"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 28. aug 2010, 15:39

Jeg søger en webside, hvor man kan se sammenligninger af netværksharddiske med multimediefunktioner.
Min favorit er i øjeblikket Lacies Mini HD, men harddisken er lidt for lille hvis man skal have mange bluray film liggende.

Leder efter en, hvor man kan have flere diske siddende i.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 28. aug 2010, 16:09

Elscorpio skrev:Jeg søger en webside, hvor man kan se sammenligninger af netværksharddiske med multimediefunktioner.
Min favorit er i øjeblikket Lacies Mini HD, men harddisken er lidt for lille hvis man skal have mange bluray film liggende.

Leder efter en, hvor man kan have flere diske siddende i.
Jeg har en HP home smart Media server EX490. Der er plads til 4 SATA diske - har pt. 2 x 2TB. Jeg synes den er meget simpel at bruge, og så har jeg også webadgang til mine filer, hvilket er ret lækkert.
Ska' vi hak'?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 28. aug 2010, 16:24

Er det en ekstern harddisc du har bang?
Jeg har nemlig købt en, men kunne ikke finde en med plads til mere end 1.5 TB.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 28. aug 2010, 16:43

EDIT: og den SKAL have trådløst netkort indbygget, hader kabler over hele gulvet.

Må meget gerne understøtte den nye DivX HD standard

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 28. aug 2010, 16:55

jonas386 skrev:Er det en ekstern harddisc du har bang?
Jeg har nemlig købt en, men kunne ikke finde en med plads til mere end 1.5 TB.
Nope -sådan en her:

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho ... 69720.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har kabler i væggen, så det er ikke noget problem - er ellers enige i at kabelhelvede i stuen ikke spiller :D
Ska' vi hak'?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 28. aug 2010, 18:02

Arh, det var en hel computer... Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har en skid forstand på computere, så derfor mit spg.

Anyways.
Jeg søger en bærbar PC til en 5-7500, den er primært til skolebrug, men den skal helst kunne trække spil som FM11 osv.
Styresystemet er underordnet, dog foretrækkes Vista og/eller Windows 7... Håber der er nogen der kan hjælpe.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 28. aug 2010, 19:07

jonas386 skrev:Arh, det var en hel computer... Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har en skid forstand på computere, så derfor mit spg.

Anyways.
Jeg søger en bærbar PC til en 5-7500, den er primært til skolebrug, men den skal helst kunne trække spil som FM11 osv.
Styresystemet er underordnet, dog foretrækkes Vista og/eller Windows 7... Håber der er nogen der kan hjælpe.
HP Envy serien er meget lækker, windows 7, OK til gode grafikkort og fra core 2 duo til i5/i7 CPUer. De er helt i aluminium så de skal nok passes lidt på når de slæbes frem og tilbage.

Billede
HP Envy 13 - Intel Core 2 Duo, 1.86GHz, 3072MB, Harddisk 250GB, ATI Mobility Radeon HD 4330 - fra 6862,-

HP Envy 14 - Intel Core i7, 1.6GHz, 4096MB, Harddisk 320GB, ATI Mobility Radeon HD 5650 - fra 9064,-

HP Envy 17 - Intel Core i7, 1.6GHz, 6144MB, Harddisk 500GB, ATI Mobility Radeon HD 5830 fra 11564,-

Billede
Den her er meget fræk, lille og godt graffikkort Dell Alienware M11x - Intel® Pentium® Dual Core-processor ULV SU4100 (1,30 GHz, 2 MB, 800 MHz), 2048 MB Dual Channel DDR3 SDRAM på 1333 MHz [2 x 1024 MB], 250 GB Serial ATA-harddisk (7.200 omdr./min.) Nvidia GT335 fra 6990,-

Ellers er Thinkpad L, T, X og W serien også gode. De kan tåle noget, ingen aluminium der kan blive bulet. men prisen... Og spil er ud over FM11 er nok udelukket.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 28. aug 2010, 19:20

Prisen på de computere er nok lige i overkanten... Dog er harddisc plads ligemeget da jeg har en ekstern harddisc på 1.5 TB... Så selv computeren skal bare indeholde styresystemet og den slags... Alt over 30-40 GB (eller hvor meget det er) er fråds.

EDIT: en del af mine kammerater har en computer fra HPs Pavillion (hedder den det) serie, det virker til at være en fin computer, nogen der kan anbefale noget?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 28. aug 2010, 19:24

jonas386 skrev:Prisen på de computere er nok lige i overkanten... Dog er harddisc plads ligemeget da jeg har en ekstern harddisc på 1.5 TB... Så selv computeren skal bare indeholde styresystemet og den slags... Alt over 30-40 GB (eller hvor meget det er) er fråds.
Du kan ikke finde moderne bærbare med så lidt harddisk plads, harddiske koster ikke alverden så der er heller intet sparet.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 28. aug 2010, 19:37

Provst i Brovst skrev:
jonas386 skrev:Prisen på de computere er nok lige i overkanten... Dog er harddisc plads ligemeget da jeg har en ekstern harddisc på 1.5 TB... Så selv computeren skal bare indeholde styresystemet og den slags... Alt over 30-40 GB (eller hvor meget det er) er fråds.
Du kan ikke finde moderne bærbare med så lidt harddisk plads, harddiske koster ikke alverden så der er heller intet sparet.
Min pointe var nu også bare at pladsen ikke betyder noget som helst.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 29. aug 2010, 23:50

jonas386 skrev:Arh, det var en hel computer... Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har en skid forstand på computere, så derfor mit spg.

Anyways.
Min lillebror har lige købt denne til brug på gymnasiet + FM (er det ikke det samme?):
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispc ... enr=698901

Den er lidt stor, men også ret lækker. Og utroligt støjsvag. Lækker detalje.

Gablin
1. div
1. div

Indlæg af Gablin » 30. aug 2010, 11:57

Hvis du ikke skal ud i de helt krævende spil mht. grafik, og for det meste holder dig til FM, er en computer til små 4000 kr. rigeligt. Jeg har netop købt en Lenovo Ideapad G555 til 3.600 (koster 3.300 nu kan jeg se) som fungerer ganske udmærket. Den har følgende specifikationer:

15,6" skærm (Wide screen)
2,1 GHz AMD Athlon II Dual-Core M320 processor
2048 MB DDR2 RAM
320 GB harddisk
Win7 Home Premium 32-bit
Grafik ATI Mobile Radeon HD4200

Ulempen ved den er at der ikke er nogen form for video udgang (s-video eller hdmi) kun vga, hvilket jeg ikke kan bruge på mit fjernsyn :/

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 30. aug 2010, 14:26

...der har kendskab til en pålidelig, effektiv og (helst) ærlig bilmekaniker i Aalborg området?

Hvis sådan en altså findes... (joke - er du selv mekaniker kan du sikkert tage lidt god værkstedshumor).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Geografisk sted: Færøkroen

Indlæg af Jonas K » 30. aug 2010, 15:23

astonvilla skrev:...der har kendskab til en pålidelig, effektiv og (helst) ærlig bilmekaniker i Aalborg området?

Hvis sådan en altså findes... (joke - er du selv mekaniker kan du sikkert tage lidt god værkstedshumor).
PK Auto mellem Skalborg og Svenstrup vil jeg anbefale, har selv fået det anbefalet og er ikke blevet skuffet over de 2 gange jeg har brugt dem
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. aug 2010, 15:43

astonvilla skrev:...der har kendskab til en pålidelig, effektiv og (helst) ærlig bilmekaniker i Aalborg området?

Bjørnskov Auto, Mispelvej. Han har, såvidt vides, ikke taget røven på mig endnu. Har brugt ham de par år vi har boet herude.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 30. aug 2010, 19:47

Køllen I Møllen skrev:

Bjørnskov Auto, Mispelvej. Han har, såvidt vides, ikke taget røven på mig endnu. Har brugt ham de par år vi har boet herude.
OK - det er jo næsten lige ved siden af hvor jeg bor! Takker, ham vil jeg forsøge mig med - kan kun være bedre end den klamphugger der har haft fingre i mit automobil sidst...
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. aug 2010, 19:59

astonvilla skrev:
Køllen I Møllen skrev:

OK - det er jo næsten lige ved siden af hvor jeg bor! Takker, ham vil jeg forsøge mig med - kan kun være bedre end den klamphugger der har haft fingre i mit automobil sidst...
Ja, det var jo lige det jeg tænkte. Nu har du fået tips til både børnehave og mekaniker, måske du skulle booke en rundtur til bydelens bedste steder? :)

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 31. aug 2010, 09:54

Køllen I Møllen skrev:
astonvilla skrev:
Køllen I Møllen skrev:

Ja, det var jo lige det jeg tænkte. Nu har du fået tips til både børnehave og mekaniker, måske du skulle booke en rundtur til bydelens bedste steder? :)
Jeg kan godt se jeg skylder! Bydelens bedste steder må vel være stadion og de omkringliggende bodega'er og china-fast-food?
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 31. aug 2010, 11:54

astonvilla skrev:
Køllen I Møllen skrev:
astonvilla skrev:
Køllen I Møllen skrev:

Jeg kan godt se jeg skylder! Bydelens bedste steder må vel være stadion og de omkringliggende bodega'er og china-fast-food?
Stadion hører bestemt ikke til blandt byens bedste steder for tiden. Snarere tværtimod...

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg Øst

Indlæg af tegner » 31. aug 2010, 18:09

Køllen I Møllen skrev:Stadion hører bestemt ikke til blandt byens bedste steder for tiden. Snarere tværtimod...
Byens bedste sted holder som bekendt høstfest på lørdag,...og som den totalt flyinterresserede Birmingham City fan jeg er, vil jeg glæde mig til at se jer begge ;-)

SES
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Besvar