Jeg var ikke på stadion, så jeg kan ikke svare på det, da jeg ikke så hvad der skete. Derudover så laver du en behændig sammenkobling med at dem der gik = dem der kastede øl. Jeg vil til enhver tid benægte at Tifo Kaos ville finde på at smide med øl. Det nægter jeg at tro på. At der så sikkert har været folk der har kastet øl, er ikke i orden, men der skal vel ikke sættes lighedstegn mellem udvandring og ølkastning. Det ene giver karantæne, mens det andet er et helt lovligt tiltag.Arendt skrev:Som jeg også har skrevet andetsteds, så vil jeg spørge dig, om nogle AaB-fans' frustrationer og fjernede bannere berettiger udvandring og manglende støtte til klubben?Frygah skrev:Som skrevet andetsteds, så vil jeg næsten garantere at det ikke kun handler om bannere og flagene i sig selv. Det handler om måden det skete på, og den eklatante mangel på tillid som AaB har til stemningsskabende fans, om mange nok troede hørte fortiden til. Fans som gjort ufattelig meget arbejde for netop at blive set som en seriøs og respekteret samarbejdspartner, ikke kun for AaB, men også for politiet og justitsministeriet. Eksempelvis har vores egen tidligere ASC-formand været til møder med justitsministeren om netop forholdene for fodboldfans.thomasjn skrev:Helt enig, vi kan sagtens blive enige om, at setuppet med bannerne giver nogle udfordringer, men at fans på den måde sætter sig over klubben på baggrund af dette er over stregen. Derudover er der jo mange andre måder end bannere at støtte drengene på. Det virker nærmest som om "fan-identiten" er blevet vigtigere end at støtte AaB.Arendt skrev:Jeg var på stadion i dag og vil gerne henvende mig til de "AaB-fans", som udvandrede i det 41 minut samt andre, der valgte at kaste øl på kontrollørerne og opførte sig forfærdeligt.
Hvad er formålet med jeres gang på stadion? Er det at støtte vores hold, eller drejer det sig i stedet om at sætte bannere op eller lignende?
Med jeres udgang mistede vi desværre noget af stemningen bag mål, men Spar Nord tribunen vil bestå med sang og fest uden jer. I svigtede drengene i dag, og i svigtede ligeledes også jeres med-fans. Vi er 12-mand, som er medvirkende til at hive sejren hjem. Vi skal være med til at støtte drengene, når de har det svært på banen og hive dem op i svære perioder af kampene. Jeg kan godt forstå Enevoldsens reaktion, da han scorede det afgørende mål. Det var ikke godt nok i dag, men i fremtiden skal vi genopbygge vores fort på Aalborg stadion.
Ingen er større end holdet, og ingen er uerstattelige. Det er et regulært selvmål fra jeres side, for jeres adfærd ændrer intet. Tværtimod vil kontrollørerne fremadrettet være mere opmærksomme og striks, og det er ærgerligt, at et lille segment skal ødelægge det for den store gruppe.
Jeg tror virkelig folk føler sig pisset på, når klubben giver dem en fuckfinger lige i smasken under en kamp, vedrørende et emne hvor man ikke har gidet taget fanscenen med på råd (banderne), samt vil til at registrere via awaykort. Specielt når disse fangrupper har brugt så fandens meget tid og ressourcer på at bevise man ikke er ballademagere, og netop har været central i udviklingen af en positiv fankultur i Danmark med dialogbetjente, øget kommunikation osv osv.
Jeg kan også godt se nogle problemstillinger angående awaykortet, og jeg synes Rasmus Trenskow har nogle gode pointer, herunder manglende dialog og at det på ingen måder er proportionalt med dette kort. 19 anholdelser er få, men problemstillingen med at registrere folk for at fjerne ballademagerne og dem, som ikke kan opføre sig ordentligt, er i min optik en rigtig god idé. Hvis du ikke har noget at skjule, er registreringen smertefri.
De personer på stadion i dag, som kastede øl på kontrollørerne m.v. har intet at gøre på et stadion. De repræsenterer AaB på hjemme -og udebane, og det er ærgerligt, hvis disse mennesker skal sætte os andre AaB-fans i bås. Jeg synes, at det er helt rimeligt, hvis de får karantæner fra gangen på stadion, da det tydeligvis ikke er på grund af fodbolden, at de kommer.
Jeg kan sagtens forstå at der er folk der siger "Jeg vil ikke synge som jeg plejer" når der opstår situationer som i dag. Det har jeg selv været med til da man protesterede mod mandagskampe og holdt 10 minutters stilhed. Det har i min verden ikke noget at gøre med om den specifikke handling (det værende bannere der fjernes, eller mandagskampe), men lige så meget hvordan det sker. Havde AaB på forhånd taget kontakt og forklaret sig stille og rolig omkring hvorfor bannerne ikke kunne komme op, samtidig med at man indbød til en snak om hvordan man kunne løse det fremover, ville der givetvis ikke være en udvandring som i dag. Og det er dér problemet ligger, hvis du spørger mig.
Hvis AaB pludselig er begyndt at ignorere den dialog og gode kommunikation der har været mellem fanscenen og klubben, så er en udvandring i min verden ABSOLUT i orden, med fjernelse af bannere som "the smoking gun" i dette tilfælde. Det kunne vel lige så godt have været at man havde forbudt tromme og megafon eller alt mulig andet. Pointen er, hvis der pludselig er sket et skifte hvorpå AaB ser hele den stemningsskabende fanscene fra tifo-grupper, til capo til den almindelige syngende aktive fan, med manglende tillid fremfor gensidig respekt og forståelse som der har været så stor succes med, så er fanscenen for alvor fucked, og så kan du godt vinke farvel til stemningen som vi kender den i Aalborg.
Der var tider hvor selv almindelige tifoelskende fans nærmest blev chikaneret når de skulle ind på stadion, på trods de aldrig havde gjort noget, eller der var problemer. De tider har i årevis blevet bedre på grund af utrætteligt arbejde blandt frivillige. Hvis man ikke kan forstå at selvsamme frivillige føler sig pisset på når man tilsyneladende stikker års arbejde skråt op, så er debatten nok død allerede her.