Træningskampe vinter 2025

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: Træningskampe vinter 2025

Indlæg af R Rosenberg » 2. feb 2025, 21:41

Raptorr skrev:
2. feb 2025, 19:20
R Rosenberg skrev:
2. feb 2025, 12:40
Raptorr skrev:
2. feb 2025, 09:54
R Rosenberg skrev:
2. feb 2025, 07:51
Jakobsen skrev:
1. feb 2025, 21:44
R Rosenberg skrev:
1. feb 2025, 21:34

Mon ham her var én, som vores ledelse ikke kende og troede på, de kunne forløse?

Umiddelbart lød det ikke, som om de slet ikke anede, hvem han var.
Altså du er med på at Menno har arbejdet med Iredale I Heerenven og at Menno og Kappmeier i øvrigt også arbejdede sammen i Heerenveen? Ergo, det er altså absolut intet belæg for at påstå han bare er en totalt random. Det var en de kendte og så nogle kvaliteter i de tænkte kunne forløses i AaB + det måske bare var det bedst mulige på det daværende projekt og, at man har vurderet det var bedre at få en 9'er med det samme fremfor at gamble med en usikker appelsin i turbanen til sidst i vinduet
Selvom om Iredale ikke var nogen imponerende spiller må vi derudover også bare erkende, at han scorede i tre kampe, hvor AaB fik point ud af det og man fik penge for ham.
Jeg synes ikke, der er nogen grund til at tale Iredale op. For han er blandt de 2-3 ringeste spillere, jeg har set i AaB siden 90'erne. At vi fik penge for ham, er godt arbejde.

Ja, jeg er med på alt det der, du skriver. Det gør det da bare så meget desto mere random. Random, at man vælger at skrive med en spiller, som er så ringe, fordi man mangler en angriber.

Jeg har endnu ikke set Seydel spille. Det kan være, han er helt vild, når han engang kommer i form. Det gør bare ikke, at jeg ikke synes, det er en random transfer, når man ellers ser på det ret akutte behov for en angriber samt klubbens strategi.
I min optik er random lig med tilfældig eller ukendt. "Random generation of numbers" eller "random person". En random transfer vil således være en transfer uden forarbejde eller forkendskab. Et træk i tombolaen om man vil. Det tror ikke kendetegner hverken Iredale eller Seydel transferen. I det hele taget tror jeg ikke, at der er ret meget random over den måde, klubben bliver drevet på i dag, hvilket er rigtig fedt. Både Iredale og Seydel er hentet til klubben (indenfor de økonomiske rammer man har), fordi man har haft en tro på, at der kunne forløses noget. Kan der ikke det, så bliver der handlet på det, som vi så med Iredale.
Betydningen afhænger vel af perspektivet og synsvinkel.
Hvis det en 2-årig gør et eller andet helt mærkeligt, kan det vel kaldes random, selvom det for den 2-årige sikkert er fuld af både forarbejde og -kendskab.

Men det er jo ikke lingvistisk/semantisk forum her. Det er random transfers begge to (i ovenstående betydning), fordi de ikke passer ind i strategien og virker som spillere, der - i mine øjne - er pænt meget usikkerhed om, lykkes. Iredale gjorde ikke just. Og Seydels CV er jo ikke markant bedre. Men vi må se.
Ja, det vil vise sig om Seydel kan ramme et tilstrækkeligt højt niveau. Tror Gow på et tidspunkt udtalte, at succesraten for transfers var/er 50 procent, og her talte han generelt, dvs. også for topklubberne og økonomisk tunge transfers. Det er gode er, at vores ledelse ikke ser ud til at tøve, når det viser sig, at en spiller ikke slår til i AaB. Jeg håber på Seydel, men også på Helenius selvom jeg egentlig havde givet lidt op i forhold til ham.
Jo, og det er jo også fint. Men det kræver jo også, at spilleren selv er interesseret i at komme videre - og at der er en køber.

Fx har netop Helenius jo været en klods om benet økonomisk, og ingen andre har jo villet købe ham. Ligesom han formodentlig ikke selv har været særligt interesseret i at skifte til en dårligere løn.
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 3. feb 2025, 08:45

R Rosenberg skrev:
2. feb 2025, 21:41
Raptorr skrev:
2. feb 2025, 19:20
R Rosenberg skrev:
2. feb 2025, 12:40
Raptorr skrev:
2. feb 2025, 09:54
R Rosenberg skrev:
2. feb 2025, 07:51
Jakobsen skrev:
1. feb 2025, 21:44

Altså du er med på at Menno har arbejdet med Iredale I Heerenven og at Menno og Kappmeier i øvrigt også arbejdede sammen i Heerenveen? Ergo, det er altså absolut intet belæg for at påstå han bare er en totalt random. Det var en de kendte og så nogle kvaliteter i de tænkte kunne forløses i AaB + det måske bare var det bedst mulige på det daværende projekt og, at man har vurderet det var bedre at få en 9'er med det samme fremfor at gamble med en usikker appelsin i turbanen til sidst i vinduet
Selvom om Iredale ikke var nogen imponerende spiller må vi derudover også bare erkende, at han scorede i tre kampe, hvor AaB fik point ud af det og man fik penge for ham.
Jeg synes ikke, der er nogen grund til at tale Iredale op. For han er blandt de 2-3 ringeste spillere, jeg har set i AaB siden 90'erne. At vi fik penge for ham, er godt arbejde.

Ja, jeg er med på alt det der, du skriver. Det gør det da bare så meget desto mere random. Random, at man vælger at skrive med en spiller, som er så ringe, fordi man mangler en angriber.

Jeg har endnu ikke set Seydel spille. Det kan være, han er helt vild, når han engang kommer i form. Det gør bare ikke, at jeg ikke synes, det er en random transfer, når man ellers ser på det ret akutte behov for en angriber samt klubbens strategi.
I min optik er random lig med tilfældig eller ukendt. "Random generation of numbers" eller "random person". En random transfer vil således være en transfer uden forarbejde eller forkendskab. Et træk i tombolaen om man vil. Det tror ikke kendetegner hverken Iredale eller Seydel transferen. I det hele taget tror jeg ikke, at der er ret meget random over den måde, klubben bliver drevet på i dag, hvilket er rigtig fedt. Både Iredale og Seydel er hentet til klubben (indenfor de økonomiske rammer man har), fordi man har haft en tro på, at der kunne forløses noget. Kan der ikke det, så bliver der handlet på det, som vi så med Iredale.
Betydningen afhænger vel af perspektivet og synsvinkel.
Hvis det en 2-årig gør et eller andet helt mærkeligt, kan det vel kaldes random, selvom det for den 2-årige sikkert er fuld af både forarbejde og -kendskab.

Men det er jo ikke lingvistisk/semantisk forum her. Det er random transfers begge to (i ovenstående betydning), fordi de ikke passer ind i strategien og virker som spillere, der - i mine øjne - er pænt meget usikkerhed om, lykkes. Iredale gjorde ikke just. Og Seydels CV er jo ikke markant bedre. Men vi må se.
Ja, det vil vise sig om Seydel kan ramme et tilstrækkeligt højt niveau. Tror Gow på et tidspunkt udtalte, at succesraten for transfers var/er 50 procent, og her talte han generelt, dvs. også for topklubberne og økonomisk tunge transfers. Det er gode er, at vores ledelse ikke ser ud til at tøve, når det viser sig, at en spiller ikke slår til i AaB. Jeg håber på Seydel, men også på Helenius selvom jeg egentlig havde givet lidt op i forhold til ham.
Jo, og det er jo også fint. Men det kræver jo også, at spilleren selv er interesseret i at komme videre - og at der er en køber.

Fx har netop Helenius jo været en klods om benet økonomisk, og ingen andre har jo villet købe ham. Ligesom han formodentlig ikke selv har været særligt interesseret i at skifte til en dårligere løn.
Helenius var nok - omend en kendt spiller - en risikabel transfer, forstået på den måde, at han var omkostningstung, endda langt ud i fremtiden. Det har hverken Iredale eller Seydel været, kan vi godt tillade os at regne med. MJ og Widell - som man har lagt penge for - må siges at være gode handler. Nu bliver det spændende at se vores nye svenske spiller og hans udvikling. Umiddelbart lyder det positivt. Seydel tror jeg er hentet som opspilsstation, der kan lægge af og indgå i kombinationsspillet, og selvfølgelig som trussel i feltet og afslutter. Han virker ikke som en presspiller. På mange måder ligner jeg ham med Helenius, men jeg forventer, at han er stærkere på hovedet. Da Helenius var rigtig god, tror jeg han var bedre end Seydel, men det er mange år siden.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 3. feb 2025, 19:49

Kokkefar skrev:
2. feb 2025, 21:27
Vi har åbenbart fået en træningskamp mod Bodø Glimt i stand torsdag eftermiddag. Nordjyske skriver at vi både spiller torsdag og fredag mod Ukrainerne, men kampen fredag er slettet fra kampprogrammet på hjemmesiden. Er der nogen der har opsnuset noget omkring det?
https://aabsport.dk/nyheder/2025/februa ... ke-mestre/

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. feb 2025, 19:59

Ud fra highlights fra Horsens og Seattle-kampene, ser både Kelvin John og Mads Bomholt stærke ud. Bomholt kunne godt blive et fint gennembrud inden for det næste års tid. John ser noget bedre ud end i efteråret, træffer bedre beslutninger og skaber fint med chancer for sine medspillere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 4. feb 2025, 16:52

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 5. feb 2025, 12:29

Spilles der 2x45 min idag mod bodø/Glimt?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 5. feb 2025, 12:49

Lyfe skrev:
5. feb 2025, 12:29
Er det ikke imorgen?

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 5. feb 2025, 13:53

PonySlaystation skrev:
5. feb 2025, 12:49
Lyfe skrev:
5. feb 2025, 12:29
Er det ikke imorgen?
Ah My bad... men kan stadig ikke læse nogen steder om der spilles 2x45 eller 3x30
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 5. feb 2025, 16:36

Ydesen på Twitter:

Et par betragtninger fra Spanien:
- AaB-truppen træner ekstremt hårdt efter dk-standard
- KD ligner lige nu førstevalg på 6’eren
- Seydel har stadig et stykke vej til topformen
- Afskriv ikke Helenius!

https://x.com/ydesen/status/1887119330476687419

Quetzal
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Quetzal » 6. feb 2025, 10:00

Puha frygter det lidt, hvis Bodø stiller med A opstillingen. Vi så meget shaky ud i defensiven mod Seattle, så er bange for vi får riv.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 6. feb 2025, 10:23

Quetzal skrev:
6. feb 2025, 10:00
Puha frygter det lidt, hvis Bodø stiller med A opstillingen. Vi så meget shaky ud i defensiven mod Seattle, så er bange for vi får riv.
Skidt med det, så finder vi ud af, hvor vi står. Fedt at kunne teste sig selv mod Skandinaviens bedste hold!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. feb 2025, 10:24

Jeg vil helst at Bodø stiller så stærkt som muligt. Vi har et hårdt startprogram, så vi kan lige så godt vænne os til niveauet hurtigst muligt.

Jeg forstod det som vi skulle spille to kampe imod Bodø her til eftermiddag, og så en træningskamp i morgen imod ukrainerne for reserverne, men kan ikke finde den information igen - nogen der har fanget det mere tydeligt end mig?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Dorezha
2. div
2. div
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Dorezha » 6. feb 2025, 10:24

Quetzal skrev:
Om så de stillede med et mix af A+B kæden, så ville vi få "riv".
Bodø er et af de bedste hold i hele Skandinavien, og vi kæmper for overlevelse i Superligaen.

Med det sagt, så bliver det en rigtig fed test :aabfan:
Et hjerte - En klub

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 6. feb 2025, 10:32

jonas386 skrev:
6. feb 2025, 10:24
Jeg vil helst at Bodø stiller så stærkt som muligt. Vi har et hårdt startprogram, så vi kan lige så godt vænne os til niveauet hurtigst muligt.

Jeg forstod det som vi skulle spille to kampe imod Bodø her til eftermiddag, og så en træningskamp i morgen imod ukrainerne for reserverne, men kan ikke finde den information igen - nogen der har fanget det mere tydeligt end mig?
Jeg tror bare det er 90 min som normalt. Jeg har i hvert fald ikke læst andet.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 6. feb 2025, 12:20

Kan man se kampen andre steder end nordjyske? Føler ikke lige for at give over 100 kroner for en træningskamp.

DonSilicone
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af DonSilicone » 6. feb 2025, 13:31

bedstefar skrev:Kan man se kampen andre steder end nordjyske? Føler ikke lige for at give over 100 kroner for en træningskamp.
Nordjyske skriver 49 kroner for første måned

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 6. feb 2025, 13:43

Startopstilling
Müller
KJ - Kramer - Oumar - Bruus
Isak - Kalle - Widell
MJ - Kelvin J - Ross

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 6. feb 2025, 14:58

Dorezha skrev:
6. feb 2025, 10:24
Quetzal skrev:
Om så de stillede med et mix af A+B kæden, så ville vi få "riv".
Bodø er et af de bedste hold i hele Skandinavien, og vi kæmper for overlevelse i Superligaen.

Med det sagt, så bliver det en rigtig fed test :aabfan:
Er de bedre end FCM og FCK

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 6. feb 2025, 15:15

baresi skrev:
6. feb 2025, 13:43
Startopstilling
Müller
Isak - Kalle - Widell
MJ - Kelvin J - Ross
Intressant på flere måder. Er Diakhité ved at overhale Pudel igen? Får vi set John i udvikling? Han ER vel ikke tænkt at skulle holde Seydell fra fadet på sigt. Og hvad med Hernes?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 6. feb 2025, 16:18

Funky skrev:
6. feb 2025, 15:15
baresi skrev:
6. feb 2025, 13:43
Startopstilling
Müller
Isak - Kalle - Widell
MJ - Kelvin J - Ross
Intressant på flere måder. Er Diakhité ved at overhale Pudel igen? Får vi set John i udvikling? Han ER vel ikke tænkt at skulle holde Seydell fra fadet på sigt. Og hvad med Hernes?
Det er faktisk lidt spændende med John. Intet af det han viste i efteråret ligner en startplads - men han er ung og unge spillere har det med at udvikle sig i ryk.
Så om det er en slags forsøg på booste ham med spilletid eller om vitterligt har udviklet sig så meget at han er et reelt alternativ - spændende

Besvar