musik
-
Simon-RS
- Allstar

- Favoritspiller: Scarface og MJ
- Geografisk sted: 9210
Re: musik
Numre som rykker min sommerferie PT:
masser mashup
masser mashup
You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.
Ifb. med Pladepusheren var vi iøvrigt et fast hold, der mødte op om lørdagen (4-5 gange om året) efter lukketid kl 1300,...og så skulle der sgu "bladres" og handles..!!
Og der måtte man i den grad RYYYYGE......
Savner både pladepusheren og LPer..
Og der måtte man i den grad RYYYYGE......
Savner både pladepusheren og LPer..
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996
Man kan skam godt handle vinyl i Aalborg,..men mener nu ikke den lever i bedste velgående - hverken her eller andre steder..!!Kenneth K skrev:Vinylen lever nu i bedste velgående. Den eneste by i Danmark, hvor man ikke kan handle vinyl, er vist Aalborg.
Guilty of being white-1981
-
Fabbe
- Allstar

- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Det kommer nok an på, hvad man mener med bedste velgående. Antallet at titler, som udgives på vinyl virker til at være eksploderet, og mange kunstnere, som for blot et par år siden ikke havde et publikum, der tilhørte vinylsegmentet og derfor ikke udgav på vinyl, udkommer nu på de store runde sorte. Som Kylie Minogues nye. Eller Poul Krebs.tegner skrev:Man kan skam godt handle vinyl i Aalborg,..men mener nu ikke den lever i bedste velgående - hverken her eller andre steder..!!Kenneth K skrev:Vinylen lever nu i bedste velgående. Den eneste by i Danmark, hvor man ikke kan handle vinyl, er vist Aalborg.
Men når det er sagt, så er det inden for et særligt segment, at vinylerne sælger, og selv om segmentet udvider sig, så kommer det ikke til at favne alle. Dansktop og schlager, for eksempel, hopper ikke med på vognen, men de er heller ikke hoppet med på mp3-vognen. Jeg læste i en artikel, at den østrigske schlagerartist Hansi Hinterseer, som toppede den danske hitliste, temmelig sensationelt i disse tider havde solgt næsten udelukkende på cd og næsten slet ikke som download. Selv om der rent faktisk udsendes nye klassiske vinylplader, så tror jeg heller ikke, at det klassiske publikum omfavner vinylformatet, som rockpublikummet gør.
I Aalborg kan man hovedsaligt købe vinyl to steder:
Stereo Studio har et spinkelt udvalg af primært nye titler samt genoptryk af klassikere. Genremæssigt er det en tilfældig blanding, men de knap 100 skiver de har stående ad gangen, er sjældent noget, der er inspirerende at gå på opdagelse i. Deres standardundskyldning for at have så få plader er, at man bare kan bestille hjem, men så oplever man bare færre af de impulsøjeblikke, hvor man opdager noget, man bare må have.
Læsehesten er efterhånden den eneste brugtbutik, der er tilbage. For nylig er de også begyndt at sælge friskpressede bootlegs - uautoriserede genoptryk, elendige liveplader og andre forfærdeligheder. Jeg vil ikke røre dem med en ildtang, og egentlig skulle de skamme sig. Men man kan få noget okay brugt, hvis man er heldig at finde det i bunkerne af kiksede plader med bedaget indhold. Tidligere kostede alt bare en skaldede tyver, men nu er priserne differentierede, og så sent som i dag kom jeg til at smide 200 for en 3-dobbelt med Grateful Dead.
Jeg savner en butik i Aalborg, som har et rigtig godt udvalg af ny vinyl og en butik, som bestandig har et udvalg af gode brugte.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
LP ha - nymodens pjat. Næ nej Spolebånd det er sagen, desværre er spolebånd død i Aalborg, den lavkulturellehavneluder, næh nej, så man man bare spille sit musik på blokfløjte, oldschool.

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
Fabbe
- Allstar

- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Dem, der hørte vinyl, fordi det var smart, er nu hoppet videre til kassettebånd: http://politiken.dk/kultur/musik/article1028926.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
-
Elegia
Åh ja, den ungdom...Fabbe skrev:Dem, der hørte vinyl, fordi det var smart, er nu hoppet videre til kassettebånd: http://politiken.dk/kultur/musik/article1028926.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Om få år er hulemalerier og runer vel atter nyeste trend i jagten på at være mest retrosmart.
- Provst i Brovst
- Allstar

Mit indlæg med spolebånd er næsten blevet indhentet af virkligheden.... kassetbånd er spolebånds bastard, ak skammen.Fabbe skrev:Dem, der hørte vinyl, fordi det var smart, er nu hoppet videre til kassettebånd: http://politiken.dk/kultur/musik/article1028926.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Ha ha, præcis. Jeg tror jeg vil skifte min computer ud med en skrivemaskine og opfordrer hermed ASC til at ordne det således at man kan sende sine indlæg pr brevElegia skrev:Åh ja, den ungdom...Fabbe skrev:Dem, der hørte vinyl, fordi det var smart, er nu hoppet videre til kassettebånd: http://politiken.dk/kultur/musik/article1028926.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Om få år er hulemalerier og runer vel atter nyeste trend i jagten på at være mest retrosmart.
Janteloven eksisterer IKKE!
Eller brevdue.Køllen I Møllen skrev:Ha ha, præcis. Jeg tror jeg vil skifte min computer ud med en skrivemaskine og opfordrer hermed ASC til at ordne det således at man kan sende sine indlæg pr brevElegia skrev:Åh ja, den ungdom...Fabbe skrev:Dem, der hørte vinyl, fordi det var smart, er nu hoppet videre til kassettebånd: http://politiken.dk/kultur/musik/article1028926.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Lad os fejre at Napalm Death kommer til Aalborg Metal festival, sammen med Amorphis og Orphaned Land.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Martin
- Landshold

- Favoritspiller: Caca
- Geografisk sted: Hovedstaden
Har tænkt det præcis samme!Kenneth K skrev:Apropos Rihanna...
"Rude Boy"
"Boyz"
"Galang"
Any resemblance?
(Rude Boy singlen er dog ret god)
((Ufatteligt at Galang stadig lyder ny og sej))
(((Blatant "se-mig": Skal se MIA på Wayoutwest i næste uge)))
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away
- Provst i Brovst
- Allstar