Kontraktudløb

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. sep 2012, 16:57

Pastorius skrev:
AllanPedersen skrev: udover i ikke ved hvad beløb det drejer sig om jo..
så regner i heller ikke med vi lige får en 8-9 millioner mere i kassen fra tv penge end først forventet her om en lille uge..

Derudover.. repærsentere Kusk en kæmpe salgsværdi.. skulle han ikke få en ny kontrakt?!
du skriver 'forhandle med andre klubber' tror du virkelig vi lader Kusk gå gratis?!.. når han måske kan indbringe 10 millioner..
Og tror du Kusk ville gøre det mod klubben?

og alle de her spekulationer om økonomi sat til side..
Selv som den med mindst tiltro herinde til Låsby Lynge.. så ved han da udmærket godt
at sælge både Kusk og Helenius i samme vindue er at skyde sig selv i foden
1) Selv hivs vi får 10 mill mere end forventet mangler der 10 i kassen efter feriepengesagen - i runde tal. Det er ikke fordi der lå meget på kistebunden i forvejen.

2) Jeg tror Kusk forsvinder gratis til sommer (alternativt billigt til vinter), fordi vi ikke længere har kontrakt på ham, og fordi jeg ikke tror vi kan give ham et tilbud han vil tage imod. Så ja, jeg tror da at Kusk vil pleje sin egen karriere (og økonomi) før han plejer AaB. Helt ligesom 95% af alle de andre fodboldspillere.

3) Lynge kan ikke hekse. Kan kan ikke trylle penge frem og han kan ikke tvinge folk til at skrive under på de tilbud han giver dem. Jeg tror Lynge har en hel del goodwill blandt spillerne i AaB, fordi vi generelt behandler spillerne godt, men den rækker kun så længe vi er i stand til at betale spillerne noget der ligner markedspris, og det tvivler jeg på vi er - bla. fordi markedsprisen er steget.
Glem nu ikke at der også ligger et to-cifret millionbeløb fra investorgruppen i baggrunden, som man næppe har haft brug for at bringe ind i driften efter salget af Lucas. Her og nu "burde" der altså være lidt på kistebunden.

Desuden skal det vel også regnes med, at selv om man skulle ende med at forlænge med alle (jeg tror ikke det er alle man VIL forlænge med), så er der spillere som helt klart vil skulle gå markant ned i løn, samtidig med at Bøges dyre løn helt forsvinder. Jeg mener altså sagtens man kan formode det er muligt at forlænge med eftertragtede spillere som Kusk og Dalsgaard, rent økonomisk, og det er absolut også min fornemmelse at de begge er så fornuftige at de sagtens kan se hvad der er bedst for deres udvikling lige nu. Samtidig har salget af Lucas jo også vist dem at AaB er et attraktivt sted at være i øjeblikket som ung spiller, de er i et godt udstillingsvindue, i en klub som har bevist man FÅR lov til at komme videre.

Jeg er ikke så nervøs, og tror det ender med forlængelser til de unge spillere som har udløb til sommer, her i løbet af efteråret, mens nogle af de ældre spillere nok må vente til i foråret. Jeg tror nu det ender med at man forlænger med alle dem man ønsker at beholde, og det tror jeg absolut er muligt at gøre samtidig med at man sparer yderligere på spillerbudgettet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 26. sep 2012, 17:05

Jesper Schmidt skrev:
Glem nu ikke at der også ligger et to-cifret millionbeløb fra investorgruppen i baggrunden, som man næppe har haft brug for at bringe ind i driften efter salget af Lucas. Her og nu "burde" der altså være lidt på kistebunden.

Desuden skal det vel også regnes med, at selv om man skulle ende med at forlænge med alle (jeg tror ikke det er alle man VIL forlænge med), så er der spillere som helt klart vil skulle gå markant ned i løn, samtidig med at Bøges dyre løn helt forsvinder. Jeg mener altså sagtens man kan formode det er muligt at forlænge med eftertragtede spillere som Kusk og Dalsgaard, rent økonomisk, og det er absolut også min fornemmelse at de begge er så fornuftige at de sagtens kan se hvad der er bedst for deres udvikling lige nu. Samtidig har salget af Lucas jo også vist dem at AaB er et attraktivt sted at være i øjeblikket som ung spiller, de er i et godt udstillingsvindue, i en klub som har bevist man FÅR lov til at komme videre.

Jeg er ikke så nervøs, og tror det ender med forlængelser til de unge spillere som har udløb til sommer, her i løbet af efteråret, mens nogle af de ældre spillere nok må vente til i foråret. Jeg tror nu det ender med at man forlænger med alle dem man ønsker at beholde, og det tror jeg absolut er muligt at gøre samtidig med at man sparer yderligere på spillerbudgettet.
Jeg har ikke glemt noget. Indtil videre er der ikke noget der har fået AaB A/S til at ændre på deres udmelding om et forventet underskud. TV-pengene er nu kendt, så hvis de ville have ændret på noget væsentligt, ville der være kommet en selskabsmeddelelse. Feriepengesagen (kan der argumenteres for) er endnu ukendt. Alt i alt er vores situation i hvert fald ikke bedre nu, end den var ved sidste regnskabsmeddelelse, hvor feriepengesagen ikke var afgjort og præmiepengene ikke fordelt. På det tidspunkt var tilsagnet fra investorerne velkendt.

Hvis du læser Lynges udmeldinger i artiklen er det også ret tydeligt at der vil blive brugt så lidt som overhovedet miuligt på spillertruppen. Resten går til at forbedre økonomien.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 26. sep 2012, 17:30

Pastorious, du har naturligvis ret til at have tro vi ikke forlænger med Kusk, men jeg forstår ikke dit sortsyn. Han er lige slået igennem som en talentfuld superliga spiller, absolut intet vil pege i retningen af at han vil have en guldrandet kontrakt som 20 årig. Med den udvikling han er inde i, giver det meget fin mening for ham at blive her i Aalborg. Der er flere ting der taler for at han bliver, end at han forlader. Han har pt. spillet på 1. holdet en halv sæson, og har udviklet sig fint i den periode, og den udvikling kan stoppes ved at flytte til udlandet. Lynge prioriterer uden tvivl Kusk højt og det vil være mærkværdigt hvis Kusk ikke tager imod en udstrakt hånd, og det er sgu tvivlsomt at Kusk på det her tidspunkt i sin karriere sætter penge før udvikling. Med spilletid og med de gode trænere vi har i klubben er han garanteret en fortsættelse af udviklingen, desuden har han fået en vigtig rolle for at få holdet til at balancere bedre, særligt offensivt selvfølgelig. Meget peger på at Kusk og Lynge kommer til enighed. Han er desuden herfra byen og rød som fanden. Ikke at det sidste nødvendigvis er afgørende, men de fleste med hjertet rette sted vil gerne give lidt tilbage til klubben. Vi har jo også vist, at vi ikke afviser alle og holder spillere stavnsbundet hvis den rigtige klub kommer.

Og tager fra Kusk tråden "Kasper Kusk skulle have skiftet agent, fordi hans nu tidligere agent var for forhippet på at få ham af sted til en ny klub. Det siger Dennis Søndergaard på twitter. Han har skiftet Michael Steensgaard ud med "Siv", som vel må være John Sivebæk."

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 26. sep 2012, 17:55

jeg synes du er helt ude i grøften pastorius

Du snakker om vi skulle lade et 2 cifret millionbeløbs-talent gå fra os uden vi tjener en krone på det.
Hvornår er det nogensinde i vores historie sket?..
Om ikke andet så får han da en kontrakt, kun for vi så kan sælge ham videre..

derudover så forhøjer du også det feriepenge beløb hele tiden.. worst case ifølge medierne hos os var da en 15-18 millioner
du starter selv ud i tråden med at sige 15 millioner skal findes.. og lidt længere i et svar til mig siger du at hvis vi får 10 er der 10 tilbage.
Siden hvornår er det pludselig sådan vi skal finde 20 millioner kontant?

Spillerforeningen har da været helt åben omkring det faktum de er ude på at lave en længerevarende
afdrags betaling.. det slår du op som om vi bliver nød til at sælge spillere til sommer indtil vi rammer de 20 millioner
og helt fra 0 af .. da du ignorere de ekstra indtægter vi har fortalt dig om.

Det er da langt mere sansynligt vi vil afdrage det af på en 3-4 år.. så beløbet vil ligne mere 4 millioner om året.
<- Det er hvad spillerforeningen selv gerne vil have en aftale om.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 26. sep 2012, 21:02

AllanPedersen skrev:jeg synes du er helt ude i grøften pastorius

Du snakker om vi skulle lade et 2 cifret millionbeløbs-talent gå fra os uden vi tjener en krone på det.
Hvornår er det nogensinde i vores historie sket?..
Om ikke andet så får han da en kontrakt, kun for vi så kan sælge ham videre..
...og hvis han siger nej tak?

Som jeg har hørt det fra starten af, så mente man at AaB kunne komme af med op til 20 millioner. Skulle det være 15 ændrer det ikke konklusionerne.

Hvorfra har du hørt om afdragsordninger på 3-4 år? Jeg har hørt at Mads Øland har udtalt at han regnede med at sagen var ude af verden om 12 måneder og at spillerne så havde fået deres penge (det var lige efter dommen var afsagt).

De indtægter jeg har hørt om har AaB så også ignoreret, for de har stadig ikke ment at de skulle ændre på deres forventede resultat.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 26. sep 2012, 22:50

Din Logik er: fordi de ikke har meldt noget ud så er det forventet ikke ændret
er Lynge kendt for at gå ud og ændre en forventet indtægt hver eneste dag?

Vi har ikke engang fået pengene endnu for tv rettigheder.. de er ikke engang overført til vores konto og du vil have de skal lave nyt forventet budget
efter salget af Lucas Andersen blev der heller ikke lavet om på forventningerne

giv dem da lige noget tid.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 26. sep 2012, 23:03

Jeg tror Kusk forlænger. Da vi solgte Lucas viste vi de unge spillere, at AaB ikke ville stå i vejen, hvis den rigtige klub kommer. Det tror jeg vil betyde meget i vores kommende forhandlinger med Kusk. I modsætning til Pastorius tror jeg ikke Kusk vil smutte på en fri transfer. Kusk er en af de spillere som nærmest er født ind i AaB. Hvis vi ser på tidligere rigtige AaBere, hvis man ellers kan kalde dem det, er de for det meste blevet solgt. Jeg kan kun huske Riisgaard som smuttede fordi han ville have mere i løn. Andre som fx Silberbauer og Enevoldsen er blevet solgt. Jeg kender ikke Kusk. Men han virker som en stille og rolig fyr med hovedet skruet rigtigt på. Han lister sgu ikke ud af bagdøren.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2012, 00:04

AllanPedersen skrev:Din Logik er: fordi de ikke har meldt noget ud så er det forventet ikke ændret

Vi har ikke engang fået pengene endnu for tv rettigheder.. de er ikke engang overført til vores konto og du vil have de skal lave nyt forventet budget

Hvis der er væsentlige ændringer til regnskabet ift. regnskabsmeddelelsen, så skal AaB udsende en ny gennem OMX. JEg er sikker på der kommer en meddelelse omkring feriepengene, så snart beløbet er kendt. Det er lidt mere tvivlsomt om der kommer noget vedr. tv-pengene, særligt hvis man så ændrer dispositiioner omkring budgettet, så man bruger pengene andre steder og det samlede resultat holder sig indenfor forventningerne.

At der ikke blev meldt ud efter slaget af Lucas må betyde at det beløb der er tilfaldet AaB i indeværende regnskabsår ikke falder udenfor de forventninger der er meldt ud.
Mao. AaB har ikke fået de der 10-12 millioner i hånden lige nu, som har været nævnt som prisen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. sep 2012, 06:46

Pastorius skrev:
AllanPedersen skrev:Din Logik er: fordi de ikke har meldt noget ud så er det forventet ikke ændret

Hvis der er væsentlige ændringer til regnskabet ift. regnskabsmeddelelsen, så skal AaB udsende en ny gennem OMX. JEg er sikker på der kommer en meddelelse omkring feriepengene, så snart beløbet er kendt. Det er lidt mere tvivlsomt om der kommer noget vedr. tv-pengene, særligt hvis man så ændrer dispositiioner omkring budgettet, så man bruger pengene andre steder og det samlede resultat holder sig indenfor forventningerne.

At der ikke blev meldt ud efter slaget af Lucas må betyde at det beløb der er tilfaldet AaB i indeværende regnskabsår ikke falder udenfor de forventninger der er meldt ud.
Mao. AaB har ikke fået de der 10-12 millioner i hånden lige nu, som har været nævnt som prisen.
Så længe man har feriepengesagaen hængende over hovedet, og ikke ved hvornår et eventuelt krav kommer, er der vel ikke noget galt i at man ikke kommer med nye og rosenrøde udmeldinger om en opjustering. Ville det ikke være decideret forkert at opjustere forventningerne, når man samtidig formoder at der kommer et krav fra spillerforeningen enten senere på året eller i starten af det nye? Det ville under alle omstændigheder give nogle rigtige tragikomiske udmeldinger...

Jeg siger ikke AaB har røven fuld af penge, tværtimod, men hvis 10-12 mio. for Lucas, 4-6 mio. mere end forventet i tv penge, og 10 mio, fra investorerne ikke kan sætte AaB i stand til at have de nødvendige økonomiske muskler til at forlænge med et sikkert fremtidigt salgsobjekt som Kusk vil jeg være mere end overrasket. Selvfølgelig kan det ende med at han vælger en udenlandsk klub, men det tror jeg faktisk ikke. Han har trods alt stadig kun spillet ganske få superliga kampe, og har store muligheder for at udfolde sig endnu mere i AaB det kommende års tid eller halvandet.

Jeg tror nu bestemt det ender med en forlængelse, men det er klart at Lynge næppe smider alt for mange lønkroner på bordet før det er absolut nødvendigt, så det er næppe nemme forhandlinger. Dog lyder det jo til at der ikke helt har været harmoni mellem hvad Kusk og hans tidligere agent ønskede sig af fremtiden, hvis Dennis Søndergaards rygter er sande, så det kan jo også have ændret tingene radikalt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2012, 08:16

Jesper Schmidt skrev:
Pastorius skrev:

Så længe man har feriepengesagaen hængende over hovedet, og ikke ved hvornår et eventuelt krav kommer, er der vel ikke noget galt i at man ikke kommer med nye og rosenrøde udmeldinger om en opjustering. Ville det ikke være decideret forkert at opjustere forventningerne, når man samtidig formoder at der kommer et krav fra spillerforeningen enten senere på året eller i starten af det nye? Det ville under alle omstændigheder give nogle rigtige tragikomiske udmeldinger...

Jeg siger ikke AaB har røven fuld af penge, tværtimod, men hvis 10-12 mio. for Lucas, 4-6 mio. mere end forventet i tv penge, og 10 mio, fra investorerne ikke kan sætte AaB i stand til at have de nødvendige økonomiske muskler til at forlænge med et sikkert fremtidigt salgsobjekt som Kusk vil jeg være mere end overrasket. Selvfølgelig kan det ende med at han vælger en udenlandsk klub, men det tror jeg faktisk ikke. Han har trods alt stadig kun spillet ganske få superliga kampe, og har store muligheder for at udfolde sig endnu mere i AaB det kommende års tid eller halvandet.

Jeg tror nu bestemt det ender med en forlængelse, men det er klart at Lynge næppe smider alt for mange lønkroner på bordet før det er absolut nødvendigt, så det er næppe nemme forhandlinger. Dog lyder det jo til at der ikke helt har været harmoni mellem hvad Kusk og hans tidligere agent ønskede sig af fremtiden, hvis Dennis Søndergaards rygter er sande, så det kan jo også have ændret tingene radikalt.

Jeg havde ikke fået rygterne omkring Kusk' agent med, så der kan da være en pointe til den gode side der - heldigvis.

Det ændrer dog ikke på det grundlæggende problem. Nemlig at vores spillertrup henover sæsonen er blevet en del mere værd. Vi skal forlænge spillere der nu er bærende kræfter på holdet og bærer et potentiale til økonomisk afkast og som har trukket opmærksomhed fra alle der følger fodbold i Danmark. Deres nuværende kontrakter er vel nærmere lærlingekontrakter, skrevet med håbefulde ynglingespillere der ville give deres højre arm for at få chancen inde omkring AaBs førstehold. Oveni skal vi nok også have en mand eller to mere i truppen.

Min vurdering af AaB's økonomi er at vi i bedste fald opretholder status quo til situationen i sommerpausen. Der skal altså stadig spillersalg (nettooverskud på transferbudgettet) til at holde hjulene kørende, og samtidig skal vi helst op at ligge omkring top 4-5 stabilt, for at få økonomien tl at hænge sammen. Det er altså stadig hårde odds, selvom situationen da ser noget lysere ud med vores sportslige succes end den ville have gjort uden (det ville også have været slemt).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 27. sep 2012, 08:44

Med mindre at situationen er nogenlunde identisk i alle klubber, kan vi vel godt forvente mindre kvalitet i truppen de næste par år. Hvor meget spillere og trænere end elsker AaB skal de ned i løn: http://www.bold.dk/nyt/AaB-folk-maa-ned-i-loen" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. sep 2012, 08:59

limey skrev:Med mindre at situationen er nogenlunde identisk i alle klubber, kan vi vel godt forvente mindre kvalitet i truppen de næste par år. Hvor meget spillere og trænere end elsker AaB skal de ned i løn: http://www.bold.dk/nyt/AaB-folk-maa-ned-i-loen" onclick="window.open(this.href);return false;
Det afhænger vel helt af, om folk kan få mere i løn andre steder. Jeg hører ikke Lynge sige, at han vil have spillerne ned på en løn langt under markedsniveau...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2012, 09:38

Funky skrev:
limey skrev:Med mindre at situationen er nogenlunde identisk i alle klubber, kan vi vel godt forvente mindre kvalitet i truppen de næste par år. Hvor meget spillere og trænere end elsker AaB skal de ned i løn: http://www.bold.dk/nyt/AaB-folk-maa-ned-i-loen" onclick="window.open(this.href);return false;
Det afhænger vel helt af, om folk kan få mere i løn andre steder. Jeg hører ikke Lynge sige, at han vil have spillerne ned på en løn langt under markedsniveau...
Nu er markedsprisen jo ikke en fast, veldefineret størrelse. Der er forskel på om det er FCK eller Sønderjyske der er interesseret i vores folk. Udlandet er også en mulighed.

Det er ikke fordi jeg tror det er et kæmpe problem med vores rutinerede kræfter, jeg både tror og håber at de bliver i AaB. Gør de ikke må Lynge jo vise at han kan få tilsvarende kvalitet til det han mener er markedspris (men det er altid riski business at skifte i truppen - det er jo ikke alle nye folk der lever op til forventningerne og falder til fra dag 1).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. sep 2012, 09:43

Pastorius skrev:
Nu er markedsprisen jo ikke en fast, veldefineret størrelse. Der er forskel på om det er FCK eller Sønderjyske der er interesseret i vores folk. Udlandet er også en mulighed.
Selvfølgelig. Udlandet er altid en mulighed. Er man god nok er der nok altid en udenlandsk klub, som kan tilbyde lønninger over dansk niveau. Og det kan da også godt være en dansk ligaklub har forelsket sig så meget i en af vores kontrakt-"udløbere", at de fyrer alle bananerne på kistebunden efter ham. Men derudover tror jeg nu nok, at Lynge har en rimelig idé om, hvad "markedsniveauet" er.
Det er ikke fordi jeg tror det er et kæmpe problem med vores rutinerede kræfter, jeg både tror og håber at de bliver i AaB. Gør de ikke må Lynge jo vise at han kan få tilsvarende kvalitet til det han mener er markedspris (men det er altid riski business at skifte i truppen - det er jo ikke alle nye folk der lever op til forventningerne og falder til fra dag 1).
Ja, jeg vil da absolut også helt se, at man beholder den kvalitet man har og kender. Nu har Lynge så været ude og sige så meget om "kontinuitet" på det seneste, at det tror jeg også han synes.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. sep 2012, 12:19

http://aabinside.dk/aktuelt/nyheder/nyh ... 48/78/1138

Link kræver AaB-inside login. Men essensen er at Lynge udtaler at han tager alle kontraktforlængelser i en pulje på en gang. Så det lyder f.eks. tvivlsomt at han overhovedet givet f.eks. Kusk et tilbud.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

rune
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: alle der spiller rød/hvid

Indlæg af rune » 27. sep 2012, 13:40

Det er da klart, da de skal ned i løn. De skal jo ha feriepenge nu :|

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. sep 2012, 16:47

Pastorius skrev:
Jeg havde ikke fået rygterne omkring Kusk' agent med, så der kan da være en pointe til den gode side der - heldigvis.

Det ændrer dog ikke på det grundlæggende problem. Nemlig at vores spillertrup henover sæsonen er blevet en del mere værd. Vi skal forlænge spillere der nu er bærende kræfter på holdet og bærer et potentiale til økonomisk afkast og som har trukket opmærksomhed fra alle der følger fodbold i Danmark. Deres nuværende kontrakter er vel nærmere lærlingekontrakter, skrevet med håbefulde ynglingespillere der ville give deres højre arm for at få chancen inde omkring AaBs førstehold. Oveni skal vi nok også have en mand eller to mere i truppen.

Min vurdering af AaB's økonomi er at vi i bedste fald opretholder status quo til situationen i sommerpausen. Der skal altså stadig spillersalg (nettooverskud på transferbudgettet) til at holde hjulene kørende, og samtidig skal vi helst op at ligge omkring top 4-5 stabilt, for at få økonomien tl at hænge sammen. Det er altså stadig hårde odds, selvom situationen da ser noget lysere ud med vores sportslige succes end den ville have gjort uden (det ville også have været slemt).
Jeg er ikke knaldhamrende uenig. Det er altså bare et lille antal af de kontrakter som udløber, der er i den kategori du nævner - det er vel først og fremmest Kusk, Dalsgaard og Wichmann. Heldigvis er det spillere som samtidig har en masse at vinde ved at blive i AaB, fordi de først for nyligt er blevet fast indhold i startopstillingen, og må kunne se fordele ved at blive hvor de får lov til at udvikle sig, fremfor at tage chancer og søge lykken andetsteds. Derfor tror jeg sådan set ikke det nødvendigvis er de sværeste at blive enige med, selv om det selvfølgelig koster lønkroner, uden tvivl.

Men hvis man virkelig VIL det med at være en klub som udvikler og videresælger unge talenter, så er man simpelthen nødt til at bruge de penge der skal til på unge spillere i denne kategori, så må det hellere koste at man måske ikke kan forlænge med alle de rutinerede spillere.

Lad os nu se om ikke der snart begynder at dukke nyheder frem om forlængelser, jeg tror det. Og lur mig om en af grundene til at man f.eks. ikke har fyldt noget op i bredden, eller hentet en spille som Kargbo, er at man forlængst har prioriteret at have størst mulig chance for at holde på den nuværende trup, i hvert fald dem man ønsker.

Iøvrigt betaler Bøge's løn alene vel sagtens godt og vel de lønstigninger som Kusk, Dalsgaard og Wichmann eksempelvis kommer til at skulle have, så der er stadig gode muligheder for at spare kroner i lønbudgettet, samlet set. Jeg skal tilføje at jeg ser det som givet man kommer til at sige farvel til mindst 1-2 af de mere rutinerede spillere som har kontraktudløb.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2012, 16:58

Jesper Schmidt skrev: Jeg er ikke knaldhamrende uenig. Det er altså bare et lille antal af de kontrakter som udløber, der er i den kategori du nævner - det er vel først og fremmest Kusk, Dalsgaard og Wichmann. Heldigvis er det spillere som samtidig har en masse at vinde ved at blive i AaB, fordi de først for nyligt er blevet fast indhold i startopstillingen, og må kunne se fordele ved at blive hvor de får lov til at udvikle sig, fremfor at tage chancer og søge lykken andetsteds. Derfor tror jeg sådan set ikke det nødvendigvis er de sværeste at blive enige med, selv om det selvfølgelig koster lønkroner, uden tvivl.

Men hvis man virkelig VIL det med at være en klub som udvikler og videresælger unge talenter, så er man simpelthen nødt til at bruge de penge der skal til på unge spillere i denne kategori, så må det hellere koste at man måske ikke kan forlænge med alle de rutinerede spillere.

Lad os nu se om ikke der snart begynder at dukke nyheder frem om forlængelser, jeg tror det. Og lur mig om en af grundene til at man f.eks. ikke har fyldt noget op i bredden, eller hentet en spille som Kargbo, er at man forlængst har prioriteret at have størst mulig chance for at holde på den nuværende trup, i hvert fald dem man ønsker.

Iøvrigt betaler Bøge's løn alene vel sagtens godt og vel de lønstigninger som Kusk, Dalsgaard og Wichmann eksempelvis kommer til at skulle have, så der er stadig gode muligheder for at spare kroner i lønbudgettet, samlet set. Jeg skal tilføje at jeg ser det som givet man kommer til at sige farvel til mindst 1-2 af de mere rutinerede spillere som har kontraktudløb.
Jeg håber at strategien om at satse på unge talenter bakkes op af en strategi om at skrive så lange kontrakter som muligt med spillerne. Det koster en smule at hænge på nogle af de ungdomskontrakter i et par år længere end højst nødvendigt, men det er penge der skal findes, hvis vi også vil kunne kapitalisere af talenterne når de dukker op.

...jeg har ikke nok viden om lønningerne til at kunne vurdere om bøgelund virkelig fik så meget, men jeg ved jo at Lynge har været ud at sige at AaB's situation ikke er sådan at hele besparelsen på Bøges løn nødvendigvis bliver geninvesteret i spillertruppen. Udover de økonomiske betragtninger vi allerede har været igennem har vi altså et driftsunderskud som skal i balance og en gæld til amatørafdelingen der meget gerne skulle kunne indfris, hvis vi skal have noget handlefrihed fremover.

Som sagt - situationen er ikke så sort som den kunne have været, men der er stadig betydelige udfordringer foran os, og når vi render ind i en periode med svigtende resultater, bliver presset på økonomien igen overhængende.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. sep 2012, 17:55

Pastorius skrev:
Jeg håber at strategien om at satse på unge talenter bakkes op af en strategi om at skrive så lange kontrakter som muligt med spillerne. Det koster en smule at hænge på nogle af de ungdomskontrakter i et par år længere end højst nødvendigt, men det er penge der skal findes, hvis vi også vil kunne kapitalisere af talenterne når de dukker op.

...jeg har ikke nok viden om lønningerne til at kunne vurdere om bøgelund virkelig fik så meget, men jeg ved jo at Lynge har været ud at sige at AaB's situation ikke er sådan at hele besparelsen på Bøges løn nødvendigvis bliver geninvesteret i spillertruppen. Udover de økonomiske betragtninger vi allerede har været igennem har vi altså et driftsunderskud som skal i balance og en gæld til amatørafdelingen der meget gerne skulle kunne indfris, hvis vi skal have noget handlefrihed fremover.

Som sagt - situationen er ikke så sort som den kunne have været, men der er stadig betydelige udfordringer foran os, og når vi render ind i en periode med svigtende resultater, bliver presset på økonomien igen overhængende.
Jeg aner heller ikke hvad Bøge har fået, men han er vel den sidste som var tilbage på de dyre lønninger, og blev hentet hjem fra udlandet, så han går næppe for peanuts. Vi er ikke uenige om hvordan de økonomiske udsigter er, men jeg siger bare at man må og bør investere i at holde på de unge talenter, hvor chancen for en senere gevinst er stor, og prioritere det over at holde på rutinerede kræfter som kan erstattes, og som ikke kan give en fremtidig transfergevinst.

Det betyder ikke at jeg ikke håber alle stamspillerne bliver hos os, for som de præsterer i øjeblikket er der vel ikke de store grunde til udskiftninger. Men det må absolut være en prioritet at beholde de spillere som kan give en fremtidig økonomisk gevinst.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 30. sep 2012, 16:16

I dag fik vi i hvert fald klart svar på om Dues kontrakt skal forlænges. Og svaret er NEJ.
Bienvenu Bassogog!

Besvar