Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 27/08/21 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 27/08/21 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 27. aug 2021, 21:32

Buzz Killington skrev:
27. aug 2021, 21:31
Jeg tænker der ligger en über intelligent stikpille bag den kommentar. For du kan jo ikke lade være, uanset hvor mange ugers ferie du tilrager dig. Suk.
Come on, kan du ikke tåle lidt spas ovenpå en sejr? :aabfan: Du plejer da altid selv være lidt loose med stikpillerne, men det gælder åbenbart ikke den anden vej.
Interessant at man som del af admin-teamet kan skilte med hvem man har givet karantæne. God stil :thumbsup:

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 27. aug 2021, 21:37

Julgranen skrev:
27. aug 2021, 21:28
Pastorius skrev:
27. aug 2021, 21:24
Det er en god chef der prøver at tage så meget af presset på sine skuldre når der sker fejl. Han er verdensklasse.
Ja, det er han sgu. Bedste træner siden Kent - vellidt, har skabt et godt trænerteam, har masser af idéer der peger ind i fremtiden, og arbejder dag og nat for at optimere. Langt flere spillere løfter deres niveau, og vi ligner en enhed.
Det var godt set af Inge.
Det ser positivt efterhånden at vi er så solide og generelt svære at score imod.
Pedro og Højholt komplimenterer hinanden ret godt på den centrale midt - det kan blive rigtig rigtig godt tror jeg. Hannesbo med bedste indhop siden de lovende første kampe han startede under Marti - Hagelskjær synes også at være en solid boldspillende stopper, som holder de tre startere nede bagved skarpe; også godt set af Inge at hente ham “gratis”.
Jeg savner Winsnes

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. aug 2021, 21:38

Martino skrev:
27. aug 2021, 21:37

Pedro og Højholt komplimenterer hinanden ret godt på den centrale midt - det kan blive rigtig rigtig godt tror jeg.
Højholt tager nogle dumme beslutninger engang imellem - ødelægger nogen meget lovende kontrastød med dårlige aktioner. Men han er ung, og det skal være plads til. Endnu en spiller der har løftet sig voldsomt under vores nuværende træner.

Ja, det ser generelt rigtig, rigtig godt ud. Alt taget i betragtning, så mener jeg også Cifuentes er den første AaB-træner i mange år med potentiale til større adresser.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Martin Bak » 27. aug 2021, 21:40

Julgranen skrev:
27. aug 2021, 20:56
Hanga skrev:
27. aug 2021, 20:55
Sådan! Stærkt kæmpet af drengene og igen solid defensiv organisation. I spillet med bolden og vores chanceskabende spil er der dog stadig rigtig meget at arbejde med.

MOM: Pedro igen igen.
Nogen der ved om vi vandt xG, eller det var dybt ufortjent at vi løb med sejren?
Jeg ved herindefra , at når vi vinder , så er det MODSTANDERNE der var ufatteligt ringe - det er ikke spillernes fortjeneste på nogen måde , når det går sådan
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 27. aug 2021, 21:44

Julgranen skrev:
Pastorius skrev:
Det er en god chef der prøver at tage så meget af presset på sine skuldre når der sker fejl. Han er verdensklasse.
Ja, det er han sgu. Bedste træner siden Kent - vellidt, har skabt et godt trænerteam, har masser af idéer der peger ind i fremtiden, og arbejder dag og nat for at optimere. Langt flere spillere løfter deres niveau, og vi ligner en enhed.
Jeg er også stor fan af Cifuentes. Han har faktisk på forholdsvis kort tid løftet holdet markant - en del spillere har løftet deres niveau siden han tiltrådte.
Og når man ser træningerne ude på Hornevej, så mærker man virkelig hvor dedikeret han er. Han er “på” igennem hele træningen, coacher, instruerer. Det er vældig inspirerende

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2021, 21:45

Martino skrev:
Julgranen skrev:
Pastorius skrev:
Det ser positivt efterhånden at vi er så solide og generelt svære at score imod.
Pedro og Højholt komplimenterer hinanden ret godt på den centrale midt - det kan blive rigtig rigtig godt tror jeg. Hannesbo med bedste indhop siden de lovende første kampe han startede under Marti - Hagelskjær synes også at være en solid boldspillende stopper, som holder de tre startere nede bagved skarpe; også godt set af Inge at hente ham “gratis”.
Hagelskjær har været noget nær fejlfri, men Thelander er også bare styrmanden i det forsvar. Det må smitte af på de andre. Hans medforsvarer falder aldrig igennem i øjeblikket.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. aug 2021, 21:47

Lad mig på forhånd melde - jeg tror på kæmpe rykind i Viborg. Inge og Martí har bragt håbet tilbage til Aalborg, og der er bedre opbakning end længe set på lægterne. Flot, flot indsats igen i dag, og det er bare med at nyde det. Det er i disse tider man får glimt af det potentiale Aalborg har på fan-scenen.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. aug 2021, 21:49

Buzz Killington skrev:
27. aug 2021, 21:45
Thelander er også bare styrmanden i det forsvar.
Ja, endnu en spiller som har løftet sit niveau. Han er i MOM-puljen hver eller hver anden kamp. Efter min mening er han bedre nu under Martí, end sidst han var i Aalborg.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 27. aug 2021, 21:50

Julgranen skrev:
27. aug 2021, 21:47
Lad mig på forhånd melde - jeg tror på kæmpe rykind i Viborg. Inge og Martí har bragt håbet tilbage til Aalborg, og der er bedre opbakning end længe set på lægterne. Flot, flot indsats igen i dag, og det er bare med at nyde det. Det er i disse tider man får glimt af det potentiale Aalborg har på fan-scenen.
Haha jaaa altså tørsten efter covid nedlukningen har selvfølgelig ingenting at sige ;)

Ikke for at tage nej hatten på, for det er super fedt at se, og indsatsen på lægterne fortjener al mulig ros! Og så er det vigtigt, at AaB kapitaliserer af det og forhåbentlig vinder faste stadiongængere i øjeblikket.

Hvis ikke det var fordi jeg alt andet lige ligger med solide tømmermænd den søndag, så tog jeg helt sikkert også den røv syge tur op ad 13'eren til Viborg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 27. aug 2021, 21:51

Julgranen skrev:
27. aug 2021, 21:38
Martino skrev:

Pedro og Højholt komplimenterer hinanden ret godt på den centrale midt - det kan blive rigtig rigtig godt tror jeg.
Højholt tager nogle dumme beslutninger engang imellem - ødelægger nogen meget lovende kontrastød med dårlige aktioner. Men han er ung, og det skal være plads til. Endnu en spiller der har løftet sig voldsomt under vores nuværende træner.

Ja, det ser generelt rigtig, rigtig godt ud. Alt taget i betragtning, så mener jeg også Cifuentes er den første AaB-træner i mange år med potentiale til større adresser.
Selvfølgelig - han er ung, men han er boldsikker og har udviklet sit overblik; så tror på de dårlige beslutninger bliver færre og færre. Jeg ser i hvertfald et ret stort lys i ham.
Enig med det du skriver om Marti - håber han får skabt succes i AaB, tingene kan hurtigt vende, men basen virker til at være kørt på plads nu. Vores største nederlag under Marti er vel også kun 2-0 ik?
Jeg savner Winsnes

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. aug 2021, 21:54

Hanga skrev:
27. aug 2021, 21:50
Haha jaaa altså tørsten efter covid nedlukningen har selvfølgelig ingenting at sige ;)

Ikke for at tage nej hatten på, for det er super fedt at se, og indsatsen på lægterne fortjener al mulig ros! Hvis ikke det var fordi jeg alt andet lige ligger med solide tømmermænd den søndag, så tog jeg helt sikkert også den røv syge tur op ad 13'eren.
13'eren er og bliver den værste hovedvej i kongeriget.

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 27. aug 2021, 21:55

Hvor mange mennesker var der egentlig på stadion i aften?

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. aug 2021, 21:57

FlemmingG skrev:
27. aug 2021, 21:55
Hvor mange mennesker var der egentlig på stadion i aften?
5500, mener jeg.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 27. aug 2021, 21:57

Buzz Killington skrev:
Martino skrev:
...- Hagelskjær synes også at være en solid boldspillende stopper, som holder de tre startere nede bagved skarpe; også godt set af Inge at hente ham “gratis”.
Hagelskjær har været noget nær fejlfri, men Thelander er også bare styrmanden i det forsvar. Det må smitte af på de andre. Hans medforsvarer falder aldrig igennem i øjeblikket.
Jeg synes også de indhop, som vi indtil videre har set med Hagelskjær har været opløftende. Det ligner ikke blot de faste startere og så en shaky reserve. Tror det snart er fire naturlige starter som CB(Thelander, Granli, Ross og Hagelskjær).
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2021, 21:58

Martino skrev:
27. aug 2021, 21:51
Julgranen skrev:
Martino skrev:

Selvfølgelig - han er ung, men han er boldsikker og har udviklet sit overblik; så tror på de dårlige beslutninger bliver færre og færre. Jeg ser i hvertfald et ret stort lys i ham.
Enig med det du skriver om Marti - håber han får skabt succes i AaB, tingene kan hurtigt vende, men basen virker til at være kørt på plads nu. Vores største nederlag under Marti er vel også kun 2-0 ik?
Ja, ikke megen plads til skepsis mht. Marti længere. Succesen er også kommet i takt med øget kontinuitet. Helt fair at han har skullet bruge tid på at finde sig taktisk til rette.

Alle spillere er i fremgang.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. aug 2021, 21:59

Buzz Killington skrev:
27. aug 2021, 21:58
Martino skrev:
27. aug 2021, 21:51
Julgranen skrev:
Martino skrev:

Ja, ikke megen plads til skepsis mht. Marti længere. Succesen er også kommet i takt med øget kontinuitet. Helt fair at han har skullet bruge tid på at finde sig taktisk til rette.

Alle spillere er i fremgang.
Undtagen Ahlmann og Kusk.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. aug 2021, 22:02

Funky skrev:
27. aug 2021, 21:59
Begge spillere leverede en rigtig god sæson sidste sæson. For Ahlmanns vedkommende den bedste i årevis. Sidstnævnte var ude med skade de seneste kampe, og i mellemtiden leverede de øvrige spillere - så skal de spillere selvfølgelig spille - sådan er gamet. Vi får brug for alle spillere denne sæson, og det er positivt at alle bidrager med dét de kan. Det tegner lovende.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. aug 2021, 22:05

Buzz Killington skrev:
27. aug 2021, 21:58
Helt fair at han har skullet bruge tid på at finde sig taktisk til rette.
Han har aldrig vaklet - men spillerne har skullet bruge tid på at få hans spillestil ind under huden. Den er mindre gung ho end til sidst under Friis, men mere solid defensiv.

Kan ikke se at han har ændret meget ifht. opstillinger, men hans idéer begynder at rodfæste sig og virke - og alle spillere holdes skarpe. Han virker som en glimrende mandskabsbehandler.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 27. aug 2021, 22:08

Julgranen skrev:
27. aug 2021, 21:49
Buzz Killington skrev:
Thelander er også bare styrmanden i det forsvar.
Ja, endnu en spiller som har løftet sit niveau. Han er i MOM-puljen hver eller hver anden kamp. Efter min mening er han bedre nu under Martí, end sidst han var i Aalborg.
Ja, han kom tilbage fra udlandet som en bedre spiller. Det er ikke så ualmindeligt, men vi har dog i dag en spiller på bænken der er et eksempel på det modsatte.

God indsats igen i dag. Helt sikkert de rette spillere der starter inde. En Lucas Andersen er naturligvis savnet, men ellers giver startelleveren sig selv pt. og det er lækkert at den nuværende træner ikke famler i blinde.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. aug 2021, 22:11

Funky skrev:
27. aug 2021, 21:59
Du har et eller andet med de underdogs - så var det Kakeeto, så var det Børsting osv.

AaB er godt nok en arbejdsplads, men det er også en enhed der skal fungere. I stedet for at fokusere så entydigt på, at nogen potentielt kan/bør være utilfredse (hvilket jeg overhovedet ikke tror de er), så er jeg overbevist om at det betyder mindst lige så meget for dem at være på et hold der fungerer. Hvor moralen er god, sammenholdet stort og trænerteamet det mest kompetente på mandskabsbehandling i årevis.

Hvorfor lede efter hullerne i osten, i stedet for at hylde fællesskabet og holdmoralen som alle spillere bidrager til.

Besvar