Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Forza » 22. jul 2025, 11:09

RicoBR02 skrev:
22. jul 2025, 11:07
AlbertE skrev:
22. jul 2025, 10:54
Dejligt farvel og tak til ham lad os håbe de bliver lynhurtigt enige allesammen så vi ka’ slippe af med ham og få nogen ind der vil være her!!
Vi er enige om at der aldrig har været noget fremme om at MJ ikke vil være i klubben ikke?
Sousa blev væk fra træning og nægtede at lade sig skifte ind, alligevel mente folk herinde at han skulle spille hver kamp og at det var en fejl at sælge ham. Debatsiden er satme et specielt sted..
Manden smed anførerbindet i protest, da AaB ikke accepterede Bodøs bud på ham. Det er da en ret klar indikation af at manden ikke vil være her længere.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

AlbertE
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 22. jul 2025, 11:23

Forza skrev:
22. jul 2025, 11:09
RicoBR02 skrev:
22. jul 2025, 11:07
AlbertE skrev:
22. jul 2025, 10:54
Dejligt farvel og tak til ham lad os håbe de bliver lynhurtigt enige allesammen så vi ka’ slippe af med ham og få nogen ind der vil være her!!
Vi er enige om at der aldrig har været noget fremme om at MJ ikke vil være i klubben ikke?
Sousa blev væk fra træning og nægtede at lade sig skifte ind, alligevel mente folk herinde at han skulle spille hver kamp og at det var en fejl at sælge ham. Debatsiden er satme et specielt sted..
Manden smed anførerbindet i protest, da AaB ikke accepterede Bodøs bud på ham. Det er da en ret klar indikation af at manden ikke vil være her længere.
Det og så hele situationen med det slap ud til medierne før det havde nået ind til ledelsen, jeg har mistet alt for ham, jeg var pro sousa ind til jeg hørte om han blev væk fra træning, så ja ja debat siden er et meget sjovt sted

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 22. jul 2025, 11:32

Afsted med Jørgensen og brug hele pisset på at stabilisere vores midterakse.

1. Stk kvalitets central forsvarsspiller.

1. Stk kvalitets central midtbanespiller

1. Stk kvalitets angriber.

Vores hold skriger på det.

Så har de unge spillere et fundament, de kan læne sig opad. Ansvar placeres på de rette og rutinerede skuldre.

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 22. jul 2025, 11:35

Forza skrev:
22. jul 2025, 10:35
Martino1 skrev:
22. jul 2025, 10:28
Rolf Engels skrev:
22. jul 2025, 10:19
Man skal have fat i nogle pletskud. Og det er ret hurtigt. For det er jo tydeligt, at der i den nuværende trup ikke er de næste klar på rampen. Det er jo et resultat af, at man har formøblet indtil videre 2,5 transfervindue på ligegyldigt fyld, der ikke engang er godt nok til at spille fra start i 1. Division.
Jeg kan godt have fidus til Cornelius Olsson som case, samt nogle af de unge i truppen, men de er langt fra bare at bide sig fast i start 11, så der er endnu længere vej til eventuelle salg.

De må meget, meget gerne ramme den næste MJ/Widell som erstatning for Mathias Jørgensen nu her.
Den nye norske spiller ser super spændende ud - tilgengæld mangler der akut en offensiv spiller med flair og driblegenskaber.
Vi kommer ikke til at score mål i regulært spil hvis offensiven ikke forstærkes.

Ross er ikke stærk på nogle områder, udover måske i småspillet. Helenius er åbenbart skadet igen. Jørgensen er en stjerne, men han er på vej videre.

Vi har ingen offensive kort. Ingen fart eller evner til at udfordre. Intet.

Håber en Jørgensen transfer kan løsrive nogle transferkroner for ellers kommer vi ikke i nærheden af toppen af ligaen.
Jeg er helt enig. Det var aldeles tydeligt mod Kolding.

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 22. jul 2025, 11:53

norske medier bekræfter at buddet er accepteret og at Jørgensen flyver til lægetjek her i ugen….

:aabfan:
hjertet i nord :aabfan:

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 22. jul 2025, 11:53

Forza skrev:
22. jul 2025, 10:35
Martino1 skrev:
22. jul 2025, 10:28
Rolf Engels skrev:
22. jul 2025, 10:19
Man skal have fat i nogle pletskud. Og det er ret hurtigt. For det er jo tydeligt, at der i den nuværende trup ikke er de næste klar på rampen. Det er jo et resultat af, at man har formøblet indtil videre 2,5 transfervindue på ligegyldigt fyld, der ikke engang er godt nok til at spille fra start i 1. Division.
Jeg kan godt have fidus til Cornelius Olsson som case, samt nogle af de unge i truppen, men de er langt fra bare at bide sig fast i start 11, så der er endnu længere vej til eventuelle salg.

De må meget, meget gerne ramme den næste MJ/Widell som erstatning for Mathias Jørgensen nu her.
Den nye norske spiller ser super spændende ud - tilgengæld mangler der akut en offensiv spiller med flair og driblegenskaber.
Vi kommer ikke til at score mål i regulært spil hvis offensiven ikke forstærkes.

Ross er ikke stærk på nogle områder, udover måske i småspillet. Helenius er åbenbart skadet igen. Jørgensen er en stjerne, men han er på vej videre.

Vi har ingen offensive kort. Ingen fart eller evner til at udfordre. Intet.

Håber en Jørgensen transfer kan løsrive nogle transferkroner for ellers kommer vi ikke i nærheden af toppen af ligaen.
Jow jow, mon ikke man lægger et par hundrede tusinde til side, som kan bruges på at hente en profil eller to.
AaB har vel allerede solgt for tæt på 60 mio. det sidste år og man har geninvesteret ca. 1% i transfers i form af Maarup, som spillede FC Roskilde ned i 2. division.
Så det kan ret hurtigt blive et af de transfervinduer, man sent vil glemme.

Pontoppi
1. div
1. div

Indlæg af Pontoppi » 22. jul 2025, 11:58

Patmand skrev:
22. jul 2025, 11:53
Jow jow, mon ikke man lægger et par hundrede tusinde til side, som kan bruges på at hente en profil eller to.
AaB har vel allerede solgt for tæt på 60 mio. det sidste år og man har geninvesteret ca. 1% i transfers i form af Maarup, som spillede FC Roskilde ned i 2. division.
Så det kan ret hurtigt blive et af de transfervinduer, man sent vil glemme.
vi havde nok kunnet bruge pengene hvis ikke andre havde levet over evne…

Hanne94
Junior
Junior
Favoritspiller: Henry

Indlæg af Hanne94 » 22. jul 2025, 12:01

Hvem skal erstatte Jørgensen? Nogle bud på noget spændende, eller har nogen hørt noget?

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 22. jul 2025, 12:06

Julius Nagel og Tuxen Boll skal til at få fingeren ud af røven. Klubben er nu fuldstændig blottet for kvalitet. Vi har en del unge med potentiale, men al logik siger at det ikke kan bære Klubben alene.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 22. jul 2025, 12:07

Pontoppi skrev:
22. jul 2025, 11:53
norske medier bekræfter at buddet er accepteret og at Jørgensen flyver til lægetjek her i ugen….

:aabfan:
Det er bare med at få propellen startet inden nordmændene finder sammendraget af MJs kamp i Kolding...

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 22. jul 2025, 12:10

Hanne94 skrev:
22. jul 2025, 12:01
Hvem skal erstatte Jørgensen? Nogle bud på noget spændende, eller har nogen hørt noget?
Jeg synes, at Lucas Haren ser voldsomt spændende ud. Hans kontrakt udløber om 6 mdr. Nu har vi også købt fra Obos-ligaen, så hvorfor ikke fortsætte.
Jeg bor på Amager og går tit over og ser fremad amager, og Lucas Haren er udemærket, men der skal AaB simpelthen sigte højere. Haren vil ikke blive en offensiv profil hos AaB, men endnu en middelmådig trupspiller. Sælger vi vores bedste spiller, så skal vi have noget ind med mere potentiale.

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 22. jul 2025, 12:13

Kasper skrev:
22. jul 2025, 12:06
Julius Nagel og Tuxen Boll skal til at få fingeren ud af røven. Klubben er nu fuldstændig blottet for kvalitet. Vi har en del unge med potentiale, men al logik siger at det ikke kan bære Klubben alene.
Mon ikke du omvendt skulle tage en slapper... Det er et enormt flot salg - det 3. i dette vindue.

Selvfølgelig skal han erstattes, men de to herrer har indtil videre leveret ganske fint i dette vindue. Forudsat at Kallesøe løfter sig noget, der minder om Randers-tiden. Håpnes og Olsson ligner rigtigt fine indkøb.

Hanne94
Junior
Junior

Indlæg af Hanne94 » 22. jul 2025, 12:18

AaB-Jones skrev:
22. jul 2025, 12:13
Kasper skrev:
Mon ikke du omvendt skulle tage en slapper... Det er et enormt flot salg - det 3. i dette vindue.

Selvfølgelig skal han erstattes, men de to herrer har indtil videre leveret ganske fint i dette vindue. Forudsat at Kallesøe løfter sig noget, der minder om Randers-tiden. Håpnes og Olsson ligner rigtigt fine indkøb.

Han har spillet de sidste to sæsoner i Kongsvinger i Norge i Obos-Ligaen med 16 assist, 24 mål i 42 kampe. Han er involveret i et mål i hver kamp som kantspiller i den anden bedste række. Min vurdering er, at det er den helt rigtige hylde, måske vi endda kan få ham meget billigt.

RendOs
Junior
Junior

Indlæg af RendOs » 22. jul 2025, 12:18

Hanne94 skrev:
Jeg synes, at Lucas Haren ser voldsomt spændende ud. Hans kontrakt udløber om 6 mdr. Nu har vi også købt fra Obos-ligaen, så hvorfor ikke fortsætte.
https://www.transfermarkt.com/arman-tar ... ler/599675

Hanne94
Junior
Junior

Indlæg af Hanne94 » 22. jul 2025, 12:20

RendOs skrev:
22. jul 2025, 12:18
Hanne94 skrev:
Sådan rent statistisk er jeg ikke imponeret af Arman Taranis. Kan han være en profil for AaB. Han spillede Jyllandsserie for Herning Fremad for få sæsoner siden. Jeg tror simpelthen ikke på ham.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 22. jul 2025, 12:20

Farzam skriver, at EfB kun får 15% i videresalg. Jeg havde godt nok frygtet det var mere.

Pontoppi
1. div
1. div

Indlæg af Pontoppi » 22. jul 2025, 12:24

Kokkefar skrev:
22. jul 2025, 12:20
Farzam skriver, at EfB kun får 15% i videresalg. Jeg havde godt nok frygtet det var mere.
meget positivt…. kom så med et par forstærkninger :cheers:

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 22. jul 2025, 12:26

AaB-Jones skrev:
Kasper skrev:

Det er umuligt for mig.
Jeg er fuldstændig enig med dig i at de har solgt flot og at de 3 mand ligner fine signings.
Men det er simpelthen ikke nok - vi er langtfra at have et hold der kan kæmpe sig tilbage i superligaen.
+ vi træner og sportschef heller ikke er lukket. Sæsonen er startet.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 22. jul 2025, 12:46

Kasper skrev:
22. jul 2025, 12:26
AaB-Jones skrev:
Kasper skrev:

Det er umuligt for mig.
Jeg er fuldstændig enig med dig i at de har solgt flot og at de 3 mand ligner fine signings.
Men det er simpelthen ikke nok - vi er langtfra at have et hold der kan kæmpe sig tilbage i superligaen.
+ vi træner og sportschef heller ikke er lukket. Sæsonen er startet.
Vi er da helt enige om, at vi ikke kan hverken stoppe eller holde pause her - men det er der vel heller intet, der tyder på, at vi gør.

Tror du kan være helt sikker på, at vi ikke er på bar bund omkring træner, selvom sportchef/-direktør skal på plads først.

Spændende om vi kigger hos B93 efter forstærkninger eller ham fra Roskilde kan komme i spil. Hvor kunne man godt bruge en succes a la Silkeborgs transfers i divisionerne eller Tammer Bany hos Randers :aabfan:

Rolf Engels
2. div
2. div
Favoritspiller: Otoa

Indlæg af Rolf Engels » 22. jul 2025, 12:52

Hanne94 skrev:
22. jul 2025, 12:20
RendOs skrev:
22. jul 2025, 12:18
Hanne94 skrev:
Sådan rent statistisk er jeg ikke imponeret af Arman Taranis. Kan han være en profil for AaB. Han spillede Jyllandsserie for Herning Fremad for få sæsoner siden. Jeg tror simpelthen ikke på ham.
Hvis planen er at erstatte Mathias Jørgensen med Taranis er det jo et nyt lavmål for naiviteten. Vi må simpelthen kunne handle fra højere hylder end et nedrykkere halvtids prof. Setup i Roskilde.
Og så kan man selvfølgelig indvende, at netop MJ blev købt fra en 2. Div. Klub også,men det er bare en helt anden case. Han har været betragtet som et stort talent længe. Det har Taranis eller Maarup aldrig

Besvar