 2

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af fish » 9. dec 2014, 09:56

Hajen skrev:
Danni skrev:
Hajen skrev:sjovt lille intermezzo mellem Ståle og Glen igår, og jeg synes egentlig det var tydeligt, at de ikke kan li' hinanden, ligesom jeg ikke bryder mig specielt meget om nogen af dem, men her mandag synes jeg alligevel, at Glen vinder stort ved at gøre det hele færdigt (det synes jeg ikke han fik lov til søndag overfor en utrolig arrogant Ståle

http://www.bt.dk/fodbold/nye-stikpiller ... -solbakken" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg synes Glen kommer temmelig skidt ud af den, men det kommer selvfølgelig an på hvordan man ser det.. Hvis målet er at piske en stemning op og promovere sig derigennem kan det godt være han gør det fint. Da jeg så interviewet inde i Parken hører jeg ham sige at Ståle altid mener at Ståle's hold har spillet bedst og haft flest chancer. På det punkt synes jeg hr. Riddersholm er den værste af alle. Så sent som 3 dage tidligere hvor de har tabt 3-0 til Esbjerg i pokalen står han og siger om det klokkeklare straffe Esbjerg får, at først er der noget med noget offside (jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad han mener), så er bolden på vej ud over baglinjen (det er den overhovedet ikke), jamen så skal vi måske kigge på om reglerne skal laves om fordi man bliver straffet for hårdt med både rødt kort og straffe (ja, men i dag spiller vi altså efter de her regler og det vidste din spiller vel godt da han tog benene på en mand, der er ved at prikke bolden i mål) og sidst men ikke mindst, var FCM klart bedre end Esbjerg 11 mod 11 (Muligt, men selv 11 mod 11 var i stadig bagud efter et kvarter).
FCM kunne også have vundet inde i parken, som han siger. Hvis FCM skulle have vundet der, kan man sgu vinde mange kampe!
Så det her med gummiben i sidste sæson, det bliver han konfronteret med i studiet hvortil han svarer: Vi fik IKKE gummiben... Kald det hvad du vil, men FCM fik 13 point i de sidste 12 kampe og de tabte de sidste 3 da det spidsede til.
Nu siger han så gu'hjælpe'mig her i interviewet at de vil ikke tale, men lade fødderne tale...!
Det minder lidt om det fænomen der er i folkeskolen med, at man skynder sig at mobbe nogen fordi man godt ved at man selv er udsat, og så ser de andre det måske ikke, hvis der er fokus på en anden. Han ligger bare fokus på nøjagtig de ting han selv er slem til og kommer så i stedet til at gøre opmærksom på dem hos sig selv.
hvis du læser det igen, vil du opdage, at jeg ikke taler om at han vinder søndagens debat, men at han (i hvert fald hos mig) vinder mandag med sine stikpiller i BT
Synes Ståle er den store vinder af den her. Glenn blev søndag tydeligt irriteret over Ståles stikpille omkring gummiben og havde slet ikke ammunition til at lave et comeback. Ståle var skarp i retorikken og til sidst endte Glenn med at fremstå nærmest barnlig. Jeg synes mandagens "stikpiller" fra Glenn bare er en forlængelse af den irritation, selvmodsigende og uden sammenhæng (kan være journalistens værk), og jeg synes personligt han taber med flere længder.
Glenn burde vise mere overskud efter FCMs store efterår, men istedet er han allerede begyndt at snakke om at FCMs hold ikke er "designet" til at skulle være mestre. Det tyder ikke på en mand med selvtillid.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Pastorius » 9. dec 2014, 10:43

fish skrev: Synes Ståle er den store vinder af den her. Glenn blev søndag tydeligt irriteret over Ståles stikpille omkring gummiben og havde slet ikke ammunition til at lave et comeback. Ståle var skarp i retorikken og til sidst endte Glenn med at fremstå nærmest barnlig. Jeg synes mandagens "stikpiller" fra Glenn bare er en forlængelse af den irritation, selvmodsigende og uden sammenhæng (kan være journalistens værk), og jeg synes personligt han taber med flere længder.
Glenn burde vise mere overskud efter FCMs store efterår, men istedet er han allerede begyndt at snakke om at FCMs hold ikke er "designet" til at skulle være mestre. Det tyder ikke på en mand med selvtillid.
Helt enig. At komme med den sidste stikpille er ikke tegn på format udenfor Herning-området.
Den fornuftige reaktion (forestil sig Hamrén i samme situation) ville være at smile overbærende og sige, at vi jo må spille om det i foråret - én kamp ad gangen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af FlæskeFrank » 9. dec 2014, 11:06

Det dejlige er jo, at det lyser ud af specielt Glen, at de har så stort behov for at hævde sig. Også set i artiklen i sejren over FCV, http://www.bold.dk/nyt/glen-r-sejr-der- ... te-tophold" onclick="window.open(this.href);return false;

Formuleringen er jo nærmest "vi er et tophold, forstå det nu". Kent havde formuleret det med, at vi havde den medgang, som man ofte ser tophold har. eller lignende formulering.

Det er de små formuleringer, hvor man bare tænker Glen må have en meget lille tissemand. Fjern billede fra nethinden!

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af dyhrmaN » 9. dec 2014, 11:29

Forfærdeligt pinligt interview med Glenn i BT. Jeg krummede tæer! "Vi lader fødderne tale" ... ja, det gør du jo tydeligvis - det ses jo i artiklen. Modsat Ståle ...? - Og Lars Lilholt lader trommerne tale.

Er der nogen der kan lægge diskussion op mellem Ståle og Glenn på tuben til os udenlandsdanskere? :)

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Gnu » 9. dec 2014, 13:29

BT-interviewet er én lang kavalkade af selvmål fra Glen. Ståle har tydeligvis fundet de rigtige knapper at trykke på, som bringer Glen ud af fatningen. I sidste sæson forsøgte Ståle jo med de samme mindgames over for os, men Kent var alt for rutineret til at bide på krogen. Det er noget helt andet med Glen, som slet ikke forstår at bevare roen.

"Gummiben."
"NEJNEJNEJNEJ, DET PASSER IKKE."

Glen ligner jo en mand, der har svært ved at klare presset, og som allerede nu er ved at gå op i limningen. For min skyld må de to kamphaner gerne fortsætte stilen. Så er underholdningen da sikret gennem en lang vinterpause.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af sulakvelidze » 9. dec 2014, 14:50

Denne tråd har fået en fætter i København:

http://sidelinien.dk/forums/showthread. ... di%C3%B8se" onclick="window.open(this.href);return false;


Og ja, det er da godt nok en selvmålskavalkade af grotesk niveau, Glen får fyret af i det interview samt i opfølgningen dagen efter. Ståle har så uendeligt meget mere overskud, format og prof-attitude end Glen, som bare har alt det modsatte. Jeg forudsiger, at det fortsætter sådan hele vejen til deres første titel. Selv når de vinder, er de kæmpe tabere. Og tydeligvis ikke bare i vores øjne.

Skulle det igen-igen-igen lykkes for Glen at fucke en titel op, vil det glæde mig at se Ståle være den, der snupper den fra ham. Også selv om Ståle i sin tid forlod AaB på en ærgerlig måde. Det sår er helet hos mig, og var der ikke også noget om, at Ståle offentligt gav udtryk for et håb om AaB-guld snarere end FCM-guld, da løbet var kørt for hans eget hold i foråret?

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af sulakvelidze » 9. dec 2014, 15:04

Jeg mindes i øvrigt et dobbeltinterview med Ståle og Hamrén efter FCK-AaB i foråret 2008. FCK havde lige banket AaB med 4-0, men alligevel næsten tabt mesterskabet til AaB. Dét interview havde den stik modsatte aura sammenlignet med det med Ståle og Glen. Dengang var der gensidig respekt, faglig anerkendelse og personlige sympatier imellem de to. Ståle gik endda så langt som at kalde Hamrén for en gentleman, og selv om studieværten forsøgte at lokke, ville han af respekt for situationen og Hamrén ikke ønske Hamrén tillykke med guldet, før det rent faktisk var vundet.

Interviewet med Ståle og Glen oser så langt væk af det modsatte. Det stinker af dårlig kemi og dårlig stemning. Noget, man jo bare ikke kan forestille sig mellem Kent Nielsen og nogen som helst anden træner. Eller mellem to trænere i det hele taget - med mindre Glen er den ene af dem. Glen falder bare så meget igennem i det game, at man ikke kan lade være med at krumme tæer på vegne af ham - den kæmpemæssige bonderøv, som han er.

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Reto » 9. dec 2014, 15:18

sulakvelidze skrev: Interviewet med Ståle og Glen oser så langt væk af det modsatte. Det stinker af dårlig kemi og dårlig stemning. Noget, man jo bare ikke kan forestille sig mellem Kent Nielsen og nogen som helst anden træner. Eller mellem to trænere i det hele taget - med mindre Glen er den ene af dem. Glen falder bare så meget igennem i det game, at man ikke kan lade være med at krumme tæer på vegne af ham - den kæmpemæssige bonderøv, som han er.
Jeg er ikke Ståle fan og synes faktisk, Glen har en pointe i, at nordmanden konsekvent mener, at FCK havde fortjent at vinde, at de havde de fleste chancer osv. Uanset om dette så åbenlyst er korrekt eller ej.

Men ellers skinner det efter min opfattelse tydeligt igennem, at Glen har et enormt stort (provinsielt) behov for at retfærdiggøre sig selv og FCM, mens Ståle egentlig bare cool og overlegent fremfører sine holdninger og analyser. Glen er konsekvent i forsvarsposition. Helt pinligt bliver det for Glen, da han benægter, at de fik gummiben sidste sæson. Det er jo uomtvisteligt.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Forza » 10. dec 2014, 15:10

http://www.bt.dk/superligaen/superliga- ... alplaceret" onclick="window.open(this.href);return false;

De andre trænere kan ikke følge Disko. Hvor er det en fornøjelse at se at han står for sig selv, på trods af at jeg hader Ståle mere end hvad godt er.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af fish » 10. dec 2014, 22:23


Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af astonvilla » 11. dec 2014, 09:09

Det er vel åbenbart for en hver at Glenn har en stress-tærskel omkring et rundt nul.
Bare se hvordan hans blik flakker når der kommer bare det mindste pres på - selv helt uskyldige spørgsmål til en fodboldkamp han ikke selv har aktier i, som da han var "ekspertkommentator" under VM i sommer, kunne jo få ham helt ud i tovene og sveden piblede frem.

Han er samtidig åbenlyst emotionelt afstumpet, og jeg er forholdsvist sikker på han lider af Aspergers Syndrom i meget svær grad (har selv sygdommen inde på kroppen i familien).

Når han bliver presset bare en lille smule siger han dybt underlige og uovervejede ting - uden han selv kan se det (klassisk Aspergers). Hans liderlighed overfor data-analyse foran computeren frem for at se ud på virkeligheden udenfor vinduet forstærker bare yderligere antagelsen.

Prøv at tage Aspergers testen her: http://aspergerstest.net/aq-test/" onclick="window.open(this.href);return false; og forestil dig at du er Disco Glenn når du svarer.

Alt i alt har jeg lidt svært ved at hade FCM generelt - jeg synes bare mest af alt at de er patetiske.
Mere specifikt har jeg endnu sværere ved at hade Glenn - ham har jeg direkte ondt af! Han er en forhutlet skæbne som er landet et helt forkert sted. Han burde slet ikke stå hvor han står, da hans psyke slet ikke er sat op til at kunne klare det. Og det værste er at han slet ikke ved det selv eller vil kunne indse dette.

Disco Glenn er såre simpelt bare malplaceret. Og det kan man se på enhver af sine optrædener.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Gnu » 11. dec 2014, 11:02

Emotionelt afstumpet? Aspergers Syndrom? Skal vi ikke holde os fra at lege lommepsykologer og smide om os med diverse uunderbyggede diagnoser? Selv over for Glen, som har været træls gennem en længere periode.

Dataliderligheden er jo bare et udslag af at Glen følger den strategi, der er blevet påduttet ham fra et højere sted. Før Manden Med Millionerne gjorde sit indtog i FCM var det jo Det Hele Menneske, som var vigtigt, når uldkræmmerne ledte efter fodboldspillere.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Maglau » 11. dec 2014, 11:44

astonvilla skrev:Det er vel åbenbart for en hver at Glenn har en stress-tærskel omkring et rundt nul.
Bare se hvordan hans blik flakker når der kommer bare det mindste pres på - selv helt uskyldige spørgsmål til en fodboldkamp han ikke selv har aktier i, som da han var "ekspertkommentator" under VM i sommer, kunne jo få ham helt ud i tovene og sveden piblede frem.

Han er samtidig åbenlyst emotionelt afstumpet, og jeg er forholdsvist sikker på han lider af Aspergers Syndrom i meget svær grad (har selv sygdommen inde på kroppen i familien).

Når han bliver presset bare en lille smule siger han dybt underlige og uovervejede ting - uden han selv kan se det (klassisk Aspergers). Hans liderlighed overfor data-analyse foran computeren frem for at se ud på virkeligheden udenfor vinduet forstærker bare yderligere antagelsen.

Prøv at tage Aspergers testen her: http://aspergerstest.net/aq-test/" onclick="window.open(this.href);return false; og forestil dig at du er Disco Glenn når du svarer.

Alt i alt har jeg lidt svært ved at hade FCM generelt - jeg synes bare mest af alt at de er patetiske.
Mere specifikt har jeg endnu sværere ved at hade Glenn - ham har jeg direkte ondt af! Han er en forhutlet skæbne som er landet et helt forkert sted. Han burde slet ikke stå hvor han står, da hans psyke slet ikke er sat op til at kunne klare det. Og det værste er at han slet ikke ved det selv eller vil kunne indse dette.

Disco Glenn er såre simpelt bare malplaceret. Og det kan man se på enhver af sine optrædener.
Arrh om man ligefrem kan give ham en diagnose er måske i overkanten. Men tror bare at det er udslaget af at han er en dygtig træner og fagperson, der mangler psyken til at stå i første linie. Han er sikkert en perkfekt assistent træner der kan analysere taktik og tilrettelægge træningen.
Men ansvaret og forventningerne der følger med et cheftræner job i Jyllands mest ambitiøse klub og en top 4 klub i ligaen det magter han ikke. Desværre har hans ego ikke selv kunnet indse det og derfor kommer han til at tage sig ufrivillig komisk ud.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af dyhrmaN » 11. dec 2014, 12:39

astonvilla skrev:Det er vel åbenbart for en hver at Glenn har en stress-tærskel omkring et rundt nul.
Bare se hvordan hans blik flakker når der kommer bare det mindste pres på - selv helt uskyldige spørgsmål til en fodboldkamp han ikke selv har aktier i, som da han var "ekspertkommentator" under VM i sommer, kunne jo få ham helt ud i tovene og sveden piblede frem.

Han er samtidig åbenlyst emotionelt afstumpet, og jeg er forholdsvist sikker på han lider af Aspergers Syndrom i meget svær grad (har selv sygdommen inde på kroppen i familien).

Når han bliver presset bare en lille smule siger han dybt underlige og uovervejede ting - uden han selv kan se det (klassisk Aspergers). Hans liderlighed overfor data-analyse foran computeren frem for at se ud på virkeligheden udenfor vinduet forstærker bare yderligere antagelsen.

Prøv at tage Aspergers testen her: http://aspergerstest.net/aq-test/" onclick="window.open(this.href);return false; og forestil dig at du er Disco Glenn når du svarer.

Alt i alt har jeg lidt svært ved at hade FCM generelt - jeg synes bare mest af alt at de er patetiske.
Mere specifikt har jeg endnu sværere ved at hade Glenn - ham har jeg direkte ondt af! Han er en forhutlet skæbne som er landet et helt forkert sted. Han burde slet ikke stå hvor han står, da hans psyke slet ikke er sat op til at kunne klare det. Og det værste er at han slet ikke ved det selv eller vil kunne indse dette.

Disco Glenn er såre simpelt bare malplaceret. Og det kan man se på enhver af sine optrædener.
Jeg elsker den her tråd!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af doukas » 11. dec 2014, 13:08

Fuck yeah! Fik scoren 6 hvilket betyder:

0-11 low result – indicating no tendency at all towards autistic traits.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Buzz Killington » 11. dec 2014, 15:20

doukas skrev:Fuck yeah! Fik scoren 6 hvilket betyder:

0-11 low result – indicating no tendency at all towards autistic traits.
32-50 indicates a strong likelihood of Asperger syndrome or autism.
Fuck, min score var 32. Jeg er Glen

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 547
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Trickster » 11. dec 2014, 15:48

15.

Øv.

Jeg troede, at jeg var mere underlig.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af gravballe » 11. dec 2014, 16:00

22 så jeg er vist underlig på den gode måde...

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af doukas » 12. dec 2014, 09:09

Disko Glens vindermentalitet i fuld flor.



Edit:

A. Villa, kan du komme med en psykologisk og/eller neurologisk analyse af det vi ser i klippet?

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 689
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Hvorfor hade FCM 2

Indlæg af Bech » 12. dec 2014, 11:08

Kunne ikke holde ud at se det færdigt. Men for satan i helvede hvor er Glenn dog en kæmpe taber af rang.

Besvar