Nedrykningstråden

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af thomasjn » 1. maj 2011, 16:56

1. division lider vel under af to af de rigeste og bedst organiserede klubber som så vidt jeg ved også begge stadig er fuldtidsprofessionelle, Vejle og Viborg, begger præsterer langt under hvad de kunne. Superligaen ville være tjent bedre ved, at nr. 11 fik lov til at blive end at HB Køge rykker med AGF op. HB Køge har ikke eneste spiller som kunne gøre sig på de nuværende superligahold.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 1. maj 2011, 17:03

Dagens runder former sig ganske udemærket for AaB. 2-2 i Silkeborg betyder at vi rykker 2 point fra Randers og 2 point ind på Silkeborg. SønderjyskE er bagud med 2-0 mod FCK. FNC må faktisk gerne vinde over Lyngby. For mig betyder det mindre om vi pt. ligger nummer otte eller nummer syv, men et nederlag i dag til Lyngby kædet sammen med at vi vinder kampen på fredag, vil det betyde 5 point ned til nedrykningsstregen - altså luft.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 1. maj 2011, 17:08

jensemand57 skrev:Dagens runder former sig ganske udemærket for AaB. 2-2 i Silkeborg betyder at vi rykker 2 point fra Randers og 2 point ind på Silkeborg. SønderjyskE er bagud med 2-0 mod FCK. FNC må faktisk gerne vinde over Lyngby. For mig betyder det mindre om vi pt. ligger nummer otte eller nummer syv, men et nederlag i dag til Lyngby kædet sammen med at vi vinder kampen på fredag, vil det betyde 5 point ned til nedrykningsstregen - altså luft.
Edit: så kom Lyngby sgu på 1-0 - skidt

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 1. maj 2011, 17:08

Så kom amatørerne fra Lyngby gudhjælpeme foran mod Farum. Pisse irriterende, men jeg tror på vi selv kan sætte de amatører på plads på fredag. Og lad det gerne blive så eftertrykkeligt, at de ikke rejser sig igen i denne sæson.

EDIT: Og kvalmende at høre på Poul Hansens Lyngby sympatier

Kilde
Allstar
Allstar

Indlæg af Kilde » 1. maj 2011, 17:16

Det er da det samme om FCN eller Lyngby vinder, når vi napper dem på fredag..

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 1. maj 2011, 17:25

Kilde skrev:Det er da det samme om FCN eller Lyngby vinder, når vi napper dem på fredag..
Arh, det ville nu være rart med et lille forspring allerede inden på fredag.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 1. maj 2011, 17:38

Den skal da ende uafgjort, det tror jeg nu også den gør...

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 1. maj 2011, 17:42

Poker-One-Kenobi skrev:Den skal da ende uafgjort, det tror jeg nu også den gør...
Jeg tvivler. Det er sgu tyndt det FCN leverer.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 1. maj 2011, 17:57

1-0 til Lyngby, men som de spillede mod et meget tyndt og tamt FCN-hold, skal de sgu smadres på fredag, når de kommer til Aalborg.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 1. maj 2011, 18:11

Pyt vi kan alligevel ikke bruge andres resultater til noget som helst. Vi skal selv redde os fra nedrykning. Vi har domineret Lyngby de to andre gange vi har spillet mod dem i denne sæson og det ser jeg absolut ingen grund til, at vi ikke kan gøre igen.

Jeg ser 11 grunde til vi slår Lyngby i hvert fald

Zaza er bedre Rune Pedersen
Både Bøge, Lasse og Patrick er bedre end Cheikk Sarr
Wæhler er bedre end Jakob Bresemann
KEP er bedre end Mathias Tauber
Lumb er bedre end Brian Hamalainen
Augu er bedre end Morten Bertolt
Würtz er mange gange bedre end Andreas Christiansen
Rolfe, Kayke og Lucas er alle bedre end Fetai
Due er bedre end David Boysen
Duncan er bedre end Peter Madsen
Curth er bedre end tykke Aabech

Kent Nielsen er en mere rutineret træner end Niels Frederiksen

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 1. maj 2011, 18:17

thomasjn skrev:Pyt vi kan alligevel ikke bruge andres resultater til noget som helst. Vi skal selv redde os fra nedrykning. Vi har domineret Lyngby de to andre gange vi har spillet mod dem i denne sæson og det ser jeg absolut ingen grund til, at vi ikke kan gøre igen.

Jeg ser 11 grunde til vi slår Lyngby i hvert fald

Zaza er bedre Rune Pedersen
Både Bøge, Lasse og Patrick er bedre end Cheikk Sarr
Wæhler er bedre end Jakob Bresemann
KEP er bedre end Mathias Tauber
Lumb er bedre end Brian Hamalainen
Augu er bedre end Morten Bertolt
Würtz er mange gange bedre end Andreas Christiansen
Rolfe, Kayke og Lucas er alle bedre end Fetai
Due er bedre end David Boysen
Duncan er bedre end Peter Madsen
Curth er bedre end tykke Aabech

Kent Nielsen er en mere rutineret træner end Niels Frederiksen
Det har du selvfølgelig ret i, men et nederlag til Lyngby i dag kædet sammen med en sejr til os over samme, vil give os noget luft på fem point. Samtidig vil det have påvirket Lyngby negativt i deres resterende program. Men som du jo selv skriver- vi klarer den selv.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. maj 2011, 00:55

Jeg havde bestemt også håbet på et Lyngby nederlag, men omvendt kan jeg nu også godt se fordele.

- Vi får et endnu større felt af hold i farezonen, og endnu flere hold som pludselig står med al den vægt på skuldrene som vi har haft næsten en hel sæson til at vænne os til.

- Vi får FCN ned i dyndet, et FCN hold som er rigtigt skidt kørende, og som ovenikøbet også har andet at tænke på, i lighed med to af de andre af mine topkandidater til nedrykning, som også er i pokalsemifinalerne. Jeg tror det kan blive enormt udslagsgivende at de tre hold LIGE i den periode hvor det for alvor spidser til, og vi rykker fra, har 4 kampe på 2 uger, mod andre holds 2 kampe. Samtidig vil mindst et af de tre hold stå før næste weekend og have en kommende pokalfinale at tænke på også... jeg er faktisk glad for vi er slået ud.

I øjeblikket er mit bud at de to nedrykkere skal findes mellem Esbjerg, Randers, Sønderjyske og FCN.

Kilde
Allstar
Allstar

Nedrykningstråden

Indlæg af Kilde » 2. maj 2011, 10:00

Jesper Schmidt skrev:Jeg havde bestemt også håbet på et Lyngby nederlag, men omvendt kan jeg nu også godt se fordele.

- Vi får et endnu større felt af hold i farezonen, og endnu flere hold som pludselig står med al den vægt på skuldrene som vi har haft næsten en hel sæson til at vænne os til.

- Vi får FCN ned i dyndet, et FCN hold som er rigtigt skidt kørende, og som ovenikøbet også har andet at tænke på, i lighed med to af de andre af mine topkandidater til nedrykning, som også er i pokalsemifinalerne. Jeg tror det kan blive enormt udslagsgivende at de tre hold LIGE i den periode hvor det for alvor spidser til, og vi rykker fra, har 4 kampe på 2 uger, mod andre holds 2 kampe. Samtidig vil mindst et af de tre hold stå før næste weekend og have en kommende pokalfinale at tænke på også... jeg er faktisk glad for vi er slået ud.

I øjeblikket er mit bud at de to nedrykkere skal findes mellem Esbjerg, Randers, Sønderjyske og FCN.
Udover Lyngby-kampen, så er FCN da rimeligt kørende?

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 2. maj 2011, 10:28

Jeg håber inderligt, at bastarden fra Farum rykker ned. De er en af den slags klubber, der på alle måder kendetegner moderne fodbold. Og de må meget gerne tage Randers med. To klubber med præ-/suffikset FC ville være forrygende for fodboldkulturen.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. maj 2011, 11:29

Kilde skrev: Udover Lyngby-kampen, så er FCN da rimeligt kørende?
Jeg synes der er ret langt imellem deres gode kampe - de spillede jo bestemt heller ikke fantastisk mod os. De har haft en lille pointmæssig opblomstring ellers, men spørgsmålet er om det ikke er præcist hvad det var - en lille opblomstring. Iøvrigt tror jeg at FCN er det hold af pokalholdene som bliver ramt hårdest af de mange kampe, jeg synes de så meget slidte ud mod Lyngby, ligesom de gik flade mod os.

Og så er de trods alt heller ikke bedre kørende, end at de er forårets 3. ringeste hold:

http://tipsbladet.dk/statistik/Fodbold/ ... uperligaen

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 2. maj 2011, 19:31

Så bragte Greven OB foran 1-0 imod Esbjerg, på en god flygter, tak for det!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 2. maj 2011, 19:52

Dot Bot skrev:Så bragte Greven OB foran 1-0 imod Esbjerg, på en god flygter, tak for det!
Stikker han af??? ;)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 2. maj 2011, 20:01

le Cid skrev:
Dot Bot skrev:Så bragte Greven OB foran 1-0 imod Esbjerg, på en god flygter, tak for det!
Stikker han af??? ;)
Taber Esbjerg idag tror jeg de er færdige. Vi må forventes at kunne skaffe mindst ligeså mange point som dem, det resterende program taget in mente, og tror ikke to andre hold snubler så kraftigt.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad

Indlæg af Flower » 2. maj 2011, 20:05

Poker-One-Kenobi skrev:
le Cid skrev:
Stikker han af??? ;)
Taber Esbjerg idag tror jeg de er færdige. Vi må forventes at kunne skaffe mindst ligeså mange point som dem, det resterende program taget in mente, og tror ikke to andre hold snubler så kraftigt.
Man skal aldrig sige aldrig. Esbjerg kan sådan set selv afgøre det. Deres sidste 4 kampe er alle imod "nedrykker-holdene"

Esbjerg fB-FC Nordsjælland
SønderjyskE-Esbjerg fB
Esbjerg fB-AC Horsens
Randers FC-Esbjerg fB
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 2. maj 2011, 20:05

le Cid skrev:
Stikker han af??? ;)
Jeps, han er på vej væk ;) Det skulle selvfølgelig være en "flugter".

Låst