ASC vs. "AaB Fans på Utopia"

Her kan du følge med i ASC Københavns aktiviteter, rise og rose ASC København samt dele sjove eller gode historier fra Amager Pub eller stadion.
Lindvang

Re: ASC vs. "AaB Fans på Utopia"

Indlæg af Lindvang » 25. nov 2009, 19:12

MrBangDK skrev:
Lindvang skrev:
MrBangDK skrev:Jeg synes bare det er ærgerligt, at der gang på gang skal stilles tvivl ved ASC KBHs virke og funktion.
Det kan da ikke være ærgerligt, at der stilles tvivl ved noget, man klart mener har sin berettigelse og hvis funktion, man ikke kan stille spørgsmålstegn ved.

Men har du nogensinde overvejet, hvorfor der såes tvivl om berettigelsen?
Ud fra de argumenter du giver, så nej - for de er simpelthen for langt ude!!! Det eneste valide argument er, hvis der overhovedet ikke skete en fløjtende fis! Busture har der ikke været mange af i efteråret, og det mener jeg jo også der skal rettes op på. Men det argument skøjter du jo let over hver gang...
Hvorfor er de for langt ude? Jeg mener da overhovedet ikke, at det er for langt ude, at en forening, der har en virksomhed, hvor den skal lave arrangementer for sine medlemmer ikke har nogen eksistensberettigelse, fordi den kreds, som foreningen er en del af fint klarer alt, hvad der hedder arrangementer uden jer.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 25. nov 2009, 21:20

Uden at gide kaste mig ind i en håbløs diskussion om hvorvidt det frivillige arbejde nogle laver er "berettiget" vil jeg kort skitsere de umiddelbare fordele jeg personligt kan se ved at ASC-KBH eksisterer også i fremtiden:

1. Busture, hvem laver ellers en bustur som den til Køge som gav et klækkeligt minus på pengekontoen men en rigtig fin udebanetur med nogle hyggelige mennesker? Der skal være flere ture i fremtiden, men vi er i efteråret desværre blevet ramt af at begge OB kampe blev flyttet til mandag, og andre oplagte ture har der ikke været. Havde vi ikke spillet som en sæk nødder var der nok basis for lidt længere ture, men lige nu ser det svært ud.

2. Rabat på entre til AaB-kampe på sjælland. Det er noget vi har lagt ekstra fokus på, og også i fremtiden vil arbejde på at forøge muligheden for, men jeg ved at der allerede er en del medlemmer som til kampene har brugt denne fordel.

3. Arrangementer som det til Pokalfinalen. Men også mindre hygge arrangementer som f.eks grill før kampe. Her skal og bliver der taget hensyn til at andre også har arrangementer i maven som de vil ud med.

4.En lokalafdeling repræsenterer bedst muligt den gruppe medlemmer som er så geografisk fjernt fra hovedsædet som vi er i københavn. Man har altså en nemmere vej til indflydelse i foreningen hvis man ellers investerer noget af sin tid i det, f.eks ved at møde op til den lokale generalforsamling.

5. Hvis ASC-KBH ikke eksisterede ville Lindvang aldrig nå op på 9999 indlæg inden jul ;)

Det er nogle bud på de fordele som jeg umiddelbart kan se, der er sikkert flere og skal arbejdes på mange flere i fremtiden, men når man har travlt med at kritisere usynligheden, skal man huske på at det altså er 100% frivilligt arbejde. Derfor vil det altid variere hvor meget tid de forskellige mennesker har til arrangementer. Men vigtigst af alt, hvis man synes der sker for lidt er det meget meget nemt at komme til indflydelse i ASC-KBH, og det lyder allerede til at der kommer et par nye ansigter til næste generalforsamling.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 25. nov 2009, 21:45

Lindvang skrev:
MrBangDK skrev:
Ud fra de argumenter du giver, så nej - for de er simpelthen for langt ude!!! Det eneste valide argument er, hvis der overhovedet ikke skete en fløjtende fis! Busture har der ikke været mange af i efteråret, og det mener jeg jo også der skal rettes op på. Men det argument skøjter du jo let over hver gang...
Hvorfor er de for langt ude? Jeg mener da overhovedet ikke, at det er for langt ude, at en forening, der har en virksomhed, hvor den skal lave arrangementer for sine medlemmer ikke har nogen eksistensberettigelse, fordi den kreds, som foreningen er en del af fint klarer alt, hvad der hedder arrangementer uden jer.
Fordi du tilsyneladende ikke har forståelse for hvad et kontingent er - jeg er virkelig målløs... Du forholder dig ikke til, at man får noget for sine kontingentpenge - men lad nu det ligge... ASC KBH består, og du vil forhåbentlig til stadighed se deres arrangementer på Utopia, selvom du helst ikke så det (jvnf. et andet post du har lavet) - jeg håber virkelig der er nogen der en dag nægter at sælge dig pølser, selvom det vil være imod foreningens ånd!! ;)
Ska' vi hak'?

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 25. nov 2009, 22:38

MrBangDK skrev:
Lindvang skrev:
MrBangDK skrev:
Fordi du tilsyneladende ikke har forståelse for hvad et kontingent er - jeg er virkelig målløs... Du forholder dig ikke til, at man får noget for sine kontingentpenge - men lad nu det ligge... ASC KBH består, og du vil forhåbentlig til stadighed se deres arrangementer på Utopia, selvom du helst ikke så det (jvnf. et andet post du har lavet) - jeg håber virkelig der er nogen der en dag nægter at sælge dig pølser, selvom det vil være imod foreningens ånd!! ;)
Bang, selvfølgelig ved jeg, hvad kontingent er. Jeg er jo som sådan selv aktiv i bestyrelse i foreningssammenhæng.

Pointen er som sagt, at man som medlem af ASC får en masse goder, men som lokalforening i København er ASC så evigt ligegyldig. Det ændrer et kontingent da ikke på. Du forholder dig jo på intet tidspunkt til, at AaB-fanmiljøet i København ville klare sig nøjagtigt liges fint uden jer. Det er jeres totale inaktivitet jo et lysende eksempel på. Faktisk vil jeg vove den påstand, at det fungerer bedre, fordi det ikke er sovset ind i ASC, fordi der så er plads til alle.

Mht. pølserne, så må du altså helst ikke komme med den slags trusler - eller jeg klarer mig sgu nok med en fra pølsevognen i stedet.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 25. nov 2009, 22:47

Lindvang skrev:
Bang, selvfølgelig ved jeg, hvad kontingent er. Jeg er jo som sådan selv aktiv i bestyrelse i foreningssammenhæng.

Pointen er som sagt, at man som medlem af ASC får en masse goder, men som lokalforening i København er ASC så evigt ligegyldig. Det ændrer et kontingent da ikke på. Du forholder dig jo på intet tidspunkt til, at AaB-fanmiljøet i København ville klare sig nøjagtigt liges fint uden jer. Det er jeres totale inaktivitet jo et lysende eksempel på. Faktisk vil jeg vove den påstand, at det fungerer bedre, fordi det ikke er sovset ind i ASC, fordi der så er plads til alle.

Mht. pølserne, så må du altså helst ikke komme med den slags trusler - eller jeg klarer mig sgu nok med en fra pølsevognen i stedet.
Det vil sige, at du synes det er 100% ligegyldigt, at der arrangeres busture, kæmpe arrangement til pokalfinalen, grilles pølser når der er store kampe i København, etc.??? Der kan man da tale om en ligegyldig holdning over for AaB-fanmiljøet i København....

Jeg er glad og tilfreds med, at der er plads til alle på Utopia - men jeg kan stadig ikke forstå at du ikke vil acceptere, at der kan være visse ting du IKKE kan være del af, fordi du ikke vil være medlem af ASC. Lindvang, jeg er pikke ligeglad med medlemskab eller ej - men den nedladenhed du viser over for ASC KBH synes jeg sgu grænser til det pinlige!!!

G'nat!!!!
Bang

P.s. Jeg er, som tidligere nævnt, blot ganske almindeligt medlem, og er ikke med til at arrangere noget...
Ska' vi hak'?

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 25. nov 2009, 22:57

MrBangDK skrev:
Lindvang skrev:

Det vil sige, at du synes det er 100% ligegyldigt, at der arrangeres busture, kæmpe arrangement til pokalfinalen, grilles pølser når der er store kampe i København, etc.??? Der kan man da tale om en ligegyldig holdning over for AaB-fanmiljøet i København....

Jeg er glad og tilfreds med, at der er plads til alle på Utopia - men jeg kan stadig ikke forstå at du ikke vil acceptere, at der kan være visse ting du IKKE kan være del af, fordi du ikke vil være medlem af ASC. Lindvang, jeg er pikke ligeglad med medlemskab eller ej - men den nedladenhed du viser over for ASC KBH synes jeg sgu grænser til det pinlige!!!

G'nat!!!!
Bang

P.s. Jeg er, som tidligere nævnt, blot ganske almindeligt medlem, og er ikke med til at arrangere noget...
Bang, det er din fremfærd, der er pinlig.

Jeg er ingenlunde nedladende overfor ASCKBH. Jeg sætter spørgsmålstegn ved deres eksistensberettigelse, hvilket vel er fair and square.

Bang, der arrangeres ikke busture, der er nok andre, der gerne griller et par pølser og slutteligt, så kom der nok også et arrangement op at stå til en pokalfinale under alle omstændigheder. Og hvis ikke, så har I naturligvis jeres eksistensberettigelse på netop og udelukkende det punkt.

Jeg accepterer fuldt ud, at der er visse ting, jeg er afskåret fra ved at stå udenfor ASCKBH. Eller rettere burde være, for i realiteten er dem, der reelt gør noget for at arrangere nogle ting ikke svøbt ind i ASC og har en primær interesse i at gøre det for alle.

Men når nu dit blodtryk er røget op på 220/170, skulle vi så ikke blive enige om, at det eneste, som I bidrager med i det københavnske fanmiljø, er pokalfinalearrangementet? For som sagt, så er der ingen busture, hvilket det går fint uden og jeg er sikker på at typer som Steve-Dave eller Konsulenten intet problem ville have med at stå og vende pølser, hvor der ikke var et ASC-stempel på. Så nej, jeg går meget op i, at der er et godt miljø i København. For alle, der har lyst. Det er jo sådan set noget mere, end man kan sige om ASCKBH, der gerne vil lyde som en flok multiarrangerende ronkedorer, men reelt ikke gør noget. Hvilket jeg som skrevet tidligere faktisk også tror er det bedste for alle, inklusiv Utopia.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 26. nov 2009, 06:16

Lindvang skrev:

Jeg er ingenlunde nedladende overfor ASCKBH. Jeg sætter spørgsmålstegn ved deres eksistensberettigelse, hvilket vel er fair and square.

Bang, der arrangeres ikke busture, der er nok andre, der gerne griller et par pølser og slutteligt, så kom der nok også et arrangement op at stå til en pokalfinale under alle omstændigheder. Og hvis ikke, så har I naturligvis jeres eksistensberettigelse på netop og udelukkende det punkt.

Jeg accepterer fuldt ud, at der er visse ting, jeg er afskåret fra ved at stå udenfor ASCKBH. Eller rettere burde være, for i realiteten er dem, der reelt gør noget for at arrangere nogle ting ikke svøbt ind i ASC og har en primær interesse i at gøre det for alle.

Men når nu dit blodtryk er røget op på 220/170, skulle vi så ikke blive enige om, at det eneste, som I bidrager med i det københavnske fanmiljø, er pokalfinalearrangementet? For som sagt, så er der ingen busture, hvilket det går fint uden og jeg er sikker på at typer som Steve-Dave eller Konsulenten intet problem ville have med at stå og vende pølser, hvor der ikke var et ASC-stempel på. Så nej, jeg går meget op i, at der er et godt miljø i København. For alle, der har lyst. Det er jo sådan set noget mere, end man kan sige om ASCKBH, der gerne vil lyde som en flok multiarrangerende ronkedorer, men reelt ikke gør noget. Hvilket jeg som skrevet tidligere faktisk også tror er det bedste for alle, inklusiv Utopia.
Ja, puha, det er decideret pinligt at tage en forening i forsvar, som har været med til at gøre en stor indsats for fanmiljøet i København, og som forhåbentligt til stadighed vil gøre det i mange år fremover...

Glæder mig til at spise dillere - hvornår skal vi have de første???
Ska' vi hak'?

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 26. nov 2009, 10:46

MrBangDK skrev:
Lindvang skrev:

Ja, puha, det er decideret pinligt at tage en forening i forsvar, som har været med til at gøre en stor indsats for fanmiljøet i København, og som forhåbentligt til stadighed vil gøre det i mange år fremover...

Jeg troede umiddelbart, at en god nats søvn i elevationssengen ville have bragt temperamentet i ro.

Bang, du kan jo ikke bare slynge "stor indsats" ud, når det jo bl.a. er netop dét,som hele debatten handler om, at der ikke er. Jo i tidligere tider, da bl.a. Linus var med, men i tiden efter Kallehave, er der jo sket ca. ingenting.

Hvorfor ikke bare indse, at behovet for foreningen er ikke-eksisterende, udover til de pokalfinaler, hvor AaB deltager?

Brugeravatar
Poul Hat
2. div
2. div
Favoritspiller: Poul Hübertz

Indlæg af Poul Hat » 26. nov 2009, 13:40

Lindvang for satan...
"Endnu et arrogant og bedrevidende indlæg fra Poul Hat"

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 26. nov 2009, 21:01

Lindvang skrev:
MrBangDK skrev:
Lindvang skrev:

Jeg troede umiddelbart, at en god nats søvn i elevationssengen ville have bragt temperamentet i ro.

Bang, du kan jo ikke bare slynge "stor indsats" ud, når det jo bl.a. er netop dét,som hele debatten handler om, at der ikke er. Jo i tidligere tider, da bl.a. Linus var med, men i tiden efter Kallehave, er der jo sket ca. ingenting.

Hvorfor ikke bare indse, at behovet for foreningen er ikke-eksisterende, udover til de pokalfinaler, hvor AaB deltager?
Temperamentet har det ganske fint.. Havde bare brug for lige at give mit besyv med, efter en dårlig nats søvn. Beklager det sene svar. Er på rejse med jobbet - det er vel dét man kalder "koloni" inden for dit felt?

Behovet for foreningen er så sandelig eksisterende. Prøv at spørge de som er ASC KBH medlemmer om de gerne vil på flere busture til udebanekampe - hvad tror du svaret er? Du har i øvrigt en meget selektiv hukommelse - 4 busture, 5-6 grill arrangementer, gratis øl til medlemmer ved flere kampe, fine præmier til flere kampe, kæmpe pokalfinalearrangement... Der kunne have været flere ture, men foreningen var rimeligt meget ramt af Kallehaves svindelnummer. I denne halvsæson har der ikke været kampe, der har ligget i weekenden, som det har været muligt at arrangere bus til (begge OB kampe var eksempelvis om mandagen, så vidt jeg husker).

Du kan blive ved i al evighed med at komme med dine "Bang, du fatter ikke en brik" kommentarer, men spørg nu rundt og hør, om der ikke er opbakning til ASC og ASC KBH blandt medlemmerne - hvis nu ikke der var, mon så der overhovedet var 240 medlemmer i hovedstadsområdet.

Og nu gider jeg i øvrigt slet ikke diskutere det mere. Du har en anden holdning, og det respekterer jeg. Jeg synes blot at du er helt galt afmarcheret...

Bang
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 30. nov 2009, 15:05

Det her er vel i virkeligheden den mest ligegyldige diskussion ever? Ja sorry - men hovedpointen er vel denne:

Medlem af ASCKBH: ASC er rar at have.
Ikke-medlem af ASCKBH: ASCKBH er unødvendig.

De to påstande konflikter ikke med hinanden, og dermed burde alle være glade??

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 30. nov 2009, 23:14

BoT skrev:Det her er vel i virkeligheden den mest ligegyldige diskussion ever? Ja sorry - men hovedpointen er vel denne:

Der er også denne lille mellemregning, du ser ud til at have glemt:

Ikke-medlem af ASCKBH: ASC er rar at have.

Kanske mine formuleringsevner ikke er tilstrækkelige, men har på intet tidspunkt skrevet, at ASC ikke er et godt foretagende qua deres tilbud til medlemmerne. Det er ikke sort/hvidt, selvom visse (og overraksende du) gør det dertil.

Brugeravatar
Søndergaard
1. div
1. div

Indlæg af Søndergaard » 1. dec 2009, 16:02

Lindvang skrev:
BoT skrev:Det her er vel i virkeligheden den mest ligegyldige diskussion ever? Ja sorry - men hovedpointen er vel denne:

Der er også denne lille mellemregning, du ser ud til at have glemt:

Ikke-medlem af ASCKBH: ASC er rar at have.

Kanske mine formuleringsevner ikke er tilstrækkelige, men har på intet tidspunkt skrevet, at ASC ikke er et godt foretagende qua deres tilbud til medlemmerne. Det er ikke sort/hvidt, selvom visse (og overraksende du) gør det dertil.
Så har jeg sgu lidt svært ved at regne ud hvad I diskuterer...?

Til gengæld har jeg fundet ud af hvorfor der aldrig bliver fred i Gaza-striben - for når to voksne, fornuftige mænd kan bruge så meget energi på sådan nogle banaliteter, så er det da dømt til 1000 års krig i Israel!

Søndergaard

Besvar