Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af raekkeettre » 24. jan 2019, 13:08

troelsh skrev:
24. jan 2019, 12:50
Det er selvfølgelig nemt at sidde nu og sige, at hvis vi havde beholdt Mæhle længere tid kunne vi sikkert have solgt ham for endnu mere, fordi han er hamrende dygtig plus vi havde fået noget sportsligt ud af at beholde så dygtig en spiller.

Men jeg syntes han blev solgt for billigt, det sagde jeg også da vi solgte ham, det hjælper selvfølgelig på det hvis der er en seriøs videresalgsklausul i hans kontrakt.

Fcm havde kort tid forinden solgt Nissen til 40 mil mener jeg, bevares han havde bevist sit værd over længere tid end Mæhle, men Gaarde burde i min optik have vist nogle cojones, og krævet min. 25 af de lange når det er en ung spiller klubben tror på.
Jeg tror også det handler om, at vi ikke har bevist vores ungdomsafdeling er mere værd. Hvis vi havde 10 spillere rundt i Europa med success, så tror jeg bestemt også vi kan få mere. HVIS Mæhle bliver solgt, og til en rigtig god pris 50+ og bliver en success - så vil den succes falde af på fremtidige salg af vores talenter, og sikre os måske 5-10 millioner mere per spiller/talent. Så jeg tror bare vi skal være SYGT glade for vi endelig har en spiller fra AaBs ungdomsafdeling der er en succes! - det vil komme os til gode i lang tid.

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Bohemka » 24. jan 2019, 13:10

Uanset pris og klausul: Salget af Mæhle er en lykkelig begivenhed. Den måske største solstrålehistorie for AaB's talentudvikling i nyere tid, manden der trodsede tendensen med at AaB kun kan udvikle tryghedshungrende hjemmefødinger.

Historien viser at han har hvad der skal til på et niveau langt over AaB's, og det havde ærligt talt været synd og skam at se ham blive vanrøgtet og gå i stå under Wieghorst. Forhåbentlig kommer han hjem og løfter klubben, når ham om 10 år har 80 landskampe på CV'et og en i øvrigt strålende karriere.
This Heaven Gives Me Migraine

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af frederikshavneren » 24. jan 2019, 15:17

Bytyqi er blevet udlejet til Jetsmark i den kommende forårssæson, Bardhec har kontraktudløb til sommer

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Forza » 24. jan 2019, 15:44

Bohemka skrev:
24. jan 2019, 13:10
Uanset pris og klausul: Salget af Mæhle er en lykkelig begivenhed. Den måske største solstrålehistorie for AaB's talentudvikling i nyere tid, manden der trodsede tendensen med at AaB kun kan udvikle tryghedshungrende hjemmefødinger.

Historien viser at han har hvad der skal til på et niveau langt over AaB's, og det havde ærligt talt været synd og skam at se ham blive vanrøgtet og gå i stå under Wieghorst. Forhåbentlig kommer han hjem og løfter klubben, når ham om 10 år har 80 landskampe på CV'et og en i øvrigt strålende karriere.
Præcis. Og vi skal også huske at MW ofte ikke turde bringe ham fra backen og derfor smed ham op som kant i hans fastlåse Drillo formation. Mæhle er uden tvivl bedst på backen og derfor ville det være en skam at se det talent blive misbrugt på den måde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gamen » 24. jan 2019, 16:12

raekkeettre skrev:
24. jan 2019, 13:08
Jeg tror også det handler om, at vi ikke har bevist vores ungdomsafdeling er mere værd. Hvis vi havde 10 spillere rundt i Europa med success, så tror jeg bestemt også vi kan få mere. HVIS Mæhle bliver solgt, og til en rigtig god pris 50+ og bliver en success - så vil den succes falde af på fremtidige salg af vores talenter, og sikre os måske 5-10 millioner mere per spiller/talent. Så jeg tror bare vi skal være SYGT glade for vi endelig har en spiller fra AaBs ungdomsafdeling der er en succes! - det vil komme os til gode i lang tid.
Måske, men det handler også om at sælge sine spillere godt. Om at spille europæisk. Om at turde kræve penge for potentiale.
Og sidst men ikke mindst, så handler det selvfølgelig også om at skabe et fodboldhold som man gider spille for. Lige nøjagtig dér fejlede Gaarde i den periode. Særligt med transfervinduet der skulle fortsætte genopbygningen af et slagkraftigt AaB-hold og i stedet smadrede hele fundamentet.

Og så var der en masse herinde der havde travlt med at snakke manglende defensive evner hos Mæhle - fint, men det er jo ikke det europæiske klubber betaler for. Man kan lære backs at udfylde defensive pligter (se bare Dalsgaard). Man kan ikke lære dem at sprudle i offensiven, være opportunistiske og medvirke til at afgøre fodboldkampe.

Se bare på Neto Borges, som Hammarby solgte til Genk. Han minder meget om Mæhle i spillestil. Defensivt er han middelmådig. Men i andre facetter af spillet er han langt, langt over Allsvenskan-niveau. Og det er dét man betaler for.

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Indlæg: 961
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:14
Geografisk sted: Fredericia

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Popnizzen » 24. jan 2019, 16:12

Samtidig meddeler Gaarde, at hvis det rigtige kommer er Lesniak også fortid og der ikke tiltænkt nye forstærkninger i dette transfervindue
„The less you care, the happier you will be.“

Gamen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gamen » 24. jan 2019, 16:18

Popnizzen skrev:
24. jan 2019, 16:12
Samtidig meddeler Gaarde, at hvis det rigtige kommer er Lesniak også fortid og der ikke tiltænkt nye forstærkninger i dette transfervindue
No surprise. Nu må vi så håbe, at han også kan scoute andet end tidl. AaB'ere, for man må formode at han skal have løst et par store opgaver til sommer.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Frygah » 24. jan 2019, 16:22

Gamen skrev:
24. jan 2019, 16:12
raekkeettre skrev:
24. jan 2019, 13:08
Jeg tror også det handler om, at vi ikke har bevist vores ungdomsafdeling er mere værd. Hvis vi havde 10 spillere rundt i Europa med success, så tror jeg bestemt også vi kan få mere. HVIS Mæhle bliver solgt, og til en rigtig god pris 50+ og bliver en success - så vil den succes falde af på fremtidige salg af vores talenter, og sikre os måske 5-10 millioner mere per spiller/talent. Så jeg tror bare vi skal være SYGT glade for vi endelig har en spiller fra AaBs ungdomsafdeling der er en succes! - det vil komme os til gode i lang tid.
Måske, men det handler også om at sælge sine spillere godt. Om at spille europæisk. Om at turde kræve penge for potentiale.
Og sidst men ikke mindst, så handler det selvfølgelig også om at skabe et fodboldhold som man gider spille for. Lige nøjagtig dér fejlede Gaarde i den periode. Særligt med transfervinduet der skulle fortsætte genopbygningen af et slagkraftigt AaB-hold og i stedet smadrede hele fundamentet.

Og så var der en masse herinde der havde travlt med at snakke manglende defensive evner hos Mæhle - fint, men det er jo ikke det europæiske klubber betaler for. Man kan lære backs at udfylde defensive pligter (se bare Dalsgaard). Man kan ikke lære dem at sprudle i offensiven, være opportunistiske og medvirke til at afgøre fodboldkampe.

Se bare på Neto Borges, som Hammarby solgte til Genk. Han minder meget om Mæhle i spillestil. Defensivt er han middelmådig. Men i andre facetter af spillet er han langt, langt over Allsvenskan-niveau. Og det er dét man betaler for.
Men skrev du ikke selv i Mæhle-tråden at 6-9 mil var det realistiske vi kunne få for ham? Du skrev i hvert fald selv følgende:
15 mio. kr for Mæhle? Glem det. Dalsgaard er på vej til at blive solgt for 8 mio. kr. og det er nok max. i det lag.
De gav 10 mio. for Colley i Djurgården, og slap omkring 15 for Berge i Vålerenga. Men det var spillere til start-11'eren. Realistisk bud? Mellem 6-9 mio.
Så det virker jo heller ikke til at du vurderede ham specielt højt, da han blev solgt? Borges blev ifølge internettet solgt for mellem 2-3 million euro, det er vel ikke så voldsomt meget højere end Mæhle?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gamen » 24. jan 2019, 16:40

Frygah skrev:
24. jan 2019, 16:22
Men skrev du ikke selv i Mæhle-tråden at 6-9 mil var det realistiske vi kunne få for ham? Du skrev i hvert fald selv følgende:
15 mio. kr for Mæhle? Glem det. Dalsgaard er på vej til at blive solgt for 8 mio. kr. og det er nok max. i det lag.
De gav 10 mio. for Colley i Djurgården, og slap omkring 15 for Berge i Vålerenga. Men det var spillere til start-11'eren. Realistisk bud? Mellem 6-9 mio.
Så det virker jo heller ikke til at du vurderede ham specielt højt, da han blev solgt?
Jo, og jeg lovpriste ham mange steder. Bladr gerne indlæggene igennem.

Berge blev solgt for 15 mio. + videresalgsklausul.
Colley for lidt mindre.
Begge blev dog solgt fra økonomisk pressede klubber. Det var AaB ikke.
Det var dog max. vi kunne få - AaB's situation in mente. Men det var Gaarde selv, der havde sørget for at vi stod i det morads.

Vi skulle ikke have solgt ham på det tidspunkt. Gaarde havde smadret strategiplanen totalt med Holgersson-vinduet, ansættelsen af to middelmådige trænere og der var uro i truppen. Vi var ikke i nærheden af de sjove pladser. Ikke noget godt udgangspunkt for at lokke en ung profil til at forlænge.
Vi taler en trup der skulle have toppet samme år, men der er vi stadig ikke helt...

Kudos til Genk dog. Berge kan gå for 150 mio. nu, Colley solgte de for knap 70 mio. osv.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Gamen » 24. jan 2019, 17:05

Frygah skrev:
24. jan 2019, 16:22
Borges blev ifølge internettet solgt for mellem 2-3 million euro, det er vel ikke så voldsomt meget højere end Mæhle?
22 mio. s. kr. + klausuler som jeg har hørt det - det er da stadig 5 mio. mere end Mæhle. Borges er 3 år ældre, og har kun 7-8 måneder i europæisk fodbold bag sig.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Martino » 24. jan 2019, 18:01

Lidt ked af at Bytyqi bliver sendt til Jammerbugt, da jeg synes han har et større potentiale end Pallesen feks. Nu må vi se om han brænder igennem i Jammerbugt, men frygter nok at han er fortid i AaB til sommer, desværre.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Yankee » 24. jan 2019, 18:48

Martino skrev:
24. jan 2019, 18:01
Lidt ked af at Bytyqi bliver sendt til Jammerbugt, da jeg synes han har et større potentiale end Pallesen feks. Nu må vi se om han brænder igennem i Jammerbugt, men frygter nok at han er fortid i AaB til sommer, desværre.
Han er 22 år og har spillet fire Superliga-minutter. Hvis ikke det havde stået på AaBs hjemmeside havde ingen lagt mærke til at han var væk.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Hovedet » 24. jan 2019, 19:39

Stefanovic skrev:
23. jan 2019, 18:59
Hanga skrev:
23. jan 2019, 18:13
Yankee skrev:
23. jan 2019, 17:57
Gamen skrev:
23. jan 2019, 12:05

Hvorfor i alverden skulle man ikke have det? Må jeg lige minde om, at man i fodboldverdenen betaler fyrstelige summer for potentialet i en spiller. Hvorfor får FCK ellers 25 mio. for en spiller der aldrig har spillet seniorfodbold?
Jeg er helt enig, men på den anden side - hvor mange klubber i Superligaen har solgt en spiller til over 10 mio. for nylig? Brøndby, Kbh, Midtjylland, AaB og Nordsjælland - hvem ellers?
Man skal heller ikke glemme at der på de to år er sket yderligere udvikling i transferpriserne. Hvad der lignede et okay salg dengang gør det muligvis ikke i dag. Det er også væsentligt nemmere at konkludere nu hvor Mæhle er blevet en succes, hvilket absolut ikke var en selvfølge. Går man tilbage og læser Mæhle tråden fra den tid, var holdningen til salgsprisen på daværende tidspunkt da også en anden hos de fleste.

Jeg indrømmer i hvert fald gerne at jeg på daværende tidspunkt synes det lignede et fornuftigt transferbeløb for en spiller, der var ret svingende i sine præstationer og kun havde kort erfaring som senior. Jeg var så stadig kritisk over salget fordi vores hold på daværende tidspunkt skreg på forstærkninger. Så timingen var forkert, og det har udviklingen hos Mæhle efterfølgende også bekræftet, hvorfor prisen i sidste ende endte med at være for lav. Håber på en god videresalgsklausul af hele transferbeløbet.
Mæhle kunne lige så godt sidde og rådne op på tribunen i Belgien nu. Ingen havde i deres vildeste fantasi forestillet sig at han efter en lovende, men ujævn trekvart sæson i AaB skulle blive profil hos et belgisk tophold. Velfungerende krystalkugler er i høj kurs.
Helt enig. Mæhle havde leveret en lovende, men ujævn halvsæson i AaB, og selv om han lyste på baggrund af den øvrige samling ungdomsspillere, der dukkede op sammen med ham, havde han jo ikke leveret på niveau med en Kusk, Helenius, Thomsen og Lucas Andersen, der gik forud for ham. Paradoksalt nok slog ingen af disse spillere til, men sådan er der jo så meget.

Ja, i krystalkuglens skær skulle vi have holdt på Mæhle, men i den virkelighed, som Gaarde befandt sig i, var der selvfølgelig ingen vej udenom et sjældent godt salg. Gaardes problem har jo aldrig været salg af spillere og ej heller Mæhle; det, man kan ærgre sig over, var den erstatning, man købte for ham.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Hanga » 24. jan 2019, 19:41

Yankee skrev:
24. jan 2019, 18:48
Martino skrev:
24. jan 2019, 18:01
Lidt ked af at Bytyqi bliver sendt til Jammerbugt, da jeg synes han har et større potentiale end Pallesen feks. Nu må vi se om han brænder igennem i Jammerbugt, men frygter nok at han er fortid i AaB til sommer, desværre.
Han er 22 år og har spillet fire Superliga-minutter. Hvis ikke det havde stået på AaBs hjemmeside havde ingen lagt mærke til at han var væk.
Præcis. Nu stopper det altså... Hvordan kan man være i tvivl om at Bytyqi skal videre? Han har haft 3 sæsoner som senior i en AaB trup der konsekvent har været tyndt besat på venstre back, og alligevel har han ikke evnet at få spilletid. Vi har smidt alle mulige andre nødløsninger ind fordi han ikke har tilstrækkeligt niveau til at vi turde bruge ham.

Det var mig en gåde at han fik forlænget kontrakten sidst, hvor det allerede stod klart at han var meget langt fra superliga niveau.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Hovedet » 24. jan 2019, 20:14

Hanga skrev:
24. jan 2019, 19:41
Yankee skrev:
24. jan 2019, 18:48
Martino skrev:
24. jan 2019, 18:01
Lidt ked af at Bytyqi bliver sendt til Jammerbugt, da jeg synes han har et større potentiale end Pallesen feks. Nu må vi se om han brænder igennem i Jammerbugt, men frygter nok at han er fortid i AaB til sommer, desværre.
Han er 22 år og har spillet fire Superliga-minutter. Hvis ikke det havde stået på AaBs hjemmeside havde ingen lagt mærke til at han var væk.
Præcis. Nu stopper det altså... Hvordan kan man være i tvivl om at Bytyqi skal videre? Han har haft 3 sæsoner som senior i en AaB trup der konsekvent har været tyndt besat på venstre back, og alligevel har han ikke evnet at få spilletid. Vi har smidt alle mulige andre nødløsninger ind fordi han ikke har tilstrækkeligt niveau til at vi turde bruge ham.

Det var mig en gåde at han fik forlænget kontrakten sidst, hvor det allerede stod klart at han var meget langt fra superliga niveau.
[/quote

Der synes at være en vis tendens herinde til, at vi helt pr. automatik insisterer på at se potentiale i spillere, der intet har vist i årevis. Eksempelvis oplever jeg ofte, at der til en bestemt plads på banen med største selvfølge nævnes op til flere navne, der aldrig har spillet i Superligaen, men alligevel fremstilles som fuldgode alternativer. Et eksempel er denne Ramkilde, der har været skadet i årevis og aldrig har spillet en eneste kamp på højt niveau, men alligevel fremstilles som et dækkende alternativ i angrebet på niveau med etablerede spillere. Derfor ender vi ofte i en skævvridning af kvaliteten på AaBs trup.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af DobbeltA » 24. jan 2019, 21:56

Kasper P's fremstilling af situationen omkring kontraktforlængelse i Nordjyskes interview her til aften lugter da langt væk af farvel til sommer.

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Silver77 » 24. jan 2019, 22:02

Hanga skrev:
24. jan 2019, 19:41
Yankee skrev:
24. jan 2019, 18:48
Martino skrev:
24. jan 2019, 18:01
Lidt ked af at Bytyqi bliver sendt til Jammerbugt, da jeg synes han har et større potentiale end Pallesen feks. Nu må vi se om han brænder igennem i Jammerbugt, men frygter nok at han er fortid i AaB til sommer, desværre.
Han er 22 år og har spillet fire Superliga-minutter. Hvis ikke det havde stået på AaBs hjemmeside havde ingen lagt mærke til at han var væk.
Præcis. Nu stopper det altså... Hvordan kan man være i tvivl om at Bytyqi skal videre? Han har haft 3 sæsoner som senior i en AaB trup der konsekvent har været tyndt besat på venstre back, og alligevel har han ikke evnet at få spilletid. Vi har smidt alle mulige andre nødløsninger ind fordi han ikke har tilstrækkeligt niveau til at vi turde bruge ham.

Det var mig en gåde at han fik forlænget kontrakten sidst, hvor det allerede stod klart at han var meget langt fra superliga niveau.
Jeg har aldrig forstået, hvorfor det er så vigtig, for AaB at kører Nabo’s søn koncept. Hvis talentet ikke er godt nok burde det, slet ikke være i AaB. Til tider kommer der nogen rigtig gode talenter så som Grønkjær, Lucas Andersen, Kusk, Mæhle. Ellers synes jeg der er langt imellem snapsene. der kommer mange igennem AaB’s system, men mange af talenterne ender som den bløde mellemvare, eller som en habil Superliga spiller.

Vi hører altid om, at AaB vil spille med i toppen af dansk fodbold, er habil så godt nok ??

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Jakobsen » 24. jan 2019, 22:04

Hanga skrev:
24. jan 2019, 19:41
Yankee skrev:
24. jan 2019, 18:48
Martino skrev:
24. jan 2019, 18:01
Lidt ked af at Bytyqi bliver sendt til Jammerbugt, da jeg synes han har et større potentiale end Pallesen feks. Nu må vi se om han brænder igennem i Jammerbugt, men frygter nok at han er fortid i AaB til sommer, desværre.
Han er 22 år og har spillet fire Superliga-minutter. Hvis ikke det havde stået på AaBs hjemmeside havde ingen lagt mærke til at han var væk.
Præcis. Nu stopper det altså... Hvordan kan man være i tvivl om at Bytyqi skal videre? Han har haft 3 sæsoner som senior i en AaB trup der konsekvent har været tyndt besat på venstre back, og alligevel har han ikke evnet at få spilletid. Vi har smidt alle mulige andre nødløsninger ind fordi han ikke har tilstrækkeligt niveau til at vi turde bruge ham.

Det var mig en gåde at han fik forlænget kontrakten sidst, hvor det allerede stod klart at han var meget langt fra superliga niveau.
Forstår heller ikke folk bliver ved med at plædere for Bytyqi. Tre forskellige trænere har set fuldstændig bort fra ham og foretrukket dårlige venstre backs som Blåbjerg, Patrick og Børsting foran Bytyqi. Spillerne modnes forskelligt, men at han ikke har spillet mere siden han kom op i sommeren 2016 vidner om, at talentet ikke er tilstrækkeligt.
Silver77 skrev:
24. jan 2019, 22:02
Jeg har aldrig forstået, hvorfor det er så vigtig, for AaB at kører Nabo’s søn koncept. Hvis talentet ikke er godt nok burde det, slet ikke være i AaB. Til tider kommer der nogen rigtig gode talenter så som Grønkjær, Lucas Andersen, Kusk, Mæhle. Ellers synes jeg der er langt imellem snapsene. der kommer mange igennem AaB’s system, men mange af talenterne ender som den bløde mellemvare, eller som en habil Superliga spiller.

Vi hører altid om, at AaB vil spille med i toppen af dansk fodbold, er habil så godt nok ??
Enig i, at vi bør mere kritiske her. Jeg synes AaB er gået for meget kvantitet fremfor kvalitet på hele naboens søn. Der er egentlig fint nok, hvis vi kan lave vores habile spillere selv fremfor at købe dem og vi skal også have profilerne. Vi må dog også nogle gange erkende, at der skal kvalitet til eller at vi ikke har kvaliteten hos egen avl. Her synes jeg især, at fem år til Blåbjerg i midterforsvaret skriger til himlen og ideen om at Bruhn og Børsting i fællesskab kunne fylde ud for holdets bedste spiller (Kusk). Man skal heller ikke forvernte, at Bærtelsen og Ross kan gå ind og blive startere til sommer - det må de spille sig til.

Derudover vil jeg våge den påstand, at vi altid i Superligaen har haft en klar Nordjysk identitet uanset antallet af spillere. Selv i 08 og 99 hvor vi havde profiler udefra havde holdet en stærk nordjysk identitet.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Buzz Killington » 24. jan 2019, 22:09

Silver77 skrev:
24. jan 2019, 22:02
Hanga skrev:
24. jan 2019, 19:41
Yankee skrev:
24. jan 2019, 18:48
Martino skrev:
24. jan 2019, 18:01
Lidt ked af at Bytyqi bliver sendt til Jammerbugt, da jeg synes han har et større potentiale end Pallesen feks. Nu må vi se om han brænder igennem i Jammerbugt, men frygter nok at han er fortid i AaB til sommer, desværre.
Han er 22 år og har spillet fire Superliga-minutter. Hvis ikke det havde stået på AaBs hjemmeside havde ingen lagt mærke til at han var væk.
Præcis. Nu stopper det altså... Hvordan kan man være i tvivl om at Bytyqi skal videre? Han har haft 3 sæsoner som senior i en AaB trup der konsekvent har været tyndt besat på venstre back, og alligevel har han ikke evnet at få spilletid. Vi har smidt alle mulige andre nødløsninger ind fordi han ikke har tilstrækkeligt niveau til at vi turde bruge ham.

Det var mig en gåde at han fik forlænget kontrakten sidst, hvor det allerede stod klart at han var meget langt fra superliga niveau.
Jeg har aldrig forstået, hvorfor det er så vigtig, for AaB at kører Nabo’s søn koncept. Hvis talentet ikke er godt nok burde det, slet ikke være i AaB. Til tider kommer der nogen rigtig gode talenter så som Grønkjær, Lucas Andersen, Kusk, Mæhle. Ellers synes jeg der er langt imellem snapsene. der kommer mange igennem AaB’s system, men mange af talenterne ender som den bløde mellemvare, eller som en habil Superliga spiller.

Vi hører altid om, at AaB vil spille med i toppen af dansk fodbold, er habil så godt nok ??
Jeg er nok ikke lige med. Skal det forstås sådan at du tror AaB skriver lange kontrakter med talenter hvor man ikke har en forventninger om at de potentielt kan udvikle sig til førsteholdsspillere eller salgbare emner, blot fordi de er nordjyder?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Transferønsker vol. 26 (Vintervinduet 18/19)

Indlæg af Stefanovic » 24. jan 2019, 22:15

DobbeltA skrev:
24. jan 2019, 21:56
Kasper P's fremstilling af situationen omkring kontraktforlængelse i Nordjyskes interview her til aften lugter da langt væk af farvel til sommer.
Tja, med en 3-4 U-landsholdsspillere på CB’en på vej frem skal KP også kende sin værdi. P.t. er han i min bog dog klart andetvalg efter Okore og en spiller, vi godt kunne bruge et år til indtil Bærtelsen og Ross får mere erfaring. Tvivler på mange SL-klubber vil kaste guld efter KP.

Låst