Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023
-
R Rosenberg
- Allstar

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.02.2023
Det, der skuffer - tja, ryster - mig mest, er hvor tandløse vi stadig er efter 3 måneders vinterpause. Og hvor hurtigt, vi smider bolden væk på helt simple afleveringer.
Vi skaber nul og en skid. Prip var fired up de første 5 minutter, og så blev han til den Prip, vi kender så godt efterhånden. Svag karakter.
Lucas er ligegyldig. Ludewig ligeså. Højholt ligeså. Vi mangler så meget en central midt, at det er nærmest grotesk at bevidne.
Ud med Ludewig, ind med Sousa - og så prøv da for fanden med både Rammeren og Helenius foran, og nej, ikke Ementa.
Vi skaber nul og en skid. Prip var fired up de første 5 minutter, og så blev han til den Prip, vi kender så godt efterhånden. Svag karakter.
Lucas er ligegyldig. Ludewig ligeså. Højholt ligeså. Vi mangler så meget en central midt, at det er nærmest grotesk at bevidne.
Ud med Ludewig, ind med Sousa - og så prøv da for fanden med både Rammeren og Helenius foran, og nej, ikke Ementa.
Ædruelighedens stemme
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
De kan leve med et point. De spiller mod stormen. De har haft kampens største chance. Lad os se når de får medvind.Funky skrev: ↑17. feb 2023, 19:55Nærmere en mangel på spilstationer. Der er konstant 3-4 AGF'ere om hver AaB'er foran bolden.martinaalborg skrev: ↑17. feb 2023, 19:52??
Lucas Andersens hjørnespark???
Ingen skud på mål udefra?????
For mange spilstationer???
Altså, det må man så også sige: AGF vil absolut intet andet end at sende Links afsted og håbe på noget fra Haugen.
Ja jeg tænker også, vores opspil har set ret primitivt ud. Jeg havde dog gerne set nogle ultra-primitive los på mål udefra.Hanga skrev: ↑17. feb 2023, 19:58Hvordan skulle vi spille mere primitivt? Samtlige lange bolde op mod Helenius blev tabt. Vores midtbane er ikke eksisterende i det opbyggende spil så vi spiller meget simple bolde frem.Brodernumsi skrev:Ville ønske vi havde spillet mere primitivt i medvinden. Utroligt vi ikke kom i en eneste situation, hvor vi fik mulighed for skud på mål.
Hvorfor i alverden tager Lucas ikke højde for vinden, når han sparker hjørne.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Herude opleves det mere som en form for sidevind og ik direkte medvind - men jo Gf får vinden lidt mere med sig i 2. Halvleg.
Men Gf er sguda heller ik et farligt hold. De skræmmer ik ligefrem.
Men Gf er sguda heller ik et farligt hold. De skræmmer ik ligefrem.
Jeg synes, Højholt har gjort det bedre en Ferreira, som forærede AGF deres enlige chance.R Rosenberg skrev: ↑17. feb 2023, 19:59Det, der skuffer - tja, ryster - mig mest, er hvor tandløse vi stadig er efter 3 måneders vinterpause. Og hvor hurtigt, vi smider bolden væk på helt simple afleveringer.
Men derudover enig, vi mangler den dér centrale midt, som alle har talt om. Det virkelig triste er, at man HAR haft snøren ude efter kvalitetsspillere, som bare har sagt nej til sådan et nedrykningsperspektiv, hvis man skal tro rygterne.
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Er det muligt at spille mere primitivt...Brodernumsi skrev: ↑17. feb 2023, 19:56Ville ønske vi havde spillet mere primitivt i medvinden. Utroligt vi ikke kom i en eneste situation, hvor vi fik mulighed for skud på mål.
Vi sparker konstant bolden frem og forsøger slet ikke at spille bold, det er som at se et primitivt britisk sekundahold.
AGF har i glimt vist at der sagtens kan spilles bold
De kan sikkert godt 'leve' med et point, men de skal da gerne bruge alle tre, hvis de skal holde sig aktuelle i kampen om top-6. Alle deres kampe efter denne er imod direkte konkurrenter.NIN skrev: ↑17. feb 2023, 20:00De kan leve med et point. De spiller mod stormen. De har haft kampens største chance. Lad os se når de får medvind.Funky skrev: ↑17. feb 2023, 19:55Nærmere en mangel på spilstationer. Der er konstant 3-4 AGF'ere om hver AaB'er foran bolden.martinaalborg skrev: ↑17. feb 2023, 19:52??
Altså, det må man så også sige: AGF vil absolut intet andet end at sende Links afsted og håbe på noget fra Haugen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
Der var da utroligt få lange bolde. Det jeg så, var en masse småspil på kanterne, hvor bolden så blev smidt væk, inden vi kom i nærdheden af GFs felt.Hanga skrev: ↑17. feb 2023, 19:58Hvordan skulle vi spille mere primitivt? Samtlige lange bolde op mod Helenius blev tabt. Vores midtbane er ikke eksisterende i det opbyggende spil så vi spiller meget simple bolde frem.Brodernumsi skrev:Ville ønske vi havde spillet mere primitivt i medvinden. Utroligt vi ikke kom i en eneste situation, hvor vi fik mulighed for skud på mål.
Èn lang bold fra GF, og de fik et forsøg udefra.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Kontakt:
Korrekt. De kan leve med det.jonas386 skrev: ↑17. feb 2023, 20:05De kan sikkert godt 'leve' med et point, men de skal da gerne bruge alle tre, hvis de skal holde sig aktuelle i kampen om top-6. Alle deres kampe efter denne er imod direkte konkurrenter.NIN skrev: ↑17. feb 2023, 20:00De kan leve med et point. De spiller mod stormen. De har haft kampens største chance. Lad os se når de får medvind.Funky skrev: ↑17. feb 2023, 19:55Nærmere en mangel på spilstationer. Der er konstant 3-4 AGF'ere om hver AaB'er foran bolden.martinaalborg skrev: ↑17. feb 2023, 19:52??
Hold kæft hvor er Ferreira dog bare en gavebod på den midtbane. Får en bold, helt upresset, og lægger den lige frem i fødderne på en AGF'er i stedet for lige at tage den til sig, stille og roligt.
På 3 minutter har de skabt mere end os. Kæft vi er ringe.
- Frank Buck
- Superliga

- Favoritspiller: Nomwethe
- Geografisk sted: Tørring
- Kontakt:
jeg troede på vi kunne undgå 1. Division inden i dag - efter de jeg har set de første 50 minutter, så tror jeg ikke på det mere.
Det virker hverken som om de vil eller kan skabe noget offensivt.
Det virker hverken som om de vil eller kan skabe noget offensivt.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy
Sorry. Jeg læste dit indlæg som hele kampen. My badNIN skrev: ↑17. feb 2023, 20:08Korrekt. De kan leve med det.jonas386 skrev: ↑17. feb 2023, 20:05De kan sikkert godt 'leve' med et point, men de skal da gerne bruge alle tre, hvis de skal holde sig aktuelle i kampen om top-6. Alle deres kampe efter denne er imod direkte konkurrenter.NIN skrev: ↑17. feb 2023, 20:00De kan leve med et point. De spiller mod stormen. De har haft kampens største chance. Lad os se når de får medvind.Funky skrev: ↑17. feb 2023, 19:55Nærmere en mangel på spilstationer. Der er konstant 3-4 AGF'ere om hver AaB'er foran bolden.martinaalborg skrev: ↑17. feb 2023, 19:52??
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Yup det her det taber vi. De er tydeligvis meget kløgtigere i medvinden end vi var.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Vi skal vist håbe at der kun er 7 point op til nærmeste hold efter denne runde..
Det er jo for fanden den midtbane, som er helt væk. Og der satte AGF så lige bolden på indersiden af stolpen.
Ja, det ender sgudda galt, det her. Lukas, Prip, Ferreira, HELT væk lige nu. Små fikse hælafleveringer, hold dog op.
Vi fejler Big time taktisk i dag.
Vi fik slet ikke udnyttet forholdene i 1. Halveg og skudt udefra og lagt et tryk på agf.
Det gør de til gengæld på os, 2. Halveg bliver et langt power Play mod vores mål.
Hamren er dumpet i dag.
Vi fik slet ikke udnyttet forholdene i 1. Halveg og skudt udefra og lagt et tryk på agf.
Det gør de til gengæld på os, 2. Halveg bliver et langt power Play mod vores mål.
Hamren er dumpet i dag.
Uden kæmpe ændringer har jeg svært ved at se holdet bare vade igennem 1 div
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Bliver spændende om vi overhovedet kommer over midterlinjen i 2. halvleg.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"