Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 27/08/21 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 27/08/21 klokken 19:00

Indlæg af Funky » 27. aug 2021, 22:14

Julgranen skrev:
27. aug 2021, 22:02
Funky skrev:
27. aug 2021, 21:59
Undtagen Ahlmann og Kusk.
Begge spillere leverede en rigtig god sæson sidste sæson. For Ahlmanns vedkommende den bedste i årevis. Sidstnævnte var ude med skade de seneste kampe, og i mellemtiden leverede de øvrige spillere - så skal de spillere selvfølgelig spille - sådan er gamet. Vi får brug for alle spillere denne sæson, og det er positivt at alle bidrager med dét de kan. Det tegner lovende.
Selvfølgelig enig i det sidste. Det er bare to spillere som burde være bærende kræfter som lige nu skal flytte sig ret meget for at komme ind på dét hold, Cifuentes vil sende på banen. Kusk ser vi ikke engang i en indskifter-rolle, og Ahlmann er ikke på sidste sæsons niveau. Han virker frustreret og rager kort til sig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 27. aug 2021, 22:14

Julgranen skrev:
27. aug 2021, 21:57
FlemmingG skrev:
27. aug 2021, 21:55
Hvor mange mennesker var der egentlig på stadion i aften?
5500, mener jeg.
5500? Ah, så er det altså svært at tale om fodboldfeber eller for den sags skyld bare en snert af den samme post-coronaeffekt, som præger de fleste andre klubbers tilskuertal herhjemme. 5500 er simpelthen for fesent i almindelighed og en fredag i august i særdeleshed, selv om jeg erkender, at FCN har sådan en slags "B 1903" - aura over sig som fodboldens omvendte magnet.

Det er og bliver AaBs store udfordring at få de tilskuertal op i et ordentligt leje.

Men dejligt at se, hvordan vi får en klassisk remis forvandlet til 3 point.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. aug 2021, 22:17

Julgranen skrev:
27. aug 2021, 22:11
Funky skrev:
27. aug 2021, 21:59
Undtagen Ahlmann og Kusk.
Du har et eller andet med de underdogs - så var det Kakeeto, så var det Børsting osv.

AaB er godt nok en arbejdsplads, men det er også en enhed der skal fungere. I stedet for at fokusere så entydigt på, at nogen potentielt kan/bør være utilfredse (hvilket jeg overhovedet ikke tror de er), så er jeg overbevist om at det betyder mindst lige så meget for dem at være på et hold der fungerer. Hvor moralen er god, sammenholdet stort og trænerteamet det mest kompetente på mandskabsbehandling i årevis.

Hvorfor lede efter hullerne i osten, i stedet for at hylde fællesskabet og holdmoralen som alle spillere bidrager til.
Ja det første er nok en tilståelsessag :)
Og det er ikke for at være negativ og lede efter huller i osten, jeg er bare spændt på, om de to meget langvarige AaB-projekter med Kusk og Ahlmann kommer ud af dødvandet og lykkes. Gør det ikke vil der jo tegne sig et nyt hierarki, og det er da spændende. Men for the record, jeg håber kun på succes for alle AaB-spillere.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 27. aug 2021, 22:19

Funky skrev:
27. aug 2021, 22:14
Kusk ser vi ikke engang i en indskifter-rolle, og Ahlmann er ikke på sidste sæsons niveau. Han virker frustreret og rager kort til sig.
Nej, det er klart, han kom tilbage fra en nakkeskade der holdt ham ude i et par kampe, og havde i lighed med en del andre en ringe 2. halvleg mod Randers. Intet under at træneren gav genvalg til næsten alle - og så var der ingen grund til at sætte ham ind til sidst i en forsvarskamp hvor duelspillet var centralt.

Lidt bekymrende med Ahlmann, men han virker ganske rigtigt lidt overtændt. Leverede dog fremragende sidste sæson. Jeg tror dog alle spillere lever med konkurrencesituationen så længe holdmoralen er god.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. aug 2021, 22:20

Hovedet skrev:
5500? Ah, så er det altså svært at tale om fodboldfeber
1000+ i Randers senest taler sit tydelige sprog. Vesttribunen var pakket i dag.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. aug 2021, 22:21

Julgranen skrev:
27. aug 2021, 22:19
Funky skrev:
Kusk ser vi ikke engang i en indskifter-rolle, og Ahlmann er ikke på sidste sæsons niveau. Han virker frustreret og rager kort til sig.
Nej, det er klart, han kom tilbage fra en nakkeskade der holdt ham ude i et par kampe, og havde i lighed med en del andre en ringe 2. halvleg mod Randers. Intet under at træneren gav genvalg til næsten alle - og så var der ingen grund til at sætte ham ind til sidst i en forsvarskamp hvor duelspillet var centralt.

Lidt bekymrende med Ahlmann, men han virker ganske rigtigt lidt overtændt. Leverede dog fremragende sidste sæson. Jeg tror dog alle spillere lever med konkurrencesituationen så længe holdmoralen er god.
Ahlmann skal nok komme igen, og Kusk skal nok også finde en god periode i løbet af sæsonen.

Ellers ligger det jo i naturen på et hold som forbedrer sig at nogle af de spiller vi tidligere har været glade for og som har været sikre i startopstilling, bliver overhalet og erstattet af nogle nye, der gør det bedre. et er ret sjældent at et hold forbedrer sig markant hvis der ikke bliver rykket lidt rundt i hierarkiet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. aug 2021, 22:23

Hovedet skrev:
Julgranen skrev:
27. aug 2021, 21:57
FlemmingG skrev:
27. aug 2021, 21:55
Hvor mange mennesker var der egentlig på stadion i aften?
5500, mener jeg.
5500? Ah, så er det altså svært at tale om fodboldfeber eller for den sags skyld bare en snert af den samme post-coronaeffekt, som præger de fleste andre klubbers tilskuertal herhjemme. 5500 er simpelthen for fesent i almindelighed og en fredag i august i særdeleshed, selv om jeg erkender, at FCN har sådan en slags "B 1903" - aura over sig som fodboldens omvendte magnet.

Det er og bliver AaBs store udfordring at få de tilskuertal op i et ordentligt leje.

Men dejligt at se, hvordan vi får en klassisk remis forvandlet til 3 point.
Hvis den stemning fortsætter, så er jeg slet ikke i tvivl. Det er ti gange mere underholdende end hvad som helst af gimmicks man kan finde på for at underholde publikum. Der er potentiale til noget stort.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. aug 2021, 22:23

Pastorius skrev:
27. aug 2021, 22:21
Ahlmann skal nok komme igen, og Kusk skal nok også finde en god periode i løbet af sæsonen.

Ellers ligger det jo i naturen på et hold som forbedrer sig at nogle af de spiller vi tidligere har været glade for og som har været sikre i startopstilling, bliver overhalet og erstattet af nogle nye, der gør det bedre. et er ret sjældent at et hold forbedrer sig markant hvis der ikke bliver rykket lidt rundt i hierarkiet.
Det gode ved en konkurrencesituation er jo at det holder alle mand skarpe. Jeg forstår ikke frygten for det - det er udelukkende positivt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. aug 2021, 22:34

Julgranen skrev:
27. aug 2021, 22:23
Pastorius skrev:

Det gode ved en konkurrencesituation er jo at det holder alle mand skarpe. Jeg forstår ikke frygten for det - det er udelukkende positivt.
Jeg frygter den personligt ikke, men vi har jo også nogle forventninger til de forskellige spillere, ud fra deres tidligere meritter. I tilfældet Kusk tænker jeg tilbage på den 14-sæson og prøver at greje, hvor skoen trykker. Var Kusk bare en bedre spiller i 14, eller var det duoen Kusk-Thomsen som ‘klikkede’, sammen med en lidt mere kontra-orienteret spillestil?

Nå, det er en anden diskussion. Men Cifuentes har en spændende træneropgave med at finde ud af, om der faktisk er en vej tilbage i start-11 for Kusk og Ahlmann (jeg forudsætter her, at en fit og frisk Børsting faktisk har møwet sig lidt foran på pladsen på venstrekanten).

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 27. aug 2021, 22:48

Funky skrev:
27. aug 2021, 22:34
Julgranen skrev:
Pastorius skrev:

Jeg frygter den personligt ikke, men vi har jo også nogle forventninger til de forskellige spillere, ud fra deres tidligere meritter. I tilfældet Kusk tænker jeg tilbage på den 14-sæson og prøver at greje, hvor skoen trykker. Var Kusk bare en bedre spiller i 14, eller var det duoen Kusk-Thomsen som ‘klikkede’, sammen med en lidt mere kontra-orienteret spillestil?

Nå, det er en anden diskussion. Men Cifuentes har en spændende træneropgave med at finde ud af, om der faktisk er en vej tilbage i start-11 for Kusk og Ahlmann (jeg forudsætter her, at en fit og frisk Børsting faktisk har møwet sig lidt foran på pladsen på venstrekanten).
I så fald mangler vi også en venstre wingback. Børsting er måske pt bedre på den plads end Ahlmann, men det siger jo ret beset mere om Ahlmann end om Børsting.
Jeg tænker ikke, at et hold, som gerne vil noget ved musikken i dk, på sigt kan operere med en spiller med så ringe teknik på så vital en plads.

Det er jo lidt den samme sag som med Magnus og Ferreira. At førstnævnte pludselig sad på pladsen, var jo ikke, fordi han pludselig var blevet en klassespiller, men fordi den anden pludselig var blevet vildt ringe.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 27. aug 2021, 23:04

Jeg vil gerne virkelig gerne rose det der sker lige nu i AaB. Truppen er ikke perfekt, faktisk mener jeg at en del spillere er under vores ambitionsiveau, men jeg kan virkelig godt lide at der et helstøbt koncept og noget vi implementerer og bliver bedre over tid. Truppen skal forbedres, men den udvikling der har været i Cifuentes-æraen so far er altså over hvad Søndergaard, Wieghorst og Friis har gjort. Skal vi leve op til klubbens ambtioner skal vi forstærke truppen, men det arbejde der sker er klasse!!!!
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 27. aug 2021, 23:12

Pallesen ligner mere og mere en af de bedste backs i ligaen, og Fossum viser sig igen at være vores vigtigste spiller.
Lad os lukke transfervinduet med det samme.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. aug 2021, 23:12

R Rosenberg skrev:
27. aug 2021, 22:48
Funky skrev:
Julgranen skrev:
Pastorius skrev:

I så fald mangler vi også en venstre wingback. Børsting er måske pt bedre på den plads end Ahlmann, men det siger jo ret beset mere om Ahlmann end om Børsting.
Jeg tænker ikke, at et hold, som gerne vil noget ved musikken i dk, på sigt kan operere med en spiller med så ringe teknik på så vital en plads.

Det er jo lidt den samme sag som med Magnus og Ferreira. At førstnævnte pludselig sad på pladsen, var jo ikke, fordi han pludselig var blevet en klassespiller, men fordi den anden pludselig var blevet vildt ringe.
I de kampe, Børsting har fået på pladsen, synes jeg jo ikke, hans teknik har været et problem. Men altså, det finder Cifuentes og co. nok ud af. Pallesen fik samme skudsmål for ikke så mange kampe siden. Måske kan Børsting gennemgå samme udvikling.

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 27. aug 2021, 23:16

svenderikpoulsen skrev:
27. aug 2021, 20:08
Hvem er det der siger, Pallesen ikke kan lave indlæg 😂😂
Det kunne han heller ikke før Marti lærte ham at snøre støvlerne rigtigt. Han er noget af en troldmand ham Marti. :cheers:

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 27. aug 2021, 23:16

Jakobsen skrev:
27. aug 2021, 23:04
Jeg vil gerne virkelig gerne rose det der sker lige nu i AaB. Truppen er ikke perfekt, faktisk mener jeg at en del spillere er under vores ambitionsiveau, men jeg kan virkelig godt lide at der et helstøbt koncept og noget vi implementerer og bliver bedre over tid. Truppen skal forbedres, men den udvikling der har været i Cifuentes-æraen so far er altså over hvad Søndergaard, Wieghorst og Friis har gjort. Skal vi leve op til klubbens ambtioner skal vi forstærke truppen, men det arbejde der sker er klasse!!!!
Vi kan være tilfredse - så absolut endda - med sæsonstarten. Cifuentes er måske manden for AaB. Det er i hvert fald længe siden, at vi har haft et hold, der præsterer bedre, end truppen i grunden har niveau til. Og så har vi endda en Ahlmann, der slet ikke har leveret endnu som tidligere.

Det er første gang siden forårsvinduet i 2016, at nogle ligefrem håber, at vinduet lukker, før der er præsenteret forstærkninger.

Jeg kan dog ikke undlade at spekulere lidt i, hvor langt dette hold kunne bære, om man havde tilføjet Lucas Andersen og ham den formidable svensker, jeg lige har glemt navnet på.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 27. aug 2021, 23:17

Julgranen skrev:
27. aug 2021, 22:20
Hovedet skrev:
5500? Ah, så er det altså svært at tale om fodboldfeber
1000+ i Randers senest taler sit tydelige sprog. Vesttribunen var pakket i dag.
Jamen, på udebane er der jo intet at klage over og bestemt heller ikke stemningsmæssigt. Jeg tænker mere i kvantitet og håber, at kampe som i aftes kan samle de her 7 - 8000 tilskuere, der rettelig burde have været der.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 27. aug 2021, 23:18

Hovedet skrev:
27. aug 2021, 23:16
Jakobsen skrev:
Vi kan være tilfredse - så absolut endda - med sæsonstarten. Cifuentes er måske manden for AaB. Det er i hvert fald længe siden, at vi har haft et hold, der præsterer bedre, end truppen i grunden har niveau til. Og så har vi endda en Ahlmann, der slet ikke har leveret endnu som tidligere.

Det er første gang siden forårsvinduet i 2016, at nogle ligefrem håber, at vinduet lukker, før der er præsenteret forstærkninger.

Jeg kan dog ikke undlade at spekulere lidt i, hvor langt dette hold kunne bære, om man havde tilføjet Lucas Andersen og ham den formidable svensker, jeg lige har glemt navnet på.
Markus Holgersson? :cheers:
Nej, enig i at både Lucas oG Hilje da ville pynte, men ser faktisk en større mangel i speed og eksplosivitet ifht. kampen i dag og holdest helhed.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. aug 2021, 23:19

Hovedet skrev:
27. aug 2021, 23:16
Jakobsen skrev:

Du kan så se frem mod, at når Fossum formentlig sælges til januar, så vil Lucas i det mindste nok være ved at være klar til at træde ind i truppen igen. Om det så er en god 1:1 erstatning…
Hiljemark kan man stadig ærgre sig over gik i stykker. Huha en fodboldspiller.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 27. aug 2021, 23:36

Funky skrev:
27. aug 2021, 23:12
R Rosenberg skrev:
27. aug 2021, 22:48
Funky skrev:
Julgranen skrev:
Pastorius skrev:

I de kampe, Børsting har fået på pladsen, synes jeg jo ikke, hans teknik har været et problem. Men altså, det finder Cifuentes og co. nok ud af. Pallesen fik samme skudsmål for ikke så mange kampe siden. Måske kan Børsting gennemgå samme udvikling.
Måske. Men altså så sent som i dag har han jo flere af sine klassikere, hvor han vælter rundt, tackler sig selv, pølser bolden ud over sidelinjen. I seneste kamp havde han flere af de samme.
Den slags ser du normalt ikke som en fast starter på et hold, der gerne vil være med i toppen af dansk fodbold.
Men hvem ved, måske han pludselig bliver den nye Mæhle...
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 27. aug 2021, 23:38

Brodernumsi skrev:
27. aug 2021, 21:04
Julgranen skrev:
27. aug 2021, 20:56
Hanga skrev:
27. aug 2021, 20:55
Sådan! Stærkt kæmpet af drengene og igen solid defensiv organisation. I spillet med bolden og vores chanceskabende spil er der dog stadig rigtig meget at arbejde med.

MOM: Pedro igen igen.
Nogen der ved om vi vandt xG, eller det var dybt ufortjent at vi løb med sejren?
Dejligt med lidt passiv-aggressiv attitude. Vi spiller en stærk kamp, men kunne ikke have brokket os, hvis den var endt 2-2, FCN brænder to kæmpechancer.
Tjaaaa. FCN har 2 forsøg indenfor rammen, det ene indenfor de første 20 sekunder af kampen, og det andet den som Ross redder. Vi har i hvert fald 2 rigtigt store chancer for at lukke kampen. Den ene da Børsting faldt og den anden Pricas hovedstød på overliggeren.

I øvrigt en fin kamp at se. FCN er et godt teknisk hold, og altid underholdende at se. Vi var vel lidt mere svingende. Jeg synes Pedro burde være MOM, han kom i vejen for rigtig meget. Thelander var også stærk i centerforsvaret og Markaric gjorde en rigtig fin figur, der gav mindelser om gode gamle Frank Strandli. Men det allerbedste var altså stemningen. Fredag aften på stadion i projektørlys og med en god sejr er noget helt særligt. I det hele taget kan man føle optimismen spire.

I øvrigt må kampen i dag være historisk af flere grunde. Det hurtigste mål og den suverænt yngste streaker... Fantastisk da han fintede kontrolløren da han prøvede at snuppe ham. Men hvordan pokker var han kommet ind på banen :D

Besvar