Glem nu ikke at der også ligger et to-cifret millionbeløb fra investorgruppen i baggrunden, som man næppe har haft brug for at bringe ind i driften efter salget af Lucas. Her og nu "burde" der altså være lidt på kistebunden.Pastorius skrev:1) Selv hivs vi får 10 mill mere end forventet mangler der 10 i kassen efter feriepengesagen - i runde tal. Det er ikke fordi der lå meget på kistebunden i forvejen.AllanPedersen skrev: udover i ikke ved hvad beløb det drejer sig om jo..
så regner i heller ikke med vi lige får en 8-9 millioner mere i kassen fra tv penge end først forventet her om en lille uge..
Derudover.. repærsentere Kusk en kæmpe salgsværdi.. skulle han ikke få en ny kontrakt?!
du skriver 'forhandle med andre klubber' tror du virkelig vi lader Kusk gå gratis?!.. når han måske kan indbringe 10 millioner..
Og tror du Kusk ville gøre det mod klubben?
og alle de her spekulationer om økonomi sat til side..
Selv som den med mindst tiltro herinde til Låsby Lynge.. så ved han da udmærket godt
at sælge både Kusk og Helenius i samme vindue er at skyde sig selv i foden
2) Jeg tror Kusk forsvinder gratis til sommer (alternativt billigt til vinter), fordi vi ikke længere har kontrakt på ham, og fordi jeg ikke tror vi kan give ham et tilbud han vil tage imod. Så ja, jeg tror da at Kusk vil pleje sin egen karriere (og økonomi) før han plejer AaB. Helt ligesom 95% af alle de andre fodboldspillere.
3) Lynge kan ikke hekse. Kan kan ikke trylle penge frem og han kan ikke tvinge folk til at skrive under på de tilbud han giver dem. Jeg tror Lynge har en hel del goodwill blandt spillerne i AaB, fordi vi generelt behandler spillerne godt, men den rækker kun så længe vi er i stand til at betale spillerne noget der ligner markedspris, og det tvivler jeg på vi er - bla. fordi markedsprisen er steget.
Desuden skal det vel også regnes med, at selv om man skulle ende med at forlænge med alle (jeg tror ikke det er alle man VIL forlænge med), så er der spillere som helt klart vil skulle gå markant ned i løn, samtidig med at Bøges dyre løn helt forsvinder. Jeg mener altså sagtens man kan formode det er muligt at forlænge med eftertragtede spillere som Kusk og Dalsgaard, rent økonomisk, og det er absolut også min fornemmelse at de begge er så fornuftige at de sagtens kan se hvad der er bedst for deres udvikling lige nu. Samtidig har salget af Lucas jo også vist dem at AaB er et attraktivt sted at være i øjeblikket som ung spiller, de er i et godt udstillingsvindue, i en klub som har bevist man FÅR lov til at komme videre.
Jeg er ikke så nervøs, og tror det ender med forlængelser til de unge spillere som har udløb til sommer, her i løbet af efteråret, mens nogle af de ældre spillere nok må vente til i foråret. Jeg tror nu det ender med at man forlænger med alle dem man ønsker at beholde, og det tror jeg absolut er muligt at gøre samtidig med at man sparer yderligere på spillerbudgettet.