Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Økonomitråden

Indlæg af PeterS » 14. aug 2020, 10:29

Red Bull skal bare holde sig langt væk fra dansk fodbold.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Brodernumsi » 14. aug 2020, 10:46

jonas386 skrev:
14. aug 2020, 09:36
Hvis romantikken er død, hvorfor så overhovedet holde med en dansk midterklub af primært sentimentale årsager? Jeg synes ærlig talt det er noget mundlort.
Født og opvokset i Aalborg, det handler om lokalpatriotisme. Så længe klubben hedder AaB og holder til i Aalborg, er jeg ligeglad med hvor pengene kommer fra, bare vi vinder!
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Økonomitråden

Indlæg af Uldahl » 14. aug 2020, 10:52

Jakobsen skrev:
14. aug 2020, 10:03
Ala skrev:
14. aug 2020, 10:00
Meelsen skrev:
14. aug 2020, 09:46
jonas386 skrev:
14. aug 2020, 09:36
Hvis romantikken er død, hvorfor så overhovedet holde med en dansk midterklub af primært sentimentale årsager? Jeg synes ærlig talt det er noget mundlort.
Jeg hopper op og ned på enig-knappen. Hellere røven af 1. division end overtagelse af det unævnelige læskefirma.
Hellere AaB af 1885 end Red Bull. Hold kæft, hvor er det sjæleløst at ønske RB til AaB.
Enig, vi er AaB. Det handler om at gøre AaB stærkere - ikke om at udslette AaB!
Hvis RB kommer til AaB så er jeg den der er skredet til Vejgaard. Gider ikke en klub uden sjæl, uanset økonomien i det. Vil hade AaB for at ligge sig ned og bliver en ren plastic klub. Føj for satan der er for ulækkert. :thumbsdown:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 14. aug 2020, 10:57

Brodernumsi skrev:
14. aug 2020, 10:46
jonas386 skrev:
14. aug 2020, 09:36
Hvis romantikken er død, hvorfor så overhovedet holde med en dansk midterklub af primært sentimentale årsager? Jeg synes ærlig talt det er noget mundlort.
Født og opvokset i Aalborg, det handler om lokalpatriotisme. Så længe klubben hedder AaB og holder til i Aalborg, er jeg ligeglad med hvor pengene kommer fra, bare vi vinder!
Hvis det bare var penge, ville jeg da heller ikke ha' nogen problemer med det. Men er det vitterligt ikke andet en navn og geografisk placering der begrunder dit tilhørsforhold? Kunne man skifte alt andet ud fra den ene dag til den anden, uden det ville påvirke dit tilhørsforhold?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 14. aug 2020, 11:03

Hvis pengen er store nok, så kan jeg godt gå med til noget hvor AaB navnet indgår. FCK imperium vakler, fik man en der bare smed kassen i klubben, så man kunne være med helt i top, så kunne jeg godt leve med det.

Hvis man der imod bare skal være den bløde mellemvare, for at andre RedBull klubber kan udvikle deres spillere her og så tage dem tilbage, så nej tak.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 14. aug 2020, 11:16

Jeg synes den er svær at svare på. Umiddelbart er den jo lige til højrebenet og svaret er "Fandme nej!", men helt ærligt er jeg usikker på hvordan jeg vil reagere hvis det sker. I første omgang bliver jeg sur og skuffet og tænker at så er det slut med AaB, men når så sæsonen går igang og Red Bull Aalborg så spiller mod JBA, Seier, Right to Dream eller Benham, så tror jeg faktisk at mine følelser forråder min fornuft, og jeg alligevel vil holde med holdet fra Aalborg - men det bliver ikke uden et stik i hjertet og en følelse af tomhed.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 14. aug 2020, 11:19

Pastorius skrev:
14. aug 2020, 11:16
Jeg synes den er svær at svare på. Umiddelbart er den jo lige til højrebenet og svaret er "Fandme nej!", men helt ærligt er jeg usikker på hvordan jeg vil reagere hvis det sker. I første omgang bliver jeg sur og skuffet og tænker at så er det slut med AaB, men når så sæsonen går igang og Red Bull Aalborg så spiller mod JBA, Seier, Right to Dream eller Benham, så tror jeg faktisk at mine følelser forråder min fornuft, og jeg alligevel vil holde med holdet fra Aalborg - men det bliver ikke uden et stik i hjertet og en følelse af tomhed.
Også selv om moderklubben stadig hedder AaB? Det er for mig ikke meget anderledes end når klubber slår sig sammen, FCM/FCK...

Jeg tror bare vi må indse, vil man være med i toppen, kræver det mange penge, og dem får AaB ikke uden at give afkald på et eller andet. FCM var heldige/gode med at finde Benham, der ikke har de store krav ud over at levere resultater for pengene. Det er også derfor hvis jeg sakl være for det, så skal det altså være et økonomisk løft, der kan måle sig med FCK og FCM. Ellers fortrækker jeg bare at forsætte som nu, og peake ind imellem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Økonomitråden

Indlæg af Julgranen » 14. aug 2020, 11:21

Buzz Killington skrev:
14. aug 2020, 10:57
Hvis det bare var penge, ville jeg da heller ikke ha' nogen problemer med det. Men er det vitterligt ikke andet en navn og geografisk placering der begrunder dit tilhørsforhold? Kunne man skifte alt andet ud fra den ene dag til den anden, uden det ville påvirke dit tilhørsforhold?
Venter spændt på svaret.

Det er jo i virkeligheden et ualmindeligt tåbeligt udgangspunkt at have. AaB er så meget mere end at klubben er fra Aalborg, og har det navn den har. Det er historie, kultur, traditioner, fællesskab...

Jeg vil ikke have den mastodont ind i min klub, og hvis det sker, så er det ikke længere min klub. Så er det en bastard, som jeg ikke hverken kan eller vil kendes ved.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 14. aug 2020, 11:30

gravballe skrev:
14. aug 2020, 11:19
Pastorius skrev:
14. aug 2020, 11:16
Jeg synes den er svær at svare på. Umiddelbart er den jo lige til højrebenet og svaret er "Fandme nej!", men helt ærligt er jeg usikker på hvordan jeg vil reagere hvis det sker. I første omgang bliver jeg sur og skuffet og tænker at så er det slut med AaB, men når så sæsonen går igang og Red Bull Aalborg så spiller mod JBA, Seier, Right to Dream eller Benham, så tror jeg faktisk at mine følelser forråder min fornuft, og jeg alligevel vil holde med holdet fra Aalborg - men det bliver ikke uden et stik i hjertet og en følelse af tomhed.
Også selv om moderklubben stadig hedder AaB? Det er for mig ikke meget anderledes end når klubber slår sig sammen, FCM/FCK...

Jeg tror bare vi må indse, vil man være med i toppen, kræver det mange penge, og dem får AaB ikke uden at give afkald på et eller andet. FCM var heldige/gode med at finde Benham, der ikke har de store krav ud over at levere resultater for pengene. Det er også derfor hvis jeg sakl være for det, så skal det altså være et økonomisk løft, der kan måle sig med FCK og FCM. Ellers fortrækker jeg bare at forsætte som nu, og peake ind imellem.
Jeg vil hade alt det indebærer - hvis det kun var titler og det bedste fodboldhold der talte, kunne man jo nemt finde en bedre klub at holde med. Det der gør det svært er at det jo ikke kun er navnet AaB og hvad det indebærer man holder med. Det er også de folk der har været med til at tegne den, og de spillerede der har været en del af rejsen, og de bliver jo nok ikke alle skiftet ud fra dag 1.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Økonomitråden

Indlæg af Julgranen » 14. aug 2020, 11:30

gravballe skrev:
14. aug 2020, 11:19
Også selv om moderklubben stadig hedder AaB? Det er for mig ikke meget anderledes end når klubber slår sig sammen, FCM/FCK...

Jeg tror bare vi må indse, vil man være med i toppen, kræver det mange penge, og dem får AaB ikke uden at give afkald på et eller andet. FCM var heldige/gode med at finde Benham, der ikke har de store krav ud over at levere resultater for pengene. Det er også derfor hvis jeg sakl være for det, så skal det altså være et økonomisk løft, der kan måle sig med FCK og FCM. Ellers fortrækker jeg bare at forsætte som nu, og peake ind imellem.
Hvis moderklubben hedder AaB, og det er det eneste der er tilbage, så har man også fjernet al sjæl fra klubben. En glorværdig historie.
Jeg forstår simpelthen ikke det synspunkt, og slet ikke at det kommer fra nogen som har så travlt med at håne andre klubber. Det er en patetisk medløber-holdning.
Hvis der skal investorer ind, skal det være med respekt for alt hvad denne klub udgøres af, er bygget på og alt hvad historien ellers har bragt med sig. Investeringer kommer med en pris, men hvis den er for høj, så har vi solgt vores sjæl.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 14. aug 2020, 11:33

Pastorius skrev:
14. aug 2020, 11:16
men når så sæsonen går igang og Red Bull Aalborg så spiller mod JBA, Seier, Right to Dream eller Benham, så tror jeg faktisk at mine følelser forråder min fornuft, og jeg alligevel vil holde med holdet fra Aalborg - men det bliver ikke uden et stik i hjertet og en følelse af tomhed.
Jeg ville nok bare stoppe med at interessere mig for (dansk) fodbold. Hvis det bare handler om at vinde, så var jeg blevet Real Madrid eller FCK fan for længst.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 14. aug 2020, 11:40

jonas386 skrev:
14. aug 2020, 11:33
Pastorius skrev:
14. aug 2020, 11:16
men når så sæsonen går igang og Red Bull Aalborg så spiller mod JBA, Seier, Right to Dream eller Benham, så tror jeg faktisk at mine følelser forråder min fornuft, og jeg alligevel vil holde med holdet fra Aalborg - men det bliver ikke uden et stik i hjertet og en følelse af tomhed.
Jeg ville nok bare stoppe med at interessere mig for (dansk) fodbold. Hvis det bare handler om at vinde, så var jeg blevet Real Madrid eller FCK fan for længst.
Jamen, jeg er sådan set helt enig - men jeg er ikke sikker på at det ikke ender med at jeg alligevel ville blive glad når Aalborg vandt og sur når de tabte. Menneskers tilpasningevne er formidabel, og selv om vi forsøger at være stædige, gamle sure mænd.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Brodernumsi » 14. aug 2020, 11:46

Buzz Killington skrev:
14. aug 2020, 10:57
Brodernumsi skrev:
14. aug 2020, 10:46
jonas386 skrev:
14. aug 2020, 09:36
Hvis romantikken er død, hvorfor så overhovedet holde med en dansk midterklub af primært sentimentale årsager? Jeg synes ærlig talt det er noget mundlort.
Født og opvokset i Aalborg, det handler om lokalpatriotisme. Så længe klubben hedder AaB og holder til i Aalborg, er jeg ligeglad med hvor pengene kommer fra, bare vi vinder!
Hvis det bare var penge, ville jeg da heller ikke ha' nogen problemer med det. Men er det vitterligt ikke andet en navn og geografisk placering der begrunder dit tilhørsforhold? Kunne man skifte alt andet ud fra den ene dag til den anden, uden det ville påvirke dit tilhørsforhold?
Det er, som jeg skrev, lokalpatriotisme. Det hænger selvfølgelig også sammen med noget historie, fordi min far tog mig med på stadion i 80'erne, og jeg derigennem fik kærlighed til lige netop AaB og ikke Chang, Nørresundby eller Vejgaard. Og jo, der er selvfølgelig en grænse for hvor meget pengene tæller, men jeg kan sagtens leve med at klubben hed AaB RB eller AaB Redbull.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2033
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Økonomitråden

Indlæg af 9520AaB » 14. aug 2020, 13:45

Brodernumsi skrev:
Buzz Killington skrev:
14. aug 2020, 10:57
Brodernumsi skrev:
14. aug 2020, 10:46
jonas386 skrev:
14. aug 2020, 09:36
Hvis romantikken er død, hvorfor så overhovedet holde med en dansk midterklub af primært sentimentale årsager? Jeg synes ærlig talt det er noget mundlort.
Født og opvokset i Aalborg, det handler om lokalpatriotisme. Så længe klubben hedder AaB og holder til i Aalborg, er jeg ligeglad med hvor pengene kommer fra, bare vi vinder!
Hvis det bare var penge, ville jeg da heller ikke ha' nogen problemer med det. Men er det vitterligt ikke andet en navn og geografisk placering der begrunder dit tilhørsforhold? Kunne man skifte alt andet ud fra den ene dag til den anden, uden det ville påvirke dit tilhørsforhold?
Det er, som jeg skrev, lokalpatriotisme. Det hænger selvfølgelig også sammen med noget historie, fordi min far tog mig med på stadion i 80'erne, og jeg derigennem fik kærlighed til lige netop AaB og ikke Chang, Nørresundby eller Vejgaard. Og jo, der er selvfølgelig en grænse for hvor meget pengene tæller, men jeg kan sagtens leve med at klubben hed AaB RB eller AaB Redbull.
Nu er det jo ikke en virkelighed vi diskuterer her, men nogle gæt fra nogen der ret beset ikke behøver vide noget.
Jeg runder snart de 50 år, har været på stadion siden slutningen af 1970’erne. Jeg har en kæmpe kærlighed for St. Pauli, som jeg også ser live så tit som muligt. Så må i sgu selv gætte hvad jeg synes om RB.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Økonomitråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. aug 2020, 16:45

Der er også bare en (uretfærdig) ekstra dimension i det hvis det lige er Red Bull og ikke Benham eller alle mulige andre. Red Bull-projektet vækker afsky i hele fodboldeuropa hvor folk hader de fodboldklubber der sælger deres sjæl til lige netop den sponsor. I Tyskland er der jo en hel bevægelse imod RB Leipzig. Hvis en dansk klub sælger sig selv til RB vil den ikke bare blive forhadt i DK men i hele Europa. Det ønsker jeg virkelig ikke for min klub. Jeg takker ja til en pengemand udefra men ALDRIG i livet Red Bull. Uanset vi allernådigst kunne få lov at beholde vores navn og logo. Fandeme nej.
Janteloven eksisterer IKKE!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 15. aug 2020, 17:23

Køllen I Møllen skrev:
15. aug 2020, 16:45
Der er også bare en (uretfærdig) ekstra dimension i det hvis det lige er Red Bull og ikke Benham eller alle mulige andre. Red Bull-projektet vækker afsky i hele fodboldeuropa hvor folk hader de fodboldklubber der sælger deres sjæl til lige netop den sponsor. I Tyskland er der jo en hel bevægelse imod RB Leipzig. Hvis en dansk klub sælger sig selv til RB vil den ikke bare blive forhadt i DK men i hele Europa. Det ønsker jeg virkelig ikke for min klub. Jeg takker ja til en pengemand udefra men ALDRIG i livet Red Bull. Uanset vi allernådigst kunne få lov at beholde vores navn og logo. Fandeme nej.
Og jeg har endnu til gode at høre den blotte antydning af, at Red Bull skulle være på vej ind i AaB. Det er ligeledes flere måneder siden, vi har hørt noget om en investor...

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Brodernumsi » 15. aug 2020, 17:59

Køllen I Møllen skrev:
15. aug 2020, 16:45
Der er også bare en (uretfærdig) ekstra dimension i det hvis det lige er Red Bull og ikke Benham eller alle mulige andre. Red Bull-projektet vækker afsky i hele fodboldeuropa hvor folk hader de fodboldklubber der sælger deres sjæl til lige netop den sponsor. I Tyskland er der jo en hel bevægelse imod RB Leipzig. Hvis en dansk klub sælger sig selv til RB vil den ikke bare blive forhadt i DK men i hele Europa. Det ønsker jeg virkelig ikke for min klub. Jeg takker ja til en pengemand udefra men ALDRIG i livet Red Bull. Uanset vi allernådigst kunne få lov at beholde vores navn og logo. Fandeme nej.
Antipatien i Tyskland handler ikke om RB, men om ejerskabet. De fleste fodboldklubber i Tyskland er opbygget på en helt anden måde, der skal 50% +1 af stemmeandelen være i besiddelse af moderklubben.
Det er gået op for mig, at der åbenbart ikke findes noget mere konservativt end fodboldfans. ;)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 18. aug 2020, 15:45

"Resumé

Resultatet før skat (EBT) for Aalborg Boldspilklub A/S viser i perioden et overskud på 12,9 mio. kr. mod et underskud på 13,4 mio. kr. for samme periode i 2019. Det er især salgene af Mikkel Kaufmann til FC København og Oliver Abildgaard til FC Rubin Kazan, som har haft en positiv indvirkning på resultatet.

Omsætningen udgør 25,1 mio. kr. mod 28,9 mio. kr. for samme periode i 2019. Faldet i omsætningen skyldes hovedsageligt et fald i matchday-indtægterne, der grundet Covid-19 har været påvirket af manglende tilskuere til hjemmekampe på Aalborg Portland Park, samtidig med at flere kampe i 3F Superligaen er blevet udsat og først blevet afviklet i juli.
De udsatte kampe har også bevirket, at en væsentlig del af TV-indtægterne for sæsonen 2019/2020 først indgår i juli – modsat juni hvor 3F Superliga-sæsonen under normale omstændigheder afsluttes. Det skal her bemærkes, at sponsorindtægterne for perioden ligger på det forventede niveau, samtidig med der mærkes en stigende opbakning til AaB på trods af Covid-19.

Resultat af transferaktiviteter viser i første halvår af 2020 et overskud på i alt 30,3 mio. kr., som er væsentligt påvirket af salgene af Mikkel Kaufmann og Oliver Abildgaard. Resultatet af transferaktiviteterne for samme periode sidste år var et underskud på 2,0 mio. kr.

AaB’s egenkapital udgør 68,3 mio. kr. pr. 30. juni 2020. Den likvide beholdning udgør 12,6 mio. kr. og obligations- og aktiebeholdningen udgør 11,8 mio. kr. AaB har pr. 30. juni 2020 et likvidt beredskab på 24,4 mio. kr.

Covid-19 vil i anden halvdel af 2020 have en forventet stor økonomisk påvirkning for AaB, da antallet af tilskuere til hjemmekampe i efteråret må formodes at være lavere end normalt. Ligeledes bliver der i efteråret 2020 kun afviklet 13 kampe i sæsonen 2020/2021, hvor der normalvis afvikles 18 kampe inden udgangen af året. Dette bevirker, at en væsentlig del af de forventede TV-indtægter først indgår i regnskabsåret 2021, da fem kampe er flyttet hertil grundet Covid-19.

På trods af ovenstående fastholdes resultatforventningerne for regnskabsåret 2020, og således forventes fortsat et resultat før skat på mellem 0 til minus 5 mio. kr. Heri er indregnet investering i spillertruppen og strategiske investeringer i den kommercielle udvikling.

AaB endte på en femteplads i 3F Superligaen i sæsonen 2019/2020."
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomitråden

Indlæg af doukas » 18. aug 2020, 16:03

Pastorius skrev:
18. aug 2020, 15:45
"Resumé

Resultatet før skat (EBT) for Aalborg Boldspilklub A/S viser i perioden et overskud på 12,9 mio. kr. mod et underskud på 13,4 mio. kr. for samme periode i 2019. Det er især salgene af Mikkel Kaufmann til FC København og Oliver Abildgaard til FC Rubin Kazan, som har haft en positiv indvirkning på resultatet.

Omsætningen udgør 25,1 mio. kr. mod 28,9 mio. kr. for samme periode i 2019. Faldet i omsætningen skyldes hovedsageligt et fald i matchday-indtægterne, der grundet Covid-19 har været påvirket af manglende tilskuere til hjemmekampe på Aalborg Portland Park, samtidig med at flere kampe i 3F Superligaen er blevet udsat og først blevet afviklet i juli.
De udsatte kampe har også bevirket, at en væsentlig del af TV-indtægterne for sæsonen 2019/2020 først indgår i juli – modsat juni hvor 3F Superliga-sæsonen under normale omstændigheder afsluttes. Det skal her bemærkes, at sponsorindtægterne for perioden ligger på det forventede niveau, samtidig med der mærkes en stigende opbakning til AaB på trods af Covid-19.

Resultat af transferaktiviteter viser i første halvår af 2020 et overskud på i alt 30,3 mio. kr., som er væsentligt påvirket af salgene af Mikkel Kaufmann og Oliver Abildgaard. Resultatet af transferaktiviteterne for samme periode sidste år var et underskud på 2,0 mio. kr.

AaB’s egenkapital udgør 68,3 mio. kr. pr. 30. juni 2020. Den likvide beholdning udgør 12,6 mio. kr. og obligations- og aktiebeholdningen udgør 11,8 mio. kr. AaB har pr. 30. juni 2020 et likvidt beredskab på 24,4 mio. kr.

Covid-19 vil i anden halvdel af 2020 have en forventet stor økonomisk påvirkning for AaB, da antallet af tilskuere til hjemmekampe i efteråret må formodes at være lavere end normalt. Ligeledes bliver der i efteråret 2020 kun afviklet 13 kampe i sæsonen 2020/2021, hvor der normalvis afvikles 18 kampe inden udgangen af året. Dette bevirker, at en væsentlig del af de forventede TV-indtægter først indgår i regnskabsåret 2021, da fem kampe er flyttet hertil grundet Covid-19.

På trods af ovenstående fastholdes resultatforventningerne for regnskabsåret 2020, og således forventes fortsat et resultat før skat på mellem 0 til minus 5 mio. kr. Heri er indregnet investering i spillertruppen og strategiske investeringer i den kommercielle udvikling.

AaB endte på en femteplads i 3F Superligaen i sæsonen 2019/2020."
Hvor var det godt, at vi fik skudt Kauffmann og Abildgaard af på det helt rigtige tidspunkt. Det må stille os i en bedre situation sammenlignet med nærmeste konkurrenter.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomitråden

Indlæg af troelsh » 18. aug 2020, 16:06

doukas skrev:
18. aug 2020, 16:03
Pastorius skrev:
18. aug 2020, 15:45
"Resumé

Resultatet før skat (EBT) for Aalborg Boldspilklub A/S viser i perioden et overskud på 12,9 mio. kr. mod et underskud på 13,4 mio. kr. for samme periode i 2019. Det er især salgene af Mikkel Kaufmann til FC København og Oliver Abildgaard til FC Rubin Kazan, som har haft en positiv indvirkning på resultatet.

Omsætningen udgør 25,1 mio. kr. mod 28,9 mio. kr. for samme periode i 2019. Faldet i omsætningen skyldes hovedsageligt et fald i matchday-indtægterne, der grundet Covid-19 har været påvirket af manglende tilskuere til hjemmekampe på Aalborg Portland Park, samtidig med at flere kampe i 3F Superligaen er blevet udsat og først blevet afviklet i juli.
De udsatte kampe har også bevirket, at en væsentlig del af TV-indtægterne for sæsonen 2019/2020 først indgår i juli – modsat juni hvor 3F Superliga-sæsonen under normale omstændigheder afsluttes. Det skal her bemærkes, at sponsorindtægterne for perioden ligger på det forventede niveau, samtidig med der mærkes en stigende opbakning til AaB på trods af Covid-19.

Resultat af transferaktiviteter viser i første halvår af 2020 et overskud på i alt 30,3 mio. kr., som er væsentligt påvirket af salgene af Mikkel Kaufmann og Oliver Abildgaard. Resultatet af transferaktiviteterne for samme periode sidste år var et underskud på 2,0 mio. kr.

AaB’s egenkapital udgør 68,3 mio. kr. pr. 30. juni 2020. Den likvide beholdning udgør 12,6 mio. kr. og obligations- og aktiebeholdningen udgør 11,8 mio. kr. AaB har pr. 30. juni 2020 et likvidt beredskab på 24,4 mio. kr.

Covid-19 vil i anden halvdel af 2020 have en forventet stor økonomisk påvirkning for AaB, da antallet af tilskuere til hjemmekampe i efteråret må formodes at være lavere end normalt. Ligeledes bliver der i efteråret 2020 kun afviklet 13 kampe i sæsonen 2020/2021, hvor der normalvis afvikles 18 kampe inden udgangen af året. Dette bevirker, at en væsentlig del af de forventede TV-indtægter først indgår i regnskabsåret 2021, da fem kampe er flyttet hertil grundet Covid-19.

På trods af ovenstående fastholdes resultatforventningerne for regnskabsåret 2020, og således forventes fortsat et resultat før skat på mellem 0 til minus 5 mio. kr. Heri er indregnet investering i spillertruppen og strategiske investeringer i den kommercielle udvikling.

AaB endte på en femteplads i 3F Superligaen i sæsonen 2019/2020."
Hvor var det godt, at vi fik skudt Kauffmann og Abildgaard af på det helt rigtige tidspunkt. Det må stille os i en bedre situation sammenlignet med nærmeste konkurrenter.
Ja vi har minus 17 mil dette halvår før transferindtægterne, så man må sige de kr. er landet på et tørt sted.
Måske også lidt bekymrende for fremtiden hvis vi render ind i en længere periode uden talenter vi kan sælge

Besvar