Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Frygah
Allstar
Allstar

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Frygah » 9. mar 2015, 00:19

Arendt skrev:
Frygah skrev:
thomasjn skrev:
Arendt skrev:Jeg var på stadion i dag og vil gerne henvende mig til de "AaB-fans", som udvandrede i det 41 minut samt andre, der valgte at kaste øl på kontrollørerne og opførte sig forfærdeligt.

Hvad er formålet med jeres gang på stadion? Er det at støtte vores hold, eller drejer det sig i stedet om at sætte bannere op eller lignende?

Med jeres udgang mistede vi desværre noget af stemningen bag mål, men Spar Nord tribunen vil bestå med sang og fest uden jer. I svigtede drengene i dag, og i svigtede ligeledes også jeres med-fans. Vi er 12-mand, som er medvirkende til at hive sejren hjem. Vi skal være med til at støtte drengene, når de har det svært på banen og hive dem op i svære perioder af kampene. Jeg kan godt forstå Enevoldsens reaktion, da han scorede det afgørende mål. Det var ikke godt nok i dag, men i fremtiden skal vi genopbygge vores fort på Aalborg stadion.

Ingen er større end holdet, og ingen er uerstattelige. Det er et regulært selvmål fra jeres side, for jeres adfærd ændrer intet. Tværtimod vil kontrollørerne fremadrettet være mere opmærksomme og striks, og det er ærgerligt, at et lille segment skal ødelægge det for den store gruppe.
Helt enig, vi kan sagtens blive enige om, at setuppet med bannerne giver nogle udfordringer, men at fans på den måde sætter sig over klubben på baggrund af dette er over stregen. Derudover er der jo mange andre måder end bannere at støtte drengene på. Det virker nærmest som om "fan-identiten" er blevet vigtigere end at støtte AaB.
Som skrevet andetsteds, så vil jeg næsten garantere at det ikke kun handler om bannere og flagene i sig selv. Det handler om måden det skete på, og den eklatante mangel på tillid som AaB har til stemningsskabende fans, om mange nok troede hørte fortiden til. Fans som gjort ufattelig meget arbejde for netop at blive set som en seriøs og respekteret samarbejdspartner, ikke kun for AaB, men også for politiet og justitsministeriet. Eksempelvis har vores egen tidligere ASC-formand været til møder med justitsministeren om netop forholdene for fodboldfans.

Jeg tror virkelig folk føler sig pisset på, når klubben giver dem en fuckfinger lige i smasken under en kamp, vedrørende et emne hvor man ikke har gidet taget fanscenen med på råd (banderne), samt vil til at registrere via awaykort. Specielt når disse fangrupper har brugt så fandens meget tid og ressourcer på at bevise man ikke er ballademagere, og netop har været central i udviklingen af en positiv fankultur i Danmark med dialogbetjente, øget kommunikation osv osv.
Som jeg også har skrevet andetsteds, så vil jeg spørge dig, om nogle AaB-fans' frustrationer og fjernede bannere berettiger udvandring og manglende støtte til klubben?

Jeg kan også godt se nogle problemstillinger angående awaykortet, og jeg synes Rasmus Trenskow har nogle gode pointer, herunder manglende dialog og at det på ingen måder er proportionalt med dette kort. 19 anholdelser er få, men problemstillingen med at registrere folk for at fjerne ballademagerne og dem, som ikke kan opføre sig ordentligt, er i min optik en rigtig god idé. Hvis du ikke har noget at skjule, er registreringen smertefri.

De personer på stadion i dag, som kastede øl på kontrollørerne m.v. har intet at gøre på et stadion. De repræsenterer AaB på hjemme -og udebane, og det er ærgerligt, hvis disse mennesker skal sætte os andre AaB-fans i bås. Jeg synes, at det er helt rimeligt, hvis de får karantæner fra gangen på stadion, da det tydeligvis ikke er på grund af fodbolden, at de kommer.
Jeg var ikke på stadion, så jeg kan ikke svare på det, da jeg ikke så hvad der skete. Derudover så laver du en behændig sammenkobling med at dem der gik = dem der kastede øl. Jeg vil til enhver tid benægte at Tifo Kaos ville finde på at smide med øl. Det nægter jeg at tro på. At der så sikkert har været folk der har kastet øl, er ikke i orden, men der skal vel ikke sættes lighedstegn mellem udvandring og ølkastning. Det ene giver karantæne, mens det andet er et helt lovligt tiltag.

Jeg kan sagtens forstå at der er folk der siger "Jeg vil ikke synge som jeg plejer" når der opstår situationer som i dag. Det har jeg selv været med til da man protesterede mod mandagskampe og holdt 10 minutters stilhed. Det har i min verden ikke noget at gøre med om den specifikke handling (det værende bannere der fjernes, eller mandagskampe), men lige så meget hvordan det sker. Havde AaB på forhånd taget kontakt og forklaret sig stille og rolig omkring hvorfor bannerne ikke kunne komme op, samtidig med at man indbød til en snak om hvordan man kunne løse det fremover, ville der givetvis ikke være en udvandring som i dag. Og det er dér problemet ligger, hvis du spørger mig.

Hvis AaB pludselig er begyndt at ignorere den dialog og gode kommunikation der har været mellem fanscenen og klubben, så er en udvandring i min verden ABSOLUT i orden, med fjernelse af bannere som "the smoking gun" i dette tilfælde. Det kunne vel lige så godt have været at man havde forbudt tromme og megafon eller alt mulig andet. Pointen er, hvis der pludselig er sket et skifte hvorpå AaB ser hele den stemningsskabende fanscene fra tifo-grupper, til capo til den almindelige syngende aktive fan, med manglende tillid fremfor gensidig respekt og forståelse som der har været så stor succes med, så er fanscenen for alvor fucked, og så kan du godt vinke farvel til stemningen som vi kender den i Aalborg.

Der var tider hvor selv almindelige tifoelskende fans nærmest blev chikaneret når de skulle ind på stadion, på trods de aldrig havde gjort noget, eller der var problemer. De tider har i årevis blevet bedre på grund af utrætteligt arbejde blandt frivillige. Hvis man ikke kan forstå at selvsamme frivillige føler sig pisset på når man tilsyneladende stikker års arbejde skråt op, så er debatten nok død allerede her.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af mich1596 » 9. mar 2015, 00:22

Og er ikke i konflikt med Aalborg stadions kontrolløre......men de "kontrollørene" har lige siden stadionombygningen slået væsentligt hårde ned på fans i Aalborg end man f.eks ser på andre sammenligenlige stadions...det fremmer ikke fodboldkultur eller fyldte stadions....fodbold er en kontaktsport......ikke en familiefrokost.
De mest hardcore hunde spiller i Schalke, Dortmund, Liverpooletcetc.
Ikke i fcn......
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 9. mar 2015, 00:25

Personligt foretrækker jeg stemningen i parken eller på Brøndby stadion frem for Farum, Haderslev eller Randers????? Hvad med jer?
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 9. mar 2015, 00:30

Frygah skrev:
Arendt skrev:
Frygah skrev:
thomasjn skrev:
Arendt skrev:Jeg var på stadion i dag og vil gerne henvende mig til de "AaB-fans", som udvandrede i det 41 minut samt andre, der valgte at kaste øl på kontrollørerne og opførte sig forfærdeligt.

Hvad er formålet med jeres gang på stadion? Er det at støtte vores hold, eller drejer det sig i stedet om at sætte bannere op eller lignende?

Med jeres udgang mistede vi desværre noget af stemningen bag mål, men Spar Nord tribunen vil bestå med sang og fest uden jer. I svigtede drengene i dag, og i svigtede ligeledes også jeres med-fans. Vi er 12-mand, som er medvirkende til at hive sejren hjem. Vi skal være med til at støtte drengene, når de har det svært på banen og hive dem op i svære perioder af kampene. Jeg kan godt forstå Enevoldsens reaktion, da han scorede det afgørende mål. Det var ikke godt nok i dag, men i fremtiden skal vi genopbygge vores fort på Aalborg stadion.

Ingen er større end holdet, og ingen er uerstattelige. Det er et regulært selvmål fra jeres side, for jeres adfærd ændrer intet. Tværtimod vil kontrollørerne fremadrettet være mere opmærksomme og striks, og det er ærgerligt, at et lille segment skal ødelægge det for den store gruppe.
Helt enig, vi kan sagtens blive enige om, at setuppet med bannerne giver nogle udfordringer, men at fans på den måde sætter sig over klubben på baggrund af dette er over stregen. Derudover er der jo mange andre måder end bannere at støtte drengene på. Det virker nærmest som om "fan-identiten" er blevet vigtigere end at støtte AaB.
Som skrevet andetsteds, så vil jeg næsten garantere at det ikke kun handler om bannere og flagene i sig selv. Det handler om måden det skete på, og den eklatante mangel på tillid som AaB har til stemningsskabende fans, om mange nok troede hørte fortiden til. Fans som gjort ufattelig meget arbejde for netop at blive set som en seriøs og respekteret samarbejdspartner, ikke kun for AaB, men også for politiet og justitsministeriet. Eksempelvis har vores egen tidligere ASC-formand været til møder med justitsministeren om netop forholdene for fodboldfans.

Jeg tror virkelig folk føler sig pisset på, når klubben giver dem en fuckfinger lige i smasken under en kamp, vedrørende et emne hvor man ikke har gidet taget fanscenen med på råd (banderne), samt vil til at registrere via awaykort. Specielt når disse fangrupper har brugt så fandens meget tid og ressourcer på at bevise man ikke er ballademagere, og netop har været central i udviklingen af en positiv fankultur i Danmark med dialogbetjente, øget kommunikation osv osv.
Som jeg også har skrevet andetsteds, så vil jeg spørge dig, om nogle AaB-fans' frustrationer og fjernede bannere berettiger udvandring og manglende støtte til klubben?

Jeg kan også godt se nogle problemstillinger angående awaykortet, og jeg synes Rasmus Trenskow har nogle gode pointer, herunder manglende dialog og at det på ingen måder er proportionalt med dette kort. 19 anholdelser er få, men problemstillingen med at registrere folk for at fjerne ballademagerne og dem, som ikke kan opføre sig ordentligt, er i min optik en rigtig god idé. Hvis du ikke har noget at skjule, er registreringen smertefri.

De personer på stadion i dag, som kastede øl på kontrollørerne m.v. har intet at gøre på et stadion. De repræsenterer AaB på hjemme -og udebane, og det er ærgerligt, hvis disse mennesker skal sætte os andre AaB-fans i bås. Jeg synes, at det er helt rimeligt, hvis de får karantæner fra gangen på stadion, da det tydeligvis ikke er på grund af fodbolden, at de kommer.
Jeg var ikke på stadion, så jeg kan ikke svare på det, da jeg ikke så hvad der skete. Derudover så laver du en behændig sammenkobling med at dem der gik = dem der kastede øl. Jeg vil til enhver tid benægte at Tifo Kaos ville finde på at smide med øl. Det nægter jeg at tro på. At der så sikkert har været folk der har kastet øl, er ikke i orden, men der skal vel ikke sættes lighedstegn mellem udvandring og ølkastning. Det ene giver karantæne, mens det andet er et helt lovligt tiltag.

Jeg kan sagtens forstå at der er folk der siger "Jeg vil ikke synge som jeg plejer" når der opstår situationer som i dag. Det har jeg selv været med til da man protesterede mod mandagskampe og holdt 10 minutters stilhed. Det har i min verden ikke noget at gøre med om den specifikke handling (det værende bannere der fjernes, eller mandagskampe), men lige så meget hvordan det sker. Havde AaB på forhånd taget kontakt og forklaret sig stille og rolig omkring hvorfor bannerne ikke kunne komme op, samtidig med at man indbød til en snak om hvordan man kunne løse det fremover, ville der givetvis ikke være en udvandring som i dag. Og det er dér problemet ligger, hvis du spørger mig.

Hvis AaB pludselig er begyndt at ignorere den dialog og gode kommunikation der har været mellem fanscenen og klubben, så er en udvandring i min verden ABSOLUT i orden, med fjernelse af bannere som "the smoking gun" i dette tilfælde. Det kunne vel lige så godt have været at man havde forbudt tromme og megafon eller alt mulig andet. Pointen er, hvis der pludselig er sket et skifte hvorpå AaB ser hele den stemningsskabende fanscene fra tifo-grupper, til capo til den almindelige syngende aktive fan, med manglende tillid fremfor gensidig respekt og forståelse som der har været så stor succes med, så er fanscenen for alvor fucked, og så kan du godt vinke farvel til stemningen som vi kender den i Aalborg.
Mit første spørgsmål var en henvisningen til udvandringen, mens mine andre holdninger var svar til din problemstilling stillet op angående away-kortet. Jeg vil derfor ikke sætte lighedstegn, men adskille disse to ting.

Jeg er fuldstændig enig i, at der skal være dialog omkring tingene. Kunne dette ikke være gjort efter kampen? Spillerne har brug for vores opbakning i kampene, og jeg synes problemet ligger i, at folk forlader tribunen og dermed svigter holdet på grund af manglende dialog om et banner. Hvis du ikke er enig i dette, er vi uenige.

Jeg har været til samtlige hjemmekampe i halvanden sæson, da jeg er tilflytter, og der har folk opført sig ordentligt. Jeg kan godt forstå frustrationerne, fordi away-kortet generaliserer fodboldfans, men det er også med til at holde ballademagere fra fodboldens verden. Det er ærgerligt, at jeg skal registreres for at tage på en away, men hvis jeg virkelig vil afsted og støtte mit hold, så har jeg intet problem i at registrere mig. Jeg har intet at skjule.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Voldum

Indlæg af Njak » 9. mar 2015, 00:53

Jeg er helt uenig angående stemningen på Weber. Hvor jeg sad var der forfærdelig tam stemning.

Jeg har alle år jeg er kommet på stadion stået på Spar Nord, men mod Brøndby og Randers har jeg "flottet" mig ved at sidde på Weber. Dette har vist sig at være et kæmpe kulturchok. Hold op hvor er stemningen tung og doven.

Jeg er som alle andre ærgerlig over denne sæson ikke er ligeså vildt fed, som sidste år, men jeg bliver ved med at komme og bakke op på stadion. Godt nok må jeg indrømme jeg ikke selv er den bedste til at stå og skråle med uden jeg har fået lidt fadøl. Især derfor har jeg mega respekt for de stemningsspredere der står og synger deres hjerte ud og skaber en fed stemning på Spar Nord. I stedet falder det mig mere naturligt at bidrage til stemningen ved at klappe. Det tror jeg flere ligesom mig føler er en god måde at bidrage en smule til stemningen uden at afsløre sine forfærdelige sangstemme, etc. etc.

Fra min plads på den øvre Weber var der ikke meget stemning for at klappe, synge eller rejse sig op. Det føltes af og til som om man var en freak fordi man klappede af en fighter-tackling, fra de søgende blikke folk sendte, efter ham der forstyrede freden. Særligt akavet blev stemningen da "op-og-stå-sangen" kunne høres i det fjerne og vi var et par der fuldte med på den.

Lad mig slå fast at jeg godt ved jeg kan lette min fede røv og stille mig tilbage på stemningstribunen og lade folk sidde i fred på Weber, men syntes blot det er surt hvis denne tendens (som jeg ser ud fra de to kampe) bliver generel og der fremover nærmest kun vil være stemning på Spar Nord. Lad mig også pointere at jeg ikke forventer at alle står og skråler deres stemmebånd i stykker eller klapper deres hænder til blods, men det er tit dejligt nemt at hoppe med på en klappebølge som spreder stemningen.

Nu var jeg en af de "heldige" som var i Brügge for nyligt, hvor jeg syntes AaB's stemningsskabere viste sig fra deres bedste side, især pga. stillingen, den umulige mission og vejret taget i betragtning. Her var det en fin blanding af at alle bidrog til en fed stemning enten ved at klappe eller synge. Sådan kunne man altid drømme om stemningen var på stadion, men bare en lille del af det ville klæde stadion.

Jeg ved godt vi nordjyder ikke altid er lige nemme at imponere og det nok ikke har hjulpet at blive voldtaget i europa og pokalen for kort tid siden og spillet idag er heller ikke prangende, men jeg forstår ikke hvorfor man ikke bakker en smule op når man nu alligevel er på stadion og AaB er ved at vinde en meget tæt top-3-kamp i en svær tid. Personligt tror jeg folk er blevet for vante efter sidste sæson. Nuvel jeg ser nok spøgelser og maler fanden på væggen og overdriver måske sågar en smule, men jeg beder i min natte-bøn for en bedre stemning mod Sønderjyske næste gang og endnu 3 fantastiske point.

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 9. mar 2015, 00:54

Arendt skrev:Ps. så er jeg beæret over tilbuddet som delt formand med Thomasjn, men jeg har desværre ikke tid i øjeblikket, da jeg er optaget af andre ting. Det lyder ellers spændende.
Nej dit synspunkt er netop typisk folk, som ikke har tid til det selv og som derfor grundlæggende mangler respekten og forståelsen for dem, der bruger al deres tid på at bygge tingene op.

Men tilbuddet står ved magt. Du kan få resten af 2015 til at imponere mig.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 9. mar 2015, 01:13

Fabbe skrev:
Arendt skrev:Ps. så er jeg beæret over tilbuddet som delt formand med Thomasjn, men jeg har desværre ikke tid i øjeblikket, da jeg er optaget af andre ting. Det lyder ellers spændende.
Nej dit synspunkt er netop typisk folk, som ikke har tid til det selv og som derfor grundlæggende mangler respekten og forståelsen for dem, der bruger al deres tid på at bygge tingene op.

Men tilbuddet står ved magt. Du kan få resten af 2015 til at imponere mig.
Jeg har udtrykt stor respekt for jer i denne tråd samt i kamptråden mod Randers. Jeg har i den anden tråd ligeledes vist stor forståelse. Det er ikke det, som dette handler om. Det handler om at støtte drengene i medgang og modgang, og selvom der er konflikter og tvister i intern og ekstern regi.

I stedet for at forholde dig til den konkrete problemstilling, vil du have mig til at gøre det bedre, end det stykke arbejde som allerede bliver gjort. Det er ikke det, som det handler om. Hvis du ikke kan forstå, hvorfor jeg tager fat i denne problematik, er det rigtig ærgerligt. Jeg har fremlagt mit synspunkt, og hvis du ikke er enig, bliver vi nok aldrig enige. Hensigten med mit oprindelige indlæg var at belyse problemstillingen.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Favoritspiller: Mæhle

Indlæg af vandmelonen » 9. mar 2015, 02:54

Arendt skrev: Jeg kan også godt se nogle problemstillinger angående awaykortet, og jeg synes Rasmus Trenskow har nogle gode pointer, herunder manglende dialog og at det på ingen måder er proportionalt med dette kort. 19 anholdelser er få, men problemstillingen med at registrere folk for at fjerne ballademagerne og dem, som ikke kan opføre sig ordentligt, er i min optik en rigtig god idé. Hvis du ikke har noget at skjule, er registreringen smertefri.

Så du vil ikke have skadet dit eget ry som fan, fordi få medfans har kastet med et par øl? Du er jo selv uskyldig og har absolut ingenting med episoden at gøre.

Alligevel synes du dog, at det er fint at alle fodboldfans skal lade sig registrere i et awayregister og blive mistænkeliggjort som ballademagere. 99 % af fansene er godt nok uskyldige og har aldrig lavet ballade til kampe... Men hvad fa'en.

Kan du se en sammenhæng?

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 9. mar 2015, 05:43

Når man læser tråden herinde, så føler man egentlig at energien og tiden er spildt på alt det man laver for klubben.
Hver evig eneste dag, bliver der brugt timer på at arrangere busture, tifoer, hjemmebane-arrangementer, merchandise, osv.

Jeg er frustreret og det samme er vi i resten af den aktive miljø. Vi bliver modarbejdet hver anden søndag - på egen tribune og af "egne" vagter.
Banneret der blev fjernet efter 25 minutter, var dråben der fik det velkendte bæger til at flyde over. Vi søger dialog med Gaarde og AaB, men når der f.eks. går 2 måneder før man får et svar, så er følelsen altså at man bliver tilsidesat og overset.

Udefra kan jeg måske godt se at det virker drastisk, men vi kæmper en evig kamp mod vores elskede klub, som desværre ingen interesse har i at tage deres aktive fans seriøs. Det gør mig, oprindeligt, ked af at skrive og føle der her. Afmagt er ordet vi står tilbage med, når vi står udenfor tribunen og egentlig bare ser kontrollen stå på stadion og grine af os.

Men jeg vil da blive glad, hvis andre folk er klar til at lægge liv, sjæl og timer på daglig basis i miljøet.

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Corona » 9. mar 2015, 07:10

Hvor er der bare mangle på respekt overfor de folk der slider sig halvt ihjel på Vest. Aalborg stadion er intet uden dem. Intet. Håber at Gaarde og co. får lidt fornuft banket ind i hovedet og der bliver fundet en løsning. Hatten af for jer der gik.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 9. mar 2015, 07:28

Dot Bot skrev:Når man læser tråden herinde, så føler man egentlig at energien og tiden er spildt på alt det man laver for klubben.
Hver evig eneste dag, bliver der brugt timer på at arrangere busture, tifoer, hjemmebane-arrangementer, merchandise, osv.

Jeg er frustreret og det samme er vi i resten af den aktive miljø. Vi bliver modarbejdet hver anden søndag - på egen tribune og af "egne" vagter.
Banneret der blev fjernet efter 25 minutter, var dråben der fik det velkendte bæger til at flyde over. Vi søger dialog med Gaarde og AaB, men når der f.eks. går 2 måneder før man får et svar, så er følelsen altså at man bliver tilsidesat og overset.

Udefra kan jeg måske godt se at det virker drastisk, men vi kæmper en evig kamp mod vores elskede klub, som desværre ingen interesse har i at tage deres aktive fans seriøs. Det gør mig, oprindeligt, ked af at skrive og føle der her. Afmagt er ordet vi står tilbage med, når vi står udenfor tribunen og egentlig bare ser kontrollen stå på stadion og grine af os.

Men jeg vil da blive glad, hvis andre folk er klar til at lægge liv, sjæl og timer på daglig basis i miljøet.
Det er sørgeligt at høre at ledelsen ikke tager det aktive miljø alvorligt. Det er en farlig udvikling ledelsen/vagterne har gang i. Klubben bør derimod gøre alt for at støtte op om fanscenen, hvis ikke risikerer de at miste rigtig meget.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 9. mar 2015, 07:43

Jeg er helt enig I, at det ikke er optimalt med de diodebander der er sat op. Og det er ærgerligt, at de aktive ikke føler sig hørt. Når det så er sagt, så irriterer det mig, at holdningen er den, at er man ikke "aktiv" og har en anden holdning end de aktive, så er man idiot, langtribune spasser etc. Der er ikke noget at sige til, at der bliver færre der ønsker at stå og skråle med under hele kampen. Retorikken og tankerne om andre fans end "de aktive" fordrer ikke et større sammenhold og endnu mere liv på tribunen!

Og lige en ting til... Det kan godt være at Gaarde ikke har været hurtig til at svare tlbage de sidste par måneder, men med transfervindue, træningslejr, pokalkampe, SL opstart, EL forberedelser og kampe, så kan det vel være, at manden simpelthen ikke har haft tid til at prioritere dialog med fans? Lige meget hvor meget fans betyder for klubben og spillerne, så er der en forretning der skal drives, og det synes lidt at blive forklejnet i snakken om identitet og "rettigheder" på tribunen.
Ska' vi hak'?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 9. mar 2015, 07:48

MrBangDK skrev:Jeg er helt enig I, at det ikke er optimalt med de diodebander der er sat op. Og det er ærgerligt, at de aktive ikke føler sig hørt. Når det så er sagt, så irriterer det mig, at holdningen er den, at er man ikke "aktiv" og har en anden holdning end de aktive, så er man idiot, langtribune spasser etc. Der er ikke noget at sige til, at der bliver færre der ønsker at stå og skråle med under hele kampen. Retorikken og tankerne om andre fans end "de aktive" fordrer ikke et større sammenhold og endnu mere liv på tribunen!

Og lige en ting til... Det kan godt være at Gaarde ikke har været hurtig til at svare tlbage de sidste par måneder, men med transfervindue, træningslejr, pokalkampe, SL opstart, EL forberedelser og kampe, så kan det vel være, at manden simpelthen ikke har haft tid til at prioritere dialog med fans? Lige meget hvor meget fans betyder for klubben og spillerne, så er der en forretning der skal drives, og det synes lidt at blive forklejnet i snakken om identitet og "rettigheder" på tribunen.
Det er et prioriterings spørgsmål. Det tager vel 10 minutter at skrive en mail, hvor han kort kunne forklare klubbens bevæggrunde. At han så måske ikke havde tid i en travl periode til et møde er hvad det er, men det er godt nok dårlig stil at han næsten ikke gider svare. Det får mig til at tænke at klubben ikke ligefrem vægter fanscenen højt.

Trods travlhed tvivler jeg meget stærkt på om klubben eksempelvis havde siddet en henvendelse fra Spar Nord overhørig i et par måneder.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 9. mar 2015, 07:55

frederikshavneren skrev:
MrBangDK skrev:Jeg er helt enig I, at det ikke er optimalt med de diodebander der er sat op. Og det er ærgerligt, at de aktive ikke føler sig hørt. Når det så er sagt, så irriterer det mig, at holdningen er den, at er man ikke "aktiv" og har en anden holdning end de aktive, så er man idiot, langtribune spasser etc. Der er ikke noget at sige til, at der bliver færre der ønsker at stå og skråle med under hele kampen. Retorikken og tankerne om andre fans end "de aktive" fordrer ikke et større sammenhold og endnu mere liv på tribunen!

Det er et prioriterings spørgsmål. Det tager vel 10 minutter at skrive en mail, hvor han kort kunne forklare klubbens bevæggrunde. At han så måske ikke havde tid i en travl periode til et møde er hvad det er, men det er godt nok dårlig stil at han næsten ikke gider svare. Det får mig til at tænke at klubben ikke ligefrem vægter fanscenen højt
Det kan jo bare ikke klares med 10 minutter! For lige meget hvor meget Gaarde vil skrive, så vil det ikke være godt nok. Der skal dialog til! Og du kan sige nok så meget om, at det blot er spørgsmål om at prioritere.. har du nogen som helst indsigt I, hvor meget der er blevet knoklet igennem på gangene I AaB I foråret?

Lur mig om det ikke vil være være en god idé at tage fat om det igen, nu hvor vi kun har ét fokus.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 9. mar 2015, 08:14

frederikshavneren skrev:

Det er et prioriterings spørgsmål. Det tager vel 10 minutter at skrive en mail, hvor han kort kunne forklare klubbens bevæggrunde. At han så måske ikke havde tid i en travl periode til et møde er hvad det er, men det er godt nok dårlig stil at han næsten ikke gider svare. Det får mig til at tænke at klubben ikke ligefrem vægter fanscenen højt.

Trods travlhed tvivler jeg meget stærkt på om klubben eksempelvis havde siddet en henvendelse fra Spar Nord overhørig i et par måneder.
Jeg har ikke lige fulgt med. Men har man sendt en ordenlig mail til Gaarde for tid siden, som han ikke har besvaret?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 9. mar 2015, 08:25

Nu er jeg for gammel og forstenet men det er meget sjovt at læse hvordan det er ligegyldigt at nogle udvandrende og samtidig bebrejde dem for at de ikke var der til at støtte holdet.

Det er fremmed for mig at folk der ikke har en andel i arbejdet skal have en mening om hvordan det er at blive modarbejdet af kontrollører. Jeg synes ikke det er svært at forstå det er irriterende og generende.

Jeg er slet ikke i tvivl om at kontrollører ikke har forståelse for fankultur eller fodboldkultur, lige så lidt som dørmænd har forståelse for musik og dans.

Selvfølgelig er det en identitet at være fan og det drejer sig ikke kun om at støtte holdet eller være selvopofrende for et kommercielt foretagende, det siger vel sig selv. Dem der står for så meget stemning og lign. gør det jo fordi de synes det er sjovt, det er jo ikke et arbejde for dem, men en livsstil/interesse.

Det er urimeligt at det skal stilles op som om de skal ofre sig selv for AaB A/S - det er der jo ingen der er interesserede i, slet ikke dem der sidder og brokker sig over noget som de ikke er involveret i eller savner (ifølge dem selv).

Jeg savner dengang der ikke var så mange emsige kontrollører og jeg savner at banen kunne invaderes og man kunne feste sammen med spilerne som i 1995. Jeg savner også at kunne gå til fodbold og der ikke var en risiko for en idiot der kaster øl ud over dem der står foran.

Men jeg er sgu for gammel.

DET VAR BEDRE DENGANG :innocent:
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Gamen

Indlæg af Gamen » 9. mar 2015, 08:29

Det er nu bl.a. derfor klubben har pligt til, jvf. UEFA's regelsæt og licens-krav, at have en SLO (Supporter Liaison Officer), der er bindeled mellem fans og klubben, og som skal have klare beføjelser jvf. UEFA.
Her har "Lars "Kosten" Thomsen hidtil været ansat, men sandsynligvis skal der findes en ny. Og alt tyder på, at AaB heller ikke har været gode nok til at understøtte dét arbejde.

Her må jeg bare sige at klubber som FCK og Brøndby er hestehoveder foran AaB. SLO'erne er til møder med klubbens øverste ledelse jævnligt, de har stor indflydelse, og de har valgt personer med stor respekt fra fanmiljøet så dialogen foregår meget smidigt. Det er mit klare indtryk, at man i alt for mange klubber ser det som en parade-rolle, hvilket er enormt respektløst overfor de aktive fans.

Her må AaB også snart tage et aktivt valg om hvad man vil. Og drop nu det med, at man har for travlt. Hvis en klub ikke har tid til at lytte til sine fans, så har den et stort problem.

Kravet om en SLO fremgår af artikel 35 fra UEFA Club Licensing and Financial Fair Play Regulations fra 2010, der i korte træk beskriver følgende om formålet med en SLO:

- To establish networks of SLOs at a national and European level to facilitate the sharing of knowledge and best practice and improve the relationships between the various stakeholders, in particular the relationship between supporters and club directors/owners and safety and security organisations.

- To provide some guarantee that a minimum level of communication flow occurs between clubs and supporters and hence reduce the likelihood of supporters becoming disenfranchised.

- To better align the ability of supporters to feed into club decision-making with their huge importance to clubs.

- To provide incentive for largely unorganised club supporter bases to come together and express their views. A better organised fan base will have added power to its voice and the SLO will provide an improved opportunity for this voice to be heard.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 9. mar 2015, 08:37

Gamen skrev:Det er nu bl.a. derfor klubben har pligt til, jvf. UEFA's regelsæt og licens-krav, at have en SLO (Supporter Liaison Officer), der er bindeled mellem fans og klubben, og som skal have klare beføjelser jvf. UEFA.
Her har "Lars "Kosten" Thomsen hidtil været ansat, men sandsynligvis skal der findes en ny. Og alt tyder på, at AaB heller ikke har været gode nok til at understøtte dét arbejde.

Her må jeg bare sige at klubber som FCK og Brøndby er hestehoveder foran AaB. SLO'erne er til møder med klubbens øverste ledelse jævnligt, de har stor indflydelse, og de har valgt personer med stor respekt fra fanmiljøet så dialogen foregår meget smidigt. Det er mit klare indtryk, at man i alt for mange klubber ser det som en parade-rolle, hvilket er enormt respektløst overfor de aktive fans.

Her må AaB også snart tage et aktivt valg om hvad man vil. Og drop nu det med, at man har for travlt. Hvis en klub ikke har tid til at lytte til sine fans, så har den et stort problem.

Kravet om en SLO fremgår af artikel 35 fra UEFA Club Licensing and Financial Fair Play Regulations fra 2010, der i korte træk beskriver følgende om formålet med en SLO:

- To establish networks of SLOs at a national and European level to facilitate the sharing of knowledge and best practice and improve the relationships between the various stakeholders, in particular the relationship between supporters and club directors/owners and safety and security organisations.

- To provide some guarantee that a minimum level of communication flow occurs between clubs and supporters and hence reduce the likelihood of supporters becoming disenfranchised.

- To better align the ability of supporters to feed into club decision-making with their huge importance to clubs.

- To provide incentive for largely unorganised club supporter bases to come together and express their views. A better organised fan base will have added power to its voice and the SLO will provide an improved opportunity for this voice to be heard.
Det er godt at du har så meget indsigt I AaB, at du kan prioritere deres tid!!

Jeg er helt enig på SLO rollen. Den skal bare op at køre - og skal netop være bindeleddet mellem ALLE grupper af fans og AaB - dvs. også de folk på langsiden som du foragter.
Ska' vi hak'?

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af 9520AaB » 9. mar 2015, 08:42

Jeg må jo så være en af langsideidioterne:-), skægt nok synes jeg at i på Vest laver en fed stemning, jeg køber bare ikke argumentet, at når man ikke får sin vilje, så udvandrer vi. "Aldrig gir vi op" synges fra jer ind imellem, så vis det!!, kæmp for alt hvad i har kært!!, det vil give mere respekt fra mig end at udvandre.
Vi er alle fans på forskellige måder, det skal vi værne om og respektere.
Jeg sidder eksempelvis på Weber, med min gamle far, der måske er den person, der har haft sæsonkort i længst tid. Selv i 3. division sad vi hver gang ned og så alle kampe. Lynge har hædret den gamle som en af de mest trofaste. At vi sidder på Weber gør vel ikke os mindre værd. Så kære Vest, kæmp og i har min respekt, udvandre og jeg opfatter jeg som nogle der bare ikke kan lide ikke at få deres vilje. Thats it.

Gamen

Indlæg af Gamen » 9. mar 2015, 08:55

MrBangDK skrev: Det er godt at du har så meget indsigt I AaB, at du kan prioritere deres tid!!

Jeg er helt enig på SLO rollen. Den skal bare op at køre - og skal netop være bindeleddet mellem ALLE grupper af fans og AaB - dvs. også de folk på langsiden som du foragter.
Jeg foragter ikke folk på langsiden. Jeg skammer mig over, at der sidder mennesker derovre, der nedlader sig til at kalde dem der bruger en stor del af deres fritid på AaB for tudeprinsesser. Uagtet at nogle af de samme mennesker nyder godt af tifoer, arrangementer, merchandise, togtransport på udebane mm. Samt ikke mindst at folk i de aktive grupper har arbejdet hårdt for at sikre, at det skal være en bedre oplevelse at gå til fodbold som AaB-fan, bl.a. via aktiv deltagelse i uddannelse af dialogbetjente og tilrettelæggelse af selvsamme uddannelse.

Det handler ikke om at andre skal prioritere AaB's tid, men enhver klub med respekt for sig selv sætter tid af til arbejdet med fans. Og når man ser på "Hele Nordjyllands Hold"-kampagnen, hvordan AaB bruger billeder af fans og tifoer, f.eks. i deres markedsføring, samt alle de flotte ord fra tiden hvor AaB (igen) var ved at gå bankerot og folk alligevel bakkede loyalt op, så ville det være meget uklædeligt af AaB at nedprioritere deres fans.

Besvar