Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13740
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 12. jan 2022, 21:10

Forza skrev:
12. jan 2022, 20:59
Funky skrev:
12. jan 2022, 19:46
Pastorius skrev:
12. jan 2022, 19:42
SGLoco skrev:
12. jan 2022, 19:38
Det skal siges det ikke kun er gaardsø der siger det her. Både Allan ydelsen og Claus Jensen nævner alle 3 at det måske ikke har været så godt som man måske har tænkt...
Har ikke lyttet (endnu), men det kunne da have været så interessant hvis de så havde haft en Lucas Andersen eller en anden ja-siger med i studiet, så vi rent faktisk kunne få en debat ud af det.Men så havde de andre vel holdt deres kæft.

Gaardsøe har altid lyt som en bitter mand over det ikke er ham der står for det hele, når talen kommer på AaB. Jeg aner ikke hvad han er sur over, men sur er han altid.
Bitter og oldnordisk i sin tilgang. Uha de unge har det så nemt i dag, i forhold til, da far var dreng, bla bla bla. Fra manden som i øvrigt stoppede som agent fordi miljøet var for "råt".

Fair nok han har sine holdninger, og sikkert også har hørt brok fra nogle af bænkevarmerne han var agent for, men det er jo alt han kritiserer. Og Lucas roser ham altså i enormt store vendinger. Noget som vi har hørt gentagende gange i hans tid i klubben.
Præcis. På den baggrund er det da også underligt at lave et setup hvor 3 mand så står og øffer uimodsagt, lige så snart han er meldt solgt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jan 2022, 21:27

Funky skrev:
12. jan 2022, 21:10
Præcis. På den baggrund er det da også underligt at lave et setup hvor 3 mand så står og øffer uimodsagt, lige så snart han er meldt solgt.
De siger vel også nogle af de ting, som har været oppe og vende herinde, men som 1-2 altid skød ned med henvisning til resultaterne.

Men ligesom BTs transfervinduet og andre podcast, så er der ikke meget uenighed og der bliver det fordummende.

Vi er ærgerlig over, at han stopper, men der var klare huller i osten, som forhåbentlig var blevet lukket i denne opstart. Det finder vi så aldrig ud af.
- FlæskeFrank

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af gravballe » 12. jan 2022, 21:59

SGLoco skrev:
12. jan 2022, 19:26
Spændend at høre ripodsten i aften. Der er fra alle i panelet en ret negativ tilgang til det arbejde cifuentes har lavet. Ja de siger han arbejder meget, men han lover tit meget uden at holde aftaler. U19 spillere der er med til træning med 1 holdet men blot er kegler og ikke kan være med på U19 fordi de er med der.

De har er noget andet syn på Krogh og mener det er også cifuentes han stopper, da han havde lavet et samarbejde med Friis hvor de skulle spille højt intensiv presspil igennem hele systemet og den har man slet ikke fortsat med. Derudover har man slet ikke holdt fast i Nordkraften som var et meget dybdegående arbejde der var foregået for at skabe en "rød" tråd.

Ud fra bl.a. gaardsøes viden så har man fra en del, ikke været tilfreds med mange af de træninger der har været. Kusk og Ahlmann er vel 2 spillere der måske kan blomstre nu
Jeg ved sku ikke hvor meget jeg giver for Gardsøes viden om AaB.. Jeg syntes tit han har været helt væk, de gange han har udtalt sig om AaB.. Er som om han sidder fast i et gammelt billede af AaB hvis jeg skal være ærlig..

Nordkraften failede jo totalt.. men det overrasker mig ikke at han tuder over det.. det har han gjort før..

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Hovedet » 12. jan 2022, 21:59

Legum Magister skrev:
12. jan 2022, 19:08
Jeg har ikke sagt det i nær ved tyve år; men sagde det flittigt i halvfemserne, da henholdsvis Pylle, Sepp, Westergaard og Søndergaard stoppede. Ole Mørk er det nye sort i dansk fodbold! Men med en alder på 73, og ingen seniorhold på CV'et siden 2005, bliver det ved drømmen.

Mon ikke det står mellem Lars Friis og TT, og mon ikke AaB forventer at have en afklaring så hurtigt som muligt, nu hvor de har sikret sig en transfersum for Cifuentes.
Åh ja, Ole Mørch. Hvad blev der i grunden af ham? Han var jo vældig hypet i halvfemserne; og Ove Pedersen og hele den flok, der altid turnerede rundt dengang. Tja, hvorfor ikke, som man siger hinsidan :-)

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af gravballe » 12. jan 2022, 22:03

Buzz Killington skrev:
12. jan 2022, 20:15
Jf. superliga.dk er Cifuentes hold det mindst afsluttende hold i ligaen og vi skaber også færrest chancer af alle hold. De mål vi scorer, kommer fra dødbolde halvdelen af tiden. Til sammenligning var vi i 19/20 (springer over 20/21) det fjerdemest afsluttende hold. Samtidig har vi ufatteligt mange afleveringer på egen banehalvdel, men tredjefærrest på modstanderens.

Det er fint hvis andre bare er helt med på den, men jeg må godt nok indrømme jeg aldrig tidligere har haft så let ved at finde undskyldninger for at lave noget andet end at se AaB i fjerneren. Selv når kampen kører ender jeg med at lave alle mulige andre ting.

Det er ikke en kritik af Cifuentes. Han har fokuseret på at vinde, det er han ansat til, og det har han gjort. Han har forbedret vores resultater. Men, jeg håber - uanset hvem den næste træner bliver, at vi sigter efter en med en mere chanceskabende stil. Her kan nævnes at Viborg pt. er de mest afsluttende hold og det tredjemest chanceskabende. Hvis den anden Friis kan få noget fornuftigt ud af vores materiale så jeg ham dælme gerne i AaB. Neestrup har måske også lyst til at blive chef igen. Men det bliver nok indebrændte Thomas.
sjovt sådan havde jkeg det under Friis.. til sidst så jeg sjældent kampene hvis der var andet at lave.. Jeg har set alle under MC... Friis var fustrerende at se på, for hvergang AaB blev læst, kunne han ikke lave et modtræk...

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af gravballe » 12. jan 2022, 22:05

Hovedet skrev:
12. jan 2022, 21:59
Legum Magister skrev:
12. jan 2022, 19:08
Jeg har ikke sagt det i nær ved tyve år; men sagde det flittigt i halvfemserne, da henholdsvis Pylle, Sepp, Westergaard og Søndergaard stoppede. Ole Mørk er det nye sort i dansk fodbold! Men med en alder på 73, og ingen seniorhold på CV'et siden 2005, bliver det ved drømmen.

Mon ikke det står mellem Lars Friis og TT, og mon ikke AaB forventer at have en afklaring så hurtigt som muligt, nu hvor de har sikret sig en transfersum for Cifuentes.
Åh ja, Ole Mørch. Hvad blev der i grunden af ham? Han var jo vældig hypet i halvfemserne; og Ove Pedersen og hele den flok, der altid turnerede rundt dengang. Tja, hvorfor ikke, som man siger hinsidan :-)
Ole Mørch var da stærkt ryget til AaB i en periode, hvor han var i Herfølge...

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Fromthecradle » 12. jan 2022, 22:15

gravballe skrev:
12. jan 2022, 21:59
SGLoco skrev:
12. jan 2022, 19:26
Spændend at høre ripodsten i aften. Der er fra alle i panelet en ret negativ tilgang til det arbejde cifuentes har lavet. Ja de siger han arbejder meget, men han lover tit meget uden at holde aftaler. U19 spillere der er med til træning med 1 holdet men blot er kegler og ikke kan være med på U19 fordi de er med der.

De har er noget andet syn på Krogh og mener det er også cifuentes han stopper, da han havde lavet et samarbejde med Friis hvor de skulle spille højt intensiv presspil igennem hele systemet og den har man slet ikke fortsat med. Derudover har man slet ikke holdt fast i Nordkraften som var et meget dybdegående arbejde der var foregået for at skabe en "rød" tråd.

Ud fra bl.a. gaardsøes viden så har man fra en del, ikke været tilfreds med mange af de træninger der har været. Kusk og Ahlmann er vel 2 spillere der måske kan blomstre nu
Jeg ved sku ikke hvor meget jeg giver for Gardsøes viden om AaB.. Jeg syntes tit han har været helt væk, de gange han har udtalt sig om AaB.. Er som om han sidder fast i et gammelt billede af AaB hvis jeg skal være ærlig..

Nordkraften failede jo totalt.. men det overrasker mig ikke at han tuder over det.. det har han gjort før..
Nordkraften er fortsat AaBs strategi. Hvorfor syntes du at den er fejlet totalt?

Og hvorfor mener du Gaardsøe tuder, blot fordi han har en anden holdning end din?

Der mangler da noget modspil til de 3 deltagere, men det de siger, er jo hvad de fleste har kunnet se. Fx at resultaterne først begyndte st komme, da han faldt tilbage til 3-mands forsvaret (Friis opfindelse), og at det offensive spil har været dårligt, resultaterne mod tophold dårligt osv.
You pay for this?

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 689
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Mr Gold » 12. jan 2022, 22:36

gravballe skrev:
12. jan 2022, 22:03
Buzz Killington skrev:
12. jan 2022, 20:15
Jf. superliga.dk er Cifuentes hold det mindst afsluttende hold i ligaen og vi skaber også færrest chancer af alle hold. De mål vi scorer, kommer fra dødbolde halvdelen af tiden. Til sammenligning var vi i 19/20 (springer over 20/21) det fjerdemest afsluttende hold. Samtidig har vi ufatteligt mange afleveringer på egen banehalvdel, men tredjefærrest på modstanderens.

Det er fint hvis andre bare er helt med på den, men jeg må godt nok indrømme jeg aldrig tidligere har haft så let ved at finde undskyldninger for at lave noget andet end at se AaB i fjerneren. Selv når kampen kører ender jeg med at lave alle mulige andre ting.

Det er ikke en kritik af Cifuentes. Han har fokuseret på at vinde, det er han ansat til, og det har han gjort. Han har forbedret vores resultater. Men, jeg håber - uanset hvem den næste træner bliver, at vi sigter efter en med en mere chanceskabende stil. Her kan nævnes at Viborg pt. er de mest afsluttende hold og det tredjemest chanceskabende. Hvis den anden Friis kan få noget fornuftigt ud af vores materiale så jeg ham dælme gerne i AaB. Neestrup har måske også lyst til at blive chef igen. Men det bliver nok indebrændte Thomas.
sjovt sådan havde jkeg det under Friis.. til sidst så jeg sjældent kampene hvis der var andet at lave.. Jeg har set alle under MC... Friis var fustrerende at se på, for hvergang AaB blev læst, kunne han ikke lave et modtræk...

Altså så må vi håbe den nye træner kan lave et modtræk for det ku Cifuentes ABSOLUT heller ik da!!

Jeg synes da det er mega ærgeligt han stopper nu, ville gerne have set om han ku bygge på.
Men jeg synes altså også vi har haft turen i den i de tætte kampe, jeg har ik været imponeret som sådan i ret mange kampe.
Synes det har svinget meget.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Buzz Killington » 12. jan 2022, 22:41

gravballe skrev:
12. jan 2022, 22:03
Buzz Killington skrev:
12. jan 2022, 20:15
Jf. superliga.dk er Cifuentes hold det mindst afsluttende hold i ligaen og vi skaber også færrest chancer af alle hold. De mål vi scorer, kommer fra dødbolde halvdelen af tiden. Til sammenligning var vi i 19/20 (springer over 20/21) det fjerdemest afsluttende hold. Samtidig har vi ufatteligt mange afleveringer på egen banehalvdel, men tredjefærrest på modstanderens.

Det er fint hvis andre bare er helt med på den, men jeg må godt nok indrømme jeg aldrig tidligere har haft så let ved at finde undskyldninger for at lave noget andet end at se AaB i fjerneren. Selv når kampen kører ender jeg med at lave alle mulige andre ting.

Det er ikke en kritik af Cifuentes. Han har fokuseret på at vinde, det er han ansat til, og det har han gjort. Han har forbedret vores resultater. Men, jeg håber - uanset hvem den næste træner bliver, at vi sigter efter en med en mere chanceskabende stil. Her kan nævnes at Viborg pt. er de mest afsluttende hold og det tredjemest chanceskabende. Hvis den anden Friis kan få noget fornuftigt ud af vores materiale så jeg ham dælme gerne i AaB. Neestrup har måske også lyst til at blive chef igen. Men det bliver nok indebrændte Thomas.
sjovt sådan havde jkeg det under Friis.. til sidst så jeg sjældent kampene hvis der var andet at lave.. Jeg har set alle under MC... Friis var fustrerende at se på, for hvergang AaB blev læst, kunne han ikke lave et modtræk...
Synes du virkelig Cifuentes hold spillede underholdende? Og vil du gerne have man henter en træner der fortsætter i samme chancefattige spor? Ja ja, smag er en sjov størrelse, men jeg har godt nok svært ved at sætte mig ind i opfattelsen, må jeg indrømme.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Kristian » 12. jan 2022, 22:45

Buzz Killington skrev:
12. jan 2022, 22:41
gravballe skrev:
12. jan 2022, 22:03
Buzz Killington skrev:
12. jan 2022, 20:15
Jf. superliga.dk er Cifuentes hold det mindst afsluttende hold i ligaen og vi skaber også færrest chancer af alle hold. De mål vi scorer, kommer fra dødbolde halvdelen af tiden. Til sammenligning var vi i 19/20 (springer over 20/21) det fjerdemest afsluttende hold. Samtidig har vi ufatteligt mange afleveringer på egen banehalvdel, men tredjefærrest på modstanderens.

Det er fint hvis andre bare er helt med på den, men jeg må godt nok indrømme jeg aldrig tidligere har haft så let ved at finde undskyldninger for at lave noget andet end at se AaB i fjerneren. Selv når kampen kører ender jeg med at lave alle mulige andre ting.

Det er ikke en kritik af Cifuentes. Han har fokuseret på at vinde, det er han ansat til, og det har han gjort. Han har forbedret vores resultater. Men, jeg håber - uanset hvem den næste træner bliver, at vi sigter efter en med en mere chanceskabende stil. Her kan nævnes at Viborg pt. er de mest afsluttende hold og det tredjemest chanceskabende. Hvis den anden Friis kan få noget fornuftigt ud af vores materiale så jeg ham dælme gerne i AaB. Neestrup har måske også lyst til at blive chef igen. Men det bliver nok indebrændte Thomas.
sjovt sådan havde jkeg det under Friis.. til sidst så jeg sjældent kampene hvis der var andet at lave.. Jeg har set alle under MC... Friis var fustrerende at se på, for hvergang AaB blev læst, kunne han ikke lave et modtræk...
Synes du virkelig Cifuentes hold spillede underholdende? Og vil du gerne have man henter en træner der fortsætter i samme chancefattige spor? Ja ja, smag er en sjov størrelse, men jeg har godt nok svært ved at sætte mig ind i opfattelsen, må jeg indrømme.
Jeg tænker tilbage på en Viborg kamp, hvor Marti's lignede en, der ikke anede hvad han skulle stille op mod Lars Friis.
En hanke er, at Cifuentes ikke rigtig har haft en plan B, når vi er blevet presset.

Men han har altid været god til at ændre og lave ændringer. LIGE på nær Viborg kampen, som virkelig står skidt i billedet for hans tid i AaB.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13740
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Funky » 12. jan 2022, 22:48

Nå, nu har jeg så hørt de 3 orakler i Ripodsten. Sikke en oplevelse.
Det startede egentlig stille og roligt de første 5-10 minutter, og jeg sad og tænkte: "Okay, så slemt og unuanceret er det heller ikke" - men så skal jeg satme da love for, bunden faldt ud af seancen!
- Inge og Cifuentes har egentlig aldrig villet andet med AaB end at lave hurtige resultater som kan fremme deres egne karrierer, javel!
- Cifuentes har luret, at vi bare har været heldige på marginalerne, og udnytter derfor, at resultatlisten ser pæn ud nu til at komme videre, sese!
- Hammarby henter nok kun Cifuentes fordi hans cv handler om, at han "arbejder hårdt" og er "dedikeret" og har "fantastisk udstråling", og så må "det sportslige komme i anden række", nånåda!

Selvfølgelig er det bekymrende, hvis der faktisk er noget i, at AaB's akademiplaner er kørt af sporet, men det er så åbenbart Cifuentes skyld?!?

Ej, jeg er virkelig ikke imponeret, sådan en gang fordrukkent fis at lukke ud i æteren! Og så er jeg ikke engang inde på Gaardsøes afsluttende bud på Bo Zinck som næste AaB-træner, for okay, det var åbenlyst bare for at være alternativ, fred med det. Men den dér midertersektion i programmet, det var fandme et lavpunkt i Ripodstens historie!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 12. jan 2022, 22:53

Funky skrev:
12. jan 2022, 22:48
Nå, nu har jeg så hørt de 3 orakler i Ripodsten. Sikke en oplevelse.
Det startede egentlig stille og roligt de første 5-10 minutter, og jeg sad og tænkte: "Okay, så slemt og unuanceret er det heller ikke" - men så skal jeg satme da love for, bunden faldt ud af seancen!
- Inge og Cifuentes har egentlig aldrig villet andet med AaB end at lave hurtige resultater som kan fremme deres egne karrierer, javel!
- Cifuentes har luret, at vi bare har været heldige på marginalerne, og udnytter derfor, at resultatlisten ser pæn ud nu til at komme videre, sese!
- Hammarby henter nok kun Cifuentes fordi hans cv handler om, at han "arbejder hårdt" og er "dedikeret" og har "fantastisk udstråling", og så må "det sportslige komme i anden række", nånåda!

Selvfølgelig er det bekymrende, hvis der faktisk er noget i, at AaB's akademiplaner er kørt af sporet, men det er så åbenbart Cifuentes skyld?!?

Ej, jeg er virkelig ikke imponeret, sådan en gang fordrukkent fis at lukke ud i æteren! Og så er jeg ikke engang inde på Gaardsøes afsluttende bud på Bo Zinck som næste AaB-træner, for okay, det var åbenlyst bare for at være alternativ, fred med det. Men den dér midertersektion i programmet, det var fandme et lavpunkt i Ripodstens historie!
Det med at insinuere at Inge og Marti ikke er interesseret i talenter slår til for at fremme egen karriere med hurtigere resultater er simpelthen hjernedødt. Manden jagter unge talenter og har ofte prioriteret at hente den frem for ældre rutinerede navne. Cifuentes forløste for alvor Iver og satsede på Højholt som fast mand. Som Inge også nævner i rød Aalborg, så lagde Marti også ud med at starte med Prica og hannesbo i start 11’eren. Det er jo ikke fordi de ikke har fået chancen.

Og forslaget med Bo Zinck tager alligevel prisen som det mest tåbelige jeg kommer til at høre i år. Manden er fuld af bodegasnak i ripodsten men er ikke i nærheden af en Superliga status, for ikke at nævne en stor klub i DK.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 680
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af FlemmingG » 12. jan 2022, 22:54

Alt har absolut ikke været rosenrødt under Cifuentes. Han har manglet at forløse vores offensive spil, men jeg tror der var bedre tider på vej.. han har løftet vores træningsmiljø rigtig meget - det hører vi flere spillere udtale.
Jeg synes personligt, at han er en kæmpe opgradering fra Friis. Friis var meget ensidig i hans taktik og blev i meget højere grad, udkonkurreret taktisk, bl.a. af Thomasberg i flere kampe. JF er en herlig mand, med et kæmpe AaB-hjerte - men nogen specielt god træner var han ikke

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af gravballe » 12. jan 2022, 23:04

Mr Gold skrev:
12. jan 2022, 22:36
gravballe skrev:
12. jan 2022, 22:03
Buzz Killington skrev:
12. jan 2022, 20:15
Jf. superliga.dk er Cifuentes hold det mindst afsluttende hold i ligaen og vi skaber også færrest chancer af alle hold. De mål vi scorer, kommer fra dødbolde halvdelen af tiden. Til sammenligning var vi i 19/20 (springer over 20/21) det fjerdemest afsluttende hold. Samtidig har vi ufatteligt mange afleveringer på egen banehalvdel, men tredjefærrest på modstanderens.

Det er fint hvis andre bare er helt med på den, men jeg må godt nok indrømme jeg aldrig tidligere har haft så let ved at finde undskyldninger for at lave noget andet end at se AaB i fjerneren. Selv når kampen kører ender jeg med at lave alle mulige andre ting.

Det er ikke en kritik af Cifuentes. Han har fokuseret på at vinde, det er han ansat til, og det har han gjort. Han har forbedret vores resultater. Men, jeg håber - uanset hvem den næste træner bliver, at vi sigter efter en med en mere chanceskabende stil. Her kan nævnes at Viborg pt. er de mest afsluttende hold og det tredjemest chanceskabende. Hvis den anden Friis kan få noget fornuftigt ud af vores materiale så jeg ham dælme gerne i AaB. Neestrup har måske også lyst til at blive chef igen. Men det bliver nok indebrændte Thomas.
sjovt sådan havde jkeg det under Friis.. til sidst så jeg sjældent kampene hvis der var andet at lave.. Jeg har set alle under MC... Friis var fustrerende at se på, for hvergang AaB blev læst, kunne han ikke lave et modtræk...

Altså så må vi håbe den nye træner kan lave et modtræk for det ku Cifuentes ABSOLUT heller ik da!!

Jeg synes da det er mega ærgeligt han stopper nu, ville gerne have set om han ku bygge på.
Men jeg synes altså også vi har haft turen i den i de tætte kampe, jeg har ik været imponeret som sådan i ret mange kampe.
Synes det har svinget meget.
Det har da været masser af kampe hvor mc har ændret undervejs hvor man tydeligt kunne se det. Han fejlede imod Viborg og et par andre men ikke noget i forhold til det man så under Friis

Jeg er sikker på havde han været her længere vil vi se bedre og bedre spil.. Lige som under Erik, Kenth, osv osv hvor trænerne skulle have basis til at virke og så bygge man op

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af R Rosenberg » 12. jan 2022, 23:05

Fromthecradle skrev:
12. jan 2022, 22:15
gravballe skrev:
12. jan 2022, 21:59
SGLoco skrev:
12. jan 2022, 19:26
Spændend at høre ripodsten i aften. Der er fra alle i panelet en ret negativ tilgang til det arbejde cifuentes har lavet. Ja de siger han arbejder meget, men han lover tit meget uden at holde aftaler. U19 spillere der er med til træning med 1 holdet men blot er kegler og ikke kan være med på U19 fordi de er med der.

De har er noget andet syn på Krogh og mener det er også cifuentes han stopper, da han havde lavet et samarbejde med Friis hvor de skulle spille højt intensiv presspil igennem hele systemet og den har man slet ikke fortsat med. Derudover har man slet ikke holdt fast i Nordkraften som var et meget dybdegående arbejde der var foregået for at skabe en "rød" tråd.

Ud fra bl.a. gaardsøes viden så har man fra en del, ikke været tilfreds med mange af de træninger der har været. Kusk og Ahlmann er vel 2 spillere der måske kan blomstre nu
Jeg ved sku ikke hvor meget jeg giver for Gardsøes viden om AaB.. Jeg syntes tit han har været helt væk, de gange han har udtalt sig om AaB.. Er som om han sidder fast i et gammelt billede af AaB hvis jeg skal være ærlig..

Nordkraften failede jo totalt.. men det overrasker mig ikke at han tuder over det.. det har han gjort før..
Nordkraften er fortsat AaBs strategi. Hvorfor syntes du at den er fejlet totalt?

Og hvorfor mener du Gaardsøe tuder, blot fordi han har en anden holdning end din?

Der mangler da noget modspil til de 3 deltagere, men det de siger, er jo hvad de fleste har kunnet se. Fx at resultaterne først begyndte st komme, da han faldt tilbage til 3-mands forsvaret (Friis opfindelse), og at det offensive spil har været dårligt, resultaterne mod tophold dårligt osv.
Meget godt kan man sige om Friis. Han er en dejlig mand.
Men at tilskrive ham opfindelsen af et 3-mandsforsvar er måske alligevel at stramme den.
Ædruelighedens stemme

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 689
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Mr Gold » 12. jan 2022, 23:52

gravballe skrev:
12. jan 2022, 23:04
Mr Gold skrev:
12. jan 2022, 22:36
gravballe skrev:
12. jan 2022, 22:03
Buzz Killington skrev:
12. jan 2022, 20:15
Jf. superliga.dk er Cifuentes hold det mindst afsluttende hold i ligaen og vi skaber også færrest chancer af alle hold. De mål vi scorer, kommer fra dødbolde halvdelen af tiden. Til sammenligning var vi i 19/20 (springer over 20/21) det fjerdemest afsluttende hold. Samtidig har vi ufatteligt mange afleveringer på egen banehalvdel, men tredjefærrest på modstanderens.

Det er fint hvis andre bare er helt med på den, men jeg må godt nok indrømme jeg aldrig tidligere har haft så let ved at finde undskyldninger for at lave noget andet end at se AaB i fjerneren. Selv når kampen kører ender jeg med at lave alle mulige andre ting.

Det er ikke en kritik af Cifuentes. Han har fokuseret på at vinde, det er han ansat til, og det har han gjort. Han har forbedret vores resultater. Men, jeg håber - uanset hvem den næste træner bliver, at vi sigter efter en med en mere chanceskabende stil. Her kan nævnes at Viborg pt. er de mest afsluttende hold og det tredjemest chanceskabende. Hvis den anden Friis kan få noget fornuftigt ud af vores materiale så jeg ham dælme gerne i AaB. Neestrup har måske også lyst til at blive chef igen. Men det bliver nok indebrændte Thomas.
sjovt sådan havde jkeg det under Friis.. til sidst så jeg sjældent kampene hvis der var andet at lave.. Jeg har set alle under MC... Friis var fustrerende at se på, for hvergang AaB blev læst, kunne han ikke lave et modtræk...

Altså så må vi håbe den nye træner kan lave et modtræk for det ku Cifuentes ABSOLUT heller ik da!!

Jeg synes da det er mega ærgeligt han stopper nu, ville gerne have set om han ku bygge på.
Men jeg synes altså også vi har haft turen i den i de tætte kampe, jeg har ik været imponeret som sådan i ret mange kampe.
Synes det har svinget meget.
Det har da været masser af kampe hvor mc har ændret undervejs hvor man tydeligt kunne se det. Han fejlede imod Viborg og et par andre men ikke noget i forhold til det man så under Friis

Jeg er sikker på havde han været her længere vil vi se bedre og bedre spil.. Lige som under Erik, Kenth, osv osv hvor trænerne skulle have basis til at virke og så bygge man op

Øhh ja enig, han ændrede da.
Men havde INTET modtræk der lykkes når vi var læst!!
Der bliver vi ikke enige!!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. jan 2022, 06:46

Min stødte anke på de fodboldpodcasts der først og fremmest handler om AaB (ripodsten og Rød Aalborg) er at de deltagere der er med ofte ikke er rigtig inde i hvad der sker omkring klubben. Når man har nyuddannede journalister og “folk fra debatsiden” med som reelt ikke ved mere end alle os andre bliver det hele lidt ligegyldigt.

Claus Jensen kan jeg godt lide. Han ved noget om hvad der foregår på Hornevej. Men ellers lader det til at Nordjydske har gang i et “generations-skifte” efter Olsson. Og så mister det bare lidt troværdighed når journalisterne er så nye i gamet og ikke rigtig er inde i sagerne.
Janteloven eksisterer IKKE!

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 13. jan 2022, 06:55

Iflg. IAO er feltet snævret ind til fire navne, han bekræfter også kontakten til hestene

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 13. jan 2022, 07:58

Køllen I Møllen skrev:
13. jan 2022, 06:46
Min stødte anke på de fodboldpodcasts der først og fremmest handler om AaB (ripodsten og Rød Aalborg) er at de deltagere der er med ofte ikke er rigtig inde i hvad der sker omkring klubben. Når man har nyuddannede journalister og “folk fra debatsiden” med som reelt ikke ved mere end alle os andre bliver det hele lidt ligegyldigt.

Claus Jensen kan jeg godt lide. Han ved noget om hvad der foregår på Hornevej. Men ellers lader det til at Nordjydske har gang i et “generations-skifte” efter Olsson. Og så mister det bare lidt troværdighed når journalisterne er så nye i gamet og ikke rigtig er inde i sagerne.
Jeg synes også at Simon Ydesen har viden om ungdomssiden. Men der bliver bare for meget mikrofonholderi for Gaardsøe og deres elskede Bo Zinck. Når de siger noget helt væk, så burde man udfordre det. Især hvis man skal forestille sig at have insider viden.

At man ikke engang nævner at Thelander og Lucas begge har været ude og skamrose det internationale snit som Cifuentes har bibragt gør debatten ret unuanceret.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Moen » 13. jan 2022, 09:14

Jens Gustafsson er ny svensk U21-landstræner. Han var et emne i AaB, men har selv takket nej.

Låst