Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 20. feb 2008, 09:42
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Konsulenten » 9. nov 2009, 16:59

SkadefroDenBedsteFro skrev:
Aalborg er helt igennem en på en gang både smuk og rå by. En by med stil og sin egen stemning ulig nogen anden by her i landet. I Aalborg kan man i høj grad være sin egen - i modsætning til eksempelvis København og Århus, hvor man koncentrerer sig om at være "smart", men i virkeligheden er gabende kedelig.
Sammenligningen med Aalborg og "enhver anden mellemstor by ved motorvejen i Østjylland" er lige på nippet til at pisse mig af, men jeg er en besindig aalborgenser og lader mig ikke gå på af den slags lir.
Førstnævnte havde en vis rimelig tilbage i 80erne, men udviklingen er desværre gået i retning af en Herningficering af byen, hvilket er svært beklageligt. Jeg har svært ved at se, om det rå og smukke kommer fra Lassen & Eriksen, den kroniske 80er pop fra Gaden eller Open By Night.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Lindvang

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Lindvang » 9. nov 2009, 17:23

SkadefroDenBedsteFro skrev:
Konsulenten skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Nu nævnte jeg blot to ting der adskilte Karachi og København, bortset fra disse er de lige ulækre. Det kan jeg ikke se skulle have noget med Aalborg at gøre.... Aalborg er en smuk, dejlig, charmerende by i stik modsætning til de to andre nævnte.
Aalborg var kampcharmerende for 20 år siden, inden den blev byfornyet ala Jylland i hoved og røv, fik storcenter og generelt blev ensrettet til at ligne enhver anden mellemstor by ved motorvejen i Østjylland. Men kan man lide affarvede skanks, solcentre på hvert andet gadehjørne og tatovører ligeså, er den sikkert både smuk, dejlig og charmerende.
BLASFEMI!

Aalborg er helt igennem en på en gang både smuk og rå by. En by med stil og sin egen stemning ulig nogen anden by her i landet. I Aalborg kan man i høj grad være sin egen - i modsætning til eksempelvis København og Århus, hvor man koncentrerer sig om at være "smart", men i virkeligheden er gabende kedelig.
Sammenligningen med Aalborg og "enhver anden mellemstor by ved motorvejen i Østjylland" er lige på nippet til at pisse mig af, men jeg er en besindig aalborgenser og lader mig ikke gå på af den slags lir.
Jeg er enig med Konsulenten i det ene punkt, der vedrører byfornyelsen og arkitekturen. Aalborgs gader og stræder har mistet enormt meget af det, der gjorde, at byen havde så meget kant og særpræg, da man har forsøgt at gøre det rigtigt kedeligt med brosten og fliser.

At den stadig har en "sjæl", der er markant forskellig fra fx Århus, er jeg helt enig i. Men ret skal være ret: Aalborg ligner mere en kedelig jysk provinsby nu, end for 10-20 år siden.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Pastorius » 9. nov 2009, 17:29

Konsulenten skrev: Og mig bekendt er København en kende større end Aalborg, selvom det måske ikke forholder sig sådan i din optik. Om storcenteret gør Aalborg mindre attraktiv ved jeg såmænd heller ikke, men det er blot mit indtryk, at hele City Syd området fylder en del i bevistheden hos folk deroppe. Jeg hører meget sjældent om folk, der ser frem til en dag med med kæresten i Fields eksempelvis.
Du må komme i de "forkerte" kredse. Prøv at smutte ud til Brønshøj, Husum, eller Albertslund, Rødovre og snuse lidt atmosfære der. Den slags åndsunderernærede personager findes skam på tværs af bælter og landsdele. Eller tag en weekendtur i Rødovrecenteret eller City2 som antropologisk studie.

Sjovt nok kom jeg stort set aldrig i City Syd da jeg boede i landsdelen, på trods af mine forældre boede i Skalborg, og jeg ofte var på de kanter alligevel. Selv inden jeg flyttede hjemmefra, cyklede jeg hellere ind til byen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af limey » 9. nov 2009, 17:48

Jeg vil også mene at den største koncentration af solariebrune bimbos og muskelmænd findes i Købehavn - også selvom der er (alt for) mange af dem i Aalborg.

Derudover synes jeg, at der nogen gange går lidt for meget nostalgi og slum-æstetik i den, når man skal sammenligne Aalborg før og nu. Som om det der var en gang, var mere legitimt eller autentisk end det der er nu. Jeg kan ikke se hvordan det skulle forholde sig således.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. nov 2009, 18:51

Konsulenten skrev:
Køllen I Møllen skrev: Jeg har den evne at kunne lide min by på trods af de 2 tatovører der har slået sig ned på Vesterbro. Og kan du lide Kbh må du sidde inde med samme evne, mig bekendt er der flere tatovører derovre end i Aalborg... Og så kan jeg ikke se at det skulle gøre Aalborg mindre attraktiv at der er smækket et storcenter op 5-6 km syd for byen.
Og mig bekendt er København en kende større end Aalborg, selvom det måske ikke forholder sig sådan i din optik. Om storcenteret gør Aalborg mindre attraktiv ved jeg såmænd heller ikke, men det er blot mit indtryk, at hele City Syd området fylder en del i bevistheden hos folk deroppe. Jeg hører meget sjældent om folk, der ser frem til en dag med med kæresten i Fields eksempelvis.
Mht antallet af tatovører så kan vi vel være enige om at det er komplet ligegyldigt i bedømmelsen af en by, ikke? :)
Men alligevel, nu vi er igang : 2 tatovører i Aalborg er kikset efter din mening, men når jeg påpeger at der er flere i Kbh er det helt cool, for kbh er en større by?!?! (Jo, jeg giver dig ret i at kbh er større end Aalborg).

Fields vs storcenter. Det rager mig langsomt om folk handler det ene eller det andet sted. Det er ikke med i min bedømmelse af en by om der er et fields eller et storcenter....
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:16
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Martin » 9. nov 2009, 21:05

Køllen I Møllen skrev:
Konsulenten skrev:
Køllen I Møllen skrev: Jeg har den evne at kunne lide min by på trods af de 2 tatovører der har slået sig ned på Vesterbro. Og kan du lide Kbh må du sidde inde med samme evne, mig bekendt er der flere tatovører derovre end i Aalborg... Og så kan jeg ikke se at det skulle gøre Aalborg mindre attraktiv at der er smækket et storcenter op 5-6 km syd for byen.
Og mig bekendt er København en kende større end Aalborg, selvom det måske ikke forholder sig sådan i din optik. Om storcenteret gør Aalborg mindre attraktiv ved jeg såmænd heller ikke, men det er blot mit indtryk, at hele City Syd området fylder en del i bevistheden hos folk deroppe. Jeg hører meget sjældent om folk, der ser frem til en dag med med kæresten i Fields eksempelvis.
Mht antallet af tatovører så kan vi vel være enige om at det er komplet ligegyldigt i bedømmelsen af en by, ikke? :)
Men alligevel, nu vi er igang : 2 tatovører i Aalborg er kikset efter din mening, men når jeg påpeger at der er flere i Kbh er det helt cool, for kbh er en større by?!?! (Jo, jeg giver dig ret i at kbh er større end Aalborg).

Fields vs storcenter. Det rager mig langsomt om folk handler det ene eller det andet sted. Det er ikke med i min bedømmelse af en by om der er et fields eller et storcenter....
Så mangler vi lige at finde ud af, hvor den største koncentration af solarie-bimbos og pumpede muskler findes. Her vil jeg uden tøven erklære Aalborg, som den klare vinder. Så megen stolthed man kan have af sine rødder i det nordjyske, så meget kan man også korse sig over den syge mængde bruncreme, afblegninger og Jack&Jones-tøj, der findes i byen, som stilmæssigt mest af alt minder en key accout manager fra Bestsellers våde drøm.
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Gnu » 9. nov 2009, 21:40

Køllen I Møllen skrev:Det var da en besynderlig tanke... Den er grim, ulækker og utiltalende. Minder på mange måder om Karachi, men i Karachi er der i det mindste varmt og maden er god.
Det er lidt pudsigt, at du skriver 'grim' og 'utiltalende', for det var præcis de ord jeg mener kendetegner Aalborg.
Nuvel, der er også grimme steder i København. F.eks. Amager, som på mange måder minder en hel del om Aalborg: Grim, ucharmerende, øretæver i luften, et utal af solarie-kællinger med røvgevir og for mange steroidepumpede bonderøve med tribaltatoveringer, kamphunde og gejlede biler. Men Amager er jo kun en lille del af København, som har en helt anden kulturel diversitet end noget andet sted i landet. Og selvfølgelig kan man også få noget godt at spise. Det vidner 14 michelin-stjerner i 2009 f.eks. om. Der kan Karachi vist ikke være med.
SkadefroDenBedsteFro skrev:BLASFEMI!

Aalborg er helt igennem en på en gang både smuk og rå by. En by med stil og sin egen stemning ulig nogen anden by her i landet. I Aalborg kan man i høj grad være sin egen - i modsætning til eksempelvis København og Århus, hvor man koncentrerer sig om at være "smart", men i virkeligheden er gabende kedelig.
Sammenligningen med Aalborg og "enhver anden mellemstor by ved motorvejen i Østjylland" er lige på nippet til at pisse mig af, men jeg er en besindig aalborgenser og lader mig ikke gå på af den slags lir.
Om man er i stand til at være sig selv eller bare spiller smart handler udelukkende om rygrad og har intet med København eller Aalborg at gøre.

For mit eget vedkommende er København en mere interessant by end andre, simpelthen fordi der er flere muligheder og sker mere på stort set alle fronter.
Martin skrev:Så mangler vi lige at finde ud af, hvor den største koncentration af solarie-bimbos og pumpede muskler findes. Her vil jeg uden tøven erklære Aalborg, som den klare vinder. Så megen stolthed man kan have af sine rødder i det nordjyske, så meget kan man også korse sig over den syge mængde bruncreme, afblegninger og Jack&Jones-tøj, der findes i byen, som stilmæssigt mest af alt minder en key accout manager fra Bestsellers våde drøm.
Spot on!
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

SkadefroDenBedsteFro
Drenge
Drenge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 5. jul 2009, 11:00
Geografisk sted: 9000

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af SkadefroDenBedsteFro » 9. nov 2009, 22:04

Gnu skrev:
SkadefroDenBedsteFro skrev:BLASFEMI!

Aalborg er helt igennem en på en gang både smuk og rå by. En by med stil og sin egen stemning ulig nogen anden by her i landet. I Aalborg kan man i høj grad være sin egen - i modsætning til eksempelvis København og Århus, hvor man koncentrerer sig om at være "smart", men i virkeligheden er gabende kedelig.
Sammenligningen med Aalborg og "enhver anden mellemstor by ved motorvejen i Østjylland" er lige på nippet til at pisse mig af, men jeg er en besindig aalborgenser og lader mig ikke gå på af den slags lir.
Om man er i stand til at være sig selv eller bare spiller smart handler udelukkende om rygrad og har intet med København eller Aalborg at gøre.

For mit eget vedkommende er København en mere interessant by end andre, simpelthen fordi der er flere muligheder og sker mere på stort set alle fronter.
Jeg er slet ikke tvivl om Gnuers rugrad. Imidlertid kan formuleringen "i Aalborg kan man" jo både henvise specifikt til person(er) i byen, men også til byen som by generelt.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Gnu » 9. nov 2009, 22:52

Aha. Beklager at jeg tog fejl af din lidt besynderlige sætningskonstruktion. Hvordan kan en by i øvrigt spille smart?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. nov 2009, 23:21

Gnu skrev:Det er lidt pudsigt, at du skriver 'grim' og 'utiltalende', for det var præcis de ord jeg mener kendetegner Aalborg.
Nuvel, der er også grimme steder i København. F.eks. Amager, som på mange måder minder en hel del om Aalborg: Grim, ucharmerende, øretæver i luften, et utal af solarie-kællinger med røvgevir og for mange steroidepumpede bonderøve med tribaltatoveringer, kamphunde og gejlede biler. Men Amager er jo kun en lille del af København, som har en helt anden kulturel diversitet end noget andet sted i landet. Og selvfølgelig kan man også få noget godt at spise. Det vidner 14 michelin-stjerner i 2009 f.eks. om. Der kan Karachi vist ikke være med.

For mit eget vedkommende er København en mere interessant by end andre, simpelthen fordi der er flere muligheder og sker mere på stort set alle fronter.
Så du mener at en Michelin-stjerne er indikator for hvor god mad man får generelt i en by? Det pisser mig ikke af, det får tværtimod smilet frem på denne sorgens aften. Jeg har spist på restauranter i den bedste "ende af Michelin-skalaen" som var ringere end et brugt McDonalds-meal.

Pakistansk mad er ypperligt skal jeg garantere dig for! Og nu render du nok ned til en eller anden kebab-fætter i din "metropol" og afprøver min påstand imorgen, men nej, du må en tur langt østpå til det store udland (ja, udlandet er større end din "metropol").

Iøvrigt synes jeg det er fint at du er glad for kbh, fred være med det. Men som AaB-fan på et AaB-forum synes jeg det er mærkværdigt at du har trang til at skulle svine Aalborg til på den måde du gør. At prøve at fremstille alle fra Aalborg som en flok JAck & Jones-popsolariebrune tabere med kamphunde og alt hvad dertil hører er sgu langt under niveau. Man fatter jo ikke at du overhovedet holder med AaB, det lugter jo af had til Aalborg...
Janteloven eksisterer IKKE!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Gnu » 9. nov 2009, 23:39

Køllen I Møllen skrev:Så du mener at en Michelin-stjerne er indikator for hvor god mad man får generelt i en by? Det pisser mig ikke af, det får tværtimod smilet frem på denne sorgens aften. Jeg har spist på restauranter i den bedste "ende af Michelin-skalaen" som var ringere end et brugt McDonalds-meal.

Pakistansk mad er ypperligt skal jeg garantere dig for! Og nu render du nok ned til en eller anden kebab-fætter i din "metropol" og afprøver min påstand imorgen, men nej, du må en tur langt østpå til det store udland (ja, udlandet er større end din "metropol").

Iøvrigt synes jeg det er fint at du er glad for kbh, fred være med det. Men som AaB-fan på et AaB-forum synes jeg det er mærkværdigt at du har trang til at skulle svine Aalborg til på den måde du gør. At prøve at fremstille alle fra Aalborg som en flok JAck & Jones-popsolariebrune tabere med kamphunde og alt hvad dertil hører er sgu langt under niveau. Man fatter jo ikke at du overhovedet holder med AaB, det lugter jo af had til Aalborg...
Nu giver michelin-guiden jo kun stjerner til de bedste restauranter, så det fortæller da noget om den enkelte restaurant. Og ja, antallet af michelin-restauranter fortæller da også noget om niveauet i den enkelte by. Hvis det så virkelig passer, at du hart spist på michelin-restaurant og fået mad som var ringere end McD, så er du jo bare blevet taget i røven.

Jeg kan berolige dig med, at jeg skam har været østpå i udlandet, så bare slap af, jeg har gjort mig mine erfaringer.

Og så har jeg forresten ikke fremstillet alle fra Aalborg som tabere med kamphunde, men der er mange af dem. Beklager, at du åbenbart føler dig stødt.

Og selvfølgelig kan man da holde med AaB, selvom man ikke bryder sig synderligt om Aalborg. Hvorfor dog ikke det?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Meelsen » 9. nov 2009, 23:39

Køllen I Møllen skrev:
Iøvrigt synes jeg det er fint at du er glad for kbh, fred være med det. Men som AaB-fan på et AaB-forum synes jeg det er mærkværdigt at du har trang til at skulle svine Aalborg til på den måde du gør. At prøve at fremstille alle fra Aalborg som en flok JAck & Jones-popsolariebrune tabere med kamphunde og alt hvad dertil hører er sgu langt under niveau. Man fatter jo ikke at du overhovedet holder med AaB, det lugter jo af had til Aalborg...
SPOT ON!
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Kenneth K » 10. nov 2009, 00:51

Nå, jaja, så fik jeg da alligevel skubbet den ud i den forventede, evindelige Aalborg vs. København-debat, hvor folk føler sig nødsaget til at argumentere på en usaglig og meget sort/hvid-facon.

Min pointe i starten var bare, at jeg ikke kan tilslutte mig hadet til byen København. Personligt synes jeg, at København som by på mange måder er utrolig charmerende, og den har meget af den mangfoldighed, som jeg nogle gange kan savne i Aalborg - uagtet at jeg elsker Aalborg. Der er i København en større personlig mangfoldighed, ligesom der er en større kulturel og kunstnerisk mangfoldighed, og disse to ting betyder meget for mig, og for den måde jeg trives i en by.

Den personlige mangfoldighed kommer til udtryk ved, at der kvantitativt er flere hippier, punkere, hiphoppere, junkier, brilleaber og you name them i København. Og det nyder jeg; jeg synes, at det er fedt at få indtryk fra andre livsverdener end min egen, selvom det er liv, jeg aldrig kunne forestille mig selv at leve. Mit indtryk er samtidig at der er mere plads til disse "andre mennesker" i København. Selvfølgelig fysisk qua Københavns størrelse kontra Aalborgs ditto, men også på et mere mentalt plan. Københavnere, kontra aalborgensere, har det ikke med i lige så høj grad med at skele mod og kigge underligt på mennesker, der ikke nødvendigvis anskuer og lever livet, ligesom de selv gør - og det er sgu egentlig meget befriende, synes jeg.

Hvis vi så tager den kulturelle og kunstneriske mangfoldighed, så er det vel nærmest hævet over diskussion, at København her har flere og større udbud? Ikke at det nødvendigvis er nogen kvalitet i sig selv, men det giver trods alt en større mulighed for at man støder på ting, som man tiltrækkes af. Hvis jeg forsøger at tage udgangspunkt i mig selv, så er musik min klart største interesse indenfor det her kulturelle og kunstneriske felt. Og her har Aalborg ikke meget at byde ind med, desværre. På den front er Studenterhuset vel det eneste spillested, der bare en lille smule prøver at udfordre og pirre ens nysgerrighed. Det gør de for så vidt OK, når man tager med i overvejelserne, at de ikke har synderligt mange midler at gøre godt med. Men netop disse begrænsede midler gør, at der desværre tit kan gå i hvert fald en måned mellem, at man falder over noget, som man føler, at man er villig til at give penge for. Som kontrast til dette meget snævre udbud, har København først og fremmest VEGA, Rust, Loppen og Stengade 30 til at pirre og udfordre ens nysgerrighed. Og er disse kulturelle og kunstneriske udbud vigtige for én, ligesom det fx er for mig, så er det da en tungtvejende faktor, når man skal sammenligne de to byer. Og den interne kamp ender København sgu desværre med at vinde på ret overlegen vis.

Det var i hvert fald lige et kort forsøg på at opridse mine meninger i den her debat, hvor jeg ikke helt forstår, at man tilsyneladende og absolut skal hade den ene by og elske den anden. Begge byer har sine kvaliteter, og nu har jeg i hvert fald forsøgt at fremlægge nogle af Københavns kvaliteter... Lidt som modvægt til den ofte indædte "hader, hader, hader København"-retorik.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af thomasjn » 10. nov 2009, 01:46

Per Søndergaard Pedersen
Finn Viggo Nielsen
Ole Mølgaard Kristensen
Eigild Bødker Christensen
Per Lyngby Cloos
Jørn Simonsen
Jesper Møller Christensen

kort sagt, bestyrelsen

Rico?
2. div
2. div
Indlæg: 215
Tilmeldt: 10. nov 2005, 11:27
Geografisk sted: Mallorca Bar
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Rico? » 10. nov 2009, 06:30

Forstår ikke hvad folk har imod solarie brune blondiner
-Stop nu, det gir jo ingen mening-

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. nov 2009, 08:34

Gnu skrev:Nu giver michelin-guiden jo kun stjerner til de bedste restauranter, så det fortæller da noget om den enkelte restaurant. Og ja, antallet af michelin-restauranter fortæller da også noget om niveauet i den enkelte by. Hvis det så virkelig passer, at du hart spist på michelin-restaurant og fået mad som var ringere end McD, så er du jo bare blevet taget i røven.

Jeg kan berolige dig med, at jeg skam har været østpå i udlandet, så bare slap af, jeg har gjort mig mine erfaringer.

Og så har jeg forresten ikke fremstillet alle fra Aalborg som tabere med kamphunde, men der er mange af dem. Beklager, at du åbenbart føler dig stødt.

Og selvfølgelig kan man da holde med AaB, selvom man ikke bryder sig synderligt om Aalborg. Hvorfor dog ikke det?
Skal vi ikke droppe den med Michelin-stjernerne og blive enige om at det er uendeligt ligegyldigt?

Jeg mener ikke der er flere Brian`er med kamphunde i Aalborg end i Kbh, hvis du mener det er tilfældet så kan jeg godt leve med det.

Jeg vil lade dig elske dit kbh, jeg holder mig til Aalborg...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. nov 2009, 08:46

Fair. Det ville være dumt at prøve at argumentere at Aalborg har større kulturelle tilbud end kbh for det er naturligvis ikke tilfældet. Jeg kan bare glæde mig over at de ting jeg gerne vil se sagtens kan nåes fra Aalborg, jeg har ikke behov for at rende i det kongelige teater hver anden dag, jeg føler mig glimrende underholdt i Aalborg teater de par gange om året jeg kommer der. Angående koncerter så kan jeg tage til Hamborg, London, Horsens og ja, København når der kommer et navn forbi jeg gerne vil se. Det behøver jeg jo ikke bo i Kbh for...

Angående mangfoldigheden så er jeg meget uenig i at der er mere plads til de "alternative" i kbh. Jeg er ikke enig i at der bliver set mere skævt til disse i Aalborg (eller andre provinsbyer) i forhold til i Kbh. Jeg tror simpelthen ikke på det.

Man kunne jo også argumentere at folk i provinsen kommer hinanden mere ved end i Kbh. I en storby er folk mere kolde (og sig selv nærmest) end i de mindre byer...

Men når alt kommer til alt så bosætter vi os vel der hvor vi hver især har mest lyst til at være, så vi er vel alle tilfredse og der er det vigtigste, ikke sandt?

Kenneth K skrev:Nå, jaja, så fik jeg da alligevel skubbet den ud i den forventede, evindelige Aalborg vs. København-debat, hvor folk føler sig nødsaget til at argumentere på en usaglig og meget sort/hvid-facon.

Min pointe i starten var bare, at jeg ikke kan tilslutte mig hadet til byen København. Personligt synes jeg, at København som by på mange måder er utrolig charmerende, og den har meget af den mangfoldighed, som jeg nogle gange kan savne i Aalborg - uagtet at jeg elsker Aalborg. Der er i København en større personlig mangfoldighed, ligesom der er en større kulturel og kunstnerisk mangfoldighed, og disse to ting betyder meget for mig, og for den måde jeg trives i en by.

Den personlige mangfoldighed kommer til udtryk ved, at der kvantitativt er flere hippier, punkere, hiphoppere, junkier, brilleaber og you name them i København. Og det nyder jeg; jeg synes, at det er fedt at få indtryk fra andre livsverdener end min egen, selvom det er liv, jeg aldrig kunne forestille mig selv at leve. Mit indtryk er samtidig at der er mere plads til disse "andre mennesker" i København. Selvfølgelig fysisk qua Københavns størrelse kontra Aalborgs ditto, men også på et mere mentalt plan. Københavnere, kontra aalborgensere, har det ikke med i lige så høj grad med at skele mod og kigge underligt på mennesker, der ikke nødvendigvis anskuer og lever livet, ligesom de selv gør - og det er sgu egentlig meget befriende, synes jeg.

Hvis vi så tager den kulturelle og kunstneriske mangfoldighed, så er det vel nærmest hævet over diskussion, at København her har flere og større udbud? Ikke at det nødvendigvis er nogen kvalitet i sig selv, men det giver trods alt en større mulighed for at man støder på ting, som man tiltrækkes af. Hvis jeg forsøger at tage udgangspunkt i mig selv, så er musik min klart største interesse indenfor det her kulturelle og kunstneriske felt. Og her har Aalborg ikke meget at byde ind med, desværre. På den front er Studenterhuset vel det eneste spillested, der bare en lille smule prøver at udfordre og pirre ens nysgerrighed. Det gør de for så vidt OK, når man tager med i overvejelserne, at de ikke har synderligt mange midler at gøre godt med. Men netop disse begrænsede midler gør, at der desværre tit kan gå i hvert fald en måned mellem, at man falder over noget, som man føler, at man er villig til at give penge for. Som kontrast til dette meget snævre udbud, har København først og fremmest VEGA, Rust, Loppen og Stengade 30 til at pirre og udfordre ens nysgerrighed. Og er disse kulturelle og kunstneriske udbud vigtige for én, ligesom det fx er for mig, så er det da en tungtvejende faktor, når man skal sammenligne de to byer. Og den interne kamp ender København sgu desværre med at vinde på ret overlegen vis.

Det var i hvert fald lige et kort forsøg på at opridse mine meninger i den her debat, hvor jeg ikke helt forstår, at man tilsyneladende og absolut skal hade den ene by og elske den anden. Begge byer har sine kvaliteter, og nu har jeg i hvert fald forsøgt at fremlægge nogle af Københavns kvaliteter... Lidt som modvægt til den ofte indædte "hader, hader, hader København"-retorik.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Kenneth K » 10. nov 2009, 08:56

Køllen I Møllen skrev:Angående mangfoldigheden så er jeg meget uenig i at der er mere plads til de "alternative" i kbh. Jeg er ikke enig i at der bliver set mere skævt til disse i Aalborg (eller andre provinsbyer) i forhold til i Kbh. Jeg tror simpelthen ikke på det.

Man kunne jo også argumentere at folk i provinsen kommer hinanden mere ved end i Kbh. I en storby er folk mere kolde (og sig selv nærmest) end i de mindre byer...
Måske er det en forkert fornemmelse, men det er i hvert fald den fornemmelse, jeg sidder med, når jeg har været i København. Men jeg tror også, at det hænger uomtvisteligt sammen med de mere "kolde" mennesker. Man kommer i mindre grad hinanden ved, og dem man møder, møder man nok aldrig igen, og på den måde tvinges man ikke lige så høj grad til at tage stilling. Det er i hvert fald en teori.
Køllen I Møllen skrev:Men når alt kommer til alt så bosætter vi os vel der hvor vi hver især har mest lyst til at være, så vi er vel alle tilfredse og der er det vigtigste, ikke sandt?
Hunnaaaar! Det var bare ikke sådan, at jeg umiddelbart oplevede, at debatten blev optegnet før.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. nov 2009, 09:05

Kenneth K skrev:
Køllen I Møllen skrev:Angående mangfoldigheden så er jeg meget uenig i at der er mere plads til de "alternative" i kbh. Jeg er ikke enig i at der bliver set mere skævt til disse i Aalborg (eller andre provinsbyer) i forhold til i Kbh. Jeg tror simpelthen ikke på det.

Man kunne jo også argumentere at folk i provinsen kommer hinanden mere ved end i Kbh. I en storby er folk mere kolde (og sig selv nærmest) end i de mindre byer...
Måske er det en forkert fornemmelse, men det er i hvert fald den fornemmelse, jeg sidder med, når jeg har været i København. Men jeg tror også, at det hænger uomtvisteligt sammen med de mere "kolde" mennesker. Man kommer i mindre grad hinanden ved, og dem man møder, møder man nok aldrig igen, og på den måde tvinges man ikke lige så høj grad til at tage stilling. Det er i hvert fald en teori.
Køllen I Møllen skrev:Men når alt kommer til alt så bosætter vi os vel der hvor vi hver især har mest lyst til at være, så vi er vel alle tilfredse og der er det vigtigste, ikke sandt?
Hunnaaaar! Det var bare ikke sådan, at jeg umiddelbart oplevede, at debatten blev optegnet før.
Det er korrekt, men nu havde du en mere positiv måde at debattere på end de par stykker der mest gik op i at svine Aalborg og aalborgensere til så derfor kunne vi jo ligeså godt holde den sober :)

Jeg køber iøvrigt din ovenstående teori...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Kenneth K » 10. nov 2009, 09:28

Køllen I Møllen skrev:
Kenneth K skrev:
Køllen I Møllen skrev:Angående mangfoldigheden så er jeg meget uenig i at der er mere plads til de "alternative" i kbh. Jeg er ikke enig i at der bliver set mere skævt til disse i Aalborg (eller andre provinsbyer) i forhold til i Kbh. Jeg tror simpelthen ikke på det.

Man kunne jo også argumentere at folk i provinsen kommer hinanden mere ved end i Kbh. I en storby er folk mere kolde (og sig selv nærmest) end i de mindre byer...
Måske er det en forkert fornemmelse, men det er i hvert fald den fornemmelse, jeg sidder med, når jeg har været i København. Men jeg tror også, at det hænger uomtvisteligt sammen med de mere "kolde" mennesker. Man kommer i mindre grad hinanden ved, og dem man møder, møder man nok aldrig igen, og på den måde tvinges man ikke lige så høj grad til at tage stilling. Det er i hvert fald en teori.
Køllen I Møllen skrev:Men når alt kommer til alt så bosætter vi os vel der hvor vi hver især har mest lyst til at være, så vi er vel alle tilfredse og der er det vigtigste, ikke sandt?
Hunnaaaar! Det var bare ikke sådan, at jeg umiddelbart oplevede, at debatten blev optegnet før.
Det er korrekt, men nu havde du en mere positiv måde at debattere på end de par stykker der mest gik op i at svine Aalborg og aalborgensere til så derfor kunne vi jo ligeså godt holde den sober :)

Jeg køber iøvrigt din ovenstående teori...
Da jeg lige stod og røg en smøg, kom jeg lige til ganske kort at tænke over min teori og et lille forsvar af Aalborg. Dét indtryk, jeg har der, er værre, når man kommer længere ud i provinsen. Og Aalborg er dermed langt fra det værste sted i Danmark på den front, hvad angår hvad man vel kan kalde personlig tolerance.

Besvar