Træningskampe vinter 2025
Re: Træningskampe vinter 2025
4-2 Adedeji...oplæg Helenius
4-3 Helenius - oplæg af Valdemar Møller og Andreas Bruus
5-3 Seattle...
-
RufusTheDog
- 2. div

Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.
Så hele første halvleg og sporadiske dele af resten af kampen. Umiddelbart meget lige de første 45 min. Så længe kræfterne rækkede spillede vi lige op med dem. Herned og Isak ligner klare gevinster, tror de kommer til at besætte to ud af tre midtbane pladser. Widell får den sidste. Jasson med en lidt rodet indsats, svært ved at sætte sig igennem fysisk og ikke mange udfordringer lykkes
Vi er stadig dybt afhængige af Mathias Jørgensen og hans målproduktion. Håber Seydel snart finder formen og kan gøre sig gældende
Vi er stadig dybt afhængige af Mathias Jørgensen og hans målproduktion. Håber Seydel snart finder formen og kan gøre sig gældende
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Nu har jeg set sammendraget. Vi er noget på hælene.
Men Menno mener åbenbart det var forventeligt.
Mærkelige resultater i træningskampene hidtil. 2-0 nederlag til Viborg, 6-1 over Horsens og nu 5-3 nederlag til Seattle. Er vi forsvars hold, angrebs hold, midterhold, bundhold?
Men fine mål, men stadig ikke ret mange på dødbolde.
Men Menno mener åbenbart det var forventeligt.
Mærkelige resultater i træningskampene hidtil. 2-0 nederlag til Viborg, 6-1 over Horsens og nu 5-3 nederlag til Seattle. Er vi forsvars hold, angrebs hold, midterhold, bundhold?
Men fine mål, men stadig ikke ret mange på dødbolde.
- FlæskeFrank
Beklager hvis det allerede har været nævnt - Er Seydel skadet siden han slet ikke fik minutter i går?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
R Rosenberg
- Allstar

Eller er han Iredale 2.0? Spørgsmålene er mange.
Ædruelighedens stemme
Altså - det er jo på et helt unfair grundlag, men jeg sidder ikke med en fornemmelse af at han er klar til at gå ind og brænde banen af for os i foråret. Mit indtryk er nærmere at han skal bygges op efter en lang periode som klubløs, og jeg har ingen ide om hvad hans potentiale er. Derfor sidder jeg og håber lidt på at Gow har øjne på en 9'er fra højere niveau der skal have fundet sig en ny klub nu her inden deadline - evt. som leje.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Kan Helenius hive sig op til en sidste kraftpræstation, så tror jeg godt han kan få spilletid.
In verbis simus faciles
Synes det er lidt svært at vurdere Seattles niveau, og om det er et ok resultat alt i alt.
Jeg så kun første halvleg, og synes der var flere fine ting i spillet, omend vi havde sværere ved at komme til faktiske chancer.
Jeg så kun første halvleg, og synes der var flere fine ting i spillet, omend vi havde sværere ved at komme til faktiske chancer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
R Rosenberg
- Allstar

Fair eller unfair, vi ved det ikke. Det eneste vi ved, er, at det virker som en signing lige så random som Iredale, men at han dog har spillet kampe i både Bundesliga og 2. Bundesliga, mens Iredale vist ikke har spillet højere end 2. Bundesliga.Hanga skrev: ↑1. feb 2025, 11:01Altså - det er jo på et helt unfair grundlag, men jeg sidder ikke med en fornemmelse af at han er klar til at gå ind og brænde banen af for os i foråret. Mit indtryk er nærmere at han skal bygges op efter en lang periode som klubløs, og jeg har ingen ide om hvad hans potentiale er. Derfor sidder jeg og håber lidt på at Gow har øjne på en 9'er fra højere niveau der skal have fundet sig en ny klub nu her inden deadline - evt. som leje.
Iredale har dog virket mere effektiv foran kassen jf stats.
Og ja, det håber jeg også. For jeg har nok ikke de store forventninger til Seydel.
Ædruelighedens stemme
Synes sgu random er useriøst med at sige om en spiller med et ok Bundesliga/2 Bundesliga CV sådan relativt i fht. Superligaen.R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2025, 12:35Fair eller unfair, vi ved det ikke. Det eneste vi ved, er, at det virker som en signing lige så random som Iredale, men at han dog har spillet kampe i både Bundesliga og 2. Bundesliga, mens Iredale vist ikke har spillet højere end 2. Bundesliga.Hanga skrev: ↑1. feb 2025, 11:01Altså - det er jo på et helt unfair grundlag, men jeg sidder ikke med en fornemmelse af at han er klar til at gå ind og brænde banen af for os i foråret. Mit indtryk er nærmere at han skal bygges op efter en lang periode som klubløs, og jeg har ingen ide om hvad hans potentiale er. Derfor sidder jeg og håber lidt på at Gow har øjne på en 9'er fra højere niveau der skal have fundet sig en ny klub nu her inden deadline - evt. som leje.
Og ja, det håber jeg også. For jeg har nok ikke de store forventninger til Seydel.
Det er ikke en spiller vi kender nej, men at kalde det random er direkte useriøst. Du kan være helt sikker på, at det her er en vores ledelse kender og tror på, at de kan forløse. Det er selvfølgelig et kapløb med tiden ifht. at få ham klar og han er nok nærmere et atkiv i slutspillet end i sidste fem grundspilskampe, men der er en plan med det og det er også belyst bl.a. i Ydesens artikler, at han bidrager med noget presence i boksen vores øvrige angribere ikke kan.
Med de penge vi har lige nu er det bare en balancegang imellem, hvad der er mest optimalt kontra, hvordan vi får mest for pengene. Det er en forudsætning om vi kan lide det eller ej.
RAUS RAUS SSE!
-
R Rosenberg
- Allstar

Mon ham her var én, som vores ledelse ikke kende og troede på, de kunne forløse?Jakobsen skrev: ↑1. feb 2025, 21:07Synes sgu random er useriøst med at sige om en spiller med et ok Bundesliga/2 Bundesliga CV sådan relativt i fht. Superligaen.R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2025, 12:35Fair eller unfair, vi ved det ikke. Det eneste vi ved, er, at det virker som en signing lige så random som Iredale, men at han dog har spillet kampe i både Bundesliga og 2. Bundesliga, mens Iredale vist ikke har spillet højere end 2. Bundesliga.Hanga skrev: ↑1. feb 2025, 11:01Altså - det er jo på et helt unfair grundlag, men jeg sidder ikke med en fornemmelse af at han er klar til at gå ind og brænde banen af for os i foråret. Mit indtryk er nærmere at han skal bygges op efter en lang periode som klubløs, og jeg har ingen ide om hvad hans potentiale er. Derfor sidder jeg og håber lidt på at Gow har øjne på en 9'er fra højere niveau der skal have fundet sig en ny klub nu her inden deadline - evt. som leje.
Det er ikke en spiller vi kender nej, men at kalde det random er direkte useriøst. Du kan være helt sikker på, at det her er en vores ledelse kender og tror på, at de kan forløse. Det er selvfølgelig et kapløb med tiden ifht. at få ham klar og han er nok nærmere et atkiv i slutspillet end i sidste fem grundspilskampe, men der er en plan med det og det er også belyst bl.a. i Ydesens artikler, at han bidrager med noget presence i boksen vores øvrige angribere ikke kan.
Med de penge vi har lige nu er det bare en balancegang imellem, hvad der er mest optimalt kontra, hvordan vi får mest for pengene. Det er en forudsætning om vi kan lide det eller ej.
Umiddelbart lød det ikke, som om de slet ikke anede, hvem han var.John Iredale er en kropsstærk angriber, der er aggressiv i sit presspil og en god afslutter i boksen med både hovedet og begge ben.
- Dertil er han ydmyg og har en karakter, der passer til klubben og gruppen og den måde, vi gerne vil spille på, og de signaler vi gerne vil sende fra banen og ud på tribunerne, siger Ole Jan Kappmeier.
Ædruelighedens stemme
Altså du er med på at Menno har arbejdet med Iredale I Heerenven og at Menno og Kappmeier i øvrigt også arbejdede sammen i Heerenveen? Ergo, det er altså absolut intet belæg for at påstå han bare er en totalt random. Det var en de kendte og så nogle kvaliteter i de tænkte kunne forløses i AaB + det måske bare var det bedst mulige på det daværende projekt og, at man har vurderet det var bedre at få en 9'er med det samme fremfor at gamble med en usikker appelsin i turbanen til sidst i vinduetR Rosenberg skrev: ↑1. feb 2025, 21:34Mon ham her var én, som vores ledelse ikke kende og troede på, de kunne forløse?Jakobsen skrev: ↑1. feb 2025, 21:07Synes sgu random er useriøst med at sige om en spiller med et ok Bundesliga/2 Bundesliga CV sådan relativt i fht. Superligaen.R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2025, 12:35Fair eller unfair, vi ved det ikke. Det eneste vi ved, er, at det virker som en signing lige så random som Iredale, men at han dog har spillet kampe i både Bundesliga og 2. Bundesliga, mens Iredale vist ikke har spillet højere end 2. Bundesliga.Hanga skrev: ↑1. feb 2025, 11:01Altså - det er jo på et helt unfair grundlag, men jeg sidder ikke med en fornemmelse af at han er klar til at gå ind og brænde banen af for os i foråret. Mit indtryk er nærmere at han skal bygges op efter en lang periode som klubløs, og jeg har ingen ide om hvad hans potentiale er. Derfor sidder jeg og håber lidt på at Gow har øjne på en 9'er fra højere niveau der skal have fundet sig en ny klub nu her inden deadline - evt. som leje.
Umiddelbart lød det ikke, som om de slet ikke anede, hvem han var.John Iredale er en kropsstærk angriber, der er aggressiv i sit presspil og en god afslutter i boksen med både hovedet og begge ben.
- Dertil er han ydmyg og har en karakter, der passer til klubben og gruppen og den måde, vi gerne vil spille på, og de signaler vi gerne vil sende fra banen og ud på tribunerne, siger Ole Jan Kappmeier.
Selvom om Iredale ikke var nogen imponerende spiller må vi derudover også bare erkende, at han scorede i tre kampe, hvor AaB fik point ud af det og man fik penge for ham.
RAUS RAUS SSE!
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg synes ikke, der er nogen grund til at tale Iredale op. For han er blandt de 2-3 ringeste spillere, jeg har set i AaB siden 90'erne. At vi fik penge for ham, er godt arbejde.Jakobsen skrev: ↑1. feb 2025, 21:44Altså du er med på at Menno har arbejdet med Iredale I Heerenven og at Menno og Kappmeier i øvrigt også arbejdede sammen i Heerenveen? Ergo, det er altså absolut intet belæg for at påstå han bare er en totalt random. Det var en de kendte og så nogle kvaliteter i de tænkte kunne forløses i AaB + det måske bare var det bedst mulige på det daværende projekt og, at man har vurderet det var bedre at få en 9'er med det samme fremfor at gamble med en usikker appelsin i turbanen til sidst i vinduetR Rosenberg skrev: ↑1. feb 2025, 21:34Mon ham her var én, som vores ledelse ikke kende og troede på, de kunne forløse?Jakobsen skrev: ↑1. feb 2025, 21:07Synes sgu random er useriøst med at sige om en spiller med et ok Bundesliga/2 Bundesliga CV sådan relativt i fht. Superligaen.R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2025, 12:35Fair eller unfair, vi ved det ikke. Det eneste vi ved, er, at det virker som en signing lige så random som Iredale, men at han dog har spillet kampe i både Bundesliga og 2. Bundesliga, mens Iredale vist ikke har spillet højere end 2. Bundesliga.Hanga skrev: ↑1. feb 2025, 11:01Altså - det er jo på et helt unfair grundlag, men jeg sidder ikke med en fornemmelse af at han er klar til at gå ind og brænde banen af for os i foråret. Mit indtryk er nærmere at han skal bygges op efter en lang periode som klubløs, og jeg har ingen ide om hvad hans potentiale er. Derfor sidder jeg og håber lidt på at Gow har øjne på en 9'er fra højere niveau der skal have fundet sig en ny klub nu her inden deadline - evt. som leje.
Selvom om Iredale ikke var nogen imponerende spiller må vi derudover også bare erkende, at han scorede i tre kampe, hvor AaB fik point ud af det og man fik penge for ham.
Ja, jeg er med på alt det der, du skriver. Det gør det da bare så meget desto mere random. Random, at man vælger at skrive med en spiller, som er så ringe, fordi man mangler en angriber.
Jeg har endnu ikke set Seydel spille. Det kan være, han er helt vild, når han engang kommer i form. Det gør bare ikke, at jeg ikke synes, det er en random transfer, når man ellers ser på det ret akutte behov for en angriber samt klubbens strategi.
Ædruelighedens stemme
I min optik er random lig med tilfældig eller ukendt. "Random generation of numbers" eller "random person". En random transfer vil således være en transfer uden forarbejde eller forkendskab. Et træk i tombolaen om man vil. Det tror ikke kendetegner hverken Iredale eller Seydel transferen. I det hele taget tror jeg ikke, at der er ret meget random over den måde, klubben bliver drevet på i dag, hvilket er rigtig fedt. Både Iredale og Seydel er hentet til klubben (indenfor de økonomiske rammer man har), fordi man har haft en tro på, at der kunne forløses noget. Kan der ikke det, så bliver der handlet på det, som vi så med Iredale.R Rosenberg skrev: ↑2. feb 2025, 07:51Jeg synes ikke, der er nogen grund til at tale Iredale op. For han er blandt de 2-3 ringeste spillere, jeg har set i AaB siden 90'erne. At vi fik penge for ham, er godt arbejde.Jakobsen skrev: ↑1. feb 2025, 21:44Altså du er med på at Menno har arbejdet med Iredale I Heerenven og at Menno og Kappmeier i øvrigt også arbejdede sammen i Heerenveen? Ergo, det er altså absolut intet belæg for at påstå han bare er en totalt random. Det var en de kendte og så nogle kvaliteter i de tænkte kunne forløses i AaB + det måske bare var det bedst mulige på det daværende projekt og, at man har vurderet det var bedre at få en 9'er med det samme fremfor at gamble med en usikker appelsin i turbanen til sidst i vinduetR Rosenberg skrev: ↑1. feb 2025, 21:34Mon ham her var én, som vores ledelse ikke kende og troede på, de kunne forløse?Jakobsen skrev: ↑1. feb 2025, 21:07Synes sgu random er useriøst med at sige om en spiller med et ok Bundesliga/2 Bundesliga CV sådan relativt i fht. Superligaen.R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2025, 12:35Fair eller unfair, vi ved det ikke. Det eneste vi ved, er, at det virker som en signing lige så random som Iredale, men at han dog har spillet kampe i både Bundesliga og 2. Bundesliga, mens Iredale vist ikke har spillet højere end 2. Bundesliga.Hanga skrev: ↑1. feb 2025, 11:01
Altså - det er jo på et helt unfair grundlag, men jeg sidder ikke med en fornemmelse af at han er klar til at gå ind og brænde banen af for os i foråret. Mit indtryk er nærmere at han skal bygges op efter en lang periode som klubløs, og jeg har ingen ide om hvad hans potentiale er. Derfor sidder jeg og håber lidt på at Gow har øjne på en 9'er fra højere niveau der skal have fundet sig en ny klub nu her inden deadline - evt. som leje.
Ja, jeg er med på alt det der, du skriver. Det gør det da bare så meget desto mere random. Random, at man vælger at skrive med en spiller, som er så ringe, fordi man mangler en angriber.
Jeg har endnu ikke set Seydel spille. Det kan være, han er helt vild, når han engang kommer i form. Det gør bare ikke, at jeg ikke synes, det er en random transfer, når man ellers ser på det ret akutte behov for en angriber samt klubbens strategi.
-
R Rosenberg
- Allstar

Betydningen afhænger vel af perspektivet og synsvinkel.Raptorr skrev: ↑2. feb 2025, 09:54I min optik er random lig med tilfældig eller ukendt. "Random generation of numbers" eller "random person". En random transfer vil således være en transfer uden forarbejde eller forkendskab. Et træk i tombolaen om man vil. Det tror ikke kendetegner hverken Iredale eller Seydel transferen. I det hele taget tror jeg ikke, at der er ret meget random over den måde, klubben bliver drevet på i dag, hvilket er rigtig fedt. Både Iredale og Seydel er hentet til klubben (indenfor de økonomiske rammer man har), fordi man har haft en tro på, at der kunne forløses noget. Kan der ikke det, så bliver der handlet på det, som vi så med Iredale.R Rosenberg skrev: ↑2. feb 2025, 07:51Jeg synes ikke, der er nogen grund til at tale Iredale op. For han er blandt de 2-3 ringeste spillere, jeg har set i AaB siden 90'erne. At vi fik penge for ham, er godt arbejde.Jakobsen skrev: ↑1. feb 2025, 21:44Altså du er med på at Menno har arbejdet med Iredale I Heerenven og at Menno og Kappmeier i øvrigt også arbejdede sammen i Heerenveen? Ergo, det er altså absolut intet belæg for at påstå han bare er en totalt random. Det var en de kendte og så nogle kvaliteter i de tænkte kunne forløses i AaB + det måske bare var det bedst mulige på det daværende projekt og, at man har vurderet det var bedre at få en 9'er med det samme fremfor at gamble med en usikker appelsin i turbanen til sidst i vinduetR Rosenberg skrev: ↑1. feb 2025, 21:34Mon ham her var én, som vores ledelse ikke kende og troede på, de kunne forløse?Jakobsen skrev: ↑1. feb 2025, 21:07Synes sgu random er useriøst med at sige om en spiller med et ok Bundesliga/2 Bundesliga CV sådan relativt i fht. Superligaen.R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2025, 12:35
Fair eller unfair, vi ved det ikke. Det eneste vi ved, er, at det virker som en signing lige så random som Iredale, men at han dog har spillet kampe i både Bundesliga og 2. Bundesliga, mens Iredale vist ikke har spillet højere end 2. Bundesliga.
Hvis det en 2-årig gør et eller andet helt mærkeligt, kan det vel kaldes random, selvom det for den 2-årige sikkert er fuld af både forarbejde og -kendskab.
Men det er jo ikke lingvistisk/semantisk forum her. Det er random transfers begge to (i ovenstående betydning), fordi de ikke passer ind i strategien og virker som spillere, der - i mine øjne - er pænt meget usikkerhed om, lykkes. Iredale gjorde ikke just. Og Seydels CV er jo ikke markant bedre. Men vi må se.
Ædruelighedens stemme
Ja, det vil vise sig om Seydel kan ramme et tilstrækkeligt højt niveau. Tror Gow på et tidspunkt udtalte, at succesraten for transfers var/er 50 procent, og her talte han generelt, dvs. også for topklubberne og økonomisk tunge transfers. Det er gode er, at vores ledelse ikke ser ud til at tøve, når det viser sig, at en spiller ikke slår til i AaB. Jeg håber på Seydel, men også på Helenius selvom jeg egentlig havde givet lidt op i forhold til ham.R Rosenberg skrev: ↑2. feb 2025, 12:40Betydningen afhænger vel af perspektivet og synsvinkel.Raptorr skrev: ↑2. feb 2025, 09:54I min optik er random lig med tilfældig eller ukendt. "Random generation of numbers" eller "random person". En random transfer vil således være en transfer uden forarbejde eller forkendskab. Et træk i tombolaen om man vil. Det tror ikke kendetegner hverken Iredale eller Seydel transferen. I det hele taget tror jeg ikke, at der er ret meget random over den måde, klubben bliver drevet på i dag, hvilket er rigtig fedt. Både Iredale og Seydel er hentet til klubben (indenfor de økonomiske rammer man har), fordi man har haft en tro på, at der kunne forløses noget. Kan der ikke det, så bliver der handlet på det, som vi så med Iredale.R Rosenberg skrev: ↑2. feb 2025, 07:51Jeg synes ikke, der er nogen grund til at tale Iredale op. For han er blandt de 2-3 ringeste spillere, jeg har set i AaB siden 90'erne. At vi fik penge for ham, er godt arbejde.Jakobsen skrev: ↑1. feb 2025, 21:44Altså du er med på at Menno har arbejdet med Iredale I Heerenven og at Menno og Kappmeier i øvrigt også arbejdede sammen i Heerenveen? Ergo, det er altså absolut intet belæg for at påstå han bare er en totalt random. Det var en de kendte og så nogle kvaliteter i de tænkte kunne forløses i AaB + det måske bare var det bedst mulige på det daværende projekt og, at man har vurderet det var bedre at få en 9'er med det samme fremfor at gamble med en usikker appelsin i turbanen til sidst i vinduetR Rosenberg skrev: ↑1. feb 2025, 21:34Mon ham her var én, som vores ledelse ikke kende og troede på, de kunne forløse?Jakobsen skrev: ↑1. feb 2025, 21:07
Synes sgu random er useriøst med at sige om en spiller med et ok Bundesliga/2 Bundesliga CV sådan relativt i fht. Superligaen.
Hvis det en 2-årig gør et eller andet helt mærkeligt, kan det vel kaldes random, selvom det for den 2-årige sikkert er fuld af både forarbejde og -kendskab.
Men det er jo ikke lingvistisk/semantisk forum her. Det er random transfers begge to (i ovenstående betydning), fordi de ikke passer ind i strategien og virker som spillere, der - i mine øjne - er pænt meget usikkerhed om, lykkes. Iredale gjorde ikke just. Og Seydels CV er jo ikke markant bedre. Men vi må se.
Vi har åbenbart fået en træningskamp mod Bodø Glimt i stand torsdag eftermiddag. Nordjyske skriver at vi både spiller torsdag og fredag mod Ukrainerne, men kampen fredag er slettet fra kampprogrammet på hjemmesiden. Er der nogen der har opsnuset noget omkring det?