Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 20. jan 2016, 14:36

Pastorius skrev:
Så længe vi har den økonomi vi har, og bliver ved med at lave fornuftige sportslige resultater er det jo svært at kritisere det der gøres med substans, selvom man gerne havde set nogle af mellemregningerne været anderledes - men det er altså mellemregninger.

Hvis vi flopper foråret sportsligt, så bliver der nok mere fokus på om det er den rigtige strategi vi bruger.
Her vil jeg tillade mig at være lidt uenig. Noget af det der skal til for at vi har held med vores strategi om at bruge egne unge spillere er jo, at vi tjener (gode) penge på dem. Ikke at vi falbyder dem. Ligesom på de øvrige forretningsområder er der et potentiale der kan indfries - og på transferfronten er det kæmpestort!
Modsat f.eks. på tilskuerfronten, hvor der ikke er tegn i sol, måne og stjerner på at vi bliver mere attraktive, bare sådan lige.

Gaarde har gjort det meget klart, at strategiplanen dækker nu og de kommende par år. Men på sigt er der ting der skal gøres bedre og på en anden måde. Man har signaleret, at man vil bruge flere penge på at scoute så man får de rigtige spillere, som en del af denne strategiplan - altså køb af spillere. En mindst ligeså vigtig del af forretningsmodellen er naturligvis at optimere indtjeningen på de spillere man sælger.
Derfor er kritikken rimelig - transferindtægter er ret afgørende for at klubben kan tage næste step. Det vil give os perioder, hvor vi kan ånde mere frit ifht. gradvist at løfte det sportslige sigte, og ikke mindst økonomisk bevæge os derop hvor den sportslige målsætning om top 4 hører til.

Brugeravatar
benz
Allstar
Allstar
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:03

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af benz » 20. jan 2016, 14:39

Imer skrev:
benz skrev:Hej alle sammen, husk at bruge Twitter! Spalvis skal så vidt jeg kan se til Galatasaray.
Selvom det nok også er et rygte, så smider man sgu som minimum et link til den pågældende twitter-profil.
Søg på Spalvis på Twitter! Der er godt nok gang i den. Så vidt jeg kan se får vi 1.34 Euros for ham. ?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Hanga » 20. jan 2016, 14:39

Hvis ikke historien om klausulen er sandt, lider Dennis Søndergaard og Ekstra Bladet et ret stort slag på troværdigheden. Vi kan ikke sige noget med sikkerhed, men min mavefornemmelse er ikke i tvivl - klausulen er der.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. jan 2016, 14:40

Jeg synes faktisk også det er påfaldende at det nu igen er EB som kan bringe nyheder om ting der burde kunne holdes internt...denne gang fra en spiller med udenlandsk agent. Jeg synes det lugter af at der er noget internt i AaB som der bør ryddes op i.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Eksil » 20. jan 2016, 14:44

Jesper Schmidt skrev:Jeg synes faktisk også det er påfaldende at det nu igen er EB som kan bringe nyheder om ting der burde kunne holdes internt...denne gang fra en spiller med udenlandsk agent. Jeg synes det lugter af at der er noget internt i AaB som der bør ryddes op i.
Det er da agenten der taler, samme agent som også taler med tribunen.com. Den eneste måde AaB kan straffe ham er ved at udelukke ham, men dertil er klubben alt for lille en spiller.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. jan 2016, 14:46

benz skrev:
Imer skrev:
benz skrev:Hej alle sammen, husk at bruge Twitter! Spalvis skal så vidt jeg kan se til Galatasaray.
Selvom det nok også er et rygte, så smider man sgu som minimum et link til den pågældende twitter-profil.
Søg på Spalvis på Twitter! Der er godt nok gang i den. Så vidt jeg kan se får vi 1.34 Euros for ham. ?
Det er 10 mio. kr. Det giver da absolut ingen mening hvis AaB skulle sælge ham her og nu til samme beløb som frikøbsklausulen skulle være på til sommer.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. jan 2016, 14:48

Eksil skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg synes faktisk også det er påfaldende at det nu igen er EB som kan bringe nyheder om ting der burde kunne holdes internt...denne gang fra en spiller med udenlandsk agent. Jeg synes det lugter af at der er noget internt i AaB som der bør ryddes op i.
Det er da agenten der taler, samme agent som også taler med tribunen.com. Den eneste måde AaB kan straffe ham er ved at udelukke ham, men dertil er klubben alt for lille en spiller.
Men agenten vinder jo intet ved at tale om frikøbsklausul nu. Får agenter ikke typisk en procentdel af overgangssummen?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 20. jan 2016, 14:49

agent får ikke procenter af transferen.

Han får procenter af onsign fee.. som kan blive væsentlig større hvis prisen på Spalvis er lav.

hvis nu alle klubber i verden ved Spalvis kan hentes til 10mill til sommer.. så vil de alle byde 10 mill
og kæmpe om at give ham den bedste løn og transfer bonus.
Som ergo vil ramme agent ligeledes i lommen.

Det er dermed i agenten og spillerens absolutte største interesse at alle ved klausulen er lav.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Hanga » 20. jan 2016, 14:53

Frygah skrev:
Men hvis det er noget AaB er blevet nødt til at gøre af nødvendighed (altså pga krav fra Spalvis), så bliver jeg nødt til at stille det næste spørgsmål: Virker den stil vi har kørende med at være ih og åh så forstående over for vores spillere der har ønske om udlandseventyr? Jeg har i lang tid selv bakket op omkring vores behandling og forståelse for udlængsel blandt vores spillere, og vi har lavet gentlemanaftaler, og haft "vil ikke stå i vejen" retorikken kørende. Men jeg syne virkelig ikke man kan se ret meget af den respekt og forståelse gå den anden vej, når spillerne kræver klausuler eller nægter at forlænge kontrakter.

Måske skal vi have et opgør med vores flinkeskole over for spillere og agenter, for det lader sgu lidt til at det altid er modparten der får det som de vil have det, fremfor at det er os der sætter hælene i og stiller krav. Vi så lidt af det med AK, men ellers synes jeg det har været småt med spillere der pga AaBs ry som klub, har forlænget kontrakt så der kunne scores penge den vej.
Fuldstændig enig! Det er jo ikke fordi jeg er imod at vi behandler spillerne godt, og der er da ingen tvivl om, at det er positivt at AaB går for at være en god klub at være i, men det lader altså ikke til, at vi får belønning for det når kontrakterne skal indgås.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af birk » 20. jan 2016, 14:56

»Spilleragenten modtager et vederlag på __ % af bruttogrundlønnen, inklusive eventuelle »sign on fees«, »stay on fees« og sign off fees«, som spilleren oppebærer som følge af de spillerkontrakter, spilleragenten har forhandlet for spilleren. Er parterne enige om en øvre grænse for spilleragentens vederlag, anføres maksimumbeløbet her: __«

Dermed er der altså - meget groft sagt - fire måder, hvorpå en agent kan tjene sine penge. Den første er procentdelen af den løn, som spilleren tjener før skat. Denne procentdel, er ifølge DBU som oftest på mellem fem og 10 procent, og den må ikke være på nul procent. Her får agenten hver måned penge af sin klient alt efter, hvor god en aftale agenten har fået lavet for sin klient samt for sig selv med klienten. De 10 bedste lønninger i Superligaen spænder ifølge Ekstra Bladet fra Louay Chankos 340.000 kr. om måneden til Dame N'Doyes 500.000 kr. Fem procent af N'Doyes månedsløn er altså 25.000 kroner.

Den anden måde, agenter tjener penge er via sign on fees, der er det beløb, som spilleren modtager ved underskrivelse af kontrakten. Som Ekstra Bladet kunne afsløre tidligere i denne måned, ligger dette beløb for top 10 på mellem tre og 12 millioner kroner. Det giver agenten et engangsbeløb på 600.000 kr., ved en sign on fee på 12 millioner kroner og en aftale om fem procents vederlag. Hvis altså ikke der er indgået aftale om et maksimumbeløb.

Den tredje og fjerde måde er meget på linje med sign on fee, men for stay on fee og sign off fee kan en forklaring måske godt bruges omkring, hvad de to begreber dækker over. Mens sign on fee'en er et engangsbeløb ved indgåelse af kontrakten, så er stay on fee et beløb, der mellem klub og spiller kan aftales ved opnåelse af et bestemt antal år i klubben. Er stay on fee på tre millioner kroner efter tre år på en femårig aftale, så vil spilleren modtage tre millioner, når de tre år er spillet i klubben, mens sign off fee'en gælder ved ophøret af kontrakten - altså den dag spillerens kontrakt løber ud.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af MrBangDK » 20. jan 2016, 15:02

Men altså, hvis der er budt 10 mill. nu fra Galatasaray, og der så bliver smidt en masse sign on fee, kæmpe løn etc. oveni, så er det vel bare for AaB at sige "nej tak". De har vel ikke noget at tabe på at sige nej, hvis beløbet ikke er væsentligt større end den klausul, som tilsyneladende er i spil?
Ska' vi hak'?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. jan 2016, 15:02

birk skrev:»Spilleragenten modtager et vederlag på __ % af bruttogrundlønnen, inklusive eventuelle »sign on fees«, »stay on fees« og sign off fees«, som spilleren oppebærer som følge af de spillerkontrakter, spilleragenten har forhandlet for spilleren. Er parterne enige om en øvre grænse for spilleragentens vederlag, anføres maksimumbeløbet her: __«

Dermed er der altså - meget groft sagt - fire måder, hvorpå en agent kan tjene sine penge. Den første er procentdelen af den løn, som spilleren tjener før skat. Denne procentdel, er ifølge DBU som oftest på mellem fem og 10 procent, og den må ikke være på nul procent. Her får agenten hver måned penge af sin klient alt efter, hvor god en aftale agenten har fået lavet for sin klient samt for sig selv med klienten. De 10 bedste lønninger i Superligaen spænder ifølge Ekstra Bladet fra Louay Chankos 340.000 kr. om måneden til Dame N'Doyes 500.000 kr. Fem procent af N'Doyes månedsløn er altså 25.000 kroner.

Den anden måde, agenter tjener penge er via sign on fees, der er det beløb, som spilleren modtager ved underskrivelse af kontrakten. Som Ekstra Bladet kunne afsløre tidligere i denne måned, ligger dette beløb for top 10 på mellem tre og 12 millioner kroner. Det giver agenten et engangsbeløb på 600.000 kr., ved en sign on fee på 12 millioner kroner og en aftale om fem procents vederlag. Hvis altså ikke der er indgået aftale om et maksimumbeløb.

Den tredje og fjerde måde er meget på linje med sign on fee, men for stay on fee og sign off fee kan en forklaring måske godt bruges omkring, hvad de to begreber dækker over. Mens sign on fee'en er et engangsbeløb ved indgåelse af kontrakten, så er stay on fee et beløb, der mellem klub og spiller kan aftales ved opnåelse af et bestemt antal år i klubben. Er stay on fee på tre millioner kroner efter tre år på en femårig aftale, så vil spilleren modtage tre millioner, når de tre år er spillet i klubben, mens sign off fee'en gælder ved ophøret af kontrakten - altså den dag spillerens kontrakt løber ud.
I rest my case :) Tak for den, jeg har nok tænkt på signon-fees.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gnu » 20. jan 2016, 15:03

Maglau skrev:
Hanga skrev:
KlaskmyggenNoah skrev: Citat AllanP
Det gør os da til en grinagtig klub på alle punkter
så jo det mener han faktisk...
Touche... Ingen undtagen AllanP, så...
Det var så også ham jeg svarede....Gnuen mener det også.
Stop dog med at lyve og fordreje. Det der har jeg ikke givet udtryk for.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 20. jan 2016, 15:05

MrBangDK skrev:Men altså, hvis der er budt 10 mill. nu fra Galatasaray, og der så bliver smidt en masse sign on fee, kæmpe løn etc. oveni, så er det vel bare for AaB at sige "nej tak". De har vel ikke noget at tabe på at sige nej, hvis beløbet ikke er væsentligt større end den klausul, som tilsyneladende er i spil?
Ikke andet end en utilfreds Spalvis, naturligvis :-)

AaB skal selvfølgelig takke nej, uanset hvad, hvis det er prislejet.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af MrBangDK » 20. jan 2016, 15:09

Gamen skrev:
MrBangDK skrev:Men altså, hvis der er budt 10 mill. nu fra Galatasaray, og der så bliver smidt en masse sign on fee, kæmpe løn etc. oveni, så er det vel bare for AaB at sige "nej tak". De har vel ikke noget at tabe på at sige nej, hvis beløbet ikke er væsentligt større end den klausul, som tilsyneladende er i spil?
Ikke andet end en utilfreds Spalvis, naturligvis :-)

AaB skal selvfølgelig takke nej, uanset hvad, hvis det er prislejet.
Helt enig.. Men hvis han så først handles til sommer, så er der vel ikke nogen hindring til, at hans sign on fee, etc. bliver en kamp mellem klubber? Nu kender jeg ikke den Tyrkiske liga, men hvis han bomber videre hos os i foråret, så vil det vel være mere interessant med bud fra Tyskland, England, Spanien (hvis buddene kommer)..

Mange hvis'er..
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Pastorius » 20. jan 2016, 15:13

MrBangDK skrev:Men altså, hvis der er budt 10 mill. nu fra Galatasaray, og der så bliver smidt en masse sign on fee, kæmpe løn etc. oveni, så er det vel bare for AaB at sige "nej tak". De har vel ikke noget at tabe på at sige nej, hvis beløbet ikke er væsentligt større end den klausul, som tilsyneladende er i spil?
Hvis der seriøst ligger et bud på 1,3 mill euro, er jeg ret sikker på det gælder for en aftale fra sommer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 20. jan 2016, 15:13

MrBangDK skrev:
Helt enig.. Men hvis han så først handles til sommer, så er der vel ikke nogen hindring til, at hans sign on fee, etc. bliver en kamp mellem klubber? Nu kender jeg ikke den Tyrkiske liga, men hvis han bomber videre hos os i foråret, så vil det vel være mere interessant med bud fra Tyskland, England, Spanien (hvis buddene kommer)..

Mange hvis'er..
Altså, vores beløb ligger jo fast uanset hvad, hvis vi venter til sommer. Det eneste der kunne foranledige en budrunde nu, er at der er klubber der ikke har råd til at vente til sommer fordi interessen bliver for stor. Jeg er dog ret sikker på, at skiftet først sker til sommer. Spalvis har været meget åben omkring hvor han vil hen, og ingen klubber i Holland eller Tyskland vil betale nok til, at det kan betale sig for AaB at afhænde ham nu.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 547
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Trickster » 20. jan 2016, 16:41

Pastorius skrev:
MrBangDK skrev:Men altså, hvis der er budt 10 mill. nu fra Galatasaray, og der så bliver smidt en masse sign on fee, kæmpe løn etc. oveni, så er det vel bare for AaB at sige "nej tak". De har vel ikke noget at tabe på at sige nej, hvis beløbet ikke er væsentligt større end den klausul, som tilsyneladende er i spil?
Hvis der seriøst ligger et bud på 1,3 mill euro, er jeg ret sikker på det gælder for en aftale fra sommer.
Det giver ingen mening. AaB er vel først tvunget til at acceptere eventuelle klausuler når det pågældende transfervindue er startet.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
benz
Allstar
Allstar
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:03

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af benz » 20. jan 2016, 16:51

Vil gerne understrege det blot er et Tweet hvor der står den pris i. Jeg har en travl dag men alle på Twitter søg på Spalvis derinde og del gerne her på siden hvis der er noget interessant :)

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 20. jan 2016, 19:03

Ligegyldigt om i er uenige med mig eller ej omkring den klausul
i forhold til om det er elendig ledelse eller 'tvunget' som nogle siger.

kan vi så blive enige om at de her tal vi hører lige nu.. 10-12mill for Spalvis.
At det bare slet ikke er godt nok?

Han er jo en ener ham her.. hvad er han den 2. eller 3. mest scorende spiller i en superliga halv sæson nogensinde?
Han er 21..

Kan vi blive enige om set i forhold til hvad andre klubber skyder spillere afsted til... alle andre.. ikke bare FCK og FCM.. så er 10 millioner, simpelthen for lidt
nu eller til sommer?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar