DenSataniskeHest skrev: ↑3. sep 2024, 13:03
AnyFellow skrev: ↑3. sep 2024, 12:57
DenSataniskeHest skrev: ↑3. sep 2024, 12:44
AnyFellow skrev: ↑3. sep 2024, 12:39
Gaarde6 skrev: ↑3. sep 2024, 12:28
Men at spare sig ud af det hele er ikke løsningen. Vi skal ikke mangle så vigtig en brik i truppen som en 6'er. Det kommer til at koste point og potentielt sponsor interesse. Det må alt andet end lige være "nemmere" at få folk med på ideerne, hvis klubben præsterer stabilt i Superligaen vil jeg mene.
Så vil vi jo bare fortsætte i samme spor, som vi har forsøgt gennem mange år: at bruge penge vi ikke har med forhåbning om, at vi kan øge indtægterne ved at bruge flere penge.
Med tanke på hvilket situation AaB er i, har jeg svært ved at se ræsonnementet i, at vi skal fortsætte med at overforbruge, i stedet for at få pengene i kassen inden vi bruger dem.
Jeg ved godt at det er en hønen og ægget diskussion, men kigger vi bagud må vi sige, at vi ikke på nogen som helst måde har haft held med at øge vores indtægter tilstrækkelig, således overforbruget har kunnet forsvares.
Hold nu op, det er jo ikke det folk siger. Men havde man haft lidt flere penge, kunne ændrin i løn budgettet tages over tid, så man ikke smider ALT ud og starter forfra, med discount spillere der næppe kan begå sig i superligaen her hjemme. Jeg tror alle er med på AaB skal sætte tæring efter næring, men at man bare smider alt ud, giver en super god målmand penge for at smutte, samme med Thelander osv osv. Man laver KÆMPE ændringer hurtigt, uden man har den nødvendig kapital, for at gøre det med kvalitet.. det medføre med stor sansynlighed nedrykning..
Stephan Schors bragte balance i tingene uden at man bare smed alt ud.. Jeg er helt med på AaB bygger op til en stradegi, men havde man så pengene til at købe nye spillere af en hvis kvalitet, var jeg knap så bekymret. Men pt ser det deres skud ud til at ramme mere forbi end plet...
Det er tydeligt at tyskerne har undervurderet ligaen og bare har haft en ide om at 2 div spillere i tyskland kan gå ind og gøre en forskel... Selv Widel ser jo middelmådighed ud nu....
Jo, det er netop det, der bliver sagt. Vi skal bruge flere midler og øge det forventede underskud.
Men hvem skal betale, hvis vi skal lave ændringerne over en længere periode, og dermed bruge flere midler, vi ikke har?
Kan du huske hvordan en person her inde snakkede om at SSE22 vil komme med en masse penge, der virkelig vil ændre måden AaB vil blive kørt på i fremtiden.. Da det så kommer frem så er det 22m og måske 20m mere (eller der omkring)...
Skal man tro på hvad den bruger sagde, så enten havde personen en meget naiv ide om hvad det koster at køre en superliga klub, eller så er der noget der ikke gik som planlagt... SSE22 havde forsøgt at få flere investore med, der kunne skyde flere penge ind. Men kunne ikke overtale nogen..
Så de penge sse22 kommer med er ALT for lidt, til at lave den ændring de ønsker så hurtig som de gør. Havde de haft flere penge, kunne man lave ændirngerne og få bedre spillere ind, og få balance over tid. Man sælger jo superliga spilelre for slik, og køber 2 div tyske spillere.. der kunne have været en mellemvej..
Så jeg tror det sse22 gør, dræber klubben... fordi man gør for meget for hurttigt, uden den nødvendige kvalitet på flere paratere.. spilelre der hentes er for dårlige, falder igennem, osv osv... De havde sikkert lykkes hvis man havde haft 100-200m.. Jeg tror AaB ender som vejle, Horsens osv.. en klub der er i 1 div og ind imellem kigger op i superligaen hvor en succes er endnu et år i superligaen... Så må vi se hvor længe sse22 syntes det setup er sjovt...
Jeg kan sagtens følge din tankegang, men det er let at mene, når der ikke er finansiering til at gøre det på den måde.
Hvem skal betale, hvis vi skal lave ændringerne over en længere periode, og dermed bruge flere midler, vi ikke har?
Hvis ikke SSE var gået ind i klubben var der endnu færre midler at gøre med. SSE har forsøgt at finde flere midler, og der har også været mulighed for, at lokale med en stor bankbog, kunne have smidt flere penge i kassen. Vi må bare konstatere, at AaB var en synkende skude, der i sidste øjeblik forsøges reddet af SSE, da der ikke er andre med en redningskrans.
Om det lykkes må tiden jo vise. Sænkning af omkostningsniveauet er første trin, da vi dermed ikke tager vand ind mere. Næste trin må være at redde livet i superligaen og til trods for den sikre nedrykning, som flere herinde nævner, ligger vi trods alt ikke under stregen, selvom vi ikke har mødt en eneste af de hold, som vi forventeligt skal slå, for at sikre overlevelse.
På den lange bane er det klart, at vi gerne skal have øget indtægtssiden, således vi også kan øge omkostningssiden. At forøge omkostningssiden til et niveau, der ikke er dækning for i kassen, vil medføre at vi igen synker.