Det var nu også bare i sjovLindvang skrev:Tak for det - men der er nu intet agiterende i dette; det er blot oplysning.Kilde skrev:Effektiv rekruttering, Lindvang!Lindvang skrev:Forståeligt. Men det er altså reglerne, og det er ikke A-kasserne, der definerer dem, det er Christiansborg. Og det siddende flertal har ikke ligefrem haft som højeste prioritet at lave tiltag, der kommer lønmodtagerne til gode.Køllen I Møllen skrev: Inger Støjberg pisser mig også af.
Jeg kan bare slet slet ikke se hvorfor jeg skulle fortsætte med at betale til A-kasse og/eller fagforening når de aldrig nogensinde vil kunne hjælpe mig hvis jeg mister mit arbejde. I min situation har jeg knoklet røven ud af bukserne det sidste halve år med 2 fuldtidsjob hvor jeg bla har opholdt mig rigtig meget i udlandet. Akassen mener så at hvert et minut jeg har arbejdet over 37 timer/uge skal afspadseres og det giver altså 6 mdr samt de 3 ugers karantæne. Jeg synes det er ufatteligt at man skal straffes for at arbejde.
Og mht dit råd, hvad er det du synes jeg aktivt skal gøre ved det?
Det vil ikke være anderledes i en af de gule fagforeninger/A-kasser, som Bang (forventeligt) agiterer for. Det eneste, de gør, er at nasse på de stores overenskomster uden selv at lægge et minut i at trække dem hjem.
Hvad du aktivt skal gøre? Du kan jo eventuelt søge indflydelse i din fagforening. Jeg ved ikke, hvor du er organiseret, men mange steder er det muligt at kaste sig ud i arbejdet i fagforeningen. Alternativt kan du melde dig ind i et politisk parti, hvorigennem du kan være med til at påvirke reglerne på arbejdsmarkedsområdet. Det vil du i hvert fald have større succes med, end blot at være vred på debatside.dk, hvor man også får helt skæve og usolidariske/egoistiske råd af typer som Bang.
Det pisser mig af tråden
Det pisser mig af tråden
- Køllen I Møllen
- Allstar

Re: Det pisser mig af tråden
Jeg har betalt til både a-kasse og fagforening i 15 år nu. Når jeg så har brug for hjælp bliver jeg røvrendt og dit forslag er at jeg da bare selv kan lave aktivt fagforeningsarbejde?!? Det er da noget af det dummeste du har skrevet herinde til dato!Lindvang skrev:Nej, det svarer til at man gør noget aktivt ved det i stedet for at brokke sig. Som så mange andre i dette land kunne lære en del af.Køllen I Møllen skrev:Så når jeg idag står i lort til halsen med 2 fuldtidsjob (97 timer om ugen gnmsnit de sidste 3 mdr) samt 3 små børn og ikke kan få det hele til at hænge sammen tidsmæsigt er din løsning altså at påtage mig en masse ekstraarbejde ved at gå ind og kæmpe aktivt i fagforeningen?!?!Lindvang skrev: Hvad du aktivt skal gøre? Du kan jo eventuelt søge indflydelse i din fagforening. Jeg ved ikke, hvor du er organiseret, men mange steder er det muligt at kaste sig ud i arbejdet i fagforeningen. Alternativt kan du melde dig ind i et politisk parti, hvorigennem du kan være med til at påvirke reglerne på arbejdsmarkedsområdet. Det vil du i hvert fald have større succes med, end blot at være vred på debatside.dk, hvor man også får helt skæve og usolidariske/egoistiske råd af typer som Bang.
Det svarer jo til at man klager over sur mælk i Bilka og bliver rådet til at stille op til Bilkas bestyrelse...
Jeg kan sagtens følge dig i at man aktivt kan gøre noget for at løse sine problemer istedetfor bare at brokke sig men nu betaler man jo netop til fagforening mm for at de så skal kunne hjælpe når man har brug for det.
Men jeg skal da huske det næste gang du "Øffer" over AaBs ageren. Så vil jeg råde dig til at stille op til AaBs bestyrelse og aktivt gøre noget ved det istedetfor bare at brokke dig herinde
Janteloven eksisterer IKKE!
-
Lindvang
Det pisser mig af tråden
Men hvem er det, der har røvrendt dig? Det er jo ikke A-kassen for fanden.Køllen I Møllen skrev:Jeg har betalt til både a-kasse og fagforening i 15 år nu. Når jeg så har brug for hjælp bliver jeg røvrendt og dit forslag er at jeg da bare selv kan lave aktivt fagforeningsarbejde?!? Det er da noget af det dummeste du har skrevet herinde til dato!Lindvang skrev:Nej, det svarer til at man gør noget aktivt ved det i stedet for at brokke sig. Som så mange andre i dette land kunne lære en del af.Køllen I Møllen skrev:Så når jeg idag står i lort til halsen med 2 fuldtidsjob (97 timer om ugen gnmsnit de sidste 3 mdr) samt 3 små børn og ikke kan få det hele til at hænge sammen tidsmæsigt er din løsning altså at påtage mig en masse ekstraarbejde ved at gå ind og kæmpe aktivt i fagforeningen?!?!Lindvang skrev: Hvad du aktivt skal gøre? Du kan jo eventuelt søge indflydelse i din fagforening. Jeg ved ikke, hvor du er organiseret, men mange steder er det muligt at kaste sig ud i arbejdet i fagforeningen. Alternativt kan du melde dig ind i et politisk parti, hvorigennem du kan være med til at påvirke reglerne på arbejdsmarkedsområdet. Det vil du i hvert fald have større succes med, end blot at være vred på debatside.dk, hvor man også får helt skæve og usolidariske/egoistiske råd af typer som Bang.
Det svarer jo til at man klager over sur mælk i Bilka og bliver rådet til at stille op til Bilkas bestyrelse...
Jeg kan sagtens følge dig i at man aktivt kan gøre noget for at løse sine problemer istedetfor bare at brokke sig men nu betaler man jo netop til fagforening mm for at de så skal kunne hjælpe når man har brug for det.
Men jeg skal da huske det næste gang du "Øffer" over AaBs ageren. Så vil jeg råde dig til at stille op til AaBs bestyrelse og aktivt gøre noget ved det istedetfor bare at brokke dig herinde
- Køllen I Møllen
- Allstar

Nej, det blev vi enige om for længe siden. Siden har diskussionen gået på hvorfor i alverden jeg skulle fortsætte med at betale en masse penge til en a-kasse der iflg reglerne ikke kan hjælpe mig med noget som helst. Og du mener at jeg skal bruge al den tid jeg ikke har på selv, som aktiv fagforeningsmand, at påvirke politikerne til at ændre disse regler.Lindvang skrev:Men hvem er det, der har røvrendt dig? Det er jo ikke A-kassen for fanden.
Vi er vist inde i en blindgyde her, hva?
-
Lindvang
Næ, det synes jeg da ingenlunde, at vi er. Langt de fleste mennesker går ind i politisk arbejde, fordi de har oplevet noget, de mener er uretfærdigt eller forkert. De fandt ud af, at det var mere effektivt end blot at sidde derhjemme og brokke sig.Køllen I Møllen skrev:Nej, det blev vi enige om for længe siden. Siden har diskussionen gået på hvorfor i alverden jeg skulle fortsætte med at betale en masse penge til en a-kasse der iflg reglerne ikke kan hjælpe mig med noget som helst. Og du mener at jeg skal bruge al den tid jeg ikke har på selv, som aktiv fagforeningsmand, at påvirke politikerne til at ændre disse regler.Lindvang skrev:Men hvem er det, der har røvrendt dig? Det er jo ikke A-kassen for fanden.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Hvis ikke jeg kendte dig og din ildsjæl hvad politik angår ville jeg tage dine svar meget personlige og kalde dig alverdens ting...Lindvang skrev:Næ, det synes jeg da ingenlunde, at vi er. Langt de fleste mennesker går ind i politisk arbejde, fordi de har oplevet noget, de mener er uretfærdigt eller forkert. De fandt ud af, at det var mere effektivt end blot at sidde derhjemme og brokke sig.Køllen I Møllen skrev:Nej, det blev vi enige om for længe siden. Siden har diskussionen gået på hvorfor i alverden jeg skulle fortsætte med at betale en masse penge til en a-kasse der iflg reglerne ikke kan hjælpe mig med noget som helst. Og du mener at jeg skal bruge al den tid jeg ikke har på selv, som aktiv fagforeningsmand, at påvirke politikerne til at ændre disse regler.Lindvang skrev:Men hvem er det, der har røvrendt dig? Det er jo ikke A-kassen for fanden.
Nu kender du jo godt min situation og jeg er overbevist om, hvadenten du vil indrømme det eller ej, at du godt kan forstå hvorfor jeg ikke ønsker at betale penge til en a-kasse der ikke (efter reglerne) kan hjælpe mig når jeg har brug for det.
Lad os bare slutte her.
-
Toarn
- Landshold

- Favoritspiller: Burke Henry
- Geografisk sted: Westside 9000
...at temperaturen i denne dadelrepublik ikke kommer under 30 grader på noget tidspunkt før engang i oktober! læg dertil at luftfugtigheden banker opad mod de 80% - en ligefrem proportionel stigning der kulminerer med Ramadan i August hvor temperaturen rammer 50-55 grader og luftfugtigheden rammer 90-100%...
Kristne helligdage gør man selvsagt heller ikke i, så Pinsen har budt på arbejde lørdag, søndag og mandag (ja weekenden hernede er jo Fredag og eh.... ja ikke mere).
Det var vist dagens sure gylp!!! Men FFS det pisser mig af - jeg har jo selv valgt det!
Kristne helligdage gør man selvsagt heller ikke i, så Pinsen har budt på arbejde lørdag, søndag og mandag (ja weekenden hernede er jo Fredag og eh.... ja ikke mere).
Det var vist dagens sure gylp!!! Men FFS det pisser mig af - jeg har jo selv valgt det!
In Åke we trust
Jyske Bank Boxens definition af begrebet begrænset udsyn. Jeg kunne cirka se 10% af grafikken på The Wall og 5% af musikerne, imens jeg kunne se 85% stilladser og scenemedarbejdere til gårsdagens koncert. Billetterne kostede 500,- stykket.
Hader Herning!
Hader Herning!
http://nordjyske.dk/artikel/10/5/5/3890 ... %20danmark
Det pisser mig af, at en "journalist" fra Ritzau opfinder nye ord.
Hvis det så bare havde været et citat man havde overhørt, kunne det måske forklares lidt, men når man oversætter fra en hjemmeside, så kan google translate gøre det bedre.
Hvad helvede betyder kvoficient?! Jeg kan forstå taste og trykfejl, det er fair nok, men dette irriterer mig grænseløst. Lige præcis Ritzau havde jeg altid troet, var lidt(læs: meget) bedre end EB og BT, men åbenbart ikke...Så kommer det til at handle om en kvoficient, som deltagerlandene har fået udregnet på baggrund af de to seneste kvalifikationsrunder.
Hvis det så bare havde været et citat man havde overhørt, kunne det måske forklares lidt, men når man oversætter fra en hjemmeside, så kan google translate gøre det bedre.
Hvem der bare var irsk
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Hmmmm, hvem er det nu, du minder mig om?JLB skrev:http://nordjyske.dk/artikel/10/5/5/3890 ... %20danmark
Hvad helvede betyder kvoficient?! Jeg kan forstå taste og trykfejl, det er fair nok, men dette irriterer mig grænseløst. Lige præcis Ritzau havde jeg altid troet, var lidt(læs: meget) bedre end EB og BT, men åbenbart ikke...Så kommer det til at handle om en kvoficient, som deltagerlandene har fået udregnet på baggrund af de to seneste kvalifikationsrunder.
http://www.farligfredag.dk/1995/Sprogre ... (1995).mp3
Hehe.jernskjorten skrev:
Hmmmm, hvem er det nu, du minder mig om?
http://www.farligfredag.dk/1995/Sprogre ... (1995).mp3
Nu er det ikke sådan at jeg slår ned på tastefejl i artikler og på forums, men når jounalister, der alt andet lige burde sætte retstavning og skrivning i højsædet, opfinder ord der ikke eksisterer, så pisser det mig af. Det er jo ikke engang sådan, at det er svært at oversætte ordet "coefficient" til koefficient.
Hvem der bare var irsk
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Ikke for at spille smart, men hvorfor gik du ikke ned på gulvet og så koncerten?limey skrev:Jyske Bank Boxens definition af begrebet begrænset udsyn. Jeg kunne cirka se 10% af grafikken på The Wall og 5% af musikerne, imens jeg kunne se 85% stilladser og scenemedarbejdere til gårsdagens koncert. Billetterne kostede 500,- stykket.
Hader Herning!
Der var vagter på.Poker-One-Kenobi skrev:Ikke for at spille smart, men hvorfor gik du ikke ned på gulvet og så koncerten?limey skrev:Jyske Bank Boxens definition af begrebet begrænset udsyn. Jeg kunne cirka se 10% af grafikken på The Wall og 5% af musikerne, imens jeg kunne se 85% stilladser og scenemedarbejdere til gårsdagens koncert. Billetterne kostede 500,- stykket.
Hader Herning!
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Okay, voldsomt irreterende, jeg har læst om lignende oplevelser på andre venues, så det er nok ikke kun fordi de er nogle bonderøve på heden at det kan lade sig gøre. Du bør næsten give dig selv muligheden for at se det igen hvis du kan, det var en fuldstændigt suveræn oplevelse fra hvor jeg stod.limey skrev:Der var vagter på.Poker-One-Kenobi skrev:Ikke for at spille smart, men hvorfor gik du ikke ned på gulvet og så koncerten?limey skrev:Jyske Bank Boxens definition af begrebet begrænset udsyn. Jeg kunne cirka se 10% af grafikken på The Wall og 5% af musikerne, imens jeg kunne se 85% stilladser og scenemedarbejdere til gårsdagens koncert. Billetterne kostede 500,- stykket.
Hader Herning!
- Henriksen
- Allstar

- Favoritspiller: Thomas Müller
- Geografisk sted: På tønden
Er helt på linje med Køllen vedr. Fagforeninger..... og kan ved den lejlighed lige hoste op med at især 3F og deres pamperi-forening pisser mig af. Kan huske hvordan de ringede og var lede den dag de fandt ud af jeg havde skiftet til noget billigere, fordi jeg ville spare nogle penge. De lokale tillidsfolk jeg har haft gennem tiderne af 3F,ere har alle som een haft næsen så langt oppe i røveren på ledelsen at man måtte græmmes. Næh, bruge pengene på at æde og drikke som den sammenSPISTE flok de er, det kan de finde ud af i 3F - lige så gode er de jo til at svine regeringen og DF til. Utroligt som de skal blande sig lige lovligt aktivt i politik. Hør dem hyle med i Villys kor om de hårdt ramte Sosu-hjælpere, og hvor ond en mand Lars Løkke er....
Og på en senere arbejdsplads var der jo Fagforenings-tvang trods det at vi lever i et samfund med det modsatte. Men sådan ville pigesure 3F jo have det. Tillidsmanden på samme sted ? Et udueligt fjols der hverken kunne hjælpe med dit,dat eller sige buh og bæh. Fik jeg noget for pengene ? Nej, 3F kan hat og briller. Dårlig oplevelse på dårlig oplevelse.
Gør de noget for folk mere i år 2011, eller er de en truet umoderne og uddøende race ? Og hvad får man lige for de mange flere penge man betaler hos 3F ?
Propaganda, Pamperi og Prutkarle er hvad de står for... 3P skulle de hedde (ja, prutkarl er et umodent udtrykt, men det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om)
Og på en senere arbejdsplads var der jo Fagforenings-tvang trods det at vi lever i et samfund med det modsatte. Men sådan ville pigesure 3F jo have det. Tillidsmanden på samme sted ? Et udueligt fjols der hverken kunne hjælpe med dit,dat eller sige buh og bæh. Fik jeg noget for pengene ? Nej, 3F kan hat og briller. Dårlig oplevelse på dårlig oplevelse.
Gør de noget for folk mere i år 2011, eller er de en truet umoderne og uddøende race ? Og hvad får man lige for de mange flere penge man betaler hos 3F ?
Propaganda, Pamperi og Prutkarle er hvad de står for... 3P skulle de hedde (ja, prutkarl er et umodent udtrykt, men det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om)
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...
-
Lindvang
Om de gør noget for folk i 2011? Tror du, at din lønning er kommet af sig selv? Et lille hint: De kommer ikke i kraft af Krifa, Det Faglige Hus og andre gule nasserøve, som intet gør andet end at sutte på lappen.Henriksen skrev:Er helt på linje med Køllen vedr. Fagforeninger..... og kan ved den lejlighed lige hoste op med at især 3F og deres pamperi-forening pisser mig af. Kan huske hvordan de ringede og var lede den dag de fandt ud af jeg havde skiftet til noget billigere, fordi jeg ville spare nogle penge. De lokale tillidsfolk jeg har haft gennem tiderne af 3F,ere har alle som een haft næsen så langt oppe i røveren på ledelsen at man måtte græmmes. Næh, bruge pengene på at æde og drikke som den sammenSPISTE flok de er, det kan de finde ud af i 3F - lige så gode er de jo til at svine regeringen og DF til. Utroligt som de skal blande sig lige lovligt aktivt i politik. Hør dem hyle med i Villys kor om de hårdt ramte Sosu-hjælpere, og hvor ond en mand Lars Løkke er....
-
seamann
Mht a-kasser får man nøjagtigt det samme alle steder (= Støjberg).
Mht fagforeninger tror jeg det afhænger af ens fag. Der hvor jeg er, er der ingen, der kunne drømme om at betale til en fagforening - de sætter jo kollektive lønninger og tror de kan forhandle min løn (hvor dumt kan noget være..) og begrænser derfor dem der har evnerne. Så drop fagforeningerne og spar kronerne op til juridisk bistand, hvis det skulle vise sig nødvendigt på et tidspunkt.
Mht fagforeninger tror jeg det afhænger af ens fag. Der hvor jeg er, er der ingen, der kunne drømme om at betale til en fagforening - de sætter jo kollektive lønninger og tror de kan forhandle min løn (hvor dumt kan noget være..) og begrænser derfor dem der har evnerne. Så drop fagforeningerne og spar kronerne op til juridisk bistand, hvis det skulle vise sig nødvendigt på et tidspunkt.
-
Reto
- Allstar

- Favoritspiller: Martin Rejthar
- Geografisk sted: Aalborg
Enig. Betaler til en a kasse, som også giver juridisk bistand. Jeg har som dig intet at bruge en fagforening til.seamann skrev:Mht a-kasser får man nøjagtigt det samme alle steder (= Støjberg).
I øvrigt, var der vist engang en fagforeningsmand, der udtalte, at "vi har sejret ad helvede til". Når man ser på rigets økonomi og løn- og prisniveauet i samfundet contra udlandet, så må jeg sige, at den udtalelse var ualmindelig fremsynet. Velstanden har gjort danskerne dovne, krævende og egoistiske.
-
jens fup
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
- Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej
HØRT! Jeg kan ikke nægte at arbejde sammen med nasserøve, men jeg er ikke pålagt at skulle tale med dem eller sidde ved samme bord som dem, og det gør jeg heller ikke hvis jeg nogensinde finder ud af at nogen af mine "kollegaer" nasser på systemet. Det er satme ikke Krifa's skyld at vi har en relativt fornuftig mindsteløn, det er heller ikke det faglige hus der kan tage æren for at vi har nogle klare og rimelige aftalevilkår, som vi eller vores arbejdsgivere kan slæbe hinanden i retten for ved brud på aftalerne. Dét er udelukkende takket være fagbevægelsen som den har fungeret i mere end 100 år og tak for det!Lindvang skrev:Om de gør noget for folk i 2011? Tror du, at din lønning er kommet af sig selv? Et lille hint: De kommer ikke i kraft af Krifa, Det Faglige Hus og andre gule nasserøve, som intet gør andet end at sutte på lappen.Henriksen skrev:Er helt på linje med Køllen vedr. Fagforeninger..... og kan ved den lejlighed lige hoste op med at især 3F og deres pamperi-forening pisser mig af. Kan huske hvordan de ringede og var lede den dag de fandt ud af jeg havde skiftet til noget billigere, fordi jeg ville spare nogle penge. De lokale tillidsfolk jeg har haft gennem tiderne af 3F,ere har alle som een haft næsen så langt oppe i røveren på ledelsen at man måtte græmmes. Næh, bruge pengene på at æde og drikke som den sammenSPISTE flok de er, det kan de finde ud af i 3F - lige så gode er de jo til at svine regeringen og DF til. Utroligt som de skal blande sig lige lovligt aktivt i politik. Hør dem hyle med i Villys kor om de hårdt ramte Sosu-hjælpere, og hvor ond en mand Lars Løkke er....
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Nu er det jo ikke alle der er folkeskolelærer, postbude, kassedamer osv., for alle dem der ikke er dækket af en overenskomst, så kommer deres lønninger af flid og forhandlingsevner.Lindvang skrev:Om de gør noget for folk i 2011? Tror du, at din lønning er kommet af sig selv? Et lille hint: De kommer ikke i kraft af Krifa, Det Faglige Hus og andre gule nasserøve, som intet gør andet end at sutte på lappen.Henriksen skrev:Er helt på linje med Køllen vedr. Fagforeninger..... og kan ved den lejlighed lige hoste op med at især 3F og deres pamperi-forening pisser mig af. Kan huske hvordan de ringede og var lede den dag de fandt ud af jeg havde skiftet til noget billigere, fordi jeg ville spare nogle penge. De lokale tillidsfolk jeg har haft gennem tiderne af 3F,ere har alle som een haft næsen så langt oppe i røveren på ledelsen at man måtte græmmes. Næh, bruge pengene på at æde og drikke som den sammenSPISTE flok de er, det kan de finde ud af i 3F - lige så gode er de jo til at svine regeringen og DF til. Utroligt som de skal blande sig lige lovligt aktivt i politik. Hør dem hyle med i Villys kor om de hårdt ramte Sosu-hjælpere, og hvor ond en mand Lars Løkke er....
Selvom jeg er nok så enig med 3F politisk, så ville jeg som medlem være rasende over de mange penge, som de smider i politiske reklamer! De burde smide pengene i strejkekassen og kæmpe for medlemmerne, men istedet kæmper de for en politisk sag, som langt fra alle deres medlemmer er enig i.
Hader København!