6. runde. SIF - AaB - Søndag 31.08.2014 kl. 13.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar

Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag 31.08.2014 kl. 13.00

Indlæg af Patmand » 31. aug 2014, 15:21

jensemand57 skrev:
troelsh skrev:Gaarde er nødtil at handle ovenpå dagens opvisning. Vi skal have en kvalitetsforsvarsspiller som kan dække centralt sammen med Thelander.
Nu får vi at se, rygterne går jo på salg af Thelander.
Fint, så lejer vi da bare en erstatning...

FCM var i stand til at hente Jim Larsen. Kan vi ikke også som danmarksmestre tiltrække nye spillere som ikke tidligere har spillet i AaB?

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 31. aug 2014, 15:21

Funky skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Funky skrev:
damp skrev:Tror AaB skal ændre spillestil. For det første har vi ikke 2 angribere med superliga kvalitet, og for det andet har vi ikke holdet til at stå højt.
4-5-1 med AK på toppen, lavere backkæde, og så spille på omstilling.
Jeg er helt enig i, at man skal ændre stil. Om det lige skal være en ultra-defensiv, det ved jeg så ikke, men jeg sidder også lige nu og er lidt rystet over, hvor enormt hurtigt og voldsomt man er faldet i kvalitet, hvor lidt gejst der er. I det lys er det godtnok svært at få øje på en taktik, som kan få holdet til at performe bedre.

Og jeg mener i øvrigt stadig, at der er meget i det hér, som falder tilbage på træneren, samt at vi desperat mangler en Kusk-alike til højrekanten.

Sig mig har KN knaldet med din oppustelige, du er efterhånden på nakken af ham i hvert eneste indlæg?
Lidt barnagtig respons, den dér. Jeg mener det altså; jeg er dybt kritisk over, at AaB lige pludselig er blevet ikke bare fuldstændig gennemskuelige for stort set samtlige modstandere, vi er også nærmest handlingslammede i kampene, således at de svagheder, som viser sig, bare vokser sig større og større. Taktisk har AaB endnu ikke formået at gå fra en 1. til en 2. halvleg og skabe et bedre indtryk. Hvad foregår der i omklædningsrummet i pausen?!? Jeg har indtrykket af, at Kent har kastet holdet ud i for mange eksperimenter samtidig, og nu sejler det hele. Derudover er det suverænt og alene cheftræneren som vælger at lade eks. Helenius spille sig i form i betydende førsteholdskampe.
Jeg er faktisk lidt enig i det du siger. Jeg mangler konturnalitet i holdopstilingen. Hvem det så skal være er næsten hip som hap, men alt det roterende er ikke godt. Selvfølgelig er skader, karantæner og form en faktorer, der skal med ind, men alligevel.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 31. aug 2014, 15:22

troelsh skrev:Gaarde er nødtil at handle ovenpå dagens opvisning. Vi skal have en kvalitetsforsvarsspiller som kan dække centralt sammen med Thelander.
Nok har KEP ikke spillet fantastisk, men han skal nok komme op i gear igen

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 31. aug 2014, 15:23

jensemand57 skrev:
Nu får vi at se, rygterne går jo på salg af Thelander.
Det kan blive MEGET dyrt hvis vi sælger ham, håber virkelig Gaarde tænker sig om

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 31. aug 2014, 15:27

Problemet er jo, at vi ikke har noget som helst alternativ til Helenius, og at vi har mistet et orgie af kvalitet i Kusk og ikke fået tilført noget kvalitet udefra i sommerpausen.

Jo, det lød jo lovende med Helenius, Enevoldsen og Jönsson, men i praksis er det indtil videre faldet komplet til jorden. Vi er helt afhængige af, at Jönsson bliver klar ASAP og kan spille 90 minutter for fuld damp, da han er truppens eneste kreative islæt, men det er naturligvis komplet urealistisk. Han er et rent sats.

Jeg så gerne, at truppen blev tilført både offensiv og defensiv kvalitet i dette transfervindue, da jeg frygter, at vi kan blive nødt til at handle til vinter. Ellers må vi indstille os på, at placeringen i den nederste halvdel af Superligaen afspejler holdets reelle niveau. Her er jeg ikke uenig i, at vi måske må ændre på taktikken og indstille os på, at det primære mål i efteråret er at undgå, at vi for alvor bliver en del af en opslidende og helt uforudset bundkamp.

damp
Allstar
Allstar

Indlæg af damp » 31. aug 2014, 15:28

Vi skal finde en spillestil uden dødbolde.
Når vi får dem, så spil Barca style, i stedet for indlæg, da vi taber dem 100 ud af 100 gange.
Og gør alt for at undgå dødbolde imod os, da det for tiden er et halvt straffe.
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 31. aug 2014, 15:30

Vi kommer ikke til at skifte taktik på baggrund af en svag start i år. Hele klubben har arbejdet frem imod, at vi skal spille fodbold på præcis den her måde, men fløjspillere, der trækker ind i banen og backs, der skyder frem. Det er ikke Kents valg. Det er et valg, som klubben traf efter kampene mod Villareal. Kent panikker heldigvis ikke ligesom flere af os herinde ville gøre.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 31. aug 2014, 15:32

Kunji skrev:Vi kommer ikke til at skifte taktik på baggrund af en svag start i år. Hele klubben har arbejdet frem imod, at vi skal spille fodbold på præcis den her måde, men fløjspillere, der trækker ind i banen og backs, der skyder frem. Det er ikke Kents valg. Det er et valg, som klubben traf efter kampene mod Villareal. Kent panikker heldigvis ikke ligesom flere af os herinde ville gøre.
Det lyder helt Morten Olsen-dumstædigt, når hverken backs, kanter, eller central midt for den sags skyld, kan håndtere dét spil. Superligaen er altså ikke en træningsturnering, og jeg synes heller ikke det, du siger, rimer særligt godt på Kents højtbesungne evne til at sætte holdet efter spillernes evner.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 31. aug 2014, 15:34

Kunji skrev:Vi kommer ikke til at skifte taktik på baggrund af en svag start i år. Hele klubben har arbejdet frem imod, at vi skal spille fodbold på præcis den her måde, men fløjspillere, der trækker ind i banen og backs, der skyder frem. Det er ikke Kents valg. Det er et valg, som klubben traf efter kampene mod Villareal. Kent panikker heldigvis ikke ligesom flere af os herinde ville gøre.
Omvendt har Kent jo også udtalt, man spiller den stil, som man har hold til. Spørgsmålet jo. Har vi det nu?

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 31. aug 2014, 15:37

jensemand57 skrev:
Omvendt har Kent jo også udtalt, man spiller den stil, som man har hold til. Spørgsmålet jo. Har vi det nu?
Tilsyneladende ikke, enig i vi mangler noget kreativitet, og noget bevægelse for hinanden. Ja Kusk er savnet, men det er Jönsson i den grad også! Håber virkelig det går fremad med ham!

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 31. aug 2014, 15:41

troelsh skrev:
jensemand57 skrev:
Tilsyneladende ikke, enig i vi mangler noget kreativitet, og noget bevægelse for hinanden. Ja Kusk er savnet, men det er Jönsson i den grad også! Håber virkelig det går fremad med ham!
Jeg håber selvfølgelig også at Jønsson snart er frisk og spilbar. Men igen er det jo en spiller, som først skal i form og ha noget kamptræning. Der er lange, lange udsigter.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 31. aug 2014, 15:44

jensemand57 skrev:
troelsh skrev:
jensemand57 skrev:
Jeg håber selvfølgelig også at Jønsson snart er frisk og spilbar. Men igen er det jo en spiller, som først skal i form og ha noget kamptræning. Der er lange, lange udsigter.
Men det burde jo også være nok hvis bare Thomsen og Ene stepper op og spiller på det niveau, som vi ved, de kan. Så har truppen pludselig to kreative spillere frem for ingen, som det er tilfældet nu.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 31. aug 2014, 15:46

dyhrmaN skrev:
jensemand57 skrev:
troelsh skrev:
jensemand57 skrev:
Men det burde jo også være nok hvis bare Thomsen og Ene stepper op og spiller på det niveau, som vi ved, de kan. Så har truppen pludselig to kreative spillere frem for ingen, som det er tilfældet nu.
Det har du da ret i. Men problemet e jo bare, at det trækker længere og længere ud.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 31. aug 2014, 15:46

Dejligt at se der var point i handskerne hos Nikolai Larsen og i fødderne hos Anders Jacobsen.
De 3 første kampe viste at der spilles om at forsvare vundne medaljer fra sidste sæson, nu er det blevet en kamp om ikke at falde under 10 pladsen!
Tulio de Melo ville fandme være en markant forstærkning af holdet.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 31. aug 2014, 15:49

dyhrmaN skrev: Men det burde jo også være nok hvis bare Thomsen og Ene stepper op og spiller på det niveau, som vi ved, de kan. Så har truppen pludselig to kreative spillere frem for ingen, som det er tilfældet nu.
Det er indtil videre mere ønsketænkning end realiteter. Thomsen havde sidste år en medspiller (Kusk), som i offensiven trak to modstandere til sig, og dermed skabte mere plads for de andre offensiv-spillere - eks. Thomsen. Thomsen og Risgård skal i år finde ud af at klare sig med mindre plads end sidste år, og indtil videre ser dét projekt ikke ud til at lykkedes alt for godt. Enevoldsen, tjah...er hans niveau bare noget, vi kan sidde om lejrbålet og snakke om, eller er der faktisk stadig noget af det tilbage?
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 31. aug 2014, 15:49

jensemand57 skrev:
troelsh skrev:
jensemand57 skrev:
Det er jo lige præcis sagens kerne. Glem Jönsson, han er en våd drøm, og det er formentlig først til foråret, vi for alvor kommer til at se noget ham, forudsat altså han nogensinde kommer i omdrejninger igen. Medmindre vi reagerer inden i aften på transfermarkedet, må vi forsøge at sjusse os igennem med det hold, vi nu har. Det hold befinder sig i Superligaens nederste halvdel tæt på nedrykningsstregen og med lysår op til 1. pladsen. Det er dén virkelighed, vi skal agere ud fra, og her synes jeg, det er relevant at stille spørgsmålstegn ved taktikken.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 31. aug 2014, 15:51

634 skrev:Dejligt at se der var point i handskerne hos Nikolai Larsen og i fødderne hos Anders Jacobsen.
De 3 første kampe viste at der spilles om at forsvare vundne medaljer fra sidste sæson, nu er det blevet en kamp om ikke at falde under 10 pladsen!
Selvfølgelig vil Tulio da være en forstærkning, men det vil Messi også. Det jeg mener, er om det er en realistisk drøm med Tulio. Jeg tror det ikke. Men jeg begynder faktisk at savne Søren Frederiksen. Han levere et stort genpres på modstanderne, det gør Helenius ikke. Han er også hurtigere end Helenius. Så kan jeg godt leve med hans manglende teknik, men han kan altså godt score mål.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 31. aug 2014, 15:52

Funky skrev:
Det lyder helt Morten Olsen-dumstædigt, når hverken backs, kanter, eller central midt for den sags skyld, kan håndtere dét spil. Superligaen er altså ikke en træningsturnering, og jeg synes heller ikke det, du siger, rimer særligt godt på Kents højtbesungne evne til at sætte holdet efter spillernes evner.
Ikke desto mindre så var der en kæmpe artikel omkring det for noget tid siden. Man snakkede endda om, at taktikken ikke skulle være afhængig af den siddende træner, og at det er spillere til systemet, som man vil søge at udvikle i klubben. Selvfølgelig vil Kent tilpasse elementer til vores nuværende trup, men jeg tror også, at det er den øvelse, vi har gang i lige nu.

Men jeg ved godt, at der er nogle stykker, der er ved at panikke fuldstændigt. Det må I så selv rode med. Jeg synes heller ikke, vi er gode lige for tiden, men jeg satser på, at vi kan ende efterårssæsonen i top 6, og så ser vi på det igen til foråret. Men når nu der er enkelte, der taler om, at vi er favoritter til nedrykning, så kan jeg godt se, at vi står forskellige steder lige nu.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 31. aug 2014, 15:53

jensemand57 skrev:
634 skrev:Dejligt at se der var point i handskerne hos Nikolai Larsen og i fødderne hos Anders Jacobsen.
Selvfølgelig vil Tulio da være en forstærkning, men det vil Messi også. Det jeg mener, er om det er en realistisk drøm med Tulio. Jeg tror det ikke. Men jeg begynder faktisk at savne Søren Frederiksen. Han levere et stort genpres på modstanderne, det gør Helenius ikke. Han er også hurtigere end Helenius. Så kan jeg godt leve med hans manglende teknik, men han kan altså godt score mål.
Jeps. Folk som Wichmann, Augu og Frederiksen må sidde og se på det elendige spil, man spiller lige nu, og undre sig lidt over, hvad der EGENTLIG skal til, før de får en ærlig chance som andet end nødløsninger og sene indskiftere.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 31. aug 2014, 15:58

Nu var der selvfølgelig også positive elementer i kampen. Børsting bliver spændende at følge og Gorte virker rigtig spændende på backen.

Besvar